abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210800070
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210800427
Ja, bessen. Ook in de diepvries. Nog van vorig jaar, het is maar goed dan 2023 geen best bessenjaar was :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210800467
Weer thuis van feestje. Op het station was nogal gedoe. Het busstation was helemaal leeg op 12 politiebusjes na, de stationshal was ook deels afgezet, trein vertrok van een ander perron (ik hoefde een stuk minder ver te lopen) en dat alles vanwege een stel idioten die vinden dat ze voetbalfan zijn.

Tijdens het feestje/etentje gezellig met veel neven en nichten gekletst, sommigen had ik al zeker 15 jaar niet gezien. We gaan nu ook maar weer eens een reünie organiseren.

Van één nichtje kreeg ik nog een flesje sekt met de familienaam erop en van een ander een potje druivenjam. Had ook nog walnoten kunnen krijgen maar geen ruimte meer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210800481
Bij het aanpassen van de bedrijfsgegevens online ontdekken we net dat facebook ooit het maximaal aantal tekens voor bedrijfsomschrijving heeft aangepast. Met terugwerkende kracht. Waardoor er bepaald niet meer staat dat we zoveel mogelijk op bestelling bakken om verspilling te voorkomen :')

La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 30 september 2023 @ 23:19:17 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210800638
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij het aanpassen van de bedrijfsgegevens online ontdekken we net dat facebook ooit het maximaal aantal tekens voor bedrijfsomschrijving heeft aangepast. Met terugwerkende kracht. Waardoor er bepaald niet meer staat dat we zoveel mogelijk op bestelling bakken om verspilling te voorkomen :')

[ afbeelding ]
:D
pi_210800667
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:D
Ik hoop niet dat dit er jarenlang zo gestaan heeft :')
  zaterdag 30 september 2023 @ 23:42:22 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210801126
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als je niet steeds ladingen brood over hebt gehad, dan zal het niet zo'n probleem zijn geweest.

Vond nog een lading Carolus Christmas bier.
Merry Christmas everyone! ~:)
pi_210802627
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit is sinds een paar maanden dus het valt mee.
Spoilers!
pi_210802649
Vroeg, zeker na maar vier uur slaap :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 09:21:41 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210802901
Koffer gepakt. Nu mijn rugzak nog :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210802928
Mwoah geslapen, nu buik in de knoop. Over 5 uur ben ik weer thuis van de hockey en is het heftige deel van vandaag voorbij. Als ik thuis kom (nu onderweg vanaf ouders) is het nog 4 uur. En als ik bij huis wegga is het nog maar 3 uur. Dat moet ik kunnen overleven.

Teamgenootje haalt me thuis op, zodat ik meteen bij het weggaan al wat afleiding heb, super lief. Thuis even omkleden, spullen klaarleggen en dan nog eventjes met de katten knuffelen op de bank :)

/liefdagboek
Vanaf morgen weer in minder egopost samenstelling verkrijgbaar :)
pi_210802937
Mogge!

Slechte nacht, veel pijn. Maar toen ik in de huiskamer kwam zag ik een hangertje van mijn armband op de grond liggen. Zo blij dat het in huis eraf gevallen is, maakt de hele nacht weer goed.

Vandaag maar een dagje weinig doen.

Waar ging je ook al weer naar toe @borisz België toch? Fijne vakantie gehad
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:28:44 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210802943
Morguh..
Heb een lichte kater, maar gister heerlijk gegeten en gedronken in Kopenhagen O+ _O_ ook chef kon het waarderen en die is redelijk kieskeurig.

Dus.. een aanrader ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:30:33 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210802954
Ohh.. en ik was vannacht bij @vlindertje89 op bezoek en heb d'r poezen geknuffeld 8)7 :?

Sterkte vandaag iig :*
pi_210802970
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Ohh.. en ik was vannacht bij @:vlindertje89 op bezoek en heb d'r poezen geknuffeld 8)7 :?

Sterkte vandaag iig :*
Haha aaaw :D lief
Hoe gaat het met die van jou inmiddels? Zijn ze al helemaal gewend?
En dank :*
pi_210802980
Gisteren ook uit eten geweest en voor het eerst geproefd van Redefine Meat (vriendin had het besteld). Ik heb al een paar jaar geen vlees gegeten en vriendin eet nog wel regelmatig vlees, en wij vonden het allebei erg geslaagd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 09:35:08 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210802991
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:

Waar ging je ook al weer naar toe @:borisz België toch? Fijne vakantie gehad
Jups. :) Aan de wandel op de GR12. Steeds heen en weer vanuit Antwerpen. Afhankelijk van het weer en hoe ik me voel 4-5 wandeldagen. Zaterdag terug.
Eerste etappe morgen Putte (grens) - Schoten.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:38:48 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210803008
Ze zijn dit weekend dus voor het eerst alleen..nouja.. we gingen vrijdag weg, er was zaterdag een neefje wat ze opgezocht heeft ( en ze wsl doodmoe geknuffeld heeft) en vanavond d zijn we weer thuis.. ben benieuwd wat ze er van vinden..

Hun lievelings plant hebben we maar even in een andere kamer gezet }:|

pi_210803030
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:38 schreef Barreltje het volgende:
Ze zijn dit weekend dus voor het eerst alleen..nouja.. we gingen vrijdag weg, er was zaterdag een neefje wat ze opgezocht heeft ( en ze wsl doodmoe geknuffeld heeft) en vanavond d zijn we weer thuis.. ben benieuwd wat ze er van vinden..

Hun lievelings plant hebben we maar even in een andere kamer gezet }:|

[ afbeelding ]
Die plant is wel giftig trouwens, als ze er zo graag mee spelen.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:56:49 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_210803113
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren ook uit eten geweest en voor het eerst geproefd van Redefine Meat (vriendin had het besteld). Ik heb al een paar jaar geen vlees gegeten en vriendin eet nog wel regelmatig vlees, en wij vonden het allebei erg geslaagd.
Wat een akelige website.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210803125
Goedemorgen :)

Hier in de buurt zijn deze zomer tulpen gekweekt. Toen de bollen geoogst waren is een groenbemester ingezaaid; een brassica. Dat is nu bijna lente-achtig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210803140
Sterkte voor allen in moeilijk tijden.
Ik vind dat er maar veel lijden is, in de wereld.
pi_210803197
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Mwoah geslapen, nu buik in de knoop. Over 5 uur ben ik weer thuis van de hockey en is het heftige deel van vandaag voorbij. Als ik thuis kom (nu onderweg vanaf ouders) is het nog 4 uur. En als ik bij huis wegga is het nog maar 3 uur. Dat moet ik kunnen overleven.

Teamgenootje haalt me thuis op, zodat ik meteen bij het weggaan al wat afleiding heb, super lief. Thuis even omkleden, spullen klaarleggen en dan nog eventjes met de katten knuffelen op de bank :)

/liefdagboek
Vanaf morgen weer in minder egopost samenstelling verkrijgbaar :)
Sterkte!
Spoilers!
pi_210803243
Ach @vlindertje89 Moeilijk zo’n dag. Maar hopelijk ook samen met anderen mooie herinneringen ophalen
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 10:15:46 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210803250
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Daar heb ik "hamburgers" van gehaald bij de de Sligro afgelopen zomer. Zag er best echt uit, maar de geur ontnam me de behoefte om het te proberen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 10:39:48 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210803380
Treinkaartje kopen in België is best betaalbaar. Roosendaal - Antwerpen 5,50. Toch wat anders dan die Nederlandse prijzen.
pi_210803421
3daagse "je hoeft niet de politie te bellen" check in.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210803525
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:
3daagse "je hoeft niet de politie te bellen" check in.
Gelukkig maar. #opgelucht.
Redden jullie het een beetje in harmonie? Dora en F. en Abby? En jij?

@vlindertje89 dit wordt de climax van een droevige week. Heel veel sterkte!
Je moet erdoorheen. Helaasch. En dat ga je redden, samen met de andere mensen.

@Barreltje zijn ze nog vertederend klein? In ieder geval ondernemend!

Vanmiddag een workshop linedancen in het theater. 😂 Voor de vrijwilligers.
En een diner. :Y) Die lui dragen (altijd) jeans, hè. Of zal ik een midi rok aandoen, die lekker zwiert en de misstappen verbergt?
pi_210803629
Het gaat wel @AnneX

Ik merk wel dat het tijd is voor verandering, maar ja, een huis huren is fucked up en Dora vliegt over 18 dagen.
pi_210803653
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Daarom mijn verkapte waarschuwing maar even.
Die dingen kosten rond de 30 euro en dat is zonde als je er zelf knettergek van wordt…
Je kunt ze ook kopen met standjes. De onze heeft er 6. Dat was idd niet leuk toen Mrs V hem op een voor haar niet, voor mij wel hoorbaar standje op zolder had gezet. Slaapt toch minder comfortabel.
2 standjes hoger en alle problemen voorbij. Incl de rommelgeluiden van zolder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210803896
Weeeeeee mijjjjjj
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210803902
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weeeeeee mijjjjjj
Tweede streepje erbij?
pi_210803917
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tweede streepje erbij?
Niet getest vanmorgen, morgen weer, maar alles pijn. Nu ook van het liggen :')

Welke idioot verzint het aardbeien met kroontjes in fruitsalade te doen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210804319
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En ongewassen.
Hoorde ik van een banketbakker. :B
pi_210804388
Rest van de week geen tijd.
Dus nu de vaatwasser een servicebeurt. Stomme vieze zeefjes.
En de koffiemachine ook dan maar.
Ondertussen de vk bijlage lezen terwijl machines werken.
pi_210804415
Och ongewassen krijg je alleen maar weerstand van, kroontjes kauwen is gewoon goor :r
  zondag 1 oktober 2023 @ 13:01:29 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210804431
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och ongewassen krijg je alleen maar weerstand van, kroontjes kauwen is gewoon goor :r
Lekker vezels, tegen den darmkanker ende obstipatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210804521
Ik eet aardbeien altijd met kroontje en al. Proef je niets van, en is minder werk.

De meubelmakert snijdt halve aardbeien af voor ze ze opeet, dus dan eet ik haar 'kroontjes' met een halve centimeter aardbei op.
pi_210804645
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vast dezelfde die de plakjes tomaat met dat vieze ding op broodjes legt. }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210804656
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 13:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vast dezelfde die de plakjes tomaat met dat vieze ding op broodjes legt. }:|
Heel goed mogelijk :Y
pi_210805410
Welke neusspray was ook weer diegene die wel werkte?
pi_210806045
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik gebruik altijd Otrivin. Werkt bij mij prima en zo heb je in ieder geval (een soort van) nachtrust
pi_210806101
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik gebruik altijd Otrivin. Werkt bij mij prima en zo heb je in ieder geval (een soort van) nachtrust
Ah die had ik inmiddels ingeslagen *O*

Heel even rondje gelopen ook. Voel me wel iets beter dan gisteren
pi_210806132
Het is 1 oktober en ik heb gewoon een middag op het strand gezeten. O+
pi_210806135
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:50 schreef Myraela het volgende:
En er liggen pepernoten *O*
pi_210806497
Gezwommen, traantjes gezien (want hoe fijn is het, als je als zweminstructeur, na een jaar ellende met complicaties na operaties voor het eerst weer het water in kunt O+ ), wasjes gedaan, dut gedaan, bedje vers opgedekt en nu beenham in de oven. Er zijn slechtere zondagen.

En deze week weinig werkafspraken dus veel thuiswerken *O* Achterstanden inhalen en weinig mensen zien. Buiten wat vrijwilligerswerk-bestuursvergaderingen om dan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210806500
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En er liggen pepernoten *O*
Te vroeg :N
pi_210806510
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Te vroeg :N
Heb ze ook laten liggen. Wel met beetje moeite.
pi_210806512
Nu nog uitvogelen waarom kater blij en tevreden (purrepurre, hier is mijn buikje AAI MIJ!) is maar zijn eten laat staan. Deel van de oplossing lijkt te liggen in veel water bij zijn vlees doen en erbij blijven als hij eet. Dan lebbert hij het langzaam op.
In mijn glazen bol kijkend zie ik in de nabije toekomst mogelijk wat fikse tandarts kosten.
pi_210806548
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu nog uitvogelen waarom kater blij en tevreden (purrepurre, hier is mijn buikje AAI MIJ!) is maar zijn eten laat staan. Deel van de oplossing lijkt te liggen in veel water bij zijn vlees doen en erbij blijven als hij eet. Dan lebbert hij het langzaam op.
In mijn glazen bol kijkend zie ik in de nabije toekomst mogelijk wat fikse tandarts kosten.
:'(
pi_210806621
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ontstoken tandvlees of denk je dat het erger is? -O-

Had net een rare "haar accessoire". Ben bezig met een tuniek, had m even aan, iets afgespeld, tuniek uit, speld nergens terug te vinden, dus hele aktie opnieuw. Wil ik net even m'n haar opzij schuiven prik ik me. Speld zat in m'n haar _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 17:58:37 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210806654
Zit je op een terras. Zit een tafeltje naast je een Ollander die uit Aalsmeer komt maar in Haarlem op de middelbare school heeft gezeten. 🤠
Hij is inmiddels pensionado en woont nu 4 jaar in Antwerpen. Na een project op de universiteit blijven hangen.

[ Bericht 15% gewijzigd door borisz op 01-10-2023 18:16:04 ]
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:22:53 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_210806845
Er gaat iets niet goed bij de aldi.
Maandag 1 oktober? welk jaar is dat?
pi_210806948
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alles met xylometazoline, huismerk precies hetzelfde als A-merk.
pi_210806976
Mijn baby is me toch een partij chagrijnig, niet te doen }:|

Maar ik was wel bij het plantenasiel vandaag O+
pi_210806994
@vlindertje89 :* knuffel. hou vol!
@DancingPhoebe beterschap!
@Cat-astrophe kunnen katten eigenlijk ook wel eens per ongeluk op hun lip of wang bijten of is dat alleen een bug van mensen? :P
pi_210806998
En :W hier
ik heb gister 85 km gefietst, vandaag 12 km gesurvivald (2:15 uur bezig geweest dus ook genoeg geklommen) en 60 km gefietst via de Posbank :X _O-
Nu kun je me opvegen. Maar was wel leuk. Belachelijk mooi weer voor eind september/begin oktober.
pi_210807004
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
En :W hier
ik heb gister 85 km gefietst, vandaag 12 km gesurvivald (2:15 uur bezig geweest dus ook genoeg geklommen) en 60 km gefietst via de Posbank :X _O-
Nu kun je me opvegen. Maar was wel leuk. Belachelijk mooi weer voor eind september/begin oktober.
Wauw _O_ _O_ _O_ Kan je een beetje van jouw energie doorgeven?
pi_210807109
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wauw _O_ _O_ _O_ Kan je een beetje van jouw energie doorgeven?
Nou, op dit moment heb ik dus niet echt wat over _O-

Hoe vaker ik dit soort malle weekenden doe, hoe beter ik ze ook volhoud. Dus ik ga eens kijken of ik deze winter kan blijven fietsen zodat ik het komend lente niet weer terug op hoef te bouwen.
pi_210807209
Elke keer als ik ziek en zwak ben denk ik dat mn leven ga beteren en naar de TeleTwoSide ga schuiven.

Dusver zonder resultaat :')
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:04:17 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_210807214
De vogel is gevlogen. Letterlijk. De fam. roodborstje is er van tussen.
Dit is goed te zien aan de aanwezigheid van spinnen. Die normaal op het menu van de fam. staan.
Er zit nu een pracht van een volgevreten kruisspin in het web.
pi_210807358
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ontstoken tandvlees of denk je dat het erger is? -O-

Had net een rare "haar accessoire". Ben bezig met een tuniek, had m even aan, iets afgespeld, tuniek uit, speld nergens terug te vinden, dus hele aktie opnieuw. Wil ik net even m'n haar opzij schuiven prik ik me. Speld zat in m'n haar _O-
Tandvlees is al chronisch ontstoken. Dus nu wellicht een gat in een kies of zo. Maand of twee geleden was het bekkie naar omstandigheden nog goed. En ik mocht zijn bakkes vandaag met redelijk brute kracht kroelen. Dus ik vind het maar raar verhaal :')

Je ‘haarspeld’ :D _O-
pi_210807567
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tandvlees is al chronisch ontstoken. Dus nu wellicht een gat in een kies of zo. Maand of twee geleden was het bekkie naar omstandigheden nog goed. En ik mocht zijn bakkes vandaag met redelijk brute kracht kroelen. Dus ik vind het maar raar verhaal :')

Je ‘haarspeld’ :D _O-
Volgens mij zijn er slechte vibes van jouw heer naar mijn dame gestuurd. Madame wilde niet eten. Nu iets extra extra extra lekkers neergezet en dat gaat gelukkig wel naar binnen.
pi_210807908
Fam. Roodborstje weggevlogen…Is dat gebruikelijk?

@Clubsoda hoe doet een chagrijnige baby dan? En wat geeft troost?

Borisz goeie start van de vakantie op het terras en dit weer. Blijft het eigenlijk zo deze week?

Vanmiddag de workshop linedancen begonnen met 40 mensen. Na 2 dansjes was het goed voor mij. Het was leuk!
En daarna een Zweeds buffet. Heerlijk. https://www.northerndelight.nl/#testimonials
Bekenden gesproken en nieuwe collega’s ontmoet. Nu koffie thuis c_/
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:22:30 #65
63722 z80
I fink you freaky
pi_210807963
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:16 schreef AnneX het volgende:

@:Clubsoda hoe doet een chagrijnige baby dan? En wat geeft troost?

Borisz goeie start van de vakantie op het terras en dit weer. Blijft het eigenlijk zo deze week?

Vanmiddag de workshop linedancen begonnen met 40 mensen. Na 2 dansjes was het goed voor mij. Het was leuk!
En daarna een Zweeds buffet. Heerlijk. https://www.northerndelight.nl/#testimonials
Ja is gebruikelijk. Vogeltje leeft normaal alleen. Enkel in broedseizoen zijn ze samen. En mannetje is nogal van het territorium bewaken.
En elk jaar in het najaar verdwijnen ze compleet uit zicht. In het voorjaar kan ik aan ze groene zooi en aan het ontbreken van ongedierte zien dat er eentje terug is. Daarna het gepiep, zang kun je het niet noemen. En als het een paartje zit het aan en afvliegen.
pi_210808085
Ik heb net m'n eerste factuur verzonden en betaald gekregen. :7
pi_210808129
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
*O* wonderlijk snel *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 20:43:08 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210808188
quote:

Morgen wel. Dinsdag moet ik een bui zien te voorkomen. Wo-vr 18-19graden en droog
pi_210808270
quote:

@:Clubsoda hoe doet een chagrijnige baby dan? En wat geeft troost?

Mopperen en jengelen. En niets helpt echt :') knuffelen wel even en wandelen ook. Maar hij heeft overnacht leren kruipen dus er moet even iets verwerkt worden.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 20:49:21 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210808291
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
Poah, heb je zo'n strakke betalingstermijn?
pi_210808313
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
*O* wonderlijk snel *O*
Ik vroeg vanochtend "waar mag factuur naar toe", kreeg antwoord, deed dat vervolgens niet, kreeg anderhalf uur geleden appje "heb nog niet ontvangen", stuurde half uur geleden "kijk nog eens in je mail", kreeg 10 seconde later "kijk eens op je bankrekening".

:7
pi_210808323
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Poah, heb je zo'n strakke betalingstermijn?
Hele leuke opdrachtgever. :7
pi_210808438
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik vroeg vanochtend "waar mag factuur naar toe", kreeg antwoord, deed dat vervolgens niet, kreeg anderhalf uur geleden appje "heb nog niet ontvangen", stuurde half uur geleden "kijk nog eens in je mail", kreeg 10 seconde later "kijk eens op je bankrekening".

Wauw. Duimen dat al je opdrachtgevers zo zijn
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 21:01:23 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210808488
Ja dat zijn wij ook. Maar ja, onze boekhouder doet ook installaties, stukje inkoop en nog 1001 dingen :D

Tegenwoordig gaat het een stuk beter overigens qua betalingen. We hebben iemand van een administratie/accountantskantoor die rekeningen inboekt en in ERP zet en dergelijke, dus onze boekhouder hoeft alleen maar het geld over te maken.

We krijgen nu soms zelfs telefoontjes dat er teveel is betaald - dan staat de BTW weer verkeerd ofzo.
pi_210808551
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wauw. Duimen dat al je opdrachtgevers zo zijn
Deze is wel speciaal ~O>

Maar het scheelt sowieso wel denk ik dat het in "deze wereld" allemaal ons-kent-ons is.
pi_210808876
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mopperen en jengelen. En niets helpt echt :') knuffelen wel even en wandelen ook. Maar hij heeft overnacht leren kruipen dus er moet even iets verwerkt worden.
Knuffelen O+
pi_210808894
Vermakelijk hoor de nerds op npo1 : wie denk je wel dat je bent…
pi_210808921
Ik voel me wel klein beetje in het diepe gesmeten met m'n boekhouding en administratie. Sowieso wel, wat betreft het leven op dit moment :')
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 21:42:10 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210808999
Ik ben de afgelopen dagen redelijk druk geweest met het ontwikkelen van (z/w) films. Deels van de vakantie, deels nog van daar voor.

Inmiddels ook al een aantal ingescand. Nog steeds redelijk wat te doen: nog 14 films die ingescand moeten worden (1u/film) en nog 5 te ontwikkelen.

Bij deze wat foto's uit Vilnius. Ik zag dit gebouw toen ik de heuvel rond de Gendimastoren omhoog was gegaan. Normaliter zou ik niet omhoog zijn gegaan want ik was er al eens geweest. Echter was er een funiculaire, die wou ik even meepakken. Helemaal blij toen ik dit gebouw ontdekte, ook blij met de resultaten.

Het is een sportpaleis en concerthal. Ook vond er de eerste conferentie plaats van de onafhankelijkheidbeweging en de uitvaart van wat lui die tijdens de onafhankelijkheidsstrijd zijn omgekomen. Gebouwd in 1971 in een stijl die communistisch modernisme wordt genoemd. In 2004 werd het gebouw onveilig geacht.

Van een renovatie is het nooit gekomen: het gebouw staat op wat vroeger een joodse begraafplaats was, een aantal voorstellen is tegengehouden door de joodse gemeenschap. Andere ideeën liepen weer stuk op de financiën, maar het feit dat het op een joodse begraafplaats staat, lijkt toch wel de grootste rol te spelen in het feit dat het gebouw al 20 jaar ongebruikt is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:43:14 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210809017
hmpff/.. thuis van een weekendje weg , maakt de laptop rare geluiden :o
zit niet helemaal in de begroting.. maar tegenwoordig kn ik niet echt meer zonder laptop heb ik gemerkt.. ook met de plannen voor eigen bedrijf :o

tevens kocht ik vandaag 3 patronen van burda voor 2 euro O+
pi_210809166
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:43 schreef Barreltje het volgende:
zit niet helemaal in de begroting.. maar tegenwoordig kn ik niet echt meer zonder laptop heb ik gemerkt.. ook met de plannen voor eigen bedrijf :o

:o Is dat de normale prijs daar?
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:05:28 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210809283
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:o Is dat de normale prijs daar?
neuh.. was op de rommelmarkt O+
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 22:05:51 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210809288
Ik dacht dat het iets was om zelf bruiswater te maken, aangezien het wel vaker over dat soort patronen gaat hier.

Niet dus :D
pi_210809299
Klaboem. Al was het een minder grote klaboem dan een paar weken geleden.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 22:12:21 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210809341
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Rekening gehouden met de zondagsrust zeker? ;)
pi_210809359
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat t verder weg klaboemt of minder hard
pi_210809371
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Omdat t verder weg klaboemt of minder hard
Minder hard, denk ik. Maar morgen maar eens kijken of de lijst met aanslagen langer is.
pi_210809609
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]
neuh.. was op de rommelmarkt O+
Jammer, anders had ik een bestellijstje gestuurd 😉
pi_210809976
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Minder hard, denk ik. Maar morgen maar eens kijken of de lijst met aanslagen langer is.
De politie in Rotterdam heeft het overal maar druk mee :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210810015
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 00:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De politie in Rotterdam heeft het overal maar druk mee :{
Bij die ontploffing laatst in de Rembrandtstraat waarbij mijn ramen en deuren in de kozijnen klapperde een seconde voor ik de knal hoorde, hadden ze diezelfde middag de camerainstallatie weggehaald. En de dag er na weer terug gezet *)
pi_210810338
Ik ga morgen zo’n enorm boze mail sturen naar ons management :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En even nog een knuffel voor @vlindertje89 .

en ik hoop dat de medicatie voor Mr Beagle nog wat verlichting heeft kunnen geven. Maar het klinkt alsof het afscheid heel, heel dichtbij is :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Candaasje op 02-10-2023 02:42:49 ]
pi_210810534
Thanks allemaal :* het was heftig, verdrietig, maar ook mooi. Tegenstander vh team had een bloemetje mee, een andere tegenstander uit de poule waaruit een aantal ze goed kennen heeft ook een bloemetje langs gebracht. Het verbindt toch ook, binnen en buiten de club. Ik was wat minder blij dat ik vrij snel alweer weg moest naar een etentje. Dat was uiteindelijk wel heel gezellig, maar ik was al vrij kapot en leeg van alle emoties toen ik daarheen ging. Dacht dat ik als een roosje zou slapen daarna, maar had best even nodig om echt af te schakelen en ben nu dus ook alweer (een tijdje) wakker. Hopelijk zo wel nog even verder slapen :)

@Candaasje zijn ze nou helemaal gek geworden.. en moet je morgen dan weer werken? Niet in de ochtend al hoop ik? Ik vind het echt stuitend hoe ze met je om gaan, maar ook dat er blijkbaar zó'n tekort is aan mensen dat je vandaag ook alweer langer hebt moeten werken etc. En dan dit er nog bovenop. Misschien stomme vraag, maar als je kijkt naar je daadwerkelijke werkuren, voldoet dat dan nog wel aan de Arbeidstijdenwet? Hopelijk lig je inmiddels heerlijk te slapen zonder weer gebeld te worden..
pi_210810800
Knuffel @vlindertje89

@Candaasje groot gelijk! Dat mogen ze echt niet zo maar doen!

@Lonaa dikke knuffel! Trots op je dat je je eerste factuur betaald hebt gekregen!
Het aftellen tot Dora weg gaat....echt niet leuk, maar wel het beste...maar dat betekent nog steeds veel verdriet

Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengen
SPOILER
pi_210810860
@Yinny hele dikke knuffel. :*
pi_210810862
Oh wacht, ook voor @vlindertje89 en @Candaasje
pi_210810876
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 07:53 schreef Yinny het volgende:
Knuffel @:vlindertje89

@:candaasje groot gelijk! Dat mogen ze echt niet zo maar doen!

@:lonaa dikke knuffel! Trots op je dat je je eerste factuur betaald hebt gekregen!
Het aftellen tot Dora weg gaat....echt niet leuk, maar wel het beste...maar dat betekent nog steeds veel verdriet

SPOILER
Och @Yinny toch wat moeilijk allemaal
pi_210811024
Ik heb deze week 3x ochtenddienst ;( Vandaag 9:30 beginnen, morgen 9 en woensdag 05:00!!!

Dit wordt niet m'n beste week. :')
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:19:36 #98
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210811223
quote:

SPOILER
Sterkte @Yinny :*
pi_210811275
Och @Yinny, sterkte deze dagen.

En goed dat je op je strepen gaat staan @Candaasje!

@vlindertje89, hopelijk heb je nog een paar uurtjes slaap meegepakt.
pi_210811355
No kunnen slapen @vlindertje89? Wat lief dat tegenstanders er ook aan dachten.

@Candaasje willen ze jullie daar allemaal in een burn-out hebben? Da’s gewoon roofbouw op je mensen. Hopelijk doen ze er snel iets aan want dit is niet te doen.

Net naar de tandarts geweest, was weer gezellig :D, nu even een kopje lekkere koffie en dan naar de boten
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:40:31 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811357
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210811368
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:40 schreef Troel het volgende:
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
En hoe is het met jou?
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:51:26 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811432
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En hoe is het met jou?
Ik vind het lastig. Ik probeer wel dingen, maar het gaat zo langzaam. :@
Aanstaande vrijdag een personeelsfeestje en ik heb laten weten dat ik waarschijnlijk alleen bij het eten ben, omdat ik simpelweg bang ben dat ik de rest niet allemaal volhoud.
Ik vind het vooral heel erg lastig omdat ik me dan afvraag wat ik moet doen. Moet ik pas weer beginnen met werken als ik voldoende fut heb om ook zelf te koken, of moet ik dat gewoon aan de andere volwassenen in huis overlaten en proberen om eerst maar weer eens volledig te gaan werken. Voor deze week heb ik een aantal afspraken ingepland zodat ik in ieder geval nog op tijd MOET stoppen en morgen en overmorgen werk ik vanuit huis. Maar ik merk dus gewoon dat na anderhalf, twee uur mijn hoofd niet meer wil. Mijn hoofd is sowieso nog heel erg mistig, niet alle woorden lijken er nog in te zitten en vaker dan normaal willen zinnen niet helemaal.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210811660
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het lastig. Ik probeer wel dingen, maar het gaat zo langzaam. :@
Aanstaande vrijdag een personeelsfeestje en ik heb laten weten dat ik waarschijnlijk alleen bij het eten ben, omdat ik simpelweg bang ben dat ik de rest niet allemaal volhoud.
Ik vind het vooral heel erg lastig omdat ik me dan afvraag wat ik moet doen. Moet ik pas weer beginnen met werken als ik voldoende fut heb om ook zelf te koken, of moet ik dat gewoon aan de andere volwassenen in huis overlaten en proberen om eerst maar weer eens volledig te gaan werken. Voor deze week heb ik een aantal afspraken ingepland zodat ik in ieder geval nog op tijd MOET stoppen en morgen en overmorgen werk ik vanuit huis. Maar ik merk dus gewoon dat na anderhalf, twee uur mijn hoofd niet meer wil. Mijn hoofd is sowieso nog heel erg mistig, niet alle woorden lijken er nog in te zitten en vaker dan normaal willen zinnen niet helemaal.
Heb je die afspraken samen met iemand gemaakt? Nu lijkt het alsof je zelf die beslissing moet nemen terwijl een manager misschien kan aanvoelen (met jouw verhaal erbij) dat je rustig moet opbouwen en dat je eerst dus maar 2 uur werkt per dag.

Sterkte!
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:33:07 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811701
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:26 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb je die afspraken samen met iemand gemaakt? Nu lijkt het alsof je zelf die beslissing moet nemen terwijl een manager misschien kan aanvoelen (met jouw verhaal erbij) dat je rustig moet opbouwen en dat je eerst dus maar 2 uur werkt per dag.

Sterkte!
Het probleem zit hem absoluut niet bij de manager :) Ik krijg vanuit mijn werk echt de mogelijkheid om langzaam op te bouwen. Ook door de collega's en er is echt gewoon een plan B en een vangnet zeg maar. Het probleem zit echt bij mij dat ik mijzelf moet beschermen :@ Ik wil zelf zo graag meer :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210811763
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 05:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks allemaal :* het was heftig, verdrietig, maar ook mooi. Tegenstander vh team had een bloemetje mee, een andere tegenstander uit de poule waaruit een aantal ze goed kennen heeft ook een bloemetje langs gebracht. Het verbindt toch ook, binnen en buiten de club. Ik was wat minder blij dat ik vrij snel alweer weg moest naar een etentje. Dat was uiteindelijk wel heel gezellig, maar ik was al vrij kapot en leeg van alle emoties toen ik daarheen ging. Dacht dat ik als een roosje zou slapen daarna, maar had best even nodig om echt af te schakelen en ben nu dus ook alweer (een tijdje) wakker. Hopelijk zo wel nog even verder slapen :)

@:Candaasje zijn ze nou helemaal gek geworden.. en moet je morgen dan weer werken? Niet in de ochtend al hoop ik? Ik vind het echt stuitend hoe ze met je om gaan, maar ook dat er blijkbaar zó'n tekort is aan mensen dat je vandaag ook alweer langer hebt moeten werken etc. En dan dit er nog bovenop. Misschien stomme vraag, maar als je kijkt naar je daadwerkelijke werkuren, voldoet dat dan nog wel aan de Arbeidstijdenwet? Hopelijk lig je inmiddels heerlijk te slapen zonder weer gebeld te worden..
Nee, aankomende nacht. Ik heb een dienst geruild met een collega die de nachten fysiek niet meer trekt. Ik vermoed dat zij eigenlijk de standby-dienst had, want ik had oorspronkelijk vandaag en morgen overdag moeten werken.

Ik ben even de CAO ingedoken, en die heeft het wel over consignatiedienst. Dus ik weet niet in hoeverre ik het wettelijk gezien helemaal mag weigeren.

SPOILER
Maar anderzijds; er zijn zat assistenten die nooit dit soort diensten hoeven draaien, ik vind het absurd dat ik als junior paravet midden in de nacht opgetrommeld moet worden (doe eens wat aan je opleidingstrajecten, ook voor de dierenartsen aanwezig. Want die laatste zijn hoofdverantwoordelijke, ook voor de anesthesie! Dat ze er niet zelden (te) weinig vanaf weten zou niet mijn probleem moeten worden...)
Of plan me gewoon volledig de nacht mee in, als een volledige dienst. Dat deden we voorheen namelijk wel met het inwerken van nieuwe paravets. En het is zeker na zo'n werkdag (5 uur 's ochtends op) en nog geen 3 uur slaap niet verantwoord. Niet voor de patiënt die onder narcose moet, niet voor mezelf/medeweggebruikers.

Oh en ik leg er bijna (?) geld op toe. Ik moet 180km rijden, krijg er 70 deels vergoed (19ct per km...). En ik werk dan 's nachts (met ORT) voor 26 euro per uur. Daarvoor gaat dan heel je nachtrust eraan :')

Ik moet dus nu even een zakelijke, duidelijke manier vinden om te formuleren dat ze de pot op kunnen :+
pi_210811808
quote:
Knuffel @:vlindertje89

@:candaasje groot gelijk! Dat mogen ze echt niet zo maar doen!

@:lonaa dikke knuffel! Trots op je dat je je eerste factuur betaald hebt gekregen!

SPOILER
Heel veel sterte Yinny :* Wat ongelooflijk heftig.
pi_210812411
Ach Yinny…naast al het verdriet en dan ook nog brandjes blussen en organiseren.
Pas als het allemaal achter de rug, kom je aan jezelf toe.
Ondertussen veel sterkte.😘 en zó hol als woorden.
pi_210812466
@Candaasje wij zijn eerder als 8 collega’s “misbruikt” door leidinggevende muts.
Vergelijkbare diensten als jij hier beschrijft vanwege personeelsgebrek.
Bijv. spoedingrepen en i.p.v. naar huis: slapen op een bed in de recovery.
Voor een keertje niet erg. Met regelmaat is slecht.

Affijn, het bleek dat de Arbeidsinspectie anoniem kan worden gevraagd om bemoeienis. Het was best een drempel.
Is het (ook) een idee? Je bent vast niet de enige, die dit overkomt.
Succes.
pi_210812569
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:56 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje wij zijn eerder als 8 collega’s “misbruikt” door leidinggevende muts.
Vergelijkbare diensten als jij hier beschrijft vanwege personeelsgebrek.
Bijv. spoedingrepen en i.p.v. naar huis: slapen op een bed in de recovery.
Voor een keertje niet erg. Met regelmaat is slecht.

Affijn, het bleek dat de Arbeidsinspectie anoniem kan worden gevraagd om bemoeienis. Het was best een drempel.
Is het (ook) een idee? Je bent vast niet de enige, die dit overkomt.
Succes.
Ik wil eerst een mail opstellen, maar als ik daar geen antwoord op krijg waar ik tevreden mee ben, of verzoek tot gesprek, dan ga ik zeker de arbeidsinspectie eens om raad vragen hoe dit aan te pakken.
Overwerk-cultuur is écht een enorm ding, en ook inderdaad meer dan eens dat collega's blijven slapen voor het geval dat. (We graven ons eigen graf ). Nu ook met deze diensten; veel mensen vinden het bijna vanzelfsprekend.

Er zijn een paar die minder absurde diensten hebben, maar die staan ook echt keihard op hun strepen. Dus daar moet ik echt van leren.

Als wg meer zou investeren in opleiding en betere bezetting (van mijn part dubbel, om onervaren collega's ook in de nacht in te werken. Dat was voorheen dus wel gebruikelijk) dan zouden veel minder mensen op hun tandvlees lopen. Want @Kaatje1 vroeg het al, maar het aantal mensen met burn-out(klachten) is natuurlijk bovengemiddeld en het verloop is groot.
pi_210812725
@Yinny , wat een verdriet, wat een achtbaan van emoties en regeldingen ;( :*

@Candaasje groot gelijk dat je het aankaart. Sowieso lijkt er in de communicatie iets grondig mis te zijn. En je werkuren (en reistijden) lijken me niet goed voor jouw gezondheid en voor die van je patiënten :D

Intussen luister ik hier een Heel Belangrijk Overleg terug. Last minute aangekondigd. Ikzelf en heel veel collega’s konden dus niet, want wij hebben ook een volle werkagenda.
En er zit nog een vervolg aan. Wat blijkbaar ook NUNUNUNUNU moet (dus iedereen moet zich aanpassen, ook al was dit tijdspad allang bij een beperkte groep bekend).
Al terugluisterend zit ik me steeds meer te ergeren over de gang van zaken. Straks maar eens de mail aanslingeren.
pi_210812750
Lijkt me ook wel erg lastig bij zo'n baan. Aan de ene kant wil je op je strepen staan, aan de andere kant verhoogt dat de druk voor andere alleen maar als die diensten toch echt door iemand gewerkt moeten worden. Alsin, als ik lees dat iemand de nachtdiensten niet meer trekt (snap ik helemaal, aan mij zou het ook niet besteed zijn) dan verliest iemand anders weer wat dagdiensten.
pi_210812874
Jup, je weet gewoon dat je collega's de prijs betalen (of de patiënten) als je niet blijft/op komt draven.

Maar het is ook zoals Cat zegt, dat de kwaliteit van de zorg die je levert natuurlijk ook achteruit hold als je zelf niet fit bent. (En het is ook niet zo dat ik een senior anesthesist ben. Heb nog meer dan genoeg te leren. Dus het vergt mentaal ook veel.

Tot nu toe red ik het fysiek en mentaal best aardig, maar er komt natuurlijk een dag dat een patiënt sterft door een fout van mij en/of dat ik mezelf 2 jaar de ziektewet in werk. Dat weet ik ergens ook wel. Maar toch blijf je dan werk opvangen van een collega waar het *nu* slechter mee gaat dan met jezelf.
Gisternacht was er echt (eindelijk) een grens overschreden, dat merkte ik wel. Nog verder dan eerst. Dus daar moet ik nu eindelijk eens iets mee gaan doen.

Ik bezig met de mail, is dit zakelijk en bondig genoeg? Ik had er eerst nog hele verhalen staan over oplossingen (dubbele bezettingen, dit dat) maar dan maak ik het weer mijn probleem. Dus ik heb al geschrapt :P

SPOILER
Ik merk wel dat ik de laatste tijd alleen maar over dat werk zwam hier :@
Het heeft echt leuke/mooie kanten, heus! :D

Maar zal het de komende dagen weer eens over wat anders proberen te hebben. Het overheerst :')
pi_210813602
Toch logisch dat je het daar veel over heb, het neemt een groot deel van je dag in beslag en ook een groot deel van je hoofd. Goede brief trouwens, hopelijk acteren ze erop. Want als jullie allemaal instorten is het leed helemaal niet te overzien.

Wij hielpen vandaag een meneer en die zei tegen de tolk dat wij maar amateurtjes waren (collega en ik zijn beiden nieuw). Collega was er wat overstuur van, maar ik ben erg makkelijk, commentaar? Doe het dan lekker zelf. Er gaat echt niets de deur uit totdat de teamleider het heeft nagekeken, dus alles komt goed (waarschijnlijk niet want de door hem aangeleverde papieren kloppen voor geen meter)
pi_210813669
Wow Kaatje :D rude much :D

Ben meer zoals jij "hier heb je het nummer van mn manager, succes. Next please!"

Net ook ff ongegeneerd gebitcht aan de telefoon zonder incorrect te zijn. Daar ga ik zo lekker op :D
pi_210813671
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:40 schreef Candaasje het volgende:
Jup, je weet gewoon dat je collega's de prijs betalen (of de patiënten) als je niet blijft/op komt draven.

Maar het is ook zoals Cat zegt, dat de kwaliteit van de zorg die je levert natuurlijk ook achteruit hold als je zelf niet fit bent. (En het is ook niet zo dat ik een senior anesthesist ben. Heb nog meer dan genoeg te leren. Dus het vergt mentaal ook veel.

Tot nu toe red ik het fysiek en mentaal best aardig, maar er komt natuurlijk een dag dat een patiënt sterft door een fout van mij en/of dat ik mezelf 2 jaar de ziektewet in werk. Dat weet ik ergens ook wel. Maar toch blijf je dan werk opvangen van een collega waar het *nu* slechter mee gaat dan met jezelf.
Gisternacht was er echt (eindelijk) een grens overschreden, dat merkte ik wel. Nog verder dan eerst. Dus daar moet ik nu eindelijk eens iets mee gaan doen.

Ik bezig met de mail, is dit zakelijk en bondig genoeg? Ik had er eerst nog hele verhalen staan over oplossingen (dubbele bezettingen, dit dat) maar dan maak ik het weer mijn probleem. Dus ik heb al geschrapt :P

SPOILER
Ik merk wel dat ik de laatste tijd alleen maar over dat werk zwam hier :@
Het heeft echt leuke/mooie kanten, heus! :D

Maar zal het de komende dagen weer eens over wat anders proberen te hebben. Het overheerst :')
Ik zou in de mail ook nog kort iets benoemen over de kwaliteit van zorg met zulke diensten.
pi_210813866
Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben emotioneel vandaag *O*
pi_210814027
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

Net ook ff ongegeneerd gebitcht aan de telefoon zonder incorrect te zijn. Daar ga ik zo lekker op :D
Kan je mij dit leren?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210814028
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Heb je de tijd er even lekker aan toe te geven? Misschien lucht het op. Er is ook zoveel gebeurd en er is zoveel onzeker/chaos. :*
pi_210814051
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kan je mij dit leren?
Stap 1) geen fucks geven
Stap 2) je realiseren dat dit echt een gouden strategie is waarmee niemand je wat kan maken
pi_210814054
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Lonaa het volgende:
* DancingPhoebe klopt
pi_210814128
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

Stap 1) geen fucks geven

Kan je mij dit leren :'( :'( :'(
Want daar gaat het al enorm mis dus. Ik ben heel snel geraakt en van slag (incl blozen, warm worden, hoge hartslag...) als iemand iets zegt wat 'onaardig' zou kunnen zijn. En dat vind ik echt zo ontzettend irritant. Stom hoofd :(
pi_210814142
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb je de tijd er even lekker aan toe te geven? Misschien lucht het op. Er is ook zoveel gebeurd en er is zoveel onzeker/chaos. :*
Ja, nee, niet echt. Ga zo trainen en dan eten bij een vriend. Morgen werken, dierenarts, fysio. Overmorgen heel vroeg werken, daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden. En dan begint er een hele nieuwe shitstorm geloof ik.

Van woensdag tot zondag wil de baas me niet zien op de zaak. :')
pi_210814151
Dus donderdag tijd om te huilen. Het is al bijna donderdag.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:21:56 #125
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210814175
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden

Ik zie toch ook wel 2 positieve dingen *O*
Bij dezen even een digitale hart onder de riem. Het voelt nu niet zo, maar alles komt weer goed ^O^
pi_210814192
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Bij dezen even een digitale hart onder de riem. Het voelt nu niet zo, maar alles komt weer goed ^O^
Ja ik dacht ik moffel m er ff tussen. :+ Het is heel goed hoor, maar ook...veel. En echt ineens? En spannend.
pi_210814204
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kan je mij dit leren :'( :'( :'(
Want daar gaat het al enorm mis dus. Ik ben heel snel geraakt en van slag (incl blozen, warm worden, hoge hartslag...) als iemand iets zegt wat 'onaardig' zou kunnen zijn. En dat vind ik echt zo ontzettend irritant. Stom hoofd :(
Toevoeging obv jouw edit. Tranen, rode wangen, the works zijn een feit, geen obstakel. Dat je huilt maakt je punt niet minder valide. Zodra je dat accepteert is die angst ervoor ook gelijk enorm terug gebracht en wordt het ook automatisch minder.

Overigens ben ik hier in privecontacten veeeel slechter in :')
pi_210814226
pi_210814236
O was geen edit, nouja nevermind *O*
pi_210814240
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, niet echt. Ga zo trainen en dan eten bij een vriend. Morgen werken, dierenarts, fysio. Overmorgen heel vroeg werken, daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden. En dan begint er een hele nieuwe shitstorm geloof ik.

Ik denk dat je baas goed inzicht heeft :+ Want rust zit er niet aan te komen voorlopig.
pi_210814244
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
En dat ^^
pi_210814249
Het ís goed aan het komen :Y dit is alleen ff het deel dat pijn doet.

:*
pi_210814276
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat je baas goed inzicht heeft :+ Want rust zit er niet aan te komen voorlopig.
Ja :+

In theorie is het pad 19 december Dora vliegen, 1 november verhuizen, rest van november om dat allemaal echt te regelen en dan in december 60 uur per week werken want december. Dan is het januari. :')
pi_210814277
quote:

wel een edit: Ik heb wel eens gezegd mijn huilen te negeren omdat ik helemaal niet overstuur ben, maar dat mijn hoofd dit nou eenmaal doet :')
pi_210814285
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Lonaa het volgende:

In theorie is het pad 19 december Dora vliegen, 1 november verhuizen, rest van november om dat allemaal echt te regelen en dan in december 60 uur per week werken want december. Dan is het januari. :')
Huilen in januari *O*

Ik zie een titel van een songtekst.
pi_210814334
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Huilen in januari *O*

Ja, ik zag ook een stukje poezie. :+
pi_210814336
Goed, gotta go. Groetj0ns.
pi_210814370
quote:

[..]

O december joh! Ik dacht al deze maand!

Komt goed Loon, jij kan.
pi_210814371
quote:

[..]
[ afbeelding ]

wel een edit: Ik heb wel eens gezegd mijn huilen te negeren omdat ik helemaal niet overstuur ben, maar dat mijn hoofd dit nou eenmaal doet :')
Beheheeh
pi_210814394
Ik lees even eerst het beste nieuws, woonruimte voor @Lonaa *O* Nog even een paar maanden op de tanden bijten en dan alles rustig op een rijtje zetten.

In het kade van leuk nieuws, ik ben oudtante *O* van een nichtje die (hoor je zelden) puur natuur op de uitgerekende datum (gisteren) is geboren.
pi_210814411
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Ik moet als ik heel boos ben ook altijd huilen. Dan komt m'n boosheid ook niet meer echt lekker over. :')
pi_210814414
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:50 schreef Myraela het volgende:

Ik moet als ik heel boos ben ook altijd huilen. Dan komt m'n boosheid ook niet meer echt lekker over. :')
Ik snap je :') Frustratie-huilen doe ik ook aan.
pi_210814423
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik lees even eerst het beste nieuws, woonruimte voor @:lonaa *O* Nog even een paar maanden op de tanden bijten en dan alles rustig op een rijtje zetten.

In het kade van leuk nieuws, ik ben oudtante *O* van een nichtje die (hoor je zelden) puur natuur op de uitgerekende datum (gisteren) is geboren.
Gefeliciteerd! Ze houdt alvast van stiptheid :+ Mooie naam?
(geen https://www.reddit.com/r/tragedeigh/ )
pi_210814444
Gefeliciteerd Kaatje! *O*
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:01:41 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210814486
quote:

[..]

Ik heb volgens mij inmiddels 11 en 18 oktober en nu 19 december gelezen als vliegdatum voor Dora.
Uitstel = afstel?
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:01:51 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210814488
ja! goed nieuws show weer plies! *O*
pi_210814533
Ja. Leuke en lieve naam (vind ik dan). Ga m niet openbaar zetten (dm maar).

Net ook röntgenfoto’s gemaakt van de knieën, arts gaat ze vergelijken met die van 2019 om te zien hoe erg het achteruit is gegaan. En waarschijnlijk dan eerst eens cortisone injecties.
pi_210814575
Ik werd gebeld, ik verwacht een telefoontje dus opgenomen. "Ik bel nog even terug naar aanleiding van ons gesprek, het is even geleden, in mei, zegt het u nog iets ?"

- "nee"

"We hadden toen contact met u vanwege een project in de softwareontwikkeling.." (dat is een bedrijfstak die aan dezelfde VOF hangt in de bakkerij, maar daar doe ik al 15? jaar niets meer mee :') ).

- "Wij hebben elkaar niet gesproken"

"Jawel, dit is WeSign toch?"

- "Nee, dit is cold calling op een privénummer"

En toen hing ze op :') Leuk, die KVK :{
pi_210815201
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij inmiddels 11 en 18 oktober en nu 19 december gelezen als vliegdatum voor Dora.
Uitstel = afstel?
Of gewoon logistieke redenen waardoor de tijdlijn is veranderd?

@Lonaa hoera voor huisvesting! *O* maar maakt het natuurlijk wel nog 'echter'.

@Isabeau en @Myraela herkenbaar. Huilen kan betekenen verdriet, of frustratie, of boosheid, of machteloosheid.. you name it. Gruwelijk irritant.

@Kaatje1 gefeliciteerd!

@Troel heb je al contact gehad met een bedrijfsarts? Bij mijn hersenschudding (wat qua klachten best ook wel overlap had, met nog wat 'mistig' hoofd, snel vermoeid, korter kunnen concentreren etc) was mijn bedrijfsarts er heel duidelijk in dat het absoluut niet de bedoeling was om alleen werk op te bouwen. Dus niet eerst 40u kunnen werken en dan eens kijken of je daarbuiten dan ook nog kunt functioneren. Maar zorgen dat je normaal kunt functioneren buiten werk (dus voor jezelf kan koken, een wandeling kunnen maken, een keer wat sociaals kunnen doen) en dan kijken hoeveel je daarnaast nog kunt werken. En dan daar starten, en dat dan in kleine stapjes opbouwen, en dan dus ook wel zorgen dat bij het opbouwen niet meteen weer dat normale functioneren buiten werk verdwijnt - dan kun je meer werk dus nog niet aan, hoe shit ook. Zoals mijn oude leidinggevende ook zei: we hebben er niks aan als jij straks weer 40u werk kunt volhouden, maar je dan knetterdepressief wordt omdat dat het enige is wat je kan en je buiten werk alleen nog maar uitgeteld op de bank kunt liggen ipv ook eens iets leuks doen of überhaupt voor jezelf zorgen.
pi_210815299
Ik sliep na mijn vroege wakker worden helaas niet echt substantieel meer. Was vanochtend met papa onderweg naar station om naar huis te gaan en toen dacht ik dat er migraine begon (zag een vlekje) dus omgedraaid, bij ouders thuis ibuprofen genomen en nog anderhalf uur in bed gelegen in donkere kamer. Vlekje ging alleen niet weg. Hoofdpijn werd wel wat minder gedurende de dag, maar nog steeds wel beetje. Eind vd middag toch even met huisarts gechat, want voor mij niet normale beloop migraine (dat is altijd klein vlekje, dat steeds groter wordt tot groot deel v gezichtsveld, waarin ik wazig zie (beetje waterdruppels in plas idee) en wat dan na 25-30 minuten ongeveer weer langzaam weg trekt). En mn vader heeft momenteel een beginnende netvliesloslating waar ie morgen aan geopereerd wordt en vorig jaar bij zijn andere oog een gedeeltelijke netvliesloslating, en daarbij zag ie beide keren ook vlekje, dus dat zat me niet helemaal lekker. Huisarts met oogarts overlegd en die denkt mogelijk toch passend bij migraine en in ieder geval dat het vanzelf weggaat. Als morgen nog steeds niet weg dan nogmaals contact, en als ik ook lichtflitsen ga zien, de vlekjes uitbreiden, mn oog pijn gaat doen of mn zicht slechter wordt dan zsm contact met hen of buiten hun tijden met HAP. Het lijkt inmiddels gelukkig wel iets minder te zijn dan eerder, ook minder misselijk en wat minder hoofdpijn, dus ik hoop dat het inderdaad gewoon een wat rare migraine is en dat een nachtje goede slaap in eigen bed wonderen doet.
pi_210815335
*O* ik mag weer tegen de man aanplakken *O*
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 17:58:32 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210815351
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je hebt ook Corona? :D
pi_210815372
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je hebt ook Corona? :D
*O*
pi_210815497
quote:
Oh dear
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 oktober 2023 @ 18:26:57 #155
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210815578
Groeten uit Antwerpen. De eerste 27,5km zijn in de pocket. Zie insta of https://www.komoot.nl/tour/1333691368?ref=aso

:* aan ieder die het nodig heeft.
Al zag ik ook dat er ge *O* kan worden.
pi_210815641
Wat een dag met blije en verdrietige machteloze emoties.
Kaatje, vlindertje, Loona, Dora, borisz, Dancing Phoebe, Candaasje.

Wij hadden ook een drukke dag en kochten op het eind ook nog een andere auto. w/
pi_210815747
Beterschap, DP.

Was de vorige auto niet goed meer, AnneX? Wat hebben jullie gekocht?
pi_210815766
Oh ja, @Candaasje ben jij potverdorie geen lid van een vakbond? Wordt dat eens snel!
Als je wil dat werkgevers zich genoodzaakt voelen om zich netter te gedragen is een vakbondscollectief vrijwel het enige middel dat je hebt om dat in z'n algemeenheid te steunen.
En in jouw tak van sport zou je hun bijstand ook nog best wel eens goed kunnen gebruiken ergens in de loop van je carriere . (Bij mijn vakbond zit er ook nog algemene rechtsbijstand bij in, dus ook niet-arbeidsgerelateerd)
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 18:50:38 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210815801
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, @:candaasje ben jij potverdorie geen lid van een vakbond? Wordt dat eens snel!
Als je wil dat werkgevers zich genoodzaakt voelen om zich netter te gedragen is een vakbondscollectief vrijwel het enige middel dat je hebt om dat in z'n algemeenheid te steunen.
En in jouw tak van sport zou je hun bijstand ook nog best wel eens goed kunnen gebruiken ergens in de loop van je carriere . (Bij mijn vakbond zit er ook nog algemene rechtsbijstand bij in, dus ook niet-arbeidsgerelateerd)
Al of niet lid zijn van een vakbond heeft niet zo veel met op je strepen staan te maken. Als je zelf 's nachts een telefoontje van je werk opneemt...
pi_210815894
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Beterschap, DP.

Was de vorige auto niet goed meer, AnneX? Wat hebben jullie gekocht?
Vorige werd oud (16 jaar), reparaties. Nu maatje kleiner en nieuwer
(dec.2017). Kan weer tien jaar mee.

Zijn jullie beroerd, grieperig DP? Of is het de smaak en snotteren?
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:03:08 #161
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210815944
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Of gewoon logistieke redenen waardoor de tijdlijn is veranderd?
Dat kan natuurlijk ook, maar was even benieuwd.
En stiekem hoop ik, misschien tegen beter weten in, voor Lonaa dat het helemaal niet door hoeft te gaan…
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:04:08 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210815957
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, @:candaasje ben jij potverdorie geen lid van een vakbond? Wordt dat eens snel!
:Y Doen Candaasje!
Bij de mijne ook, dus waarschijnlijk hebben we dezelfde :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:05:40 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210815973
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Al of niet lid zijn van een vakbond heeft niet zo veel met op je strepen staan te maken. Als je zelf 's nachts een telefoontje van je werk opneemt...
Ja, dat heeft het wél.
Daarnaast: ze heeft uitgelegd waarom ze opnam + een streep getrokken en gezegd dat het de laatste keer was.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:06:56 #164
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210815983
quote:

[..]
Wat Candaasje zelf ook aangeeft, er bestaat ook nog zoiets als collegialiteit.
Collega's die niet exact op de hoogte zijn van de situatie en die nietsvermoedend een beroep op je doen, zou jij die laten barsten?
pi_210815997
Ja natuurlijk @Candaasje ook de vakbond!
Met alles wat zij voor mij hebben betekend, en voor mn.X , heb ik mij voorgenomen om lid te blijven. Ook als pensionada.
Wat sigme zegt.
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:08:46 #166
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210815998
quote:
Je eerste Krona attack?
Ben wel benieuwd of de huidige versie hetzelfde veroorzaakt als de oudere varianten…
pi_210816090
@Anne, mijn smaak is ok, smaak van de man is platjes, naar eigen zeggen. Bij mij doet ALLES pijn, echt mn hele lijf, spieren, gewrichten zelfs mn spek lijkt pijn te doen! Ook wel hoofdpijn, maar dat hangt er een beetje bij. Enn dear god keelpijn, de horror! En moeeeeeee!

@mm, nee de tweede, bij de eerste was ik ook wel echt beroerd, maar wel anders geloof ik. Die was anderhalf jaar geleden ofzo
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:21:14 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210816111
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik sliep na mijn vroege wakker worden helaas niet echt substantieel meer. Was vanochtend met papa onderweg naar station om naar huis te gaan en toen dacht ik dat er migraine begon (zag een vlekje) dus omgedraaid, bij ouders thuis ibuprofen genomen en nog anderhalf uur in bed gelegen in donkere kamer. Vlekje ging alleen niet weg. Hoofdpijn werd wel wat minder gedurende de dag, maar nog steeds wel beetje. Eind vd middag toch even met huisarts gechat, want voor mij niet normale beloop migraine (dat is altijd klein vlekje, dat steeds groter wordt tot groot deel v gezichtsveld, waarin ik wazig zie (beetje waterdruppels in plas idee) en wat dan na 25-30 minuten ongeveer weer langzaam weg trekt). En mn vader heeft momenteel een beginnende netvliesloslating waar ie morgen aan geopereerd wordt en vorig jaar bij zijn andere oog een gedeeltelijke netvliesloslating, en daarbij zag ie beide keren ook vlekje, dus dat zat me niet helemaal lekker. Huisarts met oogarts overlegd en die denkt mogelijk toch passend bij migraine en in ieder geval dat het vanzelf weggaat. Als morgen nog steeds niet weg dan nogmaals contact, en als ik ook lichtflitsen ga zien, de vlekjes uitbreiden, mn oog pijn gaat doen of mn zicht slechter wordt dan zsm contact met hen of buiten hun tijden met HAP. Het lijkt inmiddels gelukkig wel iets minder te zijn dan eerder, ook minder misselijk en wat minder hoofdpijn, dus ik hoop dat het inderdaad gewoon een wat rare migraine is en dat een nachtje goede slaap in eigen bed wonderen doet.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Behandeling van migraine door de neuroloog, er is zoveel meer mogelijk dan ibuprofen.
Oorzaak aanpakken waar mogelijk en specifieke migrainemeds maken het leven stuk beter
pi_210816125
Ik ben eindelijk, na jaren vinden dat ik dat eigenlijk zou moeten zijn, lid geworden van de vakbond. Ik werk nu voor het eerst onder CAO dus nu moest het helemaal van mezelf
pi_210816157
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Behandeling van migraine door de neuroloog, er is zoveel meer mogelijk dan ibuprofen.
Oorzaak aanpakken waar mogelijk en specifieke migrainemeds maken het leven stuk beter
Dank voor de tip!
Ik heb er nu niet zodanig vaak last van dat ik er verder hulp voor heb gezocht (en ik twijfel dus ook of vandaag nou echt migraine was of niet, want het was echt heel anders dan hoe het normaal gesproken gaat), en de laatste jaren werkt ibuprofen voldoende. Vroeger was het wel veel vaker en heftiger, hielp ibu idd niet of nauwelijks. Ik heb ook wel eens sumatriptan gehad destijds, maar tegenwoordig valt het meestal zodanig mee dat de sumatriptan me dan meer vervelends geeft dan de migraine zelf. Denk dat het minder is geworden toen ik de pil permanent door ging slikken. Dus ik hou het zeker wel in mijn achterhoofd voor mocht ik daar ooit mee stoppen en dan toch weer meer last krijgen of om een andere reden weer meer last krijgen!
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:32:27 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_210816240
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel heb je al contact gehad met een bedrijfsarts? Bij mijn hersenschudding (wat qua klachten best ook wel overlap had, met nog wat 'mistig' hoofd, snel vermoeid, korter kunnen concentreren etc) was mijn bedrijfsarts er heel duidelijk in dat het absoluut niet de bedoeling was om alleen werk op te bouwen. Dus niet eerst 40u kunnen werken en dan eens kijken of je daarbuiten dan ook nog kunt functioneren. Maar zorgen dat je normaal kunt functioneren buiten werk (dus voor jezelf kan koken, een wandeling kunnen maken, een keer wat sociaals kunnen doen) en dan kijken hoeveel je daarnaast nog kunt werken. En dan daar starten, en dat dan in kleine stapjes opbouwen, en dan dus ook wel zorgen dat bij het opbouwen niet meteen weer dat normale functioneren buiten werk verdwijnt - dan kun je meer werk dus nog niet aan, hoe shit ook. Zoals mijn oude leidinggevende ook zei: we hebben er niks aan als jij straks weer 40u werk kunt volhouden, maar je dan knetterdepressief wordt omdat dat het enige is wat je kan en je buiten werk alleen nog maar uitgeteld op de bank kunt liggen ipv ook eens iets leuks doen of überhaupt voor jezelf zorgen.
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijzelf aan moet melden bij de arbodienst omdat dat werkgewijs gezien mijn taak is :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210816452
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:32 schreef Troel het volgende:

Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijzelf aan moet melden bij de arbodienst omdat dat werkgewijs gezien mijn taak is :{
Dus...jouw werk is mensen aanmelden bij de arbodienst, maar aangezien je ziek bent en niet werkt doe je je werk ook niet (duh) en word je niet aangemeld? :D
pi_210816525
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Of, gezien een eerdere werkgerelateerde situatie die je hier beschreef, laat jij bij je werkgever niet echt merken hoe moeilijk je nu zit, waardoor die de noodzaak niet ziet om je aan te melden? Omdat hij verwacht dat je snel weer volledig aan het werk bent.

Toen het over salaris uitbetaling ging zei je eerst ook niet vervangbaar te zijn, waarna bleek dat een collega het had overgenomen. Waarom zou dat hier anders zijn?

Je. Bent. Niet. Onmisbaar.

(ook al lijk je daar anders over te denken…)
pi_210816573
Beterschap met de Kerona @DancingPhoebe
(Derde melding die ik deze week hoor, golfje, anyone?)

Felies met het nieuwe waggie @AnneX *O*
pi_210816642
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beterschap met de Kerona @:dancingphoebe
(Derde melding die ik deze week hoor, golfje, anyone?)

Felies met het nieuwe waggie @:annex *O*
Ik hoor alleeeen maar coronacoronacorona om me.heen. eerder een tsunami.
pi_210816655
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoor alleeeen maar coronacoronacorona om me.heen. eerder een tsunami.
Je bent de eerste waar ik van hoor :o (nou ja, op je partner na dan) Maar je woont geloof ik ook niet in mijn omgeving.
pi_210816709
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je bent de eerste waar ik van hoor :o (nou ja, op je partner na dan) Maar je woont geloof ik ook niet in mijn omgeving.
Ja het is voor mijn gevoel ook echt INEENS all over the place. Hier dan.
pi_210816742
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ook mijn indruk. Nog even tot nieuwe vaccinatie dus ik hoop dat ik het ontspring. Vriendin van mij is al ruim een week goed ziek.

Ik nog nul keer corona tot nu toe.
pi_210816777
Ik hoor het ook al best veel. Op het werk niet de collega's maar bv kinderen van collega's (die wonen niet meer thuis), een paar kennissen (waarvan 1 echt doodziek en negatief, nu echt een stuk beter en positief :o )
pi_210816841
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoor het ook al best veel. Op het werk niet de collega's maar bv kinderen van collega's (die wonen niet meer thuis), een paar kennissen (waarvan 1 echt doodziek en negatief, nu echt een stuk beter en positief :o )
Voel me ook beter sinds steeep 2 :')
pi_210816916
quote:

[..]
Nee, ik schreef dan toch ook niet dat ze nu de vakbond moet bellen om op haar strepen te gaan staan?
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:32:56 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210816930
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, ik schreef dan toch ook niet dat ze nu de vakbond moet bellen om op haar strepen te gaan staan?
Twee streepjes?
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:42:54 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817032
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Of, gezien een eerdere werkgerelateerde situatie die je hier beschreef, laat jij bij je werkgever niet echt merken hoe moeilijk je nu zit, waardoor die de noodzaak niet ziet om je aan te melden? Omdat hij verwacht dat je snel weer volledig aan het werk bent.

Toen het over salaris uitbetaling ging zei je eerst ook niet vervangbaar te zijn, waarna bleek dat een collega het had overgenomen. Waarom zou dat hier anders zijn?

Je. Bent. Niet. Onmisbaar.

(ook al lijk je daar anders over te denken…)
Mijn baas heeft geen flauw idee hoe hij iemand moet aanmelden. Mijn collega's ook niet. Dat heeft altijd bij de administratie gelegen en wordt eigenlijk alleen gebruikt als iemand langdurig ziek is. Toen ik mij ziekmeldde had ik niet het gevoel dat het langdurig zou zijn (bovendien kon ik niet inloggen omdat er iets niet liep waar ik mee bezig was voor ik ziek werd om mijn nieuwe collega uberhaupt aan te melden). Ik kan morgen mijn collegaatje wel vragen of het niet verstandig is om mij aan te melden, maar of ze weet hoe? Geen idee. Ik zou zelf ook eerst op zoek moeten gaan naar een beschrijving daarvan. Ik heb het dus zelf ook nog nooit hoeven doen.

Mijn baas vroeg mij of de salarissen geregeld waren en als gevolg daarvan heb ik de salarisadministratie gevraagd hem het sepabestand te mailen. Omdat hij natuurlijk wel in de bankomgeving kan.

Mijn baas en mijn collega's zijn juist degenen die mij aansporen om het vooral rustig aan te doen en mijn tijd te pakken en pakken van alles uit mijn handen waardoor ik die rust kan pakken. Ze werken me in niets tegen en verwachten ook niets van me, behalve dat ik goed uitziek. Het probleem van rust houden zit echt gewoon bij mij. Ik ben echt gewoon heel erg slecht in niets doen. Heb dat vaker gehad en altijd overleefd, maar vind dat echt gewoon heel erg rot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Troel op 02-10-2023 20:53:30 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:43:23 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817038
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kennis van me ligt al een aantal dagen op de IC aan de beademing dankzij corona.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 20:43:33 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210817043
Oh ja, had verteld dat moeders binnenkort een nieuwe heup kreeg geloof ik. Dat is donderdag al. Ze kreeg vorige week bericht, blijkbaar was er iemand uitgevallen.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 20:44:44 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210817063
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Kennis van me ligt al een aantal dagen op de IC aan de beademing dankzij corona.
:o

In het echt heb ik nog van niemand gehoord die op dit moment coronings heeft.
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:45:05 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817071
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dus...jouw werk is mensen aanmelden bij de arbodienst, maar aangezien je ziek bent en niet werkt doe je je werk ook niet (duh) en word je niet aangemeld? :D
Dit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210817074
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef Troel het volgende:

Wow :o Dat is niet best. Hopelijk komt het snel goed.
pi_210817084
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef derLudolf het volgende:

:o

In het echt heb ik nog van niemand gehoord die op dit moment coronings heeft.
Drenthe is nog coronavrij *O* Maar Troel woont wel in een gebied wat er tegenaan schuurt :X (als die kennis daar ook woont, dus)
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:46:49 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817096
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Drenthe is nog coronavrij *O* Maar Troel woont wel in een gebied wat er tegenaan schuurt :X (als die kennis daar ook woont, dus)
Nope. Belgie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210817435
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn baas heeft geen flauw idee hoe hij iemand moet aanmelden. Mijn collega's ook niet. Dat heeft altijd bij de administratie gelegen en wordt eigenlijk alleen gebruikt als iemand langdurig ziek is. Toen ik mij ziekmeldde had ik niet het gevoel dat het langdurig zou zijn (bovendien kon ik niet inloggen omdat er iets niet liep waar ik mee bezig was voor ik ziek werd om mijn nieuwe collega uberhaupt aan te melden). Ik kan morgen mijn collegaatje wel vragen of het niet verstandig is om mij aan te melden, maar of ze weet hoe? Geen idee. Ik zou zelf ook eerst op zoek moeten gaan naar een beschrijving daarvan. Ik heb het dus zelf ook nog nooit hoeven doen.

Mijn baas vroeg mij of de salarissen geregeld waren en als gevolg daarvan heb ik de salarisadministratie gevraagd hem het sepabestand te mailen. Omdat hij natuurlijk wel in de bankomgeving kan.

Mijn baas en mijn collega's zijn juist degenen die mij aansporen om het vooral rustig aan te doen en mijn tijd te pakken en pakken van alles uit mijn handen waardoor ik die rust kan pakken. Ze werken me in niets tegen en verwachten ook niets van me, behalve dat ik goed uitziek. Het probleem van rust houden zit echt gewoon bij mij. Ik ben echt gewoon heel erg slecht in niets doen. Heb dat vaker gehad en altijd overleefd, maar vind dat echt gewoon heel erg rot.
Wat ik schreef, dus ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:18:51 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210817480
quote:

[..]

Dat is dus een van de taken van/voor een arbodienst/bedrijfsarts

Het klinkt wel als een klein amateuristisch gebeuren waar je werkt. Wellicht mooi aangrijpingspunt om even de bedrijfsvoering tegen het licht te houden en aan te passen. Zodat ze nu uit de voeten kunnen en jullie volgende keer als organisatie goed voorbereid zijn
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:24:58 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210817543
Ik heb even wat in te halen hier.

quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Slechte nacht, veel pijn. Maar toen ik in de huiskamer kwam zag ik een hangertje van mijn armband op de grond liggen. Zo blij dat het in huis eraf gevallen is, maakt de hele nacht weer goed.

Vandaag maar een dagje weinig doen.
Fijn van je hangertje! Hoe gaat het in het algemeen met je? Heb je de kousen al een beetje onder controle?

quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:50 schreef Myraela het volgende:
O+

quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hij kruipt al :o Je bent pas net bevallen in mijn beleving.

@AnneX, wat deed je aan naar linedancen? Grappig dat daar workshops in worden gegeven. Erg 90's O+

quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:43 schreef Barreltje het volgende:

Wat voor bedrijf.

Heb je foto's van je kittens?

@derLudolf, mooi verhaal en foto's.

quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 02:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga morgen zo’n enorm boze mail sturen naar ons management :(

SPOILER
Wauw. Wat een enorm slechte manier van omgaan met personeel :{ Goed dat je in actie komt. En vakbond inderdaad, zeker doen.

quote:
Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengen.
SPOILER
Wat hebben jullie lang moeten wachten ;( Ik hoop dat vandaag op een bepaalde manier toch fijn was. Ik heb veel aan je gedacht de laatste dagen.

quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Het probleem zit hem absoluut niet bij de manager :) Ik krijg vanuit mijn werk echt de mogelijkheid om langzaam op te bouwen. Ook door de collega's en er is echt gewoon een plan B en een vangnet zeg maar. Het probleem zit echt bij mij dat ik mijzelf moet beschermen :@ Ik wil zelf zo graag meer :')

Wat zou je een ander in jouw situatie adviseren?
quote:

[..]
Huilen in januari *O*

Mooi O+

quote:
Beterschap *O*
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank voor de tip!
Ik heb er nu niet zodanig vaak last van dat ik er verder hulp voor heb gezocht (en ik twijfel dus ook of vandaag nou echt migraine was of niet, want het was echt heel anders dan hoe het normaal gesproken gaat), en de laatste jaren werkt ibuprofen voldoende. Vroeger was het wel veel vaker en heftiger, hielp ibu idd niet of nauwelijks. Ik heb ook wel eens sumatriptan gehad destijds, maar tegenwoordig valt het meestal zodanig mee dat de sumatriptan me dan meer vervelends geeft dan de migraine zelf. Denk dat het minder is geworden toen ik de pil permanent door ging slikken. Dus ik hou het zeker wel in mijn achterhoofd voor mocht ik daar ooit mee stoppen en dan toch weer meer last krijgen of om een andere reden weer meer last krijgen!
De reden dat ik de pil doorslik is inderdaad ook vanwege migraine. Dat is nog veel erger in mijn stopweek.

Fijn van de bloemetjes! En ook dat je bij je ouders terecht kan in een rotsituatie als deze.
Spoilers!
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:26:02 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_210817554
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee, aankomende nacht. Ik heb een dienst geruild met een collega die de nachten fysiek niet meer trekt. Ik vermoed dat zij eigenlijk de standby-dienst had, want ik had oorspronkelijk vandaag en morgen overdag moeten werken.

Ik ben even de CAO ingedoken, en die heeft het wel over consignatiedienst. Dus ik weet niet in hoeverre ik het wettelijk gezien helemaal mag weigeren.

SPOILER
Maar anderzijds; er zijn zat assistenten die nooit dit soort diensten hoeven draaien, ik vind het absurd dat ik als junior paravet midden in de nacht opgetrommeld moet worden (doe eens wat aan je opleidingstrajecten, ook voor de dierenartsen aanwezig. Want die laatste zijn hoofdverantwoordelijke, ook voor de anesthesie! Dat ze er niet zelden (te) weinig vanaf weten zou niet mijn probleem moeten worden...)
Of plan me gewoon volledig de nacht mee in, als een volledige dienst. Dat deden we voorheen namelijk wel met het inwerken van nieuwe paravets. En het is zeker na zo'n werkdag (5 uur 's ochtends op) en nog geen 3 uur slaap niet verantwoord. Niet voor de patiënt die onder narcose moet, niet voor mezelf/medeweggebruikers.

Oh en ik leg er bijna (?) geld op toe. Ik moet 180km rijden, krijg er 70 deels vergoed (19ct per km...). En ik werk dan 's nachts (met ORT) voor 26 euro per uur. Daarvoor gaat dan heel je nachtrust eraan :')

Ik moet dus nu even een zakelijke, duidelijke manier vinden om te formuleren dat ze de pot op kunnen :+
Thuis en achter de computer, na het werk, sport en eten.
Het "probleem" even bij het begin aanpakken.
Consignatiedienst dient in de aan jou opgedragen werkzaamheden te staan. Dus in je functie omschrijving, of in de functie omschrijving van de arts met de rubber hamer. Zo niet dan kunnen ze het vragen of je de dienst zou willen draaien. Nee zeggen is dan je goed recht.
Om deze dienst te mogen draaien, dien je de werkzaamheden die tijdens de consignatiedienst voorkomen zelfstandig te mogen uitvoeren. In de meeste gevallen betekend dit dat je gecertificeerd bent. Zo niet dan MAG je deze dienst wettelijk niet draaien aangezien je de opgedragen taak niet uit mag voeren. En is de werkgever in overtreding.

Verder zijn er wat regels, die lekker verdekt opgesteld staan in de CAO. (vakbond even bellen, en indien nog geen lid dit asp alsnog worden)
Meestal betekend dit:
100% vergoeding van de kilometers, of door de werkgever verstrekt vervoersmiddel dat voldoet voor de af te leggen afstand.
Op het moment gaat je de telefoon beantwoord gaat de teller lopen. Minimaal 30 minuten, ook bij afhandelen in 10 minuten. En alle gemaakte uren zijn overuren. En indien naar locatie, de teller stop pas als je weer thuis binnen bent. Naar boven afgerond.

Dan komt er nog een stukje goed werkgeverschap. Indien je een inzet hebt, en de ochtend vroeg zou moeten beginnen is het gebruikelijk om de starttijd een paar uur te verschuiven.

Ik ben er gelukkig al een tijdje uit. Maar kijk ook even met hoeveel je de consignatiedienst draait. En wat het minimale aantal mensen zou moeten zijn volgend de wet. Dus was toen minimaal 4. En de wet heeft ook een maximaal aantal consignatiedienstdagen vermeld dat je achter elkaar dienst mag hebben.

En als afsluiter zorg dat er een rooster is niet enkel bij de consignatiedienstmedewerkers bekend is, maar ook op de afdeling waar je normaal werkt. Dit maakt het wat lastiger schuiven, kan een nadeel zijn. Maar maakt het ook duidelijk als je een oproep gehad hebt, dat er rekening gehouden kan worden dat je later komt.
pi_210817577
quote:
wat deed je aan naar linedancen? Grappig dat daar workshops in worden gegeven. Erg 90's O+
Het werd een spijkerbroek. De docente geeft volgende week nog een workshop aan een andere groep.
Van die dansjes, die zij op “het ruggemerg” doet na 35 jaar als docente. *O*
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:32:16 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210817593
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Rotterdam en omstreken toch?
Ik moet zaterdag die kant op… :M
pi_210817600
@Lucky_Strike de kousen heb ik, letterlijk, onder de knie. Morgen komen de nieuwe (strakkere) binnen.

Gisteren had ik een slechte dag, zaterdag teveel gedaan, dat was lichamelijk. Vandaag zit ik heel erg in mijn hoofd met iets van vanochtend op de boot.
En woensdag heb ik gereserveerd om de aanvraag formulier voor bijstand in te vullen, kijk ik ook al niet naar uit -O-
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:36:17 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210817628
quote:

[..]

Van de nood ook maar een deugd maken door je baas en collega’s er op te attenderen dat een 'single point of failure' niet echt handig is voor de continuïteit van jouw/hun/jullie werkzaamheden.
Misschien niet nu, hoewel jij er niet onder moet lijden, maar dan zeker wel in de toekomst…

Succes/sterkte!
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:37:19 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210817647
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Het klinkt wel als een klein amateuristisch gebeuren waar je werkt. Wellicht mooi aangrijpingspunt om even de bedrijfsvoering tegen het licht te houden en aan te passen. Zodat ze nu uit de voeten kunnen en jullie volgende keer als organisatie goed voorbereid zijn
Had dit nog niet gelezen, maar +1 dus…
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:38:23 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210817661
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike de kousen heb ik, letterlijk, onder de knie. Morgen komen de nieuwe (strakkere) binnen.

Gisteren had ik een slechte dag, zaterdag teveel gedaan, dat was lichamelijk. Vandaag zit ik heel erg in mijn hoofd met iets van vanochtend op de boot.
En woensdag heb ik gereserveerd om de aanvraag formulier voor bijstand in te vullen, kijk ik ook al niet naar uit -O-
Dat is echt allemaal echt ellendig alles bij elkaar. Bijstand is ook echt wel een dieptepunt lijkt me. Pijn maakt ook alles erger natuurlijk. Echt balen.

Heb je je ontslagvergoeding opgemaakt? Je mag maar weinig vermogen voor bijstand hebben toch?

En geen vaste functie bij VWN?

Sterkte met alles Kaat :*
Spoilers!
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:41:45 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817690
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]

We zijn ook een klein bedrijf en ik werk ook maar 20 uur in de week (er is gewoon geen werk voor 40 uur administratief werk). We zijn echt gewoon met minder dan 10 man ;) En het is ook zeker wel iets wat aangekaart gaat worden. Want ook al is er een plan b, c whatever voor sommige dingen, voor andere dingen is dat er echt niet. (En nee, dat wil niet zeggen dat ik het dan nu alsnog oppak hoor, begrijp me niet verkeerd).

Voorlopig is het nog zo dat voor elk uur dat ik werk, ik anderhalf tot 2 uur slaap om weer bij te tanken, dus het zal allemaal nog wel even duren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:42:52 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817702
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zou je een ander in jouw situatie adviseren?

Hahaha, dat wat mijn collega's mij zeggen: rustig aan doen. Duizend procent. Maar dan vliegt een ander tegen de muren op, daar heb ik geen last van ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210817736
@Lucky_Strike _O_

@Yinny hoe was het vandaag? Ik heb ook aan je gedacht :*
pi_210817765
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha, dat wat mijn collega's mij zeggen: rustig aan doen. Duizend procent. Maar dan vliegt een ander tegen de muren op, daar heb ik geen last van ;)
Dat snap ik ook wel weer, het kan best lastig zijn om rustig aan te doen. Heb je een leuk boek, spelletje dat je alleen kan doen, leuke podcast om te luisteren, tv serie met niet al te lange of ingewikkelde afleveringen die je leuk vindt of zo? Dat je ook als je niet werkt, toch voor je gevoel wel iets kan doen en dat een beetje kunt afwisselen?
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:53:44 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_210817832
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat snap ik ook wel weer, het kan best lastig zijn om rustig aan te doen. Heb je een leuk boek, spelletje dat je alleen kan doen, leuke podcast om te luisteren, tv serie met niet al te lange of ingewikkelde afleveringen die je leuk vindt of zo? Dat je ook als je niet werkt, toch voor je gevoel wel iets kan doen en dat een beetje kunt afwisselen?
Nee, eigenlijk al die dingen zorgen voor koppijn :( Zelfs de meest simpele puzzelboekjes kosten me moeite (tot grote hilariteit van mijn omgeving ;) ) Het is echt gewoon uitzitten helaas. Even door de zure appel heenbijten. Misschien moet ik maar gewoon aan de bak gaan, maar dat is fysiek dan weer lastig, dus simpel beginnen ofzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210817884
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk al die dingen zorgen voor koppijn :( Zelfs de meest simpele puzzelboekjes kosten me moeite (tot grote hilariteit van mijn omgeving ;) ) Het is echt gewoon uitzitten helaas. Even door de zure appel heenbijten. Misschien moet ik maar gewoon aan de bak gaan, maar dat is fysiek dan weer lastig, dus simpel beginnen ofzo :P
Uhm… lees jezelf even terug?

Lezen en tv zorgen voor koppijn, simpele puzzelboekjes lukken slecht/niet dus je denkt dat ‘aan de bak gaan’ (waarmee je -denk ik- je betaalde werk bedoelt) hiervoor een goede therapie is?

Of bedoel je iets anders met ‘aan de bak gaan’? Heb ik je verkeerd begrepen?
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:04:02 #207
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210817934
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik gok op koffie drinken en verder zo min mogelijk wat met werk te maken heeft.
Althans, dat hoop ik…
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:15:37 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210818061
Over het algemeen na zulks een ziekenhuisopname, eerst fysieke dingen gaan oppakken en dan pas weer cognitieve zaken. Zoals werk

Inspanning/belasting is prima, overbelasting niet.

Wandelen, fietsen en zwemmen zijn fantastisch. Lekker hersenloos activeren die handel.
Piano spelen, breien, schilderen kan erna ook, of wat voor jou werkt qua 'dom' concentratiewerk.
En dan eens uitbouwen naar wat andere zaken die denkwerk vergen. Als dat lukt, naar werk toe en uren opbouwen in werktaken en drukte

Er bestaan mensen die die begeleiden, buiten de werkgever, collega's en jezelf om :Y

SPOILER
pi_210818080
:9~ hersenloos activeren :9~
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:19:57 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_210818091
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Uhm… lees jezelf even terug?

Lezen en tv zorgen voor koppijn, simpele puzzelboekjes lukken slecht/niet dus je denkt dat ‘aan de bak gaan’ (waarmee je -denk ik- je betaalde werk bedoelt) hiervoor een goede therapie is?

Taart, koekjes ;) bakken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:21:45 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_210818107
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik gok op koffie drinken en verder zo min mogelijk wat met werk te maken heeft.
Althans, dat hoop ik…
Hahaha, thee of iets anders, maar inderdaad, niet iets wat met werk te maken heeft :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210818327
Dank voor al het meedenken, (ik ga me eens verdiepen in de vakbonden) en ook alle info @z80 ! ik reageer morgen nog even fatsoenlijk :*

Manager heeft in elk geval gereageerd, deze dienst was niet de bedoeling geweest zo zonder overleg. Gaat het oppakken. Dus dat is alvast mooi :)

Nu eerst weer even… jawel, aan het werk ;)
pi_210818338
Beterschap trouwens nog wel even voor alle zieke lijven :*
pi_210819834
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O december joh! Ik dacht al deze maand!

Komt goed Loon, jij kan.
Oh huh daar moest wel oktober staan.
pi_210819836
1x nog voor duidelijkheid: Dora vliegt 19 oktober.
pi_210819837
Goedemorgen.
pi_210819846
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Uitstel = afstel?
Ja, nee, was dus typfout. :@

11 oktober is wel een datum geweest, even. 18 oktober heb ik misschien getypt maar ik bedoelde 19 oktober :+ December was een typfout.

Dit is dus waarom alles op lijstjes en in m'n agenda staat want het is soms zoveel dat het allemaal door de war gaat of er niet goed uitkomt. #chaos.
pi_210819851
Also ik gooide net een volle schep koffie in het waterresevoir ipv in het filter. :')
pi_210819922
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Also ik gooide net een volle schep koffie in het waterresevoir ipv in het filter. :')
Ik probeerde m'n beha aan te trekken waar m'n onderbroek had gemoeten. :')

Kortom, goedemorgen ook :O
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:32:23 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210819943
Wat een kutnacht :{
Spoilers!
pi_210819963
Kutnacht present :W maar gister was kutter. ^O^
pi_210819981
@Lucky_Strike : het is inderdaad zowel eergisteren als een half leven geleden dat de baby kwam :Y
pi_210820055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh die is ook mooi. :D O+
pi_210820079
Mogge allen

Na 4 kutnachten eindelijk een goede, ik geniet nog even rustig van.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:55:10 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210820080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik moest schaterlachen in een vol opleidingslokaal met onbekenden... :D
pi_210820144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh huh daar moest wel oktober staan.
:D chaaaaossss

Zo snel :(

Jij kan
pi_210820810
Zo zeg, nieuwe (en steviger) steunkousen aan. Was harder werken om ze aan te krijgen en ze zijn echt stevig. Zit niet vervelend, maar wel wennen
pi_210820847
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Dan weet je in elk geval zeker dat de koffie noodzaak is :')
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:53:57 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210820908
Hmppf.. ik ben al bijna uit bed .. }:| :X
pi_210820975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Hmppf.. ik ben al bijna uit bed .. }:| :X
Ik ook. Weer.
pi_210820995
Satie O+ Vannacht geslapen met pianomuziek op mijn oren.
Geen muis gehoord.
Slaapt ook lekker door na een noodzakelijke toiletstop.

Gelukkig zijn er al handen geschud over de andere auto.
Net de kostenraming gezien van geplande wortelkanaalbehandeling door gespecialiseerde tandarts. 8)7
Over Twee maanden al. #sarcasme.

Hoest met DP?
pi_210821046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, nieuwe (en steviger) steunkousen aan. Was harder werken om ze aan te krijgen en ze zijn echt stevig. Zit niet vervelend, maar wel wennen
Mooi! Nou ja, mooi dat ze er zijn en dat je ze kunt aankrijgen dan.💐

Oh en als je naar de gemeente moet voor regelen van van alles…speel dan “dom en blond”…😉Natuurlijk ben je best op de hoogte. 😘
Of gaat het allemaal online?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:10:25 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_210821049
Hier vanochtend de tandarts vereerd met een bezoekje omdat ik dacht dat de vulling los zat, maar zat naast de vulling niet helemaal lekker. Nu kwijl ik uit mijn bek en gaat het eten en drinken moeilijk, maar straks weer pijnvrij als het goed is *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210821064
Ik moet echt vandaag een album gaan opnemen O+
pi_210821109
@AnneX en @Lucky_Strike
De transitievergoeding heb ik grotendeels nog. Ik kom (volgens de uwv meneer ) in aanmerking voor ioaw (duimen dat hij gelijk heeft).
En alles gaat digitaal. Morgen hoef ik nergens heen dus kan er even rustig voor zitten.
pi_210821234
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Hier vanochtend de tandarts vereerd met een bezoekje omdat ik dacht dat de vulling los zat, maar zat naast de vulling niet helemaal lekker. Nu kwijl ik uit mijn bek en gaat het eten en drinken moeilijk, maar straks weer pijnvrij als het goed is *O*
Tandartsen zijn verschrikkelijk en awesome tegelijk. Dat is best knap :+
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:40:55 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_210821276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb een heel prettige tandarts. Ben eigenlijk maar 1 keer bang geweest voor de tandarts en dat was toen ik drie jaar niet geweest was. Gelukkig pakte de tandarts dat goed op door me meteen naar binnen te roepen toen ik kwam voor een afspraak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210821343
Wat is ioaw Kaatje?
pi_210821413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is ioaw Kaatje?
quote:
U kunt in aanmerking komen voor een IOAW-uitkering als u bent geboren vóór 1 januari 1965. En als u na uw 50e jaar werkloos bent geworden. Na uw WW- of WGA-uitkering kunt u mogelijk een IOAW-uitkering krijgen. De IOAW-uitkering is een aanvulling op uw (gezins)inkomen tot bijstandsniveau.
pi_210821416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is ioaw Kaatje?
Kort gezegd hoef ik m’n huis niet op te eten en kan ik m’n spaargeld behouden (en dus gebruiken om het leven leefbaar te houden)
Bent u vijftig jaar of ouder en werkloos, dan heeft u recht op een IOAW uitkering. Is uw WW- of WGA-uitkering geëindigd, dan heeft u mogelijk recht op een IOAW-uitkering. Een IOAW-uitkering is een aanvulling van uw inkomen tot bijstandsniveau.
pi_210821436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kort gezegd hoef ik m’n huis niet op te eten en kan ik m’n spaargeld behouden (en dus gebruiken om het leven leefbaar te houden)
Bent u vijftig jaar of ouder en werkloos, dan heeft u recht op een IOAW uitkering. Is uw WW- of WGA-uitkering geëindigd, dan heeft u mogelijk recht op een IOAW-uitkering. Een IOAW-uitkering is een aanvulling van uw inkomen tot bijstandsniveau.
Ah, ik vroeg me al wat het verschil met bijstand was, naast waarschijnlijk geen verplichting om te solliciteren. Maar bijstandsinkomen is ook geen vetpot hoor :X
pi_210821466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ah, ik vroeg me al wat het verschil met bijstand was, naast waarschijnlijk geen verplichting om te solliciteren. Maar bijstandsinkomen is ook geen vetpot hoor :X
Nee zeker niet. Maar bij bijstand is wat je als spaargeld mag hebben heel veel lager. En volgens mij hou ik wel sollicitatieplicht (is ook logisch, geloof dat dat stopt 2 jaar voor je pensioen)
pi_210821690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee zeker niet. Maar bij bijstand is wat je als spaargeld mag hebben heel veel lager. En volgens mij hou ik wel sollicitatieplicht (is ook logisch, geloof dat dat stopt 2 jaar voor je pensioen)
Mijn schoonvader mocht solliciteren maar er was geen druk. Maar dat is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_210821901
VerrassumsTallums *O*

pi_210821909
Verdeurie, ik gun kaatje gewoon een leuke passende baan :(
pi_210822069
Ik gun mezelf een dutje.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:19:06 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210822108
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik gun mezelf een dutje.
DOEN!
pi_210822137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]
DOEN!
Geen tijd. Vanavond vroeg naar bed want de wekker gaat om 4:15 hihafuckingho.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:24:12 #249
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210822141
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Geen tijd. Vanavond vroeg naar bed want de wekker gaat om 4:15 hihafuckingho.
Je moest toch vrij de rest van de week?
Of wanneer kreeg je de sleutel?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:32:05 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210822190
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik gun mezelf een dutje.
Ik ook. Net een heerlijke yoga workout gedaan. Heb het de volledige 35 minuten volgehouden dus ben best trots. En vooral heerlijk loom.

Maar over 20 minuten moet ik weg dus ik mag slechts 12 minuten liggen. Het zijn wel 12 heerlijke minuten O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit is zo waar.
Spoilers!
pi_210822611
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Je moest toch vrij de rest van de week?
Of wanneer kreeg je de sleutel?
Morgen nog even werken tot 12:00 en dan daarna de sleutel ophalen. Dan vrij tot maandag ;)
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:33:11 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210822649
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Morgen nog even werken tot 12:00 en dan daarna de sleutel ophalen. Dan vrij tot maandag ;)
Moet er nog iets geklust worden aan de kamer?
Spoilers!
pi_210822723
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Moet er nog iets geklust worden aan de kamer?
Denk het niet. Muren zien er netjes uit. Even kijken morgen of er nog meubels zijn die ze daar wil laten staan en die ik eventueel kan gebruiken.

Komend weekend ga ik op zoek naar een matras en bed. Dan is het nog een kwestie van wachten tot de hond weg is en al m'n meuk uitzoeken, besluiten wat wel mee moet daarheen, wat opgeslagen moet worden en wat weg kan/moet. Opslag heb ik net geregeld.

KPN is opgezegd, F. heeft net iets nieuws afgesloten, ik wacht nog op antwoord van Vattenfall dus dat loopt ook. Verder was alles al gescheiden. tzt moet ik nog wel even m'n eigen administratie (zowel prive als zakelijk) netjes op orde brengen want die is een klein beetje chaotisch omdat alles de hele tijd wisselt. Gesprek met de boekhouder is donderdagochtend, dat moet ik nog even voorbereiden, wat ik van d'r wil en wat ik al gedaan heb enzo.

Ik ga zo voor de een-na-laatste-keer naar de dierenarts, dan binnenkort de laatste dingen voor Dora daar regelen. Dora lag gisterne INEENS in haar reisbench dus ook dat lijkt goed te komen.

Verder vandaag nog even naar de bieb, op zoek naar een portemonnee en naar de fysio. Koken, eten, slapen.

*hijg.
pi_210822749
Ik vind een matras uitzoeken echt fucking kut.
pi_210822762
@Lonaa in alle chaos lijk je het toch best op een rijtje te hebben.💪
Hoera voor onderdak.
Vertel er later eens over…betere buurt ook nog? ‘Hospita’ is een bekende?
Mooie ruimte?
pi_210822764
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Lidl beste koop van 1 2 3 oid geleden. Als je van hard houdt tenminste (huhuhhehehe)
pi_210822775
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Die Emma matrassen zijn toch behoorlijk?
En hebben wel eens aanbiedingen. Of ‘gewoon’ ikea?
pi_210822808
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:46 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa in alle chaos lijk je het toch best op een rijtje te hebben.💪
Hoera voor onderdak.
Vertel er later eens over…betere buurt ook nog? ‘Hospita’ is een bekende?
Mooie ruimte?
Zelfde buurt. :') Ik kom hier nooit weg joh. Hemelsbreed nog geen 100 meter van m'n eerste kamer in Enschede. Daarna 500 meter verderop verhuist. En toen nog een keer 500 meter verderop. :')

Ik ken haar niet. Huis ziet er verzorgd uit. :Y
pi_210822810
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die Emma matrassen zijn toch behoorlijk?
En hebben wel eens aanbiedingen. Of ‘gewoon’ ikea?
Emma lees ik wel wisselende verhalen over. Ikea ga ik soberso heen.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:53:37 #260
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210822825
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ah ik loop een dag voor :D
Morgen dutje in je nieuwe kamer! *O*
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:56:54 #261
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210822848
Ikea matras is qua prijs wel een fijne optie. En de garantie, als dat ding kut wordt kan je hem gewoon omruilen _O-
pi_210822891
Ik vind aaaalles van ikea dus te zacht. Die hebben echt geen hard matras in de collectie.
pi_210822921
Ik heb al sinds 2011 Ikea matrassen en altijd tevreden geweest. In 2018 nieuwe gekocht, de Hokkasen, daar lig ik nog steeds op. Inmiddels wel met een topper vd Lidl. Geloof dat die inmiddels wel ook alweer uit assortiment is, de namen wisselen elke paar jaar.

Matt sleeps hoor ik ook heel goede verhalen over, is wel wat duurder. Zij hebben wel een echte proefslaapperiode, bij Ikea is er geloof ik 90 dagen maar als hij niet bevalt mag je 'm alleen eenmalig omruilen voor een andere, niet onbeperkt en geen geld terug.

@gcjoel heb je die garantie al eens nodig gehad? Ik lees online vooral ook verhalen van mensen waarbij na een jaar al een kuil is en de ikea nogal moeilijk doet (en dat ze je ook vragen met dat matras naar de winkel klantenservice te komen haha).
Zelf overigens dus geen last gehad van kuil al zo snel dus ook geen ervaring met de garantie. De vorige was na 7 jaar echt wel op en vooral gewoon algeheel te zacht geworden. Ik heb er nu een topper op ook voor iets extra ondersteuning weer.
pi_210822947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb al sinds 2011 Ikea matrassen en altijd tevreden geweest. In 2018 nieuwe gekocht, de Hokkasen, daar lig ik nog steeds op. Inmiddels wel met een topper vd Lidl. Geloof dat die inmiddels wel ook alweer uit assortiment is, de namen wisselen elke paar jaar.

Matt sleeps hoor ik ook heel goede verhalen over, is wel wat duurder. Zij hebben wel een echte proefslaapperiode, bij Ikea is er geloof ik 90 dagen maar als hij niet bevalt mag je 'm alleen eenmalig omruilen voor een andere, niet onbeperkt en geen geld terug.

@:gcjoel heb je die garantie al eens nodig gehad? Ik lees online vooral ook verhalen van mensen waarbij na een jaar al een kuil is en de ikea nogal moeilijk doet (en dat ze je ook vragen met dat matras naar de winkel klantenservice te komen haha).
Ik heb ook een Mattsleeps (op advies van @Jagärtrut O+ ) en ben er heel tevreden mee. Verschillende logés gehad tot nu toe en die waren er ook allemaal tevreden mee :P
Je kan zelf de hardheid instellen door lagen uit de hoes te halen, maar ik heb tot nu toe niks veranderd, dan is hij "medium" maar vind 'm eigenlijk best aan de harde kant. Misschien is dat ook omdat ik een buikslaper ben en niet zo veel weeg.
Het mattsleeps twijfelaar matras is wel duidelijk kleiner dan een Ikea twijfelaar bed, dus het schuift nogal over het bed heen en weer. Dat is wel raar.
pi_210823147
Logés 😉
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:23:54 #266
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210823493
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:

@:gcjoel heb je die garantie al eens nodig gehad? Ik lees online vooral ook verhalen van mensen waarbij na een jaar al een kuil is en de ikea nogal moeilijk doet (en dat ze je ook vragen met dat matras naar de winkel klantenservice te komen haha).
Zelf overigens dus geen last gehad van kuil al zo snel dus ook geen ervaring met de garantie. De vorige was na 7 jaar echt wel op en vooral gewoon algeheel te zacht geworden. Ik heb er nu een topper op ook voor iets extra ondersteuning weer.
Zelf niet, wel een familielid die een matras inclusief bevallingsvlekken terug bracht. Je moet er inderdaad wel zelf mee naar de klantenservice, dat is behoorlijk onhandig _O-
pi_210823614
Hoi, druk en hectisch hier maar nu een klein beetje rustiger vaarwater.

Wij hebben tempur matrassen maar die vallen niet onder betaalbaar natuurlijk, zelfs nog niet echt met de 70% korting waarmee wij ze gekocht hebben (ex showmodellen).

Vanwege de verkoop van het huis en de foto's en de kamer optisch groter te laten ogen, is ons bed al naar het nieuwe huis en slapen we hier tot de verhuizing op het Emma matras dat ik kort voor ik ging samenwonen gekocht had. Zeer tevreden over maar geloof dat het vooral qua levering momenteel nog wel eens gezeik kan zijn.
pi_210823795
Mijn matrassen komen van https://www.matrasaanhuis.nl/inforesearch/ en ik ben zeer te spreken over hun bereikbaarheid.

En hun retourservice staat me ook wel aan. Met de kleine lettertjes :D
SPOILER
pi_210824042
Goed nieuws voor @Lonaa! Fijn dat je een (semi)eigen plekje heb gevonden

@Troel Doe echt rustig aan! Het is niet niks geweest waardoor je nu nog niet jezelf bent.

Goed, we hebben broer gezien. Hij ziet er gelukkig mooi uit, op wat blauwe plekken na.
SPOILER
pi_210824066
Fijn dat jullie hem eindelijk hebben kunnen zien, Yinny :* Het zal nu wel allemaal hectisch zijn, dat wordt vanzelf weer anders.

SPOILER
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:52:22 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_210824078
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Denk het niet. Muren zien er netjes uit. Even kijken morgen of er nog meubels zijn die ze daar wil laten staan en die ik eventueel kan gebruiken.

Komend weekend ga ik op zoek naar een matras en bed. Dan is het nog een kwestie van wachten tot de hond weg is en al m'n meuk uitzoeken, besluiten wat wel mee moet daarheen, wat opgeslagen moet worden en wat weg kan/moet. Opslag heb ik net geregeld.

KPN is opgezegd, F. heeft net iets nieuws afgesloten, ik wacht nog op antwoord van Vattenfall dus dat loopt ook. Verder was alles al gescheiden. tzt moet ik nog wel even m'n eigen administratie (zowel prive als zakelijk) netjes op orde brengen want die is een klein beetje chaotisch omdat alles de hele tijd wisselt. Gesprek met de boekhouder is donderdagochtend, dat moet ik nog even voorbereiden, wat ik van d'r wil en wat ik al gedaan heb enzo.

Ik ga zo voor de een-na-laatste-keer naar de dierenarts, dan binnenkort de laatste dingen voor Dora daar regelen. Dora lag gisterne INEENS in haar reisbench dus ook dat lijkt goed te komen.

Verder vandaag nog even naar de bieb, op zoek naar een portemonnee en naar de fysio. Koken, eten, slapen.

*hijg.
Bed 80x200 van hout ligt hier nog compleet met lattenbodem. Mag je zo hebben, wel zelf afhalen.
Matras is ook beschikbaar. Heeft altijd een topper op gelegen en zo goed als nieuw. Maar zou zelf eerder kiezen voor nieuw.
pi_210824353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Fijn dat jullie hem eindelijk hebben kunnen zien, Yinny :* Het zal nu wel allemaal hectisch zijn, dat wordt vanzelf weer anders.

SPOILER
SPOILER
pi_210824377
Pfff wat een ellende yinny... sterkte!
pi_210824437
Ach wat sneu @Yinny, maar soms is dat nou eenmaal de enige haalbare oplossing. Fijn dat jullie hem hebben kunnen zien en dat hij er wel mooi uit ziet. Wat een gedoe en geregel er ook bij, vind je daarmee bezig zijn juist fijn ter afleiding en iets kunnen doen, of is het eigenlijk teveel maar moet het maar? Kun je het nog wel een beetje verdelen onderling?
pi_210824495
Ik zat verder de hele middag in het ziekenhuis, vlekje was vanochtend nog steeds niet weg. Doorgestuurd naar oogarts voor meteen vanmiddag. Druppelen, optometrist, oogarts, nog een OCT scan, weer oogarts. Het lijkt MEWDS te zijn, komt vooral voor bij verder gezonde vrouwen tussen 20-40, ontstaat vrij plotseling, meestal na een virusinfectie ofzo, en zou met een paar weken vanzelf moeten verdwijnen. Over vijf weken controle afspraak met weer zo'n scan. Hopelijk raak ik er al wat eerder aan gewend, want ik heb nog steeds beetje hoofdpijn en ben nog steeds beetje misselijk. Maar in elk geval wel fijn om te weten dat het niks engs of ernstigs is nu en dat het dus weer weg zou moeten gaan ook!

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 03-10-2023 18:31:44 ]
pi_210824570
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:14 schreef Yinny het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_210824600
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zat verder de hele middag in het ziekenhuis, vlekje was vanochtend nog steeds niet weg. Doorgestuurd naar oogarts voor meteen vanmiddag. Druppelen, optometrist, oogarts, nog een OCT scan, weer oogarts. Het lijkt MEWDS te zijn, komt vooral voor bij verder gezonde vrouwen tussen 20-40, ontstaat vrij plotseling, meestal na een virusinfectie ofzo, en zou met een paar weken vanzelf moeten verdwijnen. Over vijf weken controle afspraak met weer zo'n scan. Hopelijk raak ik er al wat eerder aan gewend, want ik heb nog steeds beetje hoofdpijn en ben nog steeds beetje misselijk. Maar in elk geval wel fijn om te weten dat het niks engs of ernstigs is nu en dat het dus weer weg zou moeten gaan ook!
Wel wat gerust gesteld dus? Neemt niet weg dat het super vervelend is natuurlijk. Hoop dat het snel weg gaat en dat je hoofdpijn en misselijkheid ook weg gaan. Vooral dat laatste :X
pi_210824688
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wel wat gerust gesteld dus? Neemt niet weg dat het super vervelend is natuurlijk. Hoop dat het snel weg gaat en dat je hoofdpijn en misselijkheid ook weg gaan. Vooral dat laatste :X
Ja, wel gerustgesteld. Mijn vader ligt as we speak in een oogziekenhuis ivm operatie aan beginnende netvliesloslating en heeft dat een jaar geleden in andere oog ook al gehad (toen al gedeeltelijke netvliesloslating bij operatie), dus dat helpt niet echt als je zelf ineens een vlekje ziet en het niet verloopt zoals je van migraine kent en je nogal angstig aangelegd bent :+ . Dus blij dat ik elk geval duidelijk is dat het niet zoiets is! Operatie bij vader is gelukkig helemaal goed gegaan, dus die ligt nu bij te komen en mag zo weer naar huis.

Maar hoop idd wel dat de hoofdpijn en misselijkheid snel wegtrekken. Het werkt op zich uitstekend tegen een te grote eetlust (ik at vandaag tot nu toe een bakje skyr met hagelslag en dat was het en geen moment trek gehad), maar dat is natuurlijk nou ook weer niet helemaal de bedoeling. Zo maar weer even twee paracetamol erin gooien en toch maar gewoon avondeten maken ondanks geen trek.
pi_210824783
Jee @vlindertje89 daar ben je dan mooi klaar mee! Hopelijk trekt het snel weg.
Als er iets is, weet je pas écht hoe belangrijk ogen zijn!
Nou ja…met alles van het lijf. Van ledematen tot organen. 😎

@Yinny
SPOILER
@Lonaa hier ook een bed beschikbaar. Met electrieke hoofd/voet einde, dus lattenbodem. Staat wat hoger op de poten. Vgl. seniorenbed😂
Ms ben je in de buurt met de auto van de werkgever evt? Indien interesse.
Trouwens die worden ongeveer weggegeven op marktplaats, bedenk ik mij. Of in de kringloop.
pi_210824797
Oh ja…vinden jullie dan een laurierblaadje iets van smaak toevoegt?
En waar lijkt het dan op?
Kan het gedroogde blaadje laurier worden weggelaten? Wat mist er dan?
pi_210824809
Aanbod van 1persoonsbedden is lief, ik wil echter nu wel "investeren" in een bed waar ik een tijdje mee kan en laten we zeggen dat ik niet van plan ben altijd alleen in mn bed te liggen. :+
pi_210824854
Ach @Yinny wat een moeilijke tijd is dit voor jullie. Het verdriet en dan ook nog eens van alles wat extra moeten regelen.

Ik heb dit jaar ook ruim de zorgkosten eruit. Morgen eenzelfde onderzoek als @vlindertje89 Dat heb ik al eerder gehad. Ik heb al zo'n 3 jaar een zwarte vlek in mijn linkeroog. Ben toen enorm onderzocht in een oogkliniek omdat het (inderdaad) een voorbode had kunnen zijn van netvliesloslating maar dit heeft te maken met iets van glasvocht. Sinds vorige week heb ik het ook in mijn rechteroog. Zwaar irritant allemaal zwarte vlekken (blijf m'n bril poetsen maar dat lost het helaas niet op) die voor je ogen bewegen (ik zie overal dingen in huis bewegen).
Ik weet dat ik toen een advies had gekregen maar wist niet meer precies wat, en ik kon ook nergens in de digitale systemen wat vinden. Huisarts gemaild, en die bleken ook niets te hebben ontvangen. Huisarts heeft de kliniek gebeld en die willen me zo snel mogelijk zien want ja, kan een netvliesloslating zijn of weer die kloterige zwarte vlekken die nooit meer weggaan. Dus morgenochtend om 9,40 afspraak voor zo'n uitgebreid onderzoek. Vraag dan wel of ze mij ook dat onderzoek willen sturen.
pi_210824869
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:50 schreef AnneX het volgende:
Ja, nee, ik proef denk ik niets :X En toch blijf ik het desgevraagd toevoegen.
Op youtube ooit een filmpje gezien van iemand die het heeft uitgetest met gewoon witte rijst met niets en witte rijst met een laurierblad en dat laatste had wel echt een meer complexe smaak oid.
pi_210824905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:Yinny wat een moeilijke tijd is dit voor jullie. Het verdriet en dan ook nog eens van alles wat extra moeten regelen.

Ik heb dit jaar ook ruim de zorgkosten eruit. Morgen eenzelfde onderzoek als @:vlindertje89 Dat heb ik al eerder gehad. Ik heb al zo'n 3 jaar een zwarte vlek in mijn linkeroog. Ben toen enorm onderzocht in een oogkliniek omdat het (inderdaad) een voorbode had kunnen zijn van netvliesloslating maar dit heeft te maken met iets van glasvocht. Sinds vorige week heb ik het ook in mijn rechteroog. Zwaar irritant allemaal zwarte vlekken (blijf m'n bril poetsen maar dat lost het helaas niet op) die voor je ogen bewegen (ik zie overal dingen in huis bewegen).
Ik weet dat ik toen een advies had gekregen maar wist niet meer precies wat, en ik kon ook nergens in de digitale systemen wat vinden. Huisarts gemaild, en die bleken ook niets te hebben ontvangen. Huisarts heeft de kliniek gebeld en die willen me zo snel mogelijk zien want ja, kan een netvliesloslating zijn of weer die kloterige zwarte vlekken die nooit meer weggaan. Dus morgenochtend om 9,40 afspraak voor zo'n uitgebreid onderzoek. Vraag dan wel of ze mij ook dat onderzoek willen sturen.
He shit @Kaatje1! Meerdere vlekken lijkt me al helemaal echt rot.. bij mij is het iets minder heftig gelukkig, lijkt me supervervelend zoals jij hebt. Hopelijk is het bij jou ook geen beginnende netvliesloslating - of wel, en dat ze er dan vlot bij zijn en het mooi kunnen fixen en de vlekken rechts dan volledig verdwijnen zonder verdere nare bijkomstigheden of complicaties!
pi_210825022
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:52 schreef Lonaa het volgende:
Aanbod van 1persoonsbedden is lief, ik wil echter nu wel "investeren" in een bed waar ik een tijdje mee kan en laten we zeggen dat ik niet van plan ben altijd alleen in mn bed te liggen. :+
Investeer ik ook in genoeg beddegoed

*O* single girl fall *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:12:17 #286
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210825032
Avond. Een echte Vlaamse wandeling.
https://www.komoot.nl/tour/1335260407?ref=aso

Donderdag gaan ze spontaan staken. Moet dan de toerist gaan uithangen ipv aan de wandel. Komt wel goed, maar wel jammer. De bonus naar Grimbergen moet een andere keer. Mechelen is daarmee het eindpunt vrijdag.
pi_210825097
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:50 schreef AnneX het volgende:
1) JA!
2) Op een geurig oud dennenbos
3) Nee. Een soort diepe groen smaak, zware denneboom

Zet maar een pot kool wel voor zuurkool mét en eentje zonder laurier. In twee verschillende ruimtes. En ruik wat je ruikt.
pi_210825129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:46 schreef Yinny het volgende:
Goed nieuws voor @:Lonaa! Fijn dat je een (semi)eigen plekje heb gevonden

@:troel Doe echt rustig aan! Het is niet niks geweest waardoor je nu nog niet jezelf bent.

Goed, we hebben broer gezien. Hij ziet er gelukkig mooi uit, op wat blauwe plekken na.
SPOILER
Hoe is het met jou? Druk en in de regelmodus? Diep verdriet of afschuw of woede of.. ? Hoe is het met *jou*?
pi_210825131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Investeer ik ook in genoeg beddegoed

*O* single girl fall *O*
Oh zeker. 8-)

pi_210825356
De verstandhouding met mijn moeder is wel wat weer hersteld, en haar mentale toestand ook.
SPOILER
SPOILER
pi_210825531
Wauw @sigme vooral ook die laatste ps

Gedoe van laatst was dus niet eenmalig?

Blijf me erover verbazen, zoveel mensen hier in de sc met problematische ouder-kind relaties. In mijn reallife omgeving ken ik dat eigenlijk nauwelijks
pi_210825630
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:sigme vooral ook die laatste ps

Gedoe van laatst was dus niet eenmalig?

Blijf me erover verbazen, zoveel mensen hier in de sc met problematische ouder-kind relaties. In mijn reallife omgeving ken ik dat eigenlijk nauwelijks
Eenmalig? :D
Nee, ik ben opgegroeid met een af en toe bizar razende moeder.
En dat 'bizar' is niet mijn visie erop, of een modern modewoord - ze is echt bizar razend soms.
Dat kost haar uiteindelijk bijna al haar contacten, al heeft ze tot mijn verbazing toch een enkele vriendschap in stand weten te houden.
SPOILER
pi_210825699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, nee, ik proef denk ik niets :X En toch blijf ik het desgevraagd toevoegen.
Op youtube ooit een filmpje gezien van iemand die het heeft uitgetest met gewoon witte rijst met niets en witte rijst met een laurierblad en dat laatste had wel echt een meer complexe smaak oid.
Aha.😇
pi_210825707
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]
1) JA!
2) Op een geurig oud dennenbos
3) Nee. Een soort diepe groen smaak, zware denneboom

Zet maar een pot kool wel voor zuurkool mét en eentje zonder laurier. In twee verschillende ruimtes. En ruik wat je ruikt.
Maar liever vers(ingevroren) dan droog. Peperig, piment-achtig, maar groener is hoe ik het zou omschrijven.
pi_210825789
@sigme vooral je spoiler -O- maar ook je opvoeding -O-
pi_210825792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sigme vooral je spoiler -O- maar ook je opvoeding -O-
+1
pi_210825800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 20:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
+1
+2
pi_210825823
Ja, +3 hier. :*
pi_210825853