Ik kwam van 115.9 ...ik vind het leuk....levenstijl aangepast ....maar blijf genieten......die sixpack ga ik niet krijgen..quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Nober het volgende:
Ik kreeg trouwens nog wat last in mijn linkerzij op 13-14km, daar bij de tunnel. Trok wel weer weg. En in de laatste kilometers in mijn benen.
[..]
Zo begon ik ook. 110+ kilo.
Puur uit nieuwsgierigheid, wanneer liep je dan de eerste grote afstand?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.
Niet meteen een schema, maar ik zou een paar keer wat 400tjes en 800tjes intervallen naast de training die je toch al doet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:
Is er iets van een 4 weken Hm schema?
Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.
Liep vorige week breda 10k in 45’
(Geen idee of ‘t haalbaar is maar je moet een doel hebben)
Je zal nog wel wat verbeteren in 4 weken, maar het is te kort voor een echt schema. In een echt schema doe je vaak 4-6 weken algemene voorbereidingsfase, 4-6 weken specifieke fase en 1-2 weken taper/afbouw. Je lichaam heeft volgens mij ook 6 weken nodig om echt veranderingen op spierniveau te ervaren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:
Is er iets van een 4 weken Hm schema?
Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.
Liep vorige week breda 10k in 45’
(Geen idee of ‘t haalbaar is maar je moet een doel hebben)
Ik denk dat die 45 min meer mentaal nuttig was dan fysiek. Fysiek ben je idd wel erg lang aan het herstellen. Mentaal is het fijn (voor een relatief onervaren loper zoals ik) om te weten dat je dat tempo voor langere tijd vol kan houden. Het is al zo'n gek idee om pas op de wedstrijd het wedstrijdtempo al die tijd te moeten gaan lopen, dan wel fijn om eens een klein beetje getest te hebben hoe dat dan voelt en dat dat best lukt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:
https://gretekoens.nl/threshold-training/
Mooi inzichtelijk stukje weer! @:Tele6 dit stuk sluit ook goed aan bij mijn gevoel dat jouw training van 45 minuten op HM-tempo wel echt heel zwaar/belastend is.. maar misschien ben je gewoon een ultieme diesel
Ik kwam uit op 21,25 in Eindhoven, mooi voor niks een paar extra meters.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Niet meteen een schema, maar ik zou een paar keer wat 400tjes en 800tjes intervallen naast de training die je toch al doet.
En de CPC was overigens precies 21,095 kilometer. Wat je horloge ook zegt. Het parcours is met een meetlint gemeten. Dat je zelf niet de ideale bochten neemt is wat anders
quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vlak voor de laatste drankpost dachten er eenparig grappig te zijn en mij hun bier aan te bieden, die waren ze mooi kwijt.
bekertje een beetje fijnknijpen en kleine slokjes nemenquote:
Goed dat je gegaan bent! Misschien is het beter om zaterdag deze stap over te doen ipv de volgende les.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:04 schreef Nanuke het volgende:
Weer een rondje.
Niet de les gelopen van mijn programma want ik was kapotmoe en overprikkeld, dus sowieso al een hele stap om wel te gaan. Zaterdag verder en dan staat er wel echt 3x 9 op het programma. En waar dat 5 weken geleden nog een heel eind weg leek, kijk ik er nu juist naar uit.
Ik lees dit bij veel beginners. Maar dit is niet echt nodig hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:17 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Goed dat je gegaan bent! Misschien is het beter om zaterdag deze stap over te doen ipv de volgende les.
Als het je eerste slechte avond was hoeft het niet, maar als het een patroon wordt kun je beter een stapje terug doen.
Ik doe zelf thuis op willekeurige momenten YouTube krachttraining filmpjes, bv een 20 minuten buikspieren en billen workout. Vaak heb je alleen een matje nodig en geen gewichten of zo. Als je het interessant vindt kan ik vanavond wel een paar favorieten delen. Die oefeningen zijn een goede toevoeging voor hardlopen, want je hebt buikspieren en benen nodig om goed en krachtig te lopenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:50 schreef Nanuke het volgende:
Dank voor jullie input.Ik heb mentaal een paar zware dagen gehad, en dat blokkeerde in de gedachte om te gaan hardlopen. Vervolgens kwam er ook nog wat tussen op het tijdstip dat ik had willen lopen. Uiteindelijk bedacht ik om wat kleinere blokjes te lopen (afwisselend 2 en 5 minuten hardlopen) op wat hoger tempo, om het mentale gevoel van "ik moet nog zo en zo lang" eraf te halen. Het had dus niks met de fysieke toestand te maken. Ik weet dat ik fysiek de volgende les wel kan lopen, maar hoe mijn hoofd voelt is minstens zo belangrijk om het daadwerkelijk uit te voeren heb ik ontdekt.
Net als dat ik inmiddels ontdek dat 3x in de week lopen niet lukt, maar 2x net te weinig is en ik dus even op zoek moet naar iets wat ik thuis op willekeurig moment erbij kan doen. Om het lekkere sportritme erin te houden.
Graag!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe zelf thuis op willekeurige momenten YouTube krachttraining filmpjes, bv een 20 minuten buikspieren en billen workout. Vaak heb je alleen een matje nodig en geen gewichten of zo. Als je het interessant vindt kan ik vanavond wel een paar favorieten delen. Die oefeningen zijn een goede toevoeging voor hardlopen, want je hebt buikspieren en benen nodig om goed en krachtig te lopen
Mij lukte dat redelijk goed in covid lockdown tijd. Zelfs bocksen, kickboksen en HIIT. Maar mezelf nu motiveren is lastig. Ik heb ze nog steeds, die lijstjes met filmpjes. https://www.youtube.com/p(...)RMnBijk7EXFvhfdJxeb_quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe zelf thuis op willekeurige momenten YouTube krachttraining filmpjes, bv een 20 minuten buikspieren en billen workout. Vaak heb je alleen een matje nodig en geen gewichten of zo. Als je het interessant vindt kan ik vanavond wel een paar favorieten delen. Die oefeningen zijn een goede toevoeging voor hardlopen, want je hebt buikspieren en benen nodig om goed en krachtig te lopen
Ik vind het altijd wel moeilijk hoor die omschakeling.. Ineens valt 80% van mijn hardlooproutes doordeweeks af vanwege te donker of onveilig, en het levert toch altijd net wat minder geluksstofjes op dan bij daglicht lopen.. Maar goed, maar weer proberen om wat vaker in de lunchpauze te lopen etc.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:30 schreef mosselmossel het volgende:
We komen weer in een interessant seizoen terecht met hardlopen. De herfst klopt nu echt op de deur. De eerste lampjes- en wat-doe-ik-aan-gesprekken zijn de revue al weer gepasseerd. En ook de bedankjes voor de tip om hardloopjasjes nog even uit te laten, nu het nog 15 graden is 's avonds, haha.
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel moeilijk hoor die omschakeling.. Ineens valt 80% van mijn hardlooproutes doordeweeks af vanwege te donker of onveilig, en het levert toch altijd net wat minder geluksstofjes op dan bij daglicht lopen.. Maar goed, maar weer proberen om wat vaker in de lunchpauze te lopen etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |