Is toch goed, niets mis mee SwJ zei zelf moeten we zelf doenquote:Op zondag 17 september 2023 13:50 schreef _UserName_ het volgende:
Het was inderdaad snel, ben hier net zo gretig als in DTS zelf
Hoop gewoon dat er snel duidelijkheid is en het open kan
kortere tijd is een minder groot verschil in punten en wellicht minder gezeurquote:Op zondag 17 september 2023 14:06 schreef Mazikeen het volgende:
Ik denk dat er meer irritatie komt en nog meer gezeik. Maar goed.
Nu heb je het gezeik elke maand. Straks elke week of 2 weken
De opties die in de poll zijn, zijn verder prima, maar zou die sprintrace niet per se wel of niet aan een maand koppelen. Misschien kunnen we anders die weekendsprint nog apart voorleggen onafhankelijk van wat er uit de poll komt? Is toch de vraag of dat mogelijk is, kost misschien meer moeite om dit te regelen voor bondage.quote:Op zondag 17 september 2023 13:58 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Vooral dat eerste is iets waar ik niet aan had gedacht.
Keuzes een week, twee weken, maand zonder "sprintrace", maand met "sprintrace" bijvoorbeeld?
Nee dat denk ik niet. Nu heb je 1 keer in de maand gezeik om punten...quote:Op zondag 17 september 2023 14:07 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
kortere tijd is een minder groot verschil in punten en wellicht minder gezeur
Je kunt het ook gewoon afwachten of dat zo is.quote:Op zondag 17 september 2023 14:06 schreef Mazikeen het volgende:
Ik denk dat er meer irritatie komt en nog meer gezeik. Maar goed.
Nu heb je het gezeik elke maand. Straks elke week of 2 weken
Het gaat om het gedrag van de users. Dat gaat niet veranderen als het spel verandert.quote:Op zondag 17 september 2023 14:09 schreef Shii het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon afwachten of dat zo is.
Je begint bij voorbaat al te zeggen dat het niet goed gaat uitpakken. Wacht gewoon af. Misschien heb je gelijk, misschien niet.quote:Op zondag 17 september 2023 14:10 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Het gaat om het gedrag van de users. Dat gaat niet veranderen als het spel verandert.
Die users blijven zeiken om punten.
Gestemd op een weekquote:
De week van de weekendsprint 5 dagen laten tellen, ma tm vr en dan het weekend bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 september 2023 14:13 schreef Shii het volgende:
[..]
Gestemd op een week
En als ideetje als er genoeg animo voor is en het mogelijk is voor bondage eventueel een keer een weekendsprint.
De lat wordt strakker gelegd kreeg ik mee, wellicht beïnvloed dat het gedrag van de users.quote:Op zondag 17 september 2023 14:13 schreef Mazikeen het volgende:
Kijk mij boeit het niet. Ik kom niet voor de punten. Ik kom voor het bolken en de sc.
Maar ik denk echt dat het gedrag van users de oorzaak is. En niet het spelelement.
We moeten de oplossing daar zoeken en niet het spel veranderen.
Maar goed dat is mijn mening.
Ik vraag me nog steeds af waar de rest is? Mario en mikey bijvoorbeeld.??
Vind 1 x per maand een weekendsprint erbij ook wel leuk. zou dan wekelijks / maandelijks kunnen zijn met een extra weekendsprint, die tijdens/naast de lopende periode kan worden gespeeld.quote:Op zondag 17 september 2023 14:13 schreef Shii het volgende:
[..]
Gestemd op een week
En als ideetje als er genoeg animo voor is en het mogelijk is voor bondage eventueel een keer een weekendsprint.
Als de lat strakker wordt gelegd waarom dan een spel veranderen wat al 6 jaar bestaat?quote:Op zondag 17 september 2023 14:15 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
De lat wordt strakker gelegd kreeg ik mee, wellicht beïnvloed dat het gedrag van de users.
Dat kan zeker. Het spelelement wordt ook behouden alleen in een andere tijd maar ik begrijp wel dat wie al (veel) langer speelt, het wil houden zoals het is. Als er ergens te zien is wie wat heeft gestemd, kunnen de trollen eruit worden gefilterd.quote:Op zondag 17 september 2023 14:21 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Als de lat strakker wordt gelegd waarom dan een spel veranderen wat al 6 jaar bestaat?
De lat kan strakker worden gelegd en het spelelement kan worden behouden.
Iedereen staat vrij om te stemmen. Daarom is een poll niet eerlijk. En je kan trollen niet uitsluiten.quote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Het spelelement wordt ook behouden alleen in een andere tijd maar ik begrijp wel dat wie al (veel) langer speelt, het wil houden zoals het is. Als er ergens te zien is wie wat heeft gestemd, kunnen de trollen eruit worden gefilterd.
Wat is nou precies het probleem? Je komt niet voor het spelelement, maar maakt je er wel heel erg druk om. Als nu heel veel users die wel voor het spel komen, het uit willen proberen als het veranderd wordt naar een week of wat de keus dan ook mag worden. Lijkt mij toch niets mis mee.quote:Op zondag 17 september 2023 14:21 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Als de lat strakker wordt gelegd waarom dan een spel veranderen wat al 6 jaar bestaat?
De lat kan strakker worden gelegd en het spelelement kan worden behouden.
Dan zou je ze persoonlijk moeten vragen, maar ja, hoe bepaal je wie er aan DTS meedoen?quote:Op zondag 17 september 2023 14:26 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Iedereen staat vrij om te stemmen. Daarom is een poll niet eerlijk. En je kan trollen niet uitsluiten.
Nee hoor. Ik wil ook liever een week.quote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Het spelelement wordt ook behouden alleen in een andere tijd maar ik begrijp wel dat wie al (veel) langer speelt, het wil houden zoals het is. Als er ergens te zien is wie wat heeft gestemd, kunnen de trollen eruit worden gefilterd.
Ja users die nooit in dts posten kunnen nu ook stemmen en dat is krom. Want bijna iedereen vind dts stom. En dan beginnen ze te trollen.quote:Op zondag 17 september 2023 14:26 schreef Shii het volgende:
[..]
Wat is nou precies het probleem? Je komt niet voor het spelelement, maar maakt je er wel heel erg druk om. Als nu heel veel users die wel voor het spel komen, het uit willen proberen als het veranderd wordt naar een week of wat de keus dan ook mag worden. Lijkt mij toch niets mis mee.
@Sally @maily @hemarookworst @KillemWieft @Rob @mario390 @drakin @chufiquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:06 schreef SwJ het volgende:
FOK! (en dus ook DTS) is van, voor, door en met de users.
Daarom dit topic waarin iedereen z'n ideeën kwijt kan over (de toekomst van) DTS.
We gaan niet wijzen naar users. Dus geen ".... moet er gewoon niet meer posten" of ".... moet gewoon een ban krijgen".
Ook gaan we niet bespreken waar het (weer) is misgegaan. Positief kijken naar hoe dan wel.
Wat maakt dat DTS zo belangrijk is en hoe kunnen jullie/wij er voor zorgen dat het gezellig blijft? Waarom zou DTS überhaupt open moeten, de sc is toch ook gezellig? Wat maakt dat, zodra er punten in het spel zijn, het sneller mis loopt?
Overtuig ons dat DTS weer open moet en ook weer open kan.
@Mickytjuh @DJMO @Dr.Mikeyquote:Op zondag 17 september 2023 14:33 schreef Jippie het volgende:
Even wat DTS'ers mentionen
Hi, hebben jullie ook nog een reactie op onderstaande vraag SWJ? Zit je ander een ban, stuur dan SwJ een DM of PM.
[..]
@:Sally @:Maily @:hemarookworst @:Killemwieft @:Rob @:mario390 @:drakin @:chufi
@:m1stig @:gebrokenglas @:stoorzendert @:engine @:Harrie @:onlogisch @:schakeltopia @:Homijn
@:Grrrrrrrr @:loveislikeakiss @:Paul @:ienieminimuis
Zal vast namen zijn vergeten of users hebben genoemd die al hebben gereageerd of niet willen reageren.
Dit vind ik wel een goede.quote:Op zondag 17 september 2023 14:34 schreef _UserName_ het volgende:
Wat @:Jippie voorstelde vond ik ook wel een goede, de maand behouden en eens in de maand een weekrace ernaast houden. Dan heb je elke maand een weekwinnaar en maandwinnaar, de weekpunten lopen dan gewoon gelijk op met de maandpunten.
Twijfelde of ik de gebanden moest noemen in dat geval ook dr.mikey @FreshFruit en wie nog meer?quote:
@Dr.Mikeyquote:Op zondag 17 september 2023 14:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Twijfelde of ik de gebanden moest noemen in dat geval ook dr.mikey @:FreshFruit en wie nog meer?
Ow ik wist niet dat mikey weer geband wasquote:Op zondag 17 september 2023 14:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Twijfelde of ik de gebanden moest noemen in dat geval ook dr.mikey @:FreshFruit en wie nog meer?
Tijdelijk gebanden lijkt mij wel, die zullen later ook gewoon weer mee kunnen doenquote:Op zondag 17 september 2023 14:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat denk jij wat het gedrag wél zal veranderen?quote:Op zondag 17 september 2023 14:36 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een goede.
Geen verandering aan het spel, maar een extra spel element.
(Al denk ik dan nog steeds niet dat het gedrag van users veranderd, en daar is nog steeds geen oplossing voor)
Ook een goed idee.quote:Op zondag 17 september 2023 14:34 schreef _UserName_ het volgende:
Wat @:Jippie voorstelde vond ik ook wel een goede, de maand behouden en eens in de maand een weekrace ernaast houden. Dan heb je elke maand een weekwinnaar en maandwinnaar, de weekpunten lopen dan gewoon gelijk op met de maandpunten.
Ja dat weet ik dus niet.quote:Op zondag 17 september 2023 14:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wat denk jij wat het gedrag wél zal veranderen?
De lat is dus strakker gelegd, hoe strak dat zal blijken als DTS weer open is. Als je niks probeert weet je ook niet.quote:Op zondag 17 september 2023 14:39 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet.
Ik denk toch waarschuwingen en een ban. Maar goed dat geeft ook weer frustraties.
Nieuwe poll met deze optie toevoegen?quote:Op zondag 17 september 2023 14:34 schreef _UserName_ het volgende:
Nog even ter verduidelijking : ik kom in DTS wanneer ik dat wil.quote:Op zondag 17 september 2023 14:29 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ja users die nooit in dts posten kunnen nu ook stemmen en dat is krom. Want bijna iedereen vind dts stom. En dan beginnen ze te trollen.
Ik zoek een oplossing zodat het topic niet op slot gaat. Dat heeft totaal niks met het spelelement te maken. Dat is al meerdere malen aangekaart....
Ja, had wel een mening.quote:Op zondag 17 september 2023 14:33 schreef Jippie het volgende:
Hi, hebben jullie ook nog een reactie op onderstaande vraag SWJ? Zit je ander een ban, stuur dan SwJ een DM of PM.
[..]
@:m1stig @:gebrokenglas @:stoorzendert @:engine @:Harrie @:onlogisch @:schakeltopia @:Homijn
Zal vast namen zijn vergeten of users hebben genoemd die al hebben gereageerd of niet willen reageren.
(lukte toen niet om via knopje te volgen, zat mobiel en was op dat moment ook uit.quote:
Ow dus die komen ook nooit meer terug?quote:Op zondag 17 september 2023 14:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Die laatste 2 hebben een ONZ ban. Net als @:freshfruit
DJMO kan niet postenquote:
Huh komen die nooit meer terug?quote:Op zondag 17 september 2023 14:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Die laatste 2 hebben een ONZ ban. Net als @:freshfruit
Ook geen DM/PM?quote:Op zondag 17 september 2023 14:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
DJMO kan niet posten
Net als enkele andere dts users
Geen ideequote:
Jawel, verschillende lengtes van banquote:Op zondag 17 september 2023 14:59 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Huh komen die nooit meer terug?
Ik las eerder dat er een duidelijk banbeleid is, dus dan zal het daar vast wel in staan.quote:Op zondag 17 september 2023 14:58 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ow dus die komen ook nooit meer terug?
Huh hoezo kun je niet in je eigen dm/ pm? Nooit v die sanctie gehoordquote:Op zondag 17 september 2023 15:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geen idee
Weet dat fresh bijvoorbeeld niet in dm/pm kan
Door misbruik te maken ervan, zo is het ook mogelijk dat je een TR ban krijgt, dat je geen TR's kan zetten omdat er misbruik van wordt gemaakt. Er zijn mensen waardoor dergelijke dingen helaas mogelijk moet zijnquote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Huh hoezo kun je niet in je eigen dm/ pm? Nooit v die sanctie gehoord
Je kan zelf geen dm of pm versturen.quote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Huh hoezo kun je niet in je eigen dm/ pm? Nooit v die sanctie gehoord
Joh??quote:Op zondag 17 september 2023 15:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Door misbruik te maken ervan, zo is het ook mogelijk dat je een TR ban krijgt, dat je geen TR's kan zetten omdat er misbruik van wordt gemaakt. Er zijn mensen waardoor dergelijke dingen helaas mogelijk moet zijn
Met een workshop "hoe communiceer je niet passief-agressief", de clinic "de-escalerend posten, een nieuwe kijk op je eigen postgedrag" en de lezing "zelfreflectie is geen moderne ziekte".quote:Op zondag 17 september 2023 15:21 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik stel anders een teambuilding uitje voor de DTS'ers. Live empathisch bolken. Wordt een paar mensen invliegen, maar dat is het best waard.
quote:Op zondag 17 september 2023 15:26 schreef SwJ het volgende:
Oeh, optie: alleen users die in dit topic hun interesse hebben getoond in, dan wel meegewerkt hebben aan, een prettiger dts-klimaat, mogen nog posten in dts.
De rest niet. Op straffe van een onz-ban.![]()
Pas maar op, straks trekt er iemand een blik users openquote:Op zondag 17 september 2023 15:26 schreef SwJ het volgende:
Oeh, optie: alleen users die in dit topic hun interesse hebben getoond in, dan wel meegewerkt hebben aan, een prettiger dts-klimaat, mogen nog posten in dts.
Dit idd. Een week kan ik nog wel volhouden, maar een maand gaat het echt niet meer worden.quote:Op zondag 17 september 2023 15:27 schreef devzero het volgende:
Persoonlijk denk ik dat een week period een prima oplossing is. Je ziet vaak in het begin van de maand dat een paar mensen hard hun best doen om te winnen, maar dan "opbranden" na 1 a 2 weken. Bijvoorbeeld een @:dr.mikey zou gewonnen hebben en geen gekke dingen zijn gaan uitkramen als DTS maar 1 week open was geweest voor punten deze maand.
quote:Op zondag 17 september 2023 15:21 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik stel anders een teambuilding uitje voor de DTS'ers. Live empathisch bolken. Wordt een paar mensen invliegen, maar dat is het best waard.
Ik ben voorquote:Op zondag 17 september 2023 15:24 schreef SwJ het volgende:
[..]
Met een workshop "hoe communiceer je niet passief-agressief", de clinic "de-escalerend posten, een nieuwe kijk op je eigen postgedrag" en de lezing "zelfreflectie is geen moderne ziekte".
En ditquote:Op zondag 17 september 2023 15:25 schreef devzero het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn. DTS kun je alleen winnen door heeel veel aanwezig te zijn. Het maakt niet uit of je in een andere tijdzone woont of aanwezig bent tijdens de gouden uurtjes (4-8). Dat zal je hooguit een mooie plaatst in de top 5 geven, maar om te winnen moet je veel aanwezig zijn. Kijk naar haags, freshfruit, en dotteke en ze domineren de lijst van winnaars.
Daar kun je op 2 manieren reageren:
• gewoon leuk mee posten, af en toe een beetje bolken, hopen op een leuke plaats in de top 10 of 20. Dat maakt DTS namelijk leuk en niet geschikt voor dat spelletjes forum: er zijn best wel vaak leuke gesprekken en er is bijna altijd wel iemand aanwezig. Ik heb ook het idee dat nieuwe mensen er veel sneller worden geaccepteerd dan in andere slowchat reeksen. Ik denk dat de meeste DTSers onder deze categorie vallen
• gefrustreerd raken en van iedere post na je een complot zien. Dit zijn gelukkig maar weinig mensen, maar het verziekt de sfeer wel een beetje. In de normale wereld zou je dat soort gezeur wel negeren, maar DTS is ook een beetje competitief en je zult eerder krijgen dat iemand er op gaat reageren.
Daarnaast heb je ook nog eens de trollen die af en toe om de hoek komen kijken. In andere slowchats heb je die ook, maar omdat DTS opener staat voor nieuwe mensen en natuurlijk veel drukker is, lijkt het alsof ze alleen bij "ons" komen kijken. En door het spelelement, krijg je eerder dat mensen op ze gaan reageren.
Dus als speler van (letterlijk) het eerste uur van DTS geef ik de volgende tips:
1. Je gaat toch niet winnen. Doe gewoon gezellig mee, puntjes komen vanzelf wel. Volgende maand is iedereen al weer vergeten of je op 8 of op 11 eindigde.
2. Negeer die schreeuwerds. Maak memes met grappige semi-nederlandse uitspraken. Have fun. Wat maakt het uit als je een paar punten mist door een schreeuwerd. Ze zijn het niet waard om een TR te zetten, dat is alleen maar slecht voor je bloeddruk. En, zie 1.
3. Trollen leven van negatieve posts. Negeer ze en ze gaan vanzelf weg. Vaak weten dit soort mensen precies hoe ze net wel binnen de lijntjes kunnen stoken, dus je zult eerder zelf een ban krijgen dan de trol.
DTS is al diverse keren veranderd, dus ik snap de mensen niet die roepen dat het spel niet moet veranderen. Als het nooit veranderd zou zijn, dan zouden we nu nog in ronde 1 zitten, met een top 3 die al meer dan een jaar het zelfs zou zijn.
Lange posts zetten op een telefoon sucks, dus excuses voor spelfouten
@bondage is dit haalbaar?quote:Op zondag 17 september 2023 14:34 schreef _UserName_ het volgende:
Ja lijkt me ook logisch.quote:Op zondag 17 september 2023 15:38 schreef _UserName_ het volgende:
Ik zou dan pleiten voor de eerste volle week van de maand, dan is iedereen op zijn scherpst. Wat vindt de rest?
Ik stel voor alleen score bij te houden op de dagen dat ik thuiswerkquote:Op zondag 17 september 2023 15:38 schreef _UserName_ het volgende:
Ik zou dan pleiten voor de eerste volle week van de maand, dan is iedereen op zijn scherpst. Wat vindt de rest?
en gouden letters voor de rest van de maand
Volgens mij maakt dat niks uitquote:Op zondag 17 september 2023 15:38 schreef _UserName_ het volgende:
en gouden letters voor de rest van de maand
Dat denk ik wel, aan het eind van de maand zijn de verschillen groter dus de strijdlust kleiner, tenzij je spelers hebt die juist opladen voor die week en zo juist de verschillen kleiner maken. Keuzes..quote:Op zondag 17 september 2023 15:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat niks uit![]()
En welke week maakt me ook niet zoveel uit
En wat versta je onder een "weekendsprint"? Een mini-wedstrijd, terwijl het maand-spel gewoon doorloopt?quote:Op zondag 17 september 2023 15:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik stelde eigenlijk één weekend per maand voor een extra weekendsprint
Dan las ik over "end" van weekend heen, dan nog blijft het jouw idee waar ik niet mee wil shinenquote:Op zondag 17 september 2023 15:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet fijn. Heb je de hele maand ne best gedaan, kun je dat weekend niet, moeite v niks.quote:Op zondag 17 september 2023 15:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ehhhquote:Op zondag 17 september 2023 15:41 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, aan het eind van de maand zijn de verschillen groter dus de strijdlust kleiner, tenzij je spelers hebt die juist opladen voor die week en zo juist de verschillen kleiner maken. Keuzes..
Ja, precies dat.quote:Op zondag 17 september 2023 15:44 schreef SwJ het volgende:
[..]
En wat versta je onder een "weekendsprint"? Een mini-wedstrijd, terwijl het maand-spel gewoon doorloopt?
De punten van onvrede worden aangepakt:quote:Op zondag 17 september 2023 15:45 schreef loveislikeakiss het volgende:
Dit is allemaal kei leuk enzo he, er wordt hard nagedacht en gedaan
maar waar het fout gaat is het spel element, dus ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat als we NOG een spel element toevoegen, het daarna beter zal gaan?
maar als we elementen toevoegen, kunnen we dan ook de winnaar van het jaar doen?
quote:Op zondag 17 september 2023 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen ik moet toch echt hier aandenken:
[ afbeelding ]
Wat zou jouw suggestie zijn?quote:Op zondag 17 september 2023 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen ik moet toch echt hier aandenken:
[ afbeelding ]
De week loopt naast de maand. Dus je hebt in die week eigenlijk 2 spellen, het weekspel en het maandspel. De week beïnvloed de maand hier verder niet bij. Dat was de gedachte zover ik hem begreep.quote:Op zondag 17 september 2023 15:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ehhh
Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen
Als je 1 week dts doet
Dan tel je wmb maar 1 week verder niet
Fatsoenlijke huisregels toepassen. En bij X aantal overtredingen gewoon (tijdelijke) ban. Klaar huppa.quote:
Eureuka!quote:Op zondag 17 september 2023 15:46 schreef Jippie het volgende:
Of een exclusieve feestdagen edities met Pasen Pinksteren en met kerst, uiteraard geheel in stijl bolken.
Een verkiezingen editie,
En een jaarlijkse downtime nacht
Geloof dat ik doordraaf_O-
Eh neequote:Op zondag 17 september 2023 15:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
De week loopt naast de maand. Dus je hebt in die week eigenlijk 2 spellen, het weekspel en het maandspel. De week beïnvloed de maand hier verder niet bij. Dat was de gedachte zover ik hem begreep.
Dat is jouw idee inderdaad, maar niet het idee wat @Jippie opperde en ik naar verwijs. We snappen elkaar wel alleen hebben we een andere gedachte over hoe te spelenquote:Op zondag 17 september 2023 15:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Eh nee
Alleen een week geen maand
Dat gaat aangepakt worden als dat onder 'klieren tussen de lijntjes' valt.quote:Op zondag 17 september 2023 15:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Fatsoenlijke huisregels toepassen. En bij X aantal overtredingen gewoon (tijdelijke) ban. Klaar huppa.
Gezeur over jij bolkt mij huilie huilie huilie ga je ook houden met korte speelduur, mss zelfs nog wel meer.
En voor de rest weet ik niet.
Het mag van mij weer open, tijdelijke afkoelperiodes vind ik prima. Vorige maand heeft mij ook met mijn neus op de feiten gedrukt van de dts-verslaving, en ergernis over andere users.quote:Op zondag 17 september 2023 14:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
We roepen dotteke uit als winnaar van de maand en dan houden we die week strijd over. Ik denk dat dat het weer wat spanneder gaat maken. Mensen zijn nog wel bereidt om een week lang hun best te doen, terwijl ze voor een hele maand geen tijd hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 15:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Eh nee
Alleen een week geen maand
Dan blaas ik het stof van mijn eigen punten tel script weer af en "verkoop" tussenstanden voor likes of zoquote:Op zondag 17 september 2023 16:17 schreef loveislikeakiss het volgende:
Ik blijf zelf wel voorstander van de punten buiten beeld houden tot x dagen voor eind van het spel, moeten mensen zelf maar puzzelen als bezigheidstherapie
Ik bedoel niet specifiek deze maandquote:Op zondag 17 september 2023 16:32 schreef devzero het volgende:
[..]
We roepen dotteke uit als winnaar van de maand en dan houden we die week strijd over. Ik denk dat dat het weer wat spanneder gaat maken. Mensen zijn nog wel bereidt om een week lang hun best te doen, terwijl ze voor een hele maand geen tijd hebben.
inb4: ik heb speciaal deze week vakantie genomen en nog niet gewonnen...
Ik had speciaal 3 weken vakantie genomen, gooit men DTS dicht. Enig idee hoe dat voelt?quote:Op zondag 17 september 2023 16:32 schreef devzero het volgende:
[..]
We roepen dotteke uit als winnaar van de maand en dan houden we die week strijd over. Ik denk dat dat het weer wat spanneder gaat maken. Mensen zijn nog wel bereidt om een week lang hun best te doen, terwijl ze voor een hele maand geen tijd hebben.
inb4: ik heb speciaal deze week vakantie genomen en nog niet gewonnen...
Ja, dat bedoelde @Shii ook en ik vind dat een goed plan. Gewoon 1 week per maand tellen we punten en de rest van de maand is het slowchat. Mensen die normaal niet een maand voluit kunnen gaan, kunnen dat wel een week doen.quote:Op zondag 17 september 2023 16:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik bedoel niet specifiek deze maand
Meer algemeen
En dan per maand 1 week dts
En de rest van de maand is dts een soort sc
Wat ik dacht dat @:Shii bedoelde
Wil je een knuffel? Of zal ik een boek opsturen?quote:Op zondag 17 september 2023 16:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik had speciaal 3 weken vakantie genomen, gooit men DTS dicht. Enig idee hoe dat voelt?
nee dan krijg je ook een schop onder je holquote:Op zondag 17 september 2023 16:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan blaas ik het stof van mijn eigen punten tel script weer af en "verkoop" tussenstanden voor likes of zo
Of iemand anders die een programmeertaal als python wil leren/al kent zoek de request module op en schrijft zijn eigen post scraper/telscript
Dat gaat niks aan de strijd en felheid veranderen. If anything, het wordt alleen maar nog feller. Want alleen DAN mogelijkheid om te scoren.quote:Op zondag 17 september 2023 16:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde @:shii ook en ik vind dat een goed plan. Gewoon 1 week per maand tellen we punten en de rest van de maand is het slowchat. Mensen die normaal niet een maand voluit kunnen gaan, kunnen dat wel een week doen.
Die opmerking van dot was dat sommigen hier en een week en een maand race willen. Iedere maand race zal toch door haar gewonnen worden, dus het was een matig (slecht) grapje dat we die gewoon kunnen overslaan door haar automatisch als winnaar uit te roepen
De grapjes gaan niet zo best hè vandaagquote:Op zondag 17 september 2023 16:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde @:shii ook en ik vind dat een goed plan. Gewoon 1 week per maand tellen we punten en de rest van de maand is het slowchat. Mensen die normaal niet een maand voluit kunnen gaan, kunnen dat wel een week doen.
Die opmerking van dot was dat sommigen hier en een week en een maand race willen. Iedere maand race zal toch door haar gewonnen worden, dus het was een matig (slecht) grapje dat we die gewoon kunnen overslaan door haar automatisch als winnaar uit te roepen
Als een onbenul als ik iets alsquote:Op zondag 17 september 2023 16:46 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
nee dan krijg je ook een schop onder je hol
1 2 3 4 5 | #!/usr/bin/env python import requests from html.parser import HTMLParser .... |
ik hou van jouw grapjesquote:Op zondag 17 september 2023 16:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Hopelijk wordt mijn serieus post wel goed begrepenquote:Op zondag 17 september 2023 16:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
De grapjes gaan niet zo best hè vandaag
hmmm ik zie wel potentie in een up en downtime voor de dtsquote:Op zondag 17 september 2023 16:48 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Dat gaat niks aan de strijd en felheid veranderen. If anything, het wordt alleen maar nog feller. Want alleen DAN mogelijkheid om te scoren.
Door 4 winnaars in de maand te maken kun je voor 1 van die weken wat fanatieker zijn en de rest wat meer laidback. Lukt het de ene week niet, dan heb je de andere weken nog.
Ik vind het oprecht een goed idee van mezelf.
Dit ja.quote:Op zondag 17 september 2023 16:43 schreef HappyCharly het volgende:
Ik ben nog steeds voorstander van 1 maandwinnaar en 4 weekwinnaars...
Maar dat wordt dan wel heel veel werk voor @Grrrrrrrrquote:Op zondag 17 september 2023 17:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja.
Kan iedereen, die dat wil, ook eens een week afstand nemen i p v constant met het spel bezig te zijn.
Ja, dat gaat dus echt niet gebeuren hoor ik net van de Bolkes. Ik denk dat we dan iets anders moeten verzinnen voor die overwinningsrijmsquote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar dat wordt dan wel heel veel werk voor @:grrrrrrrrWant die moet dan 5 gedichtjes per maand maken ipv 1.
alleen voor de maandwinnaar net als nu?quote:Op zondag 17 september 2023 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus echt niet gebeuren hoor ik net van de Bolkes. Ik denk dat we dan iets anders moeten verzinnen voor die overwinningsrijms
Nee hoor; de winnaar van de vorige editie maakt een gedicht voor de huidige winnaar.quote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar dat wordt dan wel heel veel werk voor @:grrrrrrrrWant die moet dan 5 gedichtjes per maand maken ipv 1.
Zoiets jaquote:Op zondag 17 september 2023 17:26 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
alleen voor de maandwinnaar net als nu?
opgelost
Eensquote:Op zondag 17 september 2023 16:43 schreef HappyCharly het volgende:
Ik ben nog steeds voorstander van 1 maandwinnaar en 4 weekwinnaars...
Krelp?quote:
Nolk.quote:
Of alleen eentje voor de maandwinnaar.quote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat ging soepelquote:Op zondag 17 september 2023 17:26 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
alleen voor de maandwinnaar net als nu?
opgelost
Dat is wel een leuk idee. En als die persoon geen gedicht maakt binnen een week, dan ook niet meer meedoen aan DTSquote:Op zondag 17 september 2023 17:26 schreef maily het volgende:
[..]
Nee hoor; de winnaar van de vorige editie maakt een gedicht voor de huidige winnaar.
dev maakt een slecht grapje jongens, geen paniekquote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Klopt maar je kan niet van @Grrrrrrrr verwachten dat hij 5 gedichten maaktquote:Op zondag 17 september 2023 17:40 schreef DerRabbit het volgende:
Onze Grrrrrrrrrrrromende dicht Panter kan niemand overtreffen qua gedichten
daarom gewoon 1 voor de maandwinnaarquote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
Klopt maar je kan niet van @:Grrrrrrrrr verwachten dat hij 5 gedichten maakt
Omdat er nog lang niet duidelijk is wat het nu wordtquote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
daarom gewoon 1 voor de maandwinnaar
waarom blijven we hier op hangen?
ALS we 4 plus 1 doen, DAN gewoon 1 gedichtquote:Op zondag 17 september 2023 17:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Omdat er nog lang niet duidelijk is wat het nu wordt
De poll staat er
Tjah...quote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
daarom gewoon 1 voor de maandwinnaar
waarom blijven we hier op hangen?
Waar?quote:Op zondag 17 september 2023 17:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Omdat er nog lang niet duidelijk is wat het nu wordt
De poll staat er
klopt, vind dat ook een goed ideequote:Op zondag 17 september 2023 17:44 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Tjah...
Ik vind het wel even leuk idee. Naast de maandwinnaar. Gewoon 4 weekwinnaar.
Dan hebben beiden kampen hun zin
Ja voor de maandwinnaarquote:Op zondag 17 september 2023 17:44 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
klopt
ik bedoel, waarom dat gedoe over gedichten?
gewoo 1 voor de winnaar
Ik weet niet wat deze keer het probleem is maar jullie oplossingen hebben nog nooit geholpen. Waarom zou dat nu anders zijn?quote:Op zondag 17 september 2023 14:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het was ooit echt wel een wespennest, maar de laatste tijd is het een stuk beter dan in de tijd dat jij er aan het posten was.quote:Op zondag 17 september 2023 17:47 schreef engine het volgende:
[..]
Ik weet niet wat deze keer het probleem is maar jullie oplossingen hebben nog nooit geholpen. Waarom zou dat nu anders zijn?
DTS is en blijft een wespennest. Accepteer dat en stel er mods voor aan ofzo. Of accepteer het niet en houd de boel dicht.
En mensen die zich in DTS niet kunnen gedragen, kunnen zich op Fok! niet gedragen. Die onz bans vind ik zo waardeloos. Krijg je de rommel in andere topics waar men er niet op zit te wachten.
Wat is niet oké, dat ik dat zei of dat dat gebeurd?quote:Op zondag 17 september 2023 12:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zei @:yvonne idd en dat vind ik ook niet okay.
Post #10 in dit topicquote:
Dat er zo aan je getrokken wordt, en ik gok dat SwJ daar ook last van heeft. Je hebt ook nog een privélevenquote:Op zondag 17 september 2023 18:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Het was ooit echt wel een wespennest, maar de laatste tijd is het een stuk beter dan in de tijd dat jij er aan het posten was.
Tenminste zo ervaar ik het.
3 dagen om bij te komenquote:Op zondag 17 september 2023 18:50 schreef _UserName_ het volgende:
Maar; een maand heeft meer dan 4 weken.. Of gaan we op dag 29, 30 en 31 geen punten doen? Dan heb je elke maand ruimte voor slowchat. Behalve in februari dan, tenzij schrikkeljaar. Vind ik ook prima, de weken bij elkaar geteld is de maandstand?
Snap ik ja.quote:Op zondag 17 september 2023 18:50 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat er zo aan je getrokken wordt, en ik gok dat SwJ daar ook last van heeft. Je hebt ook nog een privéleven
Ja, waarom niet? 3 dagen zuipen en feesten op de overwinningquote:
Ik zeg doenquote:Op zondag 17 september 2023 19:08 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? 3 dagen zuipen en feesten op de overwinning
quote:Op zondag 17 september 2023 15:26 schreef SwJ het volgende:
Aan het uitrusten..quote:Op zondag 17 september 2023 19:09 schreef Rob het volgende:
Waar is monitor die de gesproken minuten telt?
I'm in!quote:Op zondag 17 september 2023 19:08 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? 3 dagen zuipen en feesten op de overwinning
Hey Robquote:Op zondag 17 september 2023 19:16 schreef Rob het volgende:
DTS gewoon DTS laten zijn en mensen die klagen dat zij, al dan niet in vereniging, geblokt worden toegang tot dts voor de lopende maand verwijderen en/of uit de scorelijst halen.
En degenen die samenspannen een ban.quote:Op zondag 17 september 2023 19:16 schreef Rob het volgende:
DTS gewoon DTS laten zijn en mensen die klagen dat zij, al dan niet in vereniging, geblokt worden toegang tot dts voor de lopende maand verwijderen en/of uit de scorelijst halen.
al dan niet in vereniging, stond in mijn postquote:
De users die op reis zijn kunnen vanaf hun vakantieadres meepraten???quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:45 schreef Dotteke het volgende:
Dit bericht is geschreven door SwJ
FOK! (en dus ook DTS) is van, voor, door en met de users.
Daarom dit topic waarin iedereen z'n ideeën kwijt kan over (de toekomst van) DTS.
Overtuig ons dat DTS weer open moet en ook weer open kan.
[ afbeelding ]
Hoe controleer je zoiets dan? DM mag niet gelezen worden begreep ik. Tenminste alleen in uiterste noodzaak.quote:
Sowieso mag de vakantie ganger wel stemmenquote:Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef Rob het volgende:
[..]
De users die op reis zijn kunnen vanaf hun vakantieadres meepraten???
Dat gaat lastig als je op vakantie bent achter een "ijzeren gordijn. die kan dus niet meestemmen en praten."@SwJquote:Op zondag 17 september 2023 19:29 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Sowieso mag de vakantie ganger wel stemmen
Je kan wel stemmen op de poll toch? Ondanks banquote:Op zondag 17 september 2023 19:31 schreef Rob het volgende:
[..]
Dat gaat lastig als je op vakantie bent achter een "ijzeren gordijn. die kan dus niet meestemmen en praten. "@:SwJ
wie heeft het of dat wat niet besproken mag wordenquote:Op zondag 17 september 2023 19:32 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Je kan wel stemmen op de poll toch? Ondanks ban
Als je een ban voor onzin hebt, kan je niet in onzin.quote:Op zondag 17 september 2023 19:32 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Neequote:Op zondag 17 september 2023 19:32 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 september 2023 19:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Als je een ban voor onzin hebt, kan je niet in onzin.
quote:
quote:
Dit is wel ongeveer een goed idee.quote:Op zondag 17 september 2023 15:24 schreef SwJ het volgende:
[..]
Met een workshop "hoe communiceer je niet passief-agressief", de clinic "de-escalerend posten, een nieuwe kijk op je eigen postgedrag" en de lezing "zelfreflectie is geen moderne ziekte".
Ahhja, dergelijke reacties waren wel te verwachten, Cursus "Tamme Konijntjes Kweken" voor alle Fokkers.. een eeuwig durende wens...quote:Op zondag 17 september 2023 15:24 schreef SwJ het volgende:
[..]
dit soort heerlijke posts zijn wel waarom jij mij op 1 na favoriete mod bentquote:Op zondag 17 september 2023 15:24 schreef SwJ het volgende:
[..]
Op 1 na?quote:Op zondag 17 september 2023 21:02 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
dit soort heerlijke posts zijn wel waarom jij mij op 1 na favoriete mod bent
de nuchterheid is heerlijk
Of binnenkort. Of niet meer. Meer kan ik er helaas niet over kwijt.quote:Op zondag 17 september 2023 22:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Enig idee wanneer we weer gaan beginnen?
Een hint een houvast....?
Dat kan alle kanten nog op begrijp ik.quote:Op zondag 17 september 2023 22:36 schreef SwJ het volgende:
[..]
Of binnenkort. Of niet meer. Meer kan ik er helaas niet over kwijt.
Zeker, ik zie het.. al dagenlang twéé SC's openhouden valt niet mee, geen wonder dat Het Volk gaat morrenquote:
Als constructief bijdragen teveel gevraagd is, kunnen degenen die daar moeite mee hebben zich beter houden bij één SC, de oorspronkelijke.quote:Op zondag 17 september 2023 22:48 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Zeker, ik zie het.. al dagenlang twéé SC's openhouden valt niet mee, geen wonder dat Het Volk gaat morren
we duimen voor de binnenkort-versiequote:Op zondag 17 september 2023 22:36 schreef SwJ het volgende:
[..]
Of binnenkort. Of niet meer. Meer kan ik er helaas niet over kwijt.
Ohhja.. ik heb al een aantal "constructieve" bijdragen geleverd, maar geen lijkt te bevallenquote:Op zondag 17 september 2023 22:49 schreef SwJ het volgende:
[..]
Als constructief bijdragen teveel gevraagd is, kunnen degenen die daar moeite mee hebben zich beter houden bij één SC, de oorspronkelijke.
Alle constructieve bijdragen worden gewaardeerd. Dank daarvoor.quote:Op zondag 17 september 2023 22:53 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohhja.. ik heb al een aantal "constructieve" bijdragen geleverd, maar geen lijkt te bevallen
zoals ik al zei, het hele spel is het niet.quote:Op maandag 18 september 2023 03:52 schreef moemoe het volgende:
Ik heb ooit 1 hele maand nauwelijks geslapen om DTS te kunnen winnen en vond het fantastisch.
Hoewel ik nu nauwelijks nog het topic betreed, hoop ik dat de toekomstige/huidige spelers net zoveel plezier zullen beleven aan het spel als ik ooit deed in 2019.
Voor mij was het nooit een slowchat.
Nee, ga maar weer slapen. Topic ontspoorde gisteren alweer deelsquote:Op maandag 18 september 2023 06:54 schreef HappyCharly het volgende:
Hc komt kijken of er al n besluit is genomen
En alles kwam goed. Focus op het positievequote:Op maandag 18 september 2023 08:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, ga maar weer slapen. Topic ontspoorde gisteren alweer deels
Volgens mij is de definitie van positief in deze behoorlijk verspreidquote:Op maandag 18 september 2023 08:29 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
En alles kwam goed. Focus op het positieve
Echt? Hoe danquote:Op maandag 18 september 2023 08:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, ga maar weer slapen. Topic ontspoorde gisteren alweer deels
Klopt want op die manier laat je zien dat het gewoon niet kan. Als men nu al ruzie maakt in SC, wat als dts open gaatquote:Op maandag 18 september 2023 09:33 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Echt? Hoe dan
En dan verwachten dat dts weer opengaat
We denken nog na over een virtuele boksring.quote:Op zondag 17 september 2023 22:53 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohhja.. ik heb al een aantal "constructieve" bijdragen geleverd, maar geen lijkt te bevallen
quote:Op maandag 18 september 2023 11:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
We denken nog na over een virtuele boksring.
Jaja, ik zie het al voor me...iedereen mag meedoenquote:Op maandag 18 september 2023 11:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
We denken nog na over een virtuele boksring.
quote:Op maandag 18 september 2023 12:04 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jaja, ik zie het al voor me...iedereen mag meedoen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 september 2023 16:25 schreef SwJ het volgende:
Vanavond, rond de klok van 21:00, wordt DTS heropend.![]()
Voor een laatste keer.
Een eerstvolgende sluiting zal permanent zijn.![]()
Wat gaat er veranderen?![]()
- Users zullen vanaf nu nagenoeg alleen maar positief posten.
- De geboden zullen nauwgezet opgevolgd worden.
- Iemand een ban aansmeren door continu uitlokken/sneren = zelf een ban krijgen.
- Er volgt altijd een waarschuwing voorafgaande aan consequenties. Of je het eens bent met een waarschuwing, doet er niet toe. Een waarschuwing houdt in: pas je postgedrag aan. Klaar.
- Gezamenlijke afspraken maken om iemand aan te pakken/een hak te zetten/whatever = gezamenlijk een ban.
- Ga geen eigen rechter spelen of blijven reageren op sfeerverziekende posts, maar plaats een tr/stuur een dm en NEGEER.
- De enige mod in onz/dts is ondergetekende. De overige blauwen zijn users in dts. In extreme gevallen mogen ze ingrijpen, dit komt nauwelijks voor.
En de spelregels dan?![]()
Die blijven hetzelfde. Daar verandert niets aan. Voorlopig. September wordt gewoon afgemaakt. Zijn er gezamenlijke ideeën die door Bondage geïmplementeerd kunnen worden? Dat kan eventueel vanaf oktober.
Neem rustig de tijd om bovenstaande goed in je op te nemen en mede-dts'ers er op te wijzen.
En dan ... veel dts-plezier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |