abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210790478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Goede tip! Dat gaan we tzt eerst even checken idd, anders is het een beetje zonde van het geld en kunnen we beter naar het zwembad om de hoek gaan
Dat. Plus de teleurstelling, ze gaan toch met die verwachting naar het Tikibad, eindelijk zwemdiploma’s dus nu mag het… Na jaren ploeteren met de zwemles had ik dat toch echt heel sneu gevonden.

Oef @amaranta dat zijn geen fijne ouders om nog een schooljaar mee door te moeten idd :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:50:56 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210790487
Ik weet niet of jullie voor het hele jaar kinderen verdelen onder de juffen voor de gesprekken, zodat letters A-G altijd bij juf A op gesprek komen, letters H-P altijd bij juf B en letters Q-Z altijd bij juf C, maar als jullie dat niet hanteren zou ik juf C vriendelijk verzoeken of die de contacten met de moeder van Klarabella in het vervolg altijd voert.

Mocht ze dan ook beginnen dat juffen A en B faaljuffen zijn dan kan de heilige juf C waarschijnlijk prima duidelijk maken dat er niet gewaardeerd wordt dat er op die manier over haar collega's gepraat wordt.
In het ergste geval vindt ze juf C dan ook een faaljuf, maar dat is toch de favoriet van Klarabella, dus dat is minder erg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:52:45 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210790501
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is ze helemaal in haar nopjes met hoe vanuit haar oogpunt het gesprek is gegaan, maar ze spreekt me geen 2e keer zo aan. Want dan is er gewoon geen gesprek meer.
En dit heeft ze ook al bij mijn duo gedaan. Die belde mij naderhand ook helemaal verbouwereerd op.
We zitten in week 5. Dus …. Nog een heel schooljaar.

Juf C is trouwens de stagiaire.
Damn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210790506
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat. Plus de teleurstelling, ze gaan toch met die verwachting naar het Tikibad, eindelijk zwemdiploma’s dus nu mag het… Na jaren ploeteren met de zwemles had ik dat toch echt heel sneu gevonden.

Oef @:amaranta dat zijn geen fijne ouders om nog een schooljaar mee door te moeten idd :X.
Moeder. Hoewel ze wel steeds wij zei. Haar man heeft waarschijnlijk geen idee 😅
Ze “ondertekent#8221; ook elk gesprek in Parro met groetjes man + vrouw achternaam

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 29-09-2023 21:00:17 ]
pi_210790522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:50 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of jullie voor het hele jaar kinderen verdelen onder de juffen voor de gesprekken, zodat letters A-G altijd bij juf A op gesprek komen, letters H-P altijd bij juf B en letters Q-Z altijd bij juf C, maar als jullie dat niet hanteren zou ik juf C vriendelijk verzoeken of die de contacten met de moeder van Klarabella in het vervolg altijd voert.

Mocht ze dan ook beginnen dat juffen A en B faaljuffen zijn dan kan de heilige juf C waarschijnlijk prima duidelijk maken dat er niet gewaardeerd wordt dat er op die manier over haar collega's gepraat wordt.
In het ergste geval vindt ze juf C dan ook een faaljuf, maar dat is toch de favoriet van Klarabella, dus dat is minder erg.
Nee. We zetten 4 blokken open en ouders tekenen in wanneer het hen uitkomt.

Maar ze gaat maar lekker met juf C in gesprek. Kan zij meteen gesprekstechnieken oefenen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:56:10 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210790540
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee. We zetten 4 blokken open en ouders tekenen in wanneer het hen uitkomt.

Maar ze gaat maar lekker met juf C in gesprek. Kan zij meteen gesprekstechnieken oefenen.
En daar staat wel bij wie wanneer de gesprekken voert?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210790600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
En daar staat wel bij wie wanneer de gesprekken voert?
Nee, maar als het goed is, dan weet je dat diegene die op die dag werkt ook diegene is met je in gesprek gaat.

Juf C sluit aan.
  vrijdag 29 september 2023 @ 21:03:03 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210790608
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:49 schreef amaranta het volgende:
Het zit me hoog. En het is niet netjes om me zo uit te laten over een ouder. Maar ik moest even stoom afblazen.
Heel begrijpelijk hoor. En ik vind je nog erg netjes. Probeer het van je af te laten glijden. Makkelijker gedaan dan gezegd, ik weet het.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 september 2023 @ 21:07:25 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210790649
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 21:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee, maar als het goed is, dan weet je dat diegene die op die dag werkt ook diegene is met je in gesprek gaat.

Juf C sluit aan.
Oh wacht, juf C zat er bij?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210790707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh wacht, juf C zat er bij?
Vandaag niet. Ik bedoelde te zeggen dat zij aansluit bij de rapport gesprekken. Ze voert ze niet alleen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 21:16:55 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210790713
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 21:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vandaag niet. Ik bedoelde te zeggen dat zij aansluit bij de rapport gesprekken. Ze voert ze niet alleen.
Oh, uiteraard.
Maar in dit geval zou ik haar bij ieder gesprek met die ouder aanwezig laten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 september 2023 @ 22:00:20 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210791064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:50 schreef Leandra het volgende:

Klarabella O+.
KuikenGuppy
pi_210791550
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:35 schreef amaranta het volgende:
Is het “oke” dat wanneer je kind 3 leerkrachten heeft, je tegen een van de 3 leerkrachten zegt;
“Ja, juf X (een andere juf dus dan waarmee je het gesprek hebt) is haar lievelingsjuf” ?
Of is dat een beetje vreemd om te zeggen?
Ik zou me kunnen voorstellen dat als het zinvol is voor het gesprek dat je iets zegt als: ‘met juf X lijkt ze de grootste klik te hebben.’
Maar lievelingsjuf vind ik klinken alsof je zelf nog op de basisschool zit. Daarbij zou ik zelf als ouder die term thuis proberen weg te krijgen.

Edit: rest van het gesprek gelezen.
Moeder lijkt me inderdaad zelf nog niveau basisschool (inclusief volgzame volgeling aka de vader ;( ).
Trek het je niet teveel aan, amaranta :*

[ Bericht 17% gewijzigd door LeSage op 29-09-2023 23:04:57 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 29 september 2023 @ 23:07:41 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_210791606
Amaranta :* is het zo'n typische moeder uit de wijk? :')

Dit soort verhalen houden me nog steeds een beetje tegen dus om het onderwijs in te gaan. _O-

Ik heb afgelopen week vanuit mijn werkgever 5 gastlessen gegeven op basisscholen, over wetenschap en techniek (mad science), en ik vond dat toch wel echt heel leuk hoor.

De allereerste klas was wel de ergste, mijn god wat een zooitje ongeregeld was dat, de (piepjonge) juf had ze ook totaal niet onder controle :@ gelukkig werd het daarna wel beter en makkelijker :)
disclaimer
pi_210791744
Het is zeker niet sociaal geaccepteerd om daarop te reageren dat Klarabella ook niet jouw favoriete leerling is? Of dat zij niet jouw favoriete ouders zijn?

Ik vind met de uitspraak an sich overigens niet zoveel mis. Dat kinderen een stagiair leuker vinden lijkt me redelijk logisch. Die zijn een stuk jonger meestal, en vaak ook een stuk minder streng. Tenminste, nu heb ik het over mijn eigen schooltijd. Alleen dat random in een gesprek vermelden waar het geen toegevoegde waarde heeft zou ik wel vreemd vinden.

Wij hebben overigens veel zij-instromers op school. Vorig jaar al een vriendje van mijn zoon wiens moeder de overstap maakte, en van de week ging hij mee zijn zusje bij een vriendinnetje ophalen en was het ook opeens “Hé juf!”. Die moeder loopt ook een stage oid op school. Daarnaast zijn er nog twee andere zij-instroom stagiairs (waarvan ik het weet). En ook binnen de OR een ouder die de overstap wil gaan maken zodra haar kinderen van school zijn. Op een school met 9 klassen best veel.
  vrijdag 29 september 2023 @ 23:39:02 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_210791758
En die gaan dan allemaal werken op de school van hun eigen kind? Bijzonder.
disclaimer
pi_210792017
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 23:39 schreef SQ het volgende:
En die gaan dan allemaal werken op de school van hun eigen kind? Bijzonder.
Het zou mijn keuze ook niet direct zijn, maar qua afstand begrijp ik ze wel. Onze school is ook geen onderdeel van een grote stichting, volgens mij vallen er hier in de buurt twee scholen onder, deze en een andere op 20 minuten rijden. In totaal vier scholen dacht ik.
Bij de moeder van het vriendje was het nog de vraag of ze hier of in de andere stad zou komen (zij heeft daar haar stage gelopen). De directrice harkt de ouders ook zelf actief binnen, ik weet dat ze nu ook een bepaalde vader probeert te strikken.

En 1 dag per week stage om te kijken of je er verder mee wil is ook redelijk laagdrempelig natuurlijk, en als je dan al een ingang bij een school hebt is die stap makkelijk gezet.
  zaterdag 30 september 2023 @ 06:27:56 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210792541
Oef Amaranta, daar moet je dan nog het hele jaar mee door... Hang in there: het is één jaar. Mij lijkt het handige van voor de klas staan juist dat je meestal na een jaar weer wisselt van kinderen en ouders.

Ik zit al een uur voor de tv. Kind was idioot vroeg wakker en 'had zo'n honger'. Nu zitten we al een uur op de bank en heeft ze geen trek...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210792640
Dat hangt maar net van je school af natuurlijk. Wij doen drie jaar met een juf. Als het klikt, vind ik dat overigens heel prettig, scheelt een hoop uitleg over en weer.

Op de Vrije School blijft een leerkracht vaak zelfs de hele schooltijd.

Wat een gebrek aan subtiliteit amaranta :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 30 september 2023 @ 07:51:00 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_210792657
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 06:27 schreef Tink89 het volgende:
Oef Amaranta, daar moet je dan nog het hele jaar mee door... Hang in there: het is één jaar. Mij lijkt het handige van voor de klas staan juist dat je meestal na een jaar weer wisselt van kinderen en ouders.

Ik zit al een uur voor de tv. Kind was idioot vroeg wakker en 'had zo'n honger'. Nu zitten we al een uur op de bank en heeft ze geen trek...
Ik was terug naar bed gegaan.
disclaimer
pi_210792755
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja, al het achterstallig onderhoud is gedaan. Alleen m'n verstandskiezen onderin moeten er nog uit, maar da's voor nu geen spoed...

En ik zou het misschien ook niet zeggen, maar ik zou het ook niet bewust niet zeggen. Mijn dochter is dol op de ambulant begeleider omdat die steeds 'leuke spelletjes' doet (smartgames) en haar vertelt dat ze goed bezig is. Ik zei dus vorige week ook tegen haar eigen juf 'prul heeft echt zo veel plezier met juf X. Ze kijkt echt uit naar die uurtjes met haar! Ze wilde wel altijd met die juf spelletjes doen '.
De eigen juf was vooral heel erg blij dat prul de spelletjes leuk vindt en dat het maakt dat ze met meer plezier naar school gaat...
Fijn dat het goed is gegaan!

Toch klinkt dat heel anders dan wat amaranta schreef.
Fake it till you make it...
  zaterdag 30 september 2023 @ 08:42:10 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210792848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Het is zeker niet sociaal geaccepteerd om daarop te reageren dat Klarabella ook niet jouw favoriete leerling is? Of dat zij niet jouw favoriete ouders zijn?

Ik vind met de uitspraak an sich overigens niet zoveel mis. Dat kinderen een stagiair leuker vinden lijkt me redelijk logisch. Die zijn een stuk jonger meestal, en vaak ook een stuk minder streng. Tenminste, nu heb ik het over mijn eigen schooltijd. Alleen dat random in een gesprek vermelden waar het geen toegevoegde waarde heeft zou ik wel vreemd vinden.

Wij hebben overigens veel zij-instromers op school. Vorig jaar al een vriendje van mijn zoon wiens moeder de overstap maakte, en van de week ging hij mee zijn zusje bij een vriendinnetje ophalen en was het ook opeens “Hé juf!”. Die moeder loopt ook een stage oid op school. Daarnaast zijn er nog twee andere zij-instroom stagiairs (waarvan ik het weet). En ook binnen de OR een ouder die de overstap wil gaan maken zodra haar kinderen van school zijn. Op een school met 9 klassen best veel.
Fascinerend vind ik dat. Ik wist alleen maar nog zekerder dat ik never nooit juf zou willen zijn toen ik eenmaal kinderen had. :D

Daarentegen had je mij wel op een baby-groep op een kdv mogen zetten! O+ Baby’s! O+ Kinderen :N
  zaterdag 30 september 2023 @ 08:46:59 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_210792883
Daarom werk je ook met lijken :7 die zijn ook lekker rustig.

:D

Hoe oud zijn de jouwes nu BE?
disclaimer
pi_210792890
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 23:07 schreef SQ het volgende:
Amaranta :* is het zo'n typische moeder uit de wijk? :')

Dit soort verhalen houden me nog steeds een beetje tegen dus om het onderwijs in te gaan. _O-

Ik heb afgelopen week vanuit mijn werkgever 5 gastlessen gegeven op basisscholen, over wetenschap en techniek (mad science), en ik vond dat toch wel echt heel leuk hoor.

De allereerste klas was wel de ergste, mijn god wat een zooitje ongeregeld was dat, de (piepjonge) juf had ze ook totaal niet onder controle :@ gelukkig werd het daarna wel beter en makkelijker :)
Nee, andere wijk.
Wij hadden ook Mad Sciene op bezoek deze week.
  zaterdag 30 september 2023 @ 08:49:27 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210792897
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 08:46 schreef SQ het volgende:
Daarom werk je ook met lijken :7 die zijn ook lekker rustig.

:D

Hoe oud zijn de jouwes nu BE?
:D _O_

Hoe oud mijn lijken zijn? O-) :+

De oudste wordt eind dec 16, de jongste is net 14. Beide mij en hun vader voorbij, 1.85+ O+
Ik kan gewoon bij ze wegkruipen! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')