abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212605233
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:20 schreef Binge-watch het volgende:
We zitten niet heel lang in Boston, één volle dag en nog twee keer een halve dag (dag van aankomst en dag van vertrek). We gaan dus naar de Red Sox en willen de Freedom Trail lopen. Misschien nog wat verdere sightseeing downtown, maar geen grootse plannen.
Boston is een prachtige stad en de Europese roots zijn overal zichtbaar. Vergeet vooral niet Boston Common (het stadspark) en Beacon Hill aan te doen. Of maak een uitstapje (als het lukt) naar Cambridge om rond te kijken op de campus van Harvard.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:02:19 #127
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212605890
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:37 schreef LTVDK het volgende:
Hier zijn de tickets ook weer geboekt voor september, de tickets waren icm Flying Blue punten te goedkoop :@. We gaan het land door van oost naar west, beginnen op Bosten en eindigen op Seattle. Nog nooit aan de oostkant geweest, dus kan ook nog wel wat tips voor Boston gebruiken, of eigenlijk meer de route van Boston naar Acadia want in Boston willen we gewoon de Freedom Trail volgen.
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:21:46 #128
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212606051
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja wij pakken ook de kustroute naar Acadia, dat zijn sowieso vaak leukere wegen dan tolwegen :Y Al gaan we waarschijnlijk wel in 1 keer door zonder overnachting, uiteraard wel regelmatig stoppen, maar denk dat het wel in een dag te doen is. Daarna richting Niagara en vanaf daar gaat het nog puzzelen worden hoe we naar het westen toe rijden. Of een stukje Canada meenemen of 'onderlangs' via Detroit en Chicago, en vanaf daar is het wel een beetje het grote niets in richting Rapid City :+
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2024 @ 19:48:41 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212611733
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:02 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:21 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
Ongeveer zo'n 3,5 week, dus zijn nog best wat kilometers denk ik, maar dat zijn we wel gewend daar :P. En bovenlangs lijkt me ook een veel mooiere route, weet ook niet zo goed wat je bij Detroit en Chicago in de buurt kan doen, zijn volgens mij een beetje steden in vergane glorie.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2024 @ 09:47:03 #130
426493 crew  PippenScottie
pi_212869308
Ik kaap deze even, misschien kan iemand me helpen.

In de meivakantie ga ik met vrouw en twee kinderen naar Aruba. Omdat het kan maken we een tussenstop van twee nachten in New York. We komen zaterdag vroeg in de avond aan en vertrekken maandagochtend. We hebben dus één hele dag in New York. Ons hotel is vlakbij JFK.

Mijn vraag, wat is nou de beste manier om die dag rond te touren door New York?
Het gaat ons er vooral om om die dag in New York te zijn, we gaan niet naar musea of zo.

Maar we moeten van JFK naar Manhattan. Het liefst wil ik over de Brooklyn Bridge Manhattan inlopen. Staten Island Ferry denken we aan. Uiteraard moeten we naar Central Park en als we over Times Square en Wall Street kunnen rijden, helemaal leuk.

Wat zijj jullie tips? Hop on, hop off? Ik ben daar allergisch voor, maar in dit geval is het wel een uitkomst misschien.
Kan je een losse dagkaart kopen voor het OV? Ik zie alleen maar drie dagen kaarten.
Moeten we het met losse Uber-ritten doen?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties
My friends all drive horses
pi_212869760
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kaap deze even, misschien kan iemand me helpen.

In de meivakantie ga ik met vrouw en twee kinderen naar Aruba. Omdat het kan maken we een tussenstop van twee nachten in New York. We komen zaterdag vroeg in de avond aan en vertrekken maandagochtend. We hebben dus één hele dag in New York. Ons hotel is vlakbij JFK.

Mijn vraag, wat is nou de beste manier om die dag rond te touren door New York?
Het gaat ons er vooral om om die dag in New York te zijn, we gaan niet naar musea of zo.

Maar we moeten van JFK naar Manhattan. Het liefst wil ik over de Brooklyn Bridge Manhattan inlopen. Staten Island Ferry denken we aan. Uiteraard moeten we naar Central Park en als we over Times Square en Wall Street kunnen rijden, helemaal leuk.

Wat zijj jullie tips? Hop on, hop off? Ik ben daar allergisch voor, maar in dit geval is het wel een uitkomst misschien.
Kan je een losse dagkaart kopen voor het OV? Ik zie alleen maar drie dagen kaarten.
Moeten we het met losse Uber-ritten doen?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties
Die arme kinderen, zijn die na 1 nacht weer over de jetlag heen? Alles op Manhattan kun je sowieso met de metro doen. NYC is vanaf het water natuurlijk schitterend maar in je trip zit nu geen wolkenkrabber of Ground Zero. Zou ik misschien prefereren boven Wall Street.
pi_212870960
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Neem vanaf je hotel een Uber naar Prospect St om daar in Brooklyn de trappen op te kunnen richting Brooklyn Bridge. Je kunt dan afhankelijk van je tempo en wensen om foto's te maken binnen 45-60 minuten in Manhattan zijn. Ik zou dan een Hop on Hop Off pakken bij City Hall. Let op, kosten voor 1 dagticket zijn ongeveer 60 dollar pp.

Je kunt echt niet alles in 1 dag proppen, dus ik zou Staten Island Ferry sowieso schrappen.
  maandag 18 maart 2024 @ 13:29:51 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212871626
Vanaf JFK kan je met de A rechtsreeks (eerst met Airtrain naar Howard Beach) naar High Street, dan sta je onderaan de Brooklyn Bridge in een uur. Loop je ff naar Washington Street voor uitzicht en dan naar Dumbo, voor nog mooier uitzicht. En dan de brug over.
Pak je bij de brug een Circle Line naar Statue of Liberty (elk uur, 50 minuten, stuk dichterbij dan de Staten Island Ferry), kunnen de kids ff bijkomen:
https://www.circleline.co(...)super-express-cruise
Dan vanaf de ferry naar Wall Street en het WTC lopen (toch leuk om te zien).
Pak je daarna de metro naar Strawberry Fields Central Park (30 min), stuk door het park lopen en ergens eten/laat lunchen oid.
Eventueel nog de Roosevelt Island Tramway voor de gein. En dan de metro naar Times Square.
Of misschien Rockefeller Center oid, als jullie dan nog niet afgemat zijn :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:46:47 #134
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_213005190
Hallo USA reizigers.

in Mei ga ik voor een korte roadtrip naar de USA, echter heb ik 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan geven.
Is het in de USA verplicht een Internationaal rijbewijs te hebben bij huur van een auto?

De ene site zegt van niet, de andere zegt je kan er om gevraagt worden, dus ik heb geen duidelijk antwoord.

Wat zijn jullie ervaringen? Wel halen, of niet doen en hopen dat er bij de auto verhuurder niet om gevraagt gaat worden?
The Admirals......1995-2007
pi_213005226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:46 schreef RodenCity het volgende:
Hallo USA reizigers.

in Mei ga ik voor een korte roadtrip naar de USA, echter heb ik 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan geven.
Is het in de USA verplicht een Internationaal rijbewijs te hebben bij huur van een auto?

De ene site zegt van niet, de andere zegt je kan er om gevraagt worden, dus ik heb geen duidelijk antwoord.

Wat zijn jullie ervaringen? Wel halen, of niet doen en hopen dat er bij de auto verhuurder niet om gevraagt gaat worden?
Gewoon halen, je wilt het risico niet lopen dat ze er wel om vragen en je het niet hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2024 @ 12:03:04 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213005359
quote:
Hallo USA reizigers.

In de praktijk is het vooral een mooie inkomstenbron voor de ANWB en niets meer dan dat, maar je kan net dat ene verhuurbedrijf tegen komen dat nog wel moeilijk doet. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld, maar dit is een afweging die je zelf het best kan maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213005423
quote:
Onnodig om te halen. Nog nooit problemen mee gehad.
pi_213005600
Internationaal rijbewijs is meer een soort vertaaldocumentje voor landen die een ander alfabet hebben, heb t in de VS nog niet nodig gehad, Nederlands rijbewijs is geen abracadabra voor hen, maar ach, baat t niet dan schaadt t niet.
pi_213006339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:20 schreef DrDentz het volgende:
Internationaal rijbewijs is meer een soort vertaaldocumentje voor landen die een ander alfabet hebben, heb t in de VS nog niet nodig gehad, Nederlands rijbewijs is geen abracadabra voor hen, maar ach, baat t niet dan schaadt t niet.
Ja zo loopt de anwb lekker binnen met die instelling :')

Wat een onzin. Er vraagt NIEMAND om en ze mogen dit verder niet eens vragen ook. Het is geen Japan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Frontpage vrijdag 29 maart 2024 @ 14:12:45 #140
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213006789
quote:
Hallo USA reizigers.

Nee niet nodig, is gewoon een verdienmodelletje van de ANWB in het geval van de VS, op wat data en persoonsgegevens staat er ook niet veel op een rijbewijs en dat laten 'vertalen' is gewoon onnodig.
_____
  vrijdag 29 maart 2024 @ 17:42:31 #141
28167 matthijst
pi_213009101
Nope. Nooit nodig gehad.
Sowieso een sneu documentje. 1x voor Japan gekocht om te Mario Karten in de straat. Dacht dat het heel wat was, maar zo'n papiertje kan je bij de copyshop kopiëren met een nieuwe datum.

Anwb melkkoe.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 18:02:40 #142
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213009349
quote:
Hallo USA reizigers.

In onze 15 a 20x USA/Canada ervaringen nog nooit naar gevraagd. Paspoort en (Nederlands) rijbewijs is voldoende.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 maart 2024 @ 18:05:37 #143
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213009382
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:
Nope. Nooit nodig gehad.
Sowieso een sneu documentje. 1x voor Japan gekocht om te Mario Karten in de straat. Dacht dat het heel wat was, maar zo'n papiertje kan je bij de copyshop kopiëren met een nieuwe datum.

Anwb melkkoe.
Ja dit zegt ook genoeg :+
quote:
Zo mailt Ben dat hij voor zijn reis naar Canada een IRB had gekocht, maar bij een aanrijding begreep de politie helemaal niets van het document. Jasper kocht er eentje voor zijn reis naar Zuid-Korea, maar de autoverhuurder erkende het document niet. Hij kreeg zijn auto niet mee. Ans huurde een auto in Amerika en de verhuurder zei dat ze geen IRB nodig had.

Frank Jacobs van autoblad Autoweek is geen fan van het IRB. "Zelf kan ik er helemaal niets mee. Het is een vodje, niets meer dan een bijsluiter, een kopie van een kopie van een scheve kopie, alleen de koffievlek ontbreekt." Jacobs noemt het een administratief artefact uit de vorige eeuw.

https://www.nporadio1.nl/(...)naal-rijbewijs-nodig
_____
pi_213009468
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:
Nope. Nooit nodig gehad.

Anwb melkkoe.
hahah voor dat Mario Karten in tokyo had ik 'm ook gekocht idd :D Die waren wel obsessed ermee op hun website he :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 april 2024 @ 07:46:00 #145
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_213056366
Dank allen voor de antwoorden. Als ik de reacties zo lees, niet nodig dus. Top, scheelt weer!
The Admirals......1995-2007
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 13:26:42 #146
5428 crew  miss_sly
pi_213169217
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
Zo, we hebben een middagje hotels geboekt. In Sequoia hebben we uiteindelijk iets geschikts in Three Rivers kunnen vinden en gelijk maar geboekt. En na een uitgebreide discussie hebben we toch gekozen voor een overnachting niet bij het vliegveld. Hotels echt bij LAX zijn rond de ¤500 per nacht en als we voor iets verder weg kiezen met een transfer hebben we alsnog gedoe met heen en weer. Dan maar even door de zure appel heen bijten maar wel gelijk de huurauto ophalen en de stad uitrijden.

De huurauto zelf is ook gelijk geboekt, dus de creditcard is weer leeg. Goedkoopste optie was overigens via booking.com. Eerst een hotel boeken, en daarna met 10% korting de huurauto. Scheelde zo'n ¤350 met Sunnycars voor dezelfde auto, met 2e chauffeur.

Maar wow, wat is alles duur geworden... Twee weken Disney World was een stuk goedkoper :X
Jullie gaan aankomende zomervakantie daar dus heen?
Ben benieuwd naar je bevindingen. Wij overwegen voorzichtig volgend jaar de zomervakantie voor een roadtrip aan de westkust met onze tiener van dan net 16 (*slik). Nog aan het orienteren, maar ik lees je posts dus graag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213169243
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jullie gaan aankomende zomervakantie daar dus heen?
Ben benieuwd naar je bevindingen. Wij overwegen voorzichtig volgend jaar de zomervakantie voor een roadtrip aan de westkust met onze tiener van dan net 16 (*slik). Nog aan het orienteren, maar ik lees je posts dus graag.
Nog nooit gedaan? Ik geef ook graag tips na onze roadtrip afgelopen september :)
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 13:33:44 #148
5428 crew  miss_sly
pi_213169301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nog nooit gedaan? Ik geef ook graag tips na onze roadtrip afgelopen september :)
Ik heb zelf met mijn ex een trip aan de westkust en een aan de oostkust gemaakt. Man heeft ene keer Florida gedaan. Met drieen vorig jaar New York.

Maar als gezin met drieën hebben we dit nog niet gedaan. Volgend jaar willen we waarschijnlijk een wat grotere, langere reis maken. De westkust van de VS staat nu met stip bovenaan, dus die zoeken we wat meer uit.

Op tijd tickets boeken, kan dat nou echt zoveel schelen in prijs?
We willen ook een auto huren, geen RV. We gaan in de schoolvakantie. Moet je dan van tevoren alle hotels boeken, of kun je ook wat meer op de bonnefooi?
In het meest ideale geval gaan we van LA via wat NP's, Las Vegas en SF via Yellowstone naar Seattle. Maar ik kom er nog niet echt uit of hier een handige route voor is.

We willen ongeveer een maand gaan, denken we.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213170317
Wij gaan komende zomer idd.

Ik denk dat je voor 3 personen niet alles vooraf hoeft te boeken als je verder weinig eisen hebt. Vrijwel alle motels zijn voor 4 personen. Wij zijn met 5 en willen 1 kamer, dus onze opties zijn veel beperkter. En mijn man wil graag alles vooraf vastgelegd hebben, die wordt heel onrustig van niet weten waar je precies verblijft of dat je misschien nergens terecht kan. Hij zeurt ook al een tijdje dat we nu echt de tickets voor Disneyland moeten gaan bestellen (wat absoluut nog niet hoeft).

We hebben overigens de huurauto alweer geannuleerd en via dezelfde site exact dezelfde weer gereserveerd, scheelde zo’n ¤300…
  donderdag 11 april 2024 @ 16:38:53 #150
28167 matthijst
pi_213170971
Ik boek altijd alles ruim vantevoren, annuleerbaar, en eventueel omboekbaar als het goedkoper wordt :)
Nationale Parken sowieso, vd zomer naar Yellowstone en dan zijn hotels/cabins in het park wel vol als je langer wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')