abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211404138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverd _O- Niks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Ik vond het dit jaar een beetje matig eigenlijk. We krijgen 1 doos per shift met versnaperingen, maar dit jaar was het aanbod qua drankjes erg beperkt en qua fruit alleen mandarijnen. En voor de telshift 's avonds (is een aparte doos voor) hadden we niet eens voldoende zakjes chips en frisdrank voor iedereen. Maaltijden moet je zelf voor zorgen. Het voordeel van in een kerk zitten is wel dat je alle restanten (wij hadden oa wel vreemde organische drankjes die ik nog nooit gezien had, maar dan wel weer maar 2 cola voor 10 man :') ) gewoon achter kan laten omdat zij inzamelen voor de voedselbank.
  Admin zaterdag 25 november 2023 @ 09:49:21 #204
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211418220
quote:
Op donderdag 23 november 2023 @ 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverd _O- Niks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Koekjes, thee, chocoladeletters, sapjes. Niets bijzonders dus, gewoon wat versnaperingen bij ons. Lunch of avondeten moet je zelf regelen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator zaterdag 25 november 2023 @ 10:21:22 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211418500
Thee koffie wat snoep en een tonyreep. Thats it.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211418520
quote:
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en frisdrank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211418525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en drank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.
Wtf
pi_211462841
quote:
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.
Het probleem is vaak dat je niet zo veel tijd hebt om te eten op het stembureau, want het loopt gewoon de hele tijd door. Ik zou het eigenlijk fijn vinden, wanneer iedereen een eigen pakketje krijgt, wat je achteraf kunt meenemen om thuis rustig te eten, hoeven ze ook niet meerdere keren per dag langskomen. In het verleden ook wel eens een warme snack gehad, dit jaar niet. Volgens mij komt het van de catering uit het stadshuis en het lokale filiaal van brownies & downies.

Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 29-11-2023 11:11:53 ]
pi_211463134
Het hoeft ook niet helemaal te kloppen, ligt een beetje aan het aantal stemmers op je bureau. Bij ons is tot 5 verschil acceptabel dacht ik. Wij begonnen met 9 verschil, werd uiteindelijk 3 (maar de dag er na wordt dit nog nageteld).

En catering blijft sowieso lastig vanwege de vele verschillende diëten en voorkeuren natuurlijk. Dat is de reden dat ze bij ons met maaltijden gestopt zijn. En 70 stembureaus op de dag zelf meerdere keren beleveren is ook amper te doen (en geldverspilling imo).
pi_211463268
Bij ons stonden twee zakken met pinda's, chipjes, flesjes water en sapjes. En puzzelboekjes.. alsof we daar tijd voor hadden. :D

Een vriend, mijn partner en ik hadden dezelfde avondshift in hetzelfde bureau en we hebben zelf eten meegenomen, een hoop snacks voor de overige leden en kruidnoten voor de stemmers.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:17:58 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211464580
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:

[..]

Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.
pi_211464591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:17 schreef freako het volgende:

[..]
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?
zie email 27 oktober
  woensdag 29 november 2023 @ 15:35:21 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?
Er is geen enkele garantie, de balans is doorgeslagen, en de drempel om te hertellen is veel te laag nu. Het is vrij zinloze werkverschaffing.

Het verruimen van de mogelijkheid tot hertellen is wel zinvol. Tot nu toe kon dat in principe alleen als de mogelijke telfout invloed kon hebben op de einduitslag. En dat is eigenlijk alleen bij de raadsverkiezingen het geval.

Er zijn nou eenmaal stembureaus die een potje maken van het PV. Verschrijvingen bij het aantal kiezers, lijsttotalen die niet overeen komen met de voorkeursstemmen, voorkeursstemmen bij de verkeerde kandidaat. En dat leidt dan tot (soms forse) telverschillen, en tot teleurgestelde kiezers. Hertelling mocht tot dit jaar niet, terwijl dat wel situaties zijn waarbij het gewenst is.
pi_211465942
Waren bij jullie "toeshouwers" bij het tellen?

Bij ons dit jaar twee in het stemlokaal.

Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:48:30 #215
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_211466582
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:47 schreef Zana het volgende:

Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
Nee. Ben nu zes keer stembureaulid en twee keer teller geweest (op drie verschillende locaties) en van al die keren is er één keer iemand geweest die kwam kijken. Ook waren er een keer twee mensen gedurende de dag die in het stembureau een exitpoll hielden, ik geloof van de NOS maar dat weet ik niet zeker meer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_211467333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:

[..]
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.
Het probleem is vaak dat je niet zo veel tijd hebt om te eten op het stembureau, want het loopt gewoon de hele tijd door. Ik zou het eigenlijk fijn vinden, wanneer iedereen een eigen pakketje krijgt, wat je achteraf kunt meenemen om thuis rustig te eten, hoeven ze ook niet meerdere keren per dag langskomen. In het verleden ook wel eens een warme snack gehad, dit jaar niet. Volgens mij komt het van de catering uit het stadshuis en het lokale filiaal van brownies & downies.

Het kan zijn dat ze alleen 1 lijst opnieuw moeten tellen.

zelfs als het geen verschil maakt in de uitslag, dan nog kan er een hertelling worden verzocht door de kiesraad.
in een dorp bij Alkmaar was een stemmer die zijn stem op een FvD-lid niet terug zag in de uitslag van het stembureau. De stem was per abuis bij een vakje erboven ingevuld. Het maakte voor het resultaat niets uit, toch is de lijst opnieuw geteld.
pi_211467354
quote:

Heb het meegemaakt dat er een burger langs kwam tijdens het tellen. Die was ook weer na 3 minuten vertrokken.
De CRAFT telmethode is wat dat betreft wel prettig. Zelfs voor iemand die net komt kijken is het oersimpel uit te leggen.
pi_211467978
quote:

Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zien
  woensdag 29 november 2023 @ 20:04:39 #219
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211468988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:13 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zien
Dat zijn ook vaak niet de mensen die komen kijken bij het tellen. En als ze wel komen, in de hoop 'fraude' te constateren, druipen ze over het algemeen snel weer af. De avond duurt lang als je urenlang naar mensen staart die stembiljetten aan het openvouwen zijn.
pi_211469323
Twee (volgens mij) raadsleden kwamen kijken/babbelen met de voorzitter. Maar na een half uurtje hadden ze het ook wel gezien. :D
pi_211469589
Wij hadden ook voor het eerst twee toeschouwers. Ze stonden al voor sluitingstijd te wachten en hebben uiteindelijk zo’n drie kwartier meegekeken, toen waren ze er wel klaar mee :D

Bij ons kwamen er bij de eerste hertelling nog best wat verschillen uit, zowel plus als min (en ook plus en min bij dezelfde lijst wat netto 0 was). Zeker met die grote formulieren is het lastig tellen soms.
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 04:53:59 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211482614
Bij ons ook een vader en zoon
pi_213236752
Zojuist wederom aangemeld voor Den Haag. Man, man, man, binnen paar minuten alle functies al bijna weg. :D

Ik ben donderdagochtend plaatsvervangend voorzitter en vrijdag ben ik telleider.
Hotapnyc
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 april 2024 @ 13:22:35 #224
426493 crew  PippenScottie
pi_213236776
We gaan weer de volgende dag stemmen tellen per persoon.

Voor de Europese verkiezingen lijkt me dit echt overkill. Zo veel stemmen krijgen we niet en dat kunnen we makkelijk ‘s avonds tellen
My friends all drive horses
  Admin woensdag 17 april 2024 @ 13:25:22 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213236800
Bedankt voor de reminder/topickick; in Rotterdam kan aanmelden zo te zien vanaf aanstaande dinsdag. Heb meteen een herinnering ingesteld. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 15:19:44 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213238219
Ook weer aangemeld. Kon niet als (plv) voorzitter in ons systeem, maar ik zal wel weer gebeld worden met de vraag of ik dat wil worden. Net als de vorige keren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:25:34 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213238258
Ik was even met andere dingen bezig vorige week dus bedacht me om 12.20 uur dat het aanmelden hier in Den Helder vanaf 12 uur was. Stembureaulidplekken waar ik vorige paar verkiezingen heb gezeten waren toen al vergeven dus ik zit nu bij het stembureau bij mij in de straat. Prima, lekker dichtbij. Inmiddels het vijfde bureau waar ik zit sinds 2017.

Voorgaande stembureau was lekker groot, ideaal voor het tellen. Ze vroegen ook om tellers voor de vrijdag, en je mag ook beide dagen doen, maar op vrijdag ga ik naar een festival.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_213238749
Gemeente Schagen heeft zelfs een extra oproep voor medewerkers verstuurt. Kennelijk liep het dus niet storm. Zelf ben ik op vakantie dus laat ik een keer voorbij gaan. Wel netjes gemeld dat ik er de volgende keer weer bij wil zijn.

Hier in de gemeente zijn vrijwel alle voorzitters gemeenteambtenaar. Werkt wel erg prettig omdat ze weten waar het over gaat (pragmatischer) en in ieder geval de communicatielijnen goed kennen.
pi_213241842
Hier was de aanmelding vier weken geleden al. Toen ik twee weken terug nog eens keek waren alle plekken al gevuld ook. Maar ik heb een plekje bij een school in de wijk. Nooit geweest nog, dus geen idee hoeveel ruimte we hebben. De kerk waar ik het liefst wilde zitten vanwege goede ervaringen daar zat helaas al vol, maar dit is ook nog geen vijf minuten fietsen.

Wij gaan dit jaar ook over naar het telsysteem dat hier eerder genoemd werd las ik. Daar komt nog een training voor half mei.
pi_213242656
Ik ben er ook weer bij als voorzitter, voor de vierde keer.

Nog steeds dezelfde opzet in mijn gemeente: hele dag, dezelfde avond tellen op kandidaat zonder 'speciale' telmethode.
pi_213242950
Ook aangemeld. Deze keer in een andere gemeente, geen voorzitter meer en ook niet centraal tellen. Ben benieuwd.
  woensdag 17 april 2024 @ 22:07:43 #232
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_213243225
Ik ben weer aangemeld en heb net voor het weekend die test afgerond. Ik neem aan dat ik op korte termijn te horen krijg waar ik ingedeeld ben en in welke rol.

Ik wordt ook nog steeds gevraagd vanuit de gemeente waar ik hiervoor woonde, maar dat is me net iets te ver weg
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 17 april 2024 @ 23:19:33 #233
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_213244010
Protip: je hoeft de training niet te doen, wordt niet gecontroleerd.
Prrrrr
pi_213244051
Ook weer aangemeld. Eens niet gekozen voor het centrum vd stad (ongeveer de drukste) maar juist voor 1 heel dichtbij waar ik weinig kiezers verwacht. Met een beetje geluk gewoon op een normale tijd klaar dan ipv 02:00 en 04:00 zoals de laatste 2 keer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 18 april 2024 @ 00:13:47 #235
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213244422
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 23:19 schreef mspoez het volgende:
Ik vind het niet vervelend om het nog eens door te nemen. Even opfrissen.
  Admin donderdag 18 april 2024 @ 06:58:21 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213244932
quote:
Op donderdag 18 april 2024 @ 00:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik vind het niet vervelend om het nog eens door te nemen. Even opfrissen.
Ja, ik vind het ook altijd wel fijn om nog even alles door te nemen. Ik weet maanden na de vorige verkiezingen echt alle details over stem- en kiezerspassen niet meer, bijvoorbeeld. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_213245084
Ik heb eind februari al een uitnodiging gehad om mijn beschikbaarheid door te geven. Aangemeld als teller voor mijn dichtstbijzijnde bureau deze keer
  maandag 22 april 2024 @ 21:50:11 #238
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213297362
Inmiddels ook weer ingedeeld als middagvoorzitter, vanaf 14:00 uur.

Vorige keer zat ik op een bizar druk stembureau (>2k stemmen), nu bij een stembureau dat er toen 500 had. Europees Parlement dit keer, dus daar blijft de helft van over. Centraal tellen ook nog, dat tellen op lijstniveau moet te doen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door freako op 22-04-2024 21:56:46 ]
pi_213299442
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 23:19 schreef mspoez het volgende:
Bij ons zijn trainingen online. Je voorlopige benoeming wordt pas omgezet in een definitieve als je alle nodige trainingen gedaan hebt en de eindtoetsen met een goed resultaat hebt afgesloten.
Doe je dit niet vóór de deadline dan lig je eruit. Er staan genoeg vrijwilligers op de reservelijst.

Je krijgt wel een vrijstelling als je bepaalde trainingen onlangs gevolgd hebt, maar ik doe die alsnog opnieuw. Ik lees het boekje ook helemaal opnieuw. Dan zit ik er beter in. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 23:24 schreef kalinhos het volgende:
Ook weer aangemeld. Eens niet gekozen voor het centrum vd stad (ongeveer de drukste) maar juist voor 1 heel dichtbij waar ik weinig kiezers verwacht. Met een beetje geluk gewoon op een normale tijd klaar dan ipv 02:00 en 04:00 zoals de laatste 2 keer.
Dicht bij huis + niet al te drukke locatie = win. :Y
Hotapnyc
pi_213299483
Ik neem zelfs elke keer de i-Pad-handleiding opnieuw door, terwijl die echt geschreven lijkt voor bejaarde digibeten (of kleuters). _O-
Hotapnyc
  Admin dinsdag 23 april 2024 @ 12:24:41 #241
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213301042
Heb me ook weer aangemeld. Lekker dichtbij. Ben benieuwd of het idd een lage opkomst en dus snel tellen is. Ik hoop voor de democratie van niet, maar voor mijzelf van wel. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 23 april 2024 @ 13:54:03 #242
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213302057
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:32 schreef Cirilico het volgende:
Ik neem zelfs elke keer de i-Pad-handleiding opnieuw door, terwijl die echt geschreven lijkt voor bejaarde digibeten (of kleuters). _O-
Ja, dat doe ik ook. Ik werk alleen op het stembureau met die Apple spullenboel.
pi_213476934
Gisteren de uitnodiging gehad, zit op een groot stembureau met dubbele bezetting. Dat heb ik zelf nog nooit gezien.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 mei 2024 @ 23:00:19 #244
pi_213623276
Wegens problemen met stembureauleden vinden ben ik dit jaar de hele dag voorzitter.

Dat wordt een lange dag, van 07.00 tot 23.00. En ik verwacht nog geen 500 stemmen.
pi_213623861
Hoezo tot 23:00? Zijn jullie zeker weten binnen 2 uur klaar met tellen?

Ik heb afgelopen week de training tellen op de even/oneven manier gehad, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. We moeten voor het eerst in jaren ook weer op kandidaatniveau gaan tellen, dus ik verwacht pas na middernacht klaar te zijn op het stembureau. Vooral omdat alleen de voorzitter die training krijgt, en ik dat dus op de avond zelf aan alle anderen moet gaan uitleggen.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:17:21 #246
152789 karr-1
pi_213624679
Ik ben inmiddels aangewezen als voorzitter op een stembureau waar ik nog nooit geweest ben dus ik ben erg benieuwd. Wel de hele dag zitten, maar ach ik vermaak me wel.

Inmiddels een app groep aangemaakt met alle andere leden van het bureau en de tips en vragen vliegen al heen en weer zag ik. Kom maar door, ik ben er klaar voor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2024 @ 11:09:02 #247
pi_213626024
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:55 schreef FlyingFish het volgende:
Hoezo tot 23:00? Zijn jullie zeker weten binnen 2 uur klaar met tellen?

Ik heb afgelopen week de training tellen op de even/oneven manier gehad, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. We moeten voor het eerst in jaren ook weer op kandidaatniveau gaan tellen, dus ik verwacht pas na middernacht klaar te zijn op het stembureau. Vooral omdat alleen de voorzitter die training krijgt, en ik dat dus op de avond zelf aan alle anderen moet gaan uitleggen.
We tellen alleen op lijst. De volgende dag tellen we op een centrale locatie op kandidaat.

Ik vind dit onzin. Bij de TK verkiezing kan ik dit nog snappen, of bij de gezamenlijke waterschap en PS verkiezing.
Maar hier, met een opkomst van 40% is het echt niet nodig
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:49:14 #248
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213645846
Net de stembureautraining gedaan. Wij gaan hier dus voor het eerst tellen tot lijstniveau en dan doen ze op vrijdag de rest centraal. Ook die VOX-methode inderdaad.

Snap wel waarom ze het doen na die farce van een paar verkiezingen geleden. Dat ze om 5 uur 's ochtends moesten staken omdat medewerkers van de gemeente in slaap vielen.

Maar wel eens met dat het voor deze verkiezingen niet echt nodig is. Al vind ik het prima omdat ik de dag erna naar een festival vertrek. :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2024 @ 15:32:39 #249
pi_213667565
We gaan als pilotgemeente met iPads de stempassen scannen.

Dit werd een interessante training op het gemeentehuis. Voor een groot deel was de 2FA om in te loggen al een onoverkoombare horde.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:15:30 #250
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213667977
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:32 schreef PippenScottie het volgende:

Dit werd een interessante training op het gemeentehuis. Voor een groot deel was de 2FA om in te loggen al een onoverkoombare horde.
Gratis tip: Neem een niet al te dikke doos mee, een pak A4-papier, of een dik boek. Leg daar de iPad op, de camera uiteraard niet bedekken. Je kan de stempas dan op de tafel leggen. Anders is het een crime om dat ding scherp te laten stellen op de QR-code.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:16:57 #251
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213667988
En als je op een rustig stembureau zit: blijven pielen op dat ding. Anders gaat ie in de slaapstand, en dan moet je opnieuw inloggen incl sms-code.
pi_213668061
quote:

Wij werken daar al minstens vier verkiezingen mee, Rotterdam nog langer dacht ik, dus raar dat ze het nog een pilot noemen.

Het heeft zowel voor als nadelen. Voordeel is dat het vaak snel is en je de gescande hoeveelheden makkelijk kan controleren, nadeel is dat je handmatig altijd de juiste categorie moet kiezen (dat blijkt elke keer weer moeilijker dan het lijkt, zeker bij dubbele verkiezingen), en dat hij zeer regelmatig fout scant waardoor dingen dubbel geregistreerd worden en je hele telling in de soep loopt. Kortom, het is hopen dat je een enigszins handige voorzitter hebt wat dat betreft.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:35:56 #253
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213668143
Grootste voordeel vind ik nog de chatfunctie met de gemeente, en het stappenplan bij aanvang, shiftwissel & na sluiting.

De registratie van die stempassen is werkverschaffing. Opzoeken in het ROS kan net zo snel, en het aantal kiezers dat met een gekopieerde stempas probeert te stemmen zal vrij laag zijn (ongeveer 0).
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:38:46 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213668163
Het is wel geinig om met je telefoon die QR-code op de stempas te scannen. Het is alleen maar het nummer van de stempas (meer hoeft het ook niet te zijn).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2024 @ 17:12:04 #255
pi_213668518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:35 schreef freako het volgende:
Grootste voordeel vind ik nog de chatfunctie met de gemeente, en het stappenplan bij aanvang, shiftwissel & na sluiting.

De registratie van die stempassen is werkverschaffing. Opzoeken in het ROS kan net zo snel, en het aantal kiezers dat met een gekopieerde stempas probeert te stemmen zal vrij laag zijn (ongeveer 0).
De voorzitter, c’est moi
pi_213714681
quote:

Pilotgemeente? :D Wij doen dit al járen in Den Haag (en volgens mij ook Rotterdam, die werken nauw samen in de ontwikkelingen).
Hotapnyc
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2024 @ 05:50:03 #257
pi_213805808
Rise and shine!
Succes allemaal!
  donderdag 6 juni 2024 @ 06:09:03 #258
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213805840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:53 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Pilotgemeente? :D Wij doen dit al járen in Den Haag (en volgens mij ook Rotterdam, die werken nauw samen in de ontwikkelingen).
Jep, Rotterdam ook al tijden. Werkt niet altijd even vlekkeloos, verbinding ligt er soms uit. En de vorige keer was mn voorzitter te bejaard en wapperde ie de qr-code een beetje langs de lens waardoor het niet goed gescand werd. Dus dat heb ik toen maar even overgenomen. :P
pi_213806713
Is het voor het stembureau zoveel meer moeite om een kiezerspas te verwerken?
Wat een chagrijnige mensen vanochtend weer.
Ik kreeg een “En wat is dít??!” te horen. :') Geef dit soort oude knorren dan gewoon de taak om legitimatie te checken. :7
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 08:48:08 #260
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213806801
Kiezerspas is juist heel simpel. Vind ik dan tenminste. Je moet alleen even opletten bij het scannen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213807115
Ik zit op een basisschool dit jaar. We hebben er nu 75 gehad, en ik denk dat we nu praktisch pauze hebben. 2 stemmers per 10 minuten sinds 8:45 :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2024 @ 09:35:28 #262
pi_213807295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zit op een basisschool dit jaar. We hebben er nu 75 gehad, en ik denk dat we nu praktisch pauze hebben. 2 stemmers per 10 minuten sinds 8:45 :')
45 stemmen so far.
Het wordt ruuuuustig.

Ik heb werklaptop en een boek meegenomen
pi_213808177
De gemeente waarschuwde dat wij mogelijk een druk stembureau hebben en nu is onze avondvoorzitter op voorhand al gestresst "iedereen moet op locatie blijven!!" :') .

De vorige keer hebben we misschien drie piekmomenten gehad en verder liep het rustig door.
16:30 mogen we beginnen tot einde telling.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:03:44 #264
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213808996
Wij zaten even na 11 uur op 130.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 12:20:56 #265
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213809141
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:03 schreef Dagoduck het volgende:
Wij zaten even na 11 uur op 130.
Wij ook zoiets. Lange dag zo. Gelukkig zitten we in een cinema, dus wel de nodige reuring.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213809420
195 nu. Valt me nog mee… komen rond de 550 uit vanavond gok ik.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:47:50 #267
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213809492
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:42 schreef FlyingFish het volgende:
195 nu. Valt me nog mee… komen rond de 550 uit vanavond gok ik.
Daar ben je met tellen dan ook zo doorheen :D. Ben benieuwd, vanmorgen wezen stemmen op het bureau waar ik vanavond moet zijn en het was daar ook niet heel druk
pi_213809594
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Daar ben je met tellen dan ook zo doorheen :D. Ben benieuwd, vanmorgen wezen stemmen op het bureau waar ik vanavond moet zijn en het was daar ook niet heel druk
Dat zou je denken, maar vanavond wordt de eerste keer tellen met de Vox methode, en op kandidaat tellen. Vooral de omschakeling van methode gaat veel extra tijd kosten verwacht ik
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:58:19 #269
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213809600
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar vanavond wordt de eerste keer tellen met de Vox methode, en op kandidaat tellen. Vooral de omschakeling van methode gaat veel extra tijd kosten verwacht ik
Vox is lean toch? Wij hoeven alleen op partij en moeten om middernacht stoppen. Op kandidaat is hier morgen op een centrale locatie.
pi_213809876
Hier al meer dan 500 stemmen, loopt lekker door
pi_213810247
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Vox is lean toch? Wij hoeven alleen op partij en moeten om middernacht stoppen. Op kandidaat is hier morgen op een centrale locatie.
Ja, klopt. En voor het eerst sinds jaren dus ook gelijk op kandidaatniveau.

Mijn shift zit er weer op. 204 stemmen uiteindelijk om 13:30, en 0 fouten *O* had ook echt een fijn team deze keer! De middagshift waren ook allemaal ervaren mensen, dus ik heb goede hoop dat we redelijk op tijd klaar zijn!
  Admin donderdag 6 juni 2024 @ 14:29:34 #272
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213810500
Mijn shift begint over een uur. Ben benieuwd hoe rustig het wordt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:39:23 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213811210
Van wie is die handtekening achterop de stembiljetten?
pi_213811403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef Dagoduck het volgende:
Ik hoorde iets van de CEO van het bedrijf dat de biljetten drukt, maar weet niet of ik dat heel logisch vind
pi_213811563
Meer dan 850 nu hier, dat gaat toch nog even tellen worden straks.
pi_213811588
Met hoeveel man tellen jullie? Wij 16, maar hebben dan ook de hele dag door al een dubbele bezetting op ons stembureau
pi_213811634
10 man. Maar in de praktijk 8 omdat er 1 grotendeels bezig is met het pv en de ander de telling leidt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2024 @ 17:14:10 #278
pi_213811978
Wij merken weinig van een hogere opkomst
  donderdag 6 juni 2024 @ 18:08:33 #279
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213812497
Ik heb gestemd op Rotterdam cs, daar krijg je ben en Jerry na t stemmen. :P twee stembureaus naast elkaar, de ene zat al op 1250.
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:51:40 #280
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213813760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef Dagoduck het volgende:
Zal de voorzitter van het centraal stembureau zijn (voor het EP is dat de Kiesraad), en anders de voorzitter van het hoofdstembureau van de kieskring. Maar volgens mij is er maar 1 kieskring voor het Europees Parlement.
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:53:38 #281
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213813796
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:14 schreef PippenScottie het volgende:
Wij merken weinig van een hogere opkomst
Het valt me nog mee, 398 hier. Maar blijkbaar is het dichtstbijzijnde stembureau van de vorige verkiezingen deze keer gesloten, dus er zal wat overloop zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2024 @ 20:34:24 #282
pi_213814523
We hebben toch een aardige eindsprint. Gelukkig maar.
Met een uitslag kan je het wel of niet eens zijn, maar een hoge opkomst is altijd goed
  donderdag 6 juni 2024 @ 22:36:29 #283
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213817545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:18 schreef eenjongen... het volgende:
Met hoeveel man tellen jullie? Wij 16, maar hebben dan ook de hele dag door al een dubbele bezetting op ons stembureau
6. Maar slechts 605 stemmen, dus daar ben je zo doorheen
  donderdag 6 juni 2024 @ 22:57:17 #284
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_213817821
463 stemmen, alleen tellen op lijstniveau. Stonden om 22:00 al buiten. :').

Om 20:45 viel bij ons het licht uit. Heel sfeervol met de zaklamp van de mobiele telefoon stempassen controleren. Half uurtje later was de juiste schakelaar gevonden.
pi_213817838
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 22:57 schreef freako het volgende:
463 stemmen, alleen tellen op lijstniveau. Stonden om 22:00 al buiten. :').

Om 20:45 viel bij ons het licht uit. Heel sfeervol met de zaklamp van de mobiele telefoon stempassen controleren. Half uurtje later was de juiste schakelaar gevonden.
Ook bij ons snel uitgeteld met ruim 500 stemmen en alleen geteld op lijstniveau.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_213817958
664 stemmen, nul fouten bij het tellen tot en met kandidaat niveau. Opruimen en wegwezen!
pi_213818111
Hier ook binnen twee uur klaar (met tellen op kandidaatniveau).
pi_213818495
Wij waren zo snel klaar met tellen, dat er gevraagd werd of we bij een ander stembureau mee wilden tellen.
Toch best een goede opkomst :)
pi_213818509
Nou, onze middagshift heeft het druk gehad. Wij eindigden om 13:30 met 210 ongeveer, uiteindelijk werden het er 794 :D

Nieuwe telmethode ging wel goed, partijtelling klopte precies (waren we ook om 22:15 al mee klaar). Kandidaattelling ging ook goed, behalve bij twee eigenwijzen die twee bundels toch weer samen gingen voegen en alles gingen sorteren. In de tijd dat zij 140 stembiljetten hadden geteld, hadden ze overige 6 de rest gedaan… en dan zaten er daarna bij hen ook nog fouten in. Ik betwijfel of de vox methode sneller is (dit jaar zeker nog niet omdat ik alles nog moest uitleggen en het voor iedereen nieuw was), maar wel veel nauwkeuriger.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 00:27:52 #290
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_213818529
536 uitgebrachte stemmen uiteindelijk. Hoorde al dat een ander stembureau in de gemeente er maar 178 had.

Rond 22:30 klaar met stemmen op lijstniveau. Tellen via vox methode was top. Minder bewegen en meer duidelijkheid.
pi_213818669
1402 stemmen gehad. Hadden een klein verschil, maar is opgelost. Was toch wel druk, maar met een groot team viel het uiteindelijk mee
pi_213818774
1517 stemmen

Op kandidaat geteld, uiteindelijk rond 23:15 klaar. Het ging gelijk goed dus daarom ging het zo snel.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 07:24:35 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213819248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Nou, onze middagshift heeft het druk gehad. Wij eindigden om 13:30 met 210 ongeveer, uiteindelijk werden het er 794 :D

Nieuwe telmethode ging wel goed, partijtelling klopte precies (waren we ook om 22:15 al mee klaar). Kandidaattelling ging ook goed, behalve bij twee eigenwijzen die twee bundels toch weer samen gingen voegen en alles gingen sorteren. In de tijd dat zij 140 stembiljetten hadden geteld, hadden ze overige 6 de rest gedaan… en dan zaten er daarna bij hen ook nog fouten in. Ik betwijfel of de vox methode sneller is (dit jaar zeker nog niet omdat ik alles nog moest uitleggen en het voor iedereen nieuw was), maar wel veel nauwkeuriger.
Sneller niet, wel nauwkeuriger inderdaad. Bij ons ook iemand die het wou doen zoals ze gewend was, maar dat mocht echt niet van de voorzitter. Aan het einde van de avond was ze toch wel overtuigd dat het zo rustiger ging en foutloos was.
  Admin vrijdag 7 juni 2024 @ 07:32:17 #294
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213819288
507 stemmen, uitgeteld om 22:30. Ging eigenlijk prima. We hebben het tellen iets versneld door tijdens het uitvouwen ook al aan de slag te gaan bij het op lijst neerleggen. (Dat zijn eigenlijk losse fasen in het proces.) Dat was ook wel te doen, al moet je dan extra opletten omdat je met minder ogen naar een stembiljet kijkt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_213845684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Kandidaattelling ging ook goed, behalve bij twee eigenwijzen die twee bundels toch weer samen gingen voegen en alles gingen sorteren. In de tijd dat zij 140 stembiljetten hadden geteld, hadden ze overige 6 de rest gedaan… en dan zaten er daarna bij hen ook nog fouten in.

:')
Hotapnyc
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:34:19 #296
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_218059489
En me weer aangemeld bij mijn favoriete stemburo!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 22:34:37 #297
152789 karr-1
pi_218060973
Ik heb me ook weer aangemeld voor oktober
  Admin zaterdag 28 juni 2025 @ 11:32:11 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_218063342
Zo, dat is al vroeg. Rotterdam heeft wel al de eerdere stembureauleden alvast via mail benaderd, maar dat was vooral een 'save the date' met de aankondiging dat aanmelden vanaf september kan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 12:21:23 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218063665
Al opgegeven tijdens de interessemeting.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 juni 2025 @ 12:23:11 #300
pi_218063689
De verkiezing is op de verjaardag van Mevrouw Pippen.

De laatste paar keer was ik de hele dag voorzitter, dan ben je wel van half zeven ‘s ochtends tot één uur ‘s nachts in de weer.

Ik weet nog niet of ik dat dit jaar weer ga doen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:21:34 #301
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_218064066
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 12:23 schreef PippenScottie het volgende:
De verkiezing is op de verjaardag van Mevrouw Pippen.

De laatste paar keer was ik de hele dag voorzitter, dan ben je wel van half zeven ‘s ochtends tot één uur ‘s nachts in de weer.

Ik weet nog niet of ik dat dit jaar weer ga doen.
daarom wil ik geen voorzitter worden, ipv binnen 5 minuten thuis zijn met de fiets nog eerst naar het stadskantoor moeten rijden met de auto, dan in de rij om de spullen in te leveren. Nee dank je wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')