SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en van schreuderquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef PSVCL het volgende:
De keeper is van het niveau Heerenveen/NEC
De verdediging stelt geen reet voor, alleen Hato is een leuk spelertje.
Ze hebben geen middenveld en een luie domme aanval .
Maar het is allemaal de fout van Steijn
Staan gewoon met de rug tegen de muur. Wie moet je er neer zetten dan? En het is dan nog niet eens zeker of een andere trainer het beter gaat doen. Dan heeft ‘ie met Utrecht, Brighton en PSV al een valse start.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft bizar dat we na de slechtste start ever in de Eredivisie nog steeds een trainer vertrouwen zien krijgen, terwijl normaal gesproken het hoofd van een Ajax-trainer al gevraagd wordt als er 2 keer op rij puntverlies ontstaat en je bovenaan staat.
als je zelfs met deze groep het voor elkaar krijgt niet minimaal 5e maar 16e te staan, jouw groep niet weet te motiveren en het wel voor elkaar krijgt een groep de wei in te sturen zonder plan danwel automatismes dan faal je wel als coach.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en van schreuder
en van heitinga
ligt er niet aan dat je bij de transfers van bijvoorbeeld 15+ of 20+ miljoen gewoon complete stront hebt gehaald
ook deze zomer weer
genot
Valt allemaal reuze mee maar het staat voor geen meter. Druk zetten op de verkeerde momenten, enorme ruimtes achterin die worden weggegeven. Ik ging van Feyenoord naar Ajax en je weet tactisch echt niet waar je naar zit te kijken. Een Bosz of Slot zou hier zoveel meer uit halen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef PSVCL het volgende:
De keeper is van het niveau Heerenveen/NEC
De verdediging stelt geen reet voor, alleen Hato is een leuk spelertje.
Ze hebben geen middenveld en een luie domme aanval .
Maar het is allemaal de fout van Steijn
Heitinga en Schreuder hadden Alvarez, Timber en Kudus nog lopen. Scheelt wel een paar slokken op de borrel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en van schreuder
en van heitinga
ligt er niet aan dat je bij de transfers van bijvoorbeeld 15+ of 20+ miljoen gewoon complete stront hebt gehaald
ook deze zomer weer
genot
Elke wedstrijd dat Steijn blijft zitten is meegenomen. Dit is echt genieten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft bizar dat we na de slechtste start ever in de Eredivisie nog steeds een trainer vertrouwen zien krijgen, terwijl normaal gesproken het hoofd van een Ajax-trainer al gevraagd wordt als er 2 keer op rij puntverlies ontstaat en je bovenaan staat.
die namen die je noemt kunnen één faal seizoen qua aankopen prima verbloemenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
Heitinga en Schreuder hadden Alvarez, Timber en Kudus nog lopen. Scheelt wel een paar slokken op de borrel.
Die is morgen wel weg waarschijnlijk maar inderdaad. Wat een vakonbekwame idioot. Na die 1-2 waren ze het helemaal kwijt, iedereen liep uit positie en er vielen ruimtes op het veld te grote van de Bijlmer.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Elke wedstrijd dat Steijn blijft zitten is meegenomen. Dit is echt genieten.
Dat klopt.quote:
Tja ik snap dat er niet echt goede opties voor handen zijn, maar dit is toch niet meer houdbaar. Je voelt ook aan alles dat deze groep er ook niet meer in gelooft met deze trainer, dan ben je weg.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Staan gewoon met de rug tegen de muur. Wie moet je er neer zetten dan? En het is dan nog niet eens zeker of een andere trainer het beter gaat doen. Dan heeft ‘ie met Utrecht, Brighton en PSV al een valse start.
Alleen lees ik nu in Telegraaf dat Steijn het DNA moet bewaken. Dat is meer krediet dan ik dacht.
Je moet je cluppie blijven steunen manquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:50 schreef Tarado het volgende:
Ik ben er ook wel klaar mee, dat was ik al toen ik de opstelling zag dus ik kijk niet meer zolang Steijn er zit, niet uit protest of zo maar gewoon omdat ik weet dat het toch niks wordt.
Nah altijd kijken of naar de wedstrijden gaan. Maar Steijn MOET er nu uit, je hebt nu 2 weken voor een schone lei.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:50 schreef Tarado het volgende:
Ik ben er ook wel klaar mee, dat was ik al toen ik de opstelling zag dus ik kijk niet meer zolang Steijn er zit, niet uit protest of zo maar gewoon omdat ik weet dat het toch niks wordt.
De totale apathie in de club jegens de resultaten is echt zorgwekkend. Er is echt niemand die de urgentie ziet ofzo, want nadat Mislintat en Pieringatje hun biezen konden pakken is de rest gewoon op dezelfde onbekwame voet verder gegaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf altijd Ajacied hoor maar gewoon even geen zin om naar oogaids te kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Je moet je cluppie blijven steunen man
Nah ik had tegen beter weten in gehoopt dat Ten Hag wel beschikbaar zou komen. Je hebt nu een trainer nodig die met harde hand dingen gaat herstellen, eentje die veeleisend is naar spelers maar ze ook laat spelen naar hun mogelijkheden, met herkenbaar voetbal, een systeem, zodat ze weten wat ze moeten doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:56 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde vanmiddag bij Langs de Lijn de naam Henk ten Cate voorbijkomen, het verbaast me elke keer weer dat ze steeds jaar in jaar uit die pipo noemen terwijl hij al in eeuwen niks meer met voetballen gedaan heeft
Wij zijn ook gek geweest dat we jarenlang achterlijk voetbal en dubieuze beleidsbeslissingen hebben gesteund.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Je moet je cluppie blijven steunen man
Merkwaardig allemaal, follow the money maar dan anders.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Onze nationale voetbaljournalistiek valt niet serieus te nemen. Lekker allemaal Steijn de hand boven het hoofd houden.
Nou dat vooral, beschamend. Dit is geen voetbal.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij zijn ook gek geweest dat we jarenlang achterlijk voetbal en dubieuze beleidsbeslissingen hebben gesteund.
Ik snap het ergens wel. Zodra Steijn weg is kan Ajax op zijn minst ergens naar toe werken maar deze manier van voetballen is gewoon beschamend.
Dit, als je toch amper een kans bij elkaar voetbalt in een thuiswedstrijd, en niet voor het eerst dit seizoen en je daarnaast verdedigend zoveel steken laat vallen dan klopt er echt geen kut van.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dat vooral, beschamend. Dit is geen voetbal.
Berghuis is eigenlijk de enige die er met kop en schouders bovenuit steekt. Op basis van relatief recente prestaties zouden Bergwijn en Sutalo ook beter moeten kunnen maar daar komt nu niks van terecht. Brobbey, Forbs, Vos en Hato zijn goede talenten maar wel grillig. En de rest is volgens mij echt brandhout. Er zullen een paar wel een stuk meer potentie hebben dan ze laten zien maar op dit moment zijn de besten hooguit niveau AZ/Twente en sommigen zouden bij RKC niet eens misstaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:59 schreef TLC het volgende:
Bij Ajax lopen zoveel matige voetballers rond die zouden bij SC Heerenveen niet eens in de basis staan
Rensch was geblesseerd. Hij viel overigens prima in.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kwam nou vandaag die Gaaei er ook gewoon weer in
Nouuuuuuuu, die deelde gewoon mee in de malaise hoorquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Rensch was geblesseerd. Hij viel overigens prima in.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Het lag zojuist niet aan de trainers maar aan de aankopen. Vervolgens kun je slechte aankopen met die namen prima verbloemen. Waar ligt het nou aan de aankopen of de trainers?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die namen die je noemt kunnen één faal seizoen qua aankopen prima verbloemen
het is echt genieten
dat spreekt elkaar niet tegenquote:Op maandag 9 oktober 2023 00:08 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Het lag zojuist niet aan de trainers maar aan de aankopen. Vervolgens kun je slechte aankopen met die namen prima verbloemen. Waar ligt het nou aan de aankopen of de trainers?
Overigens is Stengs kopen een gebrek aan ambitie.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:50 schreef Tarado het volgende:
quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:05 schreef GGMM het volgende:
Nu het wat minder gaat met Ajax zie je steeds vaker users die het 'toevallig' niet konden zien.
Successupporters ook wel genoemd, ik ken dat soort. Van het soort wat vroegtijdig van de tribune vertrekken naar de uitgang van het stadion en dat is hetzelfde soort dat dan maar van een ander club supporter worden....liever kwijt dan rijk dat soort tokkies.quote:
Zelfs zonder trainer moeten ze beter kunnen dan ditquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Staan gewoon met de rug tegen de muur. Wie moet je er neer zetten dan? En het is dan nog niet eens zeker of een andere trainer het beter gaat doen. Dan heeft ‘ie met Utrecht, Brighton en PSV al een valse start.
Alleen lees ik nu in Telegraaf dat Steijn het DNA moet bewaken. Dat is meer krediet dan ik dacht.
Is al snel 3 klassen beter dan Steijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:25 schreef -XOR- het volgende:
Philippe Clement is clubloos momenteel. Misschien is dat niet de droomtrainer, maar het is wel iemand die behoorlijk een elftal kan neerzetten. Lijkt me verreweg de beste reele optie.
Er is een eigen vermogen van 240 miljoen euro. Er is geld zat. Alleen er zou nog wel geen vervanger paraat zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:14 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had wel een bericht verwacht dat de trainer nu wel ontslagen zou zijn na weer een kansloze nederlaag
o wacht steijn heeft een afkoopsom die in de miljoenen loopt en het geld is op om de afkoopsom van steijn te betalen en weer miljoenen aan een nieuwe trainer te gaan betalen![]()
Ook moet er waarschijnlijk miljoenen aan misluktwat betaald gaan worden
Duurde bij Schreuder ook 3 maanden voordat hij eruit ging na de eerste tegenslagen. Dan zitten we in de kerstvakantiequote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef StevenHyde het volgende:
Super kut wakker worden weer. Helemaal als je op je telefoon kijkt en Steijn nog niet ontslagen is..
In crisisbestrijding voor dummies zijn jullie nu bij: geef wat baantjeszieke coryfeeën iets te doen om de achterban stil te houden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duurde bij Schreuder ook 3 maanden voordat hij eruit ging na de eerste tegenslagen. Dan zitten we in de kerstvakantie
Ja dat duurde ook veel te lang, al was het onder Sjon niet veel beter en dat zou nu natuurlijk ook kunnen gebeuren maar ik zie geen greintje progressie onder Steijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duurde bij Schreuder ook 3 maanden voordat hij eruit ging na de eerste tegenslagen. Dan zitten we in de kerstvakantie
quote:Trainer Maurice Steijn weigert echter de handdoek te gooien. "Opgeven? Nee, dat verdient deze club niet."
quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:45 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)at-ik-ontslagen-word
[..]
Hij bedoelt gewoon "Opgeven? Je denkt toch niet dat ik die drie miljoen ontslagvergoeding laat schieten"quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:45 schreef -XOR- het volgende:
Trainer Maurice Steijn weigert echter de handdoek te gooien. "Opgeven? Nee, dat verdient deze club niet."
Jawel als je enerzijds stelt dat het aan het aankoopbeleid ligt en niet aan de trainer en anderzijds zegt dat de namen die ik noemde slechte aankopen prima een seizoen kunnen verbloemen.quote:
Het is echt verschrikkelijk. Niet om aan te gluren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat duurde ook veel te lang, al was het onder Sjon niet veel beter en dat zou nu natuurlijk ook kunnen gebeuren maar ik zie geen greintje progressie onder Steijn.
Ho ho. Jullie speelden gelijk tegen de nummer 6 van Griekenland.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat duurde ook veel te lang, al was het onder Sjon niet veel beter en dat zou nu natuurlijk ook kunnen gebeuren maar ik zie geen greintje progressie onder Steijn.
Progressie, zoek dat even op.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ho ho. Jullie speelden gelijk tegen de nummer 6 van Griekenland.
ja dat zal het wel zijn iddquote:Op maandag 9 oktober 2023 08:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik benadruk graag positieve dingen
Tegen AZ werden er al een stuk minder kansen weggegeven dan de wedstrijden ervoor.quote:
Dat was toch ook zo toen het goed ging.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:57 schreef Wotte het volgende:
Ik snap sowieso niet dat het schijnbaar zo ontzettend lastig is om een beetje fatsoenlijk beleid te ontwikkelen daar.
Je grootaandeelhouder is een vereniging van 700 voornamelijk bejaarden.
Want dan krijgt RKC dat ene punt niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:41 schreef Parafernalia het volgende:
Mocht Ajax onverhoopt nog gelijkspelen tegen Rkc dan gaan ze er op doelsaldo alsnog overheen
Op dit moment moet ajax elk seizoen 70 miljoen zelf toeleggen op de begroting. Dit gat werd ieder seizoen gedicht door verkoop van spelers en de Champions L inkomsten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is een eigen vermogen van 240 miljoen euro. Er is geld zat. Alleen er zou nog wel geen vervanger paraat zijn.
Het is echt bijna te hopen voor jullie dat je over 2 weken puntverlies bij Utrecht lijdt, dan is het echt wel klaar. Win je dan krijgt hij weer 2 weken uitstel en blijf je in die spiraal zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]Hij bedoelt dit gezin, logisch ook wel dat hij wil cashen.
Ik bedoel meer langere termijn want het is steeds een golfbeweging 95- 97 top dan 2002-04 weer een opleving vervolgens tussen 2004-2010 niet fantastisch. Toen rond 2010 de revolutie en pas in 2017 echt succes. Nu weer kut in 2022.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was toch ook zo toen het goed ging.
Alsof Ajax punten gaat laten liggen bij Utrecht. Die kunnen er écht helemaal niks van.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is echt bijna te hopen voor jullie dat je over 2 weken puntverlies bij Utrecht lijdt, dan is het echt wel klaar. Win je dan krijgt hij weer 2 weken uitstel en blijf je in die spiraal zitten.
AEK won van Brighton.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ho ho. Jullie speelden gelijk tegen de nummer 6 van Griekenland.
Van Gaal denkt dat hij net zo groot is als Cruiffquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik bedoel meer langere termijn want het is steeds een golfbeweging 95- 97 top dan 2002-04 weer een opleving vervolgens tussen 2004-2010 niet fantastisch. Toen rond 2010 de revolutie en pas in 2017 echt succes. Nu weer kut in 2022.
Gemene deler in al die periodes is dat de 'stromingen' binnen de club elkaar vrijwel altijd de tent uitvechten. Dat heeft volgens mij een hoop van doen met hoe de NV Ajax is gestructureerd.
Tegen Ajax wel. Krijg je vast Guzubuyuk als scheids en loopt alles weer helemaal zoals het daar zo vaak loopt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Alsof Ajax punten gaat laten liggen bij Utrecht. Die kunnen er écht helemaal niks van.
Ik zie fc utrecht wel in het eigen stadion ajax op dit moment verslaan puur op vechtlustquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Alsof Ajax punten gaat laten liggen bij Utrecht. Die kunnen er écht helemaal niks van.
Goed verhaal verder.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Van Gaal denkt dat hij net zo groot is als Cruiff
de man was zo jaloers op de Cruiff revolutie dat hij denkt dat we nu het woord van Gaal Revolutie gaan krijgen
nee
dat gaat van gaal niet lukken
Steijn is de beste trainer ooit!quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:08 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
AEK won van Brighton.
Brighton speelde gelijk tegen Liverpool.
Ajax is dus beter dan Liverpool.
Dat laten ze het hele seizoen al zien inderdaad!quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik zie fc utrecht wel in het eigen stadion ajax op dit moment verslaan puur op vechtlust
Ik hoop dat het deze week (vandaag?) gewoon klaar is na het gesprek met Louis, die kan toch ook niet anders geconcludeerd hebben dan dat er weinig van klopt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is echt bijna te hopen voor jullie dat je over 2 weken puntverlies bij Utrecht lijdt, dan is het echt wel klaar. Win je dan krijgt hij weer 2 weken uitstel en blijf je in die spiraal zitten.
En ajax laat dat allemaal wel zien natuurlijk...quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laten ze het hele seizoen al zien inderdaad!
Bij Ajax straalt de klasse er van af natuurlijkquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laten ze het hele seizoen al zien inderdaad!
Je steunt dan ook de spelers, niet het bestuur.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij zijn ook gek geweest dat we jarenlang achterlijk voetbal en dubieuze beleidsbeslissingen hebben gesteund.
Ik snap het ergens wel. Zodra Steijn weg is kan Ajax op zijn minst ergens naar toe werken maar deze manier van voetballen is gewoon beschamend.
Die 70 miljoen is achterhaald want er is flink bezuinigd op salarissen deze zomer. Dus stop maar met het herhalen van deze vermoeiende langspeelplaat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Op dit moment moet ajax elk seizoen 70 miljoen zelf toeleggen op de begroting. Dit gat werd ieder seizoen gedicht door verkoop van spelers en de Champions L inkomsten.
Welke spelers gaan er verkocht worden komend seizoen en als je zo doorgaat ga je geen europees wedstrijden spelen volgend seizoen....
Dat eigen vermogen gaat heel snel slinken...
Alle dure spelers zijn inmiddels al verkocht behalve Berghuis
Conclusie is dat ajax zijn begroting van 180 miljoen zo snel mogelijk richting 100 miljoen of lager moet gaan brengen om niet in financielle problemen te gaan komen.
en de begroting naar beneden brengen zal automatische betekenen minder goede spelers
Louis is toch ook niet meer echt van de retoriek. Gewoon zijn onnavolgbare beslissingen er door douwen en vervolgens bij tegenspraak in de media heel boos zeggen dat zij er gewoon niks van snappen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat het deze week (vandaag?) gewoon klaar is na het gesprek met Louis, die kan toch ook niet anders geconcludeerd hebben dan dat er weinig van klopt.
Ja de eerste helft zag je ook wel terug dat dit het plan was. Taylor zag je soms ook wel instructies geven aan Vos. Maar hoe dom is dat. Vos hoort te repareren ipv op te bouwen. Dan is het een prima speler met potentie. En dan tijdens het repareren heeft hij nog wel genoeg voetballende kwaliteiten om dan wat met de bal te doen. Maar het is absoluut geen Frenkie of Schone type. Echt raar dat dit dan het plan leek te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:31 schreef dimmak het volgende:
Volgens Bergwijn was het plan Vos vrijspelen en daarna tot kansen komen.
Vos heeft zich de hele wedstrijd lopen verstoppen achter AZ spelers.
nee dat is niet wat daar staatquote:Op maandag 9 oktober 2023 08:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jawel als je enerzijds stelt dat het aan het aankoopbeleid ligt en niet aan de trainer en anderzijds zegt dat de namen die ik noemde slechte aankopen prima een seizoen kunnen verbloemen.
Waarom hebben zowel Schreuder als Heitinga dan niet gepresteerd?
UtReChT pReStEeRt AlLeEn TeGeN aJaXquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Utrecht heeft nog wel Ron Jans. Die kan zomaar tegen dit Ajax iets bedenken wat werkt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
UtReChT pReStEeRt AlLeEn TeGeN aJaX
Maar goed, die gasten hebben de afgelopen wedstrijd 87 minuten met 10 man gespeeld. Daarvoor wel matig tegen Almere met 11 (met 10 ging het helemaal mis) en daar zat nog een matige wedstrijd voor, tegen RKC ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |