veel vlees eten doe je jezelf en het milieu geen plezier mee. Dat klopt gewoon.quote:Op maandag 18 september 2023 18:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat is dit een trieste post zeg
Ik snap nog steeds niet waarom jij het aanpakken van een structureel ongezonde leefstijl in verband brengt met plezier afpakken.quote:Op maandag 18 september 2023 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat pak je toch niet aan door daar allerlei accijnzen op de producten te gooien? Dat is niks anders dan een pleziertaks.
Verder is het gelul dat gezond voedsel niet te betalen is, dat kan prima maar dan moet je dat wel willen. Al heb ik er absoluut geen problemen mee om de BTW op onbewerkte groente en fruit naar nul gaat, maar je kunt prima betaalbaar (en goedkoper dan vette afhaal!) gezond eten.
Verreweg de meeste mensen kunnen heel verstandig met hun boodschappenkar omgaan, die hoef je echt niet bij het handje te pakken met je maakbare samenleving. Voor alcohol geldt trouwens hetzelfde, net als voor de meeste softdrugs. Dus zet in op voorlichting, maak voor mijn extra regels voor marketingcampagnes en laat verder mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun leven willen inrichten. Ik weet heus wel dat mijn (op zich nog vrij matige) alcoholgebruik in de toekomst tot problemen kan gaan leiden hoor. Laat me lekker.
Omdat mensen (veel, uiteraard niet alle) een afweging maken en dan kiezen voor de optie die jij niet zou kiezen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom jij het aanpakken van een structureel ongezonde leefstijl in verband brengt met plezier afpakken.
Als mensen zo verstandig zijn met hun winkelwagentjes waarom zijn het aantal welvaartsziekten de afgelopen 30 jaar dan zo toegenomen?
Omdat de niet-welvaartsziektes keihard zijn afgenomen. Als je dat niet weet...quote:Op maandag 18 september 2023 18:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als mensen zo verstandig zijn met hun winkelwagentjes waarom zijn het aantal welvaartsziekten de afgelopen 30 jaar dan zo toegenomen?
Dat is dan niet zo verstandig van al die verstandige mensen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat mensen (veel, uiteraard niet alle) een afweging maken en dan kiezen voor de optie die jij niet zou kiezen.
Dat bepaal jij niet.quote:Op maandag 18 september 2023 18:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo verstandig van al die verstandige mensen.
Dus omdat polio is afgenomen krijgen meer mensen diabetes?quote:Op maandag 18 september 2023 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat de niet-welvaartsziektes keihard zijn afgenomen. Als je dat niet weet...
Ja. Meer mensen worden steeds ouder = meer kans op meer mensen met diabetes. Dit is geen hogere wiskunde hequote:Op maandag 18 september 2023 18:47 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dus omdat polio is afgenomen krijgen meer mensen diabetes?
De gemiddelde leeftijd waarop diabetes (type 2) wordt vastgesteld gaat naar beneden. Het wordt ook steeds vaker vastgesteld bij < 40 jarige. ‘We worden ouder’ is daar geen verklaring voor.quote:Op maandag 18 september 2023 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Meer mensen worden steeds ouder = meer kans op meer mensen met diabetes. Dit is geen hogere wiskunde he
Oké, maar het gaat over een groot onderzoek dus ik neem aan dat over dergelijke effecten is nagedacht en ook voor is gecorrigeerd. En daarmee verklaar je ook niet dat onder de mensen jonger dan 50 jaar het aantal kankergevallen met 80% is toegenomen de afgelopen 30 jaar.quote:Op maandag 18 september 2023 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Meer mensen worden steeds ouder = meer kans op meer mensen met diabetes. Dit is geen hogere wiskunde he
Het ging gemiddeld omlaag van 62 naar 60 he, dat is wel belangrijke info. Het artikel geeft geen verklaring.quote:Op maandag 18 september 2023 18:59 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd waarop diabetes (type 2) wordt vastgesteld gaat naar beneden. Het wordt ook steeds vaker vastgesteld bij < 40 jarige. ‘We worden ouder’ is daar geen verklaring voor.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onderzoek-hanno-pijl
Natuurlijk wel, meer mensen die de kans krijgen om ouder te worden = meer mensen die uiteindelijk kanker krijgen. Kanker is in significante mate een kansberekening, elke dag die een mens leeft is een kans om kanker op te lopen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:02 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Oké, maar het gaat over een groot onderzoek dus ik neem aan dat over dergelijke effecten is nagedacht en ook voor is gecorrigeerd. En daarmee verklaar je ook niet dat onder de mensen jonger dan 50 jaar het aantal kankergevallen met 80% is toegenomen de afgelopen 30 jaar.
Diabetes type 2 correleert met overgewicht. De Nederlander wordt dikker en steeds jonger dik.quote:Op maandag 18 september 2023 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het ging gemiddeld omlaag van 62 naar 60 he, dat is wel belangrijke info. Het artikel geeft geen verklaring.
Maar ouder worden kan daar best een verklaring voor zijn, want het is niet alleen dat mensen gemiddeld ouder worden maar ook dat meer mensen gemiddeld ouder worden, ook degenen die in andere tijden ergens anders aan zouden zijn overleden voordat ze de kans hebben gekregen om diabetes op te lopen (of een diagnose te krijgen).
Diagnostiek is ook nogal veranderd, en de aantallen die in het artikel gequote worden zijn dusdanig laag dat je daar ook geen conclusie over kunt maken.
Met andere woorden, se soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend in jouw misleidende post
Feiten vs de te dikke onderbuikquote:Op maandag 18 september 2023 19:21 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Diabetes type 2 correleert met overgewicht. De Nederlander wordt dikker en steeds jonger dik.
Alsof ik hier nieuwe dingen roep.quote:Op maandag 18 september 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feiten vs de te dikke onderbuik
Dat klopt ook, en is niet in conflict met wat ik zegquote:Op maandag 18 september 2023 19:21 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Diabetes type 2 correleert met overgewicht. De Nederlander wordt dikker en steeds jonger dik.
Feiten zijn leuk, zou je ook eens moeten proberen. Dan kun je misschien ergens over discussiëren!quote:Op maandag 18 september 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yikes, wist niet dat het zo erg was..quote:Op maandag 18 september 2023 20:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Alsof ik hier nieuwe dingen roep.
BMI trend leeftijd
Zie grafiek onder de kop: Overgewicht (BMI ≥ 25) naar leeftijd
https://www.volksgezondhe(...)/leefstijl-en-gedrag
Correlatie gewicht diabetes
Moet ik dit ook nog aantonen? Echt?
https://www.honorhealth.c(...)eing%20overweight%20(BMI%20of%2025,to%20your%20own%20insulin%20hormone.
Excuus, ik las je bericht verkeerd. Ik dacht dat jij om bronnen vroeg.quote:Op maandag 18 september 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |