Of 100 dagen vervangende celstraf.quote:
Nee. 100 dagen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of 100 uur vervangende celstraf.
Bedoelde ik ook. Zal het aanpassen.quote:
Het is idd een grove schande dat een politicus oproept tot geweld en aan opruiing doetquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
Een grove schande, maar omdat het om een FvD wappie gaat vindt iedereen het maar prima.
De schande is voor het parlementslid, die een oproep tot geweld deed en revolutie.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
Een grove schande, maar omdat het om een FvD wappie gaat vindt iedereen het maar prima.
Dus niet, dat is precies het probleem. Als je geen idee hebt waar het over gaat zeg dan niets.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De schande is voor het parlementslid, die een oproep tot geweld deed en revolutie.
Leg maar uit waarom de rechter hier deze kwezel onterecht veroordeeld heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus niet, dat is precies het probleem. Als je geen idee hebt waar het over gaat zeg dan niets.
De tuin van mijn ouders moet hoognodig geschoffeld wordenquote:
Dat is heel simpel, als je gewoon kijkt wat hij gezegd heeft:quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Leg maar uit waarom de rechter hier deze kwezel onterecht veroordeeld heeft.
Dat eerste is een hypothetische situatie, dat tweede is een hypothetische beweging (die dus niet bestaat) die "bij wijze van spreken" (oftewel, figuurlijk) naar het parlement zou trekken.quote:Tijdens een boerenprotest zou de FvD-politicus in het Gelderse Tuil juli vorig jaar in een speech hebben gezegd dat het toelaatbaar is zich gewelddadig te verzetten tegen de overheid, mocht die overgaan tot onteigening van boeren.
Het tweede moment gaat om uitspraken in een interview in november waarin Van Meijeren zei te hopen op een revolutionaire beweging die bij wijze van spreken zou optrekken naar het parlement.
Quote van de rechter via nu.nlquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is heel simpel, als je gewoon kijkt wat hij gezegd heeft:
[..]
Dat eerste is een hypothetische situatie, dat tweede is een hypothetische beweging (die dus niet bestaat) die "bij wijze van spreken" (oftewel, figuurlijk) naar het parlement zou trekken.
Geen oproep tot geweld dus, tenzij je mensen wil veroordelen voor het beschrijven van hypothetische situaties.
quote:."U riep op tot gewelddadig protest tegen een overheid waar u nota bene zelf een belangrijk onderdeel van vormt als volksvertegenwoordiger."
Ja dat is dus onzin, want de situatie waarin hij dat geweld noodzakelijk vond deed zich niet voor en heeft zich ook nooit voorgedaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Quote van de rechter via nu.nl
[..]
Het betreffende kamerlid mag nog in hoger beroep, wellicht kwijt hij daar gelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dat is dus onzin, want de situatie waarin hij dat geweld noodzakelijk vond deed zich niet voor en heeft zich ook nooit voorgedaan.
Als ik zeg dat je je zou moeten kunnnen verdedigen tegen een surveillancestaat die je arresteert om wat je in je eigen huis zegt, ben ik volgens deze redenering ook strafbaar.
Natuurlijk wel, want hij zegt heel expliciet "als de overheid overgaat tot onteigeningen". Dat was gewoon totaal niet aan de orde, je kunt niet net doen alsof hij dat niet gezegd heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat verder niet op, want opmerkingen van betreffende kamerlid gedurende het boerenprotest en dreiging van geweldsescalatie was op dat moment natuurlijk geheel niet hypothetisch.
NOS.nl is vrij duidelijk. Het lijkt me ook helder dat er sprake is van opruiing en aanzetten tot geweld.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dat is dus onzin, want de situatie waarin hij dat geweld noodzakelijk vond deed zich niet voor en heeft zich ook nooit voorgedaan.
Als ik zeg dat je je zou moeten kunnnen verdedigen tegen een surveillancestaat die je arresteert om wat je in je eigen huis zegt, ben ik volgens deze redenering ook strafbaar.
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:26 schreef Perox het volgende:
[..]
NOS.nl is vrij duidelijk. Het lijkt me ook helder dat er sprake is van opruiing en aanzetten tot geweld.
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is heel simpel, als je gewoon kijkt wat hij gezegd heeft:
[..]
Dat eerste is een hypothetische situatie, dat tweede is een hypothetische beweging (die dus niet bestaat) die "bij wijze van spreken" (oftewel, figuurlijk) naar het parlement zou trekken.
Geen oproep tot geweld dus, tenzij je mensen wil veroordelen voor het beschrijven van hypothetische situaties.
Waarom mag Gideon precies de wet overtreden?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is toch niet hypothetisch man? Die boeren zijn op een manifestatie en hij hitst de boel op en vraagt zich terloops af of ze niet beter af zijn als revolutionaire beweging in plaats van protestbeweging. Zuiver hypothetisch natuurlijk.quote:
Heeft de overheid boeren gedwongen hun land onteigend? Weet je wat het woor scenario betekent?quote:
Weet jij wat het woord opruien betekent?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heeft de overheid boeren gedwongen hun land onteigend? Weet je wat het woor scenario betekent?
Niet meer dan de tekst. Anders kun je iedereen veroordelen die oproept tot vrede en er dan geweld uit breekt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:35 schreef Perox het volgende:
[..]
Weet jij wat het woord opruien betekent?
Duizenden boeren op een protestbijeenkomst. Meneer van Meijeren gaat spreken en begint over het gebruik van geweld. De context doet er toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |