abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210849839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 08:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zegt me niets. Over het algemeen ben ik wel geneigd om accountants en boekhoudkantoren mee te nemen. Door de aard van hun beroep verwacht je nu eenmaal niet gauw problemen, ook al omdat ze meestal een vast klantenbestand hebben met voorspelbare inkomsten.
Deze lijkt dan nu de uitzondering op de regel te bevestigen :)
Speciaal voor jou een accountantsproject
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27920
Lening ivm herfinanciering en uitkering management fee
pi_210851611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:35 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Er worden bijna geen nieuwbouwhuizen opgeleverd dus dat moeten ze ook voelen in die branche.
CBS
Aantal verkochte nieuwbouwwoningen gehalveerd in Q2 2023
In het tweede kwartaal van 2023 waren er ruim de helft minder transacties op de markt voor nieuwbouwkoopwoningen dan een jaar eerder. Dit is de grootste daling sinds de start van de meting in 2015. Bij de nieuwbouwwoningen is het aantal transacties in de loop van 2022 steeds sneller gedaald. In het tweede kwartaal van 2023 daalde het aantal naar 3.300 transacties, dat is 56,2% minder dan een jaar eerder. Bij de bestaande koopwoningen daalde het aantal verkopen met 6,1% tot 44.500.
pi_210853233
Leckerbek
¤ 25.000 | 9,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/leckerbek/
Modulaire foodtrucks op Ameland. Geen harde zekerheden.
pi_210853255
Fortune Coffee Regio Breda
¤ 475.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/fortune-coffee-regio-breda/
2e (derden)hypotheek en volledige lineaire aflossing
pi_210853595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Fortune Coffee Regio Breda
¤ 475.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/fortune-coffee-regio-breda/
2e (derden)hypotheek en volledige lineaire aflossing
Zo te zien wordt er door die koffie jongens aardig geld verdiend en zou de rente rn aflossing van rond de 120k per jaar ook met wat tegenslag betaald moeten kunnen worden.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:22:47 #106
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210854076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn: als zelfs zo'n project niet meer vol komt dan hebben ze een probleem.
Behalve dat het slechts een 2e hypotheek is , zie ik vooral pluspunten.

Locatie is ook prettig, Hamburg is een moderne dynamische stad, prachtige haven, mooie villawijken. Dat spreekt me een stuk meer dan een object in het voormalige Oost-Duitsland, dat met krimp te maken heeft.
Desondanks loopt hij maar matig vol; 51% van de benodigde 1,5mio is binnen dus er moet nog héél wat bij elkaar geharkt worden.
Wellicht als CRE nu vlot de aflossingen van o.a. Schwanbeck, Ooltgensplaat III en de opslaghal in Erfurt uitbetaald, dat er dan nog wat mensen geld doorsluizen.
pi_210854299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:09 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ben ik weer. Musical "De Tocht" krijgt 3/5 van NRC. Wat nog mild is nadat ze overal al zijn afgefakkeld.

Ik geniet er stiekem wel een beetje van, vooral nadat GVE met slechte onderbouwing en zekerheden dat project ontzettend zat te pushen onder haar klanten. GVE staat er zeker gekleurd op als dit uitdraait op een miljoenenstrop.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)mist-inhoud-a4176063
De musical werd ook al tijden 'gepushd' in de lokale media hier met koppen met uitroeptekens als "Al tigduizend kaarten verkocht!" "Nog één week tot de premiere van de Tocht!" enzovoort, duidelijk afkomstig van de marketingafdeling en gewoon door de redacties tussen de overige nieuwsartikelen geplaatst. Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze het met de nodige vertraging en tegenslag toch voor elkaar gekregen hebben dus wat dat betreft gun ik het ze wel om in elk geval uit de kosten te komen.
pi_210854445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn: als zelfs zo'n project niet meer vol komt dan hebben ze een probleem.
Behalve dat het slechts een 2e hypotheek is , zie ik vooral pluspunten.

Locatie is ook prettig, Hamburg is een moderne dynamische stad, prachtige haven, mooie villawijken. Dat spreekt me een stuk meer dan een object in het voormalige Oost-Duitsland, dat met krimp te maken heeft.
Eens voor wat betreft voormalig Oost-Duitsland en dit keer geen groot "opwaarts verhuurpotentiaal" maar een bezettingsgraad van 100%, maar zonder me in dit project verdiept te hebben vermoed ik dat dit pand niet in aan de haven in een mooie villawijk staat.
pi_210855101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 01:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Speciaal voor jou een accountantsproject
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27920
Lening ivm herfinanciering en uitkering management fee
Mooie post, stabiele cashflow bij dergelijke bedrijven.
Zit privé ook ruim in zijn jasje zo te zien.
pi_210855300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:59 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Mooie post, stabiele cashflow bij dergelijke bedrijven.
Zit privé ook ruim in zijn jasje zo te zien.
Merkwaardig dat hij geen tweede hypotheek wil afgeven. Zo'n negatieve hypotheekverklaring geeft 0 % comfort. Pikant detail is dat iedere accountant een dergelijke "zekerheid" zou afraden bij een BtB lening _O-
pi_210855872
Henk van Vulpen
¤ 25.000 | 9,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/henk-van-vulpen1/
2e lening haagplantenkwekerij. Mooie overwaarde onroerend goed, maar geen hypotheek
pi_210855890
E. Eyupoglu en M. Eyupoglu-Bilgi
¤ 600.000 | 8,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/e-eyupoglu-en-m-eyupoglu-bilgi/
1e hypotheek bedrijfspand

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-10-2023 20:00:58 ]
pi_210856937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Eens voor wat betreft voormalig Oost-Duitsland en dit keer geen groot "opwaarts verhuurpotentiaal" maar een bezettingsgraad van 100%, maar zonder me in dit project verdiept te hebben vermoed ik dat dit pand niet in aan de haven in een mooie villawijk staat.
Amsterdam omvat ook meer dan alleen de toeristische locaties, maar om één of andere (voor mij onverklaarbare ;) ) reden, wil iedereen daar graag wonen....

Hier een review van de wijk. Niet super positief maar ook niet zo dat ik er weg wil blijven. Ik denk dat we via SIG in heel wat beroerdere wijken in o.a. Rotterdam geïnvesteerd hebben.
https://the-red-relocator(...)t-profile-rahlstedt/

[ Bericht 19% gewijzigd door obligataire op 06-10-2023 20:04:56 ]
Pecunia non olet
pi_210857320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Merkwaardig dat hij geen tweede hypotheek wil afgeven. Zo'n negatieve hypotheekverklaring geeft 0 % comfort. Pikant detail is dat iedere accountant een dergelijke "zekerheid" zou afraden bij een BtB lening _O-
Daar staat dan wel weer 9% rente tegenover.....dure grap voor hem om niet die 2e hypotheek af te hoeven geven.
Mét 2e hypotheek had hij ook wel met 7% kunnen volstaan?

Wat ik ook wat raar vind is dat ze lenen om fee uit te kunnen keren. Hij zal die fee ergens voor nodig hebben denk ik, anders doe je dat toch niet. Heel slecht voor de solvabiliteit :

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 06-10-2023 20:29:40 ]
Pecunia non olet
pi_210857524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daar staat dan wel weer 9% rente tegenover.....dure grap voor hem om niet die 2e hypotheek af te hoeven geven.

Enerzijds bespaart hij de notaris en overige kosten rond een 2e hypotheek, maar dat is altijd nog minder dan 36 maanden lang 2 % meer rente betalen. Zo beschouwd lijkt hij dief van eigen portemonnee.... en dat voor een rekenaar ..... makes you think.
pi_210857686
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Een 2e hypotheek oogt altijd heel mooi, maar een 2e hypotheek zonder parate executie brengt een financier ook niet enorm veel. Er wordt in het geval van betalingsproblemen toch altijd een (tussen)oplossing gezocht. Enkel als een ondernemer écht niet mee wil werken of naar het buitenland verdwijnt, dan gebeurt er ooit wat mee. Anders is het niet heel veel anders dan de borgstelling (behalve als het huis verkocht wordt zit je natuurlijk mee in de rangorde).

p.s. soms wordt er geen toestemming voor 2e hypotheek gegeven door de bank, daardoor zie je bij GVE/Collin vaker dit soort leningen. Geen idee of dat hier het geval is.

[ Bericht 1% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 07-10-2023 13:16:17 ]
pi_210857713
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat ik ook wat raar vind is dat ze lenen om fee uit te kunnen keren. Hij zal die fee ergens voor nodig hebben denk ik, anders doe je dat toch niet. Heel slecht voor de solvabiliteit :
Leningen van 7% zie je nauwelijks nog op GVE/Collin, dat was dan toch +- 8% geworden
pi_210858473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Henk van Vulpen
¤ 25.000 | 9,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/henk-van-vulpen1/
2e lening haagplantenkwekerij. Mooie overwaarde onroerend goed, maar geen hypotheek
Een eerdere lening van deze ondernemer met dezelfde looptijd en bedrag is probleemloos verlopen en in juni van dit jaar afgerond.

https://www.collincrowdfund.nl/henk-van-vulpen/
pi_210859019
Ik weet niet of het al gemeld is, maar in het kader van Meer- en minder zorg is vandaag ongeveer 20% van de inleg terugbetaald. Toelichting heb ik nog niet gezien, of is dit al eerder aangekondigd?
Pecunia non olet
pi_210860030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 22:43 schreef obligataire het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar in het kader van Meer- en minder zorg is vandaag ongeveer 20% van de inleg terugbetaald. Toelichting heb ik nog niet gezien, of is dit al eerder aangekondigd?
Ja en nee. Officieel nog niks van Collin gehoord maar “intern” al wel gemeld:

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:00 schreef zeeland6 het volgende:
Op 5 oktober 2023 is Kwartelstraat 5 C veranderd:
Status: VERKOCHT (oude status: verkocht onder voorbehoud )

Pandje van onze vrind bij ccf
Meerz*rg. 41153
pi_210860398
De Leeuwardense schoenenboer worden inmiddels de duimschroeven aangedraaid ~O>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_210860913
Opvallend bericht over dit project van iemand die we van diverse HCN-projecten kennen:

(Even in 2 spoilers gezet, eerste is uit het AD)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_210861566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:48 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
..... maar een 2e hypotheek zonder parate executie brengt een financier ook niet enorm veel.....
Je gebruikt het begrip 'parate executie' verkeerd, iedere hypotheek omvat parate executie.
pi_210862156
* BREAKING* Funding Circle draagt portefeuille over aan incassobureau INTRUM

Investeerders bij Funding Circle krijgen in één keer de volgende betaling:
1) 100 % van de uitstaande lopende leningen en rentebetalingen
2) 12 % van de afgeboekte leningen en rentebetalingen

Lijkt me een keurige propositie.

[ Bericht 6% gewijzigd door paardendokter op 07-10-2023 12:56:37 ]
pi_210862558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:20 schreef paardendokter het volgende:
* BREAKING* Funding Circle draagt portefeuille over aan incassobureau INTRUM

Investeerders bij Funding Circle krijgen in één keer de volgende betaling:
1) 100 % van de uitstaande lopende leningen en rentebetalingen
2) 12 % van de afgeboekte leningen en rentebetalingen

Lijkt me een keurige propositie.
12% van de afgeboekte leningen vind ik wat mager. Een aantal van de leningen heeft Intrum de laatste tijd zijn best niet meer voor gedaan. Gaat zij daar nu de vruchten van plukken? Afijn denk dat er weinig mogelijkheden zijn om die 12% omhoog te krijgen voor ons als investeerders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')