abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210777363
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 14:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vind je het niet abnormaal hoe dit gaat dan, op dit filmpje? Alsof twee landingsboten aankomen op het strand, hun troepen vliegensvlug droppen en dan snel rechtsomkeert maken om de volgende lichting op te halen. Als CEO mag je daar zelf toch ook iets van vinden, dat je het vergelijkt met een militaire operatie om mensen op vreemde bodem te droppen?
Je mag daar wat van vinden als CEO en dat houd je dan voor jezelf, zeker als wat je denkt zo compleet achterlijk is.Vluchtelingen of migranten vergelijken met vijandige strijdkrachten is walgelijk racistisch. Als je graag aan de wereld wil laten zien dat je echt super racistisch bent ja vooral dit soort drek posten. Maar Musk doet altijd graag of hij geen racist is, dat is uiteraard niet vol te houden als je zo vaak racistische of antisemitische complotten verspreid.

Nu gaat hij dus ook proberen de verkiezingen te beinvloeden. Tja is natuurlijk zorgelijk als dit soort extreemrechtse extreem rijke lui proberen verkiezingen in hun voordeel te beinvloeden. Het bizarre is dat rechtse mensen daar zo makkelijk intrappen. Musk gedraagt zich zeker als de Swamp of als zo'n Soros die hij zo veracht. Met als verschil dan dat Musk veel meer geld hieraan besteed dan een Soros (Twitter kopen is al 8x Soros hele vermogen) en ook nogal wat vaker met regeringshoofden gezien wordt.
Wel goede afleiding van het probleem natuurlijk: oplichters als Musk die onvoorstelbaar rijk zijn. Nee lekker wijzen naar mensen met niks en dan doen alsof het door de mensen met niks komt dat veel de eindjes niet rond kunnen krijgen. Nee dat komt uiteraard door types Musk die miljarden aan belastinggeld opstrijken verhoudingsgewijs weinig belasting betalen.En in elk geval gigantisch overdreven beloond worden voor hun bijdrage aan de maatchappij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 28-09-2023 14:51:41 ]
  donderdag 28 september 2023 @ 14:56:54 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210777467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 14:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je mag daar wat van vinden als CEO en dat houd je dan voor jezelf, zeker als wat je denkt zo compleet achterlijk is.Vluchtelingen of migranten vergelijken met vijandige strijdkrachten is walgelijk racistisch. Als je graag aan de wereld wil laten zien dat je echt super racistisch bent ja vooral dit soort drek posten. Maar Musk doet altijd graag of hij geen racist is, dat is uiteraard niet vol te houden als je zo vaak racistische of antisemitische complotten verspreid.

Dat houd je dan voor jezelf? Waarom zou je dat in hemelsnaam moeten doen? Jij vindt het achterlijk en dat mag, dat maakt het geenszins een feit.

Met 'racisme' heeft het echt al helemaal geen donder te maken. Er komen grote groepen jonge mannen onaangekondigd met landingsboten je land binnen, in een operatie van een soort militaire precisie. Geen gezinnen, geen vrouwen, geen kinderen. Alleen jonge mannen die in groepen je strand op rennen. Dan kun je die vergelijking gewoon maken, qua vorm/uitvoering.

Dat jij die vergelijking niet terecht vindt is, nogmaals, je goed recht. Maar ook aan jou de vraag: vind je dit dan een gezonde ontwikkeling, dat er op deze manier grote groepen jonge mannen hiernaartoe worden vervoerd en gedropt? Ik niet.
pi_210778456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 14:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat houd je dan voor jezelf? Waarom zou je dat in hemelsnaam moeten doen? Jij vindt het achterlijk en dat mag, dat maakt het geenszins een feit.
Omdat openlijk racistisch zijn niet maatschappelijk geaccepteerd is. Met zon mening schrik je dus potentiele klanten of werknemers af, er werken ook veel migranten bij bedrijven van Musk alsof die dat soort taal waarderen. Als hij zorgen heeft over een politiek onderwerp kan hij dat op een acceptabele manier uiten.

quote:
Met 'racisme' heeft het echt al helemaal geen donder te maken.
:') Deze vergelijking is extreem racistisch, doet ook meteen weer denken aan nazis die joden ook wegzetten als ratten of vijandelijke strijders in ons midden. Zeker weer toeval. Dat jij doet alsof je niet weet wat racisme is doet daar weinig aan af.
Als hij bij een filmpje met donkere mensen zegt dat het net apen zijn snap je dan wel waarom dat racistisch is? Of zeg je dan ook prima vergelijking mensen lijken best op apen.

quote:
Dat jij die vergelijking niet terecht vindt is, nogmaals, je goed recht. Maar ook aan jou de vraag: vind je dit dan een gezonde ontwikkeling, dat er op deze manier grote groepen jonge mannen hiernaartoe worden vervoerd en gedropt? Ik niet.
Onverbloemd racisme als dit zou iedereen moeten veroordelen.Ik ga geen immigratiestandpunt droppen in een topic over xtwitter. Musk heeft in ieder geval geen recht van spreken hij was zelf illegaal in Amerika nadat hij zijn studie gesjeest had. Uiteraard geen probleem want hij had geld en als je geld hebt zoals Elon gelden de regels uiteraard niet zoals voor anderen.
  donderdag 28 september 2023 @ 16:54:35 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210778761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omdat openlijk racistisch zijn niet maatschappelijk geaccepteerd is. Met zon mening schrik je dus potentiele klanten of werknemers af, er werken ook veel migranten bij bedrijven van Musk alsof die dat soort taal waarderen. Als hij zorgen heeft over een politiek onderwerp kan hij dat op een acceptabele manier uiten.
Het probleem is iedere keer weer dat jij de maatstaf lijkt te willen bepalen voor wat 'acceptabel' is. Als je het idee nu eens zou loslaten dat jij daarin niet leidend bent, dan zou dat al veel schelen.

quote:
:') Deze vergelijking is extreem racistisch, doet ook meteen weer denken aan nazis die joden ook wegzetten als ratten of vijandelijke strijders in ons midden. Zeker weer toeval. Dat jij doet alsof je niet weet wat racisme is doet daar weinig aan af.
Als hij bij een filmpje met donkere mensen zegt dat het net apen zijn snap je dan wel waarom dat racistisch is? Of zeg je dan ook prima vergelijking mensen lijken best op apen.
Ja, dan snap ik meteen waarom het racistisch is. Dan kijk je namelijk naar huidskleur en maak je op basis daarvan een dehumaniserende vergelijking. Dit snap je dus gewoon echt niet?

Wat is nu in hemelsnaam het 'racisme' hierin? :') Wat heeft hun afkomst of huidskleur er nu mee te maken? Als deze 'vluchtelingen' uit Noorwegen zouden komen en op deze wijze aan land kwamen en je maakte de vergelijking, is het dan ook 'racisme'?

quote:
Onverbloemd racisme als dit zou iedereen moeten veroordelen.Ik ga geen immigratiestandpunt droppen in een topic over xtwitter. Musk heeft in ieder geval geen recht van spreken hij was zelf illegaal in Amerika nadat hij zijn studie gesjeest had. Uiteraard geen probleem want hij had geld en als je geld hebt zoals Elon gelden de regels uiteraard niet zoals voor anderen.
Tja, sorry. Dit gaat echt nergens meer over. :') Totale nonsens, volledig hysterisch.
pi_210779796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het probleem is iedere keer weer dat jij de maatstaf lijkt te willen bepalen voor wat 'acceptabel' is. Als je het idee nu eens zou loslaten dat jij daarin niet leidend bent, dan zou dat al veel schelen.
Ah weer eens een beschuldiging die een bekentenis is. Ik bepaal helemaal niet wat acceptabel is. Jij wil dat blijkbaar wel graag, je moet gewoon in het openbaar migranten kunnen vergelijken met vijandige strijdkrachten :') Ik ben zeker niet leidend maar ik weet wel dat openlijk racisme niet algemeen geaccepteerd is. Als jij denkt van wel tja, je mag die mening hebben. Vrijwel elk onderzoek naar atitudes in Nederland zal mij gelijk geven en jou ongelijk.
Voorbeeld
quote:
Mannen lijken daarbij veel meer dan vrouwen geneigd te zijn om racistische opmerkingen te maken en dit niet te betreuren, met 39 versus 20 procent. Opvallend is verder dat het percentage verschilt per leeftijd: van de 45- tot 54-jarigen zegt 37 procent racistische opmerkingen niet erg te vinden, vergeleken met 31 procent in de leeftijdsgroep van 18 tot 34 jaar en 20 procent van de 65-plussers.
https://www.hartvannederl(...)n-zien-geen-probleem
Dus in elke categorie ondervraagden is het aantal mensen dat racistisch opmerkingen vind kunnen een minderheid. Dan kan jij best claimen dat dit aan mij ligt of dat het gewoon moet kunnen, je kan het niet onderbouwen.

quote:
Ja, dan snap ik meteen waarom het racistisch is. Dan kijk je namelijk naar huidskleur en maak je op basis daarvan een dehumaniserende vergelijking. Dit snap je dus gewoon echt niet?
Wat is nu in hemelsnaam het 'racisme' hierin? :') Wat heeft hun afkomst of huidskleur er nu mee te maken? Als deze 'vluchtelingen' uit Noorwegen zouden komen en op deze wijze aan land kwamen en je maakte de vergelijking, is het dan ook 'racisme'?
Dit is uiteraard ook een dehumaniserende vergelijking of heb jij veel compassie voor vijandige strijdkrachten? Daarbij gaat het hier om de huidskleur als er blanken uit die bootjes stappen hoe kan je dan erbij plaatsen dat de westelijke beschaving eraan gaat. Vooropgezet plan om ons te vervangen :') In het geval van Noorse vluchtelingen zou je inderdaad krekels horen, dan begint Musk echt niet over D-Day of het einde der beschaving.

quote:
Tja, sorry. Dit gaat echt nergens meer over. :') Totale nonsens, volledig hysterisch.
Nee hoor gewoon, calm cool collected, realistisch, maar altijd makkelijk natuurlijk als je geen argumenten hebt speel het op de man.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 28-09-2023 18:38:16 ]
  donderdag 28 september 2023 @ 18:40:30 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210779893
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ah weer eens een beschuldiging die een bekentenis is. Ik bepaal helemaal niet wat acceptabel is. Jij wil dat blijkbaar wel graag, je moet gewoon in het openbaar migranten kunnen vergelijken met vijandige strijdkrachten :') Ik ben zeker niet leidend maar ik weet wel dat openlijk racisme niet algemeen geaccepteerd is. Als jij denkt van wel tja, je mag die mening hebben. Vrijwel elk onderzoek naar atitudes in Nederland zal mij gelijk geven en jou ongelijk.
Ik wil dat niet bepalen, ik wil graag dat mensen zelf mogen beslissen wat wel en niet acceptabel is en daarnaar mogen handelen, mits het wettelijk is toegestaan. Ik wil niet dat mensen voor anderen gaan bepalen welke meningen 'acceptabel' zijn en die daarom wel of niet mogen uiten.

quote:
Dit is uiteraard ook een dehumaniserende vergelijking of heb jij veel compassie voor vijandige strijdkrachten? Daarbij gaat het hier om de huidskleur als er blanken uit die bootjes stappen hoe kan je dan erbij plaatsen dat de westelijke beschaving eraan gaat. Vooropgezet plan om ons te vervangen :') In het geval van Noorse vluchtelingen zou je inderdaad krekels horen, dan begint Musk echt niet over D-Day of het einde der beschaving.
Definities van cultuur en beschaving worden dus geformuleerd op basis van huidskleur. Oké. :')

Het volgende is een aanname van jou, verder niets.

quote:
Nee hoor gewoon, calm cool collected, realistisch, maar altijd makkelijk natuurlijk als je geen argumenten hebt speel het op de man.
Oké, ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing van je bewering dat Musk illegaal in Amerika was. Hij is dus op onofficiële wijze het land binnengekomen?
pi_210780613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
[..]
Kan ik je ook inhuren?
De enige echte.
pi_210780938
:D
Kan me niet herinneren dit aangevraagd te hebben. Ben ook geen verified user. Maar wel grappig dit.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210781093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik wil dat niet bepalen, ik wil graag dat mensen zelf mogen beslissen wat wel en niet acceptabel is en daarnaar mogen handelen, mits het wettelijk is toegestaan. Ik wil niet dat mensen voor anderen gaan bepalen welke meningen 'acceptabel' zijn en die daarom wel of niet mogen uiten.
Uiteraard en haatzaaien zoals de poster waar Musk op reageert is niet wettelijk. Tja als je niet snapt waarom dat nodig is, sla een keer een geschiedenis boek open.
Maar volgens jou is het dus ook prima als ik stel: Pedofilen zijn goed voor kinderen. Pedofiel zijn mag niet maar de mening dat het geweldig is moet igewoon openbaar kunnen uiten volgens jou? Volgens jouw theorie is het toch helemaal prima als een directeur die mening uit. Wie ben jij immers om te bepalen wat acceptabel is toch?

quote:
Definities van cultuur en beschaving worden dus geformuleerd op basis van huidskleur. Oké. :')

Het volgende is een aanname van jou, verder niets.
Dat doen racisten inderdaad ja. Het staat je verder vrij te onderbouwen dat dit soort taal ook gebruikt wordt bij blanke immigranten. Heb over Oekrainers toch niet gehoord dat ze ons komen verwoesten.

quote:
Oké, ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing van je bewering dat Musk illegaal in Amerika was. Hij is dus op onofficiële wijze het land binnengekomen?
Nee zijn visum (om te studeren) was verlopen en hij is gebleven, dan ben je illegaal. Uiteindelijk heeft hij zijn visum gekocht met de EB-5 regeling.
https://www.uscis.gov/wor(...)ed%20States%3B%20and
Dat hij op een studentenvisum is gekomen en meteen is weggegaan bij Stanford is duidelijk. Dat toen hij zip2 wilde starten een visumodig had ook.
quote:
KIMBAL: When they did fund us, they realized that we were illegal immigrants.

ELON: Well...

KIMBAL: Yes we were!

ELON: It was a grey area.
Ik ga geen timestamp zoeken.
  donderdag 28 september 2023 @ 22:45:02 #185
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210783015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Uiteraard en haatzaaien zoals de poster waar Musk op reageert is niet wettelijk. Tja als je niet snapt waarom dat nodig is, sla een keer een geschiedenis boek open.
Maar volgens jou is het dus ook prima als ik stel: Pedofilen zijn goed voor kinderen. Pedofiel zijn mag niet maar de mening dat het geweldig is moet igewoon openbaar kunnen uiten volgens jou? Volgens jouw theorie is het toch helemaal prima als een directeur die mening uit. Wie ben jij immers om te bepalen wat acceptabel is toch?
Waar het in jouw redeneertrant steeds misgaat en wat je maar niet wilt of kunt begrijpen, is dat je jouw beschuldigingen als vaststaande feiten presenteert. Vanuit dat, volgens jou, onvoldongen feit ga je dan proberen te beargumenteren waarom iets wel of niet zou moeten kunnen of 'acceptabel' is. Het gaat juist om die stap daarvoor: jij vindt het racisme/haatzaaien. Maar dat is dus geen feit, dat is wat jij vindt. Daar gaat de discussie over.

quote:
Dat doen racisten inderdaad ja. Het staat je verder vrij te onderbouwen dat dit soort taal ook gebruikt wordt bij blanke immigranten. Heb over Oekrainers toch niet gehoord dat ze ons komen verwoesten.
Kijk, ook hier weer. "Dat doen racisten". Je presenteert al je opvattingen als feiten. Wil je de beweegredenen van Oekraïense vluchtelingen om hiernaartoe te komen nu gaan vergelijken met Afrikaanse migranten? Jij denkt dat die mensen op die bootjes hier komen om even tijdelijk uit oorlogsgebied weg te zijn om daarna weer terug te keren?

quote:
Nee zijn visum (om te studeren) was verlopen en hij is gebleven, dan ben je illegaal. Uiteindelijk heeft hij zijn visum gekocht met de EB-5 regeling.
https://www.uscis.gov/wor(...)ed%20States%3B%20and
Dat hij op een studentenvisum is gekomen en meteen is weggegaan bij Stanford is duidelijk. Dat toen hij zip2 wilde starten een visumodig had ook.
[..]
Ik ga geen timestamp zoeken.
Oké, dus legaal het land binnenkomen via de officiële instanties en daarbij een visum bemachtigen, om vervolgens te studeren, vind je wel vergelijkbaar met illegaal de grens oversteken om vervolgens in de illegaliteit te verdwijnen? Tja.
pi_210783139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:06 schreef capricia het volgende:
:D
Kan me niet herinneren dit aangevraagd te hebben. Ben ook geen verified user. Maar wel grappig dit.

[ link | afbeelding ]
Een platform met zo min mogelijk misinformatie begint bij jezelf. ;)
De enige echte.
pi_210783313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waar het in jouw redeneertrant steeds misgaat en wat je maar niet wilt of kunt begrijpen, is dat je jouw beschuldigingen als vaststaande feiten presenteert. Vanuit dat, volgens jou, onvoldongen feit ga je dan proberen te beargumenteren waarom iets wel of niet zou moeten kunnen of 'acceptabel' is. Het gaat juist om die stap daarvoor: jij vindt het racisme/haatzaaien. Maar dat is dus geen feit, dat is wat jij vindt. Daar gaat de discussie over.
[..]
Kijk, ook hier weer. "Dat doen racisten". Je presenteert al je opvattingen als feiten. Wil je de beweegredenen van Oekraïense vluchtelingen om hiernaartoe te komen nu gaan vergelijken met Afrikaanse migranten? Jij denkt dat die mensen op die bootjes hier komen om even tijdelijk uit oorlogsgebied weg te zijn om daarna weer terug te keren?
[..]
Oké, dus legaal het land binnenkomen via de officiële instanties en daarbij een visum bemachtigen, om vervolgens te studeren, vind je wel vergelijkbaar met illegaal de grens oversteken om vervolgens in de illegaliteit te verdwijnen? Tja.
Het overgrote deel van de illegaliteit in de VS (ruim 60%) wordt dan ook veroorzaakt door mensen die legaal het land binnenkomen maar van wie hun visum is verlopen. Komt nog eens bij dat je in de VS asiel kan aanvragen ook al ben je de grens (illegaal) overgestoken wat de meesten dan ook doen. Wil je daar iets aan doen moeten de verouderde immigratiewetten (1965) herzien worden door het Congres. Probleem is dat de Republikeinen daar helemaal geen interesse in hebben/ alle voorstellen tegenhouden omdat ze liever met hun vingertje naar de Democraten wijzen. Dat is electoraal veel voordeliger voor hen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210783344
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Een platform met zo min mogelijk misinformatie begint bij jezelf. ;)
ja leuk.

Dat is zoiets als naar fans van een populaire voetbalclub roepen dat zo weinig mogelijk hooliganisme bij jezelf begint. Kortom, je trekt het aan maar je doet er tegelijkertijd niets aan om het effect tegen te gaan en gaat erbij staan kijken dat wat voor entertainment opgefokte idioten je middenstanders schade toebrengen.

Als dat advies zou werken zouden we geen regels en wetten kennen. Schaf met zo’n ‘minder ongelukken beginnen bij jezelf’ meteen ook alle verkeersregels en toezichthouders maar af. Kijken hoe lang dat goed gaat.
pi_210783542
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ja leuk.

Dat is zoiets als naar fans van een populaire voetbalclub roepen dat zo weinig mogelijk hooliganisme bij jezelf begint. Kortom, je trekt het aan maar je doet er tegelijkertijd niets aan om het effect tegen te gaan en gaat erbij staan kijken dat wat voor entertainment opgefokte idioten je middenstanders schade toebrengen.

Als dat advies zou werken zouden we geen regels en wetten kennen. Schaf met zo’n ‘minder ongelukken beginnen bij jezelf’ meteen ook alle verkeersregels en toezichthouders maar af. Kijken hoe lang dat goed gaat.
Er zijn, naast de huisregels die X zelf toepast, ook landelijke wetten die voor X gelden. Waar heb je het over? :')

Ik quote @capricia wat betreft haar toegang tot community notes. Waarschijnlijk hebben gerenommeerde accounts toegang gekregen.
De enige echte.
pi_210783727
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210783965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee hoor ik kom tot mijn mening op basis van feiten en kennis. In dit geval zijn die feiten tweets van Musk. De kennis is dat ik het een en ander over taal/retoriek en racisme. Vervolgens probeer ik mijn mening en logica daarachter uit te leggen. Dat gaat niet goed want volgens jou is taal eigenlijk nietszeggend. Het maakt niet uit wat iemand zegt omdat het volgens jou zo multi-interpretabel is dat elke conclusie die je trekt naar aanleiding van die toch maar een mening is. Daar ben ik het niet mee eens, een individuele uitspraak zonder context, ja daar kun je geen enkele conclusie uit trekken. Een rits aan uitspraken met een karrevracht aan context, ja ik denk dat je daar conclusies uit kunt trekken. Volgens mij gebeurt dat ook gewoon in bijvoorbeeld de rechtspraak.
Er is verder inderdaad weinig discussie mogelijk of het haatzaaien is, gezien dat soort uitspraak ongeveer de definitie ervan is. [In Nederland is haatzaaien verboden. Artikel 137d Wetboek van Strafrecht (Sr) verbiedt het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld van mensen vanwege hun hun ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht, seksuele gerichtheid of handicap.] Mensen wegzetten als vijandelijke strijders zet aan tot geweld, immers een vijandelijke strijder mag/moet je doden.

quote:
Jeetje ja dat racisten cultuur en beschaving aan huidskleur koppelen is bepaald geen omstreden uitspraak.
Ongeveer van het niveau voetballers trappen tegen ballen, dan zeg jij nee niet presenteren als feit, dat is maar je mening :')
Kijk nu verschuiven ook de doelpalen, want opeens heb je door dat de stelling dat dit soort taal ook bij blanke migranten gebruikt wordt totale onzin is. Nu begin je opeens over de beweegredenen van migranten, alsof dat relevant is voor of je er racistische en haatzaaiende opmerkingen over moet maken. Zoiets van racisme is okay als het in mijn ogen gerechtvaardigd is. Dat is heel wat anders als wat je eerst claimt namelijk dat het niet racistisch is.

quote:
Eh is inderdaad vergelijkbaar, of had je het geen probleem gevonden als die mannen op bootjes op een toerisme visum op schiphol waren binnenkomen en niet meer weggaan?
pi_210784047
twitter

Ja wat doet Musk daar nu nadat hij al regelmatig zijn (complotterige) mening heeft lopen spuien op Twitter. Het kan niet zo zijn dat hij nog meer aandacht wil voor zijn mening over maatschappelijke vraagstukken zodat hij invloed kan uitoefenen op de politiek/ het stemgedrag bij de komende verkiezingen?

Toch @Rnie? Daar gaat het Musk helemaal niet om toch? Als je dat denkt ben je 'mental'! :Y

Update:

twitter

_O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2023 01:48:05 ]
pi_210784198
Elon Fires Half Of ExTwitter’s Election Integrity Team, Because A Manager Liked A Tweet Calling Him A Fucking Dipshit
https://www.techdirt.com/(...)m-a-fucking-dipshit/
Meneertje ik ga de rechtszaak betalen als je wordt ontslagen door een tweet ontslaat werknemer om tweets. Zat er aan te komen natuurlijk.

Elon Musk’s Twitter rewards far-right conspiracy theorist with ad revenue, even after posting child sexual abuse imagery on the platform
https://www.mediamatters.(...)e-even-after-posting
quote:
Far-right conspiracy theorist Dom Lucre — who was banned from Twitter (now called X) last month for sharing a screenshot from a child sexual abuse video and then unilaterally reinstated less than a day later by owner Elon Musk — has announced he has received money from the platform’s ad revenue sharing program.
Ook een leuk artikeltje
The Big List of Elon Musk’s Hyperbole, Evasions, and Outright Lies
The billionaire simply can't stop making shit up
quote:
In practice, however, Musk has proven himself a capricious censor in his own right. He’s taken steps to throttle links to competitor platforms including Substack, Bluesky and Threads, suspended journalists he dislikes, and limited traffic to specific media sites. He promised not to ban an account that tracked the movements of his private jet; then he went ahead and did so anyway. Twitter complies with more government censorship requests under Musk than it did before his arrival. Sure, he welcomed Nazis back to the platform, but other than that, his commitment to unchecked free speech has been minimal.
https://www.rollingstone.(...)-secured-1234808816/
pi_210785601
Alhoewel de live functie flink verbeterd is, is er nog behoorlijk wat werk aan de winkel wat betreft stabiliteit en resolutie. _O-
De enige echte.
pi_210788794
twitter

Je kan discussiëren of dit cijfer klopt, maar de realiteit blijft wel dat Mastodon (en de andere kloontjes) echt totaal, maar dan ook echt totaal niet van de grond komen bij het grote publiek. Nergens zit meer stijging in. Zelfs de grote mediaoutlets houden zich er niet meer mee bezig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 29-09-2023 17:37:55 ]
De enige echte.
pi_210789263
Waarom mist er bij Musk altijd een as bij zijn grafieken. Waarschijnlijk krimpt Twitter X ook keihard als ze zo geheimzinnig doen over al dit soort cijfes.
  vrijdag 29 september 2023 @ 18:56:54 #198
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210789436
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor ik kom tot mijn mening op basis van feiten en kennis. In dit geval zijn die feiten tweets van Musk. De kennis is dat ik het een en ander over taal/retoriek en racisme. Vervolgens probeer ik mijn mening en logica daarachter uit te leggen. Dat gaat niet goed want volgens jou is taal eigenlijk nietszeggend. Het maakt niet uit wat iemand zegt omdat het volgens jou zo multi-interpretabel is dat elke conclusie die je trekt naar aanleiding van die toch maar een mening is. Daar ben ik het niet mee eens, een individuele uitspraak zonder context, ja daar kun je geen enkele conclusie uit trekken. Een rits aan uitspraken met een karrevracht aan context, ja ik denk dat je daar conclusies uit kunt trekken. Volgens mij gebeurt dat ook gewoon in bijvoorbeeld de rechtspraak.
Er is verder inderdaad weinig discussie mogelijk of het haatzaaien is, gezien dat soort uitspraak ongeveer de definitie ervan is. [In Nederland is haatzaaien verboden. Artikel 137d Wetboek van Strafrecht (Sr) verbiedt het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld van mensen vanwege hun hun ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht, seksuele gerichtheid of handicap.] Mensen wegzetten als vijandelijke strijders zet aan tot geweld, immers een vijandelijke strijder mag/moet je doden.
[..]
Jeetje ja dat racisten cultuur en beschaving aan huidskleur koppelen is bepaald geen omstreden uitspraak.
Ongeveer van het niveau voetballers trappen tegen ballen, dan zeg jij nee niet presenteren als feit, dat is maar je mening :')
Kijk nu verschuiven ook de doelpalen, want opeens heb je door dat de stelling dat dit soort taal ook bij blanke migranten gebruikt wordt totale onzin is. Nu begin je opeens over de beweegredenen van migranten, alsof dat relevant is voor of je er racistische en haatzaaiende opmerkingen over moet maken. Zoiets van racisme is okay als het in mijn ogen gerechtvaardigd is. Dat is heel wat anders als wat je eerst claimt namelijk dat het niet racistisch is.
[..]
Eh is inderdaad vergelijkbaar, of had je het geen probleem gevonden als die mannen op bootjes op een toerisme visum op schiphol waren binnenkomen en niet meer weggaan?
Ik kan een lang antwoord gaan typen, maar wanneer je je jouw mening en conclusies gelijk gaat stellen aan het proces van toetsing aan de wet binnen de rechtspraak, dan heeft verder discussiëren echt geen zin. Dan overschat je jezelf, je moraliteit en je gelijk zo schromelijk, dat de hoop op zinnige antwoorden van jouw zijde vervliegt.

Een zinnig antwoord betekent natuurlijk niet dat je het met mij eens moet zijn. Je kunt het volledig oneens zijn. Maar een discussie met iemand wiens opvatting "ik vind het racisme/haatzaaien dus dan is dat gewoon een feit" is, is simpelweg zinloos.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2023 @ 19:08:40 #199
862 Arcee
Look closer
pi_210789532
Ik vind X zo'n stomme naam. :'(
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_210790442
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 18:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik kan een lang antwoord gaan typen, maar wanneer je je jouw mening en conclusies gelijk gaat stellen aan het proces van toetsing aan de wet binnen de rechtspraak, dan heeft verder discussiëren echt geen zin. Dan overschat je jezelf, je moraliteit en je gelijk zo schromelijk, dat de hoop op zinnige antwoorden van jouw zijde vervliegt.
Je overschat eerder jezelf schromelijk. Je kunt duidelijk geen lang antwoord typen want je gaat nooit in op enig argument. Ook nu weer tuig je een stroman voor me op. Als je wat beter begrijpend kon lezen kun je zien dat ik mijn mening en conlusie niet gelijk stel aan rechtspraak. Ik stel dat je uit taalgebruik met context best conclusies kan trekken. Iets waarvan jij doet alsof het onmogelijk is.

quote:
Een zinnig antwoord betekent natuurlijk niet dat je het met mij eens moet zijn. Je kunt het volledig oneens zijn. Maar een discussie met iemand wiens opvatting "ik vind het racisme/haatzaaien dus dan is dat gewoon een feit" is, is simpelweg zinloos.
Ja je kunt niet tot een zinnig antwoord komen omdat je nooit een poging doet. Ik vind het geen racisme of haatzaaien dat is het. Jouw mening is dat het dat niet is, die mening kun je alleen in stand houden door alle informatie die je ongelijk aantoont stelselmatig te negeren of door onlogische gedachtensprongen te maken. Als een zwarte een aap genoemd wordt zeg je te begrijpen dat het ontmenselijkt en racistisch is. Een zwarte een Vijandelijke strijder die beschaving komt slopen noemen is een veel zwaardere belediging en dan zeg jij dat heeft niets met racisme te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')