Denk dat het hoofddoek meisje bij mij in de flat blij zou zijn als ze eens een keer aan zichzelf kon denken. Arme meid, man nooit werken dus mee opgescheept, en zij moet in volledig gewaad het balkon op de was ophangen. Die zeer zeldzame keer dat ik haar zie is ze nog te bang om "hallo" te zeggen, als haar man erbij is zegt ze niks, is haar man er niet bij dan fluistert ze.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:24 schreef Confetti het volgende:
Begrijpelijk. Mensen hebben behoefte aan samenhorigheid.
De Nederlandse cultuur en het pseudo-christendom is extreem individualistisch. Nul steun voor elkaar, alleen maar ikke ikke ikke en dronken worden.
Dat moet je die mensen vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oprechte vraag; wat is er om trots op te zijn?
Klinkt een beetje als de lokale fanfare. Niet echt overtuigend naar mijn mening.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:56 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat moet je die mensen vragen.
Maar religie biedt een straf/beloningssysteem, een gemeenschap om trots op te zijn, een afzondering van de "reguliere" maatschappij. Er zullen genoeg mensen zijn die daar trots/voldoening uithalen.
Het lijkt me niet heel bijzonder dat mensen daar in deze maatschappij naar op zoek kunnen gaan. Zeker een generatie die het niet per definitie beter gaat hebben dan hun ouders, waar grote sociale druk wordt ervaren door een deel van de jongeren en weinig saamhorigheid te vinden is.
Tja, ik ben hier als niet-Moslim niet om de apologeet voor de Islam uit te hangen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de lokale fanfare. Niet echt overtuigend naar mijn mening.
Ik denk dat de kans reëel is dat je jezelf teveel vleit en ze mogelijk helemaal niet zit te wachten zit op jouw aandacht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat het hoofddoek meisje bij mij in de flat blij zou zijn als ze eens een keer aan zichzelf kon denken. Arme meid, man nooit werken dus mee opgescheept, en zij moet in volledig gewaad het balkon op de was ophangen. Die zeer zeldzame keer dat ik haar zie is ze nog te bang om "hallo" te zeggen, als haar man erbij is zegt ze niks, is haar man er niet bij dan fluistert ze.
Die zou heel graag willen dat haar leven bestond uit ikke ikke ikke.
Desalniettemin, bedankt voor de moeite.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Tja, ik ben hier als niet-Moslim niet om de apologeet voor de Islam uit te hangen.
Dat is ook het punt niet.
Geen idee, maar je vergeet een heel belangrijk feit. Er komen steeds meer mensen bij en er is steeds minder ruimte voor persoonlijke ontplooiing. De jongeren van vandaag moeten zich al heel diep in de schulden steken om een opleiding te kunnen volgen zonder dat er uitzicht is op een passende baan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen?
Een jaar of 50 na het ontkerkelijken van West-Europa lijkt er weinig voor in de plaats te komen.
Eens. Maar als mensen eens naar de root cause zouden kijken in plaats van een anti-Islam pavlov dan zouden we nog eens ergens komen als maatschappijquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Er komen steeds meer mensen bij en er is steeds minder ruimte voor persoonlijke ontplooiing. De jongeren van vandaag moeten zich al heel diep in de schulden steken om een opleiding te kunnen volgen zonder dat er uitzicht is op een passende baan.
De huizenmarkt is een doffe ellende. Er zijn zoveel dingen die niet goed zijn.
Het is echt niet zo moeilijk om een goede burger te zijn. Maar met een overheid die het keer op keer op keer laat afweten, ontzettend grove fouten maakt, zaken in de doofpot stopt, kortom een overheid die faalt bij het leven en dan toch blijft lachen en het misplaatste optimisme door onze strot blijft douwen, dan begint de burger toch wel een beetje te twijfelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
In essentie is burgerschap niets meer dan het zijn van een goede burger. Goed is in deze zin gedefinieerd door de normen en waarden die wij in onze samenleving handhaven. Of dit nou komt door religie, zelfstandig nadenken of whatever is mij om het even. Vergeet niet dat veel mensen houvast nodig hebben en als dit leidt tot mensen die (gematigd) hun religie belijden, mensen helpen en en voor de rest hun leven leiden vind ik het prima. Ik denk dat je de massa overschat.
Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:07 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Eens. Maar als mensen eens naar de root cause zouden kijken in plaats van een anti-Islam pavlov dan zouden we nog eens ergens komen als maatschappij
Dat claimt niemand hier ook hè.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:12 schreef Hiddendoe het volgende:
En als je dan 'verlossing' probeert te vinden door je bij een (conservatieve) religie aan te sluiten, lost dat je problemen echt niet op.
een trend die je duidelijk ondersteuntquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat claimt niemand hier ook hè.
Ik zie louter enkele lui iets verder uit kunnen zoomen en daardoor kunnen verklaren dat het helemaal niet zo'n vreemde trend is.
Nee hoor. Ik schiet hooguit niet in een pavlov reactie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:16 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
een trend die je duidelijk ondersteunt
Ik vind het niet vreemd, alleen maar verontrustend.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat claimt niemand hier ook hè.
Ik zie louter enkele lui iets verder uit kunnen zoomen en daardoor kunnen verklaren dat het helemaal niet zo'n vreemde trend is.
Nou leg eens uit dan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, daar zitten we echt op te wachtenWaar zou dat nou door komen?
Er staan ook een heleboel teksten in het OT waar ik misselijk van word.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:08 schreef cherrycoke het volgende:
Ik geloof sowieso niet in die poppenkast, er staan een aantal versen in de Qu'ran waar ik rillingen van krijg.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik schiet hooguit niet in een pavlov reactie.
Je zou in mijn posts ook Islam voor links/rechts extremisme kunnen veranderen.
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:10 schreef PzKpfw het volgende:
Jammer dat zo'n achterlijk geloof steeds meer aanhang krijgt in plaats van dat het afzwakt.
Eerder lafheid.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.
Verraders van wat? Vergane glorie?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn een stel gekken en verraders die daar instappen terwijl ze er niets mee te maken hadden bij geboorte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |