Dank je, ik heb een 7,7kWh accuquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.aliexpress.com(...)eLogUid=nXGCLhfNzfjF
Dit dus
Vraag het @bambinoquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:07 schreef dimmak het volgende:
Zijn hier mensen met een Growatt omvormer? De vorige bewoner vond inzicht blijkbaar onzin, dus probeer ik zelf wat inzicht te creëren. Zowel de LAN als WiFi dongle geven geen data door aan de app. Iemand hier ervaring mee? Kan ik het ook op een andere manier oplossen?
Even voor de zekerheid, je hebt of een lan of een wifi dingle.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:07 schreef dimmak het volgende:
Zijn hier mensen met een Growatt omvormer? De vorige bewoner vond inzicht blijkbaar onzin, dus probeer ik zelf wat inzicht te creëren. Zowel de LAN als WiFi dongle geven geen data door aan de app. Iemand hier ervaring mee? Kan ik het ook op een andere manier oplossen?
Ik had een growatt , was indd kut om wifi aan te sluiten .quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:07 schreef dimmak het volgende:
Ik heb ze dus beide. Ik begon met de WiFi, toen kwam ik erachter dat die alleen op 2.4Ghz werkt en ik heel dicht bij de router of extender moet zitten. Daarna dus een LAN dongle gekocht. Maar als ik de QR code scan op de dongle voegt hij hem wel toe in de app, maar ik krijg geen data te zien van de omvormer (hoeveel ik opwek bijv.).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:45 schreef bambino het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid, je hebt of een lan of een wifi dingle.
En "geven geen data door". Is mij iets te vaag
Als je een lan dongle hebt, is het plug en play. Accountje maken, dongle toevoegen, en dan kan je normaal zien wat hij opwekt.
Wifi moet je eerst instellen, daarna zelfde principe.
Dus wat lukt niet?
Hier staan we ook aardig in de plus. Vervolgens komt essent met het voorstel om van 530 euro per maand naar 45 euro per maand te gaanquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:32 schreef Sport_Life het volgende:
Ik sta nu 4500 kwh in de plus maar laat dat mooi uitbetalen.
Gratis bank.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Hier staan we ook aardig in de plus. Vervolgens komt essent met het voorstel om van 530 euro per maand naar 45 euro per maand te gaan
Zit bij Samen-om en die betalen gewoon uit, maandelijks.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gratis bank.
Greenchoice doet gelukkig wel 0 euro in rekening brengen. Maar dat klopt eigenlijk ook niet. Ze zouden eigenlijk maandelijks moeten uitbetalen
Knippert het lampje blauw op de dongle?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb ze dus beide. Ik begon met de WiFi, toen kwam ik erachter dat die alleen op 2.4Ghz werkt en ik heel dicht bij de router of extender moet zitten. Daarna dus een LAN dongle gekocht. Maar als ik de QR code scan op de dongle voegt hij hem wel toe in de app, maar ik krijg geen data te zien van de omvormer (hoeveel ik opwek bijv.).
Dat is het vreemde, ik heb inmiddels alle kleuren en varianten al eens gezien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Knippert het lampje blauw op de dongle?
Alleen als het lampje blauw knippert, werkt hij.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:09 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is het vreemde, ik heb inmiddels alle kleuren en varianten al eens gezien.
Essent doet ook 0quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gratis bank.
Greenchoice doet gelukkig wel 0 euro in rekening brengen. Maar dat klopt eigenlijk ook niet. Ze zouden eigenlijk maandelijks moeten uitbetalen
Liander.quote:Geachte heer/mevrouw,
U heeft bij ons op een melding gemaakt van spanningsproblemen bij het terugleveren van stroom op uw adres. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is.
Kwaliteit elektriciteitsnet
Als netbeheerder zijn wij verantwoordelijk voor het elektriciteitsnetwerk tot aan de aansluiting van uw woning. Het is de taak van de netbeheerder om er voor te zorgen dat de spanningskwaliteit voldoet aan de netcode. De norm voor geleverde netspanning ligt tussen de 207 en 253 Volt. De eigenaar van de woning is verantwoordelijk voor de elektrische installatie in de woning.
Uitkomsten onderzoek
Op basis van uw melding hebben wij op afstand de slimme meters op dezelfde stroomkabel van uw aansluiting uitgelezen. Uit dit onderzoek blijkt dat de kwaliteit van de spanning in het elektriciteitsnet in uw wijk niet voldoende op niveau is. Liander is hard bezig om het elektriciteitsnet te verbeteren en te verzwaren. Naar aanleiding van de uitkomst van het onderzoek gaan we het elektriciteitsnet aanpassen in uw wijk. Om dit zo goed mogelijk aan te pakken, kiezen wij voor een wijkgerichte aanpak.
Wijkgerichte aanpak
Dit houdt in dat we het elektriciteitsnet stap voor stap verzwaren, beginnend in de wijken waar de maatschappelijke impact het grootst is. Op deze manier kunnen we ons elektriciteitsnet effectief uitbreiden in de komende jaren. Het resultaat hiervan is dat verschillende werkzaamheden tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd in de wijk, waardoor de overlast tot een minimum wordt beperkt. Echter, door de wijkgerichte aanpak kunnen wij helaas geen termijn geven voor het oplossen van uw gemelde spanningsprobleem.
We begrijpen dat dit vervelend voor u kan zijn. We willen u echter verzekeren dat we ons uiterste best doen om de spanningsproblemen op te lossen en de gevolgen voor u als klant te minimaliseren.
Tips om spanningsproblemen te voorkomen
Om spanningsproblemen zoveel mogelijk te voorkomen, raden wij u aan om zonnestroom direct te gebruiken op het moment dat deze wordt opgewekt. Dit kunt u doen door overdag, wanneer de zon volop schijnt, apparaten die veel energie verbruiken in te schakelen, zoals de wasmachine, de droger of vaatwasser. U kunt ook gebruikmaken van slimme apparaten die geprogrammeerd kunnen worden om op piekmomenten aan te gaan. Op deze manier wordt de opgewekte stroom direct verbruikt, wordt de druk op het stroomnet verminderd en is de kans kleiner dat zonnepanelen worden uitgeschakeld. Op onze website vindt u meer informatie over het voorkomen van spanningsproblemen.
Wij gaan er van uit dat wij u hierbij volledig hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
LKC Spanningsklachtenloket
Liander Klant & Control | Onderhoud en Storingen
Liander kan hier natuurlijk weinig aan doen. Dit is jaren geleden al door de experts voorspeld maar de nu lopende energietransitie moest vanuit Den Haag versneld doorgevoerd worden. Dit gaat de komende periode nog veel erger worden en gaat de komende jaren niet opgelost worden.quote:
Aangezien dit al vele jaren terug voorspeld is, kan Liander hier natuurlijk wel het nodige aan doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Liander kan hier natuurlijk weinig aan doen. Dit is jaren geleden al door de experts voorspeld maar de nu lopende energietransitie moest vanuit Den Haag versneld doorgevoerd worden. Dit gaat de komende periode nog veel erger worden en gaat de komende jaren niet opgelost worden.
Tja, het gaat gewoon allemaal net wat te snel. Mij verbaast het in ieder geval niet. Daarnaast zijn er momenteel te weinig arbeidskrachten beschikbaar en kost het allemaal handen met geld. Kijk maar weer hoe het nu weer gaat met al die windmolens op zee. De kosten reizen de pan uit terwijl ze jaren geleden al hadden moeten beginnen met het bouwen van kerncentrales. Maar ja, het zijn allemaal politieke keuzes (ook mbt het uitbreiden van het elektriciteitsnet). De verantwoordelijke zijn al lang weer vertrokken als de ellende begint.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Aangezien dit al vele jaren terug voorspeld is, kan Liander hier natuurlijk wel het nodige aan doen.
Zij stonden destijds als netbeheerder nota bene zelf 'volledig achter' de energietransitie bij het tekenen van het energie-akkoord tien jaar geleden. Intussen is er echter nog niet veel effectief gedaan om de energienetten in bestaande wijken te verbeteren en werkt Liander samen met andere netbeheerders juist actief de boel te frustreren door geen verantwoordelijkheid te nemen voor haar taken binnen de energietransitie.
Morgen ookquote:
Meh, 2,9 kWh productie, en heb vandaag 4 machines gedraaid, een kip gegrild en de vaatwasser heeft 2 keer gelopen. 21kWh moeten kopen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Morgen ook
Maar, het scheelde vandaag niet veel met 12 oktober, toen had ik slechts 0,1 kWh meer dan vandaag.
Hier vandaag 1,8 kWh en ik kon niet anders dan vandaag een paar wassen draaien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meh, 2,9 kWh productie, en heb vandaag 4 machines gedraaid, een kip gegrild en de vaatwasser heeft 2 keer gelopen. 21kWh moeten kopen...
0,7 vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
0,9 KwH vandaag![]()
![]()
Is het al bijna eind maart?
Ik hoop het niet. Bij mij liggen ze er pas sinds 14 septemberquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
0,7 vandaag.
Is dit een beetje wat je ook in de winter kunt verwachten? Beetje een droevig verhaal.
De hele maand is in mineur.
Ik een maandje eerder. Dus kan niet vergelijken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Bij mij liggen ze er pas sinds 14 september
Afgelopen december had ik 13 dagen met een lagere opbrengst dan gisteren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
0,7 vandaag.
Is dit een beetje wat je ook in de winter kunt verwachten? Beetje een droevig verhaal.
De hele maand is in mineur.
Jeetje ik betaal véél minder dan het Europese gemiddelde van 28,90 ¤/kWhquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stroom hier 4x duurder dan in Hongarije
Nederlandse stroomprijs is hoogste van Europa door belastingen
Nederlanders tikken meer af voor stroom dan andere Europeanen.
Gemiddeld kwam dat in Europa uit op ¤28,90 per kWh, zo blijkt uit cijfers over het afgelopen halfjaar van dataverzamelaar Eurostat.
Naar stroomverbruik neemt Nederland een negende plaats in binnen Europa, ver achter landen als Finland en Zweden. Maar de Scandinavische landen betalen aanzienlijk minder. Volgens Eurostat komt de buitengewoon sterke Nederlandse stijging door een afname van belastingverlagingen. Tegelijkertijd zijn de elektriciteitsbelastingen van huishoudens verdubbeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)opa-door-belastingen
We worden gewoon keihard genaaid dus![]()
Bijna 30 euro per kWh. Blij dat ik in juli een contract heb afgesloten voor een fractie daarvan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stroom hier 4x duurder dan in Hongarije
Nederlandse stroomprijs is hoogste van Europa door belastingen
Nederlanders tikken meer af voor stroom dan andere Europeanen.
Gemiddeld kwam dat in Europa uit op ¤28,90 per kWh, zo blijkt uit cijfers over het afgelopen halfjaar van dataverzamelaar Eurostat.
Naar stroomverbruik neemt Nederland een negende plaats in binnen Europa, ver achter landen als Finland en Zweden. Maar de Scandinavische landen betalen aanzienlijk minder. Volgens Eurostat komt de buitengewoon sterke Nederlandse stijging door een afname van belastingverlagingen. Tegelijkertijd zijn de elektriciteitsbelastingen van huishoudens verdubbeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)opa-door-belastingen
We worden gewoon keihard genaaid dus![]()
Prima landje als ik een aantal mensen mag geloven die daar wonen. Maar zeker niet op elk vlak beter dan NLquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
Ga lekker naar Hongarije dan. Eens kijken hoe het je daar bevalt.
Was daar in Maart nog, wat is je punt?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
Ga lekker naar Hongarije dan. Eens kijken hoe het je daar bevalt.
True, mijn rendement zit al op 99,29% voor dit jaar, dus dat is gewoon netjes.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Oktober leverde dit jaar 18% minder op dan vorig jaar. Helaas een mindere maand. Maar de jaaropbrengst is nu al prima.
"Er zijn" en "er wonen" zijn significante verschillen.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Was daar in Maart nog, wat is je punt?
Is dit ten opzichte van het opgegeven door leverancier?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, mijn rendement zit al op 99,29% voor dit jaar, dus dat is gewoon netjes.
Nee, ten opzichte van het aantal Wp.quote:Op woensdag 1 november 2023 23:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is dit ten opzichte van het opgegeven door leverancier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |