abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210599408
twitter

Iemand heeft een uitleg over scheiding der machten gekregen.
pi_210599421
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 08:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wat een dombo.
pi_210599498
quote:
[ twitter ]

_O-

(Is scheiding der machten niet stiekem gewoon wokeisme, in het juridisch systeem?? 😋)
  maandag 11 september 2023 @ 09:11:22 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210599510
Verenigd Rusland uitgeroepen tot winnaar bij schijnverkiezingen bezet gebied

De Kremlinpartij Verenigd Rusland heeft schijnverkiezingen gewonnen in de vier door Rusland geannexeerde regio's in Oost-Oekraïne. Dat meldt de Russische verkiezingscommissie. Er zijn echter grote twijfels over de vraag of de stemming eerlijk was.

Volgens officiële cijfers heeft de Kremlinpartij Verenigd Rusland met een grote meerderheid gewonnen bij de schijnverkiezingen in de vier door Moskou bezette regio's van Oekraïne. De Russische verkiezingscommissie maakte 's avonds bekend dat de partij die loyaal is aan Rusland in elke regio ruim 70 procent van de stemmen kreeg.

Het meeste stemmen voor Verenigd Rusland werden behaald in de oostelijke regio Donetsk. De opkomst bij de verkiezingen lag rond de 80 procent. “En 78 procent daarvan was voor Verenigd Rusland”, beweerde de separatistische leider Denis Pushilin.

Geen verkiezingswaarnemers, berichten over dwang
Tijdens de stemming waren er geen onafhankelijke verkiezingswaarnemers aanwezig. De Oekraïense regering in Kyiv riep op om de schijnverkiezingen niet te erkennen. De situatie in de regio’s wordt gekenmerkt door massale mensenrechtenschendingen en het beperken van de burgerrechten. Burgers werden naar verluidt gedwongen om te stemmen.

Van 8 tot 10 september vonden in Rusland regionale en lokale verkiezingen plaats. Het Kremlin stond ook toe dat er over de regionale parlementen in de Oekraïense regio’s Kherson, Donetsk, Loehansk en Zaporizhia, werd gestemd, waarvan later de regionale gouverneurs zou worden gekozen.

Kremlin-kandidaten ook succesvol in Rusland
Net als in Oost-Oekraïne hadden de kandidaten van de Russische president Vladimir Poetin ook in Rusland zelf succes. In Moskou heeft zittend president Sergej Sobjanin volgens de Centrale Verkiezingscommissie een onaantastbare voorsprong van ongeveer 75 procent van de stemmen op zijn grotendeels onbekende tegenstanders, die worden gezien als sparringpartners.

Ook in de meeste andere regio's wonnen de Kremlin-kandidaten of hadden ze een onoverbrugbare voorsprong. In de economisch sterke regio Moskou bijvoorbeeld won zittend president Andrej Vorobjov ook meer dan 80 procent van de stemmen na ongeveer de helft van de telling. In het Verre Oosten van Rusland waren de gouverneurs van Magadan, Tsjoekotka en Primorye rond de stad Vladivostok, waar 100 procent van de stemmen was geteld, al tot winnaar uitgeroepen. De gouverneurs van de Siberische regio's Krasnojarsk, Omsk en het autonome district Yamalo-Nenets werden aan het einde van de telling ook officieel tot winnaars uitgeroepen.
pi_210599556
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 21:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat is wat naïef. Een regime als dat van Poetin laat zich alleen door geweld en bloedvergieten wegjagen. Niet door een miniscule gecontroleerde oppositie die de verkiezingen pseudo-legitimiteit moet geven.
Het getuigt ook van enorme naïviteit om Poetin naar Den Haag te willen halen om hem daar te veroordelen, daar zal nl. altijd een vonnis uit volgen waardoor Poetin zijn laatste jaren in enorme luxe in gevangenschap mag verbrengen. Een oplossing zoals indertijd met de tsarenfamilie is echter vele malen beter. En dat betreft niet alleen Poetin, maar ook mensen als Lavrov, Peskov enz. en hun familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 11-09-2023 14:18:22 ]
  maandag 11 september 2023 @ 09:16:54 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210599557
quote:
[ twitter ]

Die man is eerder president geweest toch? :') .
Ik heb medelijden met mijn Braziliaanse collega's. Die zaten al in zak en as omdat ze de keuze hadden tussen 2 debielen.
  maandag 11 september 2023 @ 09:17:40 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210599563
quote:
[ twitter ]

Staat die ff voor paal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210599603
quote:
Een land waar de rechtspraak steeds verder wordt kapot gemaakt en de oppositie inmiddels de duimschroeven wordt aangedraaid.

In t oog van Rusland een logische keuze om te investeren in defensie.. maar ik kijk hier toch met argusogen naar.
pi_210599982
Disclaimer: artikel is van Mei 2023 en zag ik eerst niet.

Roepies, roebels en dollar zijn geen optie. Dus dan maar Yuan.

quote:
Rusland heeft miljarden roepies op Indiase banken staan, maar erkent dat er een probleem is bij het zoeken naar manieren om die valuta om te zetten.

Minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov wees op het toenemende handelstekort met India, dat een van de belangrijkste kopers van Russische olie is sinds Moskou vorig jaar zijn oorlog tegen Oekraïne begon.

“Wat de roepies betreft, dit is een probleem, omdat er miljarden roepies op rekeningen bij Indiase banken staan ​​en we dit geld moeten gebruiken”, zei Lavrov vrijdag tegen verslaggevers in India. "Hiervoor moeten roepies worden omgezet in andere valuta. Dit wordt besproken."
quote:
Toch blijven Rusland en India vastzitten in een valutaconflict dat ook de wapenverkoop tussen de twee landen heeft bevroren.
https://markets.businessi(...)apons-deficit-2023-5

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2023 10:17:28 ]
pi_210600107
Dit zou wat zijn zeg. :o
Maar ik neem aan dat ie dan niet komt.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210600109
Ondertussen in Rusland; lijfarts van Kadirov zou levend zijn begraven vanwege de verdenking dat hij Kadirov vergiftigde :o

https://www.hln.be/buiten(...)d-begraven~abf87d28/
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210600114
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 10:22 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Hij is terug gevloten denk ik.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210600117
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 10:22 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Dan weet je al dat Putin op laatste moment alsnog niet komt.
pi_210600130
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan weet je al dat Putin op laatste moment alsnog niet komt.
Ja.
Eigenlijk moet je dit soort dingen ook helemaal niet zeggen. En die man gewoon arresteren als ie daar is.
Nu gaat ie echt dat vliegtuig niet meer instappen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210600165
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:09 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]
raar. Ik dacht dat de olie alleen verkocht werd als men betaalde met roebels! :')
  maandag 11 september 2023 @ 10:32:22 #67
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210600195
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:09 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]
Ja, lavrov had afgelopen dagen gezegd dat ze de roepies weliswaar niet weg konden halen, uit india, maar dat india, ze wel in india, wilde investeren.

:')

India heeft dus gratis olie gekocht al die tijd.
pi_210600215
Jeetje en sommige hier kondigden nog wel het einde van de dollar aan omdat India olie in rupies kocht (lol)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210600224
twitter
  maandag 11 september 2023 @ 10:39:29 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210600235
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 10:35 schreef Mortaxx het volgende:
Jeetje en sommige hier kondigden nog wel het einde van de dollar aan omdat India olie in rupies kocht (lol)
Vervolgens zit Rusland met een berg roepies waar ze weinig mee kunnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210600254
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vervolgens zit Rusland met een berg roepies waar ze weinig mee kunnen.
IT tech support inkopen voor als Microsoft en SAP uit Rusland vertrekken
pi_210600301
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Verenigd Rusland uitgeroepen tot winnaar bij schijnverkiezingen bezet gebied

De Kremlinpartij Verenigd Rusland heeft schijnverkiezingen gewonnen in de vier door Rusland geannexeerde regio's in Oost-Oekraïne. Dat meldt de Russische verkiezingscommissie. Er zijn echter grote twijfels over de vraag of de stemming eerlijk was.
Dat zal toch wel :o
Ze hadden zelfs waarnemers uit Afrika laten overkomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 11 september 2023 @ 10:59:17 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210600333
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:42 schreef zuchtje het volgende:

[..]
IT tech support inkopen voor als Microsoft en SAP uit Rusland vertrekken
Zijn die nog niet weg dan? :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210600363
quote:
84s.gif Op maandag 11 september 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn die nog niet weg dan? :o
Microsoft - 30 september
https://www.rferl.org/a/r(...)censes/32543751.html

SAP - "end of year"
https://www.reuters.com/a(...)ia-sap-idUSL6N3AH0CB
pi_210600391
Hier staat dan weer dat Musk het toch niet heeft uitgezet. Dus misschien was Oekraine in de veronderstelling dat Starlink daar wel werkte? Ben benieuwd of Oekraine daar nog iets over te zeggen heeft.

quote:
Afgelopen weekend ontstond er controverse over de kwestie. Walter Isaacson schrijft in zijn boek dat Musk zijn Starlinks uitzette, zo blijkt ook uit een voorpublicatie. Isaacson zei dat ook tegen Nieuwsuur: "He decided he had to turn off StarLink." Musk schrijft daarop dat hij Starlink nooit aan heeft gezet rond de Krim. Nieuwsuur meldde vrijdag in de uitzending dat er een opmerkelijk verschil van interpretatie tussen hen was. Isaacson erkende daarna dat de lezing van Musk de juiste is, die hem daarop bedankte.
quote:
Biograaf Elon Musk schetst beeld van maniakale ondernemer
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)maniakale-ondernemer
  maandag 11 september 2023 @ 11:08:00 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210600399
quote:
Eind van de maand geen XP meer voor Poetin :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210600441
Mja, ik probeer hier al maanden op te hameren dat rusland met een rupee berg zit, en dat daardoor de rupee ook nog eens versterkt wordt vs de roebel.

Even een interessant thread over de 76e VDV Divisie, die nu gedeeltelijk richting Zaporizhia gedirigeerd wordt om de Oekrainsche opmars te stoppen.
[twitter]https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1700583259518709905
[/twitter]
pi_210600639
twitter
pi_210600705
quote:
84s.gif Op maandag 11 september 2023 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eind van de maand geen XP meer voor Poetin :P
Dan moet het maar bij Call of Duty houden, soms double XP weekend *O*
pi_210600823
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:13 schreef oheng het volgende:
Mja, ik probeer hier al maanden op te hameren dat rusland met een rupee berg zit, en dat daardoor de rupee ook nog eens versterkt wordt vs de roebel.

Even een interessant thread over de 76e VDV Divisie, die nu gedeeltelijk richting Zaporizhia gedirigeerd wordt om de Oekrainsche opmars te stoppen.
[twitter]https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1700583259518709905
[/twitter]
Thread? O+
  maandag 11 september 2023 @ 12:01:23 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210600888
Waarom Israel neutraal blijft in de oorlog. Naast dat Rusland op hun beurt in Syrie weer neutraal blijft zodat Israelische jets hun ding kunnen doen zijn ze ook neutraal wat betreft het leveren van geavanceerde wapens aan Iran. Rusland houdt zich nu nog in maar dat hangt af van hoe Israel zich opstelt in de Ukrainse oorlog

https://www.timesofisrael(...)anger-our-existence/
Attempts by Iran to also provide Russia with missiles amid the war were foiled, Barnea said, without elaborating further. “I have a feeling that more deals will be foiled soon.”

“Our fear is that the Russians will transfer to the Iranians in return what they lack, advanced weapons that will certainly endanger our peace and maybe even our existence here,” Barnea said.
pi_210600911
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210601061
'Oekraïne herovert boorplatforms bij de Krim'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71976338
pi_210601394
Er zijn kennelijk nog steeds rationele geluiden te horen in de Russische media

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210601415
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 12:17 schreef Aether het volgende:
Klinkt als een succesvolle raid. Echter impliceert heroveren iets anders.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210601426
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 12:17 schreef Aether het volgende:
Veel hieraan hebben ze niet toch? Rusland schiet 1 iskander hierop af en de hele boorplatform is weg.

Nou ja, de Russen kunnen het in ieder geval niet meer zelf gebruiken voor zichzelf....
pi_210601481
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:07 schreef 3rr0r het volgende:
Hier staat dan weer dat Musk het toch niet heeft uitgezet. Dus misschien was Oekraine in de veronderstelling dat Starlink daar wel werkte? Ben benieuwd of Oekraine daar nog iets over te zeggen heeft.
[..]
[..]
Musk had toch eerder zelf bevestigd dat hij dat heeft gedaan nadat hij met wat Russen had gesproken? En nu toch niet? Klinkt als politiek gedraai. Wat wel begrijpelijk is natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
  maandag 11 september 2023 @ 12:56:27 #89
6484 ExTec
pi_210601525
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 11:32 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zit het uitgebreide filmpje hiervan te bekijken, waar ik niks van versta, maar je bent als rus wel weer een super incompetente knurft, als je geen eens een platform op zee kan behouden. Je hebt immers de high ground en rubber bootjes kunnen zich nergens achter verschuilen op zee. De radar installatie vonden ze blijkbaar leuk, want die slopen ze er rap af brengen ze naar de wal.

twitter
pi_210601534
quote:

[..]
[..]
De ontkoppeling van Rusland met het westen continues. En verschuiven ze steeds meer naar Azië. Misschien kunnen hun hoofdstad ook verplaatsen naar Vladivostok ofzo :P
-Rabia Al-Basri
pi_210601552
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:53 schreef Slayage het volgende:

[..]
Musk had toch eerder zelf bevestigd dat hij dat heeft gedaan nadat hij met wat Russen had gesproken? En nu toch niet? Klinkt als politiek gedraai. Wat wel begrijpelijk is natuurlijk.
Dat Musk het zelf ergens heeft beweerd weet ik niet. Het kwam ter sprake toen de auteur van zijn biografie dat dus beweerde. En die bleek het dus 'verkeerd geinterpreteerd te hebben'.
pi_210601650
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat Musk het zelf ergens heeft beweerd weet ik niet. Het kwam ter sprake toen de auteur van zijn biografie dat dus beweerde. En die bleek het dus 'verkeerd geinterpreteerd te hebben'.
We zullen misschien nooit weten hoe de vork in de steel zit.
pi_210601675
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het klopt inderdaad dat hij het niet heeft bevestigd. Er is inderdaad een verschil tussen "uitschakelen" en "niet inschakelen".

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 11 september 2023 @ 13:20:04 #94
6484 ExTec
pi_210601767
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het klopt inderdaad dat hij het niet heeft bevestigd. Er is inderdaad een verschil tussen "uitschakelen" en "niet inschakelen".

[ twitter ]
En de sycophantjes zoals die bitcoin oplichter nawfal, douwen natuurlijk elmo veren in z'n reet, want hij heeft "een nucleaire oorlog voorkomen!".

Dat oekraine daarna op eigen houtje krim vaker heeft gebombardeerd dan we kunnen tellen, en dat dit niet tot nucleair heeft geleid, vergeten we natuurlijk.

Elmo heeft zichzelf gewoon bang laten maken.
pi_210601772
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ twitter ]
Alleen is het totaal niet logisch dat Oekraine blijkbaar een verzoek deed tot aanzetten van Starlink in dat gebied, Musk niet akkoord gaat, en dan toch drones aanspoelen omdat ze niet meer bestuurd konden worden.

De opties zijn:

Oek dacht dat er dekking was van Starlink, zette de aanval op, Musk zet switch opeens op uit. Oek werd dus verrast. Oek doet verzoek om weer aan te zetten. Krijgt nee te horen. Drones spoelen aan.

Oek wist dat er geen dekking was daar, vroeg Musk om aan te zetten, kreeg nee te horen, Oek tracht het alsnog te doen met alternatieve besturing die mislukte. Drones spoelen aan.
pi_210601831
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
Starlink staat niet 'aan' voor Rusland. Dat is op verzoek van de Russische regering. Die hebben in 2021 nog gesproken over het invoeren van boetes voor mensen en bedrijven die satelliet internet gebruiken. Dus ook andere providers dan Starlink. Door het claimen van dat Starlink niet werkt voor de Krim zegt Musk indirect dat de Krim Russisch grondgebied is.

De dekking van het Starlink satelietnetwerk is zo ongeveer wereldwijd. Er is geen 'technische' reden dat Starlink niet op de krim zou kunnen werken.
pi_210601842
Weet niet of het hier kan of in het topic van de soevereinen mensen of in het meme topic maar moest er wel om lachen.
twitter
pi_210601915
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:26 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Starlink staat niet 'aan' voor Rusland. Dat is op verzoek van de Russische regering. Die hebben in 2021 nog gesproken over het invoeren van boetes voor mensen en bedrijven die satelliet internet gebruiken. Dus ook andere providers dan Starlink. Door het claimen van dat Starlink niet werkt voor de Krim zegt Musk indirect dat de Krim Russisch grondgebied is.

De dekking van het Starlink satelietnetwerk is zo ongeveer wereldwijd. Er is geen 'technische' reden dat Starlink niet op de krim zou kunnen werken.
Maar nergens wordt dan ook beweerd dat het technisch niet mogelijk was of dat het uit stond vanwege het zich houden aan Russische regeltjes. Het was omdat Musk die aanval op de vloot en eventuele reactie van Rusland daarop niet zag zitten.
pi_210601943
Mashallah

twitter

Waarom het zo "traag" gaat
twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door Slayage op 11-09-2023 13:52:39 ]
-Rabia Al-Basri
pi_210601998
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')