Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 05:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
We hadden ook een babynestje maar dat is toch echt wel anders. Richtlijnen zijn leuk maar als slapen in de wieg niet lukt ga je toch dingen proberen.
Stoer! Ik zie het ons nog niet doenquote:Op vrijdag 22 september 2023 20:52 schreef Anne het volgende:
Afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met zijn drietjes, naar Zeeland! Veel gedaan, best lange autoritten (heen 4 uur, terug 2 uur en 45 minuten) en Baby heeft het belachelijk goed gedaan #trots.
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.quote:Einde van mijn verlof nadert hiermee ook.. vind het retespannend!
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:55 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen.
Het gaat gelukkig meestal goed, vriendin van mij heeft hetzelfde als jullie gedaan terwijl ze de regels prima weet want dit werkte idd en voelde voor haar veilig genoeg. Die keuze kan je altijd maken natuurlijk, wel handig om dan te weten welke alternatieven en risico’s er zijn.
Ik heb nog maar 1 dag een baby! Taart is net af gemaakt, straks nog een taart bij de Hema ophalen zodat we genoeg hebben. Vanavond cadeautjes inpakken en slingers ophangen en dan heb ik morgenochtend een dreumes.
Wat een knapperd!quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:
Nou wij schuiven een topic door.
1 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. Tot over 4 maanden!quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:
Nou wij schuiven een topic door.
1 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb.quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.
Maar ook nu ligt hij nog wel eens tussen ons in als hij gaat spoken. Maar nu oud genoeg ook. En duwt zelf het dekbed gewoon weg. Vanmorgen kroop hij echter over me heen dus dat wordt ook weer extra oppassen.
Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisterenquote:Op zaterdag 23 september 2023 21:49 schreef Bami het volgende:
Wij hebben afgelopen woensdag ruim 10 uur gereden in 1 dag. Dat raad ik wel af.Wel met meerdere en langere stops natuurlijk, maar alsnog was dat wel wat teveel voor Pukje.
@:Lokasenna gefeliciteerd! Wat een heerlijk kind.
[..]
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb.
Had van ons bij de tweede ook niet gehoeven inderdaad. De kraamhulp die we bij de tweede kregen waren we ook absoluut niet tevreden overquote:Op zondag 24 september 2023 07:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisteren
Kaneel zou er zelfs het liefst nooit meer een binnen laten zegt hij.
Nou, als ie al toesloeg dan andersom - vannacht was NOG beter haha!quote:Op zondag 24 september 2023 07:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes @:Bami!![]()
Fijn van de goede nacht @:Debsterr! Pas op voor de Fok!wet
Tja.. toch gedaanquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:38 schreef Piles het volgende:
Hier kregen we als tip idd ook dat voedingskussen met kussensloop. Of een aankleedkussen. Hebben we 1 slaapje (onrustige periode van 4-7) geprobeerd, maar niks voor ons. Want je slaapt dan zelf echt niet. Dus nu maar gewoon weer in de co-sleeper, waar vriendin er prima bij kan om te aaien.
[..]
Stoer! Ik zie het ons nog niet doen![]()
Hoe doe je dat met maxi-cosi dan eigenlijk, want daar mogen ze niet zo lang in toch?
[..]
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.
Ach ja, overleeft ie vast welquote:Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:
Tja.. toch gedaan. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...quote:En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!
Haha uiteraardquote:Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept![]()
. Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dagquote:Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Tja.. toch gedaan. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.
En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!
Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept![]()
. Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
Dat laatste is herkenbaar hier. Vooral voor mijn vriendin. Ik had bij mijn zus al gezien dat het zwaar kan zijn. Het wordt wel steeds wat beter is mijn ervaring. Of we worden er zelf beter in. Maar mopperdagen zijn al een tijdje soms ook nog leuk.quote:Op maandag 25 september 2023 16:23 schreef Piles het volgende:
Ik denk/hoop dat we hier in een sprongetje zitten. Man man wat een chagrijn deze dagen![]()
Gisteravond bijna de HAP gebeld omdat ie uit slaap echt keihard begon te krijsen. Niet eerder zo intens, dus we dachten dat het wel iets van pijn moest zijn. Eerst maar fles geprobeerd, sliep ie daarna weer verder. Kleine voorwaarschuwing qua hongersignaal was leuk geweest![]()
Vannacht wel lekker slaap ingehaald, maar overdag weer moeizaam. Maar hoort erbij zeggen ze. We vinden het allebei een stuk taaier dan gedacht, zo'n baby
Ow, ik las her en der één uur achter elkaar met een maximum van twee uur per dag! Vandaar mijn reactie!quote:Op maandag 25 september 2023 19:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dag
Herkenbaar hoor! Drie weken geleden vonden (en vinden) wij het ook echt pittig allemaal, ontroostbare krijsende baby. Vaak genoeg gedacht; waar zijn we in godsnaam aan begonnen. Maar er komt inderdaad écht een/dé dag!quote:Op maandag 25 september 2023 16:28 schreef Piles het volgende:
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |