Je loopt over naar een groep bullebakken om sterker te staan. Je hoeft niet dom te zijn om laf te zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zou het liever domheid noemen.
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Nyamuk het volgende:
In Nederland ging men vroeger vooral naar de kerk. Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen.
Kerken liepen juist leeg na de invoering van "liberale" gewoonten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
Krijg je als ze hele wijken vol duwen met moslims, wordt je vanzelf depressief als je de buurt ziet afzakken tot een crimineel drugshol met dealers en kopschoppers op elke hoek. En contact met de buren is moeilijk, de meeste buren spugen op de grond als je langsloopt. Zelfs geen uitnodigingen voor de iftar, buiten de media en wat politici voor het jaarlijkse propaganda foto momentje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.
Daar het Christendom in het Westen ook is verworden tot een individualistisch happy peppy show is het niet verwonderlijk dat mensen opzoek gaan naar een religie waar men trots op kan zijn, richtlijnen voor het individu en maatschappij stelt.
Wat voor reden zou ik kunnen hebben om me bij de islam aan te sluiten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Verraders van wat? Vergane glorie?
Nederland en Europa heeft de Islam niet nodig omzichzelf af te schaffen. Je zoekt compleet in de verkeerde hoek als je een 'schuldige' wilt aanwijzen. Dit is een gevolg van iets. Niet de oorzaak.
Er is geen wachtlijst bijvoorbeeld 😉quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat voor reden zou ik kunnen hebben om me bij de islam aan te sluiten?
Toch niet datzelfde bankje waar opa en oma ook op hebben gezeten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
@Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het hebben van geduld overigens ook.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
@:Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het hebben van geduld overigens ook.
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
Hoe kom jij aan de islam dan?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:51 schreef Interloper het volgende:
Hoe fakking sneu moet je zijn om je te bekeren tot de islam
Bron met harde cijfers?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat context bij dit bericht:
- Er is al vele jaren een algemene trend dat minder Nederlanders religieus zijn.
- Nederland is een van de meest seculiere landen in Europa.
- Nederlanders denken dat er veel moslims in Nederland zijn, ongeveer één op de vijf. Maar dat is niet zo: circa één op de twintig Nederlanders is moslim.
Dus wat zegt dit anekdotische bewijs nu?
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan de islam dan?
Mijn moeders kant komt allemaal uit Soerabaja, Indonesië en dat zijn de Indo rockers generatie. Allemaal katholiek
Ik dacht dat Nederlandse indo's nooit de islam aanhingen..
Ben niet op de traditionele manier in Nederland beland.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?
Zou je jouw reden wat kunnen toelichten?
Ik weet niet beter.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.
En natuurlijk volgen er gechoqueerde reacties, omdat we denken dat er al zoveel moslims zijn (en nu komen er nog meer!). In feite is religie voor Nederlanders niet zo belangwekkend. En de moslimjongeren die ik ken, doen veelal weinig met hun geloof of gaan gebukt onder het naar koranles moeten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |