je moeder werd zwanger en haar moeder was zwanger van jouw moeder en ze hebben maar 1 zaadcel nodig en dat is vrouwenmaffiaquote:Op zaterdag 16 september 2023 20:36 schreef matspontius het volgende:
We bespraken waarvoor we eigenlijk leven, iets waar ik eerder nooit over nadacht."
Ja, en in het christendom heb je dus ook heel veel kerken zonder pride vlag.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Nyamuk het volgende:
Ik ben zelf Moslim.
Ik denk dat veel Nederlanders opzich niet eens bijzonder religieus zijn maar misschien wel spiritueel wel gelovend in God/Allah maar niet extreem religieus in het dagelijks leven. Kan mij best voorstellen dat er velen zijn die toch meer aansluiting zoeken bij een wat meer algemeen conservatief gedachtegoed. Hierin heb je in Nederland weinig opties. In Nederland ging men vroeger vooral naar de kerk. Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen.
Met andere woorden men voelt dat de traditionele instellingen zijn gekaapt door een bepaalde ideologie en nu zoekt men het elders. Geloof kan iets heel moois wezen en het is maar hoe je er mee omgaat en wat voor plek je het geeft in je leven. Ook in de Islam heb je net als in het Christendom vele gradaties.
Klopt. Denk alleen dat veel mensen de ervaring hebben dat het Christendom verdrongen wordt terwijl dit bij de Islam minder lijkt te gebeuren en het juist aan populariteit lijkt te winnen. Al moet ik bekennen dat ik hier geen cijfes van heb in Europa. Ook weet ik niet of het juist is om dit te meten aan de hand van Moskeebezoek alleen omdat sommige Moslims 5 keer per dag naar de Moskee gaan en de ander slechts één keer per week of één keer in de drie weken. Of alleen met de Ramadan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, en in het christendom heb je dus ook heel veel kerken zonder pride vlag.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:03 schreef Malavita het volgende:
Als men daar kracht uithaalt en verder niemand tot last is, prima
Fijn voor hun.
Wil dit zeggen dat homoseksuelen niet welkom zijn in de moskee, tenzij ze hun geaardheid verloochenen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Nyamuk het volgende:
Ik ben zelf Moslim.
Ik denk dat veel Nederlanders opzich niet eens bijzonder religieus zijn maar misschien wel spiritueel wel gelovend in God/Allah maar niet extreem religieus in het dagelijks leven. Kan mij best voorstellen dat er velen zijn die toch meer aansluiting zoeken bij een wat meer algemeen conservatief gedachtegoed. Hierin heb je in Nederland weinig opties. In Nederland ging men vroeger vooral naar de kerk. Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen.
Met andere woorden men voelt dat de traditionele instellingen zijn gekaapt door een bepaalde ideologie en nu zoekt men het elders. Geloof kan iets heel moois wezen en het is maar hoe je er mee omgaat en wat voor plek je het geeft in je leven. Ook in de Islam heb je net als in het Christendom vele gradaties.
Absoluut. Hartstikke fijn dat individuen kracht kunnen putten uit geloof. Helaas wijst de gehele menselijke geschiedenis uit dat georganiseerde religie toch vrijwel altijd gezeik geeft.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:03 schreef Malavita het volgende:
Als men daar kracht uithaalt en verder niemand tot last is, prima
Fijn voor hun.
Nee. En opbokken met je poging me te framen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wil dit zeggen dat homoseksuelen niet welkom zijn in de moskee, tenzij ze hun geaardheid verloochenen?
Ik heb wel eens de indruk dat veel mensen in Nederland moslim zijn op dezelfde manier als mensen katholiek zijn, vanaf de geboorte ermee 'opgezadeld', men doet er niets aan. Maar ook ik zit maar een beetje te gissen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klopt. Denk alleen dat veel mensen de ervaring hebben dat het Christendom verdrongen wordt terwijl dit bij de Islam minder lijkt te gebeuren en het juist aan populariteit lijkt te winnen. Al moet ik bekennen dat ik hier geen cijfes van heb in Europa. Ook weet ik niet of het juist is om dit te meten aan de hand van Moskeebezoek alleen omdat sommige Moslims 5 keer per dag naar de Moskee gaan en de ander slechts één keer per week of één keer in de drie weken. Of alleen met de Ramadan.
samen met geld en macht zijn dat altijd al de 3 ingredienten voor oorlog geweest idd. Das niks nieuwsquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut. Hartstikke fijn dat individuen kracht kunnen putten uit geloof. Helaas wijst de gehele menselijke geschiedenis uit dat georganiseerde religie toch vrijwel altijd gezeik geeft.
Pardon??? Ik stel een hele gewone vraag naar aanleiding van je eigen woorden: Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen. Met andere woorden men voelt dat de traditionele instellingen zijn gekaapt door een bepaalde ideologiequote:Op zaterdag 16 september 2023 21:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nee. En opbokken met je poging me te framen.
Je hoeft ook niet meer bang te zijn voor de dood als je gelooft dat er een hemel is of een hiernamaals.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tja, in tijden van veel verwarring zal er altijd een hang zijn naar een plek waarin alle antwoorden op alle vragen beantwoord kunnen worden. Als dit mensen leidt tot goed burgerschap en een tevreden mens dan hebben zij mijn zege.
Dat laatste is eigenlijk een blasfemische opmerking, hoewel een mod wel iets van een god weg heeft natuurlijk 😉quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tja, in tijden van veel verwarring zal er altijd een hang zijn naar een plek waarin alle antwoorden op alle vragen beantwoord kunnen worden. Als dit mensen leidt tot goed burgerschap en een tevreden mens dan hebben zij mijn zege.
Ja, daar zitten we echt op te wachtenquote:Op zaterdag 16 september 2023 20:58 schreef Nyamuk het volgende:
Dit is trouwens ook iets wat je niet alleen in Nederland terugziet. Ik denk dat deze trend door heel West Europa voet aan de grond aan het krijgen is.
Hij/zij is van de islam en reageert gewoon heel vredelievend joh ...... helemaal niet vijandig of zoquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Pardon??? Ik stel een hele gewone vraag naar aanleiding van je eigen woorden: Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen. Met andere woorden men voelt dat de traditionele instellingen zijn gekaapt door een bepaalde ideologie
Dus als het niet te veel moeite is, zou je dan normaal kunnen antwoorden?
vrouwvriendelijkquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij/zij is van de islam en reageert gewoon heel vredelievend joh ...... helemaal niet vijandig of zo
Vooruit, nog één keertje om je het voordeel van de twijfel te geven ondanks dat je het niet gelezen hebt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Pardon??? Ik stel een hele gewone vraag naar aanleiding van je eigen woorden: Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen. Met andere woorden men voelt dat de traditionele instellingen zijn gekaapt door een bepaalde ideologie
Dus als het niet te veel moeite is, zou je dan normaal kunnen antwoorden?
quote:
100 jaar geleden wat het hier hetzelfde hoor.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:10 schreef PzKpfw het volgende:
Jammer dat zo'n achterlijk geloof steeds meer aanhang krijgt in plaats van dat het afzwakt.
Ja, dus dan moeten we het maar klakkeloos accepteren? Je ziet wat dat andere zo vredelievende geloof teweeg heeft gebracht dus laat dat niet nog eens gebeuren .........quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
100 jaar geleden wat het hier hetzelfde hoor.
Oftewel een wc-eend verhaal. Goed gewerkt weer, NOS.quote:Volgens CBS-cijfers noemt 5,6 procent van de bevolking zichzelf islamitisch, officiële aantallen over bekeerlingen worden niet geregistreerd. Daarom zijn voor dit verhaal meerdere moskeekoepels, betrokken stichtingen en imams benaderd.
Dit vind ik dan weer bijzonder verontrustend en zorgwekkend. Want wat je in feite schrijft is dit: Mensen worden gerustgesteld door voor hun te gaan denken. Alle vragen waar verwarde, bange of onzekere mensen mee zitten kunnen nooit allemaal bevredigend beantwoord worden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hou opquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wil dit zeggen dat homoseksuelen niet welkom zijn in de moskee, tenzij ze hun geaardheid verloochenen?
Was dat nou zo moeilijk? En waar kwam dat agressieve toontje naar mij toe vandaan? Waarom moest ik opbokken?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Vooruit, nog één keertje om je het voordeel van de twijfel te geven ondanks dat je het niet gelezen hebt.
[..]
Onzin, er zijn genoeg mensen die hun medemens helpen als het nodig is.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:24 schreef Confetti het volgende:
Begrijpelijk. Mensen hebben behoefte aan samenhorigheid.
De Nederlandse cultuur en het pseudo-christendom is extreem individualistisch. Nul steun voor elkaar, alleen maar ikke ikke ikke en dronken worden.
Wat moet je accepteren dan?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dus dan moeten we het maar klakkeloos accepteren?
😂🤣😅quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.
Daar het Christendom in het Westen ook is verworden tot een individualistisch happy peppy show is het niet verwonderlijk dat mensen opzoek gaan naar een religie waar men trots op kan zijn, richtlijnen voor het individu en maatschappij stelt.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.
Daar het Christendom in het Westen ook is verworden tot een individualistisch happy peppy show is het niet verwonderlijk dat mensen opzoek gaan naar een religie waar men trots op kan zijn, richtlijnen voor het individu en maatschappij stelt.
Want, ''islam'' natuurlijk, duh.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Klopt wel. In materieel opzicht hebben we niks meer te wensen. En toch is er nog veel ontevredenheid, we hebben geen idealen meer. Nu moeten we nog leren om zelf een zinvolle invulling te geven aan ons leven. Maar om dat te doen door je bij een religie aan te sluiten lijkt me niet echt de juiste manier.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Wat zou jij voorstellen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar om dat te doen door je bij een religie aan te sluiten lijkt me niet echt de juiste manier.
Oprechte vraag; wat is er om trots op te zijn?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Waarom moet het perse een religie zijn, je kan toch ook in jezelf geloven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen?
Een jaar of 50 na het ontkerkelijken van West-Europa lijkt er weinig voor in de plaats te komen.
geld waarschijnlijkquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oprechte vraag; wat is er om trots op te zijn?
In essentie is burgerschap niets meer dan het zijn van een goede burger. Goed is in deze zin gedefinieerd door de normen en waarden die wij in onze samenleving handhaven. Of dit nou komt door religie, zelfstandig nadenken of whatever is mij om het even. Vergeet niet dat veel mensen houvast nodig hebben en als dit leidt tot mensen die (gematigd) hun religie belijden, mensen helpen en en voor de rest hun leven leiden vind ik het prima. Ik denk dat je de massa overschat.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer bijzonder verontrustend en zorgwekkend. Want wat je in feite schrijft is dit: Mensen worden gerustgesteld door voor hun te gaan denken. Alle vragen waar verwarde, bange of onzekere mensen mee zitten kunnen nooit allemaal bevredigend beantwoord worden.
Goed burgerschap houdt in dit geval dus in dat men niet meer zelf nadenkt, maar voor zich laat denken.
Zo simpel is het en zie hier de aantrekkingskracht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Klopt. Het feit dat het Westen is verworden tot het grote geloven in niets maakt dat men in alles gaat geloven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:51 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Waarom moet het perse een religie zijn, je kan toch ook in jezelf geloven.
Of in Ajax.
Of in Harry Styles.
Klopt, er zijn ook hele volksstammen die hun leven in het teken stellen van bijv. Ajax. Prima toch zolang ze anderen met rust laten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:51 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Waarom moet het perse een religie zijn, je kan toch ook in jezelf geloven.
Of in Ajax.
Of in Harry Styles.
Of wappie worden.
Of bij 1 of andere vage sekte gaan.
Denk dat het hoofddoek meisje bij mij in de flat blij zou zijn als ze eens een keer aan zichzelf kon denken. Arme meid, man nooit werken dus mee opgescheept, en zij moet in volledig gewaad het balkon op de was ophangen. Die zeer zeldzame keer dat ik haar zie is ze nog te bang om "hallo" te zeggen, als haar man erbij is zegt ze niks, is haar man er niet bij dan fluistert ze.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:24 schreef Confetti het volgende:
Begrijpelijk. Mensen hebben behoefte aan samenhorigheid.
De Nederlandse cultuur en het pseudo-christendom is extreem individualistisch. Nul steun voor elkaar, alleen maar ikke ikke ikke en dronken worden.
Dat moet je die mensen vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oprechte vraag; wat is er om trots op te zijn?
Klinkt een beetje als de lokale fanfare. Niet echt overtuigend naar mijn mening.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:56 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat moet je die mensen vragen.
Maar religie biedt een straf/beloningssysteem, een gemeenschap om trots op te zijn, een afzondering van de "reguliere" maatschappij. Er zullen genoeg mensen zijn die daar trots/voldoening uithalen.
Het lijkt me niet heel bijzonder dat mensen daar in deze maatschappij naar op zoek kunnen gaan. Zeker een generatie die het niet per definitie beter gaat hebben dan hun ouders, waar grote sociale druk wordt ervaren door een deel van de jongeren en weinig saamhorigheid te vinden is.
Tja, ik ben hier als niet-Moslim niet om de apologeet voor de Islam uit te hangen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de lokale fanfare. Niet echt overtuigend naar mijn mening.
Ik denk dat de kans reëel is dat je jezelf teveel vleit en ze mogelijk helemaal niet zit te wachten zit op jouw aandacht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat het hoofddoek meisje bij mij in de flat blij zou zijn als ze eens een keer aan zichzelf kon denken. Arme meid, man nooit werken dus mee opgescheept, en zij moet in volledig gewaad het balkon op de was ophangen. Die zeer zeldzame keer dat ik haar zie is ze nog te bang om "hallo" te zeggen, als haar man erbij is zegt ze niks, is haar man er niet bij dan fluistert ze.
Die zou heel graag willen dat haar leven bestond uit ikke ikke ikke.
Desalniettemin, bedankt voor de moeite.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Tja, ik ben hier als niet-Moslim niet om de apologeet voor de Islam uit te hangen.
Dat is ook het punt niet.
Geen idee, maar je vergeet een heel belangrijk feit. Er komen steeds meer mensen bij en er is steeds minder ruimte voor persoonlijke ontplooiing. De jongeren van vandaag moeten zich al heel diep in de schulden steken om een opleiding te kunnen volgen zonder dat er uitzicht is op een passende baan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen?
Een jaar of 50 na het ontkerkelijken van West-Europa lijkt er weinig voor in de plaats te komen.
Eens. Maar als mensen eens naar de root cause zouden kijken in plaats van een anti-Islam pavlov dan zouden we nog eens ergens komen als maatschappijquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Er komen steeds meer mensen bij en er is steeds minder ruimte voor persoonlijke ontplooiing. De jongeren van vandaag moeten zich al heel diep in de schulden steken om een opleiding te kunnen volgen zonder dat er uitzicht is op een passende baan.
De huizenmarkt is een doffe ellende. Er zijn zoveel dingen die niet goed zijn.
Het is echt niet zo moeilijk om een goede burger te zijn. Maar met een overheid die het keer op keer op keer laat afweten, ontzettend grove fouten maakt, zaken in de doofpot stopt, kortom een overheid die faalt bij het leven en dan toch blijft lachen en het misplaatste optimisme door onze strot blijft douwen, dan begint de burger toch wel een beetje te twijfelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
In essentie is burgerschap niets meer dan het zijn van een goede burger. Goed is in deze zin gedefinieerd door de normen en waarden die wij in onze samenleving handhaven. Of dit nou komt door religie, zelfstandig nadenken of whatever is mij om het even. Vergeet niet dat veel mensen houvast nodig hebben en als dit leidt tot mensen die (gematigd) hun religie belijden, mensen helpen en en voor de rest hun leven leiden vind ik het prima. Ik denk dat je de massa overschat.
Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:07 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Eens. Maar als mensen eens naar de root cause zouden kijken in plaats van een anti-Islam pavlov dan zouden we nog eens ergens komen als maatschappij
Dat claimt niemand hier ook hè.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:12 schreef Hiddendoe het volgende:
En als je dan 'verlossing' probeert te vinden door je bij een (conservatieve) religie aan te sluiten, lost dat je problemen echt niet op.
een trend die je duidelijk ondersteuntquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat claimt niemand hier ook hè.
Ik zie louter enkele lui iets verder uit kunnen zoomen en daardoor kunnen verklaren dat het helemaal niet zo'n vreemde trend is.
Nee hoor. Ik schiet hooguit niet in een pavlov reactie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:16 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
een trend die je duidelijk ondersteunt
Ik vind het niet vreemd, alleen maar verontrustend.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat claimt niemand hier ook hè.
Ik zie louter enkele lui iets verder uit kunnen zoomen en daardoor kunnen verklaren dat het helemaal niet zo'n vreemde trend is.
Nou leg eens uit dan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, daar zitten we echt op te wachtenWaar zou dat nou door komen?
Er staan ook een heleboel teksten in het OT waar ik misselijk van word.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:08 schreef cherrycoke het volgende:
Ik geloof sowieso niet in die poppenkast, er staan een aantal versen in de Qu'ran waar ik rillingen van krijg.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik schiet hooguit niet in een pavlov reactie.
Je zou in mijn posts ook Islam voor links/rechts extremisme kunnen veranderen.
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:10 schreef PzKpfw het volgende:
Jammer dat zo'n achterlijk geloof steeds meer aanhang krijgt in plaats van dat het afzwakt.
Eerder lafheid.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.
Verraders van wat? Vergane glorie?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.
Je loopt over naar een groep bullebakken om sterker te staan. Je hoeft niet dom te zijn om laf te zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zou het liever domheid noemen.
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Nyamuk het volgende:
In Nederland ging men vroeger vooral naar de kerk. Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen.
Kerken liepen juist leeg na de invoering van "liberale" gewoonten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
Krijg je als ze hele wijken vol duwen met moslims, wordt je vanzelf depressief als je de buurt ziet afzakken tot een crimineel drugshol met dealers en kopschoppers op elke hoek. En contact met de buren is moeilijk, de meeste buren spugen op de grond als je langsloopt. Zelfs geen uitnodigingen voor de iftar, buiten de media en wat politici voor het jaarlijkse propaganda foto momentje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Wat voor reden zou ik kunnen hebben om me bij de islam aan te sluiten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Verraders van wat? Vergane glorie?
Nederland en Europa heeft de Islam niet nodig omzichzelf af te schaffen. Je zoekt compleet in de verkeerde hoek als je een 'schuldige' wilt aanwijzen. Dit is een gevolg van iets. Niet de oorzaak.
Er is geen wachtlijst bijvoorbeeld 😉quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat voor reden zou ik kunnen hebben om me bij de islam aan te sluiten?
Toch niet datzelfde bankje waar opa en oma ook op hebben gezeten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
@Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het hebben van geduld overigens ook.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
@:Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het hebben van geduld overigens ook.
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
Hoe kom jij aan de islam dan?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:51 schreef Interloper het volgende:
Hoe fakking sneu moet je zijn om je te bekeren tot de islam
Bron met harde cijfers?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat context bij dit bericht:
- Er is al vele jaren een algemene trend dat minder Nederlanders religieus zijn.
- Nederland is een van de meest seculiere landen in Europa.
- Nederlanders denken dat er veel moslims in Nederland zijn, ongeveer één op de vijf. Maar dat is niet zo: circa één op de twintig Nederlanders is moslim.
Dus wat zegt dit anekdotische bewijs nu?
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan de islam dan?
Mijn moeders kant komt allemaal uit Soerabaja, Indonesië en dat zijn de Indo rockers generatie. Allemaal katholiek
Ik dacht dat Nederlandse indo's nooit de islam aanhingen..
Ben niet op de traditionele manier in Nederland beland.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?
Zou je jouw reden wat kunnen toelichten?
Ik weet niet beter.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.
En natuurlijk volgen er gechoqueerde reacties, omdat we denken dat er al zoveel moslims zijn (en nu komen er nog meer!). In feite is religie voor Nederlanders niet zo belangwekkend. En de moslimjongeren die ik ken, doen veelal weinig met hun geloof of gaan gebukt onder het naar koranles moeten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |