abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 19:03:18 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211402017
Hier is het beleid dat je maaltijden zelf moet regelen (daarom ook een wat hogere vergoeding). Eerder werd dat wel door de gemeente geregeld, maar ze waren een beetje klaar met het gezeik dat dat opleverde. Bij sommige verkiezingen worden er wel koeken oid bezorgd.
Verder verschilt het per locatie. Soms word je door de koster van de kerk in de watten gelegd (koffie, thee, fris, koeken), soms zit je in een bouwkeet bij het station zonder voorzieningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 23-11-2023 21:33:44 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 19:05:02 #202
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_211402032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverd _O- Niks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Ligt eraan in welk stembureau zit wat er aanwezig is. Zat in een buurthuis dus qua drinken was alles beschikbaar (wel opschrijven als je iets anders dan koffie/thee nam). Lunch en diner moet je zelf regelen in die twee x 1 uur pauze die je hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_211404138
quote:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverd _O- Niks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
Ik vond het dit jaar een beetje matig eigenlijk. We krijgen 1 doos per shift met versnaperingen, maar dit jaar was het aanbod qua drankjes erg beperkt en qua fruit alleen mandarijnen. En voor de telshift 's avonds (is een aparte doos voor) hadden we niet eens voldoende zakjes chips en frisdrank voor iedereen. Maaltijden moet je zelf voor zorgen. Het voordeel van in een kerk zitten is wel dat je alle restanten (wij hadden oa wel vreemde organische drankjes die ik nog nooit gezien had, maar dan wel weer maar 2 cola voor 10 man :') ) gewoon achter kan laten omdat zij inzamelen voor de voedselbank.
  Admin zaterdag 25 november 2023 @ 09:49:21 #204
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211418220
quote:
Op donderdag 23 november 2023 @ 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Koekjes, thee, chocoladeletters, sapjes. Niets bijzonders dus, gewoon wat versnaperingen bij ons. Lunch of avondeten moet je zelf regelen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator zaterdag 25 november 2023 @ 10:21:22 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211418500
Thee koffie wat snoep en een tonyreep. Thats it.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211418520
quote:
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en frisdrank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211418525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
In Alkmaar is er voor elk stembureau een kartonnen doos gevuld met snoep en drank. mars, snickers, flesjes cola, sinas en spa-rood. En wat zakjes pepernoten.
Wtf
pi_211462841
quote:
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.
Het probleem is vaak dat je niet zo veel tijd hebt om te eten op het stembureau, want het loopt gewoon de hele tijd door. Ik zou het eigenlijk fijn vinden, wanneer iedereen een eigen pakketje krijgt, wat je achteraf kunt meenemen om thuis rustig te eten, hoeven ze ook niet meerdere keren per dag langskomen. In het verleden ook wel eens een warme snack gehad, dit jaar niet. Volgens mij komt het van de catering uit het stadshuis en het lokale filiaal van brownies & downies.

Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 29-11-2023 11:11:53 ]
pi_211463134
Het hoeft ook niet helemaal te kloppen, ligt een beetje aan het aantal stemmers op je bureau. Bij ons is tot 5 verschil acceptabel dacht ik. Wij begonnen met 9 verschil, werd uiteindelijk 3 (maar de dag er na wordt dit nog nageteld).

En catering blijft sowieso lastig vanwege de vele verschillende diëten en voorkeuren natuurlijk. Dat is de reden dat ze bij ons met maaltijden gestopt zijn. En 70 stembureaus op de dag zelf meerdere keren beleveren is ook amper te doen (en geldverspilling imo).
pi_211463268
Bij ons stonden twee zakken met pinda's, chipjes, flesjes water en sapjes. En puzzelboekjes.. alsof we daar tijd voor hadden. :D

Een vriend, mijn partner en ik hadden dezelfde avondshift in hetzelfde bureau en we hebben zelf eten meegenomen, een hoop snacks voor de overige leden en kruidnoten voor de stemmers.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:17:58 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211464580
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:

[..]

Las online dat meerdere stembureaus in verschillende steden gedeeltelijk hertelt moesten worden, soms vanwege een verschil van 1 stem. Wist niet dat het helemaal moest gaan kloppen...
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.
pi_211464591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:17 schreef freako het volgende:

[..]
Telverschil zonder verklaring is een verplichte hertelling. Aanpassing in de Kieswet sinds begin van dit jaar.
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?
zie email 27 oktober
  woensdag 29 november 2023 @ 15:35:21 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat eigenlijk best gek is. Want wat garandeert dat de tweede telling beter is dan de eerste?
Er is geen enkele garantie, de balans is doorgeslagen, en de drempel om te hertellen is veel te laag nu. Het is vrij zinloze werkverschaffing.

Het verruimen van de mogelijkheid tot hertellen is wel zinvol. Tot nu toe kon dat in principe alleen als de mogelijke telfout invloed kon hebben op de einduitslag. En dat is eigenlijk alleen bij de raadsverkiezingen het geval.

Er zijn nou eenmaal stembureaus die een potje maken van het PV. Verschrijvingen bij het aantal kiezers, lijsttotalen die niet overeen komen met de voorkeursstemmen, voorkeursstemmen bij de verkeerde kandidaat. En dat leidt dan tot (soms forse) telverschillen, en tot teleurgestelde kiezers. Hertelling mocht tot dit jaar niet, terwijl dat wel situaties zijn waarbij het gewenst is.
pi_211465942
Waren bij jullie "toeshouwers" bij het tellen?

Bij ons dit jaar twee in het stemlokaal.

Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:48:30 #215
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_211466582
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:47 schreef Zana het volgende:

Sowieso wel raar dat het nog niet elektronisch kan dat stemmentellen, maar voor de meeste is het ook een beetje een uitje.
Nee. Ben nu zes keer stembureaulid en twee keer teller geweest (op drie verschillende locaties) en van al die keren is er één keer iemand geweest die kwam kijken. Ook waren er een keer twee mensen gedurende de dag die in het stembureau een exitpoll hielden, ik geloof van de NOS maar dat weet ik niet zeker meer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_211467333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:05 schreef Zana het volgende:

[..]
Bij ons komt meerdere keren per dag iemand langs, die eten en drinken brengt. Koffie, thee, krentenbollen, koekjes, fruit, water, sap, belegde broodjes, pastasalade, bij het tellen 's avonds snoep, nootjes, chips, frisdrank. Heb begrepen dat de avondploeg geen warm eten had, maar ook belegde broodjes en pastasalade. In mijn ogen bijzonder goed verzorgd, wel een beetje aan de vegetarische kant, maar dat is persoonlijke smaak. De volgende dag bij het stemmentellen waren wij op een locatie waar veel bouwvakkers komen en ik had de indruk dat er heel veel over was van het buffet, tja de voornamelijk oudjes bij het stemmentellen eten misschien iets minder dan de gemiddelde bouwvakker.
Het probleem is vaak dat je niet zo veel tijd hebt om te eten op het stembureau, want het loopt gewoon de hele tijd door. Ik zou het eigenlijk fijn vinden, wanneer iedereen een eigen pakketje krijgt, wat je achteraf kunt meenemen om thuis rustig te eten, hoeven ze ook niet meerdere keren per dag langskomen. In het verleden ook wel eens een warme snack gehad, dit jaar niet. Volgens mij komt het van de catering uit het stadshuis en het lokale filiaal van brownies & downies.

Het kan zijn dat ze alleen 1 lijst opnieuw moeten tellen.

zelfs als het geen verschil maakt in de uitslag, dan nog kan er een hertelling worden verzocht door de kiesraad.
in een dorp bij Alkmaar was een stemmer die zijn stem op een FvD-lid niet terug zag in de uitslag van het stembureau. De stem was per abuis bij een vakje erboven ingevuld. Het maakte voor het resultaat niets uit, toch is de lijst opnieuw geteld.
pi_211467354
quote:

Heb het meegemaakt dat er een burger langs kwam tijdens het tellen. Die was ook weer na 3 minuten vertrokken.
De CRAFT telmethode is wat dat betreft wel prettig. Zelfs voor iemand die net komt kijken is het oersimpel uit te leggen.
pi_211467978
quote:

Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zien
  woensdag 29 november 2023 @ 20:04:39 #219
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211468988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:13 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Nee en ook nog nooit gehad. Terwijl ik ook wel een gericht mensen heb uitgenodigd die het stemproces niet vertrouwde, maarja dat is vooral veel schreeuwen en de waarheid niet willen zien
Dat zijn ook vaak niet de mensen die komen kijken bij het tellen. En als ze wel komen, in de hoop 'fraude' te constateren, druipen ze over het algemeen snel weer af. De avond duurt lang als je urenlang naar mensen staart die stembiljetten aan het openvouwen zijn.
pi_211469323
Twee (volgens mij) raadsleden kwamen kijken/babbelen met de voorzitter. Maar na een half uurtje hadden ze het ook wel gezien. :D
pi_211469589
Wij hadden ook voor het eerst twee toeschouwers. Ze stonden al voor sluitingstijd te wachten en hebben uiteindelijk zo’n drie kwartier meegekeken, toen waren ze er wel klaar mee :D

Bij ons kwamen er bij de eerste hertelling nog best wat verschillen uit, zowel plus als min (en ook plus en min bij dezelfde lijst wat netto 0 was). Zeker met die grote formulieren is het lastig tellen soms.
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 04:53:59 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211482614
Bij ons ook een vader en zoon
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213236752
Zojuist wederom aangemeld voor Den Haag. Man, man, man, binnen paar minuten alle functies al bijna weg. :D

Ik ben donderdagochtend plaatsvervangend voorzitter en vrijdag ben ik telleider.
Hotapnyc
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 april 2024 @ 13:22:35 #224
426493 crew  PippenScottie
pi_213236776
We gaan weer de volgende dag stemmen tellen per persoon.

Voor de Europese verkiezingen lijkt me dit echt overkill. Zo veel stemmen krijgen we niet en dat kunnen we makkelijk ‘s avonds tellen
My friends all drive horses
  Admin woensdag 17 april 2024 @ 13:25:22 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213236800
Bedankt voor de reminder/topickick; in Rotterdam kan aanmelden zo te zien vanaf aanstaande dinsdag. Heb meteen een herinnering ingesteld. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')