walgelijke wijfen kleurenquote:
Heel nice.quote:
De grijze titanium Pro Max in combinatie met mijn space grey MBP.quote:
Ik heb nooit een pro gehad, maar ik vind die kleuren van de 15 zó lelijk dat ik nu twijfel over een witte titanium proquote:
Welja, gooi 2 modellen maar door elkaar.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:
ik hou het nog lekker bij mij iphone 13 plus pro max
Wanneer gebeurt dat wijzigen dan? Ken het fenomeen niet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Goed, ik kwam eerder iets vragen maar kwam op een heel ongelukkig moment binnen omdat ik helemaal vergeten was dat de Apple event vandaag zou zijn.![]()
Mijn vraag was dus of iemand een oplossing wist voor het ongewild wijzigen van de achtergrond? Iets anders dan "raak je iPhone nooit meer aan"?
Wat is precies de aard van de wijziging?quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Goed, ik kwam eerder iets vragen maar kwam op een heel ongelukkig moment binnen omdat ik helemaal vergeten was dat de Apple event vandaag zou zijn.![]()
Mijn vraag was dus of iemand een oplossing wist voor het ongewild wijzigen van de achtergrond? Iets anders dan "raak je iPhone nooit meer aan"?
Pro Max heeft nog een voordeel: de accu degradatie is zo onwijs laag dat ik na bijna 2 jaar eindelijk op 99% ben gekomen. Dat heeft geen enkele andere kleinere iPhone gepresteerd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:46 schreef Coelho het volgende:
Twijfel tussen Pro en Pro Max. Weet niet of het ook té groot kan zijn. Zou het voor de camera en met name de zoom overwegen. Overigens staat het nog steeds niet in verhouding met de camera van een galaxy ultras met 10x optisch (en 100x softwarematige) zoom...
Nee mijn achtergrond is dan gewijzigd in iets anders.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Wat is precies de aard van de wijziging?
• Wordt het schermpje ietsje anders qua kleurwarmte? Zou Nightshift kunnen zijn.
• Of veranderd de achtergrond als zijnde een totaal andere foto of kleur (gebruik je focus mode waaraan bepaalde achtergronden zijn gekoppeld)?
• Indien je steeds andere foto's als achtergond ziet, ooit eens Photo Shuffle ingesteld?
Ik zit na 3 jaar iPhone 12 Pro op 82%. Dagelijks gemiddeld 7 uur scherm aan (inclusief navigatie, zakelijk gebruik enz.)quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:49 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Pro Max heeft nog een voordeel: de accu degradatie is zo onwijs laag dat ik na bijna 2 jaar eindelijk op 99% ben gekomen. Dat heeft geen enkele andere kleinere iPhone gepresteerd.
Ja, gebeurt me heel soms. Zou fijn zijn als je het uit kan zetten, ik wissel toch nooit.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Nee mijn achtergrond is dan gewijzigd in iets anders.
Ik hou bijv mijn iPhone vast, kijk ff hoe laat het is en de FaceID unlockt dan en doordat ik hem vasthou gaat hij naar achtergrond veranderen modus, als ik dan een klein beetje beweeg gaat ie swipen en soms slaat ie hem op en als ik dan weer op het scherm kijk voor de tijd heb ik plots een heel ander achtergrond. Gebeurd best vaak sinds Apple dit geintegreerd heeft in 1 van de IOS versies.
Meer mensen klagen online hierover. Klinkt jullie niet bekend?
Yepquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:01 schreef ashardalan het volgende:
Valt me nog mee, had verwacht dat ze weer eens duurder zouden worden, maar ze zijn zelfs goedkoper. Is de Watch nu ook goedkoper geworden dan vorig jaar?
Goh, ¤100,- goedkoper. De iPhone 14 Pro was vorig jaar ¤100,- duurder.quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:08 schreef DKUp het volgende:
[..]
Yep![]()
De Apple Watch Ultra 2 is zelfs 100 euro goedkoper geworden
Ik heb dat ook gehad toen die functie er net in zat. Ik had telkens weer een zwarte achtergrond.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Heb dankzij jouw "tip" alle andere achtergronden verwijderd. Nu zal ik niet zo snel meer een andere achtergrond zien.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:11 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad toen die functie er net in zat. Ik had telkens weer een zwarte achtergrond.
Wat ik toen gedaan heb is een andere achtergrond ingesteld en de oude verwijderd. En sindsdien is het niet meer voorgevallen. Geen idee of het hetzelfde probleem was, want ik zag het niet gebeuren net als bij jou.
Heel af en toe krijg ik nog wel het scherm in beeld voor de achtergrond te veranderen, maar hij doet het nu in ieder geval niet meer automatisch.
@Pisces29 help?!quote:Beveiligingsvragen kunnen niet opnieuw worden ingesteld
We hebben niet voldoende informatie om je beveiligingsvragen opnieuw in te stellen.
In mijn ervaring is de Apple chat erg behulpzaam, anders kan je ze ook bellen.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:38 schreef onlogisch het volgende:
Ergens in 2010 heb ik ooit een Apple ID aangemaakt omdat ik toen de eerste generatie iPad kocht. Dat ID probeer ik nu weer te activeren omdat ik dus voornemens ben een iPhone 15 aan te schaffen. Maar ik raak nu niet ingelogd op mijn account. Het wachtwoord heb ik kunnen resetten. Maar nu moet ik 2 beveiligingsvragen beantwoorden die ik niet weet. Ooit 13 jaar geleden een keer wat ingevuld blijkbaar.
En hier loop ik vast. Want als ik https://iforgot.apple.com(...)d#!§ion=password bezoek, en aangeef dat ik mijn beveiligingsvragen opnieuw in wil stellen krijg ik onderstaande melding
[..]
@:Pisces29 help?!
Ik ben een paar weken geleden naar de iPhone 14 Pro (ik had de iPhone XR) geupgrade. De 15 was nog niet aangekondigd uiteraard, maar had niet het idee dat het verschil schrikbarend groot zou zijn. Blij dat ik die toen heb gehaald na het lezen van de upgrades van de 15. Zou als ik jou was gewoon voor een 14 pro gaan; die zal binnenkort ook wel wat goedkoper worden verwacht ik nu de 15 er is.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:44 schreef synsysterstylo het volgende:
iPhone 11 blijft traag, crashen af en toe haperen (ook met muziek via AirPods), aardig warm worden en inmiddels al 3 maal (!) de batterij laten vervangen. (Hard) resets hebben ook niks gedaan. Denk dat het tijd wordt voor een upgrade. Mochten er nog tips zijn hoor ik het graag.
iPhone 14 pro of 15 (pro)
Zou het veel verschillen en de prijs waard zijn?
Nog meer die naar een van de twee gaan upgraden?
Ik hang zojuist met ze op. Het beveiligingsvragensysteem is een verouderd systeem en inmiddels vervangen door 2FA. Die gast wist me alleen te melden dat ik het kan proberen om straks in te loggen op een nieuwe iPhone en dat ik daar dan direct een vraag krijg of ik 2FA wil activeren. Op die manier zou ik vermoedelijk in moeten kunnen loggen. Lukt dat niet dan moet ik een ander ID aanmaken. Wat echt enorm ruk is want dit e-mailadres gebruik ik overal voor en dan zit ik via Apple weer met een ander e-mailadresquote:Op woensdag 13 september 2023 12:02 schreef ashardalan het volgende:
[..]
In mijn ervaring is de Apple chat erg behulpzaam, anders kan je ze ook bellen.
https://www.ad.nl/tech/hi(...)nederland~a90cf4d9f/quote:Historisch verbod op iPhone 12 in Frankrijk wekt verbazing: 'Mogelijk consequenties voor Nederland’
De verkoop van Apples iPhone 12 is in Frankrijk niet langer toegestaan omdat de telefoontoestellen te veel elektromagnetische straling uitzenden. Die straling kan door het lichaam worden opgenomen, in hogere mate dan in Europa is toegestaan. Het verbod heeft mogelijk gevolgen voor de verkoop in Nederland, zeggen deskundigen. ,,De toezichthouders in Europa werken nauw samen, dus dit heeft waarschijnlijk brede consequenties”, zegt tech-deskundige Michiel Steltman.
Waarom niet ff gewacht want de 14 Pro gaan nu toch zakken in prijs?quote:Op woensdag 13 september 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken geleden naar de iPhone 14 Pro (ik had de iPhone XR) geupgrade. De 15 was nog niet aangekondigd uiteraard, maar had niet het idee dat het verschil schrikbarend groot zou zijn. Blij dat ik die toen heb gehaald na het lezen van de upgrades van de 15. Zou als ik jou was gewoon voor een 14 pro gaan; die zal binnenkort ook wel wat goedkoper worden verwacht ik nu de 15 er is.
Nope, de 14Pro is niet meer verkrijgbaar, tenzij je naar MP wil.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Waarom niet ff gewacht want de 14 Pro gaan nu toch zakken in prijs?
Dat is behoorlijk kut... Heb je die iPad nog?quote:Op woensdag 13 september 2023 12:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hang zojuist met ze op. Het beveiligingsvragensysteem is een verouderd systeem en inmiddels vervangen door 2FA. Die gast wist me alleen te melden dat ik het kan proberen om straks in te loggen op een nieuwe iPhone en dat ik daar dan direct een vraag krijg of ik 2FA wil activeren. Op die manier zou ik vermoedelijk in moeten kunnen loggen. Lukt dat niet dan moet ik een ander ID aanmaken. Wat echt enorm ruk is want dit e-mailadres gebruik ik overal voor en dan zit ik via Apple weer met een ander e-mailadres
Telefoon was gewoon op, dus had echt een nieuwe nodig.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Waarom niet ff gewacht want de 14 Pro gaan nu toch zakken in prijs?
4 jaar oud. Niet slecht, zeker omdat XR relatief goedkoop was.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Telefoon was gewoon op, dus had echt een nieuwe nodig.
Mijn man rent zelfs nog rond met een iPhone 7 (gekocht bij launch) die het nog doetquote:Op woensdag 13 september 2023 12:50 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
4 jaar oud. Niet slecht, zeker omdat XR relatief goedkoop was.
Je laptop stopt niet opeens met werken, je kunt gewoon nog lekker verder blijven gaan op Ventura.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:26 schreef TomNook het volgende:
Om macOS 14 (Sonoma) te gebruiken moet je minimaal een MacBook uit 2018 hebben.
Waarom kunstmatig "oudere" apparaten niet meer ondersteunen? Ventura kan ook gewoon op oudere machines draaien: https://9to5mac.com/2022/08/23/macos-ventura-on-unsupported-macs/
Is dit de nieuwe trend? Betekent dit dat mijn M1 MacBook Pro 2020 in ~2026 al passé is?
Een laptop van ¤3000,- euro hoort een jaar of tien mee te kunnen gaan.
Heb een 2011 macbook pro, doet het nog prima, maar beveiligingsupdates komen al een tijd niet meer.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je laptop stopt niet opeens met werken, je kunt gewoon nog lekker verder blijven gaan op Ventura.
Mijn 2014 MBP kon op een gegeven moment ook niet meer upgraden naar een nieuwe versie van MacOS, maar die kon ik tot vorig jaar uitstekend gebruiken. Dat kan overigens nog steeds, maar hij is vorig jaar vervangen omdat apps van derde partijen (=Adobe) niet meer geüpdatet konden worden onder dat oude OS.
Niet meer naast het kussen genoteerd.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/tech/hi(...)nederland~a90cf4d9f/
Oei, dat is klote.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:38 schreef onlogisch het volgende:
Yo, het is je boy onlogisch hier.
Deze android dude
[ afbeelding ]
gaat eindelijk overstappen naar iPhone
Ergens in 2010 heb ik ooit een Apple ID aangemaakt omdat ik toen de eerste generatie iPad kocht. Dat ID probeer ik nu weer te activeren omdat ik dus voornemens ben een iPhone 15 aan te schaffen. Maar ik raak nu niet ingelogd op mijn account. Het wachtwoord heb ik kunnen resetten. Maar nu moet ik 2 beveiligingsvragen beantwoorden die ik niet weet. Ooit 13 jaar geleden een keer wat ingevuld blijkbaar.
En hier loop ik vast. Want als ik https://iforgot.apple.com(...)d#!§ion=password bezoek, en aangeef dat ik mijn beveiligingsvragen opnieuw in wil stellen krijg ik onderstaande melding
[..]
@:Pisces29 help?!
Eens. Anders kunnen we nog niet facetimenquote:Op woensdag 13 september 2023 14:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oei, dat is klote.
Al kun je het Apple met 13 jaar oud ook niet kwalijk nemen.
Hopelijk lukt het zoals ze uitgelegd hebben, zodra jij je iPhone hebt.
Gewoon een nieuw Apple ID.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens. Anders kunnen we nog niet facetimen
Check.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gewoon een nieuw Apple ID.
Ik zit ook altijd met een stuk of 40-45 e-mailadressen. Acceptance is key.
Dit idd.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:02 schreef ashardalan het volgende:
[..]
In mijn ervaring is de Apple chat erg behulpzaam, anders kan je ze ook bellen.
Ik vraag mij sowieso af wat nou het precieze verschil is tussen de iPhone 14 pro en de iPhone 15?quote:Op woensdag 13 september 2023 11:44 schreef synsysterstylo het volgende:
iPhone 11 blijft traag, crashen af en toe haperen (ook met muziek via AirPods), aardig warm worden en inmiddels al 3 maal (!) de batterij laten vervangen. (Hard) resets hebben ook niks gedaan. Denk dat het tijd wordt voor een upgrade. Mochten er nog tips zijn hoor ik het graag.
iPhone 14 pro of 15 (pro)
Zou het veel verschillen en de prijs waard zijn?
Nog meer die naar een van de twee gaan upgraden?
Dat voornamelijk. En USB C en een titanium behuizing. Verder denk ik betere chips, processors waarvan je in de praktijk amper verschil gaat merken gok ik. Wellicht ook wat langer software ondersteuning. Allemaal erg subtiele upgrades, niks grandioos.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik vraag mij sowieso af wat nou het precieze verschil is tussen de iPhone 14 pro en de iPhone 15?
Refresh rate, OLED / XDR en Ultra Wideband2?
Verder neem ik aan dat bijvoorbeeld portrait mode voor de (rot)hond iets is in iOS17, die dingen hebben toch zelfde processor en camera?
Lijkt mij niet het daarin zit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |