Tja, de argumenten in de trant van "je begrijpt het niet" blijven toch over en weer gaan. Daar kom je dus niet uit. Ook hier kan ik weer pareren dat je het niet begrijpt, omdat ik niet zeg dat je je mening gelijk stelt aan rechtspraak. Je reageert dus niet op het argument dat ik maak.quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je overschat eerder jezelf schromelijk. Je kunt duidelijk geen lang antwoord typen want je gaat nooit in op enig argument. Ook nu weer tuig je een stroman voor me op. Als je wat beter begrijpend kon lezen kun je zien dat ik mijn mening en conlusie niet gelijk stel aan rechtspraak. Ik stel dat je uit taalgebruik met context best conclusies kan trekken. Iets waarvan jij doet alsof het onmogelijk is.
Het gaat niet over 'zwarten', het gaat over illegale immigranten vanuit een andere cultuur. Wat denk jij: als er hier opeens hordes Russische illegale immigranten binnen zouden komen en men ziet dat als een bedreiging voor de westerse cultuur, dan is het ook racisme op basis van huidskleur?quote:Ja je kunt niet tot een zinnig antwoord komen omdat je nooit een poging doet. Ik vind het geen racisme of haatzaaien dat is het. Jouw mening is dat het dat niet is, die mening kun je alleen in stand houden door alle informatie die je ongelijk aantoont stelselmatig te negeren of door onlogische gedachtensprongen te maken. Als een zwarte een aap genoemd wordt zeg je te begrijpen dat het ontmenselijkt en racistisch is. Een zwarte een Vijandelijke strijder die beschaving komt slopen noemen is een veel zwaardere belediging en dan zeg jij dat heeft niets met racisme te maken.
Het schijnt zo te werken dat ik nu eerst community notes van anderen moet beoordelen. Welke goed zijn, en welke minder. En daar verdien ik dan iets van een score mee. Afhankelijk van wat de Twitter community vindt van de community notes die ik endorse. En als ik genoeg punten score, mag ik zelf community notes schrijven.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een platform met zo min mogelijk misinformatie begint bij jezelf.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:31 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Je kan discussiëren of dit cijfer klopt, maar de realiteit blijft wel dat Mastodon (en de andere kloontjes) echt totaal, maar dan ook echt totaal niet van de grond komen bij het grote publiek. Nergens zit meer stijging in. Zelfs de grote mediaoutlets houden zich er niet meer mee bezig.
Ik zou persoonlijk m’n tijd niet spenderen aan het gratis en voor niks verbeteren van een commerciële dienst.quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Het schijnt zo te werken dat ik nu eerst community notes van anderen moet beoordelen. Welke goed zijn, en welke minder. En daar verdien ik dan iets van een score mee. Afhankelijk van wat de Twitter community vindt van de community notes die ik endorse. En als ik genoeg punten score, mag ik zelf community notes schrijven.![]()
Dat is wat ik er vandaag van begrepen heb.
Dat komt er m.i. een beetje op neer dat ik vooral mee met de heersende norm of bubbel moet bewegen? Dan heb ik sneller mijn punten. Jippie!!
Vind het wel interessant om te zien hoe het werkt.
Nou inderdaad. Alleen de community notes op Musk zijn posts vind ik eigenlijk wel interessant.quote:Op zaterdag 30 september 2023 05:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk m’n tijd niet spenderen aan het gratis en voor niks verbeteren van een commerciële dienst.
Wat zou er tegenover moeten staan? Een gratis abo in ruil voor een x aantal correcties ofzo? Denk dat dat wel fair is.quote:Op zaterdag 30 september 2023 05:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk m’n tijd niet spenderen aan het gratis en voor niks verbeteren van een commerciële dienst.
Idealiter wel, maar ik snap wel dat het bij een eenmanszaak een moeilijk verhaal is. Voor een multinational ben ik wat minder coulant.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Fok is in zekere zin ook commercieel (weliswaar een eenpitter natuurlijk). Moeten de mods hier volgens jou ook betaald worden dan?
Ga er ook zeker mijn levenswerk niet van maken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Idealiter wel, maar ik snap wel dat het bij een eenmanszaak een moeilijk verhaal is. Voor een multinational ben ik wat minder coulant.
Het probleem van een moderatie systeem voor misinformatie is dat je altijd tegenstanders krijgt bij beslissingen die je maakt. Dat is niet erg, maar dan moet er onafhankelijk op worden toegezien door de community of die beslissingen echt gegrond zijn. Gewoon, als een dubbele check. Dit gebeurde bij het oude Twitter niet. Twitter's enige "moderatie op moderatie" beleid was van henzelf.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Idealiter wel, maar ik snap wel dat het bij een eenmanszaak een moeilijk verhaal is. Voor een multinational ben ik wat minder coulant.
Dat is ook helemaal niet nodig als je verwijst naar bronnen met de feiten. Die zijn altijd door iedereen te verifieren.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het probleem van een moderatie systeem voor misinformatie is dat je altijd tegenstanders krijgt bij beslissingen die je maakt. Dat is niet erg, maar dan moet er onafhankelijk op worden toegezien door de community of die beslissingen echt gegrond zijn. Gewoon, als een dubbele check. Dit gebeurde bij het oude Twitter niet. Twitter's enige "moderatie op moderatie" beleid was van henzelf.
Ik denk dat als je echt gaat betalen, zonder die dubbele check, je de schijnt wekt bij groeperingen, ongeacht welke kant, dat je als bedrijf biased bent.
Vind het wel een strakke opmerking dit keer, mochten Duitse NGOs echt migranten halen, dat is toch ook een schande?quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:05 schreef capricia het volgende:
En deze is ook wel interessant:
[ twitter ]
[ link | afbeelding ]
Gewoon leuk om een inkijkje te hebben.
quote:On the day that public records revealed that Elon Musk had become Twitter’s biggest shareholder, an unknown sender texted the billionaire and recommended an article imploring him to acquire the social network outright.
Musk’s purchase of Twitter, the 3,000-word anonymous article said, would amount to a “declaration of war against the Globalist American Empire.” The sender of the texts was offering Musk, the Tesla and SpaceX CEO, a playbook for the takeover and transformation of Twitter. As the anniversary of Musk's purchase approaches, the identity of the sender remains unknown.
The three texts were sent on April 4, 2022. In the nearly 18 months since then, many of the decisions Musk made after he bought Twitter appear to have closely followed that road map, up to and including his ongoing attacks against the Anti-Defamation League, a nonprofit organization founded by Jewish Americans to counter discrimination.
The text messages described a series of actions Musk should take after he gained full control of the social media platform: “Step 1: Blame the platform for its users; Step 2: Coordinated pressure campaign; Step 3: Exodus of the Bluechecks; Step 4: Deplatforming.”
The messages from the unknown sender were revealed in a court filing last year as evidence in a lawsuit Twitter brought against Musk after he tried to back out of buying it. The redacted documents were unearthed by The Chancery Daily, an independent legal publication covering proceedings before the Delaware Court of Chancery.
The wording of the texts matches the subtitles of the article, “The Battle of the Century: Here’s What Happens if Elon Musk Buys Twitter,” which had been published three days earlier on the right-wing website revolver.news.
The article was published with no byline, a common practice on the site, where writers also appear to use pseudonyms, such as “Moxie Russo.”
The site is run by the far-right blogger Darren Beattie, a former Trump White House speechwriter who was fired in 2018 for having spoken on a panel alongside white nationalists. After the Jan. 6, 2021, attack on the Capitol, Beattie promoted the baseless claim that the FBI had planted agents in the crowd who incited it to storm the building.
When the text messages to Musk were revealed in the court filing last spring, observers suggested on Twitter that Beattie himself may have sent them. Asked by NBC News whether he knew who sent the texts and who wrote the article, Beattie declined to comment and instead suggested that the ADL should be investigated, without giving specifics.
“I think I’m familiar with it, but I’m not in a position to comment on that,” Beattie said of the text messages. “I wish I could give you something else, but you should look into the ADL.”
Musk did not respond to repeated requests for comment by email and on Twitter. Twitter’s CEO, Linda Yaccarino, a former executive for NBC News’ parent company NBC Universal, also did not respond to requests for comment. Alex Spiro, Musk’s lawyer, did not respond to a request for comment about whether Musk still plans to sue the ADL.
Following the article's publication on April 1, 2022, Beattie spent weeks urging Musk to buy Twitter outright and pushing his transformation plan on right-wing podcasts and television shows, including Steve Bannon’s “Bannon’s War Room” and Tucker Carlson’s since-canceled Fox News show.
“I really hope that Elon will go ahead with it, that he’s not just another rich guy, that he’s someone who wants to be a great man,” Beattie said April 12, 2022, on Carlson’s show. “There are a variety of mechanisms, but it all cashes out to this: a declaration of war on the regime.”
Roughly four weeks after the article from Beattie’s site appeared online and two weeks after Beatty’s interview on Carlson’s show, Musk bought Twitter outright for $44 billion on April 25, 2022, and took the company private, per the article’s suggestion. He has since renamed the company to X but refers to it as X/Twitter in posts on the network. Several of the steps he has taken resemble those described in the revolver.news article.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2023 05:36:21 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Het is best moeilijk hard te maken of de naamswijziging van Twitter echt zorgt voor minder omzet bij "potentiele nieuwe klanten" van deze partij. Aan de andere kant zou je dus de bedrijven, die eerst WEL zaken met deden, maar nu niet meer, hiervoor moet benaderen. Deze bedrijven zouden dus moeten getuigen dat ze stoppen met de dienst, omdat de associatie met X gemaakt wordt. Het lijkt me sterk dat dat het geval is, aangezien het een tussenpartij is waarbij de naam technisch gezien niet boeit. Je loopt als bedrijf bijvoorbeeld niet te koop met het feit dat je adverentiebudget inkoopt bij X Social media.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:04 schreef Basp1 het volgende:
X Social Media klaagt het voormalige Twitter aan wegens inbreuk handelsmerk
Op zijn Amerikaans dat wordt dus afwachten wie de beste advocaten heeft.
Haha Ben Collinsquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Goh ook toevallig. Musk voerde precies het scenario uit op Twitter dat uit de doeken werd gedaan in een artikel (gepubliceerd weken voor hij Twitter overnam en waar hij op gewezen werd via text messages) en een playbook was voor de 'declaration of war against the Globalist American Empire'.
[ twitter ]
[..]
quote:Put it all together, and X isn’t just worth less than Musk paid for it, but likely less than its debt. Assume that the company’s revenue last year was $4.7 billion, based on results before it was taken private. If advertising has dropped by half, then this year’s sales should be a bit over $2.5 billion. Put that on the same enterprise-value-to-sales multiple as Snap, which is down to a mere 3 times, and X is worth around $8 billion.
quote:"To be clear, any allegation that ADL has somehow orchestrated a boycott of X or caused billions of dollars of losses to the company or is “pulling the strings” for other advertisers is false. Indeed, we ourselves were advertising on the platform until the anti-ADL attacks began a few weeks ago. We now are preparing to do so again to bring our important message on fighting hate to X and its users.
dan stort de koers inquote:Op woensdag 4 oktober 2023 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)le-value-2023-10-03/
Elon Musk's X is a black hole of value
[..]![]()
Als ik aandelen Tesla had zou ik Musk echt direct weg willen.
Ik ook. Je wilt niet iemand aan het roer hebben staan die een aandeel van een bedrijf in 15 jaar tijd slechts 8000% in waarde kan laten stijgen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)le-value-2023-10-03/
Elon Musk's X is a black hole of value
[..]![]()
Als ik aandelen Tesla had zou ik Musk echt direct weg willen.
Maar dit is toch geen nieuws? Het bericht van ADL was "wat Musk loopt te huilen over ons is gelul, we waren al aan het adverteren op X toen hij over ons zat te huilen over sabotage etc."quote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:47 schreef Rnie het volgende:
Dit is echt te schandalig voor woorden.Musk kondigde het nieuws, wat betreft de steun van de ADL aan X, 6 uur geleden aan.
Tis wat meer werk maar je kan beter screenshots posten als je niet wil dat zulke accounts meer traffic krijgen. Embedded tweets zorgen ook voor views.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar denken de Elon fanboys hier dat Musk altijd prioriteit #1 is of zo. Gek genoeg ging de meeste aandacht van iedereen de laatste dagen vooral naar de afzetting van de Speaker van het Huis van Afgevaardigden, een (nog steeds) dreigende shutdown van de overheid en de fraude-rechtszaak tegen Trump die bezig is en waarbij Trump persoonlijk aanwezig was.
Maar ze beginnen weer op te duiken hoor![]()
Blijkbaar is er weinig belangstelling voor een verklaring van de ADL die blij is met het (vooralsnog) 'voornemen' van Musk om iets aan het verspreiden van antisemitisme/haat te doen. Overigens was zo'n zelfde verklaring van zijn CEO Linda Yaccarino de vorige keer juist de aanleiding voor politiek rechtse figuren op Twitter om een campagne tegen de ADL te beginnen die hijzelf aan het promoten was en vervolgens dreigde ze aan te klagen? Dat is nu blijkbaar van de baan en het is schandalig dat daar geen aandacht aan besteed wordt?![]()
Laten we eerst maar eens afwachten of het gaat lukken met dat voornemen![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)a-overname-door-musk
Reuters meldt een daling van 55% in advertentie inkomsten.
Altijd mooi hoe het bij dergelijke types nooit aan hun zelf ligt. Grappig hoe de rijkste en machtigste mensen van deze wereld zichzelf altijd zo hard het slachtoffer van van alles vinden.quote:Musk heeft eerder toegegeven dat het platform te maken heeft met dalende inkomsten door advertenties. Hij geeft activisten de schuld omdat zij de druk op zouden voeren bij bedrijven om te stoppen met adverteren op X.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat begint er volgens jou op te duiken? Je post posts die totaal niet gaan over de ADL kwestie. Dat kan je waarschijnlijk niet of nauwelijks vinden, wat dus mijn punt bevestigt.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Maar ze beginnen weer op te duiken hoor
Vorige maand gilde ze het van de daken, stond het internet vol met artikelen, wordt de CEO van de ADL uitgenodigd voor interviews en nu wordt er tijdens de follow up inzake deze kwestie vakkundig niets gepost. Wat wel gepost wordt zijn negatieve, zure, bullshitposts omtrent een layoutswijziging van X.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar is er weinig belangstelling voor een verklaring van de ADL die blij is met het (vooralsnog) 'voornemen' van Musk om iets aan het verspreiden van antisemitisme/haat te doen.
Het blijft toch een heerlijke actie. Mediabedrijven worden nu verplicht om hun headline op X te zetten, waardoor X's search en trending beter wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:20 schreef Tijn het volgende:
De nieuwe vormgeving voor links is nu al een groot succes
[ afbeelding ]
What could possibly go wrong?…quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:20 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom? Je kan toch gewoon de kop in de afbeelding zetten?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het blijft toch een heerlijke actie. Mediabedrijven worden nu verplicht om hun headline op X te zetten, waardoor X's search en trending beter wordt.
nu nog een een tooltje creëren die checkt of de daadwerkelijke headline op de te includen website klopt met hetgeen je als media-organisatie zelf moet intypen op X.
Misleidt je users door zoals bovenstaand voorbeeld clickbait te creëren? Community notes eronder en na 3x een shadowban omdat je de user policy omtrend misinformatie schendt.
Hij is al vanaf het begin bewust het platform aan het demonteren. Dus dit verbaast me ook weinig.quote:
Blijft bizar he. Zoveel geld, zoveel invloed en dan zo radicaliseren.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij is al vanaf het begin bewust het platform aan het demonteren. Dus dit verbaast me ook weinig.
Haha, dat is waarquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom? Je kan toch gewoon de kop in de afbeelding zetten?
Maar dat deed hij al voor Twitter. Hij heeft altijd al een MAGA-vriendelijke agenda gehad. Was nog even onofficeel Trump z’n adviseur toen het om de Chinese importtarieven ging.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Blijft bizar he. Zoveel geld, zoveel invloed en dan zo radicaliseren.
BNW is wat deurtjes verder.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar dat deed hij al voor Twitter. Hij heeft altijd al een MAGA-vriendelijke agenda gehad. Was nog even onofficeel Trump z’n adviseur toen het om de Chinese importtarieven ging.
Hier las Trump z’n ‘breaking’ tweets voor met de camera’s op ‘m gericht
[ afbeelding ]
Twitter is een lelijk obstakel voor de die-hard MAGA politici. Het opruimen van Twitter staat bijna in dezelfde politieke grond als het volgende.
Grover Norquist, who founded Americans for Tax Reform in 1985 at the urging of President Reagan, declared in 2001: “I don’t want to abolish government. I simply want to reduce it to the size where I can drag it into the bathroom and drown it in the bathtub.”
Met bovenstaande heb je minder overheidsbemoeienis zodat law of the land en extreem kapitalisme hoogtij kan vieren. Wat voor witteboordencriminelen een gouden moment zou zijn.
In zekere zin lijkt Musk het beest dat Twitter qua mediaplatform als bedreiging voor de republikeinen was ook door het afvoerputje van de badkuip te willen spoelen.
Fortune: Elon Musk Uses Twitter to Talk Tariffs, Cars, and China With Donald Trumpquote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:20 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Michael Benz, a former Trump State Department official whose work has been cited in congressional hearings and promoted by Elon Musk, has become a go-to voice for Republican criticism of government and social media censorship in the past year.
But before his stints in government and as a pundit, Benz appears to have been a pseudonymous alt-right content creator who courted and interacted with white nationalists and posted videos espousing racist conspiracy theories, according to recordings, livestreams and blog posts reviewed by NBC News.
The pseudonym, Frame Game, posted videos and participated in podcasts and livestreams during the rise of the alt-right following Donald Trump's election. Frame Game avoided showing his face in his videos or appearances, during which he pushed a variety of far-right narratives including the "Great Replacement Theory" that posits the white race is being eradicated in America for politics and profits. In others, Frame Game said he was a white identitarian, railed against the idea of diversity and made montages urging white viewers to unite under the banner of race.
In interviews with white nationalists, Frame Game blamed Jews for "controlling the media" and for the decline of the white race. "If you were to remove the Jewish influence on the West," he said in one video, "white people would not face the threat of white genocide that they currently do."
Frame Game stopped posting in 2018. A review of his content revealed various details that match Benz's appearance and life story. Benz, in his public posts and appearances, has not espoused the same racist views as Frame Game.
Frame Game went to some lengths to conceal his identity but inadvertent slips during several livestreams -- in which he would often visit webpages and toggle between browser tabs -- betrayed his anonymity. In one video, Frame Game brought up a website that automatically pulled a Facebook profile picture into its comments section. The picture appeared to be Benz with his then wife.
[..]
Volgens dat artikel zijn dit externe ads afkomstig van een advertentienetwerk. Dus het soort reclame dat je ziet op websites. Dit is geen reclame specifiek gemaakt voor X: Blaze Your Glory en levert ook een stuk minder op dan reclame die wel direct op het platform zelf is aangemeld.quote:
Hezbollah aanhanger ook.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:35 schreef speknek het volgende:
WarMonitors is een bekende Kremlintrol die Russische copium verspreidt, dus je weet nog steeds wie Musk aanstuurt als hij zegt dat je de Kremlintrol moet volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door epicbeardman op 09-10-2023 09:57:46 ]Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Wat?quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:35 schreef speknek het volgende:
WarMonitors is een bekende Kremlintrol die Russische copium verspreidt, dus je weet nog steeds wie Musk aanstuurt als hij zegt dat je de Kremlintrol moet volgen.
Wel bijzonder hoe men in haar kringen een dergelijk puntje altijd erg snel van elkaar over weet te nemen.quote:
Komt er ook één achter hoe bubbels op twitter werken hoorquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel bijzonder hoe men in haar kringen een dergelijk puntje altijd erg snel van elkaar over weet te nemen.
quote:Op maandag 9 oktober 2023 16:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Komt er ook één achter hoe bubbels op twitter werken hoor
Das geen bubble, dat is al tenminste de derde keer in drie maanden tijd dat deze conspiracy theory over de trollfarms gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 16:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Komt er ook één achter hoe bubbels op twitter werken hoor
Maar wie stuurt Musk nou aan dan?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Das geen bubble, dat is al tenminste de derde keer in drie maanden tijd dat deze conspiracy theory over de trollfarms gaat.
Het Kremlin natuurlijk, weet niet waarom je daar over door blijft zagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wie stuurt Musk nou aan dan?
Het is gewoon leuk om het je expliciet uit te laten sprekenquote:Op maandag 9 oktober 2023 19:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Het Kremlin natuurlijk, weet niet waarom je daar over door blijft zagen.
Ik riep het al maanden ervoor hoor. Wag the dogquote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef speknek het volgende:
Ik zei drie maanden, maar de eerste keer dat de "oorlog in Oekraïne is fake" door Amerikaans extreem rechts en de Russische trollfarms gepushed werd is alweer 8 maanden geleden.
[ afbeelding ]
quote:Zondag raadde hij (Elon Musk) twee accounts aan die berucht zijn voor het verspreiden van misinformatie, en in een geval antisemitisme. Toen Musk zijn aanbeveling na drie uur en veel kritiek introk, hadden 11 miljoen mensen zijn bericht al gezien.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-elon-musk-a4176635
Goh, mensen zien crap op twitter. Wat een verrassing.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
Goh, het zal weer eens niet zo zijn:
[..]
quote:
Zou fijn zijn als hij Twitter afsluit hier. Zou ook de doodssteek zijn omdat het daarmee wel de ruimte geeft voor een ander platform, al zal hij zich dat vast niet realiseren.quote:
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.quote:
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.
De eu is niet zo flauw die heeft Google en Facebook ook al miljarden boetes opgelegd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.
Ja, juridisch getouwtrek kan lang duren met onzekere uitkomst. Echter zou het me niet echt verbazen als Musk zelf ertoe besluit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.
Hoe wil je dat oplossen dan? Fake news werd al sinds dag 1 verspreid op Twitter.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.
Als de regel is dat je geen fake news mag verspreiden, dan deden users dit al lang voordat Musk het overnam. Wat is er nu onder Musk precies anders aan? Twitter voegde een labeltje toe, nu wordt community notes ingezet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt.
Dat als je een kloppende bron hebt waaruit blijkt dat het beeld van een ander event is, je dit aan kunt geven. En dat X daar naar kijkt en eventueel actie op onderneemt.quote:
Haha, zitten we in het kabinet?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat als je een kloppende bron hebt waaruit blijkt dat het beeld van een ander event is, je dit aan kunt geven. En dat X daar naar kijkt en eventueel actie op onderneemt.
Sommige videos en fotos worden namelijk over en over hergebruikt.
Ik zag het nu met een bepaalde foto met fosfor-bombardementen. Die foto was al ouder en kwam uit Oekraïne. Maar er werd doodleuk gepost dat het Gaza was.
Dat soort misleiding kun je direct mee beginnen met aanpakken.
Ik denk dat ik je opmerking niet begrijp.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Haha, zitten we in het kabinet?De vraag was, hoe ga je dit oplossen dan?
Ah zo.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Haha, zitten we in het kabinet?De vraag was, hoe ga je dit oplossen dan? Community notes is namelijk al actief, hierbij kan je dat dus aangeven.
Het antwoord wat je geeft ligt extreem voor de hand, maar dit heeft nog nooit voor een oplossing gezorgt. Hoeveel moderators heb je nodig om alle misinformatie te weren, danwel te verwijderen? Dat gaat gewoonweg niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je opmerking niet begrijp.
Dan ga je als platforms maar in overleg met elkaar. Hoe anderen wel hun gebruikers beschermen. En werk samen met de EU. Of ontwikkel AI tools die hierop alarmeren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het antwoord wat je geeft ligt extreem voor de hand, maar dit heeft nog nooit voor een oplossing gezorgt. Hoeveel moderators heb je nodig om alle misinformatie te weren, danwel te verwijderen? Dat gaat gewoonweg niet.
Die AI tools zijn al ruimschoots in ontwikkeling en worden tevens gebruikt bij het weren van illegale content. Vandaar dat X geen moderators meer heeft. De fundamentele vraag ligt bij het feit wat volgens de wet mag of gewoonweg niet mag. De regels in de US zijn vele malen losser wat betreft misinformatie, maar in de EU zijn ze extreem strikt wat dat betreft.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ga je als platforms maar in overleg met elkaar. Hoe anderen wel hun gebruikers beschermen. En werk samen met de EU. Of ontwikkel AI tools die hierop alarmeren.
Alleen maar roepen 'dat gaat niet!' zal niet voldoende zijn.
Nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarbij is misinformatie technisch gezien niet "illegaal" in de US, dus X haar standpunt is dat ze hierin geen rol willen spelen. De rol die X aanneemt is om uitsluitend illegale content te weren en misinformatie door het volk te laten labelen.
Ik zie nergens misinformatie staanquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
X laat je veel meer aangeven. Ze heeft zich namelijk gewoon aan de DSA te houden.
[ link | afbeelding ]
Alleen is de afhandeling hiervan heel gebrekkig en niet transparant.
Maar dat komt nog wel.
Als de duimschroeven aangedraaid worden.![]()
6% boete.
Denk dat die ene ontwikkelaar die nog in dienst is, dat vergeten is. Die moet tenslotte zo veel doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zie nergens misinformatie staanMaar geloof me, X krijgt een EU tak, Musk kan niet anders op deze manier.
Ik vind het ook interessante materie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Zoveel enthousiasme omdat één tandloze EU-dude wat roept
De DSA is echt niet zo simpel, en mede daardoor bijzonder slechte wetgeving. Hoe dat allemaal gaat landen weet niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |