Ligt eraan in welk stembureau zit wat er aanwezig is. Zat in een buurthuis dus qua drinken was alles beschikbaar (wel opschrijven als je iets anders dan koffie/thee nam). Lunch en diner moet je zelf regelen in die twee x 1 uur pauze die je hebt.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverdNiks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Ik vond het dit jaar een beetje matig eigenlijk. We krijgen 1 doos per shift met versnaperingen, maar dit jaar was het aanbod qua drankjes erg beperkt en qua fruit alleen mandarijnen. En voor de telshift 's avonds (is een aparte doos voor) hadden we niet eens voldoende zakjes chips en frisdrank voor iedereen. Maaltijden moet je zelf voor zorgen. Het voordeel van in een kerk zitten is wel dat je alle restanten (wij hadden oa wel vreemde organische drankjes die ik nog nooit gezien had, maar dan wel weer maar 2 cola voor 10 manquote:Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverdNiks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Koekjes, thee, chocoladeletters, sapjes. Niets bijzonders dus, gewoon wat versnaperingen bij ons. Lunch of avondeten moet je zelf regelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 @ 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en frisdrank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Wtfquote:Op zaterdag 25 november 2023 10:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en drank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.quote:Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:
[..]
Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:17 schreef freako het volgende:
[..]
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.
Er is geen enkele garantie, de balans is doorgeslagen, en de drempel om te hertellen is veel te laag nu. Het is vrij zinloze werkverschaffing.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?
Nee. Ben nu zes keer stembureaulid en twee keer teller geweest (op drie verschillende locaties) en van al die keren is er één keer iemand geweest die kwam kijken. Ook waren er een keer twee mensen gedurende de dag die in het stembureau een exitpoll hielden, ik geloof van de NOS maar dat weet ik niet zeker meer.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:47 schreef Zana het volgende:
Waren bij jullie "toeshouwers" bij het tellen?
Bij ons dit jaar twee in het stemlokaal.
Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
Het kan zijn dat ze alleen 1 lijst opnieuw moeten tellen.quote:Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:
[..]
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.
Het probleem is vaak dat je niet zo veel tijd hebt om te eten op het stembureau, want het loopt gewoon de hele tijd door. Ik zou het eigenlijk fijn vinden, wanneer iedereen een eigen pakketje krijgt, wat je achteraf kunt meenemen om thuis rustig te eten, hoeven ze ook niet meerdere keren per dag langskomen. In het verleden ook wel eens een warme snack gehad, dit jaar niet. Volgens mij komt het van de catering uit het stadshuis en het lokale filiaal van brownies & downies.
Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...
Heb het meegemaakt dat er een burger langs kwam tijdens het tellen. Die was ook weer na 3 minuten vertrokken.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:47 schreef Zana het volgende:
Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zienquote:Op woensdag 29 november 2023 16:47 schreef Zana het volgende:
Dat zijn ook vaak niet de mensen die komen kijken bij het tellen. En als ze wel komen, in de hoop 'fraude' te constateren, druipen ze over het algemeen snel weer af. De avond duurt lang als je urenlang naar mensen staart die stembiljetten aan het openvouwen zijn.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:13 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |