abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213171213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:38 schreef matthijst het volgende:
Nationale Parken sowieso, vd zomer naar Yellowstone en dan zijn hotels/cabins in het park wel vol als je langer wacht.
En vergis je dus niet over de afstanden naar een NP als je dus wel een stukje verder moet verblijven. Bij Yosemite reden wij 1-1,5 uur enkel. Prachtige route, maar het heeft wel impact op je dag en vermoeidheid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 18:15:51 #152
5428 crew  miss_sly
pi_213171986
Ik ben ook wel bang dat het in de schoolvakantie echt druk is, en dat het dus we handig is om dingen vast te leggen. Te annuleren en om te boeken heeft wel de voorkeur.

We zoeken een goede mix tussen steden, tienervertier en natuur. Disney moet natuurlijk, en Universal Studio’s. Beverly Hills moet bezocht. Bryce, Grand, Yosemite en Monument Valley.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 april 2024 @ 18:33:14 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213172134
Waarom Seattle dan? Dat ligt wel erg uit de richting?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 19:31:49 #154
5428 crew  miss_sly
pi_213172782
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:33 schreef matthijst het volgende:
Waarom Seattle dan? Dat ligt wel erg uit de richting?
Via Yellowstone naar boven. Seattle/Redmund maat man daar veel is geweest en ons wil laten zien. Maar kan best dat dat uiteindelijk toch niet handig is.

Ook een optie om een paar dagen Hawaii te doen vanaf SF. Doen we Seattle wel een andere keer.
pi_213173831
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook wel bang dat het in de schoolvakantie echt druk is, en dat het dus we handig is om dingen vast te leggen. Te annuleren en om te boeken heeft wel de voorkeur.

We zoeken een goede mix tussen steden, tienervertier en natuur. Disney moet natuurlijk, en Universal Studio’s. Beverly Hills moet bezocht. Bryce, Grand, Yosemite en Monument Valley.
Yellowstone is ook een stevig eind uit de richting, verkijk je daar niet op. Ik zou me eerder focussen op de nationale parken in en rond Californië en Utah als je per se naar Los Angeles en/of San Francisco wil gaan. Ik ben afgelopen oktober in twee dagen van Grand Teton (direct ten zuiden van Yellowstone) via Salt Lake City naar Capitol Reef NP gereden, dat was volgens mij een kilometer of 800/900. Bryce Canyon en Monument Valley zijn nog verder, zou me niks verbazen als dat tegen of zelfs boven de 1000 kilometer rijden is...

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 20:58:57 ]
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 21:35:18 #156
5428 crew  miss_sly
pi_213174286
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
Yellowstone is ook een stevig eind uit de richting, verkijk je daar niet op. Ik zou me eerder focussen op de nationale parken in en rond Californië en Utah als je per se naar Los Angeles en/of San Francisco wil gaan. Ik ben afgelopen oktober in twee dagen van Grand Teton (direct ten zuiden van Yellowstone) via Salt Lake City naar Capitol Reef NP gereden, dat was volgens mij een kilometer of 800/900. Bryce Canyon en Monument Valley zijn nog verder, zou me niks verbazen als dat tegen of zelfs boven de 1000 kilometer rijden is...
Yellowstone en Seattle zijn inderdaad nogal uit de richting. Is dus ook erg optioneel, we willen bekijken in hoeverre het doenlijk is.

Bryce, Grand, Yosemite, Monument en Death Valley heb ik de vorige keer allemaal in een reis van drie weken gedaan. Met LV, LA en SF. Was prima te doen, maar toen reisde ik zonder kind en daar moet je natuurlijk we rekening mee houden. Hele dagen alleen rijden wordt lastig.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 21:36:14 #157
5428 crew  miss_sly
pi_213174295
Overigens hadden we een en ander laten boeken en regelen door Tioga Tours.
pi_213174873
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Yellowstone en Seattle zijn inderdaad nogal uit de richting. Is dus ook erg optioneel, we willen bekijken in hoeverre het doenlijk is.

Bryce, Grand, Yosemite, Monument en Death Valley heb ik de vorige keer allemaal in een reis van drie weken gedaan. Met LV, LA en SF. Was prima te doen, maar toen reisde ik zonder kind en daar moet je natuurlijk we rekening mee houden. Hele dagen alleen rijden wordt lastig.
I.p.v. Yellowstone en Seattle kan je wellicht eens kijken naar Denver en Rocky Mountains NP en vanuit daar dan naar Moab (Arches en Canyonlands NP) in Utah rijden. Die afstand is niet zó groot (grofweg 550 kilometer) en daarnaast is de I-70 door de Rocky Mountains een prachtige autosnelweg. Bovendien zie je in dat geval zelf wat parken die je kennelijk eerder nog niet bezocht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 22:27:10 ]
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 22:25:47 #159
5428 crew  miss_sly
pi_213174887
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:24 schreef J.B. het volgende:

[..]
I.p.v. Yellowstone en Seattle kan je wellicht eens kijken naar Denver en Rocky Mountains NP en vanuit daar dan naar Moab (Arches en Canyonlands NP) in Utah rijden. Die afstand is niet zó groot (grofweg 500 kilometer) en daarnaast is de I-70 door de Rocky Mountains een prachtige autosnelweg. Bovendien zie je in dat geval zelf wat parken die je zelf kennelijk eerder nog niet bezocht hebt.
Dat vind ik een mooie suggestie, die neem ik mee. Dank!
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 23:17:47 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213175378
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb zelf met mijn ex een trip aan de westkust en een aan de oostkust gemaakt. Man heeft ene keer Florida gedaan. Met drieen vorig jaar New York.

Maar als gezin met drieën hebben we dit nog niet gedaan. Volgend jaar willen we waarschijnlijk een wat grotere, langere reis maken. De westkust van de VS staat nu met stip bovenaan, dus die zoeken we wat meer uit.

Op tijd tickets boeken, kan dat nou echt zoveel schelen in prijs?
We willen ook een auto huren, geen RV. We gaan in de schoolvakantie. Moet je dan van tevoren alle hotels boeken, of kun je ook wat meer op de bonnefooi?
In het meest ideale geval gaan we van LA via wat NP's, Las Vegas en SF via Yellowstone naar Seattle. Maar ik kom er nog niet echt uit of hier een handige route voor is.

We willen ongeveer een maand gaan, denken we.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
Wij hebben voor al onze VS reizen altijd alles van tevoren geboekt, zo kun je ook een goed schema opstellen met genoeg rustpunten. Wij hebben er slechts 1x van af hoeven te wijken door voedselvergiftiging.

Wij hebben nu 2x het zuidwesten gedaan en 1 keer het noordwesten. Beiden zijn prachtig, maar vooral Arizona springt er toch wel bovenuit in het zuiden en Washington/Montana/Yellowstone in het noorden.

Een combinatie van beiden is mogelijk maar ik denk niet zoals je het nu omschrijft, dat is echt te veel rijden.

De suggestie die later wordt gegeven vind ik een goede, met Arches erbij. Zelf vond ik New Mexico ook heel bijzonder maar dat wordt misschien ook teveel van het goede :P

Ik kan je een linkje naar mijn reisverslagen sturen als je wat inspiratie op wil doen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 23:37:26 #161
5428 crew  miss_sly
pi_213175538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij hebben voor al onze VS reizen altijd alles van tevoren geboekt, zo kun je ook een goed schema opstellen met genoeg rustpunten. Wij hebben er slechts 1x van af hoeven te wijken door voedselvergiftiging.

Wij hebben nu 2x het zuidwesten gedaan en 1 keer het noordwesten. Beiden zijn prachtig, maar vooral Arizona springt er toch wel bovenuit in het zuiden en Washington/Montana/Yellowstone in het noorden.

Een combinatie van beiden is mogelijk maar ik denk niet zoals je het nu omschrijft, dat is echt te veel rijden.

De suggestie die later wordt gegeven vind ik een goede, met Arches erbij. Zelf vond ik New Mexico ook heel bijzonder maar dat wordt misschien ook teveel van het goede :P

Ik kan je een linkje naar mijn reisverslagen sturen als je wat inspiratie op wil doen :)
Ik doe graag inspiratie op!
pi_213175596
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Via Yellowstone naar boven. Seattle/Redmund maat man daar veel is geweest en ons wil laten zien. Maar kan best dat dat uiteindelijk toch niet handig is.

Ook een optie om een paar dagen Hawaii te doen vanaf SF. Doen we Seattle wel een andere keer.
Hawaii zou ik niet doen voor een paar dagen. Top bestemming hoor, maar toch al snel 6 uur vliegen vanaf SF en als je zo ver hebt gevlogen zou het wat zonde zijn om slechts een van de eilanden te bezoeken. Zou ik zelf bewaren voor een andere reis. Wij hadden 5 dagen per eiland nodig en zelfs toen moesten we zaken laten. Zoveel te zien.

Verder qua westkust niet zoveel tips, gezien we enkel San Diego, SF, LA, Yosemite, Vegas en The Grand Canyon gezien hebben en dat was (naast de steden) georganiseerd. Volgende keer willen we ook een huur auto nemen. Geen idee wat handige routes zijn dus. Veel plan plezier!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2024 23:50:45 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:18:32 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213175763
Standaard rondje westkust vanaf la en dan vanaf la naar Seattle vliegen aan het eind misschien een optie?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 april 2024 @ 00:50:58 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_213175876
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef miss_sly het volgende:

Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard :) Heb je niks te zoeken als je niet van de achtbanen bent :P Met een speciale actie kan het (bijna) goedkoper zijn om een jaarabonnement te nemen dan een ticket voor 1 dag
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213176156
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik een mooie suggestie, die neem ik mee. Dank!
Zorg dan ook dat je Hwy 128 rijdt, die gaat van de I-70 naar Moab en is echt adembenemend mooi (de omgeving dan hè, de weg zelf is gewoon van asfalt).
pi_213176502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:50 schreef H_T het volgende:
Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard
Dat is heel gaaf ja :Y
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:44:23 #167
5428 crew  miss_sly
pi_213176737
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hawaii zou ik niet doen voor een paar dagen. Top bestemming hoor, maar toch al snel 6 uur vliegen vanaf SF en als je zo ver hebt gevlogen zou het wat zonde zijn om slechts een van de eilanden te bezoeken. Zou ik zelf bewaren voor een andere reis. Wij hadden 5 dagen per eiland nodig en zelfs toen moesten we zaken laten. Zoveel te zien.

Verder qua westkust niet zoveel tips, gezien we enkel San Diego, SF, LA, Yosemite, Vegas en The Grand Canyon gezien hebben en dat was (naast de steden) georganiseerd. Volgende keer willen we ook een huur auto nemen. Geen idee wat handige routes zijn dus. Veel plan plezier!
Hawaii dan meer omdat er even te zijn en aan het strand te hangen, ofzo. Gewoon, omdat Hawaii zo heerlijk klinkt O+

Het zag er op de kaart uit alsof het dichterbij was, niet zes uur vliegen. Daar verkijk ik me dan toch op.
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:45:54 #168
5428 crew  miss_sly
pi_213176744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:50 schreef H_T het volgende:

[..]
Als zoon groot fan is van achtbanen is Six Flags Magic Mountain de moeite waard :) Heb je niks te zoeken als je niet van de achtbanen bent :P Met een speciale actie kan het (bijna) goedkoper zijn om een jaarabonnement te nemen dan een ticket voor 1 dag
Dochter ;)
Ik denk dat ze dat wel een goed plan zou vinden, had ik nog niet eens aan gedacht.
pi_213176798
Qua achtbanen kan ik overigens ook SeaWorld aanraden. Ik ben bij die van San Diego nog nooit geweest, maar Sea World Orlando heeft de tofste achtbanen van Disney en Universal samen. Lig-achtbanen bijvoorbeeld.

Seaworld staat bij ons ook op de agenda (op zoons verjaardag), net als universal (op mijn verjaardag) en beide Disney’s (oa op de verjaardag van m’n man).
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 april 2024 @ 09:17:56 #170
39237 crew  H_T
2733
pi_213176942
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dochter ;)
Ik denk dat ze dat wel een goed plan zou vinden, had ik nog niet eens aan gedacht.
Oh :@ :D

Hoe dan ook: er staan 20(!) achtbanen daar. Dat is wel inclusief kindergrut, maar ook als je die niet meetelt blijft er genoeg leuks en bijzonders over. Je gaat op rijafstand van Nederland geen achtbanen vinden van hetzelfde type als X2, Tatsu, Full Throttle, Riddler's Revenge, Wonder Woman of West Coast Racers en Twisted Colossus is toch wel een stukje groter dan Untamed in Walibi :)

Helaas lijkt het er wel op dat ze geen Metallica meer uit de speakers pompen tijdens de rit -O-
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:56 schreef FlyingFish het volgende:
Qua achtbanen kan ik overigens ook SeaWorld aanraden. Ik ben bij die van San Diego nog nooit geweest, maar Sea World Orlando heeft de tofste achtbanen van Disney en Universal samen. Lig-achtbanen bijvoorbeeld.

Seaworld staat bij ons ook op de agenda (op zoons verjaardag), net als universal (op mijn verjaardag) en beide Disney’s (oa op de verjaardag van m’n man).
Eens dat Seaworld Orlando spannender achtbanen heeft dan Disney en Universal :Y Die zijn dan wel weer een stuk beter in thematiseren dan Seaworld en dus op een andere manier leuk :) Op ongeveer een uur rijden van Orlando kan je nog naar Busch Gardens Tampa. Daar ben ik een maandje geleden geweest en Iron Gwazi en Cheetah Hunt maakten het de rit zeker waard :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213177004
Even snel rekenen:

Los Angeles 3-4 dagen
Highway 1 > San Francisco 2 dagen
San Francisco 3-4 dagen
Yosemite NP 2 dagen
Sequoia NP 2 dagen
Death Valley 2 dagen
Las Vegas 2-3 dagen
Zion NP 2 dagen
Bryce NP 1 dag
Page (Glen Canyon, Antelope, Monument Valley, eventueel Canyonlands en Arches) 4-5 dagen
Grand Canyon (Flagstaff, Sedona, Route 66) 3-4 dagen

Dan zit je al aan een maand reizen. Vergis je niet hoe groot het ZW is. Ik reed in 17 dagen 4500km.
pi_213177018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

:+
pi_213177194
Wij zijn ook aan het puzzelen voor volgend jaar, rond de meivakantie. Situatie: Partner en ik willen plm 3 weken naar het zuidwesten van de VS. Wij willen eerst een rondje van plm 12 dagen maken vanaf Las Vegas. Dan schuift dochter, die dan net 21 is, voor de laatste plm 10-11 dagen aan. Zij is vooral geinteresseerd in de steden.

De globale route die we nu voor ogen hebben (dit zijn niet de overnachtingen hoor, meer de bezienswaardigheden ): Las Vegas - stukje route 66 - Sedona - omg. Phoenix (ik MOET weer saguaro cactussen zien :+ ) - Petrified Forest - Meteor Crater - Sunset Crater - Grand Canyon - Canyon X (of een andere) - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Snow Canyon - Las Vegas.
Dan komt dochter aan. Dan blijven we een paar nachten in Vegas, dan via Joshua tree naar San Diego en Los Angeles.

In 2017 hebben we het "standaard rondje" Zuidwesten gedaan. Uit bovenstaand rondje zijn we al wel bij Bryce geweest, maar daar kon ik toen vanwege een knieblessure niet naar beneden lopen. Omgeving Sedona vonden we prachtig, maar zijn we alleen doorheen gereden en dat was dus te kort. Grand Canyon hebben we ook al gezien maar ligt op zich nog mooi op de route voor een overnachting :P .

Moab zou ik ook graag zien, maar daar hebben we niet genoeg tijd voor, dan zouden we weer wat anders moeten laten vallen. Keuzes, keuzes :')
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 09:51:52 #174
5428 crew  miss_sly
pi_213177235
Maakt het voor jullie ook nog uit of Trump wint in november of niet?
pi_213177338
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Maakt het voor jullie ook nog uit of Trump wint in november of niet?
Nee, eerlijk gezegd niet :) Het is niet dat de natuur er opeens een stuk lelijker door wordt :@
Voor jullie wel?

De vorige keer dat we gingen, hadden we 2 dagen voordat Trump de verkiezingen won, de vliegtickets geboekt _O- .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')