abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210753690
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 21:05 schreef Anne het volgende:

[..]
Ow, ik las her en der één uur achter elkaar met een maximum van twee uur per dag! Vandaar mijn reactie!
Ik heb hem ook altijd begrepen (en te horen gekregen) als max 2u per dag. Maargoed, van een keertje een dag wat meer omdat het op vakantie zo uitkomt zullen ze vast ook niet stuk gaan.
pi_210754755
Dat zou wel jammer zijn, want dan zouden we de eerste 1,5 jaar nooit op familiebezoek kunnen :+

Maxi cosi zelf zegt:

quote:
Hoe lang mag een baby in een autostoeltje zitten?

Veel ouders vragen zich af hoe lang een baby in een autostoeltje mag zitten. Het algemene advies is dat je baby niet langer dan twee uur achter elkaar in een autostoeltje mag zitten/slapen. Dat komt doordat de liggende houding beschouwd wordt als het best voor hun gezondheid en een baby in een autostoeltje ligt niet volledig plat. Dit betekent niet dat je niet langer samen kunt reizen, want je kunt geregeld stoppen om je baby te voeden en te verschonen.
Het gaat er vooral om denk ik dat het een autostoel is die je ook als dusdanig moet gebruiken. En niet een vervanging van een wipstoel of kinderwagen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 26 september 2023 @ 06:33:03 #103
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210754795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 06:14 schreef Clubsoda het volgende:
Dat zou wel jammer zijn, want dan zouden we de eerste 1,5 jaar nooit op familiebezoek kunnen :+

Maxi cosi zelf zegt:
[..]
Het gaat er vooral om denk ik dat het een autostoel is die je ook als dusdanig moet gebruiken. En niet een vervanging van een wipstoel of kinderwagen.
Ligt ook weer een beetje aan het soort stoeltje dat je hebt. Ik kan de mijne helemaal plat maken en zo als kinderwagen gebruiken. Zo plat mag hij dan weer niet in de auto gebruikt worden, dan gaat ie weer in de normale stand.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 26 september 2023 @ 08:26:21 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210755178
Het gaat vooral om de gedwongen gebogen houding waarin ze zitten. Die is niet ideaal voor je baby en dus moet hij er regelmatig uit. En dan dus écht eruit, niet vijf minuten, en echt even strekken/bewegen... dus even lekker plat liggen/rollen/voeden/weetikhet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210755431
Ja precies, zo doen wij het ook. Wat langer pauzeren is voor ons ook beter. Maar op die manier rij ik zonder gewetensbezwaar ruim 400 kilometer. Anders komen we nooit ergens :D

Het is ook een beetje het geheel natuurlijk. Sommige baby's zitten dagelijks lang in zo'n robot-wipstoel of worden hele dagen mee uit winkelen genomen in een maxi cosi en dat doen wij beide nooit. Baby ligt eigenlijk altijd op de grond te spelen, soms in de box, of in de babyschaal van de tripptrapp als wij zitten te eten, dus om 'containersyndroom' maak ik me niet zo'n zorgen.
pi_210755468
De benen van mijn baby hebben trouwens het kruipen min of meer door maar zijn armen absoluut niet, dus hij lanceert zichzelf voortdurend vooruit met statische armen, wat resulteert in een snoekduik en een hoop gejammer :')
pi_210810706
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
De benen van mijn baby hebben trouwens het kruipen min of meer door maar zijn armen absoluut niet, dus hij lanceert zichzelf voortdurend vooruit met statische armen, wat resulteert in een snoekduik en een hoop gejammer :')
Maar het begin is er :D.
Dat gejammer en gefrustreer van een baby is ergens ook wel cute, toch? :@ O+.

Wij hebben na een frustrerende tweede provocatietestweek de definitieve uitslag dat baby een koemelkallergie heeft. Nu is ie weer de vrolijkheid zelve! Gelukkig maar, want mijn verlof eindigt vrijdag ( :o ;( ) en hebben de mensen die gaan oppassen geen last meer van een ontroostbare krijsende baby.
pi_210811032
I beg to differ :+ hij tijgert inmiddels maar is daar zo van in de war dat we nog even verder jammeren :D en wij moeten weer heel goed opletten :X

Wat sneu van de provocatie maar fijn dat er nu helderheid is!
pi_210814431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Hier precies andersom. Kruipt door zich met de armen vooruit te trekken. Heel effectief op zich. Benen doen wel wat maar vooral spartelen.

Woe CB. Voor het eerst benieuwd naar zijn curve. Altijd op de middenlijn gezeten maar hij eet als de beste. Vandaag het fruit van zijn buurvrouw gepikt bij de opvang :D
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:25:32 #110
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210815564
Fijn van de duidelijkheid Anne! En kruipende baby’s in welke vorm dan ook… daar kan ik me echt nog niks bij voorstellen :D. Wel leuk om te lezen dat ze zo verschillend omgaan met dat kruipen.

Vandaag even laten wegen bij CB en madam is sinds geboorte al 1200 gram zwaarder geworden. Ze is nu ruim 5 weken oud, dus ze bulkt lekker door O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210816488
Voor je het weet is het zover. :'(
Alhoewel, hier heeft het ruim 11 maanden geduurd :')
Fijn dat ze zo lekker aan het groeien is @Debsterr !
pi_210816738
Het is idioot hoe snel zo'n half jaar voorbij vliegt :Y en hoe dat kleine hulpeloze hummel verandert in een zichzelf voortbewegende babbelaar O+
pi_210816998
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:54 schreef Lokasenna het volgende:
Voor je het weet is het zover. :'(
Alhoewel, hier heeft het ruim 11 maanden geduurd :')
Fijn dat ze zo lekker aan het groeien is @:Debsterr !
_O- Hier kroop ze met ruim 7 maanden haha.

Ohh klinkt goed Debs! Ook geen problemen met de borstvoeding meer gehad?

Ik vond dat wel een hele zoete periode, wanneer ze zich zo leren verplaatsen. De eerste keer dat ze tijgerde was ik haar ook echt kwijt haha.
pi_210817019
Ik heb 'm ook al een paar keer luid mopperend onder de bank vandaan geplukt :') O+
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:01:59 #115
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210817278
Kan bijna niet geloven dat E. alweer bijna vier maanden is! :D Tijd gaat echt veels te snel!

Ze kan al zo lekker giegelen als je de juiste dingetjes doet. J giegelde echt weinig! Ze rolt lekker links en rechtsom. Twee keer al door op haar buik. En soms buik naar rug, want tummy time is niet leuk, haha! Tijd gaat veels te snel!!

Heb wel schoon genoeg van het zaakje daar beneden. Eerste ongesteldheid was bijna een maand geleden, meteen toen weer aan de pil gegaan, maar ben sindsdien constant aan het spotten. Kan gewoon niet zonder inlegkruisje. Hopelijk is dat snel voorbij! Met J nooit deze problemen gehad!
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:02:21 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210817920
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:40 schreef Bami het volgende:

[..]
_O- Hier kroop ze met ruim 7 maanden haha.

Ohh klinkt goed Debs! Ook geen problemen met de borstvoeding meer gehad?

Ik vond dat wel een hele zoete periode, wanneer ze zich zo leren verplaatsen. De eerste keer dat ze tijgerde was ik haar ook echt kwijt haha.
Nope, slik nu lecithine en let extra goed op met aanleggen, productie stroomt nu zo lekker door dat ik af en toe een naar adem happende baby heb :') (wat soms wel heel erg schrikken is overigens)
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:31:47 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210818197
Fijn al die groeiende baby’s!

Hier viel het vandaag toch een beetje tegen ;( Maar ja… Ze is soms ook poepie eigenwijs met eten :s)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:01:41 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210820550
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:31 schreef automatic_ het volgende:
Fijn al die groeiende baby’s!

Hier viel het vandaag toch een beetje tegen ;( Maar ja… Ze is soms ook poepie eigenwijs met eten :s)
In welke zin viel het tegen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210820609
Hier zijn we inmiddels ook de 2 maanden voorbij, en na 9 weken was toch een magische grens ofzo. Alles werd opeens zoveel makkelijker. Het krijsen is voorbij (krampjes lijken over), veel lachen, zelf even spelen in de box of op het kleed etc.
Overdag slapen is nog steeds moeilijk buiten de draagzak, maar ach, als dat het is.
's Avonds slaapt ie regelmatig zelf in in z'n bed (zonder hulp). Gisteren zelfs mét de hik _O- 8)7 En slaapt ie zo 4-5 uur, van de week zelfs een keer 7 uur :o
Groeien gaat ook goed, bijna 6kg nu :7
pi_210822748
Ik kwam deze tegen :D

pi_210822829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam deze tegen :D

[ afbeelding ]
Terecht ja :D
Gisteren bij het wandelen ingehaald door diverse lawaaiige scooters: geen kik.
Eerste traptrede na het in bed leggen: wakker |:(

Ik kreeg deze nog, past ook wel in het onderwerp:
pi_210823035
Extra dagje opvang vandaag. Kon ik even lekker doorwerken…. Ging om 10:30 de telefoon. Ziek. Koorts. Veel huilen. Arm schaap. Wat me dan wel goed doet als vader is dat hij thuis heel lief is. Beetje zeurderig maar het verder heel goed doet tegen mij aan. Box is huilen. Buggy was ook goed. Dankbare taak en stiekem nuttiger dan werken.

Hij eet en drinkt goed. Sliep vanmiddag goed. En nu volgens mij ook. Beetje warm. Wat gepruttel aan de onderkant. Vooralsnog lucht. Zal wel meevallen allemaal.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:12:56 #123
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210823404
Mijn baby had een wendag op de opvang vandaag. Ze heeft het zo goed gedaan O+ Ze ligt wel nu al drie uur als een blok te slapen, want daar had ze natuurlijk amper geslapen. Zo trots O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:36:38 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_210823578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Terecht ja :D
Gisteren bij het wandelen ingehaald door diverse lawaaiige scooters: geen kik.
Eerste traptrede na het in bed leggen: wakker |:(

Ik kreeg deze nog, past ook wel in het onderwerp:
[ afbeelding ]
disclaimer
pi_210823773
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 16:36 schreef SQ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Schuldig! :D

Ik ben de husband in deze :@
Eerste week zó uitgeput dat ik door z'n gekrijs ben geslapen, tot wanhoop van vriendin :X Ja, er zijn dingen naar me gegooid (zachte dingen, dat dan weer wel :+ ). Ook niks van gemerkt _O-
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:04:56 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_210824243
Kun je ook niks aan doen he, want geen hormonen. Maar denk dat veel moeders dit gevoel herkennen :')
disclaimer
pi_210824291
Voelt wel oneerlijk wanneer jij degene bent die maanden heeft afgezien en er een bowlingbal heeft uitgeperst :')
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:21:35 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_210824456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:10 schreef Lokasenna het volgende:
Voelt wel oneerlijk wanneer jij degene bent die maanden heeft afgezien en er een bowlingbal heeft uitgeperst :')
Ja daarom frons ik ook altijd een beetje als ik weer eens lees over een vader die op de logeerkamer gaat liggen omdat ie anders steeds wakker wordt. Maar goed he ieder het zijne :P
disclaimer
  woensdag 4 oktober 2023 @ 03:23:56 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210829396
Ik werd gisterochtend om 10 uur wakker, compleet gedesoriënteerd want baby was weg en man ook. Had ie haar om 6 uur mee naar beneden genomen omdat ze zo onrustig was O+. Er stond toevallig ook wat melk in de koelkast omdat ik de avond ervoor m’n overdruk had afgekolfd :D.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 03:25:30 #130
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210829401
Vervelend van het ziek zijn @alpeko, hopelijk een redelijke nacht. En ohhh wennen alweer @TheGirlNextDoor dat gaat snel!
pi_210830238
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:04 schreef SQ het volgende:
Kun je ook niks aan doen he, want geen hormonen. Maar denk dat veel moeders dit gevoel herkennen :')
Jep helaas. En ik vond t ook oneerlijk lol
En vond dat man zichzelf maar moest gaan “trainen” om eerder wakker te zijn dan ik als t zijn beurt was.
Kwam uiteindelijk allemaal weer goed, lastige periode
pi_210830499
Ik vind in overleg in de logeerkamer geen punt eigenlijk, zeker als er gewerkt moet worden. Ik heb laatst ook een half nachtje boven geslapen ^O^ en zolang ik de voedingen verzorg, is het ook prima dat ik sowieso wakker word. Mijn vrouw wordt 9 van de 10 keer ook even wakker, vraagt of ze iets kan doen en slaapt dan als het kan verder.
pi_210837294
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 16:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby had een wendag op de opvang vandaag. Ze heeft het zo goed gedaan O+ Ze ligt wel nu al drie uur als een blok te slapen, want daar had ze natuurlijk amper geslapen. Zo trots O+
Wat fijn! O+

Hier ging het de eerste ochtend ook goed #trots
De tweede dag (gisteren) niet helemaal (niet slapen, uiteindelijk overprikkeld, uren gebruld) :'), toen heb ik hem na 6 uurtjes toch maar opgehaald (en thuis viel ie uiteraard binnen 2 minuten in slaap).

Vanaf vrijdag ga ik daadwerkelijk weer aan het werk, hoop dat het dan beter gaat, maar ben er bang voor.. Thuis slaapt ie overdag ook moeilijk en in de nacht perfect; tussen de 7-10 uur achter elkaar. Ga hem vanaf nu overdag wat consequenter in bed leggen en hopelijk leert ie ooit zelf in slaap te vallen.

Iemand een soortgelijke ervaring met de opvang? Ik kan hier echt heel erg om stressen :'). Baby is trouwens 12 weken oud.
pi_210837753
Bij ons ging het de eerste ochtend ook super en de tweede keer brak ie de hut af :+ maar sindsdien gaat het weer prima gelukkig. Het is ook een kwestie van elkaar leren kennen en weten wat hij nodig heeft. Het hielp dat ze hem op zijn buik te slapen legden met onze toestemming. En ze wiegen hem ook wel een in slaap, hij kan ook niet zelf in slaap vallen.
pi_210838059
Nu dreumes werd in het begin in de kinderwagen op de groep in slaap gewiegd en dan in de slaapkamer gezet. Valt ondertussen zelfstandig in slaap op de opvang terwijl dat thuis precies 0x gelukt is. Ze laten haar soms wel even piepen/huilen volgens mij wat wij zelf thuis niet doen, maar het gaat op de opvang verder wel prima zo volgens mij.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:15:22 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210861543
Baby laat er ‘s nachts steeds een beetje langer tussen :D vannacht een stretch van 5 uur. Jammer dat ze daarna moeilijk in slaap valt maar goed, kunt niet alles hebben :P.
pi_210862000
Hier hadden we gisteren weer een drama avond. Fles kwam slecht uit qua timing, daardoor slaap ook, veel scheten waardoor ie na 2 minuten slapen weer wakker werd 8)7

Maar toen ie om 21.00 eindelijk diep sliep, heeft ie doorgeslapen tot 6.50u. Echt, wtf :o
2 keer speen er in s nachts, maar gewoon door zonder een kik. En ik vermoed door het niet-voeden s nachts, ook geen onrustige krampjes-uren van 4 tot 7.

Enige 'probleem' was dat wij ook om 21.15u sliepen (want pakken wat je pakken kan), waardoor we om 6u klaarwakker waren :D

Vannacht zal het vast niet zo gaan, maar het kán dus wel. Dat geeft moed O-)
pi_210862244
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 09:15 schreef Debsterr het volgende:
Baby laat er ‘s nachts steeds een beetje langer tussen :D vannacht een stretch van 5 uur. Jammer dat ze daarna moeilijk in slaap valt maar goed, kunt niet alles hebben :P.
Stap voor stap :) Zo heeft elk kind wel wat. Hier is ie overdag van elk geluid wakker, ook in de draagzak. Vanochtend werd ie wakker toen ik aan de andere kant van de kamer een banaan open maakte 8)7
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:39:32 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210862989
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:04 schreef Piles het volgende:
Hier hadden we gisteren weer een drama avond. Fles kwam slecht uit qua timing, daardoor slaap ook, veel scheten waardoor ie na 2 minuten slapen weer wakker werd 8)7

Maar toen ie om 21.00 eindelijk diep sliep, heeft ie doorgeslapen tot 6.50u. Echt, wtf :o
2 keer speen er in s nachts, maar gewoon door zonder een kik. En ik vermoed door het niet-voeden s nachts, ook geen onrustige krampjes-uren van 4 tot 7.

Enige 'probleem' was dat wij ook om 21.15u sliepen (want pakken wat je pakken kan), waardoor we om 6u klaarwakker waren :D

Vannacht zal het vast niet zo gaan, maar het kán dus wel. Dat geeft moed O-)
Haha, heb je wel lekker uitgerust wat aan je dag zo vroeg ;)!
pi_210874985
quote:
3s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 20:47 schreef Anne het volgende:

[..]
Wat fijn! O+

Hier ging het de eerste ochtend ook goed #trots
De tweede dag (gisteren) niet helemaal (niet slapen, uiteindelijk overprikkeld, uren gebruld) :'), toen heb ik hem na 6 uurtjes toch maar opgehaald (en thuis viel ie uiteraard binnen 2 minuten in slaap).

Vanaf vrijdag ga ik daadwerkelijk weer aan het werk, hoop dat het dan beter gaat, maar ben er bang voor.. Thuis slaapt ie overdag ook moeilijk en in de nacht perfect; tussen de 7-10 uur achter elkaar. Ga hem vanaf nu overdag wat consequenter in bed leggen en hopelijk leert ie ooit zelf in slaap te vallen.

Iemand een soortgelijke ervaring met de opvang? Ik kan hier echt heel erg om stressen :'). Baby is trouwens 12 weken oud.
Het wisselde hier een beetje in het begin. Die van mij ging ook vanaf 12 weken en was soms ook overprikkeld. Ik probeerde gewoon structuur. Bij thuis komen niet teveel gedoe meer en snel naar bed. Het ging snel beter gelukkig. Ook toen de juffies hem beter leerden kennen en trucjes toepasten
Ik maakte me er ook niet heel druk om ik vond dat het bij het leven hoorde hahaha, ook bij zijn kleine leventje
pi_210892172
Even uithalen hier :'( Stef is inmiddels wel weer beter maar mama is donderdag morgen gevallen met de kleine. Met het opstaan van de bank na het voeden. Gevolg van de zenuwbeknelling. Uitvalsverschijnsel. Stef is goed weggekomen. Mama minder. Ze was al slecht mobiel vanwege de hernia. Met haar rib op één van de hoeken van de box gekomen. Heup en voet ook blauw en dik. Mentaal inmiddels ook geknakt.

Nog altijd van kastje naar de muur voor operatie. Huisarts wil niet verwijzen naar een ziekenhuis, de kliniek wil niet opereren want bloeddruk is te hoog en ook die wil ook nog niet verwijzen naar ziekenhuis en zo kom je dus nergens aan de beurt of op een wachtlijst. Wel is de bloeddruk na ingrijpen van de internist nu lager geworden maar deze zit op de grens. Zal er om spannen. Hopelijk weten we snel meer maar tot nu toe is alle hoop ijdel gebleken.
  maandag 9 oktober 2023 @ 18:56:40 #142
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210895255
Pfoe, dat klinkt als een heftige en lastige situatie @alpeko. Helpt zo’n voorval als dit niet in het krijgen van een doorverwijzing?
pi_210900112
quote:
17s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:56 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe, dat klinkt als een heftige en lastige situatie @:alpeko. Helpt zo’n voorval als dit niet in het krijgen van een doorverwijzing?
Ja maar van wie? De huisarts zegt: vraag maar doorverwijzing aan de kliniek waar je al een mri hebt gehad. De kliniek zegt: doen we pas als we zeker weten dat wij niet kunnen opereren vanwege contra-indicatie hoge bloeddruk en die houden ons nu al een maand aan het lijntje. Terwijl er ziekenhuizen zijn met een wachtlijst van slechts een week voor eerste consult neurochirurg.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 10-10-2023 09:23:53 ]
pi_210900797
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 08:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja maar van wie? De huisarts zegt: vraag maar doorverwijzing aan de kliniek waar je al een mri hebt gehad. De kliniek zegt: doen we pas als we zeker weten dat wij niet kunnen opereren vanwege contra-indicatie hoge bloeddruk en die houden ons nu al een maand aan het lijntje. Terwijl er ziekenhuizen zijn met een wachtlijst van slechts een week voor eerste consult neurochirurg.
Heb je al zorgbemiddeling oid ingeschakeld/benaderd? Zoiets kan vaak via de zorgverzekering. Sowieso zou ik de zorgverzekering bellen.
pi_210901018
Pf, wat een gedoe man :{ Sterkte!
Lijkt me heel frustrerend, dat kastje-muur-gedoe. Is ook wel een ding in de zorg volgens mij: veel mensen met je bezig, maar niemand die regie/verantwoordelijkheid pakt -O-
pi_210901081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 09:48 schreef eponine het volgende:

[..]
Heb je al zorgbemiddeling oid ingeschakeld/benaderd? Zoiets kan vaak via de zorgverzekering. Sowieso zou ik de zorgverzekering bellen.
Die hebben wat ziekenhuizen genoemd maar nogmaals: je hebt een verwijzing nodig.
Waarvan er al eentje zegt dat de tijd die ze zelf op hun site noemen niet klopt. We bellen nog maar eens een keer nu. Zelfs de wachttijd om de wachttijden op te vragen is lang :D

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 10-10-2023 10:43:08 ]
pi_210901100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:15 schreef Piles het volgende:
Pf, wat een gedoe man :{ Sterkte!
Lijkt me heel frustrerend, dat kastje-muur-gedoe. Is ook wel een ding in de zorg volgens mij: veel mensen met je bezig, maar niemand die regie/verantwoordelijkheid pakt -O-
Het idiote is dat de artsen van de kliniek ook in een ziekenhuis werken. Zo krijg je wel lange wachttijden in het ziekenhuis als de behandeld arts (en vaak ook ondersteunend personeel) ook parttime elders werkt met betere arbeidsvoorwaarden. Geef ze geen ongelijk maar zo creeer je wel ongelijkheid in de zorg en wordt zorg voor mensen met een contra-indicatie minder toegankelijk gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 10-10-2023 10:36:16 ]
pi_210902222
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 08:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Van de huisarts lijkt me. Je hebt recht op een verwijzing naar een specialist als dat medisch noodzakelijk is. Huisarts mag een verwijzing weigeren als het niet medisch noodzakelijk is maar door te zeggen dat jullie de verwijzing via de kliniek moeten vragen zegt de huisarts indirect al dat die noodzaak er wel is.
Als de huisarts perse wil dat het via de kliniek gaat dan neemt de huisarts daar maar contact mee op, niet laten afschuiven.
pi_210902492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:29 schreef Elleska het volgende:

[..]
Van de huisarts lijkt me. Je hebt recht op een verwijzing naar een specialist als dat medisch noodzakelijk is. Huisarts mag een verwijzing weigeren als het niet medisch noodzakelijk is maar door te zeggen dat jullie de verwijzing via de kliniek moeten vragen zegt de huisarts indirect al dat die noodzaak er wel is.
Als de huisarts perse wil dat het via de kliniek gaat dan neemt de huisarts daar maar contact mee op, niet laten afschuiven.
Dank. Ik ben zelf ook maar even in dit gat gesprongen en heb de huisarts er op aangesproken. Ik ken haar langer dan mijn vriendin. Ben dat ook zo niet gewend. Zal ook wel door de werkdruk komen…. Daar klaagde ze ook over naar mijn vriendin. Hoop administratieve taken en zo. Had ze geen zin in. Tja dat hoort bij de functie van huisarts. Mijn vriendin zit inmiddels in de ziektewet thuis en zou willen dat ze kon werken.

UPDATE reactie huisarts: plan maar consult in. Kan al op 26 okt zie ik. Lekker bezig.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 10-10-2023 13:09:04 ]
pi_210902921
Ik lees zo al drie redenen om een nieuwe huisarts te zoeken.

Kun je met de verwijzing naar de kliniek niet in het ziekenhuis terecht? Ik snap de kliniek wel, die doen laagcomplexe ingrepen en hebben verder niets in huisAls er wel complicaties zijn, dan moet de patiënt met een ambulance naar het ziekenhuis en met een beetje pech moet de anesthesioloog mee en kan je de rest van patiënten afzeggen (weet ik uit ervaring :P ). Dus hypertensie -> hoger risico -> liever in ziekenhuis. Daar hoeft de huisarts toch helemaal niet tussen te zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')