'Den Bob'quote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef MaJo het volgende:
Ben nu begonnen aan Bob. Vind het na 2 afleveringen al helemaal geweldig
Jaquote:
Ja dat zag ik. En ik ga ook wel overstappen naar spotify. Als het exporteren niet werkt is het even een klusje om alle podcast waar ik geabonneerd op ben op te zoeken. Maar dat is nog wel te doen.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er is een export functie maar ik weet niet of import buiten Youtube Music makkelijk gaat.
Ik heb tijd geleden al mijn abonnementen al overgezet naar Spotify en sinds die tijd bij nieuwe podcasts ook direct gedaan. Ik zal het wel missen, Spotify vind ik een minder fijne app.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk hoe belabberd dat al jaren isquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
Sinds mijn nieuwe foon ook alles op spotify gezet. Maar vind het een klote app voor podcasts.
quote:Op maandag 7 september 2020 19:35 schreef Meke het volgende:
Mijn eerste algemene tip is dat je de app pocket casts moet downloadenIs echt ontzettend fijn, en heel erg veel mogelijkheden
Zo kun je bijvoorbeeld afleveringen archiveren nadat je ze beluisterd hebt, waardoor het precies duidelijk is welke afleveringen je al geluisterd hebt, je kunt een wachtlijst maken. Je kunt per podcast instellen wat je met een nieuwe afleveringen wilt doen (onderaan of bovenaan de wachtlijst, wel/niet downloaden) en bijvoorbeeld ook na een bepaalde tijd/ bij een bepaald aantal afleveringen de oude afleveringen archiveren. Ik doe dat bijvoorbeeld bij nieuwspodcasts, die soms 2x per dag uitkomen, die ga ik niet allemaal nog terugluisteren als ik er niet aan toe kwam
Volledig mee eens. Ik betaal voor een Podimo-abonnement, maar die app is zo klote dat ik alles dat niet achter een betaalmuur zit nog steeds via pocket casts luister.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:49 schreef Meke het volgende:
Ik wil echt van harte pocket casts aanraden aan alle podcastliefhebbers. De app heeft zoveel megafijne functies![]()
3,5 jaar geleden schreef ik het volgende, en sta er nog steeds achter
[..]
Toevallig er net opgezetquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:49 schreef Meke het volgende:
Ik wil echt van harte pocket casts aanraden aan alle podcastliefhebbers. De app heeft zoveel megafijne functies![]()
[..]
Pocket cast is betaald toch? Of is dit een gratis versie?quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:49 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb het heel lang gratis gebruikt. Inmiddels betaal ik wel, maar verwacht dat je ook nog wel gratis kunt gebruiken? Alleen weet ik dus niet zeker welke functionaliteiten je dan mist.quote:Op maandag 29 april 2024 10:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Pocket cast is betaald toch? Of is dit een gratis versie?
quote:
AntennaPod is gratis, open-source, reclamevrij en lijkt héél erg op Google Podcasts qua UI.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja ik zag het ook. Moet nu echt overstappen. En mijn lange wachtrij overzetten. Wel even een klusjes gok ik.
Vandaag en gisteren Bob beluisterd. Tamelijk ontroerend. Ik las vandaag dat Mirella in 2018 is overleden.quote:Op maandag 22 april 2024 12:14 schreef Jester65 het volgende:
De VPRO podcast gids heeft een verkiezing van de beste podcast georganiseerd, de uitslag is hier te vinden: https://www.vprogids.nl/p(...)te-podcast-ooit.html
De top 10
1. Bob
2. De plantage van mijn voorouders
3. De brand in het landhuis
4. De Deventer mediazaak
5. de kunst van het verdwijnen
6. Mina & mevrouw
7. El Tarangu
8. De erfenis
9. Echt gebeurd
10. In de ban van Rian
De top 10 bevat wel de namen die je zou verwachten, alleen Echt gebeurd valt een beetje uit de toon voor mij. De Deventer mediazaak was mijn eerste kennismaking met het fenomeen podcast, dus prima dat die een hoge plek heeft gekregen.
Ja, ik heb beide podcasts van Maartje Duin beluisterd (De plantage en Mina & mevrouw) en ze zijn zeker de moeite waard, maar staan voor mij te hoog in deze lijst, zeker De plantage van onze voorouders. Het knappe van Maartje is dat ze de podcasts heel persoonlijk durft te maken, en het zijn natuurlijk thema's die ongemakkelijk zijn voor haar familie. Keerzijde hiervan is dat ze zich af en toe wel heel nederig opstelt, zeker bij De plantage, dat irriteerde me af en toe.quote:Op maandag 29 april 2024 21:46 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag
[..]
Vandaag en gisteren Bob beluisterd. Tamelijk ontroerend. Ik las vandaag dat Mirella in 2018 is overleden.
Nummer twee spreekt me helemaal niet aan in eerste instantie. Iemand hem beluisterd?
Pocketcast even bekeken en dat ziet er inderdaad wel heel goed uit. Podcasts die in google podcast nog niet stonden staan er wel. Wachtrij kan je aanpassen. Dat ziet er goed uit. Enige minpuntje van de gratis versie is geen web/desktop player heeft. Maar dat is dan wel een heel klein minpuntje vergeleken met de nadelen van spotify en ook google podcast waar soms podcast niet op kwamen.quote:Op maandag 29 april 2024 13:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb het heel lang gratis gebruikt. Inmiddels betaal ik wel, maar verwacht dat je ook nog wel gratis kunt gebruiken? Alleen weet ik dus niet zeker welke functionaliteiten je dan mist.
Ziet er ook goed uit alleen is alleen voor android lees ik. Dus dan valt het helaas af wegens de iphone van mijn werk.quote:Op maandag 29 april 2024 16:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
AntennaPod is gratis, open-source, reclamevrij en lijkt héél erg op Google Podcasts qua UI.
De brand in het landhuis ook onlangs geluisterd: prima hoor, maar de tweede beste podcast? Meer een gemiddeld goede, waarin de uiteindelijke conclusie door niets anders dan de bewering van die kunstdetective wordt ondersteund.quote:Op maandag 22 april 2024 12:14 schreef Jester65 het volgende:
De VPRO podcast gids heeft een verkiezing van de beste podcast georganiseerd, de uitslag is hier te vinden: https://www.vprogids.nl/p(...)te-podcast-ooit.html
De top 10
1. Bob
2. De plantage van mijn voorouders
3. De brand in het landhuis
4. De Deventer mediazaak
5. de kunst van het verdwijnen
6. Mina & mevrouw
7. El Tarangu
8. De erfenis
9. Echt gebeurd
10. In de ban van Rian
De top 10 bevat wel de namen die je zou verwachten, alleen Echt gebeurd valt een beetje uit de toon voor mij. De Deventer mediazaak was mijn eerste kennismaking met het fenomeen podcast, dus prima dat die een hoge plek heeft gekregen.
Interessant, heb alle afleveringen tot nu toe geluisterd.quote:Op maandag 29 april 2024 10:56 schreef manny het volgende:
Engels:
https://wondery.com/shows/the-price-of-paradise/
In het kort:
Familie koopt online onbewoond eiland om te gaan wonen. De bevolking daar is het er niet geheel mee eens. Echter: deze familie werd gevolgd door een cameraploeg (een soort ik vertrek situatie) dus alles is behoorlijk goed gedocumenteerd en tevens: de gebeurtenissen zijn vrij heftig.
Presentatrice: Alice Levine: Erg prettige stem / manier van vertellen.
quote:Aan de hand van zes persoonlijke voorwerpen en de verhalen die ze meedragen, neemt podcastmaker Reinjan Prakke je mee door de geschiedenis van de Holocaust in Nederland. De podcast ‘Vergeet me niet’ begint vlak voor de Tweede Wereldoorlog, vertelt over de systematische vervolging en moord tijdens de bezetting en werpt een nieuw licht op de periode na de bevrijding.
Klinkt interessant!quote:Op maandag 29 april 2024 10:56 schreef manny het volgende:
Engels:
https://wondery.com/shows/the-price-of-paradise/
In het kort:
Familie koopt online onbewoond eiland om te gaan wonen. De bevolking daar is het er niet geheel mee eens. Echter: deze familie werd gevolgd door een cameraploeg (een soort ik vertrek situatie) dus alles is behoorlijk goed gedocumenteerd en tevens: de gebeurtenissen zijn vrij heftig.
Presentatrice: Alice Levine: Erg prettige stem / manier van vertellen.
Mirella? Bedoel je Elisa/Liset? Die is inderdaad inmiddels overleden.quote:Op maandag 29 april 2024 21:46 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag
[..]
Vandaag en gisteren Bob beluisterd. Tamelijk ontroerend. Ik las vandaag dat Mirella in 2018 is overleden.
Nummer twee spreekt me helemaal niet aan in eerste instantie. Iemand hem beluisterd?
Ik vond het interessant maar zou het zelf ook niet zo hoog zetten. Ik heb zelf pas 7 podcasts beluisterd in totaal maar deze komt denk ik onderaan die lijst, ik ben het ook vrij snel weer vergetenquote:Op dinsdag 30 april 2024 13:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
De brand in het landhuis ook onlangs geluisterd: prima hoor, maar de tweede beste podcast? Meer een gemiddeld goede, waarin de uiteindelijke conclusie door niets anders dan de bewering van die kunstdetective wordt ondersteund.
We moeten maar geloven wat Arthur Brand ergens gehoord heeft, maar volgens mij is er geen enkel ander ondersteunend bewijs.
Ook de Stichting Marggraff komt er niet heel goed vanaf, maar uiteindelijk zijn dat ook vooral maar suggesties waar ze zelf tot op de dagvaarding vandaag niet blij mee zijn: https://www.bd.nl/vught/v(...)-einde-aan~a133cefe/
De museumdirecteur is trouwens een tijdje terug nogal slecht in het nieuws gekomen door de nogal erg ruime regeling die hij voor zichzelf bedongen had van zijn aftreden als directeur van het Brabants Museum.
Degene die wel aantoonbaar een negatieve rol hebben gespeeld zijn journalist Rob Bartol en Omroep Brabant. Deze man staat sowieso al bekend als een totale imbeciel die alleen goed is in het op de radio irriteren van mensen die wèl hun eigen naam goed kunnen spellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |