Gewoon 5k PR lopen tijdens HM, yolo.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag 30 min tempoloopje op HM-tempo. Dit voelde ZO GOED. Wat voelde als HM-effort (lekker de benen laten rollen, maar niet super buiten adem) ging wat sneller dan het 4:45 min/km doeltempo. Maar omdat het zo goed voelde, had ik geen zin om in te houden.
Kom ik thuis, kijk ik de tijden terug, zegt Strava "Je hebt zojuist je op een na snelste tijd neergezet op de 5 km!"
WTF![]()
Ik heb zo'n gevoel dat ik na m'n HM (nog maar anderhalve week!) en de Zevenheuvelenloop (3 weken daarna) eens een 5k uit moet zoeken en m'n PR moet aanscherpen. Als ik nu in een HM-tempoloopje al tegen dat PR aanzit en voor m'n gevoel nog 20km doorgekund had
Welke dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef linebear het volgende:
Kortom: ik heb lekker gelopen, maar ik snap niet hoe mensen Amsterdam de beste marathon/halve marathon vinden
Opzich wel interessant maar beetje ver weg voor een loopje. Misschien de 50ste editie in 2026.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Nog nooit een officiele HM gelopen maar ik stem Den Haag
Ik zou deze nog wel eens willen lopen qua halve marathons:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:29 schreef Nober het volgende:
Weer eens ingeschreven voor een 10km.
[..]
Welke dan?
City-Pier-City Den Haag
Eindhoven
Breda (was ook te smal las ik)
Egmond
Schoorl
Utrecht
Enschede
Stevensloop
Dordrecht
Doetinchem
Gouda
30 van Amsterdam-Noord heeft ook een halve...
De halve van Oldenzaal is ook een prachtig parcours, heel veel natuur en veel hoogteverschilquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zou deze nog wel eens willen lopen qua halve marathons:
• Barendrecht HM
• Willemstad HM (dat is een Vestingloop)
• Kastelenloop Diepenheim
• Hellevoetsluis HM (ook een Vestingloop)
• Enschede HM
• Roldertoren run
• De Maasdijk HM
• Droomtijdloop (?) HM
Wat ik mooie HMs vond, maar welke helaas niet meer bestaan:
• Den Haag marathon (niet de CPC), met zelfs een stukje over het strand
• Brabantse parel Oisterwijk
Aanradertjes die nog wel bestaan:
• https://www.sfeervolmeerssen.run/halve-marathon/
• https://www.halvemarathonvalkenburg.nl/ (heette voorheen de Den Dries loop)
• Venlo (met versierde straten)
Egmond trekt me helemaal niet vanwege dat gedoe met die pendelbus. Etten-Leur, Roosendaal en Spijkenisse zijn ook nog redelijk bekende.
Ik zou eigenlijk weer een loopanalyse doen. Toen ik begon met hardlopen was mijn loophouding heel anders dan een jaar later. (Ik heb bijvoorbeeld veel minder X-benen gekregen over de tijd heen)quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Mrmime het volgende:
Vraagje voor de kenners. Ik loop nu op Saucony Endorphin Shift 2 schoenen. Aangemeten na een loopanalyse. Ben ik mee begonnen als starter en op getraind van 0 naar nu zo’n kilometer of 15. Bevallen prima maar zijn onderhand wel een beetje “op”. Tijd voor nieuwe dus. Is het dan logisch dat ik nu automatisch voor de opvolger, de Shift 3 moet gaan? Of nu ik steeds langer en vaker loop meer uit moet kijken naar een wedstrijdschoen zoals de Saucony endorphin Speed? (Die heeft een hogere heeldrop)
Ik ben nu aan het trainen voor een halve marathon volgend voorjaar.
Jammer dat die praktisch samenvalt met Eindhoven...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:12 schreef Mrmime het volgende:
[..]
De halve van Oldenzaal is ook een prachtig parcours, heel veel natuur en veel hoogteverschil
Of elk jaar vijf grote evenementen in vijf weken is ook niet handig.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jammer dat die praktisch samenvalt met Eindhoven...
Tja, dan moet je maar wat langetermijnplannen maken - dam tot damloop 2024, Tilburg 2025, Breda 2026, etc.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Of elk jaar vijf grote evenementen in vijf weken is ook niet handig.
Dam tot damloop
Tilburg ten miles
Bredase singelloop
Eindhoven marathon
Amsterdam marathon
Precies. Maar goed, met die steeds langere zomers merk je dat evenementen in de zomermaanden steeds vaker afstanden moeten cancelen of maar half kunnen doorgaan. Meestal zijn de temperaturen in oktober optimaal om hard te lopen. Wel jammer dat je zo altijd wel een loopje misloopt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Of elk jaar vijf grote evenementen in vijf weken is ook niet handig.
Dam tot damloop
Tilburg ten miles
Bredase singelloop
Eindhoven marathon
Amsterdam marathon
Is misschien wel een goed plan. Want die pendelbussen waren voor mij ook echt een drempel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja vergeet ik natuurlijk Egmond! Dat is de allerallermooiste! Maar bijna zijn eigen categorie
Pendelbus moet je gewoon skippen door een leuk huisje aan het strand te huren
Yes, dit weekend ook niks gedaan. Gevoelige achillespees laten herstellen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Evangelion het volgende:
Wel blij dat ik in november kan taperen en herstellen, die eerst weken wintertijd zijn zo kut.
December is dan weer comfy.
Gemert cityrun doet geen editie 2024 meer, las ik. Ze krijgen het qua organisatie niet meer rond.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:38 schreef Nober het volgende:
De halve van Rotterdam wil ook naar september ipv juli en de Gemert City Run wil van juli naar het voorjaar.
Temperaturen waren optimaal vanochtend inderdaad toch liepen er net weer met lange broek en lange mouwen.
Buienradar gaf 13°C gevoelstemperatuur dus ging ik voor korte broek en singlet.
Klopt en dan willen ze in 2025 weer een evenement te organiseren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gemert cityrun doet geen editie 2024 meer, las ik. Ze krijgen het qua organisatie niet meer rond.
quote:Voor de komende lente komen we voorbereidingstijd te kort. Willen we tot een passende format en datum komen, dan moeten we niet over één nacht ijs gaan. 2025 is dan realistischer. We hopen medio februari een conceptplan klaar te hebben. Daarna gaan we kijken of er voldoende draagvlak voor is.”
https://www.gemertsnieuws(...)oor-onderzoek-naar-n
Ik loop vaker in de ochtend dan de avond, dus ik vind het eigenlijk wel lekker om met de opkomende zon te rennen zonder dat ik om 5:30 uur moet opstaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Evangelion het volgende:
Wel blij dat ik in november kan taperen en herstellen, die eerst weken wintertijd zijn zo kut.
December is dan weer comfy.
Dit hoor ik de laatste tijd vaker. Heeft denk ik te maken met het gebrek aan vrijwilligers? Hier in de omgeving werd de Noord Aa Polderloop om dezelfde reden afgelast. Sinds Covid19 is de Laan van Meerdervoortloop een stille dood gestorven, ondanks dat er op de website staat dat die in 2022 weer gehouden zou worden. Er wordt ook niet gereageerd op berichten.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gemert cityrun doet geen editie 2024 meer, las ik. Ze krijgen het qua organisatie niet meer rond.
Yes, zo is deze fijne halve marathon hier in de omgeving ook gesneuveld: https://www.valkenloop.nl/quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit hoor ik de laatste tijd vaker. Heeft denk ik te maken met het gebrek aan vrijwilligers? Hier in de omgeving werd de Noord Aa Polderloop om dezelfde reden afgelast. Sinds Covid19 is de Laan van Meerdervoortloop een stille dood gestorven, ondanks dat er op de website staat dat die in 2022 weer gehouden zou worden. Er wordt ook niet gereageerd op berichten.
Ik zie het in mijn eigen vereniging ook, het is steeds lastiger om mensen te krijgen voor wedstrijden. Het is de tijdsgeest.
quote:De sterk gestegen kosten, de onzekerheid van voldoende inschrijvingen en het wegvallen van onze hoofdsponsor heeft ons doen besluiten om de Valkenloop op zondag 5 november af te gelasten.
De komende periode zullen wij gebruiken om nieuwe sponsors te vinden en te bekijken hoe we in 2024 de Valkenloop verder vorm gaan geven.
Ik dacht dat die halve van Rotterdam een stille dood gestorven was?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:38 schreef Nober het volgende:
De halve van Rotterdam wil ook naar september ipv juli en de Gemert City Run wil van juli naar het voorjaar.
Temperaturen waren optimaal vanochtend inderdaad toch liepen er net weer met lange broek en lange mouwen.
Buienradar gaf 13°C gevoelstemperatuur dus ging ik voor korte broek en singlet.
Toen ik hem liep in 2022 had ik ook het idee dat het een soort gelegenheidsding was omdat het samenviel met de Fire games. Ze kregen ook geen vergunning in 2023:quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik dacht dat die halve van Rotterdam een stille dood gestorven was?
quote:GEEN HALVE MARATHON ROTTERDAM IN 2023
Afgelopen zomer deden er bijna 10.000 deelnemers mee aan de Halve Marathon Rotterdam, die na dertien jaar terugkeerde als onderdeel van de World Police & Fire Games. De organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement met een fantastische sfeer. Ondanks dit grote succes zal dit jaar de Halve Marathon Rotterdam niet plaatsvinden. Helaas heeft het evenement geen plek op de Rotterdamse evenementenkalender gekregen, waardoor de organisatie geen vergunning krijgt om het evenement in 2023 te organiseren.
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik dacht dat die halve van Rotterdam een stille dood gestorven was?
quote:De ambitie blijft om de Halve Marathon Rotterdam als jaarlijks terugkerend evenement in de maand september te organiseren. Daarom zal de organisatie in gesprek willen blijven met de Gemeente Rotterdam om alle voorwaarden te willen scheppen om het evenement in 2024 alsnog op de evenementenkalender te krijgen.
https://www.halvemarathon(...)on-Rotterdam-in-2023
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |