quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij het aanpassen van de bedrijfsgegevens online ontdekken we net dat facebook ooit het maximaal aantal tekens voor bedrijfsomschrijving heeft aangepast. Met terugwerkende kracht. Waardoor er bepaald niet meer staat dat we zoveel mogelijk op bestelling bakken om verspilling te voorkomen
[ afbeelding ]
Als je niet steeds ladingen brood over hebt gehad, dan zal het niet zo'n probleem zijn geweest.quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit er jarenlang zo gestaan heeft
Dit is sinds een paar maanden dus het valt mee.quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit er jarenlang zo gestaan heeft
Haha aaawquote:Op zondag 1 oktober 2023 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Ohh.. en ik was vannacht bij @:vlindertje89 op bezoek en heb d'r poezen geknuffeld![]()
![]()
Sterkte vandaag iig
Jups.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar ging je ook al weer naar toe @:borisz België toch? Fijne vakantie gehad
Die plant is wel giftig trouwens, als ze er zo graag mee spelen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:38 schreef Barreltje het volgende:
Ze zijn dit weekend dus voor het eerst alleen..nouja.. we gingen vrijdag weg, er was zaterdag een neefje wat ze opgezocht heeft ( en ze wsl doodmoe geknuffeld heeft) en vanavond d zijn we weer thuis.. ben benieuwd wat ze er van vinden..
Hun lievelings plant hebben we maar even in een andere kamer gezet![]()
[ afbeelding ]
Wat een akelige website.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren ook uit eten geweest en voor het eerst geproefd van Redefine Meat (vriendin had het besteld). Ik heb al een paar jaar geen vlees gegeten en vriendin eet nog wel regelmatig vlees, en wij vonden het allebei erg geslaagd.
Sterkte!quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Mwoah geslapen, nu buik in de knoop. Over 5 uur ben ik weer thuis van de hockey en is het heftige deel van vandaag voorbij. Als ik thuis kom (nu onderweg vanaf ouders) is het nog 4 uur. En als ik bij huis wegga is het nog maar 3 uur. Dat moet ik kunnen overleven.
Teamgenootje haalt me thuis op, zodat ik meteen bij het weggaan al wat afleiding heb, super lief. Thuis even omkleden, spullen klaarleggen en dan nog eventjes met de katten knuffelen op de bank
/liefdagboek
Vanaf morgen weer in minder egopost samenstelling verkrijgbaar![]()
Daar heb ik "hamburgers" van gehaald bij de de Sligro afgelopen zomer. Zag er best echt uit, maar de geur ontnam me de behoefte om het te proberen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren ook uit eten geweest en voor het eerst geproefd van Redefine Meat (vriendin had het besteld). Ik heb al een paar jaar geen vlees gegeten en vriendin eet nog wel regelmatig vlees, en wij vonden het allebei erg geslaagd.
Gelukkig maar. #opgelucht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:
3daagse "je hoeft niet de politie te bellen" check in.
Je kunt ze ook kopen met standjes. De onze heeft er 6. Dat was idd niet leuk toen Mrs V hem op een voor haar niet, voor mij wel hoorbaar standje op zolder had gezet. Slaapt toch minder comfortabel.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom mijn verkapte waarschuwing maar even.
Die dingen kosten rond de 30 euro en dat is zonde als je er zelf knettergek van wordt…
Niet getest vanmorgen, morgen weer, maar alles pijn. Nu ook van het liggenquote:
En ongewassen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niet getest vanmorgen, morgen weer, maar alles pijn. Nu ook van het liggen
Welke idioot verzint het aardbeien met kroontjes in fruitsalade te doen?
Lekker vezels, tegen den darmkanker ende obstipatiequote:Op zondag 1 oktober 2023 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och ongewassen krijg je alleen maar weerstand van, kroontjes kauwen is gewoon goor
Vast dezelfde die de plakjes tomaat met dat vieze ding op broodjes legt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niet getest vanmorgen, morgen weer, maar alles pijn. Nu ook van het liggen
Welke idioot verzint het aardbeien met kroontjes in fruitsalade te doen?
Heel goed mogelijkquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vast dezelfde die de plakjes tomaat met dat vieze ding op broodjes legt.
Ik gebruik altijd Otrivin. Werkt bij mij prima en zo heb je in ieder geval (een soort van) nachtrustquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welke neusspray was ook weer diegene die wel werkte?
Ah die had ik inmiddels ingeslagenquote:Op zondag 1 oktober 2023 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd Otrivin. Werkt bij mij prima en zo heb je in ieder geval (een soort van) nachtrust
En er liggen pepernotenquote:Op zondag 1 oktober 2023 16:50 schreef Myraela het volgende:
Het is 1 oktober en ik heb gewoon een middag op het strand gezeten.
Te vroegquote:
Heb ze ook laten liggen. Wel met beetje moeite.quote:
quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu nog uitvogelen waarom kater blij en tevreden (purrepurre, hier is mijn buikje AAI MIJ!) is maar zijn eten laat staan. Deel van de oplossing lijkt te liggen in veel water bij zijn vlees doen en erbij blijven als hij eet. Dan lebbert hij het langzaam op.
In mijn glazen bol kijkend zie ik in de nabije toekomst mogelijk wat fikse tandarts kosten.
Ontstoken tandvlees of denk je dat het erger is?quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu nog uitvogelen waarom kater blij en tevreden (purrepurre, hier is mijn buikje AAI MIJ!) is maar zijn eten laat staan. Deel van de oplossing lijkt te liggen in veel water bij zijn vlees doen en erbij blijven als hij eet. Dan lebbert hij het langzaam op.
In mijn glazen bol kijkend zie ik in de nabije toekomst mogelijk wat fikse tandarts kosten.
Alles met xylometazoline, huismerk precies hetzelfde als A-merk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welke neusspray was ook weer diegene die wel werkte?
Wauwquote:Op zondag 1 oktober 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
Enhier
ik heb gister 85 km gefietst, vandaag 12 km gesurvivald (2:15 uur bezig geweest dus ook genoeg geklommen) en 60 km gefietst via de Posbank![]()
Nu kun je me opvegen. Maar was wel leuk. Belachelijk mooi weer voor eind september/begin oktober.
Nou, op dit moment heb ik dus niet echt wat overquote:Op zondag 1 oktober 2023 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wauw![]()
![]()
Kan je een beetje van jouw energie doorgeven?
Tandvlees is al chronisch ontstoken. Dus nu wellicht een gat in een kies of zo. Maand of twee geleden was het bekkie naar omstandigheden nog goed. En ik mocht zijn bakkes vandaag met redelijk brute kracht kroelen. Dus ik vind het maar raar verhaalquote:Op zondag 1 oktober 2023 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ontstoken tandvlees of denk je dat het erger is?![]()
Had net een rare "haar accessoire". Ben bezig met een tuniek, had m even aan, iets afgespeld, tuniek uit, speld nergens terug te vinden, dus hele aktie opnieuw. Wil ik net even m'n haar opzij schuiven prik ik me. Speld zat in m'n haar
Volgens mij zijn er slechte vibes van jouw heer naar mijn dame gestuurd. Madame wilde niet eten. Nu iets extra extra extra lekkers neergezet en dat gaat gelukkig wel naar binnen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tandvlees is al chronisch ontstoken. Dus nu wellicht een gat in een kies of zo. Maand of twee geleden was het bekkie naar omstandigheden nog goed. En ik mocht zijn bakkes vandaag met redelijk brute kracht kroelen. Dus ik vind het maar raar verhaal![]()
Je ‘haarspeld’![]()
Ja is gebruikelijk. Vogeltje leeft normaal alleen. Enkel in broedseizoen zijn ze samen. En mannetje is nogal van het territorium bewaken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:16 schreef AnneX het volgende:
Fam. Roodborstje weggevlogen…Is dat gebruikelijk?
@:Clubsoda hoe doet een chagrijnige baby dan? En wat geeft troost?
Borisz goeie start van de vakantie op het terras en dit weer. Blijft het eigenlijk zo deze week?
Vanmiddag de workshop linedancen begonnen met 40 mensen. Na 2 dansjes was het goed voor mij. Het was leuk!
En daarna een Zweeds buffet. Heerlijk. https://www.northerndelight.nl/#testimonials
Bekenden gesproken en nieuwe collega’s ontmoet. Nu koffie thuis
quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net m'n eerste factuur verzonden en betaald gekregen.
Morgen wel. Dinsdag moet ik een bui zien te voorkomen. Wo-vr 18-19graden en droogquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:16 schreef AnneX het volgende:
Borisz goeie start van de vakantie op het terras en dit weer. Blijft het eigenlijk zo deze week?
Mopperen en jengelen. En niets helpt echtquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:16 schreef AnneX het volgende:
Fam. Roodborstje weggevlogen…Is dat gebruikelijk?
@:Clubsoda hoe doet een chagrijnige baby dan? En wat geeft troost?
Vanmiddag de workshop linedancen begonnen met 40 mensen. Na 2 dansjes was het goed voor mij. Het was leuk!
En daarna een Zweeds buffet. Heerlijk. https://www.northerndelight.nl/#testimonials
Bekenden gesproken en nieuwe collega’s ontmoet. Nu koffie thuis
Poah, heb je zo'n strakke betalingstermijn?quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net m'n eerste factuur verzonden en betaald gekregen.
Ik vroeg vanochtend "waar mag factuur naar toe", kreeg antwoord, deed dat vervolgens niet, kreeg anderhalf uur geleden appje "heb nog niet ontvangen", stuurde half uur geleden "kijk nog eens in je mail", kreeg 10 seconde later "kijk eens op je bankrekening".quote:
Hele leuke opdrachtgever.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poah, heb je zo'n strakke betalingstermijn?
Wauw. Duimen dat al je opdrachtgevers zo zijnquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vroeg vanochtend "waar mag factuur naar toe", kreeg antwoord, deed dat vervolgens niet, kreeg anderhalf uur geleden appje "heb nog niet ontvangen", stuurde half uur geleden "kijk nog eens in je mail", kreeg 10 seconde later "kijk eens op je bankrekening".
Deze is wel speciaalquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wauw. Duimen dat al je opdrachtgevers zo zijn
Knuffelenquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mopperen en jengelen. En niets helpt echtknuffelen wel even en wandelen ook. Maar hij heeft overnacht leren kruipen dus er moet even iets verwerkt worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:43 schreef Barreltje het volgende:
hmpff/.. thuis van een weekendje weg , maakt de laptop rare geluiden![]()
zit niet helemaal in de begroting.. maar tegenwoordig kn ik niet echt meer zonder laptop heb ik gemerkt.. ook met de plannen voor eigen bedrijf![]()
tevens kocht ik vandaag 3 patronen van burda voor 2 euro
neuh.. was op de rommelmarktquote:
Rekening gehouden met de zondagsrust zeker?quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klaboem. Al was het een minder grote klaboem dan een paar weken geleden.
Omdat t verder weg klaboemt of minder hardquote:Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klaboem. Al was het een minder grote klaboem dan een paar weken geleden.
Minder hard, denk ik. Maar morgen maar eens kijken of de lijst met aanslagen langer is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat t verder weg klaboemt of minder hard
Jammer, anders had ik een bestellijstje gestuurd 😉quote:
De politie in Rotterdam heeft het overal maar druk meequote:Op zondag 1 oktober 2023 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Minder hard, denk ik. Maar morgen maar eens kijken of de lijst met aanslagen langer is.
Bij die ontploffing laatst in de Rembrandtstraat waarbij mijn ramen en deuren in de kozijnen klapperde een seconde voor ik de knal hoorde, hadden ze diezelfde middag de camerainstallatie weggehaald. En de dag er na weer terug gezetquote:Op maandag 2 oktober 2023 00:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De politie in Rotterdam heeft het overal maar druk mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En even nog een knuffel voor @vlindertje89 .
en ik hoop dat de medicatie voor Mr Beagle nog wat verlichting heeft kunnen geven. Maar het klinkt alsof het afscheid heel, heel dichtbij is
[ Bericht 2% gewijzigd door Candaasje op 02-10-2023 02:42:49 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 07:53 schreef Yinny het volgende:
Knuffel @:vlindertje89
@:candaasje groot gelijk! Dat mogen ze echt niet zo maar doen!
@:lonaa dikke knuffel! Trots op je dat je je eerste factuur betaald hebt gekregen!
Het aftellen tot Dora weg gaat....echt niet leuk, maar wel het beste...maar dat betekent nog steeds veel verdriet
Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengenOch @Yinny toch wat moeilijk allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengenSterkte @YinnySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En hoe is het met jou?quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:40 schreef Troel het volgende:
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft
Ik vind het lastig. Ik probeer wel dingen, maar het gaat zo langzaam.quote:
Heb je die afspraken samen met iemand gemaakt? Nu lijkt het alsof je zelf die beslissing moet nemen terwijl een manager misschien kan aanvoelen (met jouw verhaal erbij) dat je rustig moet opbouwen en dat je eerst dus maar 2 uur werkt per dag.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Ik probeer wel dingen, maar het gaat zo langzaam.![]()
Aanstaande vrijdag een personeelsfeestje en ik heb laten weten dat ik waarschijnlijk alleen bij het eten ben, omdat ik simpelweg bang ben dat ik de rest niet allemaal volhoud.
Ik vind het vooral heel erg lastig omdat ik me dan afvraag wat ik moet doen. Moet ik pas weer beginnen met werken als ik voldoende fut heb om ook zelf te koken, of moet ik dat gewoon aan de andere volwassenen in huis overlaten en proberen om eerst maar weer eens volledig te gaan werken. Voor deze week heb ik een aantal afspraken ingepland zodat ik in ieder geval nog op tijd MOET stoppen en morgen en overmorgen werk ik vanuit huis. Maar ik merk dus gewoon dat na anderhalf, twee uur mijn hoofd niet meer wil. Mijn hoofd is sowieso nog heel erg mistig, niet alle woorden lijken er nog in te zitten en vaker dan normaal willen zinnen niet helemaal.
Het probleem zit hem absoluut niet bij de managerquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je die afspraken samen met iemand gemaakt? Nu lijkt het alsof je zelf die beslissing moet nemen terwijl een manager misschien kan aanvoelen (met jouw verhaal erbij) dat je rustig moet opbouwen en dat je eerst dus maar 2 uur werkt per dag.
Sterkte!
Nee, aankomende nacht. Ik heb een dienst geruild met een collega die de nachten fysiek niet meer trekt. Ik vermoed dat zij eigenlijk de standby-dienst had, want ik had oorspronkelijk vandaag en morgen overdag moeten werken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 05:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks allemaalhet was heftig, verdrietig, maar ook mooi. Tegenstander vh team had een bloemetje mee, een andere tegenstander uit de poule waaruit een aantal ze goed kennen heeft ook een bloemetje langs gebracht. Het verbindt toch ook, binnen en buiten de club. Ik was wat minder blij dat ik vrij snel alweer weg moest naar een etentje. Dat was uiteindelijk wel heel gezellig, maar ik was al vrij kapot en leeg van alle emoties toen ik daarheen ging. Dacht dat ik als een roosje zou slapen daarna, maar had best even nodig om echt af te schakelen en ben nu dus ook alweer (een tijdje) wakker. Hopelijk zo wel nog even verder slapen
@:Candaasje zijn ze nou helemaal gek geworden.. en moet je morgen dan weer werken? Niet in de ochtend al hoop ik? Ik vind het echt stuitend hoe ze met je om gaan, maar ook dat er blijkbaar zó'n tekort is aan mensen dat je vandaag ook alweer langer hebt moeten werken etc. En dan dit er nog bovenop. Misschien stomme vraag, maar als je kijkt naar je daadwerkelijke werkuren, voldoet dat dan nog wel aan de Arbeidstijdenwet? Hopelijk lig je inmiddels heerlijk te slapen zonder weer gebeld te worden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar anderzijds; er zijn zat assistenten die nooit dit soort diensten hoeven draaien, ik vind het absurd dat ik als junior paravet midden in de nacht opgetrommeld moet worden (doe eens wat aan je opleidingstrajecten, ook voor de dierenartsen aanwezig. Want die laatste zijn hoofdverantwoordelijke, ook voor de anesthesie! Dat ze er niet zelden (te) weinig vanaf weten zou niet mijn probleem moeten worden...)
Of plan me gewoon volledig de nacht mee in, als een volledige dienst. Dat deden we voorheen namelijk wel met het inwerken van nieuwe paravets. En het is zeker na zo'n werkdag (5 uur 's ochtends op) en nog geen 3 uur slaap niet verantwoord. Niet voor de patiënt die onder narcose moet, niet voor mezelf/medeweggebruikers.
Oh en ik leg er bijna (?) geld op toe. Ik moet 180km rijden, krijg er 70 deels vergoed (19ct per km...). En ik werk dan 's nachts (met ORT) voor 26 euro per uur. Daarvoor gaat dan heel je nachtrust eraan![]()
Ik moet dus nu even een zakelijke, duidelijke manier vinden om te formuleren dat ze de pot op kunnen![]()
Knuffel @:vlindertje89
@:candaasje groot gelijk! Dat mogen ze echt niet zo maar doen!
@:lonaa dikke knuffel! Trots op je dat je je eerste factuur betaald hebt gekregen!
Het aftellen tot Dora weg gaat....echt niet leuk, maar wel het beste...maar dat betekent nog steeds veel verdriet
Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengenHeel veel sterte YinnySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ongelooflijk heftig.
Ik wil eerst een mail opstellen, maar als ik daar geen antwoord op krijg waar ik tevreden mee ben, of verzoek tot gesprek, dan ga ik zeker de arbeidsinspectie eens om raad vragen hoe dit aan te pakken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:56 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje wij zijn eerder als 8 collega’s “misbruikt” door leidinggevende muts.
Vergelijkbare diensten als jij hier beschrijft vanwege personeelsgebrek.
Bijv. spoedingrepen en i.p.v. naar huis: slapen op een bed in de recovery.
Voor een keertje niet erg. Met regelmaat is slecht.
Affijn, het bleek dat de Arbeidsinspectie anoniem kan worden gevraagd om bemoeienis. Het was best een drempel.
Is het (ook) een idee? Je bent vast niet de enige, die dit overkomt.
Succes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk wel dat ik de laatste tijd alleen maar over dat werk zwam hier![]()
Het heeft echt leuke/mooie kanten, heus!![]()
Maar zal het de komende dagen weer eens over wat anders proberen te hebben. Het overheerst![]()
quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:40 schreef Candaasje het volgende:
Jup, je weet gewoon dat je collega's de prijs betalen (of de patiënten) als je niet blijft/op komt draven.
Maar het is ook zoals Cat zegt, dat de kwaliteit van de zorg die je levert natuurlijk ook achteruit hold als je zelf niet fit bent. (En het is ook niet zo dat ik een senior anesthesist ben. Heb nog meer dan genoeg te leren. Dus het vergt mentaal ook veel.
Tot nu toe red ik het fysiek en mentaal best aardig, maar er komt natuurlijk een dag dat een patiënt sterft door een fout van mij en/of dat ik mezelf 2 jaar de ziektewet in werk. Dat weet ik ergens ook wel. Maar toch blijf je dan werk opvangen van een collega waar het *nu* slechter mee gaat dan met jezelf.
Gisternacht was er echt (eindelijk) een grens overschreden, dat merkte ik wel. Nog verder dan eerst. Dus daar moet ik nu eindelijk eens iets mee gaan doen.
Ik bezig met de mail, is dit zakelijk en bondig genoeg? Ik had er eerst nog hele verhalen staan over oplossingen (dubbele bezettingen, dit dat) maar dan maak ik het weer mijn probleem. Dus ik heb al geschrapt
Ik zou in de mail ook nog kort iets benoemen over de kwaliteit van zorg met zulke diensten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk wel dat ik de laatste tijd alleen maar over dat werk zwam hier![]()
Het heeft echt leuke/mooie kanten, heus!![]()
Maar zal het de komende dagen weer eens over wat anders proberen te hebben. Het overheerst
Kan je mij dit leren?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Net ook ff ongegeneerd gebitcht aan de telefoon zonder incorrect te zijn. Daar ga ik zo lekker op
Heb je de tijd er even lekker aan toe te geven? Misschien lucht het op. Er is ook zoveel gebeurd en er is zoveel onzeker/chaos.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben emotioneel vandaag
Stap 1) geen fucks gevenquote:
* DancingPhoebe kloptquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben emotioneel vandaag
Kan je mij dit lerenquote:
Ja, nee, niet echt. Ga zo trainen en dan eten bij een vriend. Morgen werken, dierenarts, fysio. Overmorgen heel vroeg werken, daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden. En dan begint er een hele nieuwe shitstorm geloof ik.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je de tijd er even lekker aan toe te geven? Misschien lucht het op. Er is ook zoveel gebeurd en er is zoveel onzeker/chaos.
Ik zie toch ook wel 2 positieve dingenquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden
Van woensdag tot zondag wil de baas me niet zien op de zaak.
Ja ik dacht ik moffel m er ff tussen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik zie toch ook wel 2 positieve dingen![]()
Bij dezen even een digitale hart onder de riem. Het voelt nu niet zo, maar alles komt weer goed
Toevoeging obv jouw edit. Tranen, rode wangen, the works zijn een feit, geen obstakel. Dat je huilt maakt je punt niet minder valide. Zodra je dat accepteert is die angst ervoor ook gelijk enorm terug gebracht en wordt het ook automatisch minder.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je mij dit leren![]()
![]()
![]()
Want daar gaat het al enorm mis dus. Ik ben heel snel geraakt en van slag (incl blozen, warm worden, hoge hartslag...) als iemand iets zegt wat 'onaardig' zou kunnen zijn. En dat vind ik echt zo ontzettend irritant. Stom hoofd
Ik denk dat je baas goed inzicht heeftquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, niet echt. Ga zo trainen en dan eten bij een vriend. Morgen werken, dierenarts, fysio. Overmorgen heel vroeg werken, daarna sleutel ophalen want ik heb geloof ik een kamer/gedeeld appartement gevonden. En dan begint er een hele nieuwe shitstorm geloof ik.
Van woensdag tot zondag wil de baas me niet zien op de zaak.
En dat ^^quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik zie toch ook wel 2 positieve dingen![]()
Bij dezen even een digitale hart onder de riem. Het voelt nu niet zo, maar alles komt weer goed
Jaquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je baas goed inzicht heeftWant rust zit er niet aan te komen voorlopig.
quote:
Huilen in januariquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Lonaa het volgende:
Ja![]()
In theorie is het pad 19 december Dora vliegen, 1 november verhuizen, rest van november om dat allemaal echt te regelen en dan in december 60 uur per week werken want december. Dan is het januari.
Ja, ik zag ook een stukje poezie.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Huilen in januari
Ik zie een titel van een songtekst.
O december joh! Ik dacht al deze maand!quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja![]()
In theorie is het pad 19 december Dora vliegen, 1 november verhuizen, rest van november om dat allemaal echt te regelen en dan in december 60 uur per week werken want december. Dan is het januari.
Beheheehquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wel een edit: Ik heb wel eens gezegd mijn huilen te negeren omdat ik helemaal niet overstuur ben, maar dat mijn hoofd dit nou eenmaal doet![]()
Ik moet als ik heel boos ben ook altijd huilen. Dan komt m'n boosheid ook niet meer echt lekker over.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wel een edit: Ik heb wel eens gezegd mijn huilen te negeren omdat ik helemaal niet overstuur ben, maar dat mijn hoofd dit nou eenmaal doet![]()
Ik snap jequote:Op maandag 2 oktober 2023 15:50 schreef Myraela het volgende:
Ik moet als ik heel boos ben ook altijd huilen. Dan komt m'n boosheid ook niet meer echt lekker over.
Gefeliciteerd! Ze houdt alvast van stiptheidquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik lees even eerst het beste nieuws, woonruimte voor @:lonaaNog even een paar maanden op de tanden bijten en dan alles rustig op een rijtje zetten.
In het kade van leuk nieuws, ik ben oudtantevan een nichtje die (hoor je zelden) puur natuur op de uitgerekende datum (gisteren) is geboren.
Ik heb volgens mij inmiddels 11 en 18 oktober en nu 19 december gelezen als vliegdatum voor Dora.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja![]()
Of gewoon logistieke redenen waardoor de tijdlijn is veranderd?quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij inmiddels 11 en 18 oktober en nu 19 december gelezen als vliegdatum voor Dora.
Uitstel = afstel?
Je hebt ook Corona?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik mag weer tegen de man aanplakken
quote:
Oh dearquote:Op maandag 2 oktober 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Al of niet lid zijn van een vakbond heeft niet zo veel met op je strepen staan te maken. Als je zelf 's nachts een telefoontje van je werk opneemt...quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, @:candaasje ben jij potverdorie geen lid van een vakbond? Wordt dat eens snel!
Als je wil dat werkgevers zich genoodzaakt voelen om zich netter te gedragen is een vakbondscollectief vrijwel het enige middel dat je hebt om dat in z'n algemeenheid te steunen.
En in jouw tak van sport zou je hun bijstand ook nog best wel eens goed kunnen gebruiken ergens in de loop van je carriere . (Bij mijn vakbond zit er ook nog algemene rechtsbijstand bij in, dus ook niet-arbeidsgerelateerd)
Vorige werd oud (16 jaar), reparaties. Nu maatje kleiner en nieuwerquote:Op maandag 2 oktober 2023 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Beterschap, DP.
Was de vorige auto niet goed meer, AnneX? Wat hebben jullie gekocht?
Dat kan natuurlijk ook, maar was even benieuwd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Of gewoon logistieke redenen waardoor de tijdlijn is veranderd?
quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, @:candaasje ben jij potverdorie geen lid van een vakbond? Wordt dat eens snel!
Als je wil dat werkgevers zich genoodzaakt voelen om zich netter te gedragen is een vakbondscollectief vrijwel het enige middel dat je hebt om dat in z'n algemeenheid te steunen.
En in jouw tak van sport zou je hun bijstand ook nog best wel eens goed kunnen gebruiken ergens in de loop van je carriere . (Bij mijn vakbond zit er ook nog algemene rechtsbijstand bij in, dus ook niet-arbeidsgerelateerd)
Ja, dat heeft het wél.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al of niet lid zijn van een vakbond heeft niet zo veel met op je strepen staan te maken. Als je zelf 's nachts een telefoontje van je werk opneemt...
Wat Candaasje zelf ook aangeeft, er bestaat ook nog zoiets als collegialiteit.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al of niet lid zijn van een vakbond heeft niet zo veel met op je strepen staan te maken. Als je zelf 's nachts een telefoontje van je werk opneemt...
Je eerste Krona attack?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Behandeling van migraine door de neuroloog, er is zoveel meer mogelijk dan ibuprofen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik sliep na mijn vroege wakker worden helaas niet echt substantieel meer. Was vanochtend met papa onderweg naar station om naar huis te gaan en toen dacht ik dat er migraine begon (zag een vlekje) dus omgedraaid, bij ouders thuis ibuprofen genomen en nog anderhalf uur in bed gelegen in donkere kamer. Vlekje ging alleen niet weg. Hoofdpijn werd wel wat minder gedurende de dag, maar nog steeds wel beetje. Eind vd middag toch even met huisarts gechat, want voor mij niet normale beloop migraine (dat is altijd klein vlekje, dat steeds groter wordt tot groot deel v gezichtsveld, waarin ik wazig zie (beetje waterdruppels in plas idee) en wat dan na 25-30 minuten ongeveer weer langzaam weg trekt). En mn vader heeft momenteel een beginnende netvliesloslating waar ie morgen aan geopereerd wordt en vorig jaar bij zijn andere oog een gedeeltelijke netvliesloslating, en daarbij zag ie beide keren ook vlekje, dus dat zat me niet helemaal lekker. Huisarts met oogarts overlegd en die denkt mogelijk toch passend bij migraine en in ieder geval dat het vanzelf weggaat. Als morgen nog steeds niet weg dan nogmaals contact, en als ik ook lichtflitsen ga zien, de vlekjes uitbreiden, mn oog pijn gaat doen of mn zicht slechter wordt dan zsm contact met hen of buiten hun tijden met HAP. Het lijkt inmiddels gelukkig wel iets minder te zijn dan eerder, ook minder misselijk en wat minder hoofdpijn, dus ik hoop dat het inderdaad gewoon een wat rare migraine is en dat een nachtje goede slaap in eigen bed wonderen doet.
Dank voor de tip!quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Behandeling van migraine door de neuroloog, er is zoveel meer mogelijk dan ibuprofen.
Oorzaak aanpakken waar mogelijk en specifieke migrainemeds maken het leven stuk beter
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijzelf aan moet melden bij de arbodienst omdat dat werkgewijs gezien mijn taak isquote:Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel heb je al contact gehad met een bedrijfsarts? Bij mijn hersenschudding (wat qua klachten best ook wel overlap had, met nog wat 'mistig' hoofd, snel vermoeid, korter kunnen concentreren etc) was mijn bedrijfsarts er heel duidelijk in dat het absoluut niet de bedoeling was om alleen werk op te bouwen. Dus niet eerst 40u kunnen werken en dan eens kijken of je daarbuiten dan ook nog kunt functioneren. Maar zorgen dat je normaal kunt functioneren buiten werk (dus voor jezelf kan koken, een wandeling kunnen maken, een keer wat sociaals kunnen doen) en dan kijken hoeveel je daarnaast nog kunt werken. En dan daar starten, en dat dan in kleine stapjes opbouwen, en dan dus ook wel zorgen dat bij het opbouwen niet meteen weer dat normale functioneren buiten werk verdwijnt - dan kun je meer werk dus nog niet aan, hoe shit ook. Zoals mijn oude leidinggevende ook zei: we hebben er niks aan als jij straks weer 40u werk kunt volhouden, maar je dan knetterdepressief wordt omdat dat het enige is wat je kan en je buiten werk alleen nog maar uitgeteld op de bank kunt liggen ipv ook eens iets leuks doen of überhaupt voor jezelf zorgen.
Dus...jouw werk is mensen aanmelden bij de arbodienst, maar aangezien je ziek bent en niet werkt doe je je werk ook niet (duh) en word je niet aangemeld?quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:32 schreef Troel het volgende:
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijzelf aan moet melden bij de arbodienst omdat dat werkgewijs gezien mijn taak is
Of, gezien een eerdere werkgerelateerde situatie die je hier beschreef, laat jij bij je werkgever niet echt merken hoe moeilijk je nu zit, waardoor die de noodzaak niet ziet om je aan te melden? Omdat hij verwacht dat je snel weer volledig aan het werk bent.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijzelf aan moet melden bij de arbodienst omdat dat werkgewijs gezien mijn taak is
Ik hoor alleeeen maar coronacoronacorona om me.heen. eerder een tsunami.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beterschap met de Kerona @:dancingphoebe
(Derde melding die ik deze week hoor, golfje, anyone?)
Felies met het nieuwe waggie @:annex
Je bent de eerste waar ik van hoorquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoor alleeeen maar coronacoronacorona om me.heen. eerder een tsunami.
Ja het is voor mijn gevoel ook echt INEENS all over the place. Hier dan.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent de eerste waar ik van hoor(nou ja, op je partner na dan) Maar je woont geloof ik ook niet in mijn omgeving.
Ook mijn indruk. Nog even tot nieuwe vaccinatie dus ik hoop dat ik het ontspring. Vriendin van mij is al ruim een week goed ziek.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja het is voor mijn gevoel ook echt INEENS all over the place. Hier dan.
Voel me ook beter sinds steeep 2quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoor het ook al best veel. Op het werk niet de collega's maar bv kinderen van collega's (die wonen niet meer thuis), een paar kennissen (waarvan 1 echt doodziek en negatief, nu echt een stuk beter en positief)
Nee, ik schreef dan toch ook niet dat ze nu de vakbond moet bellen om op haar strepen te gaan staan?quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Twee streepjes?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik schreef dan toch ook niet dat ze nu de vakbond moet bellen om op haar strepen te gaan staan?
Mijn baas heeft geen flauw idee hoe hij iemand moet aanmelden. Mijn collega's ook niet. Dat heeft altijd bij de administratie gelegen en wordt eigenlijk alleen gebruikt als iemand langdurig ziek is. Toen ik mij ziekmeldde had ik niet het gevoel dat het langdurig zou zijn (bovendien kon ik niet inloggen omdat er iets niet liep waar ik mee bezig was voor ik ziek werd om mijn nieuwe collega uberhaupt aan te melden). Ik kan morgen mijn collegaatje wel vragen of het niet verstandig is om mij aan te melden, maar of ze weet hoe? Geen idee. Ik zou zelf ook eerst op zoek moeten gaan naar een beschrijving daarvan. Ik heb het dus zelf ook nog nooit hoeven doen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of, gezien een eerdere werkgerelateerde situatie die je hier beschreef, laat jij bij je werkgever niet echt merken hoe moeilijk je nu zit, waardoor die de noodzaak niet ziet om je aan te melden? Omdat hij verwacht dat je snel weer volledig aan het werk bent.
Toen het over salaris uitbetaling ging zei je eerst ook niet vervangbaar te zijn, waarna bleek dat een collega het had overgenomen. Waarom zou dat hier anders zijn?
Je. Bent. Niet. Onmisbaar.
(ook al lijk je daar anders over te denken…)
Kennis van me ligt al een aantal dagen op de IC aan de beademing dankzij corona.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent de eerste waar ik van hoor(nou ja, op je partner na dan) Maar je woont geloof ik ook niet in mijn omgeving.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Kennis van me ligt al een aantal dagen op de IC aan de beademing dankzij corona.
Dit.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus...jouw werk is mensen aanmelden bij de arbodienst, maar aangezien je ziek bent en niet werkt doe je je werk ook niet (duh) en word je niet aangemeld?
Wowquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef Troel het volgende:
Kennis van me ligt al een aantal dagen op de IC aan de beademing dankzij corona.
Drenthe is nog coronavrijquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef derLudolf het volgende:
![]()
In het echt heb ik nog van niemand gehoord die op dit moment coronings heeft.
Nope. Belgiequote:Op maandag 2 oktober 2023 20:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Drenthe is nog coronavrijMaar Troel woont wel in een gebied wat er tegenaan schuurt
(als die kennis daar ook woont, dus)
Wat ik schreef, dusquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn baas heeft geen flauw idee hoe hij iemand moet aanmelden. Mijn collega's ook niet. Dat heeft altijd bij de administratie gelegen en wordt eigenlijk alleen gebruikt als iemand langdurig ziek is. Toen ik mij ziekmeldde had ik niet het gevoel dat het langdurig zou zijn (bovendien kon ik niet inloggen omdat er iets niet liep waar ik mee bezig was voor ik ziek werd om mijn nieuwe collega uberhaupt aan te melden). Ik kan morgen mijn collegaatje wel vragen of het niet verstandig is om mij aan te melden, maar of ze weet hoe? Geen idee. Ik zou zelf ook eerst op zoek moeten gaan naar een beschrijving daarvan. Ik heb het dus zelf ook nog nooit hoeven doen.
Mijn baas vroeg mij of de salarissen geregeld waren en als gevolg daarvan heb ik de salarisadministratie gevraagd hem het sepabestand te mailen. Omdat hij natuurlijk wel in de bankomgeving kan.
Mijn baas en mijn collega's zijn juist degenen die mij aansporen om het vooral rustig aan te doen en mijn tijd te pakken en pakken van alles uit mijn handen waardoor ik die rust kan pakken. Ze werken me in niets tegen en verwachten ook niets van me, behalve dat ik goed uitziek. Het probleem van rust houden zit echt gewoon bij mij. Ik ben echt gewoon heel erg slecht in niets doen. Heb dat vaker gehad en altijd overleefd, maar vind dat echt gewoon heel erg rot.
Dat is dus een van de taken van/voor een arbodienst/bedrijfsartsquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn baas heeft geen flauw idee hoe hij iemand moet aanmelden. Mijn collega's ook niet. Dat heeft altijd bij de administratie gelegen en wordt eigenlijk alleen gebruikt als iemand langdurig ziek is. Toen ik mij ziekmeldde had ik niet het gevoel dat het langdurig zou zijn (bovendien kon ik niet inloggen omdat er iets niet liep waar ik mee bezig was voor ik ziek werd om mijn nieuwe collega uberhaupt aan te melden). Ik kan morgen mijn collegaatje wel vragen of het niet verstandig is om mij aan te melden, maar of ze weet hoe? Geen idee. Ik zou zelf ook eerst op zoek moeten gaan naar een beschrijving daarvan. Ik heb het dus zelf ook nog nooit hoeven doen.
Mijn baas vroeg mij of de salarissen geregeld waren en als gevolg daarvan heb ik de salarisadministratie gevraagd hem het sepabestand te mailen. Omdat hij natuurlijk wel in de bankomgeving kan.
Mijn baas en mijn collega's zijn juist degenen die mij aansporen om het vooral rustig aan te doen en mijn tijd te pakken en pakken van alles uit mijn handen waardoor ik die rust kan pakken. Ze werken me in niets tegen en verwachten ook niets van me, behalve dat ik goed uitziek. Het probleem van rust houden zit echt gewoon bij mij. Ik ben echt gewoon heel erg slecht in niets doen. Heb dat vaker gehad en altijd overleefd, maar vind dat echt gewoon heel erg rot.
Fijn van je hangertje! Hoe gaat het in het algemeen met je? Heb je de kousen al een beetje onder controle?quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht, veel pijn. Maar toen ik in de huiskamer kwam zag ik een hangertje van mijn armband op de grond liggen. Zo blij dat het in huis eraf gevallen is, maakt de hele nacht weer goed.
Vandaag maar een dagje weinig doen.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:50 schreef Myraela het volgende:
Het is 1 oktober en ik heb gewoon een middag op het strand gezeten.
Hij kruipt alquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mopperen en jengelen. En niets helpt echtknuffelen wel even en wandelen ook. Maar hij heeft overnacht leren kruipen dus er moet even iets verwerkt worden.
Wat voor bedrijf.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:43 schreef Barreltje het volgende:
hmpff/.. thuis van een weekendje weg , maakt de laptop rare geluiden![]()
zit niet helemaal in de begroting.. maar tegenwoordig kn ik niet echt meer zonder laptop heb ik gemerkt.. ook met de plannen voor eigen bedrijf![]()
tevens kocht ik vandaag 3 patronen van burda voor 2 euro
quote:Op maandag 2 oktober 2023 02:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga morgen zo’n enorm boze mail sturen naar ons management
Wauw. Wat een enorm slechte manier van omgaan met personeelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed dat je in actie komt. En vakbond inderdaad, zeker doen.
Wij gaan vandaag EINDELIJK rouwbezoek brengen.Wat hebben jullie lang moeten wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat vandaag op een bepaalde manier toch fijn was. Ik heb veel aan je gedacht de laatste dagen.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Het probleem zit hem absoluut niet bij de managerIk krijg vanuit mijn werk echt de mogelijkheid om langzaam op te bouwen. Ook door de collega's en er is echt gewoon een plan B en een vangnet zeg maar. Het probleem zit echt bij mij dat ik mijzelf moet beschermen
Ik wil zelf zo graag meer
![]()
Wat zou je een ander in jouw situatie adviseren?Mooiquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Huilen in januari
Ik zie een titel van een songtekst.
Beterschapquote:Op maandag 2 oktober 2023 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
De reden dat ik de pil doorslik is inderdaad ook vanwege migraine. Dat is nog veel erger in mijn stopweek.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank voor de tip!
Ik heb er nu niet zodanig vaak last van dat ik er verder hulp voor heb gezocht (en ik twijfel dus ook of vandaag nou echt migraine was of niet, want het was echt heel anders dan hoe het normaal gesproken gaat), en de laatste jaren werkt ibuprofen voldoende. Vroeger was het wel veel vaker en heftiger, hielp ibu idd niet of nauwelijks. Ik heb ook wel eens sumatriptan gehad destijds, maar tegenwoordig valt het meestal zodanig mee dat de sumatriptan me dan meer vervelends geeft dan de migraine zelf. Denk dat het minder is geworden toen ik de pil permanent door ging slikken. Dus ik hou het zeker wel in mijn achterhoofd voor mocht ik daar ooit mee stoppen en dan toch weer meer last krijgen of om een andere reden weer meer last krijgen!
Fijn van de bloemetjes! En ook dat je bij je ouders terecht kan in een rotsituatie als deze.Spoilers!
quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, aankomende nacht. Ik heb een dienst geruild met een collega die de nachten fysiek niet meer trekt. Ik vermoed dat zij eigenlijk de standby-dienst had, want ik had oorspronkelijk vandaag en morgen overdag moeten werken.
Ik ben even de CAO ingedoken, en die heeft het wel over consignatiedienst. Dus ik weet niet in hoeverre ik het wettelijk gezien helemaal mag weigeren.Thuis en achter de computer, na het werk, sport en eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar anderzijds; er zijn zat assistenten die nooit dit soort diensten hoeven draaien, ik vind het absurd dat ik als junior paravet midden in de nacht opgetrommeld moet worden (doe eens wat aan je opleidingstrajecten, ook voor de dierenartsen aanwezig. Want die laatste zijn hoofdverantwoordelijke, ook voor de anesthesie! Dat ze er niet zelden (te) weinig vanaf weten zou niet mijn probleem moeten worden...)
Of plan me gewoon volledig de nacht mee in, als een volledige dienst. Dat deden we voorheen namelijk wel met het inwerken van nieuwe paravets. En het is zeker na zo'n werkdag (5 uur 's ochtends op) en nog geen 3 uur slaap niet verantwoord. Niet voor de patiënt die onder narcose moet, niet voor mezelf/medeweggebruikers.
Oh en ik leg er bijna (?) geld op toe. Ik moet 180km rijden, krijg er 70 deels vergoed (19ct per km...). En ik werk dan 's nachts (met ORT) voor 26 euro per uur. Daarvoor gaat dan heel je nachtrust eraan![]()
Ik moet dus nu even een zakelijke, duidelijke manier vinden om te formuleren dat ze de pot op kunnen
Het "probleem" even bij het begin aanpakken.
Consignatiedienst dient in de aan jou opgedragen werkzaamheden te staan. Dus in je functie omschrijving, of in de functie omschrijving van de arts met de rubber hamer. Zo niet dan kunnen ze het vragen of je de dienst zou willen draaien. Nee zeggen is dan je goed recht.
Om deze dienst te mogen draaien, dien je de werkzaamheden die tijdens de consignatiedienst voorkomen zelfstandig te mogen uitvoeren. In de meeste gevallen betekend dit dat je gecertificeerd bent. Zo niet dan MAG je deze dienst wettelijk niet draaien aangezien je de opgedragen taak niet uit mag voeren. En is de werkgever in overtreding.
Verder zijn er wat regels, die lekker verdekt opgesteld staan in de CAO. (vakbond even bellen, en indien nog geen lid dit asp alsnog worden)
Meestal betekend dit:
100% vergoeding van de kilometers, of door de werkgever verstrekt vervoersmiddel dat voldoet voor de af te leggen afstand.
Op het moment gaat je de telefoon beantwoord gaat de teller lopen. Minimaal 30 minuten, ook bij afhandelen in 10 minuten. En alle gemaakte uren zijn overuren. En indien naar locatie, de teller stop pas als je weer thuis binnen bent. Naar boven afgerond.
Dan komt er nog een stukje goed werkgeverschap. Indien je een inzet hebt, en de ochtend vroeg zou moeten beginnen is het gebruikelijk om de starttijd een paar uur te verschuiven.
Ik ben er gelukkig al een tijdje uit. Maar kijk ook even met hoeveel je de consignatiedienst draait. En wat het minimale aantal mensen zou moeten zijn volgend de wet. Dus was toen minimaal 4. En de wet heeft ook een maximaal aantal consignatiedienstdagen vermeld dat je achter elkaar dienst mag hebben.
En als afsluiter zorg dat er een rooster is niet enkel bij de consignatiedienstmedewerkers bekend is, maar ook op de afdeling waar je normaal werkt. Dit maakt het wat lastiger schuiven, kan een nadeel zijn. Maar maakt het ook duidelijk als je een oproep gehad hebt, dat er rekening gehouden kan worden dat je later komt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Het werd een spijkerbroek. De docente geeft volgende week nog een workshop aan een andere groep.quote:wat deed je aan naar linedancen? Grappig dat daar workshops in worden gegeven. Erg 90's![]()
Rotterdam en omstreken toch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja het is voor mijn gevoel ook echt INEENS all over the place. Hier dan.
Van de nood ook maar een deugd maken door je baas en collega’s er op te attenderen dat een 'single point of failure' niet echt handig is voor de continuïteit van jouw/hun/jullie werkzaamheden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Had dit nog niet gelezen, maar +1 dus…quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is dus een van de taken van/voor een arbodienst/bedrijfsarts
Het klinkt wel als een klein amateuristisch gebeuren waar je werkt. Wellicht mooi aangrijpingspunt om even de bedrijfsvoering tegen het licht te houden en aan te passen. Zodat ze nu uit de voeten kunnen en jullie volgende keer als organisatie goed voorbereid zijn
Dat is echt allemaal echt ellendig alles bij elkaar. Bijstand is ook echt wel een dieptepunt lijkt me. Pijn maakt ook alles erger natuurlijk. Echt balen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike de kousen heb ik, letterlijk, onder de knie. Morgen komen de nieuwe (strakkere) binnen.
Gisteren had ik een slechte dag, zaterdag teveel gedaan, dat was lichamelijk. Vandaag zit ik heel erg in mijn hoofd met iets van vanochtend op de boot.
En woensdag heb ik gereserveerd om de aanvraag formulier voor bijstand in te vullen, kijk ik ook al niet naar uit
We zijn ook een klein bedrijf en ik werk ook maar 20 uur in de week (er is gewoon geen werk voor 40 uur administratief werk). We zijn echt gewoon met minder dan 10 manquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is dus een van de taken van/voor een arbodienst/bedrijfsarts
Het klinkt wel als een klein amateuristisch gebeuren waar je werkt. Wellicht mooi aangrijpingspunt om even de bedrijfsvoering tegen het licht te houden en aan te passen. Zodat ze nu uit de voeten kunnen en jullie volgende keer als organisatie goed voorbereid zijn
Hahaha, dat wat mijn collega's mij zeggen: rustig aan doen. Duizend procent. Maar dan vliegt een ander tegen de muren op, daar heb ik geen last vanquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zou je een ander in jouw situatie adviseren?
Dat snap ik ook wel weer, het kan best lastig zijn om rustig aan te doen. Heb je een leuk boek, spelletje dat je alleen kan doen, leuke podcast om te luisteren, tv serie met niet al te lange of ingewikkelde afleveringen die je leuk vindt of zo? Dat je ook als je niet werkt, toch voor je gevoel wel iets kan doen en dat een beetje kunt afwisselen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahaha, dat wat mijn collega's mij zeggen: rustig aan doen. Duizend procent. Maar dan vliegt een ander tegen de muren op, daar heb ik geen last van
Nee, eigenlijk al die dingen zorgen voor koppijnquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel weer, het kan best lastig zijn om rustig aan te doen. Heb je een leuk boek, spelletje dat je alleen kan doen, leuke podcast om te luisteren, tv serie met niet al te lange of ingewikkelde afleveringen die je leuk vindt of zo? Dat je ook als je niet werkt, toch voor je gevoel wel iets kan doen en dat een beetje kunt afwisselen?
Uhm… lees jezelf even terug?quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk al die dingen zorgen voor koppijnZelfs de meest simpele puzzelboekjes kosten me moeite (tot grote hilariteit van mijn omgeving
) Het is echt gewoon uitzitten helaas. Even door de zure appel heenbijten. Misschien moet ik maar gewoon aan de bak gaan, maar dat is fysiek dan weer lastig, dus simpel beginnen ofzo
Ik gok op koffie drinken en verder zo min mogelijk wat met werk te maken heeft.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of bedoel je iets anders met ‘aan de bak gaan’? Heb ik je verkeerd begrepen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Taart, koekjesquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm… lees jezelf even terug?
Lezen en tv zorgen voor koppijn, simpele puzzelboekjes lukken slecht/niet dus je denkt dat ‘aan de bak gaan’ (waarmee je -denk ik- je betaalde werk bedoelt) hiervoor een goede therapie is?
Of bedoel je iets anders met ‘aan de bak gaan’? Heb ik je verkeerd begrepen?
Hahaha, thee of iets anders, maar inderdaad, niet iets wat met werk te maken heeftquote:Op maandag 2 oktober 2023 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gok op koffie drinken en verder zo min mogelijk wat met werk te maken heeft.
Althans, dat hoop ik…
Oh huh daar moest wel oktober staan.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O december joh! Ik dacht al deze maand!
Komt goed Loon, jij kan.
Ja, nee, was dus typfout.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij inmiddels 11 en 18 oktober en nu 19 december gelezen als vliegdatum voor Dora.
Uitstel = afstel?
Ik probeerde m'n beha aan te trekken waar m'n onderbroek had gemoeten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Also ik gooide net een volle schep koffie in het waterresevoir ipv in het filter.
Oh die is ook mooi.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik probeerde m'n beha aan te trekken waar m'n onderbroek had gemoeten.
Kortom, goedemorgen ook
Ik moest schaterlachen in een vol opleidingslokaal met onbekenden...quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik probeerde m'n beha aan te trekken waar m'n onderbroek had gemoeten.
Kortom, goedemorgen ook
quote:
Dan weet je in elk geval zeker dat de koffie noodzaak isquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Also ik gooide net een volle schep koffie in het waterresevoir ipv in het filter.
Ik ook. Weer.quote:
Mooi! Nou ja, mooi dat ze er zijn en dat je ze kunt aankrijgen dan.💐quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, nieuwe (en steviger) steunkousen aan. Was harder werken om ze aan te krijgen en ze zijn echt stevig. Zit niet vervelend, maar wel wennen
Tandartsen zijn verschrikkelijk en awesome tegelijk. Dat is best knapquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Hier vanochtend de tandarts vereerd met een bezoekje omdat ik dacht dat de vulling los zat, maar zat naast de vulling niet helemaal lekker. Nu kwijl ik uit mijn bek en gaat het eten en drinken moeilijk, maar straks weer pijnvrij als het goed is
Ik heb een heel prettige tandarts. Ben eigenlijk maar 1 keer bang geweest voor de tandarts en dat was toen ik drie jaar niet geweest was. Gelukkig pakte de tandarts dat goed op door me meteen naar binnen te roepen toen ik kwam voor een afspraak.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tandartsen zijn verschrikkelijk en awesome tegelijk. Dat is best knap
quote:
quote:U kunt in aanmerking komen voor een IOAW-uitkering als u bent geboren vóór 1 januari 1965. En als u na uw 50e jaar werkloos bent geworden. Na uw WW- of WGA-uitkering kunt u mogelijk een IOAW-uitkering krijgen. De IOAW-uitkering is een aanvulling op uw (gezins)inkomen tot bijstandsniveau.
Kort gezegd hoef ik m’n huis niet op te eten en kan ik m’n spaargeld behouden (en dus gebruiken om het leven leefbaar te houden)quote:
Ah, ik vroeg me al wat het verschil met bijstand was, naast waarschijnlijk geen verplichting om te solliciteren. Maar bijstandsinkomen is ook geen vetpot hoorquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kort gezegd hoef ik m’n huis niet op te eten en kan ik m’n spaargeld behouden (en dus gebruiken om het leven leefbaar te houden)
Bent u vijftig jaar of ouder en werkloos, dan heeft u recht op een IOAW uitkering. Is uw WW- of WGA-uitkering geëindigd, dan heeft u mogelijk recht op een IOAW-uitkering. Een IOAW-uitkering is een aanvulling van uw inkomen tot bijstandsniveau.
Nee zeker niet. Maar bij bijstand is wat je als spaargeld mag hebben heel veel lager. En volgens mij hou ik wel sollicitatieplicht (is ook logisch, geloof dat dat stopt 2 jaar voor je pensioen)quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al wat het verschil met bijstand was, naast waarschijnlijk geen verplichting om te solliciteren. Maar bijstandsinkomen is ook geen vetpot hoor
Mijn schoonvader mocht solliciteren maar er was geen druk. Maar dat is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Maar bij bijstand is wat je als spaargeld mag hebben heel veel lager. En volgens mij hou ik wel sollicitatieplicht (is ook logisch, geloof dat dat stopt 2 jaar voor je pensioen)
Geen tijd. Vanavond vroeg naar bed want de wekker gaat om 4:15 hihafuckingho.quote:
Je moest toch vrij de rest van de week?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen tijd. Vanavond vroeg naar bed want de wekker gaat om 4:15 hihafuckingho.
Ik ook. Net een heerlijke yoga workout gedaan. Heb het de volledige 35 minuten volgehouden dus ben best trots. En vooral heerlijk loom.quote:
Dit is zo waar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tandartsen zijn verschrikkelijk en awesome tegelijk. Dat is best knap
Morgen nog even werken tot 12:00 en dan daarna de sleutel ophalen. Dan vrij tot maandagquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je moest toch vrij de rest van de week?
Of wanneer kreeg je de sleutel?
Moet er nog iets geklust worden aan de kamer?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Morgen nog even werken tot 12:00 en dan daarna de sleutel ophalen. Dan vrij tot maandag
Denk het niet. Muren zien er netjes uit. Even kijken morgen of er nog meubels zijn die ze daar wil laten staan en die ik eventueel kan gebruiken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Moet er nog iets geklust worden aan de kamer?
Lidl beste koop van 1 2 3 oid geleden. Als je van hard houdt tenminste (huhuhhehehe)quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind een matras uitzoeken echt fucking kut.
Die Emma matrassen zijn toch behoorlijk?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind een matras uitzoeken echt fucking kut.
Zelfde buurt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:46 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa in alle chaos lijk je het toch best op een rijtje te hebben.💪
Hoera voor onderdak.
Vertel er later eens over…betere buurt ook nog? ‘Hospita’ is een bekende?
Mooie ruimte?
Emma lees ik wel wisselende verhalen over. Ikea ga ik soberso heen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die Emma matrassen zijn toch behoorlijk?
En hebben wel eens aanbiedingen. Of ‘gewoon’ ikea?
Ah ik loop een dag voorquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Morgen nog even werken tot 12:00 en dan daarna de sleutel ophalen. Dan vrij tot maandag
Ik heb ook een Mattsleeps (op advies van @Jagärtrutquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb al sinds 2011 Ikea matrassen en altijd tevreden geweest. In 2018 nieuwe gekocht, de Hokkasen, daar lig ik nog steeds op. Inmiddels wel met een topper vd Lidl. Geloof dat die inmiddels wel ook alweer uit assortiment is, de namen wisselen elke paar jaar.
Matt sleeps hoor ik ook heel goede verhalen over, is wel wat duurder. Zij hebben wel een echte proefslaapperiode, bij Ikea is er geloof ik 90 dagen maar als hij niet bevalt mag je 'm alleen eenmalig omruilen voor een andere, niet onbeperkt en geen geld terug.
@:gcjoel heb je die garantie al eens nodig gehad? Ik lees online vooral ook verhalen van mensen waarbij na een jaar al een kuil is en de ikea nogal moeilijk doet (en dat ze je ook vragen met dat matras naar de winkel klantenservice te komen haha).
Zelf niet, wel een familielid die een matras inclusief bevallingsvlekken terug bracht. Je moet er inderdaad wel zelf mee naar de klantenservice, dat is behoorlijk onhandigquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb al sinds 2011 Ikea matrassen en altijd tevreden geweest. In 2018 nieuwe gekocht, de Hokkasen, daar lig ik nog steeds op. Inmiddels wel met een topper vd Lidl. Geloof dat die inmiddels wel ook alweer uit assortiment is, de namen wisselen elke paar jaar.
Matt sleeps hoor ik ook heel goede verhalen over, is wel wat duurder. Zij hebben wel een echte proefslaapperiode, bij Ikea is er geloof ik 90 dagen maar als hij niet bevalt mag je 'm alleen eenmalig omruilen voor een andere, niet onbeperkt en geen geld terug.
@:gcjoel heb je die garantie al eens nodig gehad? Ik lees online vooral ook verhalen van mensen waarbij na een jaar al een kuil is en de ikea nogal moeilijk doet (en dat ze je ook vragen met dat matras naar de winkel klantenservice te komen haha).
Zelf overigens dus geen last gehad van kuil al zo snel dus ook geen ervaring met de garantie. De vorige was na 7 jaar echt wel op en vooral gewoon algeheel te zacht geworden. Ik heb er nu een topper op ook voor iets extra ondersteuning weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Bed 80x200 van hout ligt hier nog compleet met lattenbodem. Mag je zo hebben, wel zelf afhalen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Denk het niet. Muren zien er netjes uit. Even kijken morgen of er nog meubels zijn die ze daar wil laten staan en die ik eventueel kan gebruiken.
Komend weekend ga ik op zoek naar een matras en bed. Dan is het nog een kwestie van wachten tot de hond weg is en al m'n meuk uitzoeken, besluiten wat wel mee moet daarheen, wat opgeslagen moet worden en wat weg kan/moet. Opslag heb ik net geregeld.
KPN is opgezegd, F. heeft net iets nieuws afgesloten, ik wacht nog op antwoord van Vattenfall dus dat loopt ook. Verder was alles al gescheiden. tzt moet ik nog wel even m'n eigen administratie (zowel prive als zakelijk) netjes op orde brengen want die is een klein beetje chaotisch omdat alles de hele tijd wisselt. Gesprek met de boekhouder is donderdagochtend, dat moet ik nog even voorbereiden, wat ik van d'r wil en wat ik al gedaan heb enzo.
Ik ga zo voor de een-na-laatste-keer naar de dierenarts, dan binnenkort de laatste dingen voor Dora daar regelen. Dora lag gisterne INEENS in haar reisbench dus ook dat lijkt goed te komen.
Verder vandaag nog even naar de bieb, op zoek naar een portemonnee en naar de fysio. Koken, eten, slapen.
*hijg.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Fijn dat jullie hem eindelijk hebben kunnen zien, YinnyHet zal nu wel allemaal hectisch zijn, dat wordt vanzelf weer anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:14 schreef Yinny het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Wel wat gerust gesteld dus? Neemt niet weg dat het super vervelend is natuurlijk. Hoop dat het snel weg gaat en dat je hoofdpijn en misselijkheid ook weg gaan. Vooral dat laatstequote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zat verder de hele middag in het ziekenhuis, vlekje was vanochtend nog steeds niet weg. Doorgestuurd naar oogarts voor meteen vanmiddag. Druppelen, optometrist, oogarts, nog een OCT scan, weer oogarts. Het lijkt MEWDS te zijn, komt vooral voor bij verder gezonde vrouwen tussen 20-40, ontstaat vrij plotseling, meestal na een virusinfectie ofzo, en zou met een paar weken vanzelf moeten verdwijnen. Over vijf weken controle afspraak met weer zo'n scan. Hopelijk raak ik er al wat eerder aan gewend, want ik heb nog steeds beetje hoofdpijn en ben nog steeds beetje misselijk. Maar in elk geval wel fijn om te weten dat het niks engs of ernstigs is nu en dat het dus weer weg zou moeten gaan ook!
Ja, wel gerustgesteld. Mijn vader ligt as we speak in een oogziekenhuis ivm operatie aan beginnende netvliesloslating en heeft dat een jaar geleden in andere oog ook al gehad (toen al gedeeltelijke netvliesloslating bij operatie), dus dat helpt niet echt als je zelf ineens een vlekje ziet en het niet verloopt zoals je van migraine kent en je nogal angstig aangelegd bentquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel wat gerust gesteld dus? Neemt niet weg dat het super vervelend is natuurlijk. Hoop dat het snel weg gaat en dat je hoofdpijn en misselijkheid ook weg gaan. Vooral dat laatste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lonaa hier ook een bed beschikbaar. Met electrieke hoofd/voet einde, dus lattenbodem. Staat wat hoger op de poten. Vgl. seniorenbed😂
Ms ben je in de buurt met de auto van de werkgever evt? Indien interesse.
Trouwens die worden ongeveer weggegeven op marktplaats, bedenk ik mij. Of in de kringloop.
Ja, nee, ik proef denk ik nietsquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:50 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…vinden jullie dan een laurierblaadje iets van smaak toevoegt?
En waar lijkt het dan op?
Kan het gedroogde blaadje laurier worden weggelaten? Wat mist er dan?
He shit @Kaatje1! Meerdere vlekken lijkt me al helemaal echt rot.. bij mij is het iets minder heftig gelukkig, lijkt me supervervelend zoals jij hebt. Hopelijk is het bij jou ook geen beginnende netvliesloslating - of wel, en dat ze er dan vlot bij zijn en het mooi kunnen fixen en de vlekken rechts dan volledig verdwijnen zonder verdere nare bijkomstigheden of complicaties!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:Yinny wat een moeilijke tijd is dit voor jullie. Het verdriet en dan ook nog eens van alles wat extra moeten regelen.
Ik heb dit jaar ook ruim de zorgkosten eruit. Morgen eenzelfde onderzoek als @:vlindertje89 Dat heb ik al eerder gehad. Ik heb al zo'n 3 jaar een zwarte vlek in mijn linkeroog. Ben toen enorm onderzocht in een oogkliniek omdat het (inderdaad) een voorbode had kunnen zijn van netvliesloslating maar dit heeft te maken met iets van glasvocht. Sinds vorige week heb ik het ook in mijn rechteroog. Zwaar irritant allemaal zwarte vlekken (blijf m'n bril poetsen maar dat lost het helaas niet op) die voor je ogen bewegen (ik zie overal dingen in huis bewegen).
Ik weet dat ik toen een advies had gekregen maar wist niet meer precies wat, en ik kon ook nergens in de digitale systemen wat vinden. Huisarts gemaild, en die bleken ook niets te hebben ontvangen. Huisarts heeft de kliniek gebeld en die willen me zo snel mogelijk zien want ja, kan een netvliesloslating zijn of weer die kloterige zwarte vlekken die nooit meer weggaan. Dus morgenochtend om 9,40 afspraak voor zo'n uitgebreid onderzoek. Vraag dan wel of ze mij ook dat onderzoek willen sturen.
Investeer ik ook in genoeg beddegoedquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:52 schreef Lonaa het volgende:
Aanbod van 1persoonsbedden is lief, ik wil echter nu wel "investeren" in een bed waar ik een tijdje mee kan en laten we zeggen dat ik niet van plan ben altijd alleen in mn bed te liggen.
1) JA!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:50 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…vinden jullie dan een laurierblaadje iets van smaak toevoegt?
En waar lijkt het dan op?
Kan het gedroogde blaadje laurier worden weggelaten? Wat mist er dan?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:46 schreef Yinny het volgende:
Goed nieuws voor @:Lonaa! Fijn dat je een (semi)eigen plekje heb gevonden
@:troel Doe echt rustig aan! Het is niet niks geweest waardoor je nu nog niet jezelf bent.
Goed, we hebben broer gezien. Hij ziet er gelukkig mooi uit, op wat blauwe plekken na.Hoe is het met jou? Druk en in de regelmodus? Diep verdriet of afschuw of woede of.. ? Hoe is het met *jou*?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh zeker.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Investeer ik ook in genoeg beddegoedsingle girl fall
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Eenmalig?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:sigme vooral ook die laatste ps
Gedoe van laatst was dus niet eenmalig?
Blijf me erover verbazen, zoveel mensen hier in de sc met problematische ouder-kind relaties. In mijn reallife omgeving ken ik dat eigenlijk nauwelijks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Aha.😇quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, nee, ik proef denk ik nietsEn toch blijf ik het desgevraagd toevoegen.
Op youtube ooit een filmpje gezien van iemand die het heeft uitgetest met gewoon witte rijst met niets en witte rijst met een laurierblad en dat laatste had wel echt een meer complexe smaak oid.
Maar liever vers(ingevroren) dan droog. Peperig, piment-achtig, maar groener is hoe ik het zou omschrijven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:18 schreef sigme het volgende:
[..]
1) JA!
2) Op een geurig oud dennenbos
3) Nee. Een soort diepe groen smaak, zware denneboom
Zet maar een pot kool wel voor zuurkool mét en eentje zonder laurier. In twee verschillende ruimtes. En ruik wat je ruikt.
+1quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sigme vooral je spoilermaar ook je opvoeding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |