Watje!quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:35 schreef Remco het volgende:
Zometeen lokaal loopje hier in Twente, 10 kilometer 4 rondjes van 2,5 km daar ben ik nooit zo'n fan van. Ook nog stukje onverhard en wat hoogteverschil, Nu het ook nog zo slecht weer is zit ik allemaal excuses te bedenken niet te gaan
Denk eens in oplossingen ipv problemen. Er is vast wel een rondje te vinden in de stad, of een park, wat wel te doen is. Wandel rond om de tegels te checken bijv. En rij met de auto of fiets ernaartoe. Doe ik ook wel eens, ik woon bovenop een heuvel, niet echt lekker om aan het einde van een intervaltraining de heuvel op te moeten lopen, dus dan rij ik naar een wijk en loop op het fiets en wandelpad om die wijk, welke vlak is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik vind vooral intervallen lastiger. In de stad durf ik niet zo hard te lopen, want je ziet losliggende stoeptegels en verkeer minder goed. In het park is het te donker en onveilig. Ik woon sinds dit jaar in een woonwijk in aanbouw dus ik kan ook niet veilig rondjes om het blok rennen (er is überhaupt nog geen stoep). Ik kan niet over de dijk rennen want geen lantaarnpalen en hardrijdend verkeer.
Deze zomer deed ik altijd woensdag intervallen en zaterdag duurloop, maar misschien moet ik dat maar omwisselen. Nu kan ik nog direct uit werk gaan lopen in het licht, maar dat gaat ook gauw genoeg voorbij zijn. Voor een lange duurloop ben je ook beperkt in je routes als het donker is, maar dan zit je niet met dat de route ook nog enigszins vrij van stoplichten en loslopende honden moet zijn.
Koelere temperaturen zijn wel lekker. En stiekem is in de regen trainen altijd wel fijn (tenzij het hoost en stormt dan).
Weet ik niet, maar denk het wel. Ze baalde echt enorm dat het vandaag niet luktequote:Op zondag 15 oktober 2023 17:17 schreef Nober het volgende:
Gaat Jill het nog proberen in Valencia (dec)?
Anne Luijten lukte het overigens wel op Saucony's.
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231015_52216013quote:„Nou, ik ben er nog niet. Sifan Hassan heeft al de limiet en ik verwacht dat Nienke Brinkman zich ook zal plaatsen. Dat derde ticket is nu voor mij, maar Jill Holterman en Andrea Deelstra zijn supersterk en zeker ook nog in de race. Het liefst loop ik geen marathon meer tot Parijs, maar als een van die twee onder mijn tijd gaat, zal ik toch weer moeten.”
Tuurlijk, dat moet ze zeggen, maar ze staat er echt goed voor. Deelstra heeft 1 uitschieter gehad met die 2.26 in Berlijn maar de rest van haar marathontijden zijn allemaal veel langzamer. En die liggen ook meer in lijn met wat je zou verwachten gebaseerd op haar 10km snelheid.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:44 schreef Nober het volgende:
Ik zie dat ze na 25km is uitgestapt.
En Luijten is er ook nog niet.
[..]
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231015_52216013
Dat vind ik wel vreemd, je geeft je toch op als vrijwilliger omdat je iets met sport/hardlopen hebt? Of waren dit mensen die een soort van verplicht mee moeten werken aan dit soort evenementen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik zat voornamelijk met pensionado's die er niet echt heel veel zin in hadden.
Hadden totaal geen idee van wat een marathon inhield, erg jammer!
Nee klopt, ik woon zelf in Amsterdam en ben hier ook opgegroeid, maar zou veel liever ergens anders een marathon lopen. Heb wel een keertje de halve van Amsterdam gelopen, maar ik zou eerder voor Rotterdam, Berlijn of Valencia (noem maar iets) gaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef linebear het volgende:
Gisteren de Halve van Amsterdam gelopen. Lange leve de VIP tent van TCSwas heerlijk om voor mijn loop en erna even wat te drinken en tas kwijt te kunnen.
Wat zal ik zeggen over de halve ? Ik heb heerlijk gelopen, 2.05.
Vond het sommige plekken echt te druk. Mensen die gewoon rechts in gaan halen (liep zel al rechts). Mensen die er tussendoor willen. Beetje raar...
Amsterdam wil groter worden, maar dan moet er echt iets aan het parcours gebeuren. Niet alleen is ie op veel plekken smal, maar ook rete saai. Daarnaast was het publiek nou ook wel wat tam.
Maar de grootste ergenis was toch wel dat de metrohalte Amstelveenseweg gewoon afgesloten is. Dus je moet een stuk verderop richting Zuid lopen. Heel bizar.
Kortom: ik heb lekker gelopen, maar ik snap niet hoe mensen Amsterdam de beste marathon/halve marathon vinden
Ja precies wat ik dacht, je hóeft hier niet te zijn vandaagquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vind ik wel vreemd, je geeft je toch op als vrijwilliger omdat je iets met sport/hardlopen hebt? Of waren dit mensen die een soort van verplicht mee moeten werken aan dit soort evenementen?
Ja, de combinatie van sokken en sportkleding kan soms voor hele rare geurtjes zorgen. Niet per se natte hond bij mij maar wel andere vieze geurtjes. En je wil het ook weer niet te heet wassen. Ik heb wel een paar dingen die ik zelf toepas;quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:22 schreef Geerd het volgende:
Stinken jullie sportkleren ook weleens naar nattehond? Gister even 10k gelopen, jasje aan meteen gewassen 40C 20min ofzo vloeibaar wasmiddel, tering wat een walm komt eraf.. soms ook met sportbroeken.. ene keer wel andere keer niet..
Rest van de kleding beddengoed en handdoeken nooit last van..
Alleen met sportkleren..
Ga een tijdje klimmen in klimschoenen (zonder sokken). Dan vallen de hardloopschoenen daarna in vergelijking wel mee. #lifehackquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Als iemand nog praktische tips heeft voor stinkende schoenen hoor ik dat ook graag
Nee precies..naar een paar keer 30C zullen ze niet meer zo snel krimpen dus kan 40C nog wel maar...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, de combinatie van sokken en sportkleding kan soms voor hele rare geurtjes zorgen. Niet per se natte hond bij mij maar wel andere vieze geurtjes. En je wil het ook weer niet te heet wassen. Ik heb wel een paar dingen die ik zelf toepas;
- sportkleding niet te lang in de wasmand laten liggen maar meteen wassen
- buiten in de zon laten drogen als dat een optie is
- niet te volle wasjes als het echt stinkt
- af en toe de echt stinkende kleren laten weken in een emmer met water en schoonmaakazijn.
Tot zover een ervaringsdeskundige![]()
Als iemand nog praktische tips heeft voor stinkende schoenen hoor ik dat ook graag
Ik heb ooit iets gelezen over ze in een vriezer leggen, maar zelf nooit geprobeerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tot zover een ervaringsdeskundige![]()
Geurvreters en eventueel goed laten uitwaaien na het lopen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |