abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210729135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Echt het enige wat mij nog weg kan houden bij die partij is dat geflirt met de BBB. Ik stem nog liever op GL dan dat ik die partij op wat voor manier dan ook help.
In dat stukje dat je quote is hij bijzonder weinig concreet. Hoe kun je daar nu al zo zeker over zijn dan?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210729428
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat staat hier?
Ik snap het ook niet. In de rijksfinanciën zijn er twee smaken: een uitgavenkader en een inkomstenkader. De kostenkant zegt me niet zo veel.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_210729611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 21:49 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. In de rijksfinanciën zijn er twee smaken: een uitgavenkader en een inkomstenkader. De kostenkant zegt me niet zo veel.
Gaat om deze motie

quote:
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat aanvullende maatregelen nodig zijn om huishoudens meer bestaanszekerheid te bieden;

verzoekt de regering het minimumloon per 1 januari 2024 enigszins te verhogen met behoud van de volledige koppeling en dit te dekken uit via de uitgavenkant;

verzoekt hiertoe een wijzigingsvoorstel op de begroting van SZW naar de Kamer te sturen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van der Plas
Omtzigt
Hier staat feitelijk: kijk maar hoeveel het lukt om ambtenaren (politie, militairen) te ontslaan, om met die besparing het minimumloon te verhogen.

Met daarbij de opmerking dat de indieners dachten aan 1 tot 2 miljard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210729788
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaat om deze motie
[..]
Hier staat feitelijk: kijk maar hoeveel het lukt om ambtenaren (politie, militairen) te ontslaan, om met die besparing het minimumloon te verhogen.

Met daarbij de opmerking dat de indieners dachten aan 1 tot 2 miljard.
Inderdaad, Omtzigt laat zich hier enorm kennen. Leuk dat degelijke imago maar dit is niets meer dan lelijke politiek om de BBB te pleasen.
pi_210788630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.
"De Tweede Kamer beloofde na Prinsjesdag met een keur aan plannen nóg iets extra’s te doen voor de koopkracht van burgers. Maar ambtenaren van het ministerie van Financiën kraken de voornemens: te veel plannen worden uit dezelfde potjes betaald."

https://www.ad.nl/politie(...)dstofprijs~ae52a6b2/
pi_210788776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:12 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
"De Tweede Kamer beloofde na Prinsjesdag met een keur aan plannen nóg iets extra’s te doen voor de koopkracht van burgers. Maar ambtenaren van het ministerie van Financiën kraken de voornemens: te veel plannen worden uit dezelfde potjes betaald."

https://www.ad.nl/politie(...)dstofprijs~ae52a6b2/
Ja, ik zie dat nu. In het artikel niet welke potjes dan dubbel zijn, ik duik komende week er wel dieper in. In de moties stonden in feite geen dubbele potjes. Maar alsnog, zoals ik al de hele tijd zei: die moties waren richtingen, uiteindelijk komt het op het belastingplan aan en de commissie financiën is al druk bezig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')