abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2023 @ 21:14:18 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210790694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je overschat eerder jezelf schromelijk. Je kunt duidelijk geen lang antwoord typen want je gaat nooit in op enig argument. Ook nu weer tuig je een stroman voor me op. Als je wat beter begrijpend kon lezen kun je zien dat ik mijn mening en conlusie niet gelijk stel aan rechtspraak. Ik stel dat je uit taalgebruik met context best conclusies kan trekken. Iets waarvan jij doet alsof het onmogelijk is.
Tja, de argumenten in de trant van "je begrijpt het niet" blijven toch over en weer gaan. Daar kom je dus niet uit. Ook hier kan ik weer pareren dat je het niet begrijpt, omdat ik niet zeg dat je je mening gelijk stelt aan rechtspraak. Je reageert dus niet op het argument dat ik maak.

Dat argument is namelijk dat je je mening en conclusies gelijk stelt aan het proces van toetsing aan de wet de binnen de rechtspraak. Jij vindt dus van jezelf dat jouw manier van waarheidsvinding zo gedegen en grondig is, dat daarom jouw conclusies automatisch feiten zijn. "Ik vind het racisme en haatzaaien en ik vind dat ik dat uitstekend heb onderzocht, daarom is het waar." Als iemand dan zegt dat hij het geen racisme/haatzaaien vindt en het slechts jouw persoonlijke mening is, dan zeg jij "dat is het wel, want dat heb ik onderzocht". Dat is je argument.

Dat er geen referentiekader is zoals een wettekst waaraan het getoetst wordt zoals binnen de rechtspraak het geval is, maar je het slechts langs jouw persoonlijke morele kompas legt, dat gedeelte zie je niet. Jij vindt iets racisme of haatzaaien, omdat het volgens jou onder die noemer valt. En dan is het volgens jou zo.

Vervolgens is je redenatie daarna steeds "het is wel racisme/haatzaaien, want racisme en haatzaaien zijn verboden". Maar dat het verboden is, vormt er in zijn geheel geen argument voor dat jouw conclusie dat iets onder racisme/haatzaaien valt klopt.

quote:
Ja je kunt niet tot een zinnig antwoord komen omdat je nooit een poging doet. Ik vind het geen racisme of haatzaaien dat is het. Jouw mening is dat het dat niet is, die mening kun je alleen in stand houden door alle informatie die je ongelijk aantoont stelselmatig te negeren of door onlogische gedachtensprongen te maken. Als een zwarte een aap genoemd wordt zeg je te begrijpen dat het ontmenselijkt en racistisch is. Een zwarte een Vijandelijke strijder die beschaving komt slopen noemen is een veel zwaardere belediging en dan zeg jij dat heeft niets met racisme te maken.
Het gaat niet over 'zwarten', het gaat over illegale immigranten vanuit een andere cultuur. Wat denk jij: als er hier opeens hordes Russische illegale immigranten binnen zouden komen en men ziet dat als een bedreiging voor de westerse cultuur, dan is het ook racisme op basis van huidskleur?
pi_210791363
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Een platform met zo min mogelijk misinformatie begint bij jezelf. ;)
Het schijnt zo te werken dat ik nu eerst community notes van anderen moet beoordelen. Welke goed zijn, en welke minder. En daar verdien ik dan iets van een score mee. Afhankelijk van wat de Twitter community vindt van de community notes die ik endorse. En als ik genoeg punten score, mag ik zelf community notes schrijven. _O-
Dat is wat ik er vandaag van begrepen heb.

Dat komt er m.i. een beetje op neer dat ik vooral mee met de heersende norm of bubbel moet bewegen? Dan heb ik sneller mijn punten. Jippie!!

Vind het wel interessant om te zien hoe het werkt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210792327
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:31 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Je kan discussiren of dit cijfer klopt, maar de realiteit blijft wel dat Mastodon (en de andere kloontjes) echt totaal, maar dan ook echt totaal niet van de grond komen bij het grote publiek. Nergens zit meer stijging in. Zelfs de grote mediaoutlets houden zich er niet meer mee bezig.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210792351
Nu moet Dean Preston niet alleen ontslagen worden volgens Musk, hij moet nu ook de gevangenis in!

LOCK HIM UP! Waar kennen we dat ook weer van?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 september 2023 @ 05:42:39 #205
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210792497
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Het schijnt zo te werken dat ik nu eerst community notes van anderen moet beoordelen. Welke goed zijn, en welke minder. En daar verdien ik dan iets van een score mee. Afhankelijk van wat de Twitter community vindt van de community notes die ik endorse. En als ik genoeg punten score, mag ik zelf community notes schrijven. _O-
Dat is wat ik er vandaag van begrepen heb.

Dat komt er m.i. een beetje op neer dat ik vooral mee met de heersende norm of bubbel moet bewegen? Dan heb ik sneller mijn punten. Jippie!!

Vind het wel interessant om te zien hoe het werkt.
Ik zou persoonlijk m’n tijd niet spenderen aan het gratis en voor niks verbeteren van een commercile dienst.
pi_210793167
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 05:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zou persoonlijk m’n tijd niet spenderen aan het gratis en voor niks verbeteren van een commercile dienst.
Nou inderdaad. Alleen de community notes op Musk zijn posts vind ik eigenlijk wel interessant. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210793490
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 05:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat zou er tegenover moeten staan? Een gratis abo in ruil voor een x aantal correcties ofzo? Denk dat dat wel fair is.

Fok is in zekere zin ook commercieel (weliswaar een eenpitter natuurlijk). Moeten de mods hier volgens jou ook betaald worden dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnie op 30-09-2023 10:21:41 ]
De enige echte.
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:51:45 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210794474
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:16 schreef Rnie het volgende:

[..]

Fok is in zekere zin ook commercieel (weliswaar een eenpitter natuurlijk). Moeten de mods hier volgens jou ook betaald worden dan?
Idealiter wel, maar ik snap wel dat het bij een eenmanszaak een moeilijk verhaal is. Voor een multinational ben ik wat minder coulant.
pi_210794501
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Idealiter wel, maar ik snap wel dat het bij een eenmanszaak een moeilijk verhaal is. Voor een multinational ben ik wat minder coulant.
Ga er ook zeker mijn levenswerk niet van maken.
Wat me dus wel opvalt is dat het een zichzelf versterkend systeem is: De goe-gemeente bepaalt welke opmerkingen er toe doen. Ook staat er soms als note "NNN". Dat betekent kennelijk: no note needed. En ook dat kun je endorsen of juist niet.

Voorbeeldje:
twitter

[ Bericht 23% gewijzigd door capricia op 30-09-2023 13:01:09 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210794570
En deze is ook wel interessant:

twitter

Gewoon leuk om een inkijkje te hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210796722
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het probleem van een moderatie systeem voor misinformatie is dat je altijd tegenstanders krijgt bij beslissingen die je maakt. Dat is niet erg, maar dan moet er onafhankelijk op worden toegezien door de community of die beslissingen echt gegrond zijn. Gewoon, als een dubbele check. Dit gebeurde bij het oude Twitter niet. Twitter's enige "moderatie op moderatie" beleid was van henzelf.

Ik denk dat als je echt gaat betalen, zonder die dubbele check, je de schijnt wekt bij groeperingen, ongeacht welke kant, dat je als bedrijf biased bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnie op 30-09-2023 23:12:19 ]
De enige echte.
pi_210802453
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 18:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het probleem van een moderatie systeem voor misinformatie is dat je altijd tegenstanders krijgt bij beslissingen die je maakt. Dat is niet erg, maar dan moet er onafhankelijk op worden toegezien door de community of die beslissingen echt gegrond zijn. Gewoon, als een dubbele check. Dit gebeurde bij het oude Twitter niet. Twitter's enige "moderatie op moderatie" beleid was van henzelf.

Ik denk dat als je echt gaat betalen, zonder die dubbele check, je de schijnt wekt bij groeperingen, ongeacht welke kant, dat je als bedrijf biased bent.

Dat is ook helemaal niet nodig als je verwijst naar bronnen met de feiten. Die zijn altijd door iedereen te verifieren.

Een veel groter probleem is de moderatie op bv racisme/hatespeech, kindermisbruik, het gevaar van verspreiding van mis-/desinformatie, opruiing, beinvloeding van verkiezingen e.d. Het oude Twitter had daar speciale teams voor en Musk vindt dat niet nodig. Sterker nog hij doet er zelf aan mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 01-10-2023 06:35:02 ]
pi_210803154
twitter

Zag al een livestream op mijn tijdlijn voorbij komen. Functionaliteiten zijn uiteraard nog niet on par met de concurrenten, maar de mogelijkheid is dus wel aanwezig.
De enige echte.
pi_210816030
twitter

Hopen op een chat functie :P
De enige echte.
pi_210816184
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:05 schreef capricia het volgende:
En deze is ook wel interessant:

[ twitter ]

[ link | afbeelding ]

Gewoon leuk om een inkijkje te hebben.
Vind het wel een strakke opmerking dit keer, mochten Duitse NGOs echt migranten halen, dat is toch ook een schande?
Vakman pur sang
pi_210818831
twitter

twitter

twitter
pi_210819297
Goh ook toevallig. Musk voerde precies het scenario uit op Twitter dat uit de doeken werd gedaan in een artikel (gepubliceerd weken voor hij Twitter overnam en waar hij op gewezen werd via text messages) en een playbook was voor de 'declaration of war against the Globalist American Empire'.

twitter

quote:
On the day that public records revealed that Elon Musk had become Twitter’s biggest shareholder, an unknown sender texted the billionaire and recommended an article imploring him to acquire the social network outright.

Musk’s purchase of Twitter, the 3,000-word anonymous article said, would amount to a “declaration of war against the Globalist American Empire.” The sender of the texts was offering Musk, the Tesla and SpaceX CEO, a playbook for the takeover and transformation of Twitter. As the anniversary of Musk's purchase approaches, the identity of the sender remains unknown.

The three texts were sent on April 4, 2022. In the nearly 18 months since then, many of the decisions Musk made after he bought Twitter appear to have closely followed that road map, up to and including his ongoing attacks against the Anti-Defamation League, a nonprofit organization founded by Jewish Americans to counter discrimination.

The text messages described a series of actions Musk should take after he gained full control of the social media platform: “Step 1: Blame the platform for its users; Step 2: Coordinated pressure campaign; Step 3: Exodus of the Bluechecks; Step 4: Deplatforming.”

The messages from the unknown sender were revealed in a court filing last year as evidence in a lawsuit Twitter brought against Musk after he tried to back out of buying it. The redacted documents were unearthed by The Chancery Daily, an independent legal publication covering proceedings before the Delaware Court of Chancery.

The wording of the texts matches the subtitles of the article, “The Battle of the Century: Here’s What Happens if Elon Musk Buys Twitter,” which had been published three days earlier on the right-wing website revolver.news.

The article was published with no byline, a common practice on the site, where writers also appear to use pseudonyms, such as “Moxie Russo.”

The site is run by the far-right blogger Darren Beattie, a former Trump White House speechwriter who was fired in 2018 for having spoken on a panel alongside white nationalists. After the Jan. 6, 2021, attack on the Capitol, Beattie promoted the baseless claim that the FBI had planted agents in the crowd who incited it to storm the building.

When the text messages to Musk were revealed in the court filing last spring, observers suggested on Twitter that Beattie himself may have sent them. Asked by NBC News whether he knew who sent the texts and who wrote the article, Beattie declined to comment and instead suggested that the ADL should be investigated, without giving specifics.

“I think I’m familiar with it, but I’m not in a position to comment on that,” Beattie said of the text messages. “I wish I could give you something else, but you should look into the ADL.”

Musk did not respond to repeated requests for comment by email and on Twitter. Twitter’s CEO, Linda Yaccarino, a former executive for NBC News’ parent company NBC Universal, also did not respond to requests for comment. Alex Spiro, Musk’s lawyer, did not respond to a request for comment about whether Musk still plans to sue the ADL.

Following the article's publication on April 1, 2022, Beattie spent weeks urging Musk to buy Twitter outright and pushing his transformation plan on right-wing podcasts and television shows, including Steve Bannon’s “Bannon’s War Room” and Tucker Carlson’s since-canceled Fox News show.

“I really hope that Elon will go ahead with it, that he’s not just another rich guy, that he’s someone who wants to be a great man,” Beattie said April 12, 2022, on Carlson’s show. “There are a variety of mechanisms, but it all cashes out to this: a declaration of war on the regime.”

Roughly four weeks after the article from Beattie’s site appeared online and two weeks after Beatty’s interview on Carlson’s show, Musk bought Twitter outright for $44 billion on April 25, 2022, and took the company private, per the article’s suggestion. He has since renamed the company to X but refers to it as X/Twitter in posts on the network. Several of the steps he has taken resemble those described in the revolver.news article.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2023 05:36:21 ]
pi_210821986
X Social Media klaagt het voormalige Twitter aan wegens inbreuk handelsmerk

Op zijn Amerikaans dat wordt dus afwachten wie de beste advocaten heeft. ;)
pi_210824098
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:04 schreef Basp1 het volgende:
X Social Media klaagt het voormalige Twitter aan wegens inbreuk handelsmerk

Op zijn Amerikaans dat wordt dus afwachten wie de beste advocaten heeft. ;)
Het is best moeilijk hard te maken of de naamswijziging van Twitter echt zorgt voor minder omzet bij "potentiele nieuwe klanten" van deze partij. Aan de andere kant zou je dus de bedrijven, die eerst WEL zaken met deden, maar nu niet meer, hiervoor moet benaderen. Deze bedrijven zouden dus moeten getuigen dat ze stoppen met de dienst, omdat de associatie met X gemaakt wordt. Het lijkt me sterk dat dat het geval is, aangezien het een tussenpartij is waarbij de naam technisch gezien niet boeit. Je loopt als bedrijf bijvoorbeeld niet te koop met het feit dat je adverentiebudget inkoopt bij X Social media.

Daarbij is de trademark op X volgens mij een behoorlijk grijs gebied. Anders had Meta allang het boeltje aangeklaagd, aangezien ze een soort van trademark hebben op X.
De enige echte.
pi_210824305
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Goh ook toevallig. Musk voerde precies het scenario uit op Twitter dat uit de doeken werd gedaan in een artikel (gepubliceerd weken voor hij Twitter overnam en waar hij op gewezen werd via text messages) en een playbook was voor de 'declaration of war against the Globalist American Empire'.

[ twitter ]
[..]

Haha Ben Collins :') Hier heeft ie 9 maanden aan gewerkt :D

Hij had natuurlijk best wel wat tijd omdat hij geschorst was door NBC.
pi_210829186

Wat een visionair was het he.
pi_210829208
https://www.reuters.com/b(...)le-value-2023-10-03/
Elon Musk's X is a black hole of value

quote:
Put it all together, and X isn’t just worth less than Musk paid for it, but likely less than its debt. Assume that the company’s revenue last year was $4.7 billion, based on results before it was taken private. If advertising has dropped by half, then this year’s sales should be a bit over $2.5 billion. Put that on the same enterprise-value-to-sales multiple as Snap, which is down to a mere 3 times, and X is worth around $8 billion.
_O-

Als ik aandelen Tesla had zou ik Musk echt direct weg willen.
pi_210837730
twitter

quote:
"To be clear, any allegation that ADL has somehow orchestrated a boycott of X or caused billions of dollars of losses to the company or is “pulling the strings” for other advertisers is false. Indeed, we ourselves were advertising on the platform until the anti-ADL attacks began a few weeks ago. We now are preparing to do so again to bring our important message on fighting hate to X and its users.
:D :D :D Dit is zo goud

So called Jodenhater en full on antisemiet Musk krijgt steun van de grootste organisatie wat betreft het bestrijden van antisemitisme. _O-

Maar Musk als eigenaar en CEO is toch een jodenhater? Hoe is dit mogelijk? @Lord-Ronddraai ?
Waarom reageert Ronnie Flippo of je favoriet Mehdi Hasan niet op dit nieuws @Kijkertje ?

Het mooie is, je leest NIETS op The Verge, Daily Beast of de NY Times die er normaal als de kippen bij zijn als Musk iets doet wat de huilie huilie activistische journalisten niet willen.

Columns, nieuwsartikelen en dito pushmeldingen worden er normaliter aan gewijdt. Het is stil.....extreem stil :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 04-10-2023 21:39:02 ]
De enige echte.
pi_210838460
Die arme slachtoffers krijgen toch best wel vaak hun zin
En dat voor een non profit :D

:') :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 22:28:14 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210838492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)le-value-2023-10-03/
Elon Musk's X is a black hole of value
[..]
_O-

Als ik aandelen Tesla had zou ik Musk echt direct weg willen.
dan stort de koers in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')