abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210723724
Hier is R. inmiddels 8 weken, ben ik net weer aan het werk en heeft vriendin gelukkig nog verlof tot eind november. Heel fijn, met hoe het nu gaat :P
Krampjes, verstopping, wisselen van borst naar kunst. Overdag niet willen slapen, zeker niet in bed. En vooral slaapjes van 20 minuten 8)7
S nachts nog vaak onrustig, dus weer even terug bij puckababy ipv slaapzak. Kijken hoe dat gaat :)
  zaterdag 23 september 2023 @ 09:40:07 #77
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210723745
Mijn man slaapt ook al ruim anderhalve maand in het logeerbed op zolder. Terwijl baby gewoon lekker rustig slaapt en doorslaapt inmiddels. Maar hij pakt net iets meer slaap daar ofzo. Achja, prima ^O^

Ik slaap overdag regelmatig met baby op bank of in bed. Heb eerlijk gezegd nog nooit de veilig samen slapen regels gelezen. Maar met de oudste ging het altijd goed en nu met de baby gaat het ook prima.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210724293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 05:06 schreef alpeko het volgende:

[..]
We hadden ook een babynestje maar dat is toch echt wel anders. Richtlijnen zijn leuk maar als slapen in de wieg niet lukt ga je toch dingen proberen.
Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen. :D

Het gaat gelukkig meestal goed, vriendin van mij heeft hetzelfde als jullie gedaan terwijl ze de regels prima weet want dit werkte idd en voelde voor haar veilig genoeg. Die keuze kan je altijd maken natuurlijk, wel handig om dan te weten welke alternatieven en risico’s er zijn.

Ik heb nog maar 1 dag een baby! Taart is net af gemaakt, straks nog een taart bij de Hema ophalen zodat we genoeg hebben. Vanavond cadeautjes inpakken en slingers ophangen en dan heb ik morgenochtend een dreumes. :o
pi_210724547
Hier kregen we als tip idd ook dat voedingskussen met kussensloop. Of een aankleedkussen. Hebben we 1 slaapje (onrustige periode van 4-7) geprobeerd, maar niks voor ons. Want je slaapt dan zelf echt niet. Dus nu maar gewoon weer in de co-sleeper, waar vriendin er prima bij kan om te aaien.

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:52 schreef Anne het volgende:

Afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met zijn drietjes, naar Zeeland! Veel gedaan, best lange autoritten (heen 4 uur, terug 2 uur en 45 minuten) en Baby heeft het belachelijk goed gedaan #trots O+.
Stoer! Ik zie het ons nog niet doen :D
Hoe doe je dat met maxi-cosi dan eigenlijk, want daar mogen ze niet zo lang in toch? :@
quote:
Einde van mijn verlof nadert hiermee ook.. vind het retespannend!
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.
pi_210725988
De meeste baby's hebben sowieso binnen 4 uur wel weer eten nodig en voor jezelf is zo lang autorijden ook niet verstandig. Wij zijn nu twee keer heen en weer naar Duitsland gegaan, dat is ook een goede 4-5 uur rijden. Dan stoppen we na twee uur, even voeden, baby plat laten liggen en zelf ook even wat eten, benen strekken en tanken. Het duurt wat langer maar dat is ook best relaxed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210726403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 10:55 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen. :D

Het gaat gelukkig meestal goed, vriendin van mij heeft hetzelfde als jullie gedaan terwijl ze de regels prima weet want dit werkte idd en voelde voor haar veilig genoeg. Die keuze kan je altijd maken natuurlijk, wel handig om dan te weten welke alternatieven en risico’s er zijn.

Ik heb nog maar 1 dag een baby! Taart is net af gemaakt, straks nog een taart bij de Hema ophalen zodat we genoeg hebben. Vanavond cadeautjes inpakken en slingers ophangen en dan heb ik morgenochtend een dreumes. :o
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.

Maar ook nu ligt hij nog wel eens tussen ons in als hij gaat spoken. Maar nu oud genoeg ook. En duwt zelf het dekbed gewoon weg. Vanmorgen kroop hij echter over me heen dus dat wordt ook weer extra oppassen.

Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 23-09-2023 16:10:47 ]
pi_210726865
Nou wij schuiven een topic door. :D

1 jaar geleden:

Nu:

zaterdag 23 september 2023 @ 17:32:19 #83
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210727029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:

1 jaar geleden:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een knapperd! O+
|| justdiggit.org ||
pi_210728503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:

1 jaar geleden:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. Tot over 4 maanden!
pi_210729432
Wij hebben afgelopen woensdag ruim 10 uur gereden in 1 dag. Dat raad ik wel af. :') Wel met meerdere en langere stops natuurlijk, maar alsnog was dat wel wat teveel voor Pukje.

@Lokasenna gefeliciteerd! Wat een heerlijk kind. O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.

Maar ook nu ligt hij nog wel eens tussen ons in als hij gaat spoken. Maar nu oud genoeg ook. En duwt zelf het dekbed gewoon weg. Vanmorgen kroop hij echter over me heen dus dat wordt ook weer extra oppassen.

Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb. :D
  zondag 24 september 2023 @ 06:30:08 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210731349
Hiep hiep Loka en Bami *O*

Poh, goede nacht is goed O+. Drama krampjes voor we gingen slapen, ze kwam om 23 uur (lagen een uurtje) ook meteen weer voor eten dus was er bang voor. Maar toen was het half 3 en nu dus pas weer *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 24 september 2023 @ 07:19:40 #87
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210731758
Gefeliciteerd met je dreumes @Bami! O+

Fijn van de goede nacht @Debsterr! Pas op voor de Fok!wet :+
|| justdiggit.org ||
pi_210732133
Gefeliciteerd @Bami en Pukje. O+
pi_210732169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 21:49 schreef Bami het volgende:
Wij hebben afgelopen woensdag ruim 10 uur gereden in 1 dag. Dat raad ik wel af. :') Wel met meerdere en langere stops natuurlijk, maar alsnog was dat wel wat teveel voor Pukje.

@:Lokasenna gefeliciteerd! Wat een heerlijk kind. O+
[..]
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb. :D
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisteren _O-
Kaneel zou er zelfs het liefst nooit meer een binnen laten zegt hij. :P
  zondag 24 september 2023 @ 08:25:04 #90
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210732706
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 07:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisteren _O-
Kaneel zou er zelfs het liefst nooit meer een binnen laten zegt hij. :P
Had van ons bij de tweede ook niet gehoeven inderdaad. De kraamhulp die we bij de tweede kregen waren we ook absoluut niet tevreden over :N
|| justdiggit.org ||
pi_210743854
Bedankt voor de felicitaties. O+ Ze snapte er natuurlijk weinig van maar heeft zich wel erg goed vermaakt!

Ik schuif officieel natuurlijk een topic door maar blijf hier heus wel een beetje meelezen nog. ;) Fijn van de goede nacht Debs!
pi_210749181
quote:
17s.gif Op zondag 24 september 2023 07:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes @:Bami! O+

Fijn van de goede nacht @:Debsterr! Pas op voor de Fok!wet :+
Nou, als ie al toesloeg dan andersom - vannacht was NOG beter haha!

Lijkt erop dat ze het koud had :@ verwarmen het bedje nu weer en ze slaapt veel beter :@
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210749711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:38 schreef Piles het volgende:
Hier kregen we als tip idd ook dat voedingskussen met kussensloop. Of een aankleedkussen. Hebben we 1 slaapje (onrustige periode van 4-7) geprobeerd, maar niks voor ons. Want je slaapt dan zelf echt niet. Dus nu maar gewoon weer in de co-sleeper, waar vriendin er prima bij kan om te aaien.
[..]
Stoer! Ik zie het ons nog niet doen :D
Hoe doe je dat met maxi-cosi dan eigenlijk, want daar mogen ze niet zo lang in toch? :@
[..]
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.
Tja.. toch gedaan :@. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.

En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!

Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept }:| :'). Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
pi_210749847
Ik denk/hoop dat we hier in een sprongetje zitten. Man man wat een chagrijn deze dagen 8)7
Gisteravond bijna de HAP gebeld omdat ie uit slaap echt keihard begon te krijsen. Niet eerder zo intens, dus we dachten dat het wel iets van pijn moest zijn. Eerst maar fles geprobeerd, sliep ie daarna weer verder. Kleine voorwaarschuwing qua hongersignaal was leuk geweest }:|
Vannacht wel lekker slaap ingehaald, maar overdag weer moeizaam. Maar hoort erbij zeggen ze. We vinden het allebei een stuk taaier dan gedacht, zo'n baby :@
pi_210749898
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:
Tja.. toch gedaan :@. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.
Ach ja, overleeft ie vast wel :)
Hier gingen we vorige week even naar de osteopaat en kwamen in een monsterfile... ipv 10 minuten anderhalf uur in de (hete) auto :X
Daardoor kreeg ie ook honger (niks mee, want ja...). Ook weer leermoment: altijd flesje + noodverpakking voeding mee.
quote:
En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...
quote:
Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept }:| :'). Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
Haha uiteraard :D Alsof ze het er om doen! Hier krijg ik ook vaak een lachje als ie daarna op schoot zn luier volblaast. Om daarna een lachje van mama te krijgen :{w :D
pi_210751710
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dag ;)
pi_210751732
Gefeliciteerd nog @Bami *O* Een heuse dreumes!
pi_210751898
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 16:23 schreef Piles het volgende:
Ik denk/hoop dat we hier in een sprongetje zitten. Man man wat een chagrijn deze dagen 8)7
Gisteravond bijna de HAP gebeld omdat ie uit slaap echt keihard begon te krijsen. Niet eerder zo intens, dus we dachten dat het wel iets van pijn moest zijn. Eerst maar fles geprobeerd, sliep ie daarna weer verder. Kleine voorwaarschuwing qua hongersignaal was leuk geweest }:|
Vannacht wel lekker slaap ingehaald, maar overdag weer moeizaam. Maar hoort erbij zeggen ze. We vinden het allebei een stuk taaier dan gedacht, zo'n baby :@
Dat laatste is herkenbaar hier. Vooral voor mijn vriendin. Ik had bij mijn zus al gezien dat het zwaar kan zijn. Het wordt wel steeds wat beter is mijn ervaring. Of we worden er zelf beter in. Maar mopperdagen zijn al een tijdje soms ook nog leuk.

En slapen blijft wisselvallig. Vannacht van 19:30 tot 7:20. Dat is zijn langste slaapje ooit en tevens voor het eerst dat ie zo laat pas wakker wordt/werd gemaakt. We moesten werken. Maar daar ging wel een dag met maar 1:15 uur slaap aan vooraf. Na de ochtend was hij wel klaar met slapen maar hij verder wel super vrolijk en ietwat hyper. Maar vorige week ook nachten met nog geen 6 uur slaap.

Hij is in 1 maand tijd terug van 5 naar 3 flessen. Alleen nog de ochtend, 15u en die avond fles. Eten gaat zo goed. 1,5 boterham. Vandaag ook gewone hele gekookte wortels op. En dat zonder tanden. Maar hij kauwt er netjes op. En kan met wat hulp ook al zelf eten zijn mond in krijgen. Hij zat helemaal trots aan tafel.
pi_210752623
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dag ;)
Ow, ik las her en der één uur achter elkaar met een maximum van twee uur per dag! Vandaar mijn reactie!
pi_210752670
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 16:28 schreef Piles het volgende:
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...
Herkenbaar hoor! Drie weken geleden vonden (en vinden) wij het ook echt pittig allemaal, ontroostbare krijsende baby. Vaak genoeg gedacht; waar zijn we in godsnaam aan begonnen. Maar er komt inderdaad écht een/dé dag! :Y. Hou vol!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')