quote:Op woensdag 20 september 2023 11:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Al die lapmiddelen, er moet structureel en bij wet fundamenteel worden ingegrepen.
Basisloon invoeren en alle toeslagen en andere uitkeringen afschaffen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Al die lapmiddelen, er moet structureel en bij wet fundamenteel worden ingegrepen.
quote:Op woensdag 20 september 2023 11:21 schreef TweedeKlum het volgende:
als je van parttime naar fulltime gaat moet je dat terug zien op je loonstrook
Willen ze niet, want dan kun je geen koopkrachtplaatjespolitiek meer bedrijven.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Werken moet lonen, als je van parttime naar fulltime gaat moet je dat terug zien op je loonstrook, dat is nu niet het geval, aanpakken dat belastingstelsel.
Ja, ik weet het en de rest is geloel.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen ze niet, want dan kun je geen koopkrachtplaatjespolitiek meer bedrijven.
De huidige draak van het belastingstelsel is veroorzaakt door een eindeloze reeks politieke compromissen en mediagestuurde wensen van de Kamer. En men is niet bereid om die mogelijkheden op te geven, dus het belastingstelsel zal, al dan niet in een wat gewijzigde vorm, zo ellendig blijven als het nu is. Met als gevolg een stelsel dat absurd duur is in de uitvoering, fout- en fraudegevoelig, onbegrijpelijk voor iedereen die er niet een studie van gemaakt heeft en dus in het voordeel van mensen die het geld hebben om er iemand voor in te huren.
quote:Op woensdag 20 september 2023 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De huidige draak van het belastingstelsel is veroorzaakt door een eindeloze reeks politieke compromissen en mediagestuurde wensen van de Kamer. En men is niet bereid om die mogelijkheden op te geven, dus het belastingstelsel zal, al dan niet in een wat gewijzigde vorm, zo ellendig blijven als het nu is. Met als gevolg een stelsel dat absurd duur is in de uitvoering, fout- en fraudegevoelig, onbegrijpelijk voor iedereen die er niet een studie van gemaakt heeft en dus in het voordeel van mensen die het geld hebben om er iemand voor in te huren.
Lost een hoop op. En kun je ook een veel eenvoudiger en transparanter belastingstelsel op enten.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Basisloon invoeren en alle toeslagen en andere uitkeringen afschaffen.
Scheelt heel veel kosten aan administratie (aanvragen en terugbetalen), controles en fraudebestrijding. Dat geld kan naar het basisloon.
Dat ook, en het is tevens een VVD wens dat onze arbeidskorting en onze toeslagen zulke harde grenzen kennen en niet geleidelijk aflopen, waardoor de armoedeval wordt vergroot.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zal ik dus nooit begrijpen. Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen minder gaan werken en projectontwikkelaars geen goedkope huur willen bouwen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ook, en het is tevens een VVD wens dat onze arbeidskorting en onze toeslagen zulke harde grenzen kennen en niet geleidelijk aflopen, waardoor de armoedeval wordt vergroot.
Dit is en blijft zon intens achterlijk voorstel. Wat denk je wat er gebeurt met de banen/cao's waarbij dat nu de leidraad is? Alles stijgt mee.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Minimumloon naar 16 heu heu
Dit zeker. Het is nodeloos rondpompen van geld. Alleen al op overhead kun je daar flink mee besparenquote:Op woensdag 20 september 2023 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
We moeten zo snel mogelijk van dat hele toeslagenstelsel af. Het is een recept voor de meest uiteenlopende ellende.
Wat mij betreft dat laatste.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoor steeds meer argumenten voor het invoeren van een onvoorwaardelijk basisinkomen en/of een hele hoge belastingvrije voet.
Maar daar hebben absolute minima / uitkeringsgerechtigden niet zoveel aan.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat mij betreft dat laatste.
Dat maakt het veschil alleen- en tweeverdieners nog groter.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat mij betreft dat laatste.
Sofie Hermansquote:
Gewoon hoge belasting op vermogen en verminderen van belasting op inkomenquote:Op woensdag 20 september 2023 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoor steeds meer argumenten voor het invoeren van een onvoorwaardelijk basisinkomen en/of een hele hoge belastingvrije voet.
Misschien moet ik daar iets bijzeggen: ik vind dat je de arbeidsongeschikten uit de bijstand moet halen en ze een uitkering moet geven die hoger is dan nu. Met wat je dan nog overhoudt aan beroepswerkelozen heb ik niet zo veel medelijden.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar daar hebben absolute minima / uitkeringsgerechtigden niet zoveel aan.
quote:
Te droog.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |