abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2023 @ 23:40:07 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210773269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:33 schreef oheng het volgende:
Tokmak wordt echt niet zomaar opgegeven, er zijn al maanden geleden satelietbeelden beschikbaar van loopgraven helemaal rondom Tokmak. En alle wegen en treinrails maakt Tokmak een strategisch belangrijke stad.

En bovendien: de russen vechten met hun rug tegen de zee. Ze hebben de luxe niet om grond prijs te geven.

Enige nadeel is dat het in ietwat laaggelegen gebied ligt (net als Bakhmut).
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210773287
quote:
Tokmak wordt echt niet zomaar opgegeven, er zijn al maanden geleden satelietbeelden beschikbaar van loopgraven helemaal rondom Tokmak. En alle wegen en treinrails maakt Tokmak een strategisch belangrijke stad.

En bovendien: de russen vechten met hun rug tegen de zee. Ze hebben de luxe niet om grond prijs te geven.

Hoogst onwaarschijnlijk inderdaad. Strategisch beeldbepalend in deze oorlog.

Ziet er inderdaad uit alsof "massaal soldaten vluchten". :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 27 september 2023 @ 23:43:31 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210773289
quote:

Beetje psyops denk ik. Tokmak gaat wel lastig te verdedigen worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210773294
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je hoeft de stad helemaal niet in voor het strategische effect. Zodra de (spoor)wegknooppunten binnengetrokken bereik van de artillerie zijn is het game-over.
zie email 27 oktober
  woensdag 27 september 2023 @ 23:44:39 #6
pi_210773295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoogst onwaarschijnlijk inderdaad. Strategisch beeldbepalend in deze oorlog.

Ziet er inderdaad uit alsof "massaal soldaten vluchten". :')
Vluchten naar Rusland of een andere hel. :9~
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210773297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
De verdediging van Tokmak is nog niet eens relevant gezien de vorderingen aan het front.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 27 september 2023 @ 23:47:43 #8
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210773308
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:17 schreef oheng het volgende:

[..]
Hier is de bron.

Er zijn 2 problemen.
Ten eerste: de bron is een uiterst schichtige video edit van voertuigen die stilstaan. Hoe kom je erbij dat ze allemaal vernietigd zijn? Dat kun je onmogelijk beoordelen. En bovendien is het Oekraine die oprukt, en daardoor vele voertuigen kan recoveren.
Tweede probleem is dat Weeb Union een bijzonder geval is. Even verderop in de video gaat hij los op een conspiracy theorie dat Oekraine moet aanvallen van de VS (en de joden/aliens waarschijnlijk). En hij post dit soort diepgaande strategische inzichten.
De video lijkt me duidelijk genoeg en is bovendien gegeolokaliseerd. Dit soort verliezen sluiten ook prima aan bij langzaam schuivende linies en de problemen om Russische linies te doorbreken.

Als de voertuigen eenmaal stilstaan zijn ze erg makkelijk te vernietigen door artillerie of drones, daar is legio videomateriaal van beschikbaar.

Remy is overigens niet de bron, dat is enkel iemand die de betere video's uit de specifieke telegramgroepen haalt en de teksten vertaalt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 27 september 2023 @ 23:49:10 #9
38496 Perrin
pi_210773314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De verdediging van Tokmak is nog niet eens relevant gezien de vorderingen aan het front.
In dit tempo redden ze dat niet voor de vorst invalt nee.
  woensdag 27 september 2023 @ 23:51:45 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210773320
Zijn we Kherson vergeten? Dat was ook goed verdedigd en veel poppetjes. Zullen de Russen echt zo dom zijn om zich weer in te laten sluiten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210773323
Mogelijk een bansky

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 september 2023 @ 23:52:32 #12
56749 BlaZ
pi_210773324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar als het slecht verdedigbaar is en je het risico loopt een compleet leger te verliezen....
Het is niet slecht verdedigbaar, het is volledig ingericht om te verdedigen terwijl de gebieden ten zuiden daarvan dat niet zijn. Het zou waanzin zijn terug te trekken naar Melitopol omdat juist Melitopol veel moeilijker te verdedigen is.

De verdedigingslinies zijn duidelijk zichtbaar op de ISW kaart: https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
pi_210773338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
In dit tempo redden ze dat niet voor de vorst invalt nee.
Bovendien kiezen de Russen er vooralsnog voor om 'voorwaartse posities' te verdedigen.

Wordt inderdaad een helse klus.
pi_210773339
quote:
84s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:51 schreef Starhopper het volgende:
Zijn we Kherson vergeten? Dat was ook goed verdedigd en veel poppetjes. Zullen de Russen echt zo dom zijn om zich weer in te laten sluiten?
Kherson gaf de Russen problemen omdat ze hun aanvoerroutes over de rivier kwijtraakten.
pi_210773343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is niet slecht verdedigbaar, het is volledig ingericht om te verdedigen terwijl de gebieden ten zuiden daarvan dat niet zijn. Het zou waanzin zijn terug te trekken naar Melitopol omdat juist Melitopol veel moeilijker te verdedigen is.

De verdedigingslinies zijn duidelijk zichtbaar op de ISW kaart: https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
Daarbij ook linies op de flanken, omsingeling zal niet makkelijk zijn.
pi_210773345
quote:
84s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:51 schreef Starhopper het volgende:
Tokmak is alleen makkelijker te bevoorraden dan Kherson. Zowel in versterking als munitie en dergelijke.
  woensdag 27 september 2023 @ 23:57:38 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210773347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kherson gaf de Russen problemen omdat ze hun aanvoerroutes over de rivier kwijtraakten.
Dit kunnen ze ook prima bij Tokmak toepassen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 27 september 2023 @ 23:58:05 #18
56749 BlaZ
pi_210773350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daarbij ook linies op de flanken, omsingeling zal niet makkelijk zijn.
Verder is er nog de vraag wat er nog extra bijgebouwd is, ik heb daar nog geen duidelijk overzicht van gezien. Dit geeft ook aan waarom dit offensief moest plaatsvinden deze zomer. Met nog eens maanden voorbereidingstijd worden verdedigingslinies enkel sterker en ondoordringbaarder, zoals in Korea.
pi_210773354
Het is alweer een tijdje terug dat we ka52 hits op oekrinse pantsers hebben gezien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 28 september 2023 @ 00:00:00 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210773357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tokmak is alleen makkelijker te bevoorraden dan Kherson. Zowel in versterking als munitie en dergelijke.
Kijk eens op de kaart. Het gaat maar om 2 wegen. Als die in bereik van artillerie liggen, dan is het klaar voor ze ;)
  donderdag 28 september 2023 @ 00:00:39 #21
38496 Perrin
pi_210773361
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:59 schreef Slayage het volgende:
Het is alweer een tijdje terug dat we ka52 hits op oekrinse pantsers hebben gezien
Daar is de helft al kapot van inmiddels. Denk dat ze op de laatste paar wat zuiniger zijn geworden.
  donderdag 28 september 2023 @ 00:01:43 #22
38496 Perrin
pi_210773369
quote:
84s.gif Op donderdag 28 september 2023 00:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kijk eens op de kaart. Het gaat maar om 2 wegen. Als die in bereik van artillerie liggen, dan is het klaar voor ze ;)
Gaat wel een lang Bachmoet-achtig verhaal worden natuurlijk.
pi_210773370
quote:
84s.gif Op donderdag 28 september 2023 00:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk meer om de spoorwegen. Je kan een spoor kapot schieten, maar een dieseltrein kan 100 meter voor een kapot spoor stoppen. Of 200 meter, of een kilometer, etc.

Dan kun je flink wat versterking op relatieve afstand achterlaten.
pi_210773371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Verder is er nog de vraag wat er nog extra bijgebouwd is, ik heb daar nog geen duidelijk overzicht van gezien. Dit geeft ook aan waarom dit offensief moest plaatsvinden deze zomer. Met nog eens maanden voorbereidingstijd worden verdedigingslinies enkel sterker en ondoordringbaarder, zoals in Korea.
Tenslotte kunnen de Russen redelijk inschatten waar de Oekraïners door breken en daar hun verdedigingszwaartepunt naar verleggen.
  donderdag 28 september 2023 @ 00:02:37 #25
pi_210773373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De Russen moeten Tokmak vooral volproppen met mannen, wapens en munitie. Prooi voor Ukrainse clusterbommen. Bahkmut 2.0.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')