abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210542067
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september
• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 06-09-2023 07:48:24 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210542094
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat mag, maar wij voeden samen een kind op. En dan neem je samen zulke besluiten.
Dat geldt voor vrijwel de gehele opvoeding inderdaad maar de praktijk leert dat dat voor borstvoeding vaak écht anders ligt. Daar bereik je meer door haar te steunen en naast haar te staan dan door je stemrecht in te zetten.

Ik hou er nu na twee posts verder ook over op, jullie relatie.
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:41:01 #3
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210542189
@Clubsoda, mag ik in de OP?
Ik ga haar hier Lilo noemen, dus Lilo, 18 juli O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210542304
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Clubsoda, mag ik in de OP?
Ik ga haar hier Lilo noemen, dus Lilo, 18 juli O+
Done!
pi_210542628
Samen beslissen is vaak prima, maar wanneer wanneer de besluiten gaan over het lichaam van de vrouw heeft die toch uiteindelijk wel het veto. :P
pi_210544054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 16:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
2x per nacht mocht ik willen en over 2 weken is ze al 1 :'(
Maar goed, hopelijk komt het bij jullie wel gewoon goed. :P
@lokasanne, zijn dat meer dan 2 voedingen nog? De gilletjes of even paniek tel ik niet mee. ;)
pi_210544144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:15 schreef Mathijz het volgende:

[..]
@:lokasanne, zijn dat meer dan 2 voedingen nog? De gilletjes of even paniek tel ik niet mee. ;)
Ik voed pas als ze op een andere manier niet weer in slaap komt. Maar meestal hoef ik haaralleen maar 10 minuten vast te houden.
pi_210546043
@Clubsoda ik ook graag :) Knorrie, 25 augustus
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210546405
quote:
17s.gif Op woensdag 6 september 2023 04:35 schreef Debsterr het volgende:
@:clubsoda ik ook graag :) Knorrie, 25 augustus
Check!
pi_210546450
Hier ook bijna een jaar en nog steeds steady 2 nachtvoedingen. Al heb ik ook heel erg niet het geduld om het 10 minuten op een andere manier te proberen, dus misschien zouden het minder voedingen kunnen zijn? Ik probeer altijd wel even te troosten, maar als dat resulteert in steeds harder huilen dan wordt het voeden.
Man krijgt daar wel relatief weinig van mee, heb niet het idee dat hij het heel erg als gebroken nachten ervaart. Ik wel natuurlijk, maar dat went ook wel weer vind ik.

Pukje stapt tegenwoordig aan 1 hand rond, beklimt hier op vakantie graag het hek om de veranda en begint steeds bewuster mama en papa te zeggen. O+

Qua borstvoeding trouwens eens dat de keuze aan de moeder is. Je moet het er zeker samen over kunnen hebben maar het is haar lijf en daarmee primair haar keuze.
pi_210546798
Ik heb altijd achter de keuze gestaan voor borstvoeding maar stond er net zo achter toen ze er mee wilde stoppen omdat het te veel van haar lichaam vroeg.

Voordeel was dat ik vanaf toen zelf ook kon voeden. Tevens ook nadeel in de nachten ;)
  woensdag 6 september 2023 @ 09:58:24 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210547170
Ik vind 2 voedingen ook niet zo gek op die leeftijd 's nachts. Wel kut, tuurlijk, maar niet vreemd of veel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210555565
Zo, dat was me een slechte nacht :') wegleggen was niet okay. Uiteindelijk heeft man haar nog 1,5 uur mee naar beneden genomen zodat ik even door kon slapen.
pi_210555631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 2 voedingen ook niet zo gek op die leeftijd 's nachts. Wel kut, tuurlijk, maar niet vreemd of veel.
Mja dit.

Hier is ze 8,5 maanden, maar nog steeds vrij klein. Ik troost mijzelf dan met de gedachten 'ze kan wel wat extra's gebruiken'. Heb dan ook echt geen zin om haar te troosten (en bijv 30min bezig te zijn) als ik het met 10min BV op kan lossen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210555637
quote:
17s.gif Op donderdag 7 september 2023 08:27 schreef Debsterr het volgende:
Zo, dat was me een slechte nacht :') wegleggen was niet okay. Uiteindelijk heeft man haar nog 1,5 uur mee naar beneden genomen zodat ik even door kon slapen.
Oei, die moet je niet teveel hebben nee!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 7 september 2023 @ 16:04:10 #16
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210559411
Baaah, mijn ongesteldheid is eindelijk terug! :D
  vrijdag 8 september 2023 @ 15:12:03 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210569443
Niet ongesteld hier, maar wel al bijna twee weken bruinverlies met af en toe wat rood. Echt minimaal. Laat me dan gewoon ongesteld worden ipv dit geouwehoer ;(
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 8 september 2023 @ 16:56:02 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210570652
Ik ben al helemaal beu van het vloeien na de bevalling :') terwijl dat al prima met regulier maandverband op te vangen is. Hoop dat het hierna nog even een hele tijd wegblijft :P.
pi_210570722
B. is nu 3 maanden oud en heeft sinds een paar weken steeds vaker dat ze 's nachts maar 1 voeding nodig heeft. Na de fles van 7 uur duurt het wel even voordat ze in slaap valt. We houden haar dan wakker tot een uur of 8/half 9 en zijn dan ergens tussen een kwartier tot een uur bezig om haar in slaap te krijgen. Maar dat is niet meer dan een speentje terugduwen af en toe. Ze slaapt op haar eigen kamer dus soms lopen we wat af. :P

En dan komt ze ergens tussen 1 en 4 voor een nachtfles maar slaapt meestal bij het rechtop houden al weer in. Met een beetje geluk redt ze het dan tot 7 uur. Met pech moeten we om 5 uur nog een keer aan de bak.

Bij ons heeft het wel echt verschil gemaakt dat ze nu sinds een maandje een dag- nachtritme heeft waardoor we na de nachtfles geen moeite hoeven te doen om haar te laten slapen. En we haar 's avonds ook gewoon in slaap kunnen krijgen in haar bedje in plaats van rondlopen met de draagzak.
pi_210570778
Onze baby heeft toch nog leren kruipen voor haar eerste verjaardag, haha.
Langs de meubels lopen deed ze al wel.

Bloedverlies heb ik tot 3 maanden na de bevalling af en aan gehad. Een keer dacht ik dat het misschien mijn menstruatie was, maar achteraf was het toch nog een restje kraambloed denk ik, want daarna heb ik 8 maanden niets meer gezien.
pi_210575117
Nog gefeliciteerd @Debsterr :*.

(Oh oops, volgens mij moest dit in zwangerschap en geboorte, foutje :P).
  zaterdag 9 september 2023 @ 07:02:27 #22
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210575728
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Niet ongesteld hier, maar wel al bijna twee weken bruinverlies met af en toe wat rood. Echt minimaal. Laat me dan gewoon ongesteld worden ipv dit geouwehoer ;(
Mijn lijf heeft naar me geluisterd :')
Ongesteld, 7 weken na bevalling. Vorige keer duurde het wat langer volgens mij.
|| justdiggit.org ||
  zondag 10 september 2023 @ 04:52:46 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210587442
Gisteren voor het eerst naar een verjaardagsfeestje geweest met Knorrie, die deed het zo goed! Lekker liggen slapen in de wagen de hele middag.
pi_210587750
Oepsie

[ Bericht 98% gewijzigd door exode op 10-09-2023 08:29:11 (Ik heb toch helemaal geen bany meer) ]
pi_210587753
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 08:14 schreef exode het volgende:
Heel veel sterkte Majo!

Wij waren vergeten dat het gisteren vaarparade was in het dorp. Ik snapte vrijdag al niet dat ze in de Vecht zelfs dubbel 'geparkeerd' lagen en het zo enorm druk was overal.
Wij hadden dus een soort disco in de achtertuin en daarna een vuurwerkshow. Klonk erg gezellig, volgend jaar maar eens op tijd aan denken.

Ik wilde naar een Buitenhuis voor een rondleiding vandaag vanwege Open Monumentendag maar we hebben dus zo een verjaardag.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')