abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210657172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik zou het liever domheid noemen.
Je loopt over naar een groep bullebakken om sterker te staan. Je hoeft niet dom te zijn om laf te zijn.
pi_210657179
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Nyamuk het volgende:
In Nederland ging men vroeger vooral naar de kerk. Tegenwoordig zie je ineens bij diezelfde kerk een pride vlag hangen.

LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:36:43 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_210657196
Roep de minster of staatssecretaris van onderwijs maar op het matje
pi_210657208
Mashallah welkom broeders en zusters 🤲🏾
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:37:42 #80
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210657217
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
LOL. Christendom in NL is mors en morsdood omdat onze pappies en mammies in de jaren stilletjes nog verplicht naar de kerk moesten gaan, en toen ze volwassen werden dachten van stik er maar in. Op zondagochtend beetje ongemakkelijk op een kenkerhard bankje zitten om drie kwartier naar het gelul van een of andere pedo te luisteren. No thanks.
Kerken liepen juist leeg na de invoering van "liberale" gewoonten.
In het geval van de katholieke kerk bijvoorbeeld Vaticaan II.

Wie heeft er behoefte aan een liberale kerk in een seculiere wereld.
pi_210657287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.

Daar het Christendom in het Westen ook is verworden tot een individualistisch happy peppy show is het niet verwonderlijk dat mensen opzoek gaan naar een religie waar men trots op kan zijn, richtlijnen voor het individu en maatschappij stelt.
Krijg je als ze hele wijken vol duwen met moslims, wordt je vanzelf depressief als je de buurt ziet afzakken tot een crimineel drugshol met dealers en kopschoppers op elke hoek. En contact met de buren is moeilijk, de meeste buren spugen op de grond als je langsloopt. Zelfs geen uitnodigingen voor de iftar, buiten de media en wat politici voor het jaarlijkse propaganda foto momentje.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210657293
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:30 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Verraders van wat? Vergane glorie? _O-

Nederland en Europa heeft de Islam niet nodig omzichzelf af te schaffen. Je zoekt compleet in de verkeerde hoek als je een 'schuldige' wilt aanwijzen. Dit is een gevolg van iets. Niet de oorzaak.
Wat voor reden zou ik kunnen hebben om me bij de islam aan te sluiten?
pi_210657308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Er is geen wachtlijst bijvoorbeeld 😉
pi_210657309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
Toch niet datzelfde bankje waar opa en oma ook op hebben gezeten?

In plaats daarvan slinger je vandaag maar Netflix aan om naar diezelfde zedendelinquenten te luisteren in een ander jurkje jasje en je noemt het entertainment.

Goed verhaal, prediker. :P
Heel veel sambal
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:51:43 #85
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_210657428
Hoe fakking sneu moet je zijn om je te bekeren tot de islam :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_210657504
quote:

[..]
@Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?
pi_210657543
quote:

[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
Heel veel sambal
pi_210657568
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
@:Nyamuk, krijg ik nog een antwoord?
Het hebben van geduld overigens ook. ;)
Heel veel sambal
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:08:56 #89
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210657620
In mijn oude klas met 30 leerlingen zijn er zo'n 4 bekeerd tot de islam. Dat waren stuk voor stuk Surinaamse of Antilliaanse 'negroïde' mensen.

Schijnbaar zie je dat vaker bij de afro gemeenschap. Zoals Vonneke Bonneke. Rapper Kempi. Rapper Sepa, Rapper Sevn Alias, en Rapper zack..

Het is inderdaad een soort hype helaas. Je ziet het zelfde gebeuren in het Verenigd Koninkrijk

Het komt voornamelijk door de Turkse en Marokkaanse jongeren.. ze 'sluiten je uit' als vriend of vriendin.

tenzij je bekeerd. Dan zijn ze ineens je broeders...

Mensen die relatief zwak zijn voor groepsdruk zullen dus zwichten voor de islam.

We zijn straks gewoon een islamitisch continent. Net zoals Egypte vroeger ook christelijk was... en Indonesië hindoeïstisch en ook Pakistan

De islam neemt langzaam de gehele wereld over.

En je ziet nu al dat dit ook langzaam in Europa gebeurt. Ongelooflijk triest.

Maar ze zoeken het lekker uit. Dan loop je maar vrijwillig met een doek over je hoofd omdat het zogenaamd moet van je geloof.

Mij niet gezien.
pi_210657643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?
Zou je jouw reden wat kunnen toelichten?
pi_210657665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het hebben van geduld overigens ook. ;)
:?
pi_210657667
quote:

[..]
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:14:56 #93
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210657673
quote:

[..]
Hoe kom jij aan de islam dan?

Mijn moeders kant komt allemaal uit Soerabaja, Indonesië en dat zijn de Indo rockers generatie. Allemaal katholiek

Ik dacht dat Nederlandse indo's nooit de islam aanhingen..
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:19:04 #94
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210657716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:51 schreef Interloper het volgende:
Hoe fakking sneu moet je zijn om je te bekeren tot de islam :')
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.

Zeker in onze grotere steden.

Als je klas bestaat uit minstens 50% aan moslims. Dan is de kans groter dat deze jongeren je ' mee sleuren ' in hun geloof.

En nu met de extreme asielstromen. Voornamelijk Syriers Afghanen etc.. zal dit fenomeen enkel maar toenemen..
pi_210657784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Een relatief groot deel van de jongeren tot 18 jaar bestaat al uit moslims.

Bron met harde cijfers?
pi_210657786
Wat context bij dit bericht:
- Er is al vele jaren een algemene trend dat minder Nederlanders religieus zijn.
- Nederland is een van de meest seculiere landen in Europa.
- Nederlanders denken dat er veel moslims in Nederland zijn, ongeveer één op de vijf. Maar dat is niet zo: circa één op de twintig Nederlanders is moslim.

Dus wat zegt dit anekdotische bewijs nu?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210657813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat context bij dit bericht:
- Er is al vele jaren een algemene trend dat minder Nederlanders religieus zijn.
- Nederland is een van de meest seculiere landen in Europa.
- Nederlanders denken dat er veel moslims in Nederland zijn, ongeveer één op de vijf. Maar dat is niet zo: circa één op de twintig Nederlanders is moslim.

Dus wat zegt dit anekdotische bewijs nu?
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.
pi_210657824
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Hoe kom jij aan de islam dan?

Mijn moeders kant komt allemaal uit Soerabaja, Indonesië en dat zijn de Indo rockers generatie. Allemaal katholiek

Ik dacht dat Nederlandse indo's nooit de islam aanhingen..
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik besef, net als jij, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een religie?
Zou je jouw reden wat kunnen toelichten?
Ben niet op de traditionele manier in Nederland beland. :P

Surabaya is een leuke stad. Mijn familie komt van Centraal Java al heb ik via mijn vader's kant wat Chinees bloed uit West Kalimantan (Borneo). Ik ben in Nederland geboren en ben gedeeltelijk in Nederland opgegroeid in verband met het werk van mijn vader. Overigens niets speciaals ofzo.

Maar ik ben dus Moslim sinds ik mij kan herinneren. Nooit spijt van gehad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef Kloppend_Hart het volgende:

[..]
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.
Ik weet niet beter. :P
Heel veel sambal
pi_210657881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het zegt dat een hippe moslim-medewerker van NOS Stories een deadline had en wat rondgemaild heeft met islamitische organisaties, en dat de hoofdredactie van de NOS vervolgens besloot het verhaal op de hoofdpagina te plaatsen.
En natuurlijk volgen er gechoqueerde reacties, omdat we denken dat er al zoveel moslims zijn (en nu komen er nog meer!). In feite is religie voor Nederlanders niet zo belangwekkend. En de moslimjongeren die ik ken, doen veelal weinig met hun geloof of gaan gebukt onder het naar koranles moeten.

Geef het even en ook de moslims schudden hun religieuze veren af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210657885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
:?
Een reden. Voor mij.
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')