abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210995539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag 30 min tempoloopje op HM-tempo. Dit voelde ZO GOED. Wat voelde als HM-effort (lekker de benen laten rollen, maar niet super buiten adem) ging wat sneller dan het 4:45 min/km doeltempo. Maar omdat het zo goed voelde, had ik geen zin om in te houden.

Kom ik thuis, kijk ik de tijden terug, zegt Strava "Je hebt zojuist je op een na snelste tijd neergezet op de 5 km!"

WTF _O-

Ik heb zo'n gevoel dat ik na m'n HM (nog maar anderhalve week!) en de Zevenheuvelenloop (3 weken daarna) eens een 5k uit moet zoeken en m'n PR moet aanscherpen. Als ik nu in een HM-tempoloopje al tegen dat PR aanzit en voor m'n gevoel nog 20km doorgekund had :D
Gewoon 5k PR lopen tijdens HM, yolo.
(het liefste de laatste 5k :P )
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:23:03 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210995883
Ik wilde ook weer vol gas geven, maar het was misschien nog iets te snel na de marathon. Ik merk dat mijn achillespees nog een beetje gevoelig is en nog niet op het punt van blessure zit en dat wil ik graag zo houden. Vanavond dus maar HIIT ipv een loopje.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211009698
Weer eens ingeschreven voor een 10km.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef linebear het volgende:
Kortom: ik heb lekker gelopen, maar ik snap niet hoe mensen Amsterdam de beste marathon/halve marathon vinden
Welke dan?

City-Pier-City Den Haag
Eindhoven
Breda (was ook te smal las ik)
Egmond
Schoorl
Utrecht
Enschede
Stevensloop
Dordrecht
Doetinchem
Gouda

30 van Amsterdam-Noord heeft ook een halve...
pi_211010607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:29 schreef Nober het volgende:
Welke dan?
Nog nooit een officiele HM gelopen maar ik stem Den Haag 8-)
pi_211015713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:29 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nog nooit een officiele HM gelopen maar ik stem Den Haag 8-)
Opzich wel interessant maar beetje ver weg voor een loopje. Misschien de 50ste editie in 2026.
pi_211015864
Lastige vraag wat de beste HM is. Ik heb goede ervaringen met Eindhoven, Den Haag, en Dordrecht waar ik mijn PR gelopen heb. In Dordrecht heb je trouwens 2 verschillende HM's, één die start in het centrum in het najaar en één bij de AV in het voorjaar, die laatste heeft een wat minder snel parcours vind ik.
In Linschoten wordt ook altijd hard gelopen, maar dat parcours is niet officieel gemeten en waarschijnlijk te kort..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:56:43 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211016622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:29 schreef Nober het volgende:
Weer eens ingeschreven voor een 10km.
[..]
Welke dan?

City-Pier-City Den Haag
Eindhoven
Breda (was ook te smal las ik)
Egmond
Schoorl
Utrecht
Enschede
Stevensloop
Dordrecht
Doetinchem
Gouda

30 van Amsterdam-Noord heeft ook een halve...
Ik zou deze nog wel eens willen lopen qua halve marathons:

• Barendrecht HM
• Willemstad HM (dat is een Vestingloop)
• Kastelenloop Diepenheim
• Hellevoetsluis HM (ook een Vestingloop)
• Enschede HM
• Roldertoren run
• De Maasdijk HM
• Droomtijdloop (?) HM

Wat ik mooie HMs vond, maar welke helaas niet meer bestaan:
• Den Haag marathon (niet de CPC), met zelfs een stukje over het strand O+
• Brabantse parel Oisterwijk

Aanradertjes die nog wel bestaan:
https://www.sfeervolmeerssen.run/halve-marathon/
https://www.halvemarathonvalkenburg.nl/ (heette voorheen de Den Dries loop)
• Venlo (met versierde straten)

Egmond trekt me helemaal niet vanwege dat gedoe met die pendelbus. Etten-Leur, Roosendaal en Spijkenisse zijn ook nog redelijk bekende.

[ Bericht 14% gewijzigd door SEMTEX op 20-10-2023 13:05:35 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211016801
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zou deze nog wel eens willen lopen qua halve marathons:

• Barendrecht HM
• Willemstad HM (dat is een Vestingloop)
• Kastelenloop Diepenheim
• Hellevoetsluis HM (ook een Vestingloop)
• Enschede HM
• Roldertoren run
• De Maasdijk HM
• Droomtijdloop (?) HM

Wat ik mooie HMs vond, maar welke helaas niet meer bestaan:
• Den Haag marathon (niet de CPC), met zelfs een stukje over het strand O+
• Brabantse parel Oisterwijk

Aanradertjes die nog wel bestaan:
https://www.sfeervolmeerssen.run/halve-marathon/
https://www.halvemarathonvalkenburg.nl/ (heette voorheen de Den Dries loop)
• Venlo (met versierde straten)

Egmond trekt me helemaal niet vanwege dat gedoe met die pendelbus. Etten-Leur, Roosendaal en Spijkenisse zijn ook nog redelijk bekende.
De halve van Oldenzaal is ook een prachtig parcours, heel veel natuur en veel hoogteverschil O+
Alius aliud dicit
pi_211016834
Vraagje voor de kenners. Ik loop nu op Saucony Endorphin Shift 2 schoenen. Aangemeten na een loopanalyse. Ben ik mee begonnen als starter en op getraind van 0 naar nu zo’n kilometer of 15. Bevallen prima maar zijn onderhand wel een beetje “op”. Tijd voor nieuwe dus. Is het dan logisch dat ik nu automatisch voor de opvolger, de Shift 3 moet gaan? Of nu ik steeds langer en vaker loop meer uit moet kijken naar een wedstrijdschoen zoals de Saucony endorphin Speed? (Die heeft een hogere heeldrop)

Ik ben nu aan het trainen voor een halve marathon volgend voorjaar.
Alius aliud dicit
pi_211016957
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Mrmime het volgende:
Vraagje voor de kenners. Ik loop nu op Saucony Endorphin Shift 2 schoenen. Aangemeten na een loopanalyse. Ben ik mee begonnen als starter en op getraind van 0 naar nu zo’n kilometer of 15. Bevallen prima maar zijn onderhand wel een beetje “op”. Tijd voor nieuwe dus. Is het dan logisch dat ik nu automatisch voor de opvolger, de Shift 3 moet gaan? Of nu ik steeds langer en vaker loop meer uit moet kijken naar een wedstrijdschoen zoals de Saucony endorphin Speed? (Die heeft een hogere heeldrop)

Ik ben nu aan het trainen voor een halve marathon volgend voorjaar.
Ik zou eigenlijk weer een loopanalyse doen. Toen ik begon met hardlopen was mijn loophouding heel anders dan een jaar later. (Ik heb bijvoorbeeld veel minder X-benen gekregen over de tijd heen)
En iemand van zo'n winkel kan ook uitleggen wat het verschil is tussen versie 2 en versie 3 van een model schoenen.

Ik loop nu al een paar jaar en heb nog nooit wedstrijdschoenen gehad, vond het niet de moeite waard voor hoe veel trainingsloopjes ik doe in vergelijking met km's op wedstrijden. Liever schoenen waar ik al m'n trainingen blessurevrij en comfortabel op loop en dan niet ook nog een speciaal paar wedstrijdschoenen. Maar bij de winkel zou je die schoenen natuurlijk kunnen proberen en passen, misschien zijn ze ook voor je gewone loopjes de beste optie.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:31:06 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211017011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 13:12 schreef Mrmime het volgende:

[..]
De halve van Oldenzaal is ook een prachtig parcours, heel veel natuur en veel hoogteverschil O+
Jammer dat die praktisch samenvalt met Eindhoven...
pi_211017357
Oja vergeet ik natuurlijk Egmond! Dat is de allerallermooiste! Maar bijna zijn eigen categorie :D

Pendelbus moet je gewoon skippen door een leuk huisje aan het strand te huren ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_211022863
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 13:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Jammer dat die praktisch samenvalt met Eindhoven...
Of elk jaar vijf grote evenementen in vijf weken is ook niet handig.

Dam tot damloop
Tilburg ten miles
Bredase singelloop
Eindhoven marathon
Amsterdam marathon
pi_211023181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Dam tot damloop
Tilburg ten miles
Bredase singelloop
Eindhoven marathon
Amsterdam marathon
Tja, dan moet je maar wat langetermijnplannen maken - dam tot damloop 2024, Tilburg 2025, Breda 2026, etc. :P Ze kunnen die dingen ook niet per se beter spreiden over het jaar, want er vallen al zo veel weken af vanwege het weer of vanwege feestdagen of vanwege andere evenementen.

Bij survivalrun lukt het nog aardig om maar 1 wedstrijd per weekend te plannen landelijk, maar er zijn al een aantal weekenden "dubbel geboekt" en sommige leuke wedstrijden zitten ook te dicht op elkaar om beide echt vol voor te gaan. Tot nu toe heb ik dat telkens opgelost door óf toch maar een van de twee te doen óf een van beide op zeer recreatief tempo :s)
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:09:23 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211026312
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Dam tot damloop
Tilburg ten miles
Bredase singelloop
Eindhoven marathon
Amsterdam marathon
Precies. Maar goed, met die steeds langere zomers merk je dat evenementen in de zomermaanden steeds vaker afstanden moeten cancelen of maar half kunnen doorgaan. Meestal zijn de temperaturen in oktober optimaal om hard te lopen. Wel jammer dat je zo altijd wel een loopje misloopt.
pi_211026545
De halve van Rotterdam wil ook naar september ipv juli en de Gemert City Run wil van juli naar het voorjaar.

Temperaturen waren optimaal vanochtend inderdaad toch liepen er net weer met lange broek en lange mouwen.

Buienradar gaf 13°C gevoelstemperatuur dus ging ik voor korte broek en singlet.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2023 10:46:40 ]
pi_211026996
Wel blij dat ik in november kan taperen en herstellen, die eerst weken wintertijd zijn zo kut. :P
December is dan weer comfy.
  maandag 23 oktober 2023 @ 08:49:16 #173
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211050023
[
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja vergeet ik natuurlijk Egmond! Dat is de allerallermooiste! Maar bijna zijn eigen categorie :D

Pendelbus moet je gewoon skippen door een leuk huisje aan het strand te huren ;)
Is misschien wel een goed plan. Want die pendelbussen waren voor mij ook echt een drempel.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:34:43 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211050857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Evangelion het volgende:
Wel blij dat ik in november kan taperen en herstellen, die eerst weken wintertijd zijn zo kut. :P
Yes, dit weekend ook niks gedaan. Gevoelige achillespees laten herstellen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:36:30 #175
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211050870
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:38 schreef Nober het volgende:
De halve van Rotterdam wil ook naar september ipv juli en de Gemert City Run wil van juli naar het voorjaar.

Temperaturen waren optimaal vanochtend inderdaad toch liepen er net weer met lange broek en lange mouwen.

Gemert cityrun doet geen editie 2024 meer, las ik. Ze krijgen het qua organisatie niet meer rond.
pi_211051324
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Gemert cityrun doet geen editie 2024 meer, las ik. Ze krijgen het qua organisatie niet meer rond.
Klopt en dan willen ze in 2025 weer een evenement te organiseren.

quote:
Voor de komende lente komen we voorbereidingstijd te kort. Willen we tot een passende format en datum komen, dan moeten we niet over één nacht ijs gaan. 2025 is dan realistischer. We hopen medio februari een conceptplan klaar te hebben. Daarna gaan we kijken of er voldoende draagvlak voor is.”

https://www.gemertsnieuws(...)oor-onderzoek-naar-n
  maandag 23 oktober 2023 @ 12:09:04 #177
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211051791
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik loop vaker in de ochtend dan de avond, dus ik vind het eigenlijk wel lekker om met de opkomende zon te rennen zonder dat ik om 5:30 uur moet opstaan. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_211073064
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dit hoor ik de laatste tijd vaker. Heeft denk ik te maken met het gebrek aan vrijwilligers? Hier in de omgeving werd de Noord Aa Polderloop om dezelfde reden afgelast. Sinds Covid19 is de Laan van Meerdervoortloop een stille dood gestorven, ondanks dat er op de website staat dat die in 2022 weer gehouden zou worden. Er wordt ook niet gereageerd op berichten.

Ik zie het in mijn eigen vereniging ook, het is steeds lastiger om mensen te krijgen voor wedstrijden. Het is de tijdsgeest.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:08:41 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211073305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 09:38 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Dit hoor ik de laatste tijd vaker. Heeft denk ik te maken met het gebrek aan vrijwilligers? Hier in de omgeving werd de Noord Aa Polderloop om dezelfde reden afgelast. Sinds Covid19 is de Laan van Meerdervoortloop een stille dood gestorven, ondanks dat er op de website staat dat die in 2022 weer gehouden zou worden. Er wordt ook niet gereageerd op berichten.

Ik zie het in mijn eigen vereniging ook, het is steeds lastiger om mensen te krijgen voor wedstrijden. Het is de tijdsgeest.
Yes, zo is deze fijne halve marathon hier in de omgeving ook gesneuveld: https://www.valkenloop.nl/
Sponsoren zijn zo te zien ook steeds lastiger te vinden:
quote:
De sterk gestegen kosten, de onzekerheid van voldoende inschrijvingen en het wegvallen van onze hoofdsponsor heeft ons doen besluiten om de Valkenloop op zondag 5 november af te gelasten.

De komende periode zullen wij gebruiken om nieuwe sponsors te vinden en te bekijken hoe we in 2024 de Valkenloop verder vorm gaan geven.
pi_211073618
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:38 schreef Nober het volgende:

Ik dacht dat die halve van Rotterdam een stille dood gestorven was?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:55:19 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211073672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Toen ik hem liep in 2022 had ik ook het idee dat het een soort gelegenheidsding was omdat het samenviel met de Fire games. Ze kregen ook geen vergunning in 2023:
quote:
GEEN HALVE MARATHON ROTTERDAM IN 2023
Afgelopen zomer deden er bijna 10.000 deelnemers mee aan de Halve Marathon Rotterdam, die na dertien jaar terugkeerde als onderdeel van de World Police & Fire Games. De organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement met een fantastische sfeer. Ondanks dit grote succes zal dit jaar de Halve Marathon Rotterdam niet plaatsvinden. Helaas heeft het evenement geen plek op de Rotterdamse evenementenkalender gekregen, waardoor de organisatie geen vergunning krijgt om het evenement in 2023 te organiseren.
pi_211074107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
quote:
De ambitie blijft om de Halve Marathon Rotterdam als jaarlijks terugkerend evenement in de maand september te organiseren. Daarom zal de organisatie in gesprek willen blijven met de Gemeente Rotterdam om alle voorwaarden te willen scheppen om het evenement in 2024 alsnog op de evenementenkalender te krijgen.

https://www.halvemarathon(...)on-Rotterdam-in-2023
pi_211089850
Ah kijk. September concurreren ze wel met de Dam tot Dam, qua grote hardloopevents. Ik moet zeggen dat ik ‘t ook vrij rustig vond in 2022. Was zelf toeschouwer bij Blaak; met de marathon staan ze daar 3 rijen dik, nu stonden er tussen de kubuswoningen en die bocht coolsingel misschien 38 man.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_211095946
Dat hardlopen op asfalt is natuurlijk hartstikke leuk, maar ik heb ook een paar keer aan trailrunnen geroken en dat is toch ook wel erg gaaf hoor.

Waar je met gewoon hardlopen ‘s avonds meestal vooral zichtbaar wilt zijn voor anderen dmv lampjes, reflectie en/of een loopvestje, heb je voor trailrunnen wel een hoofdlamp nodig om de grond te zien en soms de route te kunnen vinden. Ik ben wat aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er hier trailrunners met tips? Een lampje uit de grabbelbak van een paar euro doet niets, maar een hele berg geld uitgeven terwijl dat niet nodig is is ook zo wat. Ik ben wel bereid te betalen voor degelijke en duurzame spullen, loop meestal 1 uurtje in het donker dus een max accu-capaciteit van een uur of 3-4 lijkt mij wel voldoende en ook wat marge overhouden als ik eens met een langere trailrun mee wil gaan doen.
pi_211103296
Altijd weer balen als je tussen de buien door moet lopen.

Maar ik moest en zou vanmiddag m'n intervaltraining doen.

Uiteindelijk viel het mee want na de eerste paar kilometer werd het droog.
pi_211104300
Ik ging woensdagavond gewoon dwars door de regen. Aan t einde was ik wel koud, maar na een heerlijke douche was het over.

Morgen mag ik weer. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')