abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2023 @ 20:55:03 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210533435
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:03 schreef Lokasenna het volgende:
Menstruatie is nu echt terug. Heeft toch nog bijna een jaar geduurd :P
Oh wauw! Hier met volledige BV gewoon na 3 maanden weer ongesteld ;( Was bij m’n zoon destijds ook. Echt hatelijk _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210534709
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Heb ook wel een spiraal, dus met de combi van die en volledig borstvoeding inclusief nachtvoedingen verbaast het me op zich niet. Mis het ook niet. O-)

Hoe is het met alle babies hier? O+
  dinsdag 5 september 2023 @ 02:40:52 #278
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210535494
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 23:00 schreef Bami het volgende:
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Heb ook wel een spiraal, dus met de combi van die en volledig borstvoeding inclusief nachtvoedingen verbaast het me op zich niet. Mis het ook niet. O-)

Hoe is het met alle babies hier? O+
Hongerig :P

En de laatste dagen lekker genieten van wandelingen buiten O+ zo fijn nu ook met het betere weer!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 5 september 2023 @ 04:13:43 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210535793
Als ze geen last heeft van krampjes en dus niet de hele buurt bij elkaar krijst is onze baby echt super relaxed. Ze lacht ontzettend veel, zo lief O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210535815
Hier zitten we weer/nog op 100% kolven, omdat borstvoeding niet wil maar mn vriendin nog niet klaar is om het op te geven. Man, dat is idd een hoop gedoe :{
Tis dat ik nog niet aan het werk ben, maar kijk niet uit naar het moment dat dat wel zo is.
Vind het vooral matig dat mn vriendin nergens tijd voor heeft omdat ze alleen maar bezig is met voeden, kolven, schoonmaken. En daardoor weinig tijd voor leuke dingen...

Verder lijkt R nu ook een verstopping te hebben, al 8 dagen niks. Maar volgens mij wel een hoop buikpijn, inclusief lawaai s nachts -O-
pi_210535870
Is een handsfree kolf een idee? Ik heb er een gekocht die je zo in je bh stopt en zou nooit meer terug willen, je krijgt er veel vrijheid mee terug. Kon ineens van alles doen tijdens het kolven en werd er een stuk minder ongelukkig van. Als je kindje niet meer heel mini is, kun je ook de kolfonderdelen afspoelen en in een ziplock in de koelkast bewaren en meerdere keren gebruiken, dan heb je niet de hele dag zoveel afwas.
  dinsdag 5 september 2023 @ 05:52:45 #282
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210535969
Wat ik lastig vindt nu is dat ik E. vergelijk met J. qua eten. J. was een monster, die dronk echt veel (flesvoeding), maar E. drinkt veel minder.

Ze groeit, ze is blij, ontwikkelt zich netjes, geen reacties op de melk, ze valt niet in slaap tijdens het drinken overdag, sliep vannacht zelfs van 8.30pm tot nu 4.30am!

Maar zodra ze de fles eruit duwt, blieft ze hem echt niet meer terug. Tot huilen of kokhalzen aan toe als ik het probeer!

We proberen vanaf vandaag een grotere maat, kijken of ze misschien een luie drinker is ofzo en dan wat meer binnen krijgt, maar ze zit al zeker anderhalve maand op dezelfde hoeveelheid met soms een paar uitschieters met wat meer. (Morgen 12 weken oud)

Misschien is ze gewoon een kleine eter? :D
pi_210536156
Waarom zou ze meer moeten drinken? Ik weet niet veel van welke hoeveelheden normaal zijn, maar als ze aangeeft dat ze genoeg heeft, zou ik dat bij een groeiende, blije baby serieus nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 05-09-2023 07:37:49 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210536251
Had niet over verstopping moeten beginnen :')
Net 4 porties in 1 keer over het aankleedkussen. De dag is weer begonnen :Y)
Maar vooral blij dat het allemaal weer werkt, hopelijk wat minder buikpijn en beter slapen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 04:58 schreef Lokasenna het volgende:
Is een handsfree kolf een idee? Ik heb er een gekocht die je zo in je bh stopt en zou nooit meer terug willen, je krijgt er veel vrijheid mee terug. Kon ineens van alles doen tijdens het kolven en werd er een stuk minder ongelukkig van. Als je kindje niet meer heel mini is, kun je ook de kolfonderdelen afspoelen en in een ziplock in de koelkast bewaren en meerdere keren gebruiken, dan heb je niet de hele dag zoveel afwas.
Beide doen we al :P
Maar dan nog...
  dinsdag 5 september 2023 @ 08:45:59 #285
318361 Bienelientjee
pi_210536562
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom zou ze meer moeten drinken? Ik weet niet veel van welke hoeveelheden normaal zijn, maar als ze aangeeft dat ze genoeg heeft, zou ik dat bij een groeiende, blije baby serieus nemen.
Ik maak me zeker geen grote zorgen hoor! :D Het is alleen zo'n wereld van verschil met onze zoon die gemakkelijk twee extra flessen (misschien soms zelfs 2,5) op een dag naar binnen werkte!
  dinsdag 5 september 2023 @ 08:54:03 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210536625
Ze drinkt, ze is blij, ze slaapt en groeit... Laat het los. Echt, ieder kindje is anders en als je bv zou geven, zou het verschil je niet opgevallen zijn. Het is idd een wereld van verschil, maar dat geeft niks.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210537335
Eerste keer vakantie met de kleine. Wat een gesleep met spullen :D En dan hadden we nog een bedje en kinderstoel gehuurd ipv zelf meenemen. En dan heb ik een stationwagen. Hoe deden mijn ouders dat vroeger. Minder meenemen denk ik _O- Al hebben we niet een echt hele rare dingen mee. Geen wipstoel bijv. Weinig speelgoed. Wel een speelmat.

Waarschijnlijk wel de laatste maand kinderwagen. Hij past er maar net in nog. Al even geprobeerd in de buggy die we er van kunnen maken. Dat vond hij schitterend. Hij straalde van oor tot oor. Maar net te vroeg want hij kan nog altijd niet zelfstandig zitten.
pi_210537409
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:51 schreef Piles het volgende:
Had niet over verstopping moeten beginnen :')
Net 4 porties in 1 keer over het aankleedkussen. De dag is weer begonnen :Y)
Maar vooral blij dat het allemaal weer werkt, hopelijk wat minder buikpijn en beter slapen.
[..]
Beide doen we al :P
Maar dan nog...
Als het vooruitzicht echt langere tijd kolven is (lactatiekundige al langs gehad neem ik aan?) kan je ook overwegen onderdelen dubbel aan te schaffen. Met 1x per 24u dingen afwassen (en als je alles dubbel hebt kan je dus om de dag afwassen) en verder alleen even afspoelen ben je er dan toch al een stuk minder tijd aan kwijt hopelijk.
pi_210537704
Een baby voeden is de eerste maanden ook gewoon net een fulltime baan. Ik had dat in elk geval echt onderschat hoeveel tijd het zou kosten.
Inmiddels kost het geen uur per dag meer in totaal dus het wordt echt beter :P
  dinsdag 5 september 2023 @ 11:33:52 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210537859
Voeden is idd echt idioot tijdrovend. Ik deed makkelijk een uur over een voedingsronde en dan minimaal een keer of 10 per dag, clusteren 's avonds niet meegerekend. Het wordt beter, maar een lactatiekundige laten meekijken, is nooit verkeerd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210538148
Het lijkt erop dat we in de overgang naar 1 slaapje terechtgekomen zijn. Had wel gehoopt dat dat nog wat langer zou duren. :')
pi_210539704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:17 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt erop dat we in de overgang naar 1 slaapje terechtgekomen zijn. Had wel gehoopt dat dat nog wat langer zou duren. :')
Een loopje met de kinderwagen wilt bij ons nog wel eens helpen.

Ondertussen kijken wij uit naar het moment dat hij minder vaak in de avond en nacht komt. Nu is dat nog 2 keer en met 7 maanden gebroken nachten begint het wel op te breken.
pi_210540079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 10:39 schreef Bami het volgende:

[..]
Als het vooruitzicht echt langere tijd kolven is
Nou wat mij betreft dus niet. Tis allemaal al pittig genoeg (overdag slaapt ie heul moeilijk, eigenlijk alleen op ons). En ik ga over 1,5 week weer aan het werk...
quote:
(lactatiekundige al langs gehad neem ik aan?)
Ja joh, al 3 keer. Inmiddels 6 weken aan het prutsen, dus mijn geduld is wel op qua borstvoeding. Jammer, maar helaas.
pi_210540135
Ik begrijp de wanhoop heel goed, maar ik wil je toch het ongevraagde advies geven om hierin niet jouw mening dat het gedoe is door te drammen. Borstvoeding is voor veel vrouwen veel meer dan een set praktische bezwaren, er komt heel veel emotie bij kijken. Ik ken meerdere verhalen waarin de wens van de partner om te stoppen en de behoefte van de moeder om door te zitten enorm botsten en dat echt een poos tot wrijving heeft geleid. Als zij wil doorzetten zou ik haar proberen hierin te steunen. Als je ziet dat het een te zware wissel op haar trekt, hier open over praten zonder aan te sturen op stoppen. Het is vaak heel belangrijk dat je kan stoppen met borstvoeding als je hier zelf klaar voor bent, want eenmaal begonnen met stoppen is er geen weg geen meer terug en daar kunnen mensen heel lang moeite mee blijven houden.

Veel sterkte met de situatie!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210540688
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:55 schreef Mathijz het volgende:

[..]
Een loopje met de kinderwagen wilt bij ons nog wel eens helpen.

Ondertussen kijken wij uit naar het moment dat hij minder vaak in de avond en nacht komt. Nu is dat nog 2 keer en met 7 maanden gebroken nachten begint het wel op te breken.
2x per nacht mocht ik willen en over 2 weken is ze al 1 :'(
Maar goed, hopelijk komt het bij jullie wel gewoon goed. :P
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:28:41 #296
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210541442
Mijn baby komt sinds de tweede week al maar 1 keer per nacht. Soms zelfs pas in de ochtend weer :@ De oudste ging ook vrij snel op max. 1 keer per nacht.

Maar volgens mij is daarin ook een verschil tussen borstvoedingsbaby's en flesvoedingsbaby's.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210541508
De mijne wordt niet meer wakker voor voeding. Alleen maar om te huilen of spelen :')
pi_210541646
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:34 schreef Piles het volgende:

[..]
Nou wat mij betreft dus niet. Tis allemaal al pittig genoeg (overdag slaapt ie heul moeilijk, eigenlijk alleen op ons). En ik ga over 1,5 week weer aan het werk...
[..]
Ja joh, al 3 keer. Inmiddels 6 weken aan het prutsen, dus mijn geduld is wel op qua borstvoeding. Jammer, maar helaas.
Ik vind trouwens dat je als man je mening hierover voor je moet houden en gewoon de moeder moet supporten in haar wensen. Maar goed.
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:44:58 #299
318361 Bienelientjee
pi_210541653
Wij zijn ook erg verrast met E. qua nachtvoedingen. Beide fles voeding, maar J. kwam elke 2/3 uur voor zeker het hele eerste jaar. E. doet het al weken op 1 voeding, soms een tweede rond 6 uur. Voelen ons verwend! :D
pi_210541940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik vind trouwens dat je als man je mening hierover voor je moet houden en gewoon de moeder moet supporten in haar wensen. Maar goed.
Dat mag, maar wij voeden samen een kind op. En dan neem je samen zulke besluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')