een vorige collega zei ooit dat zijn uurloon dramatisch gedaald was toen hij zijn huidige functie kreeg.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 18:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Bij veel beroepen krijg je boven een bepaald functieniveau en het bijbehorende maandsalaris ook geen overuren meer betaald en dat zijn over het algemeen wel wat zwaardere banen met meer verantwoordelijkheid dan wat je als onderwijskracht hebt.
Weinig?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
grappig, toen ik de OP las was mijn eerste idee dat het weinig is. Toen ging ik de reacties lezen en daar snap ik echt niet van.
in een ander topic met een andere OP dan wordt er weel gezeken dat ze zo weinig verdienenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat maakt natuurlijk weinig uit als we weer een topic lekker willen losgaan op ondankbare leraren die kapitalen verdienen en ook nog eens altijd vakantie hebben.
ja ik vind het helemaal niet zoveel.quote:
Ja we weten nu wel dat jij minimaal ¤10.000 per maand binnen harkt met 10 uurtjes thuiswerk. Voor 95% van de mensen is het echter keihard buffelen om een beetje geld te verdienen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
grappig, toen ik de OP las was mijn eerste idee dat het weinig is. Toen ging ik de reacties lezen en daar snap ik echt niet van.
dat is helemaal niet waarquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja we weten nu wel dat jij minimaal ¤10.000 per maand binnen harkt met 10 uurtjes thuiswerk. Voor 95% van de mensen is het echter keihard buffelen om een beetje geld te verdienen.
Is dit een verkapte “ik verdien veel meer” post?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja ik vind het helemaal niet zoveel.
nee, ik zit er zelf iets onderquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dit een verkapte “ik verdien veel meer” post?
dat betekent gemiddeld niet je bent in de war met de mediaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:46 schreef trein2000 het volgende:
5800 gemiddeld? Dat betekent dat er ook nog een significant deel boven zit. En dan ook nog 10 weken vakantie per jaar. Nooit meer zeuren. Echt.
Hoe wou jij een gemiddelde krijgen van 5800 terwijl er geen mensen boven zitten? Dan zou je als leraar op 5800 moeten beginnen, nooit salarisverhoging krijgen of weet ik wat meer. Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat betekent gemiddeld niet je bent in de war met de mediaan.
dat schrijf ik nietquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe wou jij een gemiddelde krijgen van 5800 terwijl er geen mensen boven zitten?
ook dat klopt niet als het gemiddeld is.quote:Dan zou je als leraar op 5800 moeten beginnen, nooit salarisverhoging krijgen of weet ik wat meer. Onzin natuurlijk.
Natuurlijk klopt dat wel. Doe mij eens een rekenvoorbeeld hoe jij op een gemiddelde van 5800 komt zonder bedragen hoger dan 5800. Dat kan alleen als iedereen exact 5800 verdient.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat schrijf ik niet
[..]
ook dat klopt niet als het gemiddeld is.
een voorbeeld kan ik wel geven en dat is wel een extreem voorbeeld en theoretisch.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat wel. Doe mij eens een rekenvoorbeeld hoe jij op een gemiddelde van 5800 komt zonder bedragen hoger dan 5800. Dat kan alleen als iedereen exact 5800 verdient.
Als de basis 3850 is en gemiddeld 5800 dan is het deel wat boven de 5800 zit best wel significant te noemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat schrijf ik niet
[..]
ook dat klopt niet als het gemiddeld is.
Ja, niet dus. Zie mijn eerdere posts in dit topic.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:46 schreef trein2000 het volgende:
5800 gemiddeld? Dat betekent dat er ook nog een significant deel boven zit. En dan ook nog 10 weken vakantie per jaar. Nooit meer zeuren. Echt.
Dat is gebaseerd op fulltime werken. De gemiddelde leraar werkt amper 20 uur/week. Dan heb je de toeslagen en subsidies echt wel nodig om rond te komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:46 schreef trein2000 het volgende:
Dit zeiden mijn ouders ook vroeger, mijn opa en oma ook en waarschijnlijk mijn kinderen over 40 jaar ook.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Onderwijs moet weer strenger worden. De jeugd van tegenwoordig heeft geen enkel respect meer voor de leerkracht.
Moet dat respect geleerd worden door de leraren of door de ouders?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Onderwijs moet weer strenger worden. De jeugd van tegenwoordig heeft geen enkel respect meer voor de leerkracht. Wie zich niet gedraagt in de klas, kan op de gang gaan staan. Mist dan een les, maar so what? Zijn/haar toekomst, eigen schuld. Hij/zij neemt dan maar na schooltijd de aantekeningen over van een andere leerling, als hij er in geinteresseerd is.
En maar klagen dat er kansenongelijkheid is.
Dit zijn gewoon cao lonen, dus je hebt niet zulke extreme outliers. Wel bij de context blijven.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een voorbeeld kan ik wel geven en dat is wel een extreem voorbeeld en theoretisch.
In mijn straat wonen 100 mensen. 99 verdienen 1 euro per dag en 1 verdient 10 miljard euro per dag.
Wat is het gemiddelde en is er een aanzienlijk deel die meer dan het gemiddelde per dag verdiend in dit voorbeeld?
Jouw conclusie over dat een aanzienlijk deel meer dan gemiddeld verdiend klopt niet en laat ook gelijk het faillisement zien van het onderwijs in NL. Je bent in de war met de mediaan.
Parttimen is een keuze. Zeker in een tekortsector.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op fulltime werken. De gemiddelde leraar werkt amper 20 uur/week. Dan heb je de toeslagen en subsidies echt wel nodig om rond te komen.
Ik heb je hoog zitten, dat weet je. Dus als jij dat zegt dan geloof ik dat.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet dus. Zie mijn eerdere posts in dit topic.
Tenzij je lekker achter de Telegraaf aan wil hobbelen natuurlijk. Ga dan vooral lekker los op de zeurende, altijd vakantie vierende docenten.
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb je hoog zitten, dat weet je. Dus als jij dat zegt dan geloof ik dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |