abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210542067
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september
• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 06-09-2023 07:48:24 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210542094
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat mag, maar wij voeden samen een kind op. En dan neem je samen zulke besluiten.
Dat geldt voor vrijwel de gehele opvoeding inderdaad maar de praktijk leert dat dat voor borstvoeding vaak écht anders ligt. Daar bereik je meer door haar te steunen en naast haar te staan dan door je stemrecht in te zetten.

Ik hou er nu na twee posts verder ook over op, jullie relatie.
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:41:01 #3
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210542189
@Clubsoda, mag ik in de OP?
Ik ga haar hier Lilo noemen, dus Lilo, 18 juli O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210542304
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Clubsoda, mag ik in de OP?
Ik ga haar hier Lilo noemen, dus Lilo, 18 juli O+
Done!
pi_210542628
Samen beslissen is vaak prima, maar wanneer wanneer de besluiten gaan over het lichaam van de vrouw heeft die toch uiteindelijk wel het veto. :P
pi_210544054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 16:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
2x per nacht mocht ik willen en over 2 weken is ze al 1 :'(
Maar goed, hopelijk komt het bij jullie wel gewoon goed. :P
@lokasanne, zijn dat meer dan 2 voedingen nog? De gilletjes of even paniek tel ik niet mee. ;)
pi_210544144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:15 schreef Mathijz het volgende:

[..]
@:lokasanne, zijn dat meer dan 2 voedingen nog? De gilletjes of even paniek tel ik niet mee. ;)
Ik voed pas als ze op een andere manier niet weer in slaap komt. Maar meestal hoef ik haaralleen maar 10 minuten vast te houden.
pi_210546043
@Clubsoda ik ook graag :) Knorrie, 25 augustus
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210546405
quote:
17s.gif Op woensdag 6 september 2023 04:35 schreef Debsterr het volgende:
@:clubsoda ik ook graag :) Knorrie, 25 augustus
Check!
pi_210546450
Hier ook bijna een jaar en nog steeds steady 2 nachtvoedingen. Al heb ik ook heel erg niet het geduld om het 10 minuten op een andere manier te proberen, dus misschien zouden het minder voedingen kunnen zijn? Ik probeer altijd wel even te troosten, maar als dat resulteert in steeds harder huilen dan wordt het voeden.
Man krijgt daar wel relatief weinig van mee, heb niet het idee dat hij het heel erg als gebroken nachten ervaart. Ik wel natuurlijk, maar dat went ook wel weer vind ik.

Pukje stapt tegenwoordig aan 1 hand rond, beklimt hier op vakantie graag het hek om de veranda en begint steeds bewuster mama en papa te zeggen. O+

Qua borstvoeding trouwens eens dat de keuze aan de moeder is. Je moet het er zeker samen over kunnen hebben maar het is haar lijf en daarmee primair haar keuze.
pi_210546798
Ik heb altijd achter de keuze gestaan voor borstvoeding maar stond er net zo achter toen ze er mee wilde stoppen omdat het te veel van haar lichaam vroeg.

Voordeel was dat ik vanaf toen zelf ook kon voeden. Tevens ook nadeel in de nachten ;)
  woensdag 6 september 2023 @ 09:58:24 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210547170
Ik vind 2 voedingen ook niet zo gek op die leeftijd 's nachts. Wel kut, tuurlijk, maar niet vreemd of veel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210555565
Zo, dat was me een slechte nacht :') wegleggen was niet okay. Uiteindelijk heeft man haar nog 1,5 uur mee naar beneden genomen zodat ik even door kon slapen.
pi_210555631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 2 voedingen ook niet zo gek op die leeftijd 's nachts. Wel kut, tuurlijk, maar niet vreemd of veel.
Mja dit.

Hier is ze 8,5 maanden, maar nog steeds vrij klein. Ik troost mijzelf dan met de gedachten 'ze kan wel wat extra's gebruiken'. Heb dan ook echt geen zin om haar te troosten (en bijv 30min bezig te zijn) als ik het met 10min BV op kan lossen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210555637
quote:
17s.gif Op donderdag 7 september 2023 08:27 schreef Debsterr het volgende:
Zo, dat was me een slechte nacht :') wegleggen was niet okay. Uiteindelijk heeft man haar nog 1,5 uur mee naar beneden genomen zodat ik even door kon slapen.
Oei, die moet je niet teveel hebben nee!
  donderdag 7 september 2023 @ 16:04:10 #16
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210559411
Baaah, mijn ongesteldheid is eindelijk terug! :D
  vrijdag 8 september 2023 @ 15:12:03 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210569443
Niet ongesteld hier, maar wel al bijna twee weken bruinverlies met af en toe wat rood. Echt minimaal. Laat me dan gewoon ongesteld worden ipv dit geouwehoer ;(
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 8 september 2023 @ 16:56:02 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210570652
Ik ben al helemaal beu van het vloeien na de bevalling :') terwijl dat al prima met regulier maandverband op te vangen is. Hoop dat het hierna nog even een hele tijd wegblijft :P.
pi_210570722
B. is nu 3 maanden oud en heeft sinds een paar weken steeds vaker dat ze 's nachts maar 1 voeding nodig heeft. Na de fles van 7 uur duurt het wel even voordat ze in slaap valt. We houden haar dan wakker tot een uur of 8/half 9 en zijn dan ergens tussen een kwartier tot een uur bezig om haar in slaap te krijgen. Maar dat is niet meer dan een speentje terugduwen af en toe. Ze slaapt op haar eigen kamer dus soms lopen we wat af. :P

En dan komt ze ergens tussen 1 en 4 voor een nachtfles maar slaapt meestal bij het rechtop houden al weer in. Met een beetje geluk redt ze het dan tot 7 uur. Met pech moeten we om 5 uur nog een keer aan de bak.

Bij ons heeft het wel echt verschil gemaakt dat ze nu sinds een maandje een dag- nachtritme heeft waardoor we na de nachtfles geen moeite hoeven te doen om haar te laten slapen. En we haar 's avonds ook gewoon in slaap kunnen krijgen in haar bedje in plaats van rondlopen met de draagzak.
pi_210570778
Onze baby heeft toch nog leren kruipen voor haar eerste verjaardag, haha.
Langs de meubels lopen deed ze al wel.

Bloedverlies heb ik tot 3 maanden na de bevalling af en aan gehad. Een keer dacht ik dat het misschien mijn menstruatie was, maar achteraf was het toch nog een restje kraambloed denk ik, want daarna heb ik 8 maanden niets meer gezien.
pi_210575117
Nog gefeliciteerd @Debsterr :*.

(Oh oops, volgens mij moest dit in zwangerschap en geboorte, foutje :P).
  zaterdag 9 september 2023 @ 07:02:27 #22
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210575728
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Niet ongesteld hier, maar wel al bijna twee weken bruinverlies met af en toe wat rood. Echt minimaal. Laat me dan gewoon ongesteld worden ipv dit geouwehoer ;(
Mijn lijf heeft naar me geluisterd :')
Ongesteld, 7 weken na bevalling. Vorige keer duurde het wat langer volgens mij.
|| justdiggit.org ||
  zondag 10 september 2023 @ 04:52:46 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210587442
Gisteren voor het eerst naar een verjaardagsfeestje geweest met Knorrie, die deed het zo goed! Lekker liggen slapen in de wagen de hele middag.
pi_210587750
Oepsie

[ Bericht 98% gewijzigd door exode op 10-09-2023 08:29:11 (Ik heb toch helemaal geen bany meer) ]
pi_210587753
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 08:14 schreef exode het volgende:
Heel veel sterkte Majo!

Wij waren vergeten dat het gisteren vaarparade was in het dorp. Ik snapte vrijdag al niet dat ze in de Vecht zelfs dubbel 'geparkeerd' lagen en het zo enorm druk was overal.
Wij hadden dus een soort disco in de achtertuin en daarna een vuurwerkshow. Klonk erg gezellig, volgend jaar maar eens op tijd aan denken.

Ik wilde naar een Buitenhuis voor een rondleiding vandaag vanwege Open Monumentendag maar we hebben dus zo een verjaardag.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic :s)
pi_210587790
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 08:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic :s)
Heel raar, ik zit nooit in het babytopic, ik hoop niet dat de universe mij iets duidelijk probeert te maken ;)
pi_210603174
Onze eerste vakantie als gezin zit er op. Wat een cadeautje! Oke, het weer mocht wat minder maar wat zijn we nog meer gaan houden van onze jongen. Het was goed voor zijn band met papa en mama. De hele week tijd voor elkaar. En hij was zo lief en flexibel. Al hebben we wel geprobeerd om hem altijd 2 dagslaapjes in zijn bed te laten maken. Hij sliep ook geweldig. Iedere nacht vrijwel de klok rond en overdag zonder mopperen. En de heen en terugreis van dik 1,5 uur ging ook zonder kik. Hij ging gewoon slapen rond de tijd dat hij dat normaal in bed in ook doet.

Zwembad vond ie prachtig. Lekkere dobberen. Ook op het terras had ie de grootste lol. Regelmatig ook aanspraak van vreemden met opmerkingen als “is ie altijd zo vrolijk”. Veel lachende blikken zijn richting op. Helemaal trots als ie een knabbel of rijstwafeltje kreeg. Luidruchtig maar op een leuke manier. Dikke pret had ie.

Dit zullen we wel verdiend hebben na de zware periodes. Volgende week 8 maanden en nu een fase van meerdere weken waarin alles goed gaat. Nog altijd geen tandjes. Wel een volgende aanzet tot kruipen. Hij kan nu ook vooruit maar wel zonder de benen te gebruiken. Op naar nog meer van die weken!

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 11-09-2023 19:23:12 ]
pi_210604610
Klinkt heel fijn @alpeko O+. Wij hebben een ruime week Malaga op de planning staan volgend jaar eind mei. Ook zoveel in in!

Hier gaat alles nog steeds heel goed met Knorrie, helaas heb ik nu wel een borstontsteking te pakken.
pi_210604871
Oei, sterkte debsterr. Heb je veel pijn?

Rosie heeft vandaag 4 belegde boterhammen gegeten, een banaan, een mandarijn, twee liga's, een koekje (bedankt oma) en een kommetje aardappels met erwten. :')
Groeispurtje ofzo? :D
pi_210605130
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2023 18:42 schreef Debsterr het volgende:
Klinkt heel fijn @:alpeko O+. Wij hebben een ruime week Malaga op de planning staan volgend jaar eind mei. Ook zoveel in in!

Hier gaat alles nog steeds heel goed met Knorrie, helaas heb ik nu wel een borstontsteking te pakken.
Beterschap!

Iets moois om naar uit te kijken. Met 9 maanden heb je echt een heel ander kind. Dan is het baby er wel af. Ideaal moment dan. En Malaga O+
pi_210609314
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:04 schreef Lokasenna het volgende:
Oei, sterkte debsterr. Heb je veel pijn?

Rosie heeft vandaag 4 belegde boterhammen gegeten, een banaan, een mandarijn, twee liga's, een koekje (bedankt oma) en een kommetje aardappels met erwten. :')
Groeispurtje ofzo? :D
Pijn niet, had wel bijna 40 graden koorts gister. Behandeld met ultra sounds bij de fysio, toen piekte de koorts weer en ging ik nog onderuit terwijl ik Knorrie zat te voeden. Kon m’n man net op tijd zeggen haar te pakken…
pi_210609315
En wauw, lekker bunkeren Loka :D!
pi_210610504
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 september 2023 05:09 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Pijn niet, had wel bijna 40 graden koorts gister. Behandeld met ultra sounds bij de fysio, toen piekte de koorts weer en ging ik nog onderuit terwijl ik Knorrie zat te voeden. Kon m’n man net op tijd zeggen haar te pakken…
Huuu wat naar. :( Hopelijk trekt het snel weg! Je bent op de hoogte van de nieuwe richtlijnen om te koelen en vooral niet (extra) te kolven?

Haha wow Loka, wat een hoeveelheden!
pi_210610784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:08 schreef Bami het volgende:

[..]
Huuu wat naar. :( Hopelijk trekt het snel weg! Je bent op de hoogte van de nieuwe richtlijnen om te koelen en vooral niet (extra) te kolven?

Haha wow Loka, wat een hoeveelheden!
Yes, plus gisteren direct gebeld met lactatiekundige om 100% zeker te zijn van de juiste handelingen.
pi_210611512
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yes, plus gisteren direct gebeld met lactatiekundige om 100% zeker te zijn van de juiste handelingen.
Goed bezig! Met spoedig resultaat hopelijk. :*
pi_210622413
Helaas helaas… harde schijf zit er nog na 2 behandelingen, ze krijgt het ook niet weggedronken. Gelukkig geen koorts meer en productie op andere borst voldoet ruim (regelmatig verslikken en soms echt enorme slokken die ik haar hoor wegdrinken). Nu even afwachten tot de lactatiekundige terugbelt want huisarts gaf advies toch te gaan afkolven op de ontstoken borst om hopelijk de ontsteking er uit te trekken.
pi_210623730
Geen antibiotica gehad nog?
pi_210624320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 14:51 schreef Lokasenna het volgende:
Geen antibiotica gehad nog?
Nee, vanochtend wel besproken maar omdat ik geen koorts heb proberen we dat toch nog af te houden. Als het vrijdagochtend nog niet weg is of als de koorts terugkomt dan ga ik alsnog direct aan de antibiotica. Voor nu:
4x daags 1200 mg lecithine
Warmen voor het drinken, koelen na het drinken
PCM + ibu slikken
Morgenochtend met lactatiekundige kolven + ultra sound tegelijk
  donderdag 14 september 2023 @ 21:07:09 #39
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210637627
Beterschap Debster!!

E. was oververmoeid en wou niet slapen. Zo overstuur. Stond al 20 minuten te proberen. Dus mijn magische wapen erbij, de afzuigkap in de keuken op 2. Binnen twee seconden relaxed en is ze weg! :D Whoppa! Laatste week met groeispurtje bezig, ze komt nu twee keer snachts!

En ze rolt op haar rechterzij nu! :D En heeeel soms buik naar rug, ze haaaaat tummy time en ze begint door te krijgen hoe ze daar onderuit komt! :D Maar het lukt haar nog maar zelden! Hehe
pi_210671721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:07 schreef Bienelientjee het volgende:
Stond al 20 minuten te proberen.
"Al" 20 minuten 8)7 :D
Hier tellen we nog in uren :')

R. is nu 8 weken. We zijn gestopt met borstvoeding, dat werd m echt niet. Dus nu afbouwen met kolven en over op kunst. Geeft al wat rust in huis.
Nieuwe uitdaging is het slapen nu. Overdag slaapt ie alleen op ons meestal. Het lukt af en toe wel om m slapend weg te leggen, of hij valt zelf in slaap in bed (met wat hulp). Maar dan wordt ie na 1 minuut weer wakker. En valt ie weer in slaap, en na 1 minuut weer wakker }:|
S avonds nog regelmatig huilen (lang), dus voor 21u slapen lukt niet. S nachts slaapt ie 3-4 uur (prima), maar vanaf 4.00u wordt ie superonrustig in bed. Op ons slaapt ie dan weer prima :?

Dus het is weer flink zoeken (of doorbijten) tot het beter wordt. Wel onder behandeling bij osteopaat, hopelijk doet dat nog wat. En we willen nog even langs kinderfysiotherapeut, omdat hij toch wel veel spanning heeft en overstrekt.
pi_210672486
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 11:39 schreef Piles het volgende:

Wel onder behandeling bij osteopaat, hopelijk doet dat nog wat. En we willen nog even langs kinderfysiotherapeut, omdat hij toch wel veel spanning heeft en overstrekt.
Krampjes?
pi_210672543
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 12:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Krampjes?
Ja zou ook goed kunnen. Wel de periode van meeste krampjes, en wisselen van borstvoeding naar kunstvoeding...
pi_210672556
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 13:01 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja zou ook goed kunnen. Wel de periode van meeste krampjes, en wisselen van borstvoeding naar kunstvoeding...
Bij ons ging dat na overstappen wel beter maar dat kan ook toeval zijn. En we zijn ook infacol gaan gebruiken al merkten we daar niet veel verschil mee.
pi_210672583
Wij zijn aan het aftellen tot de 1e verjaardag zaterdag. :D

Pittig jaar gehad met baby, nieuwe baan, nieuw huis. Maar we zijn er goed doorheen gekomen met slechts enkele mental breakdowns. Vooral omdat langer dan 3 uur slapen er nog steeds niet in zit. :P

Maar kan me mijn leven niet meer voorstellen zonder haar. O+
Ik vind het leuk dat ze me steeds beter begrijpt en een paar woordjes zegt. Benieuwd wat het volgende jaar zal brengen!
pi_210672662
Hier is de verwachting dat mama snel geopereerd gaat worden met daarna een revalidatie van 6 weken zonder tillen zoals het er nu naar uit ziet. Morgen nog een consult met wat vragen. Baby niet mogen tillen betekent gewoon dat we iets moeten gaan verzinnen om wat ondersteuning te vragen. Komt vast goed maar geen leuk vooruitzicht om als mama toe te moeten kijken en weinig voor je kleine te kunnen betekenen. Plus dan kun je een nacht/dag zoals we za op zo hadden (slechts 2 uur slaap gehad) niet verdelen.

Maar gelukkig krijgen we inmiddels ook op de zware dagen de beloning van een glimlach O+ . 's Nachts was niks goed maar overdag doorbraken we zijn mood met een wandeling met uitzicht op veel groen (hij wordt op een of andere manier heel blij van bladeren en bomen). Hij heeft gister ook voor het eerst zelf op/in de schommel gezet. Trots was ie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 18-09-2023 13:26:31 ]
pi_210673006
T begint te kruipen, nu nog voornamelijk rond de tafel en de speeltegels. De spullen onder de tafel hebben maar een andere plek gekregen want dat is allemaal erg interessant om te grijpen.
pi_210674953
Pittig vooruitzicht van de operatie @alpeko - wat voor operatie is het precies? En lekker blij gekkie zeg O+
pi_210676086
quote:
17s.gif Op maandag 18 september 2023 17:27 schreef Debsterr het volgende:
Pittig vooruitzicht van de operatie @:alpeko - wat voor operatie is het precies? En lekker blij gekkie zeg O+
Hernia
pi_210676950
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 11:39 schreef Piles het volgende:

[..]
"Al" 20 minuten 8)7 :D
Hier tellen we nog in uren :')

R. is nu 8 weken. We zijn gestopt met borstvoeding, dat werd m echt niet. Dus nu afbouwen met kolven en over op kunst. Geeft al wat rust in huis.
Nieuwe uitdaging is het slapen nu. Overdag slaapt ie alleen op ons meestal. Het lukt af en toe wel om m slapend weg te leggen, of hij valt zelf in slaap in bed (met wat hulp). Maar dan wordt ie na 1 minuut weer wakker. En valt ie weer in slaap, en na 1 minuut weer wakker }:|
S avonds nog regelmatig huilen (lang), dus voor 21u slapen lukt niet. S nachts slaapt ie 3-4 uur (prima), maar vanaf 4.00u wordt ie superonrustig in bed. Op ons slaapt ie dan weer prima :?

Dus het is weer flink zoeken (of doorbijten) tot het beter wordt. Wel onder behandeling bij osteopaat, hopelijk doet dat nog wat. En we willen nog even langs kinderfysiotherapeut, omdat hij toch wel veel spanning heeft en overstrekt.
Maar het is toch helemaal niet gek dat hij op jullie wel/beter/langer slaapt? Biologisch gezien volkomen normaal en heel nuttig. Wel heel pittig in onze westerse samenleving natuurlijk, dat herken ik zeker!

Hier zondag de eerste verjaardag, zo’n gek idee dat mijn baby dan geen baby meer is!

Alpeko, dat klinkt pittig zeg! Sterkte met dat proces. ;(
pi_210688409
@Debsterr Hoe is het nu bij jou en met Knorrie? Is je borstontsteking al verholpen?
pi_210690100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef Bami het volgende:
@:Debsterr Hoe is het nu bij jou en met Knorrie? Is je borstontsteking al verholpen?
Nog een kleine harde plek maar gelukkig grotendeels hersteld! En productie lijkt prima te blijven. In nog geen week is ze 235 gram aangekomen :D. Wordt Spekkie ipv Knorrie denk ik O+
pi_210690153
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:23 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hernia
Oei, sterkte!
  woensdag 20 september 2023 @ 12:59:57 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_210694312
Ik vond bij het opruimen van de boekenkast nog een mint exemplaar van het zelfhulpboek "baby in een droomritme". Hier nog mensen interesse? Zes euro inclusief versturen.
disclaimer
  woensdag 20 september 2023 @ 16:25:17 #54
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210696237
Ze is gewoon alweer twee maanden, ongelooflijk hoe snel dat weer gaat. Maar oh, wat ben ik van Lilo aan het genieten O+ Ze is zo lief O+ Geen huilbaby maar een lachbaby O+
|| justdiggit.org ||
pi_210697651
quote:
17s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ze is gewoon alweer twee maanden, ongelooflijk hoe snel dat weer gaat. Maar oh, wat ben ik van Lilo aan het genieten O+ Ze is zo lief O+ Geen huilbaby maar een lachbaby O+
Wat fijn om te horen O+
pi_210698320
Onze dochter is vandaag 9 maanden O+
Nog steeds een ukkie, maar heb het idee dat ze wel aangekomen / gegroeid is. Sommige 62 kleding (ja… je leest het goed :s) ) beginnen te klein te worden. 2 oktober weer naar CB, ben benieuwd.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:26:28 #57
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210698524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef automatic_ het volgende:
Nog steeds een ukkie, maar heb het idee dat ze wel aangekomen / gegroeid is. Sommige 62 kleding (ja… je leest het goed :s) ) beginnen te klein te worden. 2 oktober weer naar CB, ben benieuwd.
:o

Ik heb net de 62 kleding van mijn oudste weer allemaal gewassen omdat Lilo daar nu in gaat passen, met 2 maand. Wat een ukkie inderdaad :D Wel cute, zo klein nog met 9 maanden O+
|| justdiggit.org ||
pi_210698900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef automatic_ het volgende:
Geniet er maar van ;) Klein is fijn. Hier past hij na 8 maanden niet meer in de kinderwagen en wipstoel maar zitten kan hij ook nog niet.
pi_210699866
quote:
17s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
:o

Ik heb net de 62 kleding van mijn oudste weer allemaal gewassen omdat Lilo daar nu in gaat passen, met 2 maand. Wat een ukkie inderdaad :D Wel cute, zo klein nog met 9 maanden O+
Haha bizar hè? En ja, best geinig om soms de reacties te zien als ze haar “skills” laat zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
Geniet er maar van ;) Klein is fijn. Hier past hij na 8 maanden niet meer in de kinderwagen en wipstoel maar zitten kan hij ook nog niet.
Dat is weer het andere uiterste haha. Onze zoon was vooral lang en zat met 5 / 6 mnd in de wandelwagen. Onze dochter past nog wel even in de kinderwagenbak. Gelukkig maar, want ze ligt het liefst op haar buik rond te kijken.
pi_210701316
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:00 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nog een kleine harde plek maar gelukkig grotendeels hersteld! En productie lijkt prima te blijven. In nog geen week is ze 235 gram aangekomen :D. Wordt Spekkie ipv Knorrie denk ik O+
Oh gelukkig! En wat goed. O+

quote:
17s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dat klinkt heerlijk! :D
pi_210719289
Vandaag had Rosie haar verjaardagsfeestje op het kdv. :D
Ik kreeg een filmpje dat de kindjes aan het zingen waren en ze een verjaardagshoed op had, erg schattig.
Ik was zelf vrij vandaag, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bumba taart te bakken :P
pi_210719381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:45 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag had Rosie haar verjaardagsfeestje op het kdv. :D
Ik kreeg een filmpje dat de kindjes aan het zingen waren en ze een verjaardagshoed op had, erg schattig.
Ik was zelf vrij vandaag, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bumba taart te bakken :P
Klinkt heel schattig O+. En veel plezier morgen!

Het is de afgelopen dagen krampjes festijn. Plus de cosleeper is lava dus heb vannacht maar met Knorrie op de bank geslapen (ben in bed bang dat ik het dekbed te hoog optrek) zodat m’n man nog wat uurtjes kon slapen.
pi_210719460
Ai, dat zijn lange nachten zo, pittig.
Dekbed vond ik ook eng ja met een hele kleine baby. Maar de bank weer eng met vallen. In bed met een dikke pyjama aan zonder dekbed beviel uiteindelijk het beste.

Wij hadden ook weer zo'n terror nacht met elk uur in de weer. :')
Het went nooit. :P
pi_210719467
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:53 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het is de afgelopen dagen krampjes festijn. Plus de cosleeper is lava dus heb vannacht maar met Knorrie op de bank geslapen (ben in bed bang dat ik het dekbed te hoog optrek) zodat m’n man nog wat uurtjes kon slapen.
Ik zou je vooral inlezen in veilig samen slapen. :) Gemiddeld genomen is dat veiliger in bed dan op de bank haha, ik klemde het dekbed tussen mijn benen.
Hopelijk worden de krampjes snel minder! :*

Klinkt heeel zoet Loka, veel plezier met het feestje! Hier is ook een taart in de maak. :D
pi_210719544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:02 schreef Lokasenna het volgende:
Ai, dat zijn lange nachten zo, pittig.
Dekbed vond ik ook eng ja met een hele kleine baby. Maar de bank weer eng met vallen. In bed met een dikke pyjama aan zonder dekbed beviel uiteindelijk het beste.

Wij hadden ook weer zo'n terror nacht met elk uur in de weer. :')
Het went nooit. :P
Ze rolt echt totaal nog niet heen en weer in haar slaap waardoor ik het op dit moment meer vertrouw op de bank dan in bed. Maar ga eens even wat meer research doen :).
  vrijdag 22 september 2023 @ 20:16:36 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_210719623
Ik legde de baby altijd heel hoog, zodat ze op geen enkele manier onder het dekbed komen.

Andere optie is baby OP het dekbed leggen. Met een slaapzak aan :)
disclaimer
pi_210719663
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:53 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wij deden een kussensloop om het voedingskussen en legden hem daarop tussen onze kussens in. Lag ie helemaal tegen het hoofdbord aan. Ruim boven dekbed. Stabiel. Kon je er zelf ook niet per ongeluk op gaan liggen. Tip van de kraamhulp.
pi_210719918
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:20 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wij deden een kussensloop om het voedingskussen en legden hem daarop tussen onze kussens in. Lag ie helemaal tegen het hoofdbord aan. Ruim boven dekbed. Stabiel. Kon je er zelf ook niet per ongeluk op gaan liggen. Tip van de kraamhulp.

Ons bed is maar 140 breed ;(. Dat is een beetje krap haha! Maar wel een goede tip :)
pi_210719960
Ik sliep en slaap ook nog steeds wel eens (overdag) op de bank met baby (10 weken alweer!) :Y. Wel op het (brede) ligelement, dus op de grond knikkeren zal niet snel gebeuren, maar bij de kleinste beweging ben ik sowieso ook al meteen wakker.

Afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met zijn drietjes, naar Zeeland! Veel gedaan, best lange autoritten (heen 4 uur, terug 2 uur en 45 minuten) en Baby heeft het belachelijk goed gedaan #trots O+.

Einde van mijn verlof nadert hiermee ook.. vind het retespannend!
pi_210721492
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kussensloop om voedingskussen geldt als babynestje en dat wordt afgeraden als slaapplek zonder toezicht (en slapende ouders geldt als geen toezicht). Kan natuurlijk prima werken en goed gaan, maar er zijn op basis van onderzoeken vrij duidelijke richtlijnen voor veilig samen slapen en daar valt dit niet binnen.

Ik leg(de) baby idd op dekbed met slaapzak/eigen dekentje, en dekbed dan ook nog tussen mijn knieën. En zelfs dat is nog niet helemaal conform de richtlijnen, dan had ik een wollen deken moeten gebruiken. Maar dat vond ik wel echt teveel gedoe. 🙈
pi_210721506
Bij ons ging tijdens echt heftige nachten man nog wel eens in het logeerbed liggen trouwens.
pi_210722329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Kussensloop om voedingskussen geldt als babynestje en dat wordt afgeraden als slaapplek zonder toezicht (en slapende ouders geldt als geen toezicht). Kan natuurlijk prima werken en goed gaan, maar er zijn op basis van onderzoeken vrij duidelijke richtlijnen voor veilig samen slapen en daar valt dit niet binnen.

Ik leg(de) baby idd op dekbed met slaapzak/eigen dekentje, en dekbed dan ook nog tussen mijn knieën. En zelfs dat is nog niet helemaal conform de richtlijnen, dan had ik een wollen deken moeten gebruiken. Maar dat vond ik wel echt teveel gedoe. 🙈
We hadden ook een babynestje maar dat is toch echt wel anders. Richtlijnen zijn leuk maar als slapen in de wieg niet lukt ga je toch dingen proberen.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 23-09-2023 05:44:34 ]
pi_210722337
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:45 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ons bed is maar 140 breed ;(. Dat is een beetje krap haha! Maar wel een goede tip :)
Ik vind 180 al krap met 3 :D
pi_210722545
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:39 schreef Bami het volgende:
Bij ons ging tijdens echt heftige nachten man nog wel eens in het logeerbed liggen trouwens.
De mijne slaapt nog steeds regelmatig op de bank :P
Baby slaat en schopt hem altijd in haar (pogingen tot) slaap. :')
pi_210723696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:39 schreef Bami het volgende:
Ik lig al de hele week in het logeerbed :@
Eerste week werken (gelukkig wel vanuit huis).
pi_210723724
Hier is R. inmiddels 8 weken, ben ik net weer aan het werk en heeft vriendin gelukkig nog verlof tot eind november. Heel fijn, met hoe het nu gaat :P
Krampjes, verstopping, wisselen van borst naar kunst. Overdag niet willen slapen, zeker niet in bed. En vooral slaapjes van 20 minuten 8)7
S nachts nog vaak onrustig, dus weer even terug bij puckababy ipv slaapzak. Kijken hoe dat gaat :)
  zaterdag 23 september 2023 @ 09:40:07 #77
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210723745
Mijn man slaapt ook al ruim anderhalve maand in het logeerbed op zolder. Terwijl baby gewoon lekker rustig slaapt en doorslaapt inmiddels. Maar hij pakt net iets meer slaap daar ofzo. Achja, prima ^O^

Ik slaap overdag regelmatig met baby op bank of in bed. Heb eerlijk gezegd nog nooit de veilig samen slapen regels gelezen. Maar met de oudste ging het altijd goed en nu met de baby gaat het ook prima.
|| justdiggit.org ||
pi_210724293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 05:06 schreef alpeko het volgende:

[..]
We hadden ook een babynestje maar dat is toch echt wel anders. Richtlijnen zijn leuk maar als slapen in de wieg niet lukt ga je toch dingen proberen.
Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen. :D

Het gaat gelukkig meestal goed, vriendin van mij heeft hetzelfde als jullie gedaan terwijl ze de regels prima weet want dit werkte idd en voelde voor haar veilig genoeg. Die keuze kan je altijd maken natuurlijk, wel handig om dan te weten welke alternatieven en risico’s er zijn.

Ik heb nog maar 1 dag een baby! Taart is net af gemaakt, straks nog een taart bij de Hema ophalen zodat we genoeg hebben. Vanavond cadeautjes inpakken en slingers ophangen en dan heb ik morgenochtend een dreumes. :o
pi_210724547
Hier kregen we als tip idd ook dat voedingskussen met kussensloop. Of een aankleedkussen. Hebben we 1 slaapje (onrustige periode van 4-7) geprobeerd, maar niks voor ons. Want je slaapt dan zelf echt niet. Dus nu maar gewoon weer in de co-sleeper, waar vriendin er prima bij kan om te aaien.

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:52 schreef Anne het volgende:

Afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met zijn drietjes, naar Zeeland! Veel gedaan, best lange autoritten (heen 4 uur, terug 2 uur en 45 minuten) en Baby heeft het belachelijk goed gedaan #trots O+.
Stoer! Ik zie het ons nog niet doen :D
Hoe doe je dat met maxi-cosi dan eigenlijk, want daar mogen ze niet zo lang in toch? :@
quote:
Einde van mijn verlof nadert hiermee ook.. vind het retespannend!
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.
pi_210725988
De meeste baby's hebben sowieso binnen 4 uur wel weer eten nodig en voor jezelf is zo lang autorijden ook niet verstandig. Wij zijn nu twee keer heen en weer naar Duitsland gegaan, dat is ook een goede 4-5 uur rijden. Dan stoppen we na twee uur, even voeden, baby plat laten liggen en zelf ook even wat eten, benen strekken en tanken. Het duurt wat langer maar dat is ook best relaxed.
pi_210726403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 10:55 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja heel herkenbaar! Hier ook, alleen dan wel met de veilig samen slapen regels ernaast om het zo veilig mogelijk te doen. :D

Het gaat gelukkig meestal goed, vriendin van mij heeft hetzelfde als jullie gedaan terwijl ze de regels prima weet want dit werkte idd en voelde voor haar veilig genoeg. Die keuze kan je altijd maken natuurlijk, wel handig om dan te weten welke alternatieven en risico’s er zijn.

Ik heb nog maar 1 dag een baby! Taart is net af gemaakt, straks nog een taart bij de Hema ophalen zodat we genoeg hebben. Vanavond cadeautjes inpakken en slingers ophangen en dan heb ik morgenochtend een dreumes. :o
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.

Maar ook nu ligt hij nog wel eens tussen ons in als hij gaat spoken. Maar nu oud genoeg ook. En duwt zelf het dekbed gewoon weg. Vanmorgen kroop hij echter over me heen dus dat wordt ook weer extra oppassen.

Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 23-09-2023 16:10:47 ]
pi_210726865
Nou wij schuiven een topic door. :D

1 jaar geleden:

Nu:

zaterdag 23 september 2023 @ 17:32:19 #83
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210727029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:

1 jaar geleden:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een knapperd! O+
|| justdiggit.org ||
pi_210728503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:10 schreef Lokasenna het volgende:

1 jaar geleden:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. Tot over 4 maanden!
pi_210729432
Wij hebben afgelopen woensdag ruim 10 uur gereden in 1 dag. Dat raad ik wel af. :') Wel met meerdere en langere stops natuurlijk, maar alsnog was dat wel wat teveel voor Pukje.

@Lokasenna gefeliciteerd! Wat een heerlijk kind. O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daarom lag hij ook al snel op zijn eigen kamer in een ledikant. Na paar weken. En ik vertrouw toch ook wel op het advies van de kraamhulp wat niet bepaald een groentje was.

Maar ook nu ligt hij nog wel eens tussen ons in als hij gaat spoken. Maar nu oud genoeg ook. En duwt zelf het dekbed gewoon weg. Vanmorgen kroop hij echter over me heen dus dat wordt ook weer extra oppassen.

Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb. :D
  zondag 24 september 2023 @ 06:30:08 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210731349
Hiep hiep Loka en Bami *O*

Poh, goede nacht is goed O+. Drama krampjes voor we gingen slapen, ze kwam om 23 uur (lagen een uurtje) ook meteen weer voor eten dus was er bang voor. Maar toen was het half 3 en nu dus pas weer *O*
  zondag 24 september 2023 @ 07:19:40 #87
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210731758
Gefeliciteerd met je dreumes @Bami! O+

Fijn van de goede nacht @Debsterr! Pas op voor de Fok!wet :+
|| justdiggit.org ||
pi_210732133
Gefeliciteerd @Bami en Pukje. O+
pi_210732169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 21:49 schreef Bami het volgende:
Wij hebben afgelopen woensdag ruim 10 uur gereden in 1 dag. Dat raad ik wel af. :') Wel met meerdere en langere stops natuurlijk, maar alsnog was dat wel wat teveel voor Pukje.

@:Lokasenna gefeliciteerd! Wat een heerlijk kind. O+
[..]
Oh ja ik dus juist niet haha, mijn kraamhulp zat al heel lang in het vak maar gaf daarmee soms ook best wel adviezen die achterhaald zijn. Heb in mijn naïviteit daar toen wel naar geluisterd, maar ben blij dat ik voor een eventuele tweede ooit nu meer kennis heb. :D
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisteren _O-
Kaneel zou er zelfs het liefst nooit meer een binnen laten zegt hij. :P
  zondag 24 september 2023 @ 08:25:04 #90
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210732706
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 07:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik zou een volgende keer ook zeker niet meer veel naar de kraamhulp luisteren _O-
Kaneel zou er zelfs het liefst nooit meer een binnen laten zegt hij. :P
Had van ons bij de tweede ook niet gehoeven inderdaad. De kraamhulp die we bij de tweede kregen waren we ook absoluut niet tevreden over :N
|| justdiggit.org ||
pi_210743854
Bedankt voor de felicitaties. O+ Ze snapte er natuurlijk weinig van maar heeft zich wel erg goed vermaakt!

Ik schuif officieel natuurlijk een topic door maar blijf hier heus wel een beetje meelezen nog. ;) Fijn van de goede nacht Debs!
pi_210749181
quote:
17s.gif Op zondag 24 september 2023 07:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes @:Bami! O+

Fijn van de goede nacht @:Debsterr! Pas op voor de Fok!wet :+
Nou, als ie al toesloeg dan andersom - vannacht was NOG beter haha!

Lijkt erop dat ze het koud had :@ verwarmen het bedje nu weer en ze slaapt veel beter :@
pi_210749711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:38 schreef Piles het volgende:
Hier kregen we als tip idd ook dat voedingskussen met kussensloop. Of een aankleedkussen. Hebben we 1 slaapje (onrustige periode van 4-7) geprobeerd, maar niks voor ons. Want je slaapt dan zelf echt niet. Dus nu maar gewoon weer in de co-sleeper, waar vriendin er prima bij kan om te aaien.
[..]
Stoer! Ik zie het ons nog niet doen :D
Hoe doe je dat met maxi-cosi dan eigenlijk, want daar mogen ze niet zo lang in toch? :@
[..]
Snap ik, weken vliegen ook echt voorbij! Lijkt me ook weer een hele nieuwe fase/ritme, met opvang enzo.
Tja.. toch gedaan :@. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.

En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!

Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept }:| :'). Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
pi_210749847
Ik denk/hoop dat we hier in een sprongetje zitten. Man man wat een chagrijn deze dagen 8)7
Gisteravond bijna de HAP gebeld omdat ie uit slaap echt keihard begon te krijsen. Niet eerder zo intens, dus we dachten dat het wel iets van pijn moest zijn. Eerst maar fles geprobeerd, sliep ie daarna weer verder. Kleine voorwaarschuwing qua hongersignaal was leuk geweest }:|
Vannacht wel lekker slaap ingehaald, maar overdag weer moeizaam. Maar hoort erbij zeggen ze. We vinden het allebei een stuk taaier dan gedacht, zo'n baby :@
pi_210749898
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:
Tja.. toch gedaan :@. Onderweg natuurlijk wel eruit gehad voor een voeding! Maar per dag heeft ie er wel meer dan 2 uur in gezeten, zeker op de vertrek- en aankomstdag.
Ach ja, overleeft ie vast wel :)
Hier gingen we vorige week even naar de osteopaat en kwamen in een monsterfile... ipv 10 minuten anderhalf uur in de (hete) auto :X
Daardoor kreeg ie ook honger (niks mee, want ja...). Ook weer leermoment: altijd flesje + noodverpakking voeding mee.
quote:
En trust me; ik vond het ook heel spannend. Maar ik vond het uiteindelijk makkelijker dan thuis!
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...
quote:
Toen we vertrokken trouwens had ie na 10 minuten zichzelf en zijn nieuwe boxpakje ondergepoept }:| :'). Ik wilde niet weer terug naar huis, dus op de parkeerplaats van een Jumbo verschoond en omgekleed. En de boel meteen in de wasmachine gegooid in het vakantiehuisje! Ideaal dat we die hadden!
Haha uiteraard :D Alsof ze het er om doen! Hier krijg ik ook vaak een lachje als ie daarna op schoot zn luier volblaast. Om daarna een lachje van mama te krijgen :{w :D
pi_210751710
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 16:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dag ;)
pi_210751732
Gefeliciteerd nog @Bami *O* Een heuse dreumes!
pi_210751898
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 16:23 schreef Piles het volgende:
Ik denk/hoop dat we hier in een sprongetje zitten. Man man wat een chagrijn deze dagen 8)7
Gisteravond bijna de HAP gebeld omdat ie uit slaap echt keihard begon te krijsen. Niet eerder zo intens, dus we dachten dat het wel iets van pijn moest zijn. Eerst maar fles geprobeerd, sliep ie daarna weer verder. Kleine voorwaarschuwing qua hongersignaal was leuk geweest }:|
Vannacht wel lekker slaap ingehaald, maar overdag weer moeizaam. Maar hoort erbij zeggen ze. We vinden het allebei een stuk taaier dan gedacht, zo'n baby :@
Dat laatste is herkenbaar hier. Vooral voor mijn vriendin. Ik had bij mijn zus al gezien dat het zwaar kan zijn. Het wordt wel steeds wat beter is mijn ervaring. Of we worden er zelf beter in. Maar mopperdagen zijn al een tijdje soms ook nog leuk.

En slapen blijft wisselvallig. Vannacht van 19:30 tot 7:20. Dat is zijn langste slaapje ooit en tevens voor het eerst dat ie zo laat pas wakker wordt/werd gemaakt. We moesten werken. Maar daar ging wel een dag met maar 1:15 uur slaap aan vooraf. Na de ochtend was hij wel klaar met slapen maar hij verder wel super vrolijk en ietwat hyper. Maar vorige week ook nachten met nog geen 6 uur slaap.

Hij is in 1 maand tijd terug van 5 naar 3 flessen. Alleen nog de ochtend, 15u en die avond fles. Eten gaat zo goed. 1,5 boterham. Vandaag ook gewone hele gekookte wortels op. En dat zonder tanden. Maar hij kauwt er netjes op. En kan met wat hulp ook al zelf eten zijn mond in krijgen. Hij zat helemaal trots aan tafel.
pi_210752623
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het is twee uur achter elkaar hè, niet twee uur per dag ;)
Ow, ik las her en der één uur achter elkaar met een maximum van twee uur per dag! Vandaar mijn reactie!
pi_210752670
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 16:28 schreef Piles het volgende:
Chill! Ik kijk er ook echt naar uit om met m op stap te gaan, maar vinden we nu echt ff te pittig allebei, met die huilbuien. Maar er komt een dag...
Herkenbaar hoor! Drie weken geleden vonden (en vinden) wij het ook echt pittig allemaal, ontroostbare krijsende baby. Vaak genoeg gedacht; waar zijn we in godsnaam aan begonnen. Maar er komt inderdaad écht een/dé dag! :Y. Hou vol!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')