abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 september 2023 @ 11:11:35 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210756313
quote:
88s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Voor den burger en den middenstand. Gemiddeld fl4000,- dus daar moeten ook goedkopere tussen hebben gezeten. Ik denk zeker ook wel voor de bouwvakker klasse, dit waren arbeiders woningen buiten de gracht, juist voor de minder bedeelden. (maar dus ook voor de middenstand de wat duurdere hoekwoningen en enkele winkelpanden) Maar de kleinere woningen zaten iets meer in het nog wat oudere gedeelte van assendorp.
Nee, daar verkijk je je echt op, de middenstand was een behoorlijk rijke categorie, en de burgers moet je zien als ambtenaren en mensen die bij een bank of verzekeraar werkten, dit was echt geen categorie die voor arbeiders gebouwd werd, arbeiders konden toen helemaal niet kopen, die huurden, sociale huur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 11:53:23 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210756788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, daar verkijk je je echt op, de middenstand was een behoorlijk rijke categorie, en de burgers moet je zien als ambtenaren en mensen die bij een bank of verzekeraar werkten, dit was echt geen categorie die voor arbeiders gebouwd werd, arbeiders konden toen helemaal niet kopen, die huurden, sociale huur.
Je hebt gelijk over deze woningen maar niet over de wijk assendorp waar aan de asserdorper straat gebouwd werd door de vereeniging ter verbetering van de arbeiderswoningen en dat was inderdaad sociale sector. Maar dat was wel 70 jaar voor het filmpje.

https://www.canonvanneder(...)le/arbeiderswoningen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210756977
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nauwrlijks nog koop/verkoop.vooral starters verkopen dan nauwrlijks omdat ze dan hun verlies moeten nemen en voelen.
Aandelen verkoop je ook niet vrijwillig als ze lager staan dan waarvoor je ze hebt gekocht.
En dan? Is dat weleens vaker gebeurd? Hoe lang duurt zo'n periode?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_210757123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En dan? Is dat weleens vaker gebeurd? Hoe lang duurt zo'n periode?
Sprry ik heb geen werkende glazen bol
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210757164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik lees af en toe dat de woningmarkt door de nog steeds stijgende hypotheekrentes en huizenprijzen 'op slot' gaat. Wat betekent dit concreet? Simpelweg het handhaven van de status quo? Vrijwel niemand meer die een huis kan kopen? Dat leidt dan toch uiteindelijk altijd tot dalende huizenprijzen en een woningmarkt die weer 'los' gaat?
Iedereen met een vastgezette hypotheekrente blijft zitten waar die zit, omdat een nieuw huis (ook al is het niet duurder dan het huidige huis) vanwege de gestegen rente veel duurder uitpakt. Dus minder te koop aangeboden huizen -> dus minder keuze voor potentiële kopers -> huizenbezitters zijn nog minder geneigd om te verhuizen omdat de kans dat hun droomhuis langskomt ook kleiner is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 26 september 2023 @ 12:39:26 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210757178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:04 schreef nils7 het volgende:

[..]
Het is gewoon te duur voor wat het is.
Het huis lijkt groot maar is maar 135 m2 geloof ik.
Mijn huis is iets groter (in Brabant, dus niet ergens in Drenthe) en mijne is toch 75k minder getaxeerd
Ja dit zegt toch echt helemaal niks? Arnhem is wel een grotere stad met veel voorzieningen, in de buurt van de Veluwe, gelegen aan de A12 dus goede verbinding met de rest van het land.

Wie weet woon jij in een dorpje op de grens van NB met België en is jouw huis ouder en in slechtere staat.

Ik heb een huis in Rijswijk van 111m2 voor veel meer dan die 525k verkocht dus ik vind deze prijs heel schappelijk.
Kortom het valt totaal niet vergelijken en daarom maar te zeggen dat het te duur. Dat kan je alleen bepalen op basis van de huizenprijzen van soortgelijke huizen in die regio zelf.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210757299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Iedereen met een vastgezette hypotheekrente blijft zitten waar die zit, omdat een nieuw huis (ook al is het niet duurder dan het huidige huis) vanwege de gestegen rente veel duurder uitpakt. Dus minder te koop aangeboden huizen -> dus minder keuze voor potentiële kopers -> huizenbezitters zijn nog minder geneigd om te verhuizen omdat de kans dat hun droomhuis langskomt ook kleiner is.
Mag je niet meer je rente meenemen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 26 september 2023 @ 12:53:14 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210757305
quote:
88s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Je hebt gelijk over deze woningen maar niet over de wijk assendorp waar aan de asserdorper straat gebouwd werd door de vereeniging ter verbetering van de arbeiderswoningen en dat was inderdaad sociale sector. Maar dat was wel 70 jaar voor het filmpje.

https://www.canonvanneder(...)le/arbeiderswoningen
Dat kan wezen, maar ik heb alleen het filmpje en de still "Gemiddeld 4.000 gulden" die jij daaruit gepost hebt.
Als je dan vervolgens gaat doen alsof (deze) woningen van gemiddeld 4.000 gulden ook voor arbeiders waren dan doe je echt de verkeerde aannames en beweringen.

De arbeiderswoningen hebben ook voor de woningstichting veel minder gekost, al was het alleen al omdat ze amper iets voor de grond betaalden, maar de bouwkwaliteit van de huizen was ook anders, plus dat ze waarschijnlijk veel kleiner waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 september 2023 @ 12:57:07 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210757336
quote:

[..]
Ik neem de rente gewoon mee als ik verhuis, sterker nog; zelfs bij een scheiding zou ik proberen ieder de helft van de hypotheek incl. rente mee te nemen, of anders iig een van beiden (mijn man dan, want ik kan de volledige hypotheek niet ophoesten).

Maar bij een reguliere verhuizing zou je de hypotheek in principe mee moeten kunnen nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 september 2023 @ 13:01:24 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210757385
is dat niet bij de meeste hypotheken dat je de huidige kan meenemen naar een nieuwe woning en eventueel een nieuw deel voor meer rente kan afsluiten? Bij de ING waar wij bij zitten is dat zo.

Dus als je nu voor 500k hypo hebt kan dat mee, en dan 250k tegen 5% rente oid erbij als je iets koopt van 750 en vanuit 500k komt.

Als je dat elke 2 a 3 jaar doet krijg je wel een leuk financieel product :') vraag me af of daar een grens aan zit.
Dum de dum
  dinsdag 26 september 2023 @ 13:02:34 #36
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210757398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[modbreak]Nee. We gaan niet overal immigratie bij halen. [/modbreak]
Want dat heeft geen invloed op schaarste op de woningmarkt? Beetje jammer dat je niet een actueel onderwerp mbt de huizenmarkt mag bespreken.
Dum de dum
pi_210757406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:01 schreef Fe2O3 het volgende:
is dat niet bij de meeste hypotheken dat je de huidige kan meenemen naar een nieuwe woning en eventueel een nieuw deel voor meer rente kan afsluiten? Bij de ING waar wij bij zitten is dat zo.

Dus als je nu voor 500k hypo hebt kan dat mee, en dan 250k tegen 5% rente oid erbij als je iets koopt van 750 en vanuit 500k komt.

Als je dat elke 2 a 3 jaar doet krijg je wel een leuk financieel product :') vraag me af of daar een grens aan zit.
Waarom een grens? Het zijn losse hypotheken.
De grens is je inkomen
pi_210758196
quote:

Dan heb je gewoon verschillende hypotheken. Zo spannend is dat toch niet? Of je nu maandelijks voor 1 hypotheek betaalt of voor 10 kleine hypotheken maakt niet uit. Incasso’s gaan doorgaans toch automatisch en aan het einde van het jaar krijg je netjes je overzichten voor de belasting. Het kan hoogstens een puzzel zijn welke interessant is om sneller af te lossen als je ook nog eens een uitgebreide mix van soorten hypotheken hebt.
pi_210758338
Het zijn dan hoogstwaarschijnlijk losse leningdelen binnen 1 hypotheek. Er zijn wel geldverstrekkers die een maximaal aantal leningdelen hanteren, dan kan het dus wel een puzzeltje worden.
pi_210758781
quote:
Hypotheek plus rente kan je meenemen. Iedere hypotheekadviseur zal je minimaal voor afwijkend uitmaken (of de tent uitzetten), maar het is gewoon de beste optie indien je de afgelopen 10 jaar een RVP van >10 jaar hebt afgesloten.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-09-2023 15:40:25 ]
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210758867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:39 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja dit zegt toch echt helemaal niks? Arnhem is wel een grotere stad met veel voorzieningen, in de buurt van de Veluwe, gelegen aan de A12 dus goede verbinding met de rest van het land.

Dat is dus het punt: Arnhem is booming geweest. Edoch de verschillen per wijk zijn (en waren vooral vroeger) dramatisch groot.

De drugs/prostitutiewijken als Klarendal, (in mindere mate) Presikhaaf en Spijkerkwartier lagen op een steenworp afstand van het Burgemeesterskwartier, Gulden Bodem en Hoogkamp.

Later verspreidde de drugshandel zich naar Malburgen-Oost & -West (Arnhem Zuid): niet ver van deze wijk Rijkerswoerd. Drugshandel en Prostitutie is aanzienlijk afgenomen (mede en vooral dankzij Paulien Krikke), maar de inkomens verschillen tussen al die wijken zijn gebleven. Dat uit zich ook in woningprijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-09-2023 15:57:27 ]
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210758887
quote:

Zolang je bij dezelfde hypotheeknemer blijft, is dat geen punt. Ze kijken naar de totale LTV en je inkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-09-2023 15:56:29 ]
pi_210759378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
...., want het is niet te zien dat hij voor meer aangeboden is geweest,......
Is wel makkelijk te achterhalen die prijshistorie via walterliving ....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')