abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212221835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:05 schreef FlyingFish het volgende:

We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
Wij zaten net voorbij Three Rivers (Lazy J Ranch Motel). Dat is vanuit centraal Sequoia NP wel een een uur rijden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 10 februari 2024 @ 09:27:52 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212367975
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212393734
Zo, we hebben een middagje hotels geboekt. In Sequoia hebben we uiteindelijk iets geschikts in Three Rivers kunnen vinden en gelijk maar geboekt. En na een uitgebreide discussie hebben we toch gekozen voor een overnachting niet bij het vliegveld. Hotels echt bij LAX zijn rond de ¤500 per nacht en als we voor iets verder weg kiezen met een transfer hebben we alsnog gedoe met heen en weer. Dan maar even door de zure appel heen bijten maar wel gelijk de huurauto ophalen en de stad uitrijden.

De huurauto zelf is ook gelijk geboekt, dus de creditcard is weer leeg. Goedkoopste optie was overigens via booking.com. Eerst een hotel boeken, en daarna met 10% korting de huurauto. Scheelde zo'n ¤350 met Sunnycars voor dezelfde auto, met 2e chauffeur.

Maar wow, wat is alles duur geworden... Twee weken Disney World was een stuk goedkoper :X
pi_212409682
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
De huurauto zelf is ook gelijk geboekt, dus de creditcard is weer leeg. Goedkoopste optie was overigens via booking.com. Eerst een hotel boeken, en daarna met 10% korting de huurauto. Scheelde zo'n ¤350 met Sunnycars voor dezelfde auto, met 2e chauffeur.

Wat heb je uiteindelijk betaald voor je auto en welk type auto heb je?
pi_212410003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat heb je uiteindelijk betaald voor je auto en welk type auto heb je?
Rond de ¤1200 voor een ford Edge suv dacht ik(of iets anders met een E). We hebben lang tussen twee modellen getwijfeld, maar een scheen net iets groter te zijn. 5 zitplaatsen en 3 grote koffers zouden moeten passen.
pi_212410020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:07 schreef FlyingFish het volgende:
ford Edge suv
Hmm, zou je eens op https://www.usareisen.de/mietwagen/ willen kijken wat je voor een dergelijke auto daar betaald? Ik denk dat het (veel) goedkoper kan namelijk.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:52:51 #107
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212410514
Hij heeft de auto al betaald.

Heb zelf voor augustus 3 weken een one way mid size SUV tussen SLC-PDX geboekt en die was via Hertz zelf 600 euro goedkoper dan via usareisen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212410884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef matthijst het volgende:
Hij heeft de auto al betaald.

Heb zelf voor augustus 3 weken een one way mid size SUV tussen SLC-PDX geboekt en die was via Hertz zelf 600 euro goedkoper dan via usareisen.
Kan/kon toch dat hij het nog kan annuleren via Booking?

Ik heb afgelopen september 700 euro betaald voor een dergelijke Ford Edge SUV (werd uiteindelijk een Jeep) voor 17 dagen autohuur via usareisen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:51:00 #109
28167 matthijst
pi_212411063
Ligt ook een beetje aan het huurmoment?
Weet niet wanneer hij zij gaat, maar september is alweer laagseizoen (iig voor vliegtickets).

[ Bericht 9% gewijzigd door matthijst op 13-02-2024 21:45:09 ]
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:59:18 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212411144
Flyingfish is een zij (al zegt het profiel iets anders zie ik :+ ) en ivm kinderen zal het hoogseizoen neem ik aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage dinsdag 13 februari 2024 @ 19:54:07 #111
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212415607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kan/kon toch dat hij het nog kan annuleren via Booking?

Ik heb afgelopen september 700 euro betaald voor een dergelijke Ford Edge SUV (werd uiteindelijk een Jeep) voor 17 dagen autohuur via usareisen.
Weet niet of het annuleren zo makkelijk gaat als je het via een reseller als Booking of usareisen doet? Direct bij de verhuurder kun je zelfs nog op de dag zelf annuleren zonder kosten, bij National en Hertz in ieder geval wel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_212415930
We kunnen kosteloos tot 24 uur vantevoren annuleren. Ik heb overigens ook op die Duitse site gekeken, maar daar kwam ik op ¤1500+ uit. Wij gaan in de zomervakantie, dus we betalen de hoofdprijs met alles helaas. En we hebben vanwege ophaal- en wegbrengtijden 21 dagen autohuur.
pi_212419582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:13 schreef FlyingFish het volgende:
We kunnen kosteloos tot 24 uur vantevoren annuleren. Ik heb overigens ook op die Duitse site gekeken, maar daar kwam ik op ¤1500+ uit. Wij gaan in de zomervakantie, dus we betalen de hoofdprijs met alles helaas. En we hebben vanwege ophaal- en wegbrengtijden 21 dagen autohuur.
Oke dan ligt het toch aan de periode inderdaad. Ik zou die Duitse site wel blijven checken om de paar weken. Mijn oorspronkelijke boeking was ook 1000¤ voor 17 dagen, maar heb het 3x opnieuw geboekt en dat heeft me uiteindelijk 300¤ opgeleverd.
pi_212420504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oke dan ligt het toch aan de periode inderdaad. Ik zou die Duitse site wel blijven checken om de paar weken. Mijn oorspronkelijke boeking was ook 1000¤ voor 17 dagen, maar heb het 3x opnieuw geboekt en dat heeft me uiteindelijk 300¤ opgeleverd.
Goede tip! Was dat naar mate de datum dichterbij kwam, of wisselt het gewoon per dag van de week?
pi_212420541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Goede tip! Was dat naar mate de datum dichterbij kwam, of wisselt het gewoon per dag van de week?
Ik heb tussen eind mei en half augustus zo'n beetje de prijzen in de gaten gehouden van tijd tot tijd en een kleine maand voor onze reis dus de auto het goedkoopst vast kunnen leggen. Het kost je iedere keer max 15 minuten van je tijd en het annuleren via de site gaat heel makkelijk middels een mailtje naar de klantenservice.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2024 @ 09:11:35 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212561419
Heeft er hier iemand al ervaring met de Mobile Passport Control (MPC)? https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/mobile-passport-control

Lijkt er op alsof je er veel sneller mee door de douane komt als je geland bent, al is dat natuurlijk ook wel afhankelijk van de luchthaven en de tijd dat je er bent. Kwam het hier tegen https://forum.allesamerik(...)cb28e5e13dccef969c29
_____
pi_212567452
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:11 schreef LTVDK het volgende:
Heeft er hier iemand al ervaring met de Mobile Passport Control (MPC)? https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/mobile-passport-control

Lijkt er op alsof je er veel sneller mee door de douane komt als je geland bent, al is dat natuurlijk ook wel afhankelijk van de luchthaven en de tijd dat je er bent. Kwam het hier tegen https://forum.allesamerik(...)cb28e5e13dccef969c29
Nee, maar vorige week teruggekomen uit de us. Enige wat ik nog moest doen was een esta aanvragen en in de usa bij aankomst 15 seconde mijn paspoort afgegeven. Dus eigenlijk geen tijd meer kwijt. ( Ook geen formulieren meer invullen zoals vroeger ).
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2024 @ 22:31:45 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212573532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:05 schreef Drass het volgende:

[..]
Nee, maar vorige week teruggekomen uit de us. Enige wat ik nog moest doen was een esta aanvragen en in de usa bij aankomst 15 seconde mijn paspoort afgegeven. Dus eigenlijk geen tijd meer kwijt. ( Ook geen formulieren meer invullen zoals vroeger ).
Het scheelt denk ik ook welk vliegveld het is en of je al vaker in het land bent geweest. Afgelopen jaar vloog ik op SLC, dat ging echt belachelijk snel, volgens mij stonden we binnen een kwartiertje na het landen al bij de bagageband. Dat ze de koffers niet in het vliegtuig hadden en we daar alsnog 1,5 uur hebben staan wachten is weer een ander verhaal :')
_____
pi_212575137
Eind september drie weken door New England!

Start- en eindpunt Boston. Uiteindelijk doen we zes staten aan tijdens onze reis. Wedstrijd Red Sox kijken, de zon zien opkomen in Acadia NP, wandelen door de White en Green Mountains, rijden over de Kancamagus en een walvistour vanaf Cape Cod staan sowieso op de planning. Met onderweg hopelijk de prachtige herfstkleuren waar de regio om bekend staat. Nu nog op zoek naar de mooiste scenic roads want de snelwegen willen we zoveel mogelijk vermijden. Tips zijn zeker welkom!
pi_212579192
Ook al plannen voor Boston?
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2024 @ 13:37:48 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212581746
Hier zijn de tickets ook weer geboekt voor september, de tickets waren icm Flying Blue punten te goedkoop :@. We gaan het land door van oost naar west, beginnen op Bosten en eindigen op Seattle. Nog nooit aan de oostkant geweest, dus kan ook nog wel wat tips voor Boston gebruiken, of eigenlijk meer de route van Boston naar Acadia want in Boston willen we gewoon de Freedom Trail volgen.
_____
pi_212581754
Flume gorge in New Hampshire is altijd een aanrader!

Als je een wandeling leuk vindt: Portland in Maine is sowieso een aardige stad. Je kunt vanaf Portland voor een paar dollar met een veerboot naar Peaks Island, en je loopt in een klein uurtje om dat hele eiland heen. Met prachtige oceaan uitzichten.
Jesus saves but death prevails.
pi_212584901
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook al plannen voor Boston?
We zitten niet heel lang in Boston, één volle dag en nog twee keer een halve dag (dag van aankomst en dag van vertrek). We gaan dus naar de Red Sox en willen de Freedom Trail lopen. Misschien nog wat verdere sightseeing downtown, maar geen grootse plannen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:37 schreef LTVDK het volgende:
Hier zijn de tickets ook weer geboekt voor september, de tickets waren icm Flying Blue punten te goedkoop :@. We gaan het land door van oost naar west, beginnen op Bosten en eindigen op Seattle. Nog nooit aan de oostkant geweest, dus kan ook nog wel wat tips voor Boston gebruiken, of eigenlijk meer de route van Boston naar Acadia want in Boston willen we gewoon de Freedom Trail volgen.
Leuk zeg, dat wordt een mooie reis!
Wij zitten nu wat in te lezen voor het stuk tussen Boston en Bar Harbor (Acadia). Wij breken de rit op met een overnachting in Portland. Onderweg maken we korte stops in Salem (stad van de witch trials) en pakken we daarna de Route 1 i.p.v. de snellere tolweg. Deze voert langs de kust via leuke vissersdorpjes naar Portland. Ogunquit (de Marginal Way schijnt een leuke korte wandeling te zijn om je benen te strekken) en Kennenbunkport staan op ons lijstje om even te bekijken.
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2024 @ 18:12:45 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212585582
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:20 schreef Binge-watch het volgende:
Leuk zeg, dat wordt een mooie reis!
Wij zitten nu wat in te lezen voor het stuk tussen Boston en Bar Harbor (Acadia). Wij breken de rit op met een overnachting in Portland. Onderweg maken we korte stops in Salem (stad van de witch trials) en pakken we daarna de Route 1 i.p.v. de snellere tolweg. Deze voert langs de kust via leuke vissersdorpjes naar Portland. Ogunquit (de Marginal Way schijnt een leuke korte wandeling te zijn om je benen te strekken) en Kennenbunkport staan op ons lijstje om even te bekijken.
Ja wij pakken ook de kustroute naar Acadia, dat zijn sowieso vaak leukere wegen dan tolwegen :Y Al gaan we waarschijnlijk wel in 1 keer door zonder overnachting, uiteraard wel regelmatig stoppen, maar denk dat het wel in een dag te doen is. Daarna richting Niagara en vanaf daar gaat het nog puzzelen worden hoe we naar het westen toe rijden. Of een stukje Canada meenemen of 'onderlangs' via Detroit en Chicago, en vanaf daar is het wel een beetje het grote niets in richting Rapid City :+
_____
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2024 @ 20:42:28 #125
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212601776
Misschien een leuke tip voor wie van plan is in het najaar te gaan maar nog geen tickets heet geboekt (en nog een goede stapel Flying Blue miles heeft). Een enkele reis vanuit Seattle naar Schiphol (directe vlucht) is eind september/begin oktober slechts ¤ 29,83 + 33.500 miles, inclusief bagage en stoelselectie. Moet je alleen nog wel de reis er naartoe gaan uitzoeken :+

_____
pi_212605233
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:20 schreef Binge-watch het volgende:
We zitten niet heel lang in Boston, één volle dag en nog twee keer een halve dag (dag van aankomst en dag van vertrek). We gaan dus naar de Red Sox en willen de Freedom Trail lopen. Misschien nog wat verdere sightseeing downtown, maar geen grootse plannen.
Boston is een prachtige stad en de Europese roots zijn overal zichtbaar. Vergeet vooral niet Boston Common (het stadspark) en Beacon Hill aan te doen. Of maak een uitstapje (als het lukt) naar Cambridge om rond te kijken op de campus van Harvard.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:02:19 #127
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212605890
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:37 schreef LTVDK het volgende:
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:21:46 #128
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212606051
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja wij pakken ook de kustroute naar Acadia, dat zijn sowieso vaak leukere wegen dan tolwegen :Y Al gaan we waarschijnlijk wel in 1 keer door zonder overnachting, uiteraard wel regelmatig stoppen, maar denk dat het wel in een dag te doen is. Daarna richting Niagara en vanaf daar gaat het nog puzzelen worden hoe we naar het westen toe rijden. Of een stukje Canada meenemen of 'onderlangs' via Detroit en Chicago, en vanaf daar is het wel een beetje het grote niets in richting Rapid City :+
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2024 @ 19:48:41 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212611733
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:02 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:21 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
Ongeveer zo'n 3,5 week, dus zijn nog best wat kilometers denk ik, maar dat zijn we wel gewend daar :P. En bovenlangs lijkt me ook een veel mooiere route, weet ook niet zo goed wat je bij Detroit en Chicago in de buurt kan doen, zijn volgens mij een beetje steden in vergane glorie.
_____
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2024 @ 09:47:03 #130
426493 crew  PippenScottie
pi_212869308
Ik kaap deze even, misschien kan iemand me helpen.

In de meivakantie ga ik met vrouw en twee kinderen naar Aruba. Omdat het kan maken we een tussenstop van twee nachten in New York. We komen zaterdag vroeg in de avond aan en vertrekken maandagochtend. We hebben dus één hele dag in New York. Ons hotel is vlakbij JFK.

Mijn vraag, wat is nou de beste manier om die dag rond te touren door New York?
Het gaat ons er vooral om om die dag in New York te zijn, we gaan niet naar musea of zo.

Maar we moeten van JFK naar Manhattan. Het liefst wil ik over de Brooklyn Bridge Manhattan inlopen. Staten Island Ferry denken we aan. Uiteraard moeten we naar Central Park en als we over Times Square en Wall Street kunnen rijden, helemaal leuk.

Wat zijj jullie tips? Hop on, hop off? Ik ben daar allergisch voor, maar in dit geval is het wel een uitkomst misschien.
Kan je een losse dagkaart kopen voor het OV? Ik zie alleen maar drie dagen kaarten.
Moeten we het met losse Uber-ritten doen?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties
My friends all drive horses
pi_212869760
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kaap deze even, misschien kan iemand me helpen.

In de meivakantie ga ik met vrouw en twee kinderen naar Aruba. Omdat het kan maken we een tussenstop van twee nachten in New York. We komen zaterdag vroeg in de avond aan en vertrekken maandagochtend. We hebben dus één hele dag in New York. Ons hotel is vlakbij JFK.

Mijn vraag, wat is nou de beste manier om die dag rond te touren door New York?
Het gaat ons er vooral om om die dag in New York te zijn, we gaan niet naar musea of zo.

Maar we moeten van JFK naar Manhattan. Het liefst wil ik over de Brooklyn Bridge Manhattan inlopen. Staten Island Ferry denken we aan. Uiteraard moeten we naar Central Park en als we over Times Square en Wall Street kunnen rijden, helemaal leuk.

Wat zijj jullie tips? Hop on, hop off? Ik ben daar allergisch voor, maar in dit geval is het wel een uitkomst misschien.
Kan je een losse dagkaart kopen voor het OV? Ik zie alleen maar drie dagen kaarten.
Moeten we het met losse Uber-ritten doen?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties
Die arme kinderen, zijn die na 1 nacht weer over de jetlag heen? Alles op Manhattan kun je sowieso met de metro doen. NYC is vanaf het water natuurlijk schitterend maar in je trip zit nu geen wolkenkrabber of Ground Zero. Zou ik misschien prefereren boven Wall Street.
pi_212870960
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Neem vanaf je hotel een Uber naar Prospect St om daar in Brooklyn de trappen op te kunnen richting Brooklyn Bridge. Je kunt dan afhankelijk van je tempo en wensen om foto's te maken binnen 45-60 minuten in Manhattan zijn. Ik zou dan een Hop on Hop Off pakken bij City Hall. Let op, kosten voor 1 dagticket zijn ongeveer 60 dollar pp.

Je kunt echt niet alles in 1 dag proppen, dus ik zou Staten Island Ferry sowieso schrappen.
  maandag 18 maart 2024 @ 13:29:51 #133
28167 matthijst
pi_212871626
Vanaf JFK kan je met de A rechtsreeks (eerst met Airtrain naar Howard Beach) naar High Street, dan sta je onderaan de Brooklyn Bridge in een uur. Loop je ff naar Washington Street voor uitzicht en dan naar Dumbo, voor nog mooier uitzicht. En dan de brug over.
Pak je bij de brug een Circle Line naar Statue of Liberty (elk uur, 50 minuten, stuk dichterbij dan de Staten Island Ferry), kunnen de kids ff bijkomen:
https://www.circleline.co(...)super-express-cruise
Dan vanaf de ferry naar Wall Street en het WTC lopen (toch leuk om te zien).
Pak je daarna de metro naar Strawberry Fields Central Park (30 min), stuk door het park lopen en ergens eten/laat lunchen oid.
Eventueel nog de Roosevelt Island Tramway voor de gein. En dan de metro naar Times Square.
Of misschien Rockefeller Center oid, als jullie dan nog niet afgemat zijn :)
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:46:47 #134
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_213005190
Hallo USA reizigers.

in Mei ga ik voor een korte roadtrip naar de USA, echter heb ik 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan geven.
Is het in de USA verplicht een Internationaal rijbewijs te hebben bij huur van een auto?

De ene site zegt van niet, de andere zegt je kan er om gevraagt worden, dus ik heb geen duidelijk antwoord.

Wat zijn jullie ervaringen? Wel halen, of niet doen en hopen dat er bij de auto verhuurder niet om gevraagt gaat worden?
The Admirals......1995-2007
pi_213005226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:46 schreef RodenCity het volgende:
Hallo USA reizigers.

in Mei ga ik voor een korte roadtrip naar de USA, echter heb ik 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan geven.
Is het in de USA verplicht een Internationaal rijbewijs te hebben bij huur van een auto?

De ene site zegt van niet, de andere zegt je kan er om gevraagt worden, dus ik heb geen duidelijk antwoord.

Wat zijn jullie ervaringen? Wel halen, of niet doen en hopen dat er bij de auto verhuurder niet om gevraagt gaat worden?
Gewoon halen, je wilt het risico niet lopen dat ze er wel om vragen en je het niet hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2024 @ 12:03:04 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213005359
quote:
Hallo USA reizigers.

In de praktijk is het vooral een mooie inkomstenbron voor de ANWB en niets meer dan dat, maar je kan net dat ene verhuurbedrijf tegen komen dat nog wel moeilijk doet. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld, maar dit is een afweging die je zelf het best kan maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213005423
quote:
Onnodig om te halen. Nog nooit problemen mee gehad.
pi_213005600
Internationaal rijbewijs is meer een soort vertaaldocumentje voor landen die een ander alfabet hebben, heb t in de VS nog niet nodig gehad, Nederlands rijbewijs is geen abracadabra voor hen, maar ach, baat t niet dan schaadt t niet.
pi_213006339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:20 schreef DrDentz het volgende:
Internationaal rijbewijs is meer een soort vertaaldocumentje voor landen die een ander alfabet hebben, heb t in de VS nog niet nodig gehad, Nederlands rijbewijs is geen abracadabra voor hen, maar ach, baat t niet dan schaadt t niet.
Ja zo loopt de anwb lekker binnen met die instelling :')

Wat een onzin. Er vraagt NIEMAND om en ze mogen dit verder niet eens vragen ook. Het is geen Japan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Frontpage vrijdag 29 maart 2024 @ 14:12:45 #140
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213006789
quote:
Hallo USA reizigers.

Nee niet nodig, is gewoon een verdienmodelletje van de ANWB in het geval van de VS, op wat data en persoonsgegevens staat er ook niet veel op een rijbewijs en dat laten 'vertalen' is gewoon onnodig.
_____
  vrijdag 29 maart 2024 @ 17:42:31 #141
28167 matthijst
pi_213009101
Nope. Nooit nodig gehad.
Sowieso een sneu documentje. 1x voor Japan gekocht om te Mario Karten in de straat. Dacht dat het heel wat was, maar zo'n papiertje kan je bij de copyshop kopiëren met een nieuwe datum.

Anwb melkkoe.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 18:02:40 #142
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213009349
quote:
Hallo USA reizigers.

In onze 15 a 20x USA/Canada ervaringen nog nooit naar gevraagd. Paspoort en (Nederlands) rijbewijs is voldoende.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 maart 2024 @ 18:05:37 #143
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213009382
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:
Nope. Nooit nodig gehad.
Sowieso een sneu documentje. 1x voor Japan gekocht om te Mario Karten in de straat. Dacht dat het heel wat was, maar zo'n papiertje kan je bij de copyshop kopiëren met een nieuwe datum.

Anwb melkkoe.
Ja dit zegt ook genoeg :+
quote:
Zo mailt Ben dat hij voor zijn reis naar Canada een IRB had gekocht, maar bij een aanrijding begreep de politie helemaal niets van het document. Jasper kocht er eentje voor zijn reis naar Zuid-Korea, maar de autoverhuurder erkende het document niet. Hij kreeg zijn auto niet mee. Ans huurde een auto in Amerika en de verhuurder zei dat ze geen IRB nodig had.

Frank Jacobs van autoblad Autoweek is geen fan van het IRB. "Zelf kan ik er helemaal niets mee. Het is een vodje, niets meer dan een bijsluiter, een kopie van een kopie van een scheve kopie, alleen de koffievlek ontbreekt." Jacobs noemt het een administratief artefact uit de vorige eeuw.

https://www.nporadio1.nl/(...)naal-rijbewijs-nodig
_____
pi_213009468
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:
Nope. Nooit nodig gehad.

Anwb melkkoe.
hahah voor dat Mario Karten in tokyo had ik 'm ook gekocht idd :D Die waren wel obsessed ermee op hun website he :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 april 2024 @ 07:46:00 #145
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_213056366
Dank allen voor de antwoorden. Als ik de reacties zo lees, niet nodig dus. Top, scheelt weer!
The Admirals......1995-2007
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 13:26:42 #146
5428 crew  miss_sly
pi_213169217
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
Zo, we hebben een middagje hotels geboekt. In Sequoia hebben we uiteindelijk iets geschikts in Three Rivers kunnen vinden en gelijk maar geboekt. En na een uitgebreide discussie hebben we toch gekozen voor een overnachting niet bij het vliegveld. Hotels echt bij LAX zijn rond de ¤500 per nacht en als we voor iets verder weg kiezen met een transfer hebben we alsnog gedoe met heen en weer. Dan maar even door de zure appel heen bijten maar wel gelijk de huurauto ophalen en de stad uitrijden.

Maar wow, wat is alles duur geworden... Twee weken Disney World was een stuk goedkoper :X
Jullie gaan aankomende zomervakantie daar dus heen?
Ben benieuwd naar je bevindingen. Wij overwegen voorzichtig volgend jaar de zomervakantie voor een roadtrip aan de westkust met onze tiener van dan net 16 (*slik). Nog aan het orienteren, maar ik lees je posts dus graag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213169243
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jullie gaan aankomende zomervakantie daar dus heen?
Ben benieuwd naar je bevindingen. Wij overwegen voorzichtig volgend jaar de zomervakantie voor een roadtrip aan de westkust met onze tiener van dan net 16 (*slik). Nog aan het orienteren, maar ik lees je posts dus graag.
Nog nooit gedaan? Ik geef ook graag tips na onze roadtrip afgelopen september :)
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 13:33:44 #148
5428 crew  miss_sly
pi_213169301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nog nooit gedaan? Ik geef ook graag tips na onze roadtrip afgelopen september :)
Ik heb zelf met mijn ex een trip aan de westkust en een aan de oostkust gemaakt. Man heeft ene keer Florida gedaan. Met drieen vorig jaar New York.

Maar als gezin met drieën hebben we dit nog niet gedaan. Volgend jaar willen we waarschijnlijk een wat grotere, langere reis maken. De westkust van de VS staat nu met stip bovenaan, dus die zoeken we wat meer uit.

Op tijd tickets boeken, kan dat nou echt zoveel schelen in prijs?
We willen ook een auto huren, geen RV. We gaan in de schoolvakantie. Moet je dan van tevoren alle hotels boeken, of kun je ook wat meer op de bonnefooi?
In het meest ideale geval gaan we van LA via wat NP's, Las Vegas en SF via Yellowstone naar Seattle. Maar ik kom er nog niet echt uit of hier een handige route voor is.

We willen ongeveer een maand gaan, denken we.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
pi_213170317
Wij gaan komende zomer idd.

Ik denk dat je voor 3 personen niet alles vooraf hoeft te boeken als je verder weinig eisen hebt. Vrijwel alle motels zijn voor 4 personen. Wij zijn met 5 en willen 1 kamer, dus onze opties zijn veel beperkter. En mijn man wil graag alles vooraf vastgelegd hebben, die wordt heel onrustig van niet weten waar je precies verblijft of dat je misschien nergens terecht kan. Hij zeurt ook al een tijdje dat we nu echt de tickets voor Disneyland moeten gaan bestellen (wat absoluut nog niet hoeft).

We hebben overigens de huurauto alweer geannuleerd en via dezelfde site exact dezelfde weer gereserveerd, scheelde zo’n ¤300…
  donderdag 11 april 2024 @ 16:38:53 #150
28167 matthijst
pi_213170971
Ik boek altijd alles ruim vantevoren, annuleerbaar, en eventueel omboekbaar als het goedkoper wordt :)
Nationale Parken sowieso, vd zomer naar Yellowstone en dan zijn hotels/cabins in het park wel vol als je langer wacht.
pi_213171213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:38 schreef matthijst het volgende:
Nationale Parken sowieso, vd zomer naar Yellowstone en dan zijn hotels/cabins in het park wel vol als je langer wacht.
En vergis je dus niet over de afstanden naar een NP als je dus wel een stukje verder moet verblijven. Bij Yosemite reden wij 1-1,5 uur enkel. Prachtige route, maar het heeft wel impact op je dag en vermoeidheid.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 18:15:51 #152
5428 crew  miss_sly
pi_213171986
Ik ben ook wel bang dat het in de schoolvakantie echt druk is, en dat het dus we handig is om dingen vast te leggen. Te annuleren en om te boeken heeft wel de voorkeur.

We zoeken een goede mix tussen steden, tienervertier en natuur. Disney moet natuurlijk, en Universal Studio’s. Beverly Hills moet bezocht. Bryce, Grand, Yosemite en Monument Valley.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:33:14 #153
28167 matthijst
pi_213172134
Waarom Seattle dan? Dat ligt wel erg uit de richting?
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 19:31:49 #154
5428 crew  miss_sly
pi_213172782
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:33 schreef matthijst het volgende:
Waarom Seattle dan? Dat ligt wel erg uit de richting?
Via Yellowstone naar boven. Seattle/Redmund maat man daar veel is geweest en ons wil laten zien. Maar kan best dat dat uiteindelijk toch niet handig is.

Ook een optie om een paar dagen Hawaii te doen vanaf SF. Doen we Seattle wel een andere keer.
pi_213173831
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook wel bang dat het in de schoolvakantie echt druk is, en dat het dus we handig is om dingen vast te leggen. Te annuleren en om te boeken heeft wel de voorkeur.

We zoeken een goede mix tussen steden, tienervertier en natuur. Disney moet natuurlijk, en Universal Studio’s. Beverly Hills moet bezocht. Bryce, Grand, Yosemite en Monument Valley.
Yellowstone is ook een stevig eind uit de richting, verkijk je daar niet op. Ik zou me eerder focussen op de nationale parken in en rond Californië en Utah als je per se naar Los Angeles en/of San Francisco wil gaan. Ik ben afgelopen oktober in twee dagen van Grand Teton (direct ten zuiden van Yellowstone) via Salt Lake City naar Capitol Reef NP gereden, dat was volgens mij een kilometer of 800/900. Bryce Canyon en Monument Valley zijn nog verder, zou me niks verbazen als dat tegen of zelfs boven de 1000 kilometer rijden is...

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 20:58:57 ]
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 21:35:18 #156
5428 crew  miss_sly
pi_213174286
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
Yellowstone is ook een stevig eind uit de richting, verkijk je daar niet op. Ik zou me eerder focussen op de nationale parken in en rond Californië en Utah als je per se naar Los Angeles en/of San Francisco wil gaan. Ik ben afgelopen oktober in twee dagen van Grand Teton (direct ten zuiden van Yellowstone) via Salt Lake City naar Capitol Reef NP gereden, dat was volgens mij een kilometer of 800/900. Bryce Canyon en Monument Valley zijn nog verder, zou me niks verbazen als dat tegen of zelfs boven de 1000 kilometer rijden is...
Yellowstone en Seattle zijn inderdaad nogal uit de richting. Is dus ook erg optioneel, we willen bekijken in hoeverre het doenlijk is.

Bryce, Grand, Yosemite, Monument en Death Valley heb ik de vorige keer allemaal in een reis van drie weken gedaan. Met LV, LA en SF. Was prima te doen, maar toen reisde ik zonder kind en daar moet je natuurlijk we rekening mee houden. Hele dagen alleen rijden wordt lastig.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 21:36:14 #157
5428 crew  miss_sly
pi_213174295
Overigens hadden we een en ander laten boeken en regelen door Tioga Tours.
pi_213174873
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Yellowstone en Seattle zijn inderdaad nogal uit de richting. Is dus ook erg optioneel, we willen bekijken in hoeverre het doenlijk is.

Bryce, Grand, Yosemite, Monument en Death Valley heb ik de vorige keer allemaal in een reis van drie weken gedaan. Met LV, LA en SF. Was prima te doen, maar toen reisde ik zonder kind en daar moet je natuurlijk we rekening mee houden. Hele dagen alleen rijden wordt lastig.
I.p.v. Yellowstone en Seattle kan je wellicht eens kijken naar Denver en Rocky Mountains NP en vanuit daar dan naar Moab (Arches en Canyonlands NP) in Utah rijden. Die afstand is niet zķ groot (grofweg 550 kilometer) en daarnaast is de I-70 door de Rocky Mountains een prachtige autosnelweg. Bovendien zie je in dat geval zelf wat parken die je kennelijk eerder nog niet bezocht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 22:27:10 ]
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 22:25:47 #159
5428 crew  miss_sly
pi_213174887
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:24 schreef J.B. het volgende:

[..]
I.p.v. Yellowstone en Seattle kan je wellicht eens kijken naar Denver en Rocky Mountains NP en vanuit daar dan naar Moab (Arches en Canyonlands NP) in Utah rijden. Die afstand is niet zķ groot (grofweg 500 kilometer) en daarnaast is de I-70 door de Rocky Mountains een prachtige autosnelweg. Bovendien zie je in dat geval zelf wat parken die je zelf kennelijk eerder nog niet bezocht hebt.
Dat vind ik een mooie suggestie, die neem ik mee. Dank!
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 23:17:47 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213175378
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb zelf met mijn ex een trip aan de westkust en een aan de oostkust gemaakt. Man heeft ene keer Florida gedaan. Met drieen vorig jaar New York.

Maar als gezin met drieën hebben we dit nog niet gedaan. Volgend jaar willen we waarschijnlijk een wat grotere, langere reis maken. De westkust van de VS staat nu met stip bovenaan, dus die zoeken we wat meer uit.

Op tijd tickets boeken, kan dat nou echt zoveel schelen in prijs?
We willen ook een auto huren, geen RV. We gaan in de schoolvakantie. Moet je dan van tevoren alle hotels boeken, of kun je ook wat meer op de bonnefooi?
In het meest ideale geval gaan we van LA via wat NP's, Las Vegas en SF via Yellowstone naar Seattle. Maar ik kom er nog niet echt uit of hier een handige route voor is.

We willen ongeveer een maand gaan, denken we.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
Wij hebben voor al onze VS reizen altijd alles van tevoren geboekt, zo kun je ook een goed schema opstellen met genoeg rustpunten. Wij hebben er slechts 1x van af hoeven te wijken door voedselvergiftiging.

Wij hebben nu 2x het zuidwesten gedaan en 1 keer het noordwesten. Beiden zijn prachtig, maar vooral Arizona springt er toch wel bovenuit in het zuiden en Washington/Montana/Yellowstone in het noorden.

Een combinatie van beiden is mogelijk maar ik denk niet zoals je het nu omschrijft, dat is echt te veel rijden.

De suggestie die later wordt gegeven vind ik een goede, met Arches erbij. Zelf vond ik New Mexico ook heel bijzonder maar dat wordt misschien ook teveel van het goede :P

Ik kan je een linkje naar mijn reisverslagen sturen als je wat inspiratie op wil doen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 23:37:26 #161
5428 crew  miss_sly
pi_213175538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij hebben voor al onze VS reizen altijd alles van tevoren geboekt, zo kun je ook een goed schema opstellen met genoeg rustpunten. Wij hebben er slechts 1x van af hoeven te wijken door voedselvergiftiging.

Wij hebben nu 2x het zuidwesten gedaan en 1 keer het noordwesten. Beiden zijn prachtig, maar vooral Arizona springt er toch wel bovenuit in het zuiden en Washington/Montana/Yellowstone in het noorden.

Een combinatie van beiden is mogelijk maar ik denk niet zoals je het nu omschrijft, dat is echt te veel rijden.

De suggestie die later wordt gegeven vind ik een goede, met Arches erbij. Zelf vond ik New Mexico ook heel bijzonder maar dat wordt misschien ook teveel van het goede :P

Ik kan je een linkje naar mijn reisverslagen sturen als je wat inspiratie op wil doen :)
Ik doe graag inspiratie op!
pi_213175596
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Via Yellowstone naar boven. Seattle/Redmund maat man daar veel is geweest en ons wil laten zien. Maar kan best dat dat uiteindelijk toch niet handig is.

Ook een optie om een paar dagen Hawaii te doen vanaf SF. Doen we Seattle wel een andere keer.
Hawaii zou ik niet doen voor een paar dagen. Top bestemming hoor, maar toch al snel 6 uur vliegen vanaf SF en als je zo ver hebt gevlogen zou het wat zonde zijn om slechts een van de eilanden te bezoeken. Zou ik zelf bewaren voor een andere reis. Wij hadden 5 dagen per eiland nodig en zelfs toen moesten we zaken laten. Zoveel te zien.

Verder qua westkust niet zoveel tips, gezien we enkel San Diego, SF, LA, Yosemite, Vegas en The Grand Canyon gezien hebben en dat was (naast de steden) georganiseerd. Volgende keer willen we ook een huur auto nemen. Geen idee wat handige routes zijn dus. Veel plan plezier!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 23:50:45 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:18:32 #163
28167 matthijst
pi_213175763
Standaard rondje westkust vanaf la en dan vanaf la naar Seattle vliegen aan het eind misschien een optie?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 april 2024 @ 00:50:58 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_213175876
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef miss_sly het volgende:

Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard :) Heb je niks te zoeken als je niet van de achtbanen bent :P Met een speciale actie kan het (bijna) goedkoper zijn om een jaarabonnement te nemen dan een ticket voor 1 dag
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213176156
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik een mooie suggestie, die neem ik mee. Dank!
Zorg dan ook dat je Hwy 128 rijdt, die gaat van de I-70 naar Moab en is echt adembenemend mooi (de omgeving dan hč, de weg zelf is gewoon van asfalt).
pi_213176502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:50 schreef H_T het volgende:
Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard
Dat is heel gaaf ja :Y
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:44:23 #167
5428 crew  miss_sly
pi_213176737
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hawaii zou ik niet doen voor een paar dagen. Top bestemming hoor, maar toch al snel 6 uur vliegen vanaf SF en als je zo ver hebt gevlogen zou het wat zonde zijn om slechts een van de eilanden te bezoeken. Zou ik zelf bewaren voor een andere reis. Wij hadden 5 dagen per eiland nodig en zelfs toen moesten we zaken laten. Zoveel te zien.

Verder qua westkust niet zoveel tips, gezien we enkel San Diego, SF, LA, Yosemite, Vegas en The Grand Canyon gezien hebben en dat was (naast de steden) georganiseerd. Volgende keer willen we ook een huur auto nemen. Geen idee wat handige routes zijn dus. Veel plan plezier!
Hawaii dan meer omdat er even te zijn en aan het strand te hangen, ofzo. Gewoon, omdat Hawaii zo heerlijk klinkt O+

Het zag er op de kaart uit alsof het dichterbij was, niet zes uur vliegen. Daar verkijk ik me dan toch op.
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:45:54 #168
5428 crew  miss_sly
pi_213176744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:50 schreef H_T het volgende:

[..]
Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard :) Heb je niks te zoeken als je niet van de achtbanen bent :P Met een speciale actie kan het (bijna) goedkoper zijn om een jaarabonnement te nemen dan een ticket voor 1 dag
Dochter ;)
Ik denk dat ze dat wel een goed plan zou vinden, had ik nog niet eens aan gedacht.
pi_213176798
Qua achtbanen kan ik overigens ook SeaWorld aanraden. Ik ben bij die van San Diego nog nooit geweest, maar Sea World Orlando heeft de tofste achtbanen van Disney en Universal samen. Lig-achtbanen bijvoorbeeld.

Seaworld staat bij ons ook op de agenda (op zoons verjaardag), net als universal (op mijn verjaardag) en beide Disney’s (oa op de verjaardag van m’n man).
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 april 2024 @ 09:17:56 #170
39237 crew  H_T
2733
pi_213176942
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dochter ;)
Ik denk dat ze dat wel een goed plan zou vinden, had ik nog niet eens aan gedacht.
Oh :@ :D

Hoe dan ook: er staan 20(!) achtbanen daar. Dat is wel inclusief kindergrut, maar ook als je die niet meetelt blijft er genoeg leuks en bijzonders over. Je gaat op rijafstand van Nederland geen achtbanen vinden van hetzelfde type als X2, Tatsu, Full Throttle, Riddler's Revenge, Wonder Woman of West Coast Racers en Twisted Colossus is toch wel een stukje groter dan Untamed in Walibi :)

Helaas lijkt het er wel op dat ze geen Metallica meer uit de speakers pompen tijdens de rit -O-
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:56 schreef FlyingFish het volgende:
Qua achtbanen kan ik overigens ook SeaWorld aanraden. Ik ben bij die van San Diego nog nooit geweest, maar Sea World Orlando heeft de tofste achtbanen van Disney en Universal samen. Lig-achtbanen bijvoorbeeld.

Seaworld staat bij ons ook op de agenda (op zoons verjaardag), net als universal (op mijn verjaardag) en beide Disney’s (oa op de verjaardag van m’n man).
Eens dat Seaworld Orlando spannender achtbanen heeft dan Disney en Universal :Y Die zijn dan wel weer een stuk beter in thematiseren dan Seaworld en dus op een andere manier leuk :) Op ongeveer een uur rijden van Orlando kan je nog naar Busch Gardens Tampa. Daar ben ik een maandje geleden geweest en Iron Gwazi en Cheetah Hunt maakten het de rit zeker waard :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213177004
Even snel rekenen:

Los Angeles 3-4 dagen
Highway 1 > San Francisco 2 dagen
San Francisco 3-4 dagen
Yosemite NP 2 dagen
Sequoia NP 2 dagen
Death Valley 2 dagen
Las Vegas 2-3 dagen
Zion NP 2 dagen
Bryce NP 1 dag
Page (Glen Canyon, Antelope, Monument Valley, eventueel Canyonlands en Arches) 4-5 dagen
Grand Canyon (Flagstaff, Sedona, Route 66) 3-4 dagen

Dan zit je al aan een maand reizen. Vergis je niet hoe groot het ZW is. Ik reed in 17 dagen 4500km.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:28:45 #172
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213177018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

:+
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:51 #173
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213177194
Wij zijn ook aan het puzzelen voor volgend jaar, rond de meivakantie. Situatie: Partner en ik willen plm 3 weken naar het zuidwesten van de VS. Wij willen eerst een rondje van plm 12 dagen maken vanaf Las Vegas. Dan schuift dochter, die dan net 21 is, voor de laatste plm 10-11 dagen aan. Zij is vooral geinteresseerd in de steden.

De globale route die we nu voor ogen hebben (dit zijn niet de overnachtingen hoor, meer de bezienswaardigheden ): Las Vegas - stukje route 66 - Sedona - omg. Phoenix (ik MOET weer saguaro cactussen zien :+ ) - Petrified Forest - Meteor Crater - Sunset Crater - Grand Canyon - Canyon X (of een andere) - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Snow Canyon - Las Vegas.
Dan komt dochter aan. Dan blijven we een paar nachten in Vegas, dan via Joshua tree naar San Diego en Los Angeles.

In 2017 hebben we het "standaard rondje" Zuidwesten gedaan. Uit bovenstaand rondje zijn we al wel bij Bryce geweest, maar daar kon ik toen vanwege een knieblessure niet naar beneden lopen. Omgeving Sedona vonden we prachtig, maar zijn we alleen doorheen gereden en dat was dus te kort. Grand Canyon hebben we ook al gezien maar ligt op zich nog mooi op de route voor een overnachting :P .

Moab zou ik ook graag zien, maar daar hebben we niet genoeg tijd voor, dan zouden we weer wat anders moeten laten vallen. Keuzes, keuzes :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 09:51:52 #174
5428 crew  miss_sly
pi_213177235
Maakt het voor jullie ook nog uit of Trump wint in november of niet?
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:00:03 #175
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213177338
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Nee, eerlijk gezegd niet :) Het is niet dat de natuur er opeens een stuk lelijker door wordt :@
Voor jullie wel?

De vorige keer dat we gingen, hadden we 2 dagen voordat Trump de verkiezingen won, de vliegtickets geboekt _O- .
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2024 @ 10:03:27 #176
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213177372
quote:
Nee waarom zou ik politiek bij mijn reisplannen betrekken? Tenzij er opeens een reisverbod komt voor Europeanen, maar dat is dan weer een ander probleem :+
_____
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 10:04:02 #177
5428 crew  miss_sly
pi_213177376
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:00 schreef Arizona het volgende:

[..]
Nee, eerlijk gezegd niet :) Het is niet dat de natuur er opeens een stuk lelijker door wordt :@
Voor jullie wel?

De vorige keer dat we gingen, hadden we 2 dagen voordat Trump de verkiezingen won, de vliegtickets geboekt _O- .
Ik weet het niet. Het ligt er wel een beetje aan hoe het zich ontwikkelt, moet ik eerlijk toegeven. Als er een halve burgeroorlog uitbreekt omdat ie danwel gewonnen heeft, danwel juist niet gewonnen heeft, heroverweeg ik het zeker wel.

Maar voor ons is het sowieso nog niet zeker, omdat onze dochter wellicht ook andere plannen heeft die niet samengaan met een maand VS. Na de aankomende zomervakantie weten we meer :)
pi_213177384
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Het ligt er wel een beetje aan hoe het zich ontwikkelt, moet ik eerlijk toegeven. Als er een halve burgeroorlog uitbreekt omdat ie danwel gewonnen heeft, danwel juist niet gewonnen heeft, heroverweeg ik het zeker wel.

Maar voor ons is het sowieso nog niet zeker, omdat onze dochter wellicht ook andere plannen heeft die niet samengaan met een maand VS. Na de aankomende zomervakantie weten we meer :)
Er breekt eerder een burgeroorlog uit als hij niet wint maar dan kun je altijd nog naar een democratische staat vluchten.
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 17:15:01 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213181835
quote:
Ik vind het wel een ding :Y Maar uiteindelijk hebben we ons er niet door tegen laten houden. Wel mooi hoeveel Amerikanen toen hun excuses aangeboden hebben voor Trump _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213182297
Ben vaker in de VS geweest toen hij president was. Als toerist merk je daar eigenlijk amper tot niets van imo. Ik zou er pas een probleem mee krijgen als het inderdaad te gevaarlijk wordt of als ze actief homo’s gaan weren bijvoorbeeld.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:22:38 #181
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_213183093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik vind het wel een ding :Y Maar uiteindelijk hebben we ons er niet door tegen laten houden. Wel mooi hoeveel Amerikanen toen hun excuses aangeboden hebben voor Trump _O-
Dan vind je het blijkbaar dus helemaal geen ‘ding’, wat dat ook moge zijn
.
pi_213183140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:22 schreef Yankee het volgende:

[..]
Je kan iets best een ding vinden en het toch doen volgens mij.
  Moderator zaterdag 13 april 2024 @ 00:17:02 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213186501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:22 schreef Yankee het volgende:

[..]
Zeker wel, ik vind het een debiele kneus. Maar moet ik het land dan in z’n geheel boycotten? Nee.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 13 april 2024 @ 00:21:12 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_213186522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 00:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zeker wel, ik vind het een debiele kneus. Maar moet ik het land dan in z’n geheel boycotten? Nee.
Mijn Amerikaanse vakantie toen Trump president was voelde niet heel anders dan de vakantie toen Obama president was. Ik heb het ook zelden over politiek met volstrekt onbekenden, dus zolang er geen vervelende wetten of regels in de weg zitten maakt het voor een vakantie weinig uit welke partij er in Amerika aan de macht is
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator zaterdag 13 april 2024 @ 09:55:15 #185
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_213188345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben vaker in de VS geweest toen hij president was. Als toerist merk je daar eigenlijk amper tot niets van imo. Ik zou er pas een probleem mee krijgen als het inderdaad te gevaarlijk wordt of als ze actief homo’s gaan weren bijvoorbeeld.
Precies. Het enige wat ik van Trump heb gemerkt de vorige keer, was een Make America Great Again-petje in een winkel in Arizona. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_213194605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij hebben destijds als vriendengroep een paar dagen in het Trump hotel in Las Vegas gezeten, waren de fijnste dagen die we hadden, er zit namelijk geen casino in, ligt ietsje verderop dus niet constant die drukte, en het was super schoon en je kreeg enorm veel vierkante meters voor je geld.
De gouden / marmeren badkamers overal in het gebouw waren zķ enorm over de top dat het eigenlijk wel heel leuk was :)
  zaterdag 13 april 2024 @ 23:15:40 #187
28167 matthijst
pi_213198622
3 nachten in Trump Chicago gezeten en dat was ook ^O^ _O_
pi_213204224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 00:21 schreef H_T het volgende:

[..]
Mijn Amerikaanse vakantie toen Trump president was voelde niet heel anders dan de vakantie toen Obama president was. Ik heb het ook zelden over politiek met volstrekt onbekenden, dus zolang er geen vervelende wetten of regels in de weg zitten maakt het voor een vakantie weinig uit welke partij er in Amerika aan de macht is
Dit. Zo moeilijk is het niet.

Ik vraag me af of deze mensen dezelfde vraag stelden over Obama toen Afghanistan werd gebombardeerd door de VS onder zijn leiding.
pi_213204306
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Prego het volgende:

[..]
Dit. Zo moeilijk is het niet.

Ik vraag me af of deze mensen dezelfde vraag stelden over Obama toen Afghanistan werd gebombardeerd door de VS onder zijn leiding.
Het speelt inderdaad amper, alleen als je het zelf opzoekt of met mensen per se in gesprek wil over de overheid/de president. Amerikanen zijn over het algemeen heel open en vooral benieuwd naar jou als toerist en je Nederlandse roots tijdens zo’n roadtrip. Daardoor heb je soms hele leuke gesprekken en kun je ook uitleggen waarom het voor ons zo’n enorme onderneming is om bijvoorbeeld 5-6 uur op een dag te rijden, terwijl dat voor de gemiddelde Amerikaan een heel normale trip is.
pi_213213076
Iemand tips voor zo goedkoop mogelijke pretparktickets? Ik kom uit bij Getawaytoday en undercovertourist, maar iemand wellicht nog andere tips (of een kortingscode voor undercovertourist)? Komt er nog een speciale kortingsdag aan zoals Black Friday oid waarbij het slim is om er op te wachten? We willen tickets voor Disneyland, Seaworld en Universal studios.

We hebben wel alle hotels nu vastgelegd, was vooral voor de route van LAX naar Monterey erg zoeken naar betaalbaar aanbod voor 5 personen. Uiteindelijk slapen we de eerste nacht nu maar in twee kamers, dat scheelde heel veel geld en waarschijnlijk slapen we toch direct na aankomst.

Onze uiteindelijke route, voor de geīnteresseerden: https://maps.app.goo.gl/t2492m2MJWvebxVP6 (de exacte route die we gaan rijden is dit niet want google pakt de kortste route, maar de stops kloppen wel)
LAX - Thousand Oaks - San Luis Obispo - Monterey - San Francisco - Three Rivers (Sequoia NP) - LA - San Diego - Anaheim, - LAX
pi_213213811
Sowieso genoeg redenen om de VS zoveel mogelijk links te laten liggen, wel of geen Trump maakt daar weinig in uit.
Veel te duur land en een heel raar land vol rare mensen en gebruiken.
Wel prachtige natuur.

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 23:39 schreef FlyingFish het volgende:

LAX - Thousand Oaks - San Luis Obispo - Monterey - San Francisco - Three Rivers (Sequoia NP) - LA - San Diego - Anaheim, - LAX
Geen tijd voor Yosemite NP?
Maar wel mooie natuur die regio.
pi_213215968
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 23:39 schreef FlyingFish het volgende:
Onze uiteindelijke route, voor de geīnteresseerden: https://maps.app.goo.gl/t2492m2MJWvebxVP6 (de exacte route die we gaan rijden is dit niet want google pakt de kortste route, maar de stops kloppen wel)
Voor hoeveel dagen is dit?
pi_213216069
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 06:40 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso genoeg redenen om de VS zoveel mogelijk links te laten liggen, wel of geen Trump maakt daar weinig in uit.
Veel te duur land en een heel raar land vol rare mensen en gebruiken.
Wel prachtige natuur.
Je sarcasme is aan toch?
pi_213216840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:03 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Nee waarom zou ik politiek bij mijn reisplannen betrekken? Tenzij er opeens een reisverbod komt voor Europeanen, maar dat is dan weer een ander probleem :+
Nou, in september en oktober is me tot twee keer toe door (schijnbaar doodnormale) republikeinse stellen (uit Spokane en Arizona) verteld dat ze een bij zowel verlies of winst van Trump in 2024 een burgeroorlog verwachtten 8)7 Op basis daarvan zou in ieder geval de periode tussen de verkiezingen t/m de inauguratie van de winnaar vermijden, al zal dan vanwege de winter toch nauwelijks iemand naar de VS gaan. Een van de dames voegde overigens aan hun opmerking toe dat manlief bij het leger zat en ze voldoende wapens thuis hadden liggen; ze waren er kortom helemaal klaar voor :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2024 13:40:51 ]
pi_213216858
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 13:38 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nou, in september en oktober is me tot twee keer toe door (schijnbaar doodnormale) republikeinse stellen (uit Spokane en Arizona) verteld dat ze een bij zowel verlies of winst van Trump in 2024 een burgeroorlog verwachtten 8)7 Op basis daarvan zou in ieder geval de periode tussen de verkiezingen t/m de inauguratie van de winnaar vermijden, al zal dan vanwege de winter toch nauwelijks iemand naar de VS gaan. Een van de dames voegden overigens aan hun opmerkingen toe dat manlief bij het leger zat en ze voldoende wapens thuis hadden liggen; ze waren er kortom helemaal klaar voor :')
In elk land wonen debielen en gelukkig ook heel veel fijne mensen!
pi_213216964
quote:

[..]
Nou, in september en oktober is me tot twee keer toe door (schijnbaar doodnormale) republikeinse stellen (uit Spokane en Arizona) verteld dat ze een bij zowel verlies of winst van Trump in 2024 een burgeroorlog verwachtten 8)7 Op basis daarvan zou in ieder geval de periode tussen de verkiezingen t/m de inauguratie van de winnaar vermijden, al zal dan vanwege de winter toch nauwelijks iemand naar de VS gaan. Een van de dames voegde overigens aan hun opmerking toe dat manlief bij het leger zat en ze voldoende wapens thuis hadden liggen; ze waren er kortom helemaal klaar voor :')
Wel erg overdreven hoor dit.
  maandag 15 april 2024 @ 14:07:22 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213217067
quote:
Als Trump wint kijk ik het wel even aan ja voordat ik een reis ga boeken.

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Prego het volgende:

[..]
Het risico met Trump is dat in Amerika zelf de boel op zijn kop gaat. Dat vind ik een andere situatie dan dat Obama Afghanistan bombardeerd.

Ik vind de vreselijk vrouw onvriendelijke wetten in het Zuiden ook wel een ding trouwens. Als je zwanger bent zou ik die staten sowieso mijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_213217363
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:07 schreef laziness het volgende:

[..]
Als Trump wint kijk ik het wel even aan ja voordat ik een reis ga boeken.
[..]
Het risico met Trump is dat in Amerika zelf de boel op zijn kop gaat. Dat vind ik een andere situatie dan dat Obama Afghanistan bombardeerd.

Ik vind de vreselijk vrouw onvriendelijke wetten in het Zuiden ook wel een ding trouwens. Als je zwanger bent zou ik die staten sowieso mijden.
ze gaan zo terug in de tijd, met Trump alleen maar meer. Dus dat snap ik wel.
  maandag 15 april 2024 @ 14:54:41 #199
28167 matthijst
pi_213217454
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:07 schreef laziness het volgende:
Voor het geval je een abortus wilt op vakantie? :')
pi_213217523
quote:

[..]
Spokane...je hebt nogal wat rednecks, survivalists en nazis in die omgeving, Louis Theroux kwam er verschillende keren terecht met zijn 'Weird Weekends' serie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')