Kijken, ruiken en bij twijfel weggoooien.quote:Op maandag 18 september 2023 15:56 schreef PzKpfw het volgende:
Weet even niet of dit het juiste topic is maar deze lijkt me het meest relevant. Ik heb van vorige week donderdag nog een slavink over (met pan en al in de koelkast gezet). In het weekend ben ik er niet aan toe gekomen om deze op te eten. Is het nog vertrouwd dit vanavond op te eten of kan ik hem beter weg gooien? Alvast bedankt.
En mocht je het om het geld doen, stuur je maar een tikkie van 2 euro, kun je 2 nieuwe slavinken kopenquote:Op maandag 18 september 2023 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Kijken, ruiken en bij twijfel weggoooien.
Je moet mij niet quoten, maar de vraagsteller.quote:Op maandag 18 september 2023 16:48 schreef PS. het volgende:
En mocht je het om het geld doen, stuur je maar een tikkie van 2 euro, kun je 2 nieuwe slavinken kopen
quote:Op maandag 18 september 2023 16:48 schreef golfer het volgende:
Vanavond: krokante kipfilet schnitzel met daarbij een ceasarsalade.
Ik zou het niet meer doen.quote:Op maandag 18 september 2023 15:56 schreef PzKpfw het volgende:
Weet even niet of dit het juiste topic is maar deze lijkt me het meest relevant. Ik heb van vorige week donderdag nog een slavink over (met pan en al in de koelkast gezet). In het weekend ben ik er niet aan toe gekomen om deze op te eten. Is het nog vertrouwd dit vanavond op te eten of kan ik hem beter weg gooien? Alvast bedankt.
Kleine moeite, groots gebaarquote:Op maandag 18 september 2023 16:48 schreef PS. het volgende:
[..]
En mocht je het om het geld doen, stuur je maar een tikkie van 2 euro, kun je 2 nieuwe slavinken kopen
Klinkt weer fantastisch Kanaroe! Wat een geluk voor je thuissituatie dat ze iemand hebben die vaak zoveel zin heeft en heel erg dr best doet weer iets lekkers te makenquote:Op maandag 18 september 2023 17:08 schreef Kanaroe het volgende:
Pittig gekruide runderburgers met daarbij kidneybonen met paprika's in diverse couleuren, uitjes en chipotlepepers.
De groenten gaan de oven in met tortillachips en geraspte kaas. Paar blaadjes sla en guacamole erbij en een broodje voor de liefhebber.
Ooh, dankje voor het compliment!quote:Op maandag 18 september 2023 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt weer fantastisch Kanaroe! Wat een geluk voor je thuissituatie dat ze iemand hebben die vaak zoveel zin heeft en heel erg dr best doet weer iets lekkers te maken
Oh wat heerlijk!quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef golfer het volgende:
Wij aten op dit vervelende plekje op Karpathos:
[ afbeelding ]
Voor Blues een heerlijke huisgemaakte moussaka:
[ afbeelding ]
en voor mij een lekkere souvlaki:
[ afbeelding ]
Hele fijne vakantie!quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef golfer het volgende:
Wij aten op dit vervelende plekje op Karpathos:
[ afbeelding ]
Voor Blues een heerlijke huisgemaakte moussaka:
[ afbeelding ]
en voor mij een lekkere souvlaki:
[ afbeelding ]
De hoeveelheid verschilt maar kaneel hoort er wel in jaquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hele fijne vakantie!
Ooit moussaka geprobeerd in Griekenland maar ik vond het vreemd dat het nogal naar kaneel smaakte. Kan me niet voorstellen dat dit altijd zo hoort te zijn.
Als ik had gewild kan het wel in 1x op... Kwam voor 2/3e opquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh dat viel me nog niet eens op
Heb je nog honger? @:borisz
Dankjewel.quote:
Kaneel hoort ook niet. Het hoort met nootmuskaat te zijn.quote:Ooit moussaka geprobeerd in Griekenland maar ik vond het vreemd dat het nogal naar kaneel smaakte. Kan me niet voorstellen dat dit altijd zo hoort te zijn.
Turk en snackbarquote:Op woensdag 20 september 2023 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
Geen zin om te koken, en ook geen zin in dure thuisbezorgd, wat is nog betaalbaar om af te halen?
Chinees, pizza en Turkse pizza met saladequote:Op woensdag 20 september 2023 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
Geen zin om te koken, en ook geen zin in dure thuisbezorgd, wat is nog betaalbaar om af te halen?
Was ookquote:
quote:Op woensdag 20 september 2023 15:43 schreef Karzai het volgende:
Goed plan molo, ik ga een mixed grill halen bij de turk
Kijk, dat ziet er goed uitquote:
Kaneel hoort wél in moussaka hoorquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Dankjewel.
[..]
Kaneel hoort ook niet. Het hoort met nootmuskaat te zijn.
Op vakantie had mijn vriend een smaakje ijs dat ik erg lekker vond: yoghurt -passievruchtquote:Op woensdag 20 september 2023 18:09 schreef Karzai het volgende:
Ijsje toe
Yoghurt kers en een bolletje aardbei
[ afbeelding ]
Inderdaad maar golfer heeft waarschijnlijk bij een Griekse juwelier gegeten die dat anders zietquote:Op woensdag 20 september 2023 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kaneel hoort wél in moussaka hoor
https://www.griekipedia.nl/recepten/moussaka-zoals-hoort/
De leefquote:Op woensdag 20 september 2023 22:31 schreef foodlover het volgende:
Huiselijk maaltje na een dagje teletrabajo aan de kust: Solomillo de ternera a la plancha (dun lapje mager rundvlees om en om snel gebakken), Amandine aardappeltjes in stukjes gebakken, bladsla van twee soorten andijvie en rode sla met slasaus, peperroomsaus. Erbij een rode Rueda.
Die combineren toch prima?quote:Op donderdag 21 september 2023 16:27 schreef anndb het volgende:
Ik twijfel. Zou eigenlijk hello fresh moeten koken (mexicaanse burgers) maar heb zin in friet.
Dat leverde mij dus een originele voedselvergiftiging op. Halve nacht op de wc gezeten met diarree en 3x overgeven. Voel me nu zo slap als een vaatdoek.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond in Finiki gegeten bij deze taverne:
[ afbeelding ]
en voor mij werden het gegrilde calamaris:
[ afbeelding ]
Pff kun je er ook nog wel bijhebben zeg..quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat leverde mij dus een originele voedselvergiftiging op. Halve nacht op de wc gezeten met diarree en 3x overgeven. Voel me nu zo slap als een vaatdoek.
Ah, wat balen zeg! Veel beterschap gewenstquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat leverde mij dus een originele voedselvergiftiging op. Halve nacht op de wc gezeten met diarree en 3x overgeven. Voel me nu zo slap als een vaatdoek.
Moet dat? Vind dat wel een beetje raar.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:23 schreef NoCigar het volgende:
Hachee, aardappels gebakken in eendenvet en spruitjes.
quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Moet dat? Vind dat wel een beetje raar.
Moet er ook niet aan denken!![]()
~Maargoed ieder zijn of haar meug.
Was het de rijst? Calamares zelf had je wel geroken als het mis was toch?quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Eendenvet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Klinkt als prima maaltje, wat is er volgens jou mis mee?
Hier getoast zuurdesem met wat boter als laat ontbijt
Vind het raar en vies... Maar het zal wel aan mij liggen.quote:
Ach ja. Vanmorgen was ik nog flink beroetd en slap, dus alleen maar veel water (uit flesjes) gedronken en de rest van de dag tot nu toe op een ligbedjes in de schaduw onder een parasol aan de waterkant een beetje bijslapen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:55 schreef Ole het volgende:
Pff kun je er ook nog wel bijhebben zeg..
Oh dat is rukquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Het geeft echt zoveel smaak af! Ik zou willen dat eendenvet net zo 'gezond' is als olijfolie.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind het raar en vies... Maar het zal wel aan mij liggen.
Ik kook liever in plantaardig vet.
Volgens mij kookt 95% van de bevolking in NL niet in eendenvet.
Goed bezig, rustig aan. Hoop dat je buik inmiddels wat rustiger is geworden. Zit je totaal niet op te wachten (op vakantie), maar niks aan te doen. Behalve niet meer die tent herhalenquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach ja. Vanmorgen was ik nog flink beroetd en slap, dus alleen maar veel water (uit flesjes) gedronken en de rest van de dag tot nu toe op een ligbedjes in de schaduw onder een parasol aan de waterkant een beetje bijslapen.
Jammer dat ze altijd van die belachelijke prijzen vragen voor een broodjequote:Op vrijdag 15 september 2023 16:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb vanaf nu 3 dagen foodtruckfestival voor m'n deur... Ruik heerlijke bbq/vleesgeuren, Thais/Vietnamees en crêpes en ze hebben dus ook broodjes met gekonfijte eend met van alles (totaal zo'n 20 trucks)![]()
Ik moet me inhouden. Vanavond proberen thuis te koken, en morgen sowieso lunch bij Brownies & Downies met m'n familie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |