https://www.telegraaf.nl/(...)-tegen-marco-borsatoquote:Aangifte van seksueel misbruik tegen Marco Borsato
AMSTERDAM - Een jonge vrouw (22), die zegt vanaf haar vijftiende seksueel te zijn misbruikt door Marco Borsato, heeft maandag officieel aangifte gedaan bij de zedenpolitie in de regio Midden-Nederland.
Met de aangifte verzoekt de vrouw om strafrechtelijke vervolging voor het delict aanranding. Ze stelt in haar aangifte dat gedurende een aantal jaren sprake is geweest van het plegen van ontuchtige handelingen. Bij aanranding gaat het dan om ongewenst aanraken van geslachtsdelen, billen en borsten. De politie heeft bewijsmateriaal in beslag genomen, dat de aangifte kan ondersteunen.
Het is voor het eerst dat officieel aangifte volgt tegen Borsato, die al geruime tijd onder vuur ligt vanwege geruchten van grensoverschrijdend gedrag.
Het Openbaar Ministerie zegt in een reactie: ,,We hebben vandaag een aangifte van onzedelijke betastingen tegen hem ontvangen. Onderzoek zal moeten uitwijzen of er sprake is van bewijsbare strafbare feiten. Een verdere toelichting kunnen we op dit moment niet geven."
Het advocatenechtpaar Knoops, dat Borsato bijstaat, blijft bij een vorige week uitgegeven verklaring dat het Openbaar Ministerie om een 'onafhankelijk onderzoek' is verzocht en dat verder geen vragen worden beantwoord. Borsato zelf laat weten 'kennis te hebben genomen van het feit dat aangifte jegens mij is gedaan.'
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef Mylene het volgende:
Dochter van werkneemster zanger zegt aangerand te zijn (meisje met het dagboek). Het misbruik duurde volgens de aangeefster van 2014 tot in 2019. Hij zat volgens haar talloze malen aan borsten, billen en en gleed met zijn handen onder haar rokje om tussen benen te strelen. (Telegraaf Premium).
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Mylene het volgende:
In het premium artikel staat ook dat Borsato volgens de aangifte aanwezig was tijdens sessies met psychologen en huilend zijn verontschuldigen aanbood.
Na het overlijden vader, zou Borsato zich hebben opgeworpen als een pleegvader.
SPOILER: ArtikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn van alle affaires en beschuldigingen rondom Marco Borsatoquote:Op dinsdag 14 december 2021 23:11 schreef JourneyBlue het volgende:
Tijdlijn:
In 2019 heeft de moeder van de vrouw een dagboek ontdekt waarin het seksueel misbruik gedetailleerd is beschreven.
Op 4 juli 2019 confronteerde de moeder van het slachtoffer Marco op kantoor met de gevonden info uit het dagboek.
Op die dag zou er dus ook een geluidsopname zijn gemaakt. Het vermeende slachtoffer heeft daarna therapie gevolgd, waarbij de zanger ook aanwezig zou zijn geweest. Borsato zou daar huilend zijn excuses hebben aangeboden
- In september 2019 heeft moeder de samenwerking met MB beëindigd en verklaart in Story week 49/2021: ‘Ik heb Marco al twee jaar niet gezien of gesproken!.' (https://www.tijdschrift.n(...)rondom-marco-borsato). Wanneer waren die sessies bij de psycholoog dan?
- In januari 2020 kwam naar buiten dat Marco mogelijk het seizoen van TVK niet af zou maken: https://www.telegraaf.nl/(...)ids-mogelijk-niet-af
- februari 2020: Marco en Leontine gaan scheiden
- maart 2020: Ilse vervangt Marco bij de finale van TVK:
https://www.televizier.nl(...)e-van-the-voice-kids
- maart 2020 Evert Santegoeds zou door moeder zijn benaderd ("Er zouden (toen ook al) dagboekaantekeningen en een bandopname zijn, maar men kwam niet met bewijs over de brug”(https://www.mediacourant.(...)al-sinds-maart-2020/)
- juni 2020: Marco keert niet terug bij TVK:
https://www.televizier.nl(...)co-borsato-op-straat
- (Reeds) medio 2020 is door de heer Marco Borsato aan Knoops' Advocaten NV verzocht om een onderzoek in te stellen naar een aantal insinuaties verband houdend met de aantijging dat hij grensoverschrijdend seksueel gedrag zou hebben vertoond met minderjarige meisjes.
- juni 2021: Marco en Leontine weer samen
- 24-11-2021 (en eerder): RoddelPraat beweert dat MB aan jonge meisjes heeft gezeten
- rond 20-08-2021: Yvonne zegt contact te hebben met een slachtoffer. En is 14-12 trots op "haar 2 leeuwinnen"
-25-11-2021: Fawry van RUMAG TV/De Roddelloog: “Nu heb ik vorige week met een hele goede bron gebeld en die heeft mij dus verteld dat er op dit moment drie meiden zijn die een aanklacht tegen hem gaan indienen. Er komt dus binnenkort een rechtszaak tegen Marco over dit hele gebeuren. Hij ziet het al aankomen, want wat ik ook heb gehoord is dat hij ergens in Italië een stukje grond heeft gekocht
- 09-12-2021: Knoops' Advocaten maakt donderdagavond om 19.00 uur bekend dat ze het Openbaar Ministerie hebben gevraagd een onderzoek in te stellen naar de oorsprong van de geruchten van mogelijk grensoverschrijdend gedrag door de zanger. Omdat de geruchten blijven aanhouden en dat schadelijk is voor zijn ,,persoonlijke integriteit en reputatie", zo stellen de advocaten. Geert-Jan voegt daar aan toe: ,,En voor een ieder die het bericht nog steeds niet begrijpt..: dhr. Borsato ontkent dus de insinuaties."
- 13-12-2021: Volgens de 22-jarige vrouw zou Marco Borsato haar al vanaf haar vijftiende seksueel hebben misbruikt, tot ze twintig jaar was. "In de aangifte, die maandag bij zedenrechercheurs van de politie-eenheid Midden-Nederland is gedaan, verklaart de vrouw dat Borsato talloze malen aan haar borsten en billen zat en met zijn handen onder haar rokje gleed en tussen haar benen streelde"
- 14-12-2021: John van den Heuvel heeft samen met Mick van Wely (al in het voorjaar van 2021 contact met moeder en dochter) en Martin Groenewold een half jaar gewerkt aan deze zaak, heeft nu blijkbaar wel het dagboek+ondersteunend bewijs. Roept mogelijke andere slachtoffers op zich (bij hem/politie) te melden.
Twee mensen zouden zich hebben gemeld en die zaken gaan Mick en John nader onderzoeken.
- MB stelt via Knoops (medio 2020 ingeschakeld) tot vandaag (14-12-2021) niet te hebben geweten waar de geruchten vandaan kwamen.[spoiler= vorige OP]quote:OM: zaak Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken 'vanwege de enorme maatschappelijke impact'
16-12-2021 13:14
OM: zaak Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken 'vanwege de enorme maatschappelijke impact'
Marco Borsato
De aangifte tegen Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken, waardoor die langer moeten wachten voor ze behandeld worden. Dat zegt het OM Midden-Nederland.
Onlangs meldden we nog dat ruim 800 zedenzaken door een gebrek aan personeel nog altijd op de plank liggen, sommigen zelfs jarenlang. Toch gaat de aangifte tegen Marco Borsato van 'onzedelijke betastingen' die maandag werd ingediend dus voor.
Voorpaginanieuws
"Het is altijd een dilemma welke zaken voorrang krijgen en bij zedenzaken is dat nog lastiger", zegt persvoorlichter Ties Kortmann. Hij vertelt dat bij de afweging gekeken wordt naar de ernst van de feiten en hoe lang geleden ze zijn gepleegd. "Omdat deze feiten niet recent zouden zijn gepleegd zou dat reden kunnen zijn om de zaak geen voorrang te geven."
Dat de aangifte tegen Borsato nu toch snel wordt opgepakt komt volgens de persvoorlichter door de 'geschokte rechtsorde'. Hij doelt daarmee op de 'enorme maatschappelijke impact' en het feit dat de aangifte voorpaginanieuws was. "Het weegt ook mee dat de identiteit van de betrokkenen in ieder geval deels op straat ligt", zegt de persvoorlichter.
Vertraging voor anderen
"Elke dag dat het langer onduidelijk blijft, neemt de schade toe voor zowel de aangeefster als degene tegen wie aangifte is gedaan. Daarom is de afweging zeer bewust gemaakt om voorrang te geven aan de zaak", vertelt Kortmann.
Dat is volgens hem geen standaardprocedure, maar wordt per zaak bekeken. Dat de aangifte tegen Borsato nu voorrang heeft gekregen, heeft wel gevolgen voor andere zaken. "Als je bepaalde zaken voorrang geeft, dan weet je dat anderen weer wat langer moeten blijven zitten."
'Heel erg om te horen'
Advocate Nelleke Stolk die veel zedenzaken behandelt, reageert geschokt: "Ik vind het heel erg om te horen. Het stuit me echt tegen de borst, want nu blijven andere zaken nog langer liggen."
"En de slachtoffers die nu zitten te wachten, voelen zich hierdoor niet serieus genomen. Ik vind het schandalig."
Eva wacht al 1,5 jaar
Eva Peters deed anderhalf jaar geleden aangifte van een ernstig zedendelict, maar de verdachte in haar zaak is nog steeds niet verhoord. Ze benadrukt nog eens dat er meer dan 800 soortgelijke zedenzaken op de plank liggen: "Al die zaken hebben evenveel recht op een snel onderzoek. Ik voel mij echt een tweederangsburger."
Het stoort haar enorm dat het Openbaar Ministerie in de zaak Borsato zegt meteen in actie te komen: "Ik heb respect voor de vrouw die de aangifte heeft aangedurfd, want ik weet als geen ander dat dat niet zomaar een gesprekje is. Maar nu lijkt het erop dat het OM snel handelt bij zedenzaken en dat is een schijnvertoning. De werkelijkheid is dat er honderden zaken op de plank liggen."
https://eenvandaag.avrotr(...)schappelijke-impact/https://www.rtlboulevard.(...)e-borsato-uit-elkaarquote:Marco (53) en Leontine (52) Borsato hebben een punt gezet achter hun relatie. Dat heeft het management van Marco laten weten aan RTL Boulevard.
Marco laat op zijn social media weten: "Na een huwelijk van meer dan twintig jaar hebben we met pijn in onze harten besloten om uit elkaar te gaan. We zijn dankbaar voor de mooie jaren die ons samen zijn gegeven. We vragen iedereen om ons en de kinderen en rust en privacy te geven om dit te kunnen verwerken."
Geruchten:
De geruchten van een eventuele scheiding gingen al een tijdje. De affaire van de zanger met Iris Hond zorgde ervoor dat de relatie van Marco en Leontine onder een vergrootglas kwam te liggen. Toch leek het na de misstap van de zanger beter dan ooit te gaan met het stel. Tot januari dit jaar. Toen werd bekend dat Marco met een burn-out thuis zit. De geruchtenmachine draaide weer overuren: was er meer gaande in huize Borsato? Tegenover RTL Boulevard ontkenden ze steeds dat er iets aan de hand was. Nu blijkt toch dat de meeste dromen bedrog zijn en is het moment daar dat het koppel uit elkaar gaat.
Marco en Leontine zijn al jaren hét showbizzkoppel van Nederland. Voor het stel was het zo'n 23 jaar geleden liefde op het tweede gezicht. Leontine vertelde ooit in een interview met Libelle dat ze allebei nog in een relatie zaten toen ze elkaar leerden kennen. Bij de tweede ontmoeting waren ze allebei weer vrijgezel en toen sloeg de vonk écht over. Dat het meteen raak was, blijkt wel uit het feit dat Marco na drie maanden al op één knie ging. Op 22 mei 1998 gaven ze elkaar het jawoord.
In november 1998 werd zoon Luca geboren, in 2001 zoon Senna en in 2002 dochter Jada.Ze zijn inmiddels weer bij elkaar en zooooooooooooo verliefd!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Mensen, het duizelt me inmiddels.
Kunnen we een lijstje maken van Borsato’s amoureuze oeuvre?
- oprichtster War Child, Willemijn Verloop, 15 jaar terug
- Merel van het failliete bedrijf van Marco, wanneer...?
- Iris Hond, 10 ? jaar terug
- Maan, vermeend, na winst VOH
- Fanbondsvrouw Martine t/m september 2019?
Vraagtekens:
- Weer contact met ex Denise?
- Braziliaanse zwanger gemaakt?
Missen we nog (vermeende) amourettes?Maar in de schaduwen lurkt een schandaal met minderjarige meisjes.... of toch niet?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
MARCO BORSATO OVER LEONTINE: HAD IK AL GEZEGD DAT IK VAN DEZE VROUW HOUD?
Het was een heerlijk zonnig weekend en ook Marco Borsato en zijn Leontine hebben daarvan genoten. De brunette deelt een gezellige foto van hen samen en de liefde spat overduidelijk van het scherm.
En of dat niet genoeg is, plaatst de zanger er ook nog eens een zoete tekst bij: 'Did I mention I love this woman' oftewel, 'Had ik al gezegd dat ik van deze vrouw houd?'
Scheiding
Je zou bijna vergeten dat Marco en Leontine vorig jaar zijn gescheiden. Er is een dikke streep gezet onder het roerige verleden en de twee hebben overduidelijk opnieuw voor elkaar gekozen. In een exclusief interview met Story vertelden de twee over de moeilijke tijd en over hoe ze hun gezamenlijke toekomst zien.
Latten
Marco Borsato en Leontine Ruiters zijn aan de volgende fase van hun relatie begonnen. Liet de zanger in juni van dit jaar weten dat Leontine en hij weer verkering hebben, nu laten ze weten weer een stap verder te zijn. ‘We zijn aan het latten,’ verklaarde Marco aan Story. ‘We delen twee huizen en zijn of bij de een of bij de ander. Het gaat echt fantastisch. Ik ben zo gelukkig, en heel dankbaar dat we deze kans hebben gekregen. Alles wat we nu doen, welke stap we ook nemen, is een heel bewuste keuze. We houden ons eigen tempo aan. We kijken ook niet te ver vooruit. Het is niet zo dat we nu bij de dag leven. Daarvoor is ons gevoel te sterk. Maar we kijken wel verder vooruit dan een maand.’
https://www.story.nl/arti(...)-van-deze-vrouw-houd
Ik blijf erbij dat die 2 nooit gescheiden zijn geweest.
mooie tekstquote:Op zaterdag 27 november 2021 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vond die songteksten al verschrikkelijk, maar nu we dit allemaal weten zijn ze echt om van te kotsen.SPOILER: Zo klopt het beter...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marco Borsato doet aangifte wegens smaad en laster tegen de vrouw die hem aanklaagt
Marco Borsato heeft de vrouw aangeklaagd die hem eerder deze week aanklaagde wegens seksueel overschrijdend gedrag. Borsato deed aangifte voor het doen van een valse aangifte, smaad, laster en het doen van een lasterlijke aanklacht.
Hij klaagt ook de moeder van de vrouw aan, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Dat bevestigen de advocaten van Borsato en het Openbaar Ministerie aan RTL Nieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)uw-die-hem-aanklaagt
En we hebben ook SHO / [VOICE-GATE #1] Op zoek naar jong talent
Deze is prima!!quote:Op woensdag 27 september 2023 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sorry voor de lame TT. Ben er niet zo goed in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou idd, een week geleden in de media lopen huilen over karaktermoord en dat het zo'n fijn mens is.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:13 schreef Molo het volgende:
Benieuwd of zijn mamsie Mary Borsato nu ook nog wat te vertellen heeft hierover in de media
Ze kwam ook wel eens tegen mij aanzitten, het lag niet aan Marco maar was uitgeloktquote:Op woensdag 27 september 2023 15:39 schreef Leandra het volgende:
29 ontlastende getuigenverklaringen? Gaan die beweren dat er niets gebeurd is omdat ze het niet gezien hebben?
Ik vermoed mede leden van de fanclub die gaan zeggen dat moeder (stiekem) verliefd was op Marco en dat dit een wraakactie is.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:39 schreef Leandra het volgende:
29 ontlastende getuigenverklaringen? Gaan die beweren dat er niets gebeurd is omdat ze het niet gezien hebben?
Deze vrouw was niet zomaar de voorzitter van de fanclub, alles ging via de fanclub en online ging alles via haar dochters.quote:Op woensdag 27 september 2023 16:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik vermoed mede leden van de fanclub die gaan zeggen dat moeder (stiekem) verliefd was op Marco en dat dit een wraakactie is.
Ik neem aan dat het OM grondig onderzoek heeft gedaan.quote:Op woensdag 27 september 2023 16:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze vrouw was niet zomaar de voorzitter van de fanclub, alles ging via de fanclub en online ging alles via haar dochters.
Wilde jij je niet aan haar regels houden dan had je een groot probleem. Er zijn tientallen incidenten bekend van jonge fans die een fanaccount hadden gemaakt op INSTA en letterlijk zijn weggepest en bedreigd door de "Borsato army", het werk van haar dochter.
Een kleine familie die als een dictator heerste over de fans, fanclub en Borsato's werk.
Pas toen zij aan de kant is gezet kwamen de beschuldigingen.
Ah gos toch, arme volwassen man die door uitlokking een minderjarig meisje betast...quote:Op woensdag 27 september 2023 15:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze kwam ook wel eens tegen mij aanzitten, het lag niet aan Marco maar was uitgelokt
Ja en straks legt ze ook zijn hand op haar been.quote:Op woensdag 27 september 2023 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah gos toch, arme volwassen man die door uitlokking een minderjarig meisje betast...
Gut, wat errruuug voor hem
Volgens de advocaat niet, ze hebben hun dossier niet gelezen.....quote:Op woensdag 27 september 2023 16:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het OM grondig onderzoek heeft gedaan.
Als het OM bewijsbare strafbare feiten heeft vastgesteld doet ander gelul er denk ik weinig toe.quote:Op woensdag 27 september 2023 16:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens de advocaat niet, ze hebben hun dossier niet gelezen.....
Slap gelul ?quote:Op woensdag 27 september 2023 16:38 schreef quirina het volgende:
[..]
Als het OM bewijsbare strafbare feiten heeft vastgesteld doet ander gelul er denk ik weinig toe.
Ik denk dat je in de war bent. Deze vrouw heeft maar 1 dochter en die was amper betrokken bij de dagelijkse gang van zaken van de fanclub. En al helemaal niet met online fan accounts.quote:Op woensdag 27 september 2023 16:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze vrouw was niet zomaar de voorzitter van de fanclub, alles ging via de fanclub en online ging alles via haar dochters.
Bekend met oorzaak en gevolg?quote:Pas toen zij aan de kant is gezet kwamen de beschuldigingen.
Want?quote:Op woensdag 27 september 2023 18:44 schreef superniger het volgende:
Van den Heuvel valt nu meneer en mevrouw Knoops aan.
Die foto een natte krant en een pit(je)bullquote:Op woensdag 27 september 2023 15:33 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - De advocaten Geert-Jan en Carry Knoops reageren strijdvaardig op het besluit van het Openbaar Ministerie om hun cliënt Marco Borsato te vervolgen voor ontucht met een minderjarige. Het koppel zegt 29 ontlastende getuigenverklaringen in te brengen als de rechtszaak plaatsvindt.
[ afbeelding ]
In een onmiddellijk gepubliceerd persbericht refereren Knoops en Knoops aan de aangifte van Marco Borsato, die hij in 2021 deed bij het OM Noord-Holland wegens smaad, laster en het doen (aanzetten) van een valse aangifte. De zanger blijft bij zijn standpunt dat hij zich nimmer aan ontucht schuldig heeft gemaakt.
Onderzoeksdossier
„De verdediging heeft een onderzoeksdossier met maar liefst 29 ontlastende getuigenverklaringen en bewijsmiddelen die belastend zijn voor de aangeefster.” Het echtpaar Knoops beklaagt zich omdat het OM Midden-Nederland dit dossier (nog) niet wil gebruiken bij de behandeling van de zaak.
Marco Borsato wordt vervolgd voor zedendelict met minderjarig meisje
„Dit maakt de beslissing van het OM Midden-Nederland onbegrijpelijk, in ieder geval onvolledig.” De advocaten van Marco Borsato zullen het bewijsmateriaal van hun zijde alsnog voorleggen aan de onderzoeksrechter van Midden-Nederland. „Wij hopen dat het OM alsnog kennis zal nemen van het dossier en na het horen van de getuigen van de verdediging alsnog zal beslissen dat er geen zaak tegen de heer Borsato voorligt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ontlastende-getuigen
Stomme pollquote:
Volgens mij tijdens therapie met het meisje waar Marco dus ook aanwezig was en huilde om vergiffenis.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:54 schreef quirina het volgende:
John van de Heuvel heeft ook die tapes gehoord en zegt eigenlijk met weinig woorden dat je het wel als een bekentenis kan opvatten wat Borsato daarop gezegd heeft.
Is wel te verwachten, was ontzettend akward dat moment trouwens.quote:Op donderdag 28 september 2023 08:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Volgens mij tijdens therapie met het meisje waar Marco dus ook aanwezig was en huilde om vergiffenis.
Gisteren in RTL Boulevard.
‘Leco van Zadelhoff, getuig jij tegen slachtoffer Marco Borsato?’
Een opvallend tv-moment in RTL Boulevard: Leco van Zadelhoff wil geen antwoord geven op de vraag of hij een van de getuigen is tégen het vermeende slachtoffer van Marco Borsato.
Dat zal dan wel.
Het is natuurlijk oude jongens krentenbrood. Ze zitten zo samen in de bubbel, dat zelfs kindermisbruik wordt afgedaan om de "band" te behouden.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Leco logisch jaren lang Leontine geknipt en dus zakken gevuld
En nee raar hij als homo heeft nooit iets gemerkt dat Marco aan hem zat
Op zich ook wel logisch. Binnen de fanclub zijn (of eigenlijk waren) er ook twee kampen: je staat achter de aanklaagster met haar moeder, of je staat achter de artiest. En dan was er nog een groep die er helemaal klaar mee was en gewoon is gestopt/vertrokken. Vanwege de aard van de beschuldigingen en de complexiteit van de zaak is het lastig om neutraal te blijven. Onder de groep mensen die zich tegen de aanklaagster keert, zullen genoeg mensen zijn die wel willen getuigen. Waarover is natuurlijk de grote vraag, maar het lijkt me niet heel lastig om 29 gelijkgestemden te vinden die alle betrokken personen kennen.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Is wel te verwachten, was ontzettend akward dat moment trouwens.
#metooquote:Op donderdag 28 september 2023 12:59 schreef superniger het volgende:
Ik ben John van den Heuvel moe.
Deze foto, . Waarom ziet dat wicht eruit als de extra gemene stiefmoeder van Assepoester of als Cruella de Vil maar dan minder stylish? Check die opgetrokken lip. Brrrr.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:33 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - De advocaten Geert-Jan en Carry Knoops reageren strijdvaardig op het besluit van het Openbaar Ministerie om hun cliënt Marco Borsato te vervolgen voor ontucht met een minderjarige. Het koppel zegt 29 ontlastende getuigenverklaringen in te brengen als de rechtszaak plaatsvindt.
[ afbeelding ]
In een onmiddellijk gepubliceerd persbericht refereren Knoops en Knoops aan de aangifte van Marco Borsato, die hij in 2021 deed bij het OM Noord-Holland wegens smaad, laster en het doen (aanzetten) van een valse aangifte. De zanger blijft bij zijn standpunt dat hij zich nimmer aan ontucht schuldig heeft gemaakt.
Onderzoeksdossier
„De verdediging heeft een onderzoeksdossier met maar liefst 29 ontlastende getuigenverklaringen en bewijsmiddelen die belastend zijn voor de aangeefster.” Het echtpaar Knoops beklaagt zich omdat het OM Midden-Nederland dit dossier (nog) niet wil gebruiken bij de behandeling van de zaak.
Marco Borsato wordt vervolgd voor zedendelict met minderjarig meisje
„Dit maakt de beslissing van het OM Midden-Nederland onbegrijpelijk, in ieder geval onvolledig.” De advocaten van Marco Borsato zullen het bewijsmateriaal van hun zijde alsnog voorleggen aan de onderzoeksrechter van Midden-Nederland. „Wij hopen dat het OM alsnog kennis zal nemen van het dossier en na het horen van de getuigen van de verdediging alsnog zal beslissen dat er geen zaak tegen de heer Borsato voorligt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ontlastende-getuigen
Wicht??? Ze doet gewoon haar werk.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Deze foto, . Waarom ziet dat wicht eruit als de extra gemene stiefmoeder van Assepoester of als Cruella de Vil maar dan minder stylish? Check die opgetrokken lip. Brrrr.
Tja, je merkt wel gewoon duidelijk dat al die BN’ers aan Marco’s kant staan. Valt gewoon heel erg op aan het formuleren, toon en uitdrukking.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:17 schreef BE het volgende:
Gaan ze nu echt aan iedereen vragen of ze voor of tegen zijn en dan de reacties onder de loep leggen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hoe dan ook een griezel maar ik kan me voorstellen dat als je goede vrienden bent dat je toch even af wil wachten wat er boven water komt en niet alleen maar af gaat op 'waar rook is is vuur'.
Ja, wicht. Ik ben Gronings. Maar mijn reactie gaat over haar foto en niet over haar werk, dus weet niet zo goed wat dat er precies mee te maken heeft.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wicht??? Ze doet gewoon haar werk.
Job Knoester, zedenadvocaatquote:Als ik één ontlastende verklaring heb, dan ben ik al heel blij, heb ik er twee, dan voel ik me een koning
Die konden ze niet vindenquote:
Job Knoesterquote:Ik snap dat mensen bij zo’n aantal denken dat het gaat om familieleden of vrienden die zeggen dat Marco zo’n fijne vent is.”
Krijgt het publiek die tapes ook te horen denken jullie?quote:Op woensdag 27 september 2023 22:54 schreef quirina het volgende:
John van de Heuvel heeft ook die tapes gehoord en zegt eigenlijk met weinig woorden dat je het wel als een bekentenis kan opvatten wat Borsato daarop gezegd heeft.
Dus Knoops duo met hun bewijzen betreft smaad en laster doen er dan niet toe. Als hij op tape echt een overduidelijke bekentenis afgelegd heeft hangt ie gewoon. Die bewijslast geeft de doorslag dan.
En wie weet wat ze nog meer gevonden hebben inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |