quote:After weeks of speculation, broadcaster CyBC has revealed Silia Kapsis as their participant for the Eurovision Song Contest in Malmö next May.
Silia is a singer of Cypriot and Greek descent, born and raised in Sydney, Australia, who has already made waves across the entertainment industry.
The Sydneysider has been lead singer for the Australian Youth Performing Arts Company (AYPAC) and a recurrent lead singer at numerous high-profile events worldwide.
Away from the stage her love for pop flourished and in 2022 she released a debut song, Who Am I?, which she had written and composed at the age of 12. The next singles, No Boys Allowed and Disco Dancer, followed in March and May of 2023 with a new single expected before 2024.
Silia has worked with world-renowned choreographers and was selected for the ImmaBeast Dance Company in Los Angeles; danced with Stephen tWitch Boss on The Jennifer Hudson Show; and was featured in a dance documentary produced by Taboo from the Black-Eyed Peas.
And as if singing and dancing wasn't enough, Silia was also cast as the lead role, Zoe, in her debut short film, Pearly Gates, and has worked on various television projects for Nickelodeon, appearing as a regular host on Nick News.
No stranger to the limelight, Silia should be able to take the world's biggest stage in her stride, and details of her song will be released in due course.
Jep, op de Instagram van de Cypriotische omroep staat inderdaad dat het lied van Dimitris is.quote:Op maandag 25 september 2023 20:07 schreef Funhouse het volgende:
Volgens de eerdere geruchten zou ze met een lied van Dimitris Kontopoulos gaan, dus dat zou inderdaad een Stefania'tje zijn
Ik zit vooralsnog ook een beetje op Victor Vernicos 2.0 qua scenarioquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:32 schreef Cyan9 het volgende:
Ik verwacht hier automatisch niet zo veel van, maar misschien word ik heel erg verrast.
Eens. 16 is echt te jong, helemaal als je de finale niet haaltquote:Op dinsdag 26 september 2023 08:58 schreef Cee het volgende:
En toch vind ik dat ze de minimumleeftijd wel mogen opschroeven. Ongeacht ervaring. Want ESF is een heel ander beest.
alle respect voor Victor, voor een 16 jarige deed hij het niet super slecht, ESF kwam gewoon veel te vroeg voor hem maar deze ervaring is mooi meegenomenquote:Op dinsdag 26 september 2023 16:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit vooralsnog ook een beetje op Victor Vernicos 2.0 qua scenario
Nouquote:Op vrijdag 10 november 2023 14:46 schreef TeamMalta het volgende:
[..]
alle respect voor Victor, voor een 16 jarige deed hij het niet super slecht, ESF kwam gewoon veel te vroeg voor hem maar deze ervaring is mooi meegenomen
dus Silia moet ook vooral van deze ervaring genieten, en werken met Kontopoulos op zo'n jonge leeftijd moet ook een eer zijn, een songwriter van de ''dream team'' van o.a Shady Lady, You Are The Only One
die staging voor El Diablo was helemaal geweldigquote:Op zondag 12 november 2023 13:30 schreef molloot200 het volgende:
Dat vooral, ik vind de liedjes van Kontopoulos vooral vrij gedateerdEn ze moeten het vaak van de staging hebben imo. Nu is Cyprus daar wel best goed in, dus dat vertrouw ik dan weer wel
Is dit wraak voor de 4 punten die Griekenland vorig jaar aan Cyprus gaf?quote:Op maandag 8 januari 2024 15:20 schreef Funhouse het volgende:
Hmm... Het lied van Melissa Mantzoukis waar vorig jaar zo veel gedoe over was bij de Griekse omroep heette ook Liar en was volgens mij ook geschreven door Kontopoulos en Nederlandse schrijver
Het is nooit officieel uitgebracht, dit was een demo van Melissa die gelekt was door iemand in demoscopische jury daar vorig jaar, wel heel lullig voor Melissa inderdaad.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:05 schreef NailQueen het volgende:
Mag dit nummer dan nog wel meedoen? Omdat het voor september is uitgebracht.
Ik vind het dan wel een beetje sneu voor die Melissa.
Ik kan wel proberen een origineel commentaar te bedenken. Maar ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:28 schreef Cyan9 het volgende:
De beat.
Totaal niet origineel, maar ik word er blij van. Refrein had iets meer pit mogen hebben. En hier hebben we ook al een "do-you-want-to-see-me-dance-break-versie-2024".
Inderdaad verre van origineel, maar het luistert wel lekkerquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:28 schreef Cyan9 het volgende:
De beat.
Totaal niet origineel, maar ik word er blij van. Refrein had iets meer pit mogen hebben. En hier hebben we ook al een "do-you-want-to-see-me-dance-break-versie-2024".
Gelukkig las ik dit op tijd.quote:Op zondag 25 februari 2024 09:30 schreef superniger het volgende:
Die mag van mijn winnen.
Edit: ze is pas 16.
quote:Stefania
Dat ze in mei afreist naar Malmö, is indirect te danken aan een eerder songfestivalavontuur. Voor de editie van 2021, die plaatsvond in Ahoy, nam Tiel de vocalen op voor de Grieks-Nederlandse zangeres Stefania, die met Last Dance namens Griekenland gedeeld tiende werd. ,,Tijdens die opnamesessie ontmoette ik Dimitris, die zich overigens afvroeg waar de producer bleef. Toen ik hem vertelde dat ik dat was, reageerde hij heel verbaasd. ‘A girl? A girl?’ Uiteindelijk dwong ik wel zijn respect af. Daarna ben ik twee keer naar Griekenland geweest om liedjes met hem te maken.’’
Een van die liedjes is dus Liar, samen gemaakt achter de piano. Van Kontopoulos kwamen de akkoorden, van Tiel de zanglijnen en teksten. Het mondde uit in een energiek popnummer inclusief een dancebreak. Het lied deed vorig jaar in de versie van een andere artiest al mee aan de Griekse voorronde van het songfestival, maar haalde het net niet. Nu, met Silia Kapsis als vertolker, krijgt het toch een kans op het Eurovisiepodium. ,,Silia had een aantal liedjes waar ze uit kon kiezen en ging voor dat van ons. We hebben via de telefoon en WhatsApp contact over hoe wij het liedje bedoeld hebben.’’
Ze hebben elkaar nog niet in levenden lijve ontmoet; dat zal vermoedelijk in mei gebeuren in Zweden. ,,Als het kan, zou ik wel in zaal willen zitten, dat heet de green room, toch?’’ Cyprus is ingedeeld in de eerste halve finale, op 7 mei. Dan is Liar nog geen rechtstreekse concurrent van Europapa, het lied dat Joost Klein in de tweede halve finale vertolkt. Halen ze beide de finale, dan wordt het anders. ,,Ik ben natuurlijk voor mijn eigen liedje’’, zegt Tiel. ,,Maar ik vind de Nederlandse inzending ook heel gaaf. Knap als je een liedje kunt maken waar iedereen het over heeft, dan is het al bij voorbaat een hit.’’
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)sals_day_1_live_blogquote:10:30 CEST: Rehearsal 1: 🇨🇾 Cyprus – Silia Kapsis – Liar
Shall we get these rehearsals started? First up on stage is Silia Kapsis from Cyprus - she’ll be opening the first Semi-Final on May 7th with her song Liar. Silia is a singer and dancer of Greek and Cypriot descent, and she currently lives in Sydney, Australia.
Silia is only 17, but she’s owning this stage like performing in a huge arena is a walk in the park. The gold lamé costume from the official video has been replaced with trousers and a crop top in sparkly white, with four male backing dancers in cargo pants and baggy white t-shirts. No stage props, but lots of swirly green and red graphics on the LED backdrop and floor.
Fans of Silia's dancing will be happy to hear that this performance has a high energy routine and a huge dance break before the bridge into the final chorus - just the kind of upbeat number we need to get the party started on May 7th.
Also should mention that the dancers pull their shirts off in the final chorus. Sorry not to mention that sooner, we were looking the other way 😂
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |