abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210934649
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:37 schreef SEMTEX het volgende:
En trainen met een lampsetje? Ik heb een hele fijne van Decathlon. Kan er zelfs in het pikkedonker mee lopen en dan nog verlicht het ding mijn pad op een prima manier.
Heb ik, maar zoals Tele6 zegt, voor tempoloopjes/intervallen vind ik dat sowieso niet erg fijn op slecht verlichte paden, tussen de bomen of ongelijk liggende stoeptegels. En ik loop veel in het buitengebied, daar heb je de combinatie van weinig straatverlichting en geen afgezonderde fietspaden, dus auto's kunnen met 50-60km/u langskomen en dan is het ook niet erg veilig in het donker. Er rijden weinig auto's, maar als er net eentje komt die jou niet ziet..
Het gaat op zich allemaal wel, maar het is wel aanpassen en goed over je route nadenken. Wat meer heen en weertjes over de paar fietspaden die wel lekker geasfalteerd en verlicht zijn :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210958073
Succes lopers in Amsterdam vandaag! Vooral de marathonlopers die door de regen moeten vanochtend...
pi_210958425
Zometeen lokaal loopje hier in Twente, 10 kilometer 4 rondjes van 2,5 km daar ben ik nooit zo'n fan van. Ook nog stukje onverhard en wat hoogteverschil, Nu het ook nog zo slecht weer is zit ik allemaal excuses te bedenken niet te gaan :D
pi_210958516
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:35 schreef Remco het volgende:
Zometeen lokaal loopje hier in Twente, 10 kilometer 4 rondjes van 2,5 km daar ben ik nooit zo'n fan van. Ook nog stukje onverhard en wat hoogteverschil, Nu het ook nog zo slecht weer is zit ik allemaal excuses te bedenken niet te gaan :D
Watje!
pi_210958853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja inderdaad.
Ik vind vooral intervallen lastiger. In de stad durf ik niet zo hard te lopen, want je ziet losliggende stoeptegels en verkeer minder goed. In het park is het te donker en onveilig. Ik woon sinds dit jaar in een woonwijk in aanbouw dus ik kan ook niet veilig rondjes om het blok rennen (er is überhaupt nog geen stoep). Ik kan niet over de dijk rennen want geen lantaarnpalen en hardrijdend verkeer.

Deze zomer deed ik altijd woensdag intervallen en zaterdag duurloop, maar misschien moet ik dat maar omwisselen. Nu kan ik nog direct uit werk gaan lopen in het licht, maar dat gaat ook gauw genoeg voorbij zijn. Voor een lange duurloop ben je ook beperkt in je routes als het donker is, maar dan zit je niet met dat de route ook nog enigszins vrij van stoplichten en loslopende honden moet zijn.

Koelere temperaturen zijn wel lekker. En stiekem is in de regen trainen altijd wel fijn (tenzij het hoost en stormt dan).
Denk eens in oplossingen ipv problemen. Er is vast wel een rondje te vinden in de stad, of een park, wat wel te doen is. Wandel rond om de tegels te checken bijv. En rij met de auto of fiets ernaartoe. Doe ik ook wel eens, ik woon bovenop een heuvel, niet echt lekker om aan het einde van een intervaltraining de heuvel op te moeten lopen, dus dan rij ik naar een wijk en loop op het fiets en wandelpad om die wijk, welke vlak is.
pi_210960122
Toch gegaan inderdaad zwaar parcours, stukjes onverhard door de modder en toch wel harde wind, geen PR parcours, daardoor toch redelijk tevreden met 39:35.
pi_210962413
Weer een mooi hardloopweekend achter de rug hier!

Gister meegedaan aan een lokaal 10 km loopje in Overijssel, hier wilde ik voor het eerst een sub40 lopen en als dat lukte zou ik op basis van de uitslagen van vorige jaren 2e of 3e moeten kunnen worden, dus een podiumplek.
Leek me best leuk om eens mee te maken :D
Helaas bleek dit streven nog net een maatje te groot, het waaide echt enorm in de polder daar dus het was aardig zwoegen.
Uiteindelijk met 41:40 toch nog 9e geworden van de 140 deelnemers ongeveer
PR op de 10 km gehaald dus, maar helaas geen sub40.
Ben benieuwd of het was gelukt met beter weer.

Vandaag was ik vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam.
Ik moest in een van de busjes rijden die de uitgevallen elitelopers en pacers naar de finish moesten bregen.
Heel tof om zo midden in de wedstrijd van elite te rijden!
Had ook nog de uitgevallen Jill Holterman in mijn busje, zij wilde vandaag de Olympische limiet lopen maar dat is dus niet gelukt :'(

Daarnaast nog een oproep aan alle andere hardloopfanatiekelingen hier: doe ook eens mij als vrijwillger!
Echt een superleuke ervaring om zo midden in het evenement bezig te zijn en hoe vaak kom je nou zo dicht bij de elite?
Voornamelijk een oproep aan de jongere generatie.
Ik zat voornamelijk met pensionado's die er niet echt heel veel zin in hadden.
Hadden totaal geen idee van wat een marathon inhield, erg jammer!
pi_210962534
Gaat Jill het nog proberen in Valencia (dec)?

Anne Luijten lukte het overigens wel op Saucony's.
pi_210962924
Vanmiddag, op een paar minuten na, droog tijdens mijn loop van bijna anderhalf uur op nieuwe Pumas. Ik had alleen geen GPS dus via afstandmeten.nl zou het 15,7 zijn geweest terwijl mijn horloge 14km aangaf.
pi_210963472
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 17:17 schreef Nober het volgende:
Gaat Jill het nog proberen in Valencia (dec)?

Anne Luijten lukte het overigens wel op Saucony's.
Weet ik niet, maar denk het wel. Ze baalde echt enorm dat het vandaag niet lukte
pi_210963588
Ik zie dat ze na 25km is uitgestapt.

En Luijten is er ook nog niet.

quote:
„Nou, ik ben er nog niet. Sifan Hassan heeft al de limiet en ik verwacht dat Nienke Brinkman zich ook zal plaatsen. Dat derde ticket is nu voor mij, maar Jill Holterman en Andrea Deelstra zijn supersterk en zeker ook nog in de race. Het liefst loop ik geen marathon meer tot Parijs, maar als een van die twee onder mijn tijd gaat, zal ik toch weer moeten.”
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231015_52216013
  zondag 15 oktober 2023 @ 18:58:43 #136
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210963785
Dank @Noisecontrollers ! Vandaag de halve van Amsterdam gelopen en inderdaad zoveel vrijwilligers O+ Over hen geen klachten, wel de drukte op het parcour en vooral het stadion.

Was mijn eerste halve, erg fijn gelopen. 1:54, geen toptijd, wel wat ik in gedachten had.
I am a black hole shitting into the void
pi_210965601
Productief hardloopweekend dus weer hier!
@Noisecontrollers bedankt voor je vrijwilligerswerk O+
@Remco lekker bezig _O_
@Gimmick mooie tijd voor een eerste HM!! :Y
@Nober fijn om je nieuwe schoenen nog even droog te kunnen houden :D

Ik deed zaterdag mee aan de Veluweloop. Onze teamleiders hadden de logistiek echt vet slecht uitgedacht en ik had me er niet mee willen bemoeien, dus het kwam erop neer dat ik met de spullen van 2 personen (rugtas buik en rugtas rug) achter onze eerste loper aanracete op de mountainbike, daarna mountainbike aan de kant moest werpen en alle spullen uit en af moest doen en meteen zelf de tweede etappe moest lopen.

Door gebrek aan warming-up (mountainbiken was duidelijk niet genoeg) naderhand enorm zere heupen. Dat is m'n zwakke plek en kennelijk kan ik me niet veroorloven om zonder w-u volle bak te gaan. :{
Volgend weekend een survivalrun en het weekend erna een HM waar ik een PR wil lopen, dus hopelijk komt het wel een beetje goed met die heupen. Vanmiddag ging het iig alweer een stuk beter.

Totaal geen PR gelopen op de Veluweloop in vergelijking met 2 jaar geleden, maar het parcours was wel ook een stuk drassiger en muller, en in vergelijking met de rest van de lopers heb ik het best prima gedaan (net niet top 10 van de 102 lopers). Dus gisteren baalde ik, maar nu ik de uitslagen zag en nu m'n heup weer gaat, is het eigenlijk wel goed :D
pi_210969059
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 18:44 schreef Nober het volgende:
Ik zie dat ze na 25km is uitgestapt.

En Luijten is er ook nog niet.
[..]
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231015_52216013
Tuurlijk, dat moet ze zeggen, maar ze staat er echt goed voor. Deelstra heeft 1 uitschieter gehad met die 2.26 in Berlijn maar de rest van haar marathontijden zijn allemaal veel langzamer. En die liggen ook meer in lijn met wat je zou verwachten gebaseerd op haar 10km snelheid.
Holterman is wat meer onzeker maar ook wel echt veel blessures en DNFjes bij wedstrijden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210971023
Gisteren de Halve van Amsterdam gelopen. Lange leve de VIP tent van TCS :) was heerlijk om voor mijn loop en erna even wat te drinken en tas kwijt te kunnen.

Wat zal ik zeggen over de halve ? Ik heb heerlijk gelopen, 2.05.
Vond het sommige plekken echt te druk. Mensen die gewoon rechts in gaan halen (liep zel al rechts). Mensen die er tussendoor willen. Beetje raar...
Amsterdam wil groter worden, maar dan moet er echt iets aan het parcours gebeuren. Niet alleen is ie op veel plekken smal, maar ook rete saai. Daarnaast was het publiek nou ook wel wat tam.
Maar de grootste ergenis was toch wel dat de metrohalte Amstelveenseweg gewoon afgesloten is. Dus je moet een stuk verderop richting Zuid lopen. Heel bizar.

Kortom: ik heb lekker gelopen, maar ik snap niet hoe mensen Amsterdam de beste marathon/halve marathon vinden
pi_210971098
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 17:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik zat voornamelijk met pensionado's die er niet echt heel veel zin in hadden.
Hadden totaal geen idee van wat een marathon inhield, erg jammer!
Dat vind ik wel vreemd, je geeft je toch op als vrijwilliger omdat je iets met sport/hardlopen hebt? Of waren dit mensen die een soort van verplicht mee moeten werken aan dit soort evenementen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:54:42 #141
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210971249
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef linebear het volgende:
Gisteren de Halve van Amsterdam gelopen. Lange leve de VIP tent van TCS :) was heerlijk om voor mijn loop en erna even wat te drinken en tas kwijt te kunnen.

Wat zal ik zeggen over de halve ? Ik heb heerlijk gelopen, 2.05.
Vond het sommige plekken echt te druk. Mensen die gewoon rechts in gaan halen (liep zel al rechts). Mensen die er tussendoor willen. Beetje raar...
Amsterdam wil groter worden, maar dan moet er echt iets aan het parcours gebeuren. Niet alleen is ie op veel plekken smal, maar ook rete saai. Daarnaast was het publiek nou ook wel wat tam.
Maar de grootste ergenis was toch wel dat de metrohalte Amstelveenseweg gewoon afgesloten is. Dus je moet een stuk verderop richting Zuid lopen. Heel bizar.

Kortom: ik heb lekker gelopen, maar ik snap niet hoe mensen Amsterdam de beste marathon/halve marathon vinden
Nee klopt, ik woon zelf in Amsterdam en ben hier ook opgegroeid, maar zou veel liever ergens anders een marathon lopen. Heb wel een keertje de halve van Amsterdam gelopen, maar ik zou eerder voor Rotterdam, Berlijn of Valencia (noem maar iets) gaan.
pi_210977198
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik wel vreemd, je geeft je toch op als vrijwilliger omdat je iets met sport/hardlopen hebt? Of waren dit mensen die een soort van verplicht mee moeten werken aan dit soort evenementen?
Ja precies wat ik dacht, je hóeft hier niet te zijn vandaag :P
Mijn buddy gister was echt zo'n typische zeurpiet, alles was slecht geregeld vond ie, hij had al zo vaak verbeterpunten aangedragen bij de organisatie waar niks mee werd gedaan en noem zo maar op.
Maar had vervolgens geen flauw idee wat de rol was van de hazen, waar we op moesten letten etc.
Hij dacht: ik rijd gewoon 42 km met het busje en dan weer lekker naar huis :P

Het was echt een superleuke taak om te doen, maar de volgende keer hopelijk met iemand die zich wat meer interesseert in de sport.
pi_210983549
Stinken jullie sportkleren ook weleens naar nattehond? Gister even 10k gelopen, jasje aan meteen gewassen 40C 20min ofzo vloeibaar wasmiddel, tering wat een walm komt eraf.. soms ook met sportbroeken.. ene keer wel andere keer niet..

Rest van de kleding beddengoed en handdoeken nooit last van..
Alleen met sportkleren..
pi_210983609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:22 schreef Geerd het volgende:
Stinken jullie sportkleren ook weleens naar nattehond? Gister even 10k gelopen, jasje aan meteen gewassen 40C 20min ofzo vloeibaar wasmiddel, tering wat een walm komt eraf.. soms ook met sportbroeken.. ene keer wel andere keer niet..

Rest van de kleding beddengoed en handdoeken nooit last van..
Alleen met sportkleren..
Ja, de combinatie van sokken en sportkleding kan soms voor hele rare geurtjes zorgen. Niet per se natte hond bij mij maar wel andere vieze geurtjes. En je wil het ook weer niet te heet wassen. Ik heb wel een paar dingen die ik zelf toepas;

- sportkleding niet te lang in de wasmand laten liggen maar meteen wassen
- buiten in de zon laten drogen als dat een optie is
- niet te volle wasjes als het echt stinkt
- af en toe de echt stinkende kleren laten weken in een emmer met water en schoonmaakazijn.

Tot zover een ervaringsdeskundige :P
Als iemand nog praktische tips heeft voor stinkende schoenen hoor ik dat ook graag ;)
pi_210983693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Als iemand nog praktische tips heeft voor stinkende schoenen hoor ik dat ook graag ;)
Ga een tijdje klimmen in klimschoenen (zonder sokken). Dan vallen de hardloopschoenen daarna in vergelijking wel mee. #lifehack
pi_210983718
quote:

[..]
Ja, de combinatie van sokken en sportkleding kan soms voor hele rare geurtjes zorgen. Niet per se natte hond bij mij maar wel andere vieze geurtjes. En je wil het ook weer niet te heet wassen. Ik heb wel een paar dingen die ik zelf toepas;

- sportkleding niet te lang in de wasmand laten liggen maar meteen wassen
- buiten in de zon laten drogen als dat een optie is
- niet te volle wasjes als het echt stinkt
- af en toe de echt stinkende kleren laten weken in een emmer met water en schoonmaakazijn.

Nee precies..naar een paar keer 30C zullen ze niet meer zo snel krimpen dus kan 40C nog wel maar...
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:36:48 #147
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_210985952
quote:

[..]

Ik heb ooit iets gelezen over ze in een vriezer leggen, maar zelf nooit geprobeerd.
Toptips zijn ook hier welkom. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_210986121
Muffe hardloopkleding met luchtjes die er niet meer uitgaan kun je oplossen door ze (minstens een paar uur) in een bak water met azijn te leggen. Azijn neutraliseert de vieze luchtjes.

Het beste is om ze daarna te laten drogen en daarna in de was te doen (want ja, azijn zelf stinkt nog wel). Maar daarna zijn ze weer fris.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210986576
Azijn werkt idd erg goed. Ik leg de kleren er zo nu en dan 24 uur in.

Andere toptip is Biotex. Ook daar 24 uur mee inweken. Hier haal je alle "organische" viezigheid er goed mee uit. Modder, vet, bloed, stinkbacteriën, enz. Ik doe tegenwoordig alleen nog in Biotex inweken in plaats van azijn.

En daarna in de gewone was (30 graden en niet te hard centrifugeren, dan gaat al dat synthetische spul langer mee) en liefst buiten drogen.

Qua stinkschoenen doe ik alleen aan preventie: altijd na het lopen de zooltjes eruit halen en alles goed luchten. Als de schoenen echt nat zijn, kranten erin en regelmatig wisselen.

Trailschoenen spoel ik uit met water of ik doe ze op 10 min spoelen in de wasmachine (als ik te lui ben om het zelf te doen).
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:06:33 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210992721
quote:
Geurvreters en eventueel goed laten uitwaaien na het lopen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210993272
quote:

[..]

- Goed laten drogen. Nooit in de zon, niet bij de verwarming. Zool eventueel eruit halen.
- Krant erin na het lopen/regen.

En wat mijn relatie heeft gered is zo'n soort voetenföhn. Daar zet je je schoenen op na rennen/training en die droogt ze helemaal van binnen. Als je dat ook doet bij nieuwe schoenen dan gaan ze ook op den duur veel minder stinken want die dingen branden dus de bacteriën eruit. Wat je ruikt zijn bacterieen, niet 'zweet'. :P

Alleen die zijn snel 100 euro als je een beetje degelijke wil.
Conscience do cost.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:26:16 #152
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210993553
quote:
8s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:05 schreef ems. het volgende:

[..]
- Goed laten drogen. Nooit in de zon, niet bij de verwarming. Zool eventueel eruit halen.
- Krant erin na het lopen/regen.

En wat mijn relatie heeft gered is zo'n soort voetenföhn. Daar zet je je schoenen op na rennen/training en die droogt ze helemaal van binnen. Als je dat ook doet bij nieuwe schoenen dan gaan ze ook op den duur veel minder stinken want die dingen branden dus de bacteriën eruit. Wat je ruikt zijn bacterieen, niet 'zweet'. :P

Alleen die zijn snel 100 euro als je een beetje degelijke wil.
Ik leg zo'n USB-handventilatortje op mijn natte schoenen. Werkt ook prima en kost minder dan 10 euro.
I am a black hole shitting into the void
pi_210993568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:26 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik leg zo'n USB-handventilatortje op mijn natte schoenen. Werkt ook prima en kost minder dan 10 euro.
Ja, dat werkt voor een hoop mensen. Mijn ervaring is echter dat dat niet het geval is voor iedereen en dat je soms iets zwaarder geschut nodig hebt om schoenen geurvrij te krijgen. Alleen de boel drogen is dan in principe niet genoeg meer.
Conscience do cost.
pi_210993603
Op zich is 100 euro om je relatie te redden ook weer niet veel geld :P
pi_210995244
Vandaag 30 min tempoloopje op HM-tempo. Dit voelde ZO GOED. Wat voelde als HM-effort (lekker de benen laten rollen, maar niet super buiten adem) ging wat sneller dan het 4:45 min/km doeltempo. Maar omdat het zo goed voelde, had ik geen zin om in te houden.

Kom ik thuis, kijk ik de tijden terug, zegt Strava "Je hebt zojuist je op een na snelste tijd neergezet op de 5 km!"

WTF _O-

Ik heb zo'n gevoel dat ik na m'n HM (nog maar anderhalve week!) en de Zevenheuvelenloop (3 weken daarna) eens een 5k uit moet zoeken en m'n PR moet aanscherpen. Als ik nu in een HM-tempoloopje al tegen dat PR aanzit en voor m'n gevoel nog 20km doorgekund had :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')