Je vindt dus niet dat ouders zelf mogen bepalen naar wat voorleesochtend ze hun kinderen sturen.quote:Op zondag 3 september 2023 21:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles normloos en alles maakbaar - "je kunt een vrouw zijn als man" - is wel degelijk wat het uitstraalt. Dat zal ook de les zijn van de ouders van die kindjes aan hun kindjes.
Jij ziet zo een dragqueen bij kindjes veel te geïsoleerd, het slaat helemaal nergens op om dit te normaliseren.
Als je users kon downvoten dan had ik dat bij deze post gedaan.quote:Op zondag 3 september 2023 22:00 schreef de_boswachter het volgende:
Geil wijf die drag. Lekkere neptiet’n en een Verstegentje in de broek. Lekker man.
Het is een uiting van een maatschappelijke ontwikkeling die breder is dan een nieuw soort grappige clown voor kids.quote:Op zondag 3 september 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je verzint er dus van alles bij, en daar ga je je vervolgens druk over maken.
Ouders mogen prima zelf weten wat ze met hun kindjes doen, maar kinderen verdienen wel bescherming.quote:Op zondag 3 september 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je vindt dus niet dat ouders zelf mogen bepalen naar wat voorleesochtend ze hun kinderen sturen.
Dat bepaal jij voor ze, op basis van je vooringenomenheid, ipv de daadwerkelijke inhoud van de voorleessessie.
Wat een gelul.quote:Op zondag 3 september 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:
Dat bepaal jij voor ze, op basis van je vooringenomenheid, ipv de daadwerkelijke inhoud van de voorleessessie.
Dragqueens vergelijken met moslimextremismequote:Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een uiting van een maatschappelijke ontwikkeling die breder is dan een nieuw soort grappige clown voor kids.
Jij doet alsof het uit de lucht komt vallen, wat gewoon niet zo is, dit normloze valt in een bredere context.
[..]
Ouders mogen prima zelf weten wat ze met hun kindjes doen, maar kinderen verdienen wel bescherming.
Kindjes naar een ISIS Imam sturen voor lessen m.b.t. Jihad zou ook niet ok moeten zijn.
Kindjes indoctrineren met gevaarlijke gedachtegoed is niet ok, dus ja, bescherming van het kind vind ik belangrijker in dit geval dan vrijheid van meningsuiting.
Dat heeft echt alles te maken met dat transgender gedoe van de laatste jaren, dat is niet onschuldig.
Tja, laat maar eens zien wat er is voorgelezen bij de voorleesochtend...quote:Op zondag 3 september 2023 22:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Je bent niet in staat om het in een bredere maatschappelijke context te zien, maakt er clownesk een geïsoleerd probleem van. Noemt mij vervolgens vooringenomen, je lult alleen maar je eigen ideologie recht.
Nee dat wil ik helemaal niet, daar moet de overheid extreem terughoudend in zijn, dat transgenderisme aan kinderen opdringen is een gruwelijk groot kwaad en kinderen verdienen bescherming.quote:Op zondag 3 september 2023 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dragqueens vergelijken met moslimextremisme![]()
Anyway, jij wilt dus een meer bemoeizuchtige overheid die gaat bepalen hoe ouders hun kinderen op moeten voeden...
Dat lijkt me een groot succes worden.
Hij krijgt hier verdacht veel bijval...quote:Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Van Meijeren is een baantjespikker en het is algemeen bekend dat hij naar de hoeren gaat als hij Carola 'Eva Braun' Dieudonné niet met zijn micropenis kan neuken. Kortom, de NSB'ers van FvD zijn naast collaborateurs ook hypocrieten.
Nogmaals, een dragqueen is geen transgender...quote:Op zondag 3 september 2023 22:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee dat wil ik helemaal niet, daar moet de overheid extreem terughoudend in zijn, dat transgenderisme aan kinderen opdringen is een gruwelijk groot kwaad en kinderen verdienen bescherming.
Niet het onderwerp. Het gaat mij erom dat we hiermee dragqueens en transgenderisme normaliseren voor kindjes.quote:Op zondag 3 september 2023 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, laat maar eens zien wat er is voorgelezen bij de voorleesochtend...
Nogmaals, ik heb dat al 30x uitgelegd.quote:Op zondag 3 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nogmaals, een dragqueen is geen transgender...
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, dragqueenisme kan prima transgenderisme normaliseren.quote:Op zondag 3 september 2023 22:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet het onderwerp. Het gaat mij erom dat we hiermee dragqueens en transgenderisme normaliseren voor kindjes.
Ja, je verzint er iets bij.quote:Op zondag 3 september 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb dat al 30x uitgelegd.
[..]
Behalve dan dat het uitstraalt dat je als man een vrouw kan zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
Een dragqueen heeft niets van doen met transgenders...
dragqueenismequote:Op zondag 3 september 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, dragqueenisme kan prima transgenderisme normaliseren.
Volwassen personen moeten lekker zelf weten wat ze doen.quote:Op zondag 3 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
Transgender is gewoon de nieuwe boogieman die gebruikt wordt als een soort pedokaart om iets te kunnen verbieden...
Nu dus dragqueens die voorlezen.
Geef het een woord.quote:Op zondag 3 september 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
dragqueenisme
Je verzint het beter plekke...
Wat is er precies verkeerd aan het normaliseren van transgenders? Het is geen seksueel overdraagbare aandoening hé waardoor kinderen nu massaal veranderen in transgenders.quote:Op zondag 3 september 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, dragqueenisme kan prima transgenderisme normaliseren.
Ja goeie grap, dat is dus niet waar, het is juist wél sociaal aanstekelijk.quote:Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er precies verkeerd aan het normaliseren van transgenders? Het is geen seksueel overdraagbare aandoening hé waardoor kinderen nu massaal veranderen in transgenders.
Nee, totaal niet.quote:Op zondag 3 september 2023 22:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Behalve dan dat het uitstraalt dat je als man een vrouw kan zijn.
Ik kan mezelf blijven herhalen maar als dat niet in je koppie doordringt moet je ik misschien maar gewoon de handdoek in de ring gooien.quote:Ik kan mezelf blijven herhalen maar als dat niet in je koppie doordringt moet je misschien maar gewoon de handdoek in de ring gooien.
Sociaal aanstekelijk?quote:Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja goeie grap, dat is dus niet waar, het is juist wél sociaal aanstekelijk.
Wat een onzin.quote:Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja goeie grap, dat is dus niet waar, het is juist wél sociaal aanstekelijk.
Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten.quote:Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Van Meijeren is een baantjespikker en het is algemeen bekend dat hij naar de hoeren gaat als hij Carola 'Eva Braun' Dieudonné niet met zijn micropenis kan neuken. Kortom, de NSB'ers van FvD zijn naast collaborateurs ook hypocrieten.
Alles moet maar kunnen tegenwoordig, alles en iedereen moet alles en iedereen kunnen zijn, geslacht is ondertussen zelfs fluïde, dat past allemaal in een bredere context en doet allemaal een duit in het zakje.quote:Op zondag 3 september 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:
Nee, totaal niet.
Een dragqueen is een karikatuur.
Het is wel een heel wanhopige poging om dat te koppelen aan het normaliseren van transgenders...
Door al die homo’s op tv zijn we die viespeukerij wel normaal gaan vinden. De schuld van Paul de Leeuw en André van Duin. Het is begonnen met gelijke rechten en het eindigt met het aanmoedigen van bestialiteit.quote:Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sociaal aanstekelijk?
Net als je denkt dat het niet gekker kan, gebeurt het toch.
Nog even en we gaan het er over hebben hoe kabouter plop er voor heeft gezorgd dat er steeds meer kabouters zijn.
Je maakt je eigen punt. Je wilt dus niet dat kinderen worden geindoctrineerd met gevaarlijk gedachtengoed. Daar ben ik het mee eens. Al kun je erover twijfelen of voorlezen door een dragqueen valt onder 'indoctrineren'.quote:Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een uiting van een maatschappelijke ontwikkeling die breder is dan een nieuw soort grappige clown voor kids.
Jij doet alsof het uit de lucht komt vallen, wat gewoon niet zo is, dit normloze valt in een bredere context.
[..]
Ouders mogen prima zelf weten wat ze met hun kindjes doen, maar kinderen verdienen wel bescherming.
Kindjes naar een ISIS Imam sturen voor lessen m.b.t. Jihad zou ook niet ok moeten zijn.
Kindjes indoctrineren met gevaarlijke gedachtegoed is niet ok, dus ja, bescherming van het kind vind ik belangrijker in dit geval dan vrijheid van meningsuiting.
Dat heeft echt alles te maken met dat transgender gedoe van de laatste jaren, dat is niet onschuldig.
Die ouders gaan dan niet naar deze voorleesochtend in de bieb.quote:Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten.
Laat het kind, gewoon kind zijn, dan kan het op latere leeftijd zélf kiezen hoe deze zich wil presenteren.
Statistische feiten zijn statistische feiten.quote:Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sociaal aanstekelijk?
Net als je denkt dat het niet gekker kan, gebeurt het toch.
Nog even en we gaan het er over hebben hoe kabouter plop er voor heeft gezorgd dat er steeds meer kabouters zijn.
Maak kinderen verward en mutileer hun geslachtsorganen. Gezellig, naiviteit, duivelse naïviteit.quote:Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Hooguit maakt het kinderen bewuster van hun eigen lichaam en voorkeuren. Dat het niet per definitie mannetje - vrouwtje hoeft te zijn.
Dus jij vindt voorlezen hetzelfde als indoctrineren? Mijn god, en dan noem je dragqueens die gezonken...quote:Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten.
Laat het kind, gewoon kind zijn, dan kan het op latere leeftijd zélf kiezen hoe deze zich wil presenteren.
Als je statistische feiten aanhaalt, benoem ze dan ook. Hoeveel procent groter is die kans?quote:Op zondag 3 september 2023 22:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Statistische feiten zijn statistische feiten.
Er zijn meerdere onderzoeken waarin verschillende zaken naar voren komen:
1. Oudere generaties kennen minder transgenders en ook na enquetes blijkt dat die gevoelens er ook gewoon bij oudere generaties minder zijn. Dat duidt er dan toch op dat het niet is aangeboren, of denk je werkelijk dat de genen in een paar generaties zo aangepast zijn?
2. Als ondersteuning op bovenstaande dat het toch écht nurture is, en niet nature: In democratische staten zijn er meer transgenders, op bepaalde scholen zijn er meer transgenders, etc etc, het lijkt wel degelijk "besmettelijk".
Maar wat is er op tegen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn?quote:Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles moet maar kunnen tegenwoordig, alles en iedereen moet alles en iedereen kunnen zijn
En je geeft dragqueens de schuld.quote:, geslacht is ondertussen zelfs fluïde, dat past allemaal in een bredere context en doet allemaal een duit in het zakje.
Het is gewoon hetzelfde zooitje, geisoleerd ieder klein dingetje is uiteraard een klein dingetje, maar dat maakt het nog niet goed, het blijft allemaal fout en we hebben het hier wel over kinderen, gezien de context waarin er steeds meer kinderen aan auto-mutilatie doen met het transgender gedoe van de laatste jaren......... Is dat een erg ongezonde ontwikkeling waar ik enorm van griezel.
Het is voor het gros aangeleerd door de ouders, de operaties en pillen en medische behandelingen an sich die daarbij komen kijken zijn niet onschuldig, maar duivels en kwaadaardig.quote:Op zondag 3 september 2023 22:21 schreef R16 het volgende:
[..]
Je maakt je eigen punt. Je wilt dus niet dat kinderen worden geindoctrineerd met gevaarlijk gedachtengoed. Daar ben ik het mee eens. Al kun je erover twijfelen of voorlezen door een dragqueen valt onder 'indoctrineren'.
Het punt is alleen, het gaat niet om normale kinderen hier. Een normaal kind maakt het geen reet uit door wie het wordt voorgelezen, die luistert naar het verhaal, vindt het leuk of niet en gaat weer weg. Geen wereld van verschil daar.
Het gaat om kinderen met hetzelfde gedachtengoed. Kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren, of dat zeker weten. Voor DIE kinderen maakt het een ENORM verschil als ze worden voorgelezen door iemand die ook afwijkt van de norm. Want daarmee krijgen ze vertrouwen dat ze, ondanks dat zij afwijken van de norm, ook normaal groot kunnen worden.
Voor die kinderen is het verkrampt vasthouden aan 'jongen of meisje en anders niets' juist het gevaarlijke gedachtengoed. Of jij het daar nu mee eens bent of niet, zo'n kind kan er niks aan doen.
Nogmaals, een dragqueen is geen transgender.quote:Op zondag 3 september 2023 22:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Statistische feiten zijn statistische feiten.
Er zijn meerdere onderzoeken waarin verschillende zaken naar voren komen:
1. Oudere generaties kennen minder transgenders en ook na enquetes blijkt dat die gevoelens er ook gewoon bij oudere generaties minder zijn. Dat duidt er dan toch op dat het niet is aangeboren, of denk je werkelijk dat de genen in een paar generaties zo aangepast zijn?
Democratische staten?quote:2. ondersteuning op bovenstaande dat het toch écht nurture is, en niet nature: In democratische staten zijn er meer transgenders, op bepaalde scholen zijn er meer transgenders, etc etc, het lijkt wel degelijk "besmettelijk".
Dus transseksuelen bestaan volgens jou niet...quote:Op zondag 3 september 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is voor het gros aangeleerd door de ouders, de operaties en pillen en medische behandelingen an sich die daarbij komen kijken zijn niet onschuldig, maar duivels en kwaadaardig.
"kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren" gast, echt, aangelulde bullcrap.
https://www.statista.com/(...)ender-by-generation/quote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als je statistische feiten aanhaalt, benoem ze dan ook. Hoeveel procent groter is die kans?
1. Het zijn kinderen.quote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Wantie het volgende:
Maar wat is er op tegen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn?
Tja, een jaartje of 100 geleden vonden ze homoseksualiteit ook 'aangelulde bullcrap'. Er zijn nog steeds landen waar homoseksuele handelingen wettelijk verboden zijn. In sommige staten van Amerika mocht je tot 1963 niet trouwen met iemand van een andere huidskleur.quote:Op zondag 3 september 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is voor het gros aangeleerd door de ouders, de operaties en pillen en medische behandelingen an sich die daarbij komen kijken zijn niet onschuldig, maar duivels en kwaadaardig.
"kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren" gast, echt, aangelulde bullcrap.
Je wilt het niet in een breder context zien, dat weet ik. Transgenders zijn in mijn betoog geen geïsoleerd probleem, maar een uiting van een grotere foute stroming.quote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Wantie het volgende:
En je geeft dragqueens de schuld.
Terwijl drag niets te maken heeft met transgender.
Kinderen willen heus geen kabouter worden bij het zien van kabouter plop, of een zwarte huid hebben bij het zien van zwarte piet, of zich laten ombouwen tot een vrouw bij het zien van een mannelijke artiest in vrouwenkleding.
Dat angstbeeld heb je jezelf aangepraat.
Je kunt ook gewoon statistische cijfers erkennen i.p.v. een of andere rare struisvogel reactie te geven.quote:Op zondag 3 september 2023 22:28 schreef Wantie het volgende:
Democratische staten?
Dus nu krijgt Biden de schuld?
Biden gaan verbieden op basisscholen?
En nu graag een onderzoek plus methodologie dat het causaal verband tussen activiteiten van de LGBTQIA’s en de vermeende schadelijke gevolgen. Dit tabelletje geeft namelijk alleen aan hoeveel personen zich als homoseksueel, bi of trans identificeert per jaar.quote:Op zondag 3 september 2023 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.statista.com/(...)ender-by-generation/
Factor 5-10, dus 400-900%. Grofweg.
En echt er zal allerhande bias kunnen spelen, 20% lijkt me wat veel, maar dat het meer is dan eerst is wel een zekerheid.
Volgens mij ben jij juist degene die het niet in een bredere context wil zien. Wat JOU dus in deze discussie de wappie maakt. Jij ontkent de realiteit. Vind je soms ook dat de aarde plat is?quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je wilt het niet in een breder context zien, dat weet ik. Transgenders zijn in mijn betoog geen geïsoleerd probleem, maar een uiting van een grotere foute stroming.
Wensgedachtes. In de realiteit is het aantal suïcides bij transpersonen gigantisch hoog.quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef R16 het volgende:
Het is volkomen logisch dat er steeds meer 'trans' personen uit de kast komen, omdat de maatschappij ze daartoe de gelegenheid geeft. Die personen waren al trans, maar ze kunnen er nu wat mee doen en zijn dus veel gelukkiger.
De fouten die gemaakt worden bij kinderen die later spijt hebben, en als kind geen weloverwogen beslissingen kunnen maken ( dat is de juridische afspraak, en terecht ) vind jij blijkbaar niet zo belangrijk, dat je die offert voor jouw grotere goed, wat gezien de cijfers - hoger aantal suicides - helemaal niet het grotere goed is.quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef R16 het volgende:
Als de wereld nooit verandert (zoals jij blijkbaar wil), dan zullen mensen die afwijken dus altijd ongelukkig zijn. Waarom wil je dat? Waarom niet iedereen de kans geven om gelukkig te worden en het leven te leiden dat ze graag willen? Wat heb jij er voor last van, dat iemand anders trans is? Of een van die andere letters?
De methodologie kan je zelf nalezen in een onderzoek, en causale verbanden kun je niet aantonen met correlaties, daar zit een - verschillende mate van subjectiviteit - plausibiliteitsvraagstuk aan vast.quote:Op zondag 3 september 2023 22:38 schreef Magister_Artium het volgende:
En nu graag een onderzoek plus methodologie dat het causaal verband tussen activiteiten van de LGBTQIA’s en de vermeende schadelijke gevolgen.
Kortom, je haalt argumenten aan die je standpunt niet (voldoende) ondersteunen.quote:Op zondag 3 september 2023 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
De methodologie kan je zelf nalezen in een onderzoek, en causale verbanden kun je niet aantonen met correlaties, daar zit een - verschillende mate van subjectiviteit - plausibiliteitsvraagstuk aan vast.
Meer transgenders - an sich - is naar mijn mening schadelijk, je krijgt hordes mensen die géén kinderen kunnen krijgen, met geslachtsdelen die niet naar behoren werken etc etc, dat is geen vooruitgang.
Dus als activiteiten zorgen voor een grotere groep transgenders vind ik het al schadelijk.
Correlaties kunnen causale verbanden zijn, maar dat kun je niet aan de correlatie aflezen, die correlatie moet worden geinterpreteerd en dat is een subjectief vraagstuk over plausibiliteit.quote:Op zondag 3 september 2023 22:45 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Kortom, je haalt argumenten aan die je standpunt niet (voldoende) ondersteunen.
Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. Jij windt je blijkbaar nogal op over kinderen die worden 'omgebouwd'. En dan specifiek de kinderen die daar later spijt van krijgen. Ik weet niet of dat iets is waar je je zo druk om moet maken, het zijn er namelijk serieus weinig. Maar het gebeurt inderdaad wel.quote:Op zondag 3 september 2023 22:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
De fouten die gemaakt worden bij kinderen die later spijt hebben, en als kind geen weloverwogen beslissingen kunnen maken ( dat is de juridische afspraak, en terecht ) vind jij blijkbaar niet zo belangrijk, dat je die offert voor jouw grotere goed, wat gezien de cijfers - hoger aantal suicides - helemaal niet het grotere goed is.
Kind-offering.
Het gaat alléén over jezelf presenteren.quote:Op zondag 3 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die ouders gaan dan niet naar deze voorleesochtend in de bieb.
Prima toch?
Verder gaat dit niet over hoe je jezelf wilt presenteren...
Nee ik vind voorlezen niet hetzelfde als indoctrineren. Dat heb je verkeerd gelezen.quote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef R16 het volgende:
[..]
Dus jij vindt voorlezen hetzelfde als indoctrineren? Mijn god, en dan noem je dragqueens die gezonken...
Dan speel je als bij geboorte toegewezen jongen thuis met Barbies of draag je aldaar een rokje.quote:Een kind 'gewoon kind laten zijn' betekent dat je het kind accepteert zoals het is. ELK kind, dus ook kinderen die zich niet meteen jongetje of meisje voelen.
Zeker.quote:Want die kinderen zijn er.
Ik heb er geen ongefundeerde of debiele mening over.quote:Je kunt daar prima een (ongefundeerde en debiele) mening over hebben, maar het feit ligt er gewoon.
Inderdaad.quote:Dus laat ook die kinderen gewoon kind zijn,
Nee, je moet school en alles daaromtrent zo neutraal mogelijk moet laten doorgaan zodat het kind later zelf een besluit kan maken en niet van tevoren door menigerlei voorbeelden in een hokje gepropt wordt zodat het aan het referentiekader van die groep moet voldoen.quote:en geef ze voorbeelden waarmee ze zich kunnen identificeren.
Ik heb het niet over schadelijk zijn, ik heb het over de neutraliteit waarin kinderen opgroeien. Kinderen zijn onschuldig en het heeft bij voorbaat geen enkele nut om op jonge leeftijd al mee te geven hoe een dragqueen het leven inricht. Of visies heeft gelinkt aan deze levensstijl.quote:Dat is niet schadelijk voor de 'normale' kinderen,
Dit kun je nooit van tevoren weten.quote:want die zullen zich niet identificeren met dragqueens, die denken gewoon 'wat een malloot'.
Het is simpelweg een aanname dat al die hordes ingrepen tot een netto betere wereld leiden. Gezien de bewezen narigheid die bestaat omtrent transgenders (suicides, complicaties, vinden dat je een fout hebt gemaakt op latere leeftijd) verdient dat het om uiterst serieus genomen te worden, dat het om kinderen gaat maakt het duivels, daar maak ik mij inderdaad druk om, wat een schade.quote:Op zondag 3 september 2023 22:51 schreef R16 het volgende:
Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. Jij windt je blijkbaar nogal op over kinderen die worden 'omgebouwd'. En dan specifiek de kinderen die daar later spijt van krijgen. Ik weet niet of dat iets is waar je je zo druk om moet maken, het zijn er namelijk serieus weinig. Maar het gebeurt inderdaad wel.
Ik denk niet dat het mogelijk gaat zijn om dat ex-ante te weten te komen.quote:Op zondag 3 september 2023 22:51 schreef R16 het volgende:
Maar jij lijkt die paar gevallen waarbij het misgaat, als leidraad te nemen om het hele gedachtengoed te ontkennen. Maar transgenders bestaan. En het is belangrijk dat we die als maatschappij accepteren, zodat ook zij gelukkig kunnen worden. Bij kinderen moet je daar wel extreem voorzichtig mee zijn.
Hopelijk kan er meer onderzoek worden gedaan en kan ooit wetenschappelijk worden aangetoond wat iemands seksuele identiteit is, zodat we betere beslissingen kunnen nemen welke kinderen mogen worden omgebouwd. En hopelijk voorkomen we daarmee dat die kinderen later spijt krijgen. Maar het wetenschappelijk kunnen aantonen van iemands seksuele identiteit levert waarschijnlijk ook weer andere problemen op, met name in gevallen waarbij degene om wie het gaat, geen toestemming geeft voor zo'n onderzoek...
Je zegt anders duidelijk "Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten." Terwijl het topic gaat over voorlezen. Dus als je niet bedoelt dat voorlezen hetzelfde is als indoctrineren, schrijf dat dan ook niet op.quote:Op zondag 3 september 2023 22:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gaat alléén over jezelf presenteren.
Wat doet die dragqueen dan, een boekje open doen over Hans en Grietje? Nee, die laat de volwassen levensstijl zien waarin deze leeft.
[..]
Nee ik vind voorlezen niet hetzelfde als indoctrineren. Dat heb je verkeerd gelezen.
ZELFS dat is nog niet zo makkelijk. Ik ken wel mensen die dat inderdaad doen, jongetjes met poppen laten spelen. Maar die jongetjes worden op school gepest. Omdat het gros van de maatschappij het te moeilijk vindt om een ander gewoon te laten zijn wie hij is.quote:[..]
Dan speel je als bij geboorte toegewezen jongen thuis met Barbies of draag je aldaar een rokje.
Een school KAN niet neutraal zijn. Want dan zou je ook geen mannelijke of vrouwelijke docenten voor de klas mogen zetten. Kinderen leren door voorbeelden. Met 'neutraal' bedoel je 'voeldoet aan MIJN wereldbeeld'. Om alle kinderen de kans te geven om hun identiteit te ontwikkelen, moeten we ze zoveel mogelijk voorbeelden geven, van allerlei soorten mensen, met allerlei wereldbeelden.quote:[..]
Ik heb het niet over schadelijk zijn, ik heb het over de neutraliteit waarin kinderen opgroeien. Kinderen zijn onschuldig en het heeft bij voorbaat geen enkele nut om op jonge leeftijd al mee te geven hoe een dragqueen het leven inricht. Of visies heeft gelinkt aan deze levensstijl.
Laat die kinderen dat zelf maar mooi ontdekken. Daar ben je kind voor, en niet om door leraren met een pro transgender petje op of door excentrieke individuen de les te laten (voor)lezen.
School moet neutraal zijn, voor elke leerling van welke oorsprong of identiteit ook.
Jep. Satire is onmogelijk bij zulke figurenquote:Op zondag 3 september 2023 16:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als je non binair bent, dan ben je dus een progessieveling die een karikatuur van zichzelf heeft gemaakt...
Wat is de inhoud van de voorleesronde? De levensstijl van de dragqueen en de ideeën die deze heeft over het leven, de maatschappij en hoe deze wil dat kinderen gaan inzien met welke wegen hun horizon geplaveid ligt.quote:Op zondag 3 september 2023 23:06 schreef R16 het volgende:
[..]
Je zegt anders duidelijk "Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten." Terwijl het topic gaat over voorlezen. Dus als je niet bedoelt dat voorlezen hetzelfde is als indoctrineren, schrijf dat dan ook niet op.
Ik geloof dat je het woord 'thuis' niet hebt gezien?quote:[..]
ZELFS dat is nog niet zo makkelijk. Ik ken wel mensen die dat inderdaad doen, jongetjes met poppen laten spelen. Maar die jongetjes worden op school gepest. Omdat het gros van de maatschappij het te moeilijk vindt om een ander gewoon te laten zijn wie hij is.
Een school MOET neutraal zijn. Hoe kun je anders (alle!) kinderen een veilig onderkomen bieden om zaken zoals lezen, schrijven, rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde, gymnastiek enzovoort te leren?quote:[..]
Een school KAN niet neutraal zijn.
Wat een onzin. Een gezin kan bestaan uit een vader met kinderen, een moeder met kinderen, vader en moeder met kinderen, twee moeders met kinderen of twee vaders met kinderen. In het verlengde hiervan maakt het niet uit welk geslacht de rol van leraar toebedeeld krijgt.quote:Want dan zou je ook geen mannelijke of vrouwelijke docenten voor de klas mogen zetten.
Door vader(s) en/of moeder(s), door de leraar, op het schoolbord, in schoolkranten, op het jeugdjournaal, door leeftijdsgenoten.quote:Kinderen leren door voorbeelden.
Nee, dat zoeken ze later zelf maar uit.quote:Dus om alle kinderen de kans te geven om hun identiteit te ontwikkelen, moeten we ze zoveel mogelijk voorbeelden geven.
Ik heb daar geen problemen mee, het is namelijk maar net wie er solliciteert naar het beroep.quote:Niemand vindt het erg dat we een mannelijke docent voor de klas zetten. Maar we vinden het wel erg als er ALLEEN mannelijke docenten voor de klas staan.
Klinkklare kolder. Zie vorig antwoord.quote:Dan is er namelijk geen goed voorbeeld voor meisjes.
Neutrale voorbeelden. De politie mag geen hoofddoek dragen of andere religieuze uitingen laten zien. Voor iedereen (maar dan ook echt iedereen!) toegankelijk.quote:We vinden het goed als politie of andere beroepen, gehandicapten of weet ik wat in de klas vertellen over hun werk of aandoening. Het zijn allemaal voorbeelden.
Het komt er bij mij niet in dat een dragqueen een rolmodel voor kinderen kan zijn. Die mensen hebben geen neutraal voorkomen en kiezen een kant die zij fel verdedigen.quote:In dat licht vind ik het prima dat er af en toe wordt voorgelezen door dragqueens. Ook dat zijn voorbeelden voor sommige kinderen.
Met idioten valt gewoon niet te praten hè. Je wil het niet begrijpen. Prima, be the wappie. Maar bedenk je wel dat jij een voorrecht geniet dat een trans kind nooit zal hebben. Doordat het gros van de maatschappij net zo achterlijk is als jij.quote:Op zondag 3 september 2023 23:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat is de inhoud van de voorleesronde? De levensstijl van de dragqueen en de ideeën die deze heeft over het leven, de maatschappij en hoe deze wil dat kinderen gaan inzien met welke wegen hun horizon geplaveid ligt.
En dus is het wel degelijk indoctrineren.
[..]
Ik geloof dat je het woord 'thuis' niet hebt gezien?
[..]
Een school MOET neutraal zijn. Hoe kun je anders (alle!) kinderen een veilig onderkomen bieden om zaken zoals lezen, schrijven, rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde, gymnastiek enzovoort te leren?
[..]
Wat een onzin. Een gezin kan bestaan uit een vader met kinderen, een moeder met kinderen, vader en moeder met kinderen, twee moeders met kinderen of twee vaders met kinderen. In het verlengde hiervan maakt het niet uit welk geslacht de rol van leraar toebedeeld krijgt.
[..]
Door vader(s) en/of moeder(s), door de leraar, op het schoolbord, in schoolkranten, op het jeugdjournaal, door leeftijdsgenoten.
Niet door een extravagant figuur tijdens een voorleesronde.
[..]
Nee, dat zoeken ze later zelf maar uit.
[..]
Ik heb daar geen problemen mee, het is namelijk maar net wie er solliciteert naar het beroep.
[..]
Klinkklare kolder. Zie vorig antwoord.
[..]
Neutrale voorbeelden. De politie mag geen hoofddoek dragen of andere religieuze uitingen laten zien. Voor iedereen (maar dan ook echt iedereen!) toegankelijk.
De gehandicapte zal niet in een pyjamabroek ten tonele verschijnen, gezeteld op een po omdat hij dat thuis gewend is. Nee die komt keurig in een blouse met lange pantalon, het haar netjes gekamd om er zo neutraal en (voor iedereen!) toegankelijk mogelijk uit te zien.
[..]
Het komt er bij mij niet in dat een dragqueen een rolmodel voor kinderen kan zijn. Die mensen hebben geen neutraal voorkomen en kiezen een kant die zij fel verdedigen.
En dan ook nog eens een voorleesronde onderhouden met kinderen als publiek. Neeecht niet.
Ik heb gewoon een andere mening dan dat jij hebt.quote:Op maandag 4 september 2023 03:14 schreef R16 het volgende:
[..]
Met idioten valt gewoon niet te praten hè.
Jawel, ik ben alleen niet bevooroordeeld te denken dat eenmaal overrompeld met de transgender visies ook kinderen hiermee opgescheept moeten worden. Laat die keus even mooi bij de kinderen zélf en niet door een indoctrinatie van een dragqueen. De natuur heeft allang bepaald wat een kind zal zijn als het opgroeit. Een kind kan dat prima zelf ontdekken - ieder mens heeft hiermee te maken, we noemen het puberteit.quote:Je wil het niet begrijpen.
Iemand die anders denkt is gelijk een wappie? Je bent een wappie als je in een leugen doorslaat en in complottheorieën gelooft. Misschien is begrijpend lezen wel extra lastig voor je? Kan hoor.quote:Prima, be the wappie.
Oh ja want er zijn echt zoveel transkinderen dat gelijk de hele school maar naar een voorleesronde moet welke door een dragqueen is opgesteld. En voorrecht? Welk voorrecht heb ik ten opzichte van transkinderen?quote:Maar bedenk je wel dat jij een voorrecht geniet dat een trans kind nooit zal hebben.
Ik zie dat je niet erg vaardig bent in het accepteren van andermans' mening. Misschien is een cursus sociale vaardigheidstraining iets voor je voordat je je weer mengt in een discussie waar je kan verwachten dat mensen het niet eens met je kunnen zijn.quote:Doordat het gros van de maatschappij net zo achterlijk is als jij.
Hoezo levensstijl?quote:Op zondag 3 september 2023 22:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gaat alléén over jezelf presenteren.
Wat doet die dragqueen dan, een boekje open doen over Hans en Grietje? Nee, die laat de volwassen levensstijl zien waarin deze leeft.
[..]
.
Nee, dat is onzinquote:Op zondag 3 september 2023 23:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat is de inhoud van de voorleesronde? De levensstijl van de dragqueen en de ideeën die deze heeft over het leven, de maatschappij en hoe deze wil dat kinderen gaan inzien met welke wegen hun horizon geplaveid ligt.
En dus is het wel degelijk indoctrineren.
Aaah je bent weer bezig met jezelf expres dom houden, woorden extreem letterlijk nemen of uit het verband trekken, oftewel je gebruikelijke discussietechniek bedoeld om de discussie te frustreren ipv vooruit te helpen.quote:Op maandag 4 september 2023 07:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo levensstijl?
Het is gewoon een artiest die betaald wordt om dit te doen.
Die zijn in het dagelijks gewoon groenteboer of timmerman, en daarnaast dragqueen. Ik heb kennissen in mijn sociale leven die
In een band spelen, als clown optreden, voor sinterklaas spelen, etc
Maar dat is toch niet hun levensstijl?
Of denk je dat een dragqueen elke dag zo over straat loopt?
Wat heeft een dragqueen te maken met transgender...quote:Op maandag 4 september 2023 04:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een andere mening dan dat jij hebt.
[..]
Jawel, ik ben alleen niet bevooroordeeld te denken dat eenmaal overrompeld met de transgender visies ook kinderen hiermee opgescheept moeten worden. Laat die keus even mooi bij de kinderen zélf en niet door een indoctrinatie van een dragqueen. De natuur heeft allang bepaald wat een kind zal zijn als het opgroeit. Een kind kan dat prima zelf ontdekken - ieder mens heeft hiermee te maken, we noemen het puberteit.
[..]
Iemand die anders denkt is gelijk een wappie? Je bent een wappie als je in een leugen doorslaat en in complottheorieën gelooft. Misschien is begrijpend lezen wel extra lastig voor je? Kan hoor.
[..]
Oh ja want er zijn echt zoveel transkinderen dat gelijk de hele school maar naar een voorleesronde moet welke door een dragqueen is opgesteld. En voorrecht? Welk voorrecht heb ik ten opzichte van transkinderen?
Iedereen is gelijkwaardig aan elkaar.
[..]
Ik zie dat je niet erg vaardig bent in het accepteren van andermans' mening. Misschien is een cursus sociale vaardigheidstraining iets voor je voordat je je weer mengt in een discussie waar je kan verwachten dat mensen het niet eens met je kunnen zijn.
Het is de hele tijd transgender dit en transgender dat.quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je wilt het niet in een breder context zien, dat weet ik. Transgenders zijn in mijn betoog geen geïsoleerd probleem, maar een uiting van een grotere foute stroming.
Een artiest. Jazeker. Echt niet iemand die het liefst 24/7 zo verkleed gaat, nee hoor, gewoon een artiestquote:Op maandag 4 september 2023 07:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo levensstijl?
Het is gewoon een artiest die betaald wordt om dit te doen.
Ja want zo werkt dat hè?quote:Die zijn in het dagelijks gewoon groenteboer of timmerman, en daarnaast dragqueen.
Het is wat ze het liefste doen. Dus het is wel degelijk hun levensstijl, of deel van.quote:Ik heb kennissen in mijn sociale leven die
In een band spelen, als clown optreden, voor sinterklaas spelen, etc
Maar dat is toch niet hun levensstijl?
Het liefste wel, hè. Anders deed ie 't niet.quote:Of denk je dat een dragqueen elke dag zo over straat loopt?
Het is een onderwerp bespreken tijdens schooltijd gericht op het moedwillig veranderen van het kinderlijke onschuld. School behoort volgens de wet neutraal te zijn - een voorleesronde over sm pakjes, naakte mensen en sekshandelingen is dat NIET.quote:
Hartstikke fijn voor Pride. Die expressie laat je maar bij boottochten, niet in een bibliotheek met allemaal kinderen.quote:De voorleessessie is onderdeel van Pride en gaat over dat onderwerp.
Kabouter Plop bekleedt het stereotype 'kabouter' zoals het voor kinderen geschikt is.quote:En of dat nu wordt voorgelezen door kabouter plop, clown Bassie, of een dragqueen, dat verandert de inhoud niet.
Dat snap ik ook niet. Dus waarom überhaupt een dragqueen en niet een man in driedelig pak die de opkomst, de uiting en levensstijl van een transgender via een PowerPoint presentatie wat dingen helder voorlegt. Zodat de uitleg een neutrale presentatie is en volgens de richtlijnen van de wet kan plaatsvinden.quote:Op maandag 4 september 2023 07:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft een dragqueen te maken met transgender...
En ik dacht nog wel dat jij geen hersens had. Keurig hoor.quote:Hoezo leggen mensen telkens die link.
Een dragqueen is geen transgender.
Ik vraag me ook werkelijk af hoe jij op dit soort ideeën komt?quote:Hoezo willen kinderen zich laten ombouwen tot transgender nadat ze een dragqueen hebben gezien.
Hoe werkt dat in de hoofden van mensen die dat denken.
Een verdubbeling per generatie kennelijk:quote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als je statistische feiten aanhaalt, benoem ze dan ook. Hoeveel procent groter is die kans?
Niet dat ik helemaal snap dat het hier ineens volledig over transgenders gaat.. maar die paar gevallen waar het misgaat bij kinderen…quote:Op zondag 3 september 2023 22:51 schreef R16 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. Jij windt je blijkbaar nogal op over kinderen die worden 'omgebouwd'. En dan specifiek de kinderen die daar later spijt van krijgen. Ik weet niet of dat iets is waar je je zo druk om moet maken, het zijn er namelijk serieus weinig. Maar het gebeurt inderdaad wel.
Ik ben het wel met je eens dat zo'n beslissing niet lichtvaardig moet worden genomen. Het is een keuze die je leven verandert, en daarmee dus eigenlijk een onmogelijke keuze: op het moment dat de keuze gemaakt moet worden (als kind) ben je eigenlijk nog niet in staat deze te maken. En als je in staat bent om de keuze wel te maken, dan ben je te laat, want dan is je lichaam al volgroeid.
Maar jij lijkt die paar gevallen waarbij het misgaat, als leidraad te nemen om het hele gedachtengoed te ontkennen. Maar transgenders bestaan. En het is belangrijk dat we die als maatschappij accepteren, zodat ook zij gelukkig kunnen worden. Bij kinderen moet je daar wel extreem voorzichtig mee zijn.
Hopelijk kan er meer onderzoek worden gedaan en kan ooit wetenschappelijk worden aangetoond wat iemands seksuele identiteit is, zodat we betere beslissingen kunnen nemen welke kinderen mogen worden omgebouwd. En hopelijk voorkomen we daarmee dat die kinderen later spijt krijgen. Maar het wetenschappelijk kunnen aantonen van iemands seksuele identiteit levert waarschijnlijk ook weer andere problemen op, met name in gevallen waarbij degene om wie het gaat, geen toestemming geeft voor zo'n onderzoek...
Paar dingen daarover: inderdaad hoger dan gemiddeld. Verandert niet door transitie. Ligt volledig in lijn met de suïcidecijfers als je de comorbiditeiten meeneemt.quote:Op zondag 3 september 2023 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wensgedachtes. In de realiteit is het aantal suïcides bij transpersonen gigantisch hoog.
Oja joh? Vertel eens.quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef R16 het volgende:
In geval van homoseksualiteit is aangetoond dat het aangeboren is.
Waarom maakt het niet uit of het aangeleerd is als dat wat (mogelijk) aangeleerd is het verlangen schept een permanente - veel problemen veroorzakende - transitie te ondergaan? Ben ik dom om te denken dat het dan allicht verstandiger is om de persoon het aangeleerde simpelweg niet aan te leren en derhalve dit verlangen niet bij hem of haar te scheppen?quote:Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef R16 het volgende:
. Ik ben ervan overtuigd dat dit het geval is met alle 'afwijkende' seksuele identiteiten. Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of het nu aangeboren of aangeleerd is, het gaat erom dat het kind in kwestie gelukkig kan worden.
5e keer ondertussen? Je weigert het in breder context te zien.quote:Op maandag 4 september 2023 07:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is de hele tijd transgender dit en transgender dat.
Maar de voorleessessie wordt niet door een transgender gedaan, maar een dragqueen. Dat is niet iemand die zich wil laten ombouwen.
Dat is iemand die in het dagelijks leven gewoon Henk is die in de bouw werkt, en daarnaast schnabbels heeft als dragartiest.
Juistem.quote:Op maandag 4 september 2023 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet dat ik helemaal snap dat het hier ineens volledig over transgenders gaat.. maar die paar gevallen waar het misgaat bij kinderen…
Al in het verleden bleek dat van kinderen die dachten transgender te zijn, dat 80% als adolescent alsnog tevreden bleek met het geboortegeslacht. Met de enorme stijging van het aantal kinderen die dit denkt kun je er vanuit gaan dat het percentage nog hoger zal worden.
Tel daarbij op dat er geen enkel bewijs is dat transitie ook maar iets oplost voor deze mensen en je zal toch moeten concluderen dat transitie bij kinderen op basis van wat we nu weten niet getolereerd mag worden.
Om een simpele vergelijking te pakken: probeer als vrouw je maar eens te laten steriliseren op je 27e (dan zijn je hersenen volgroeid). Dat wordt geweigerd, want je kan jezelf nog bedenken later:
https://www.me-to-we.nl/j(...)eriliseren-mag-niet/
Nou kun je twisten of die weigering terecht is (ik vind van niet, volwassen mensen mogen van mij ook domme beslissingen nemen, al kan ik mij wel voorstellen dat je een iets hogere leeftijdsgrens pakt dan 18), maar het is wel van de zotte dat we bij sterilisatie zeggen: je bent nog te jong om dat te beslissen als je 27 bent, maar een transitie ingaan op je 12e (leidt ook in beginsel tot onvruchtbaarheid…), terwijl dat niet eens bewijsbaar de klachten vermindert (!), dat is wel ok?
Het is zo overduidelijk dat ideologie het hier heeft overgenomen van gezond verstand dat er ingegrepen moet worden.
Daarna maar eens kijken wat we verder ermee moeten op basis van wetenschappelijk onderzoek. Vele landen drukten al op de ‘pauzeknop’ (waaronder Zweden en Finland). Nederland moet dat ook snel doen.
Hoeft niet in het DNA te observeren zijn.quote:
Juistem, ik verwoord het misschien wat minder, maar dit lijkt mij "normaal gezond verstand" het lijkt wel een cultus om dat te negeren vanuit ideologische overwegingen, waarom wil men zo graag bij zo een groep zitten?quote:Op maandag 4 september 2023 08:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom maakt het niet uit of het aangeleerd is als dat wat (mogelijk) aangeleerd is het verlangen schept een permanente - veel problemen veroorzakende - transitie te ondergaan? Ben ik dom om te denken dat het dan allicht verstandiger is om de persoon het aangeleerde simpelweg niet aan te leren en derhalve dit verlagen niet bij hem of haar te scheppen?
Je kan best een prima boompje opzetten over dat homoseksualiteit geen keuze en in plaats daarvan een consequentie van verschillende factoren is, maar aangeboren omschrijft in de regel alleen het genetische component.quote:Op maandag 4 september 2023 09:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeft niet in het DNA te observeren zijn.
Op dit moment is het wetenschappelijke inzicht wel dat geaardheid vaststaat (en dat conversie dus niet kan). Bij transgenders blijkt juist dat het heel vaak vanzelf verdwijnt en er zijn ook behandelingen die successen hebben geboekt (conversie dus mogelijk).quote:Op maandag 4 september 2023 09:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan best een prima boompje opzetten over dat homoseksualiteit geen keuze en in plaats daarvan een consequentie van verschillende factoren is, maar aangeboren omschrijft in de regel alleen het genetische component.
Dat geeft al aan dat je een verwrongen beeld hebt.quote:Op maandag 4 september 2023 07:29 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een artiest. Jazeker. Echt niet iemand die het liefst 24/7 zo verkleed gaat, nee hoor, gewoon een artiest
Dat lijkt me heel normaal voor een artiest.quote:[..]
Ja want zo werkt dat hè?
[..]
Het is wat ze het liefste doen.
Op zaterdag in een bibliotheek.quote:Dus het is wel degelijk hun levensstijl, of deel van.
[..]
Het liefste wel, hè. Anders deed ie 't niet.
[..]
Het is een onderwerp bespreken tijdens schooltijd gericht op het moedwillig veranderen van het kinderlijke onschuld. School behoort volgens de wet neutraal te zijn - een voorleesronde over sm pakjes, naakte mensen en sekshandelingen is dat NIET.
[..]
Dat is hoe jij dat ziet.quote:Hartstikke fijn voor Pride. Die expressie laat je maar bij boottochten, niet in een bibliotheek met allemaal kinderen.
[..]
Kabouter Plop bekleedt het stereotype 'kabouter' zoals het voor kinderen geschikt is.
Clown Bassie oefent zijn beroep uit in een herkenbaar clownskostuum.
Een dragqueen heeft geen neutraal voorkomen en heeft een kant gekozen die deze fel verdedigt.
Zoek het verschil.
Het is het begin van de glijdende schaal die je ook in Oost-Europa (Hongarije, Rusland) ziet. Eerst wordt er gesuggereerd dat het wel wat minder kan met de zichtbaarheid (Pride, drag), daarna is het "Oh mijn god, de kinderen!!", daarna komt wil men wetgeving om de zichtbaarheid voor specifiek de kinderen te verkleinen en wordt eromheen geluld dat dit eigenlijk geen beperking is en dat men gewoon lekker zichzelf kan zijn, dan moet de leeftijdsgrens toch omhoog, etc. etc.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
Je draaft een beetje door.quote:Op maandag 4 september 2023 09:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is het begin van de glijdende schaal die je ook in Oost-Europa (Hongarije, Rusland) ziet. Eerst wordt er gesuggereerd dat het wel wat minder kan met de zichtbaarheid (Pride, drag), daarna is het "Oh mijn god, de kinderen!!", daarna komt wil men wetgeving om de zichtbaarheid voor specifiek de kinderen te verkleinen en wordt eromheen geluld dat dit eigenlijk geen beperking is en dat men gewoon lekker zichzelf kan zijn, dan moet de leeftijdsgrens toch omhoog, etc. etc.
En op de achtergrond marcheert een bewust of onbewust trollenleger met semi-wetenschappelijke argumenten en quasi-redelijke retoriek waarbinnen kreten en redeneringen worden gerecycled. Hou GeenStijl maar eens in de gaten. Zodra daar een artikel verschijnt zie je de verwijzingen naar de bronnen daarvan en vooral de woordkeuze hier (en op Twitter/X, FB, overal) letterlijk terug.
Weet jij de aantallen? Of neem je gewoon aan dat het "hordes" zijn?quote:Op zondag 3 september 2023 22:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is simpelweg een aanname dat al die hordes ingrepen
Komen vooral voor doordat er geen hulp of te weinig/te late hulp op gang komt en de houding van de maatschappij vóór een daadwerkelijke transitie.quote:tot een netto betere wereld leiden. Gezien de bewezen narigheid die bestaat omtrent transgenders (suicides,
Elke operatie heeft een kans op complicaties. Heb jij cijfers over dat de kans op complicaties hoger is bij deze ingrepen vergeleken bij bijvoorbeeld een blindedarmontsteking?quote:complicaties,
Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.quote:vinden dat je een fout hebt gemaakt op latere leeftijd)
Nou, wat een schade. Vooral vergeleken bij de situatie voordat transitie en voorlichting (en acceptatie) een ding waren. Oh nee, toch niet.quote:verdient dat het om uiterst serieus genomen te worden, dat het om kinderen gaat maakt het duivels, daar maak ik mij inderdaad druk om, wat een schade.
De inhoud is inderdaad verwerpelijk. Ongeacht wie het voorleest.quote:Op maandag 4 september 2023 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin
De voorleessessie is onderdeel van Pride en gaat over dat onderwerp.
En of dat nu wordt voorgelezen door kabouter plop, clown Bassie, of een dragqueen, dat verandert de inhoud niet.
quote:Op maandag 4 september 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie boekjes voorleest over homoseksuele opa's in leernichten fetisj gear aan kleuters is behalve een smeerlap, een engnek, een kindermisbruiker, een gestoorde maniak ook nog een kindermisbruiker in mijn ogen en hoort in de gevangenis.
Welk wetenschappelijk inzicht? Ik lees juist steeds meer over geaardheid als een fluïde iets dat op een schaal bestaat.quote:Op maandag 4 september 2023 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dit moment is het wetenschappelijke inzicht wel dat geaardheid vaststaat (en dat conversie dus niet kan). Bij transgenders blijkt juist dat het heel vaak vanzelf verdwijnt en er zijn ook behandelingen die successen hebben geboekt (conversie dus mogelijk).
Waarom ik dit zeg: je ziet nu dat het verbod op conversietherapie bij homoseksuelen ook wordt uitgebreid naar transseksuelen en dat is vrij rampzalig (Canada is daar al ingetrapt, waardoor een arts feitelijk alleen nog maar de vraag zelfdiagnose mag bevestigen, wat dus wederom alleen maar geldt voor deze aandoening).
Ik mis steevast het wetenschappelijke bewijs dat transitie helpt. Maar misschien dat jij meer weet dan ik. Vertel...quote:Op maandag 4 september 2023 09:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is het begin van de glijdende schaal die je ook in Oost-Europa (Hongarije, Rusland) ziet. Eerst wordt er gesuggereerd dat het wel wat minder kan met de zichtbaarheid (Pride, drag), daarna is het "Oh mijn god, de kinderen!!", daarna komt wil men wetgeving om de zichtbaarheid voor specifiek de kinderen te verkleinen en wordt eromheen geluld dat dit eigenlijk geen beperking is en dat men gewoon lekker zichzelf kan zijn, dan moet de leeftijdsgrens toch omhoog, etc. etc.
En op de achtergrond marcheert een bewust of onbewust trollenleger met semi-wetenschappelijke argumenten en quasi-redelijke retoriek waarbinnen kreten en redeneringen worden gerecycled. Hou GeenStijl maar eens in de gaten. Zodra daar een artikel verschijnt zie je de verwijzingen naar de bronnen daarvan en vooral de woordkeuze hier (en op Twitter/X, FB, overal) letterlijk terug.
'van welke content dan ook'?quote:Op maandag 4 september 2023 09:57 schreef Fok-it het volgende:
Boekjes van welke content dan ook voorlezen gelijk stellen aan zedendelinquenten. Ben je dan verstandelijk beperkt..
Als je de onderzoeken leest dan zie je meteen dat ze dat helemaal niet weten omdat ze bij het merendeel niet weten hoe of wat. Dat vervolgens in de groep die ze wel (kortstondig ook nog) hebben kunnen volgen (degenen die alle stappen hebben meegemaakt tot de transitie voltooit is) er maar enkelen aangeven niet tevreden te zijn, dat is wetenschappelijk niet zo relevant.quote:Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.
Zeker. En ik vind dat mensen die dergelijke boekjes aan kleuters voorlezen in de gevangenis horen. Dat is gewoon grooming.quote:
Ik lees juist steeds meer dat het verschil tussen geaardheid, genderidentiteit en drag niet meer helder lijkt, zie ook dit topic.quote:Op maandag 4 september 2023 10:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welk wetenschappelijk inzicht? Ik lees juist steeds meer over geaardheid als een fluïde iets dat op een schaal bestaat.
Als jij wetenschappelijk onderzoek kent waaruit mensen van homoseksualiteit naar heteroseksualiteit draaien of omgekeerd dan houd ik mij aanbevolen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welk wetenschappelijk inzicht? Ik lees juist steeds meer over geaardheid als een fluïde iets dat op een schaal bestaat.
Het staat nooit gelijk aan een zedendelict inderdaad.quote:
Er worden gewoon kinderboekjes voorgelezen. Door mannen die zich kleden als vrouwen. Het ergste dat de kinderen kan overkomen is dat ze onder de glitter komen te zitten. Op koranscholen, de katholieke kerk, in gereformeerde smeerbeerkringen, in de koninkrijkzalen etc. krijgen de kinderen wel iets ergers in hun hoofd en hun lichaam gespoten.quote:Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zeker. En ik vind dat mensen die dergelijke boekjes aan kleuters voorlezen in de gevangenis horen. Dat is gewoon grooming.
Hetzelfde als pornoboekjes aan pubers uitdelen in de hoop in hun broekje te komen.
Als de groep nu groeit door 'aanleren', is er natuurlijk de kans dat het aantal spijtopstanten relatief groter wordt.quote:Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.
Wil je zeggen dat geaardheid niet fluïde is? Want dan moet je even met het RIVM bellen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik lees juist steeds meer dat het verschil tussen geaardheid, genderidentiteit en drag niet meer helder lijkt, zie ook dit topic.
Boekjes waar leernichten in festish gear op de cover staan zijn geen kinderboekjes.quote:Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er worden gewoon kinderboekjes voorgelezen. Door mannen die zich kleden als vrouwen. Het ergste dat de kinderen kan overkomen is dat ze onder de glitter komen te zitten. Op koranscholen, de katholieke kerk, in gereformeerde smeerbeerkringen, in de koninkrijkzalen etc. krijgen de kinderen wel iets ergers in hun hoofd en hun lichaam gespoten.
https://news.cornell.edu/(...)transition-treatmentquote:Op maandag 4 september 2023 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik mis steevast het wetenschappelijke bewijs dat transitie helpt. Maar misschien dat jij meer weet dan ik. Vertel...
Bij een zedenmisdrijf kunt u bijvoorbeeld denken aan:quote:Op maandag 4 september 2023 10:13 schreef Fok-it het volgende:
Het staat nooit gelijk aan een zedendelict inderdaad.
Maar misschien kunnen jullie even uitleggen wat de definitie is van een zedendelict, of van kindermisbruik.
Goed verhaal. Hoe goed zijn kinderen van 4 jaar in Engels tegenwoordig?quote:Op maandag 4 september 2023 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Boekjes waar leernichten in festish gear op de cover staan zijn geen kinderboekjes.
[ twitter ]
Dus grooming is het sowieso al niet gezien de omstandigheden niet digitaal zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 10:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Bij een zedenmisdrijf kunt u bijvoorbeeld denken aan: seksueel misbruik: verkrachting, aanranding en ontucht. kindermisbruik (ook bepaalde voorbereidende handelingen daartoe zijn strafbaar) grooming (digitaal kinderlokken)...
Oh dat ziet er wel een beetje raar uit, ja.quote:Op maandag 4 september 2023 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Boekjes waar leernichten in festish gear op de cover staan zijn geen kinderboekjes.
[ twitter ]
Je kan zelf geen content verzinnen welke zou wijzen op 'voorbereidend handelen' of 'grooming'?quote:Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Fok-it het volgende:
Dus grooming is het sowieso al niet gezien de omstandigheden niet digitaal zijn.
En hoe is het voorlezen van welk boek dan ook een voorbereidende handeling naar misbruik?
Dat ziet er raar uit het. Dat is omdat het raar is en dat soort boekjes gaat rond in dat soort kringen. Dat is wat er voorgelezen wordt.quote:Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat ziet er wel een beetje raar uit, ja.
Nog even met een slag om de arm, want het zou niet de eerste keer zijn dat er gereld werd over inhoud die helemaal niet waar blijkt te zijn. Bijvoorbeeld een beetje raar dat er Engelstalige boekjes in Leiden worden voorgelezen.
Bijzonder dat het alleen maar met wedervragen kan. Geef nou gewoon eens inhoudelijk antwoord hoe dit voorbereidend handelen is. Met concrete voorbeeldenquote:Op maandag 4 september 2023 10:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan zelf geen content verzinnen welke zou wijzen op 'voorbereidend handelen' of 'grooming'?
En hoe weten we of deze twitteraar het e.e.a. niet uit de duim zuigt?quote:Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat ziet er raar uit het. Dat is omdat het raar is en dat soort boekjes gaat rond in dat soort kringen. Dat is wat er voorgelezen wordt.
Nog een voorbeeld:
[ twitter ]
Al aangifte gedaan?quote:Orale seks verheerlijken in boekjes voor kleuters.
Dat is echt met maar 1 reden, die kinderen interesseren in orale seks en vervolgens je eigen tampeloeris naar binnen schuiven.
Wat dacht je van een instructieboekje pijpen?quote:Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder dat het alleen maar met wedervragen kan. Geef nou gewoon eens inhoudelijk antwoord hoe dit voorbereidend handelen is. Met concrete voorbeelden
Ja o ging de kinderlokker vroeger ook te werk.quote:Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus grooming is het sowieso al niet gezien de omstandigheden niet digitaal zijn.
En hoe is het voorlezen van welk boek dan ook een voorbereidende handeling naar misbruik?
En weer lukt het je kennelijk niet. Ik ga wat anders doen. Je bent afquote:Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat dacht je van een instructieboekje pijpen?
Wat lukt me precies niet? Jij kon geen content bedenken die een zedendelict zou impliceren. Ik wel.quote:Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En weer lukt het je kennelijk niet. Ik ga wat anders doen. Je bent af
Dit is een literatuuronderzoek. Niet heel spannend, want heel kritisch is het niet...quote:Op maandag 4 september 2023 10:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://news.cornell.edu/(...)transition-treatment
Alsjeblieft.
Geef een kind een boekje over pijpen. Waarin uitgelegd wordt hoe fijn spannend en lekker dat is.quote:Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder dat het alleen maar met wedervragen kan. Geef nou gewoon eens inhoudelijk antwoord hoe dit voorbereidend handelen is. Met concrete voorbeelden
Mweh, sowieso kan ik mij heel goed voorstellen dat er tweelingen zijn - een eiig- waarbij de één andere seksuele voorkeuren heeft.quote:Op maandag 4 september 2023 09:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan best een prima boompje opzetten over dat homoseksualiteit geen keuze en in plaats daarvan een consequentie van verschillende factoren is, maar aangeboren omschrijft in de regel alleen het genetische component.
Dit gaat over hormonale behandelingen (puberteitsblokkers) voorafgaand aan een eventuele transitie, en niet over transitie en de effecten van transities in het algemeen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is een literatuuronderzoek. Niet heel spannend, want heel kritisch is het niet...
Zie:
https://www.economist.com(...)s-is-worryingly-weak
En dit:
https://segm.org/segm-sum(...)nder-dysphoric-youth
Following a comprehensive review of evidence, the NBHW concluded that the evidence base for hormonal interventions for gender-dysphoric youth is of low quality, and that hormonal treatments may carry risks. NBHW also concluded that the evidence for pediatric transition comes from studies where the population was markedly different from the cases presenting for care today. In addition, NBHW noted increasing reports of detransition and transition-related regret among youth who transitioned in recent years.
Dus ja, het klopt op zich dat er heel veel studies zijn die zeggen dat het helpt, maar dat zijn uiteindelijk wel allemaal 'wij van wc eend' studies. Daarom is het dat landen als Zweden, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen inmiddels hebben geconcludeerd dat het bewijs zeer zwak is en dat daarmee restricties zijn ingesteld, te weten dat in beginsel voor minderjarigen transitie niet meer mogelijk is.
Ik heb het over: pubertijdremmers, hormonen slikken, medicijnen, chirurgie,quote:Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
Weet jij de aantallen? Of neem je gewoon aan dat het "hordes" zijn?
Je praat vanuit je ideologische overtuiging.quote:Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
Komen vooral voor doordat er geen hulp of te weinig/te late hulp op gang komt en de houding van de maatschappij vóór een daadwerkelijke transitie.
Het is fysiek pure mutilatie, lichaamsfuncties worden verminkt, maar esthetisch zou het dan het ideaalplaatje zijn, als je beseft dat die transitie is aangepraat blijft er echt geen positief woord over voor die ongein.quote:Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
Elke operatie heeft een kans op complicaties. Heb jij cijfers over dat de kans op complicaties hoger is bij deze ingrepen vergeleken bij bijvoorbeeld een blindedarmontsteking?
Lijkt me wat weinig, heb je een bron?quote:Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.
Dat heb ik al 6 keer gemotiveerd.quote:Nou, wat een schade. Vooral vergeleken bij de situatie voordat transitie en voorlichting (en acceptatie) een ding waren. Oh nee, toch niet.
Waarom hebben we het trouwens over transgenders in een topic over drag queens?
Alleen de laatste, maar als je wat verder dan je neus kijkt (moet je wel bereid toe zijn), dan zie je dat het voor het geheel geldt.quote:Op maandag 4 september 2023 10:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit gaat over hormonale behandelingen (puberteitsblokkers) voorafgaand aan een eventuele transitie, en niet over transitie en de effecten van transities in het algemeen.
Tenzij je hiervoor gewoon succesvol geïndoctrineerd kan worden.quote:Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de groep nu groeit door 'aanleren', is er natuurlijk de kans dat het aantal spijtopstanten relatief groter wordt.
Dat orale seks dingetje komt niet uit dat voorleesboek.quote:Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat ziet er raar uit het. Dat is omdat het raar is en dat soort boekjes gaat rond in dat soort kringen. Dat is wat er voorgelezen wordt.
Nog een voorbeeld:
[ twitter ]
Orale seks verheerlijken in boekjes voor kleuters.
Dat is echt met maar 1 reden, die kinderen interesseren in orale seks en vervolgens je eigen tampeloeris naar binnen schuiven.
Van die informatie dat iets "niet permanent" is, maar dat een vrouw testosteron krijgt toegediend en een zwaardere stem krijgt daarvan die niet meer weggaat...quote:Op maandag 4 september 2023 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is een literatuuronderzoek. Niet heel spannend, want heel kritisch is het niet...
Zie:
https://www.economist.com(...)s-is-worryingly-weak
En dit:
https://segm.org/segm-sum(...)nder-dysphoric-youth
Following a comprehensive review of evidence, the NBHW concluded that the evidence base for hormonal interventions for gender-dysphoric youth is of low quality, and that hormonal treatments may carry risks. NBHW also concluded that the evidence for pediatric transition comes from studies where the population was markedly different from the cases presenting for care today. In addition, NBHW noted increasing reports of detransition and transition-related regret among youth who transitioned in recent years.
Dus ja, het klopt op zich dat er heel veel studies zijn die zeggen dat het helpt, maar dat zijn uiteindelijk wel allemaal 'wij van wc eend' studies. Daarom is het dat landen als Zweden, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen inmiddels hebben geconcludeerd dat het bewijs zeer zwak is en dat daarmee restricties zijn ingesteld, te weten dat in beginsel voor minderjarigen transitie niet meer mogelijk is.
Men zit veel te ideologisch in die wedstrijd... Zeker die "wetenschappers".quote:Op maandag 4 september 2023 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen de laatste, maar als je wat verder dan je neus kijkt (moet je wel bereid toe zijn), dan zie je dat het voor het geheel geldt.
Daarnaast: het is het begin van het traject, dus het zou wat raar zijn als men het daarom afwijst. Het feit dat de afgelopen jaren het ene na het andere land zegt dat dit een heel slecht idee is, zou toch wel een lampje moeten doen branden.
Nogmaals, als je bereid bent echt kritisch te kijken.
Het is geen instructie boek. Het is een boek over seksuele voorlichting gericht op beginnende pubers. Waarin ook orale seks vermeld wordt. Naast het onderstrepen dat je zeer zeker niets tegen je zin moet doen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat dacht je van een instructieboekje pijpen?
Ideologische strijd mensen die willen voorlezen en verkleed zijn, die mogen niet voorlezen behalve als ze verkleed zijn als Sint, kerstman, clown, militair.quote:Op maandag 4 september 2023 10:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men zit veel te ideologisch in die wedstrijd... Zeker die "wetenschappers".
Maar hoezo wordt er voorgelezen over leernichten fetish tijdens de voorleessessiequote:Op maandag 4 september 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De inhoud is inderdaad verwerpelijk. Ongeacht wie het voorleest.
Wie boekjes voorleest over homoseksuele opa's in leernichten fetisj gear aan kleuters is behalve een smeerlap, een engnek, een kindermisbruiker, een gestoorde maniak ook nog een kindermisbruiker in mijn ogen en hoort in de gevangenis.
Met kleuters over mannen in leernichten fetisjgear praten is niet anders dan wat Thijs Römer doet, met meisjes van 14 en 15 praten over vingeren, over je clitoris wrijven en over penetratie.
Tja, laat eens zien dat die voorleessessie waar het hier om gaat om transgenders gaat.quote:Op maandag 4 september 2023 07:36 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Dus waarom überhaupt een dragqueen en niet een man in driedelig pak die de opkomst, de uiting en levensstijl van een transgender via een PowerPoint presentatie wat dingen helder voorlegt. Zodat de uitleg een neutrale presentatie is en volgens de richtlijnen van de wet kan plaatsvinden.
[..]
En ik dacht nog wel dat jij geen hersens had. Keurig hoor.
[..]
Ik vraag me ook werkelijk af hoe jij op dit soort ideeën komt?
Nog een toevoeging, want ik weet wat er staat in de onderzoeken die het 'bewijzen': het is puur self reporting. Zoek je echter naar objectieve afname van de klachten, dan is die er niet.quote:Op maandag 4 september 2023 10:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit gaat over hormonale behandelingen (puberteitsblokkers) voorafgaand aan een eventuele transitie, en niet over transitie en de effecten van transities in het algemeen.
Misschien hadden ze meer tijd moeten besteden aan begrijpend lezen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
In de brugklas heeft de leraar vroeger nog een condoom om een banaan gedaan om te laten zien hoe je dat op de juiste manier deed.
'aardig dezelfde' =/= identiek. Maar goed, iets wat er tussen ligt, en van grote invloed is, is de vorming in de baarmoeder. Wdb zijn tweelingen ook interessant.quote:Op maandag 4 september 2023 10:38 schreef ludovico het volgende:
Mweh, sowieso kan ik mij heel goed voorstellen dat er tweelingen zijn - een eiig- waarbij de één andere seksuele voorkeuren heeft.
Maar die groeien ook aardig met dezelfde nurture op, die firmware is geen nurture, ook geen DNA.
Nee, jij weet gewoon niet wat een dragqueen is.quote:Op maandag 4 september 2023 07:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aaah je bent weer bezig met jezelf expres dom houden, woorden extreem letterlijk nemen of uit het verband trekken, oftewel je gebruikelijke discussietechniek bedoeld om de discussie te frustreren ipv vooruit te helpen.
Die mogen niet zichzelf zijn?quote:
Maatschappelij is een heel ruim begrip.quote:2. We faciliteren ook een hele hoop als maatschappij.
Dan moet die er wel zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
5e keer ondertussen? Je weigert het in breder context te zien.
Je weet zelf ook wel dat je allerlei verbanden kunt verzinnen bij statistieken...quote:Op zondag 3 september 2023 22:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon statistische cijfers erkennen i.p.v. een of andere rare struisvogel reactie te geven.
Of je erkent het niet en vraagt om een bron, omdat je niet in die cijfers geloofd.
Maar kop in het zand gaat nergens over, je mag best de realiteit wel gewoon erkennen.
Dat zou bij jou idd nuttig zijn geweest.quote:Op maandag 4 september 2023 12:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Misschien hadden ze meer tijd moeten besteden aan begrijpend lezen.
Nee hij treedt niet tegen betaling op. Hij zit daar gratis en dat doet hij omdat het zijn seksuele snaar raakt.quote:Op maandag 4 september 2023 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij weet gewoon niet wat een dragqueen is.
Dat is gewoon iemand die tegen betaling optreedt.
Niet iemand die 24/7 als drag door het leven gaat
Waar staat dat dan?quote:Op maandag 4 september 2023 13:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat zou bij jou idd nuttig zijn geweest.
Aangezien ik reageer op een vermeend gebruikt boek dat je plaatst met een pijp tekening.
Dat hij dit specifieke geval gratis doet zou best kunnen.quote:Op maandag 4 september 2023 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hij treedt niet tegen betaling op. Hij zit daar gratis en dat doet hij omdat het zijn seksuele snaar raakt.
Ik vind drag Queens niet eng, en drag Queens hoeven van mij ook niet verboden te worden. Drag Queens die specifiek kinderen als doelgroep hebben voor wat voor activiteit dan ook moeten wat mij betreft wel verboden worden net zoals heel veel zaken niet te combineren zijn met kinderen.quote:Op maandag 4 september 2023 14:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hij dit specifieke geval gratis doet zou best kunnen.
De motivatie verzin je er zelf bij
Hij doet het in opdracht.
Dat jij problemen hebt met dragqueens is natuurlijk verder helemaal aan jou. Ik ken ook mensen die clowns doodeng vinden.
Alleen verzinnen die er niet van alles bij om iets te verbieden dat ze zelf eng vinden.
Juist wel, daarom niet indoctrineren met kwaadaardige bullcrap.quote:
Oh liever bepaal ik niks voor anderen maar kinderen verdienen wel bescherming, testosteron toedienen, geslachtsoperaties, zijn behandelingen die onomkeerbaar zijn en defacto mutilatie betekenen.quote:Op maandag 4 september 2023 12:48 schreef Wantie het volgende:
Als jij je kinderen daar niet heen wilt sturen, helemaal prima.
Maar waarom wil je dat ook bepalen voor de ouders van andere kinderen?
Als je dat misbruikt om jouw narratief uit te vergroten en bewust nuanceringen weglaat dan zou dit een argument zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat je allerlei verbanden kunt verzinnen bij statistieken...
- Indoctrineren gebeurt in huis nog het meest. Dat kun je niet tegenhoudenquote:Op maandag 4 september 2023 16:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Juist wel, daarom niet indoctrineren met kwaadaardige bullcrap.
Losstaand lijkt het ook nergens op, geef ik toe, ik zou ook nooit gaan protesteren ofzo, zoals die Gideon en zijn knaapjes, overigens kijk ik even hard neer op het pro-kamp dat fascisten loopt te schreeuwen.quote:Op maandag 4 september 2023 16:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
- Indoctrineren gebeurt in huis nog het meest. Dat kun je niet tegenhouden
- hoezo zijn dragqueens, of het idee dat mannen ook in extravagante jurken rond kunnen lopen, kwaadaardig?
Kinderen moeten beschermd worden. Maar kinderen moeten ook uitgedaagd worden. In een veilige omgeving, met hulp.
Nu zien ze een vrolijk uitgedoste meneer die een verhaaltje verteld, en een groep werklozen die een onsamenhangend verhaal scanderen achter een politielinie. Ouders nemen hun kind mee naar de bieb, dus die hebben hun kroost al lang verknipt met het vervallen moraal dat je zelf mag bepalen wat voor kleren je aan doet.
Ik ben wel blij dat het een dragqueen was, en geen transgender. Want dat zouden de fundamentalisten hier helemaal niet pikken!
Nou, jij hebt een heel rare voorstelling van drag queens.quote:Op maandag 4 september 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind drag Queens niet eng, en drag Queens hoeven van mij ook niet verboden te worden. Drag Queens die specifiek kinderen als doelgroep hebben voor wat voor activiteit dan ook moeten wat mij betreft wel verboden worden net zoals heel veel zaken niet te combineren zijn met kinderen.
Gangbangliefhebbers of liefhebbers van anonieme bareback seks op parkeerplaatsen hoeven van mij ook niet verboden te worden, maar die hebben in de context van hun hobby niks te zoeken bij kinderen van 4 tot 6.
Dus prima als jij als vrouw jezelf graag door 10 man laat volspuiten op een avond, over die hobby hoef je een kleuter niet te vertellen. Wil jij kinderen voorlezen vind ik dat prima, maar niet in je gangbang pakje en je hoeft een kleuter ook niet uit te leggen wat een gangbang is.
Die scheiding wil jij niet begrijpen.
Ouders (behoren te) doen wat het beste is voor hun kind. En wat dat is... beslist de ouder! Als die denkt dat het belangrijk is dat ze demonstreren tegen vaccinaties, dan is het lastig om daar wat tegen te doen. Hetzelfde als die ouder denkt dat het leuk is als ze naar een voorleesmiddag gaan met een drag.quote:Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Losstaand lijkt het ook nergens op, geef ik toe, ik zou ook nooit gaan protesteren ofzo, zoals die Gideon en zijn knaapjes, overigens kijk ik even hard neer op het pro-kamp dat fascisten loopt te schreeuwen.
Misschien is het publieke debat ook gewoon gezonder om dit "op te lossen" ik denk alleen dat het schadelijk is - alles moet kunnen, je bent wat je je voelt - en we hebben hier met kinderen te maken die niet voor zichzelf beslissen, dat geeft lading aan de discussie, anders had ik ook zoiets gehad van: Succes ermee, je bent volwassen.
Waaruit blijkt dat de antidrag-demonstranten de veiligheid aantastte? Op de weinige beelden die ik heb gezien leken vooral de pro-demonstranten uit hun plaat te gaan met hun uitgekauwde en polariserende ''fascisten''-geroep.quote:Op maandag 4 september 2023 17:10 schreef zuchtje het volgende:
De kinderen zijn niet gebaad bij een versplinterende samenleving waarbij groeperingen ervoor kiezen om mensen persoonlijk aan te vallen om hun gedachten en gevoelens. Een belangrijk aspect van persoonlijke vrijheid is het veilig uitwisselen van ideeën.
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen, waar ouders met hun kinderen naar toe gaan...quote:Op maandag 4 september 2023 16:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh liever bepaal ik niks voor anderen maar kinderen verdienen wel bescherming, testosteron toedienen, geslachtsoperaties, zijn behandelingen die onomkeerbaar zijn en defacto mutilatie betekenen.
Dien een klacht in bij de gemeente zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 september 2023 17:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de antidrag-demonstranten de veiligheid aantastte? Op de weinige beelden die ik heb gezien leken vooral de pro-demonstranten uit hun plaat te gaan met hun uitgekauwde en polariserende ''fascisten''-geroep.
Dat lijkt de beredenering te zijn inderdaad.quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef Wantie het volgende:
Alsof zo'n kind na de voorleessessie denkt van 'ik ga mijn lichaam verbouwen tot vrouw '
Nee, ik denk dat je dan ook wel helemaal blind bent.quote:Op maandag 4 september 2023 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat lijkt de beredenering te zijn inderdaad.
Ik snap het wel hoor. Mijn nichtjes zijn laatst voorgelezen door een mevrouw met een dwarslaesie, en nu willen mijn nichtjes ook een dwarslaesie.
Ze zijn ook al een keer voorgelezen door een gescheiden ouder, en nu willen ze ooit gaan trouwen zodat ze daarop kunnen scheiden!
Dus ik begrijp de bezwaren heel goed.
Nu gaan we binnenkort op visite bij opa die slechtziend is, dus ik hoop niet dat ze hierna hun ogen willen uitsteken met punaises!
Deze ga ik onthouden voor als binnenkort de Sint weer in Nederland is.quote:Op maandag 4 september 2023 17:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de antidrag-demonstranten de veiligheid aantastte? Op de weinige beelden die ik heb gezien leken vooral de pro-demonstranten uit hun plaat te gaan met hun uitgekauwde en polariserende ''fascisten''-geroep.
Daar hebben we KOZP toch al voor?quote:Op maandag 4 september 2023 17:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze ga ik onthouden voor als binnenkort de Sint weer in Nederland is.
Vooral dat laatste..quote:Op maandag 4 september 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Mick de Vlieger, de man van Shownieuws-ster Dyantha Brooks, is zeer kritisch over voorleesuurtjes met dragqueens. “Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Geen idee!”
Er is de laatste tijd her en der wat ophef over voorleesuurtjes voor kinderen door dragqueens. Dit is bedoeld om kinderen comfortabel te maken met diversiteit, maar tegenstanders zien het als seksuele indoctrinatie. Ook de man en schoonvader van Shownieuws-presentatrice Dyantha Brooks zijn buitengewoon kritisch.
‘Snap het niet’
Schoonvader Erik de Vlieger begrijpt niets van die voorleesuurtjes. “Van mij mag het allemaal, het is nou eenmaal de keuze van blanke (of witte) ouders met een goed salaris bij de overheid of semi-overheid. Ik vraag me alleen maar af waarom?”, schrijft hij op X.
En zoon Mick, de man van Dyantha dus, is het daarmee eens. “Precies dit.”
Erik: “Ik snap het gewoon niet omdat niemand mij uitlegt waarom het belangrijk is.”
Lammert legt uit
EenVandaag-ster Lammert de Bruin geeft antwoord. “Zodat die kinderen het net als jij (later) ook prima vinden.”
Mick is niet overtuigd. “De ouders van de kinderen die daar zitten geven dat automatisch mee in hun opvoeding. Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Ik heb geen flauw idee. Ik heb geen boekje voorgelezen gehad van drags of andere optische uitingen om te leren om mensen in hun waarde te laten.”
Verkleedfeestje
Het is níet voor de bühne, vindt Lammert. “Misschien gaat dat minder automatisch dan je denkt hoor. En je opvoeding thuis is één ding. Ik ging eens naar een verkleedfeest van de kerk als oud omaatje. Je verkleed je tenslotte als iemand anders. Had geen idee dat dat raar was als jongetje. Maar dat kreeg ik die dag snel door van kinderen met andere ouders.”
Journalist Chris Klomp vindt het promoten van diversiteit ook goed. “Wat mij betreft gaan transgenders standaard iedere week voorlezen op school. Want je ziet aan de ´volwassenen´ van nu dat acceptatie nog een lange weg te gaan heeft. Mijn hemel, wat een bekrompen en infantiele mensen heb je toch nog steeds.”
Daarop sneert Mick: “Drags en transgenders zijn niet het zelfde, oei.”
Doodeng
Chris begrijpt niets van types uit kamp-Mick. “Kotsmisselijk word ik van die lui. Het ´beschermen van kinderen´ als schaamlap voor hun eigen benepen ´normen en waarden. Die kinderen zijn honderd keer veiliger op zo’n voorleesmiddag dan bij die oh zo gezellig oom die op Twitter keihard ‘PEDO’ roept bij het zien van een transgender.”
Er is niets mis met die voorleesuurtjes, aldus Chris. “Niemand duwt dit door de strot. Die voorleesuurtjes bestaan al jaren. Ze komen pas in het nieuws omdat extreemrechtse malloten de onderbuik weer eens willen voeden.
”https://www.mediacourant.(...)esuurtje-dragqueens/
Yup, maar die kunnen dus ruim baan krijgen in het verstoren van een kinderfeest.quote:Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Daar hebben we KOZP toch al voor?
quote:
Twee groepen die one-liners naar elkaar schreeuwen geeft niet echt een ruimte voor debat. Naar de andere groep wijzen schiet je ook vrij weinig mee op, en is ook geen goed voorbeeld voor zo'n kind, of welk ander individu waarmee je in gesprek wil.quote:Op maandag 4 september 2023 17:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
"Fuck them!", zou deze drag queen zeggenquote:Op maandag 4 september 2023 16:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
- Indoctrineren gebeurt in huis nog het meest. Dat kun je niet tegenhouden
- hoezo zijn dragqueens, of het idee dat mannen ook in extravagante jurken rond kunnen lopen, kwaadaardig?
Kinderen moeten beschermd worden. Maar kinderen moeten ook uitgedaagd worden. In een veilige omgeving, met hulp.
Nu zien ze een vrolijk uitgedoste meneer die een verhaaltje verteld, en een groep werklozen die een onsamenhangend verhaal scanderen achter een politielinie. Ouders nemen hun kind mee naar de bieb, dus die hebben hun kroost al lang verknipt met het vervallen moraal dat je zelf mag bepalen wat voor kleren je aan doet.
Ik ben wel blij dat het een dragqueen was, en geen transgender. Want dat zouden de fundamentalisten hier helemaal niet pikken!
Nee, maar volgens mij heb ik al 7x gezegd ondertussen in dit topic dat het een fenomeen in een bredere context is.quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen, waar ouders met hun kinderen naar toe gaan...
Het is niet te beschrijven hoe bizar zo'n manier van beredeneren is.
Alsof zo'n kind na de voorleessessie denkt van 'ik ga mijn lichaam verbouwen tot vrouw '
Bijzonder dit soort "nieuws" alsof Priscilla de hele dag op Twitter zit te kijken wat anonieme figuren en Erik de Vlieger te melden hebben.quote:Op maandag 4 september 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Mick de Vlieger, de man van Shownieuws-ster Dyantha Brooks, is zeer kritisch over voorleesuurtjes met dragqueens. “Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Geen idee!”
Er is de laatste tijd her en der wat ophef over voorleesuurtjes voor kinderen door dragqueens. Dit is bedoeld om kinderen comfortabel te maken met diversiteit, maar tegenstanders zien het als seksuele indoctrinatie. Ook de man en schoonvader van Shownieuws-presentatrice Dyantha Brooks zijn buitengewoon kritisch.
‘Snap het niet’
Schoonvader Erik de Vlieger begrijpt niets van die voorleesuurtjes. “Van mij mag het allemaal, het is nou eenmaal de keuze van blanke (of witte) ouders met een goed salaris bij de overheid of semi-overheid. Ik vraag me alleen maar af waarom?”, schrijft hij op X.
En zoon Mick, de man van Dyantha dus, is het daarmee eens. “Precies dit.”
Erik: “Ik snap het gewoon niet omdat niemand mij uitlegt waarom het belangrijk is.”
Lammert legt uit
EenVandaag-ster Lammert de Bruin geeft antwoord. “Zodat die kinderen het net als jij (later) ook prima vinden.”
Mick is niet overtuigd. “De ouders van de kinderen die daar zitten geven dat automatisch mee in hun opvoeding. Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Ik heb geen flauw idee. Ik heb geen boekje voorgelezen gehad van drags of andere optische uitingen om te leren om mensen in hun waarde te laten.”
Verkleedfeestje
Het is níet voor de bühne, vindt Lammert. “Misschien gaat dat minder automatisch dan je denkt hoor. En je opvoeding thuis is één ding. Ik ging eens naar een verkleedfeest van de kerk als oud omaatje. Je verkleed je tenslotte als iemand anders. Had geen idee dat dat raar was als jongetje. Maar dat kreeg ik die dag snel door van kinderen met andere ouders.”
Journalist Chris Klomp vindt het promoten van diversiteit ook goed. “Wat mij betreft gaan transgenders standaard iedere week voorlezen op school. Want je ziet aan de ´volwassenen´ van nu dat acceptatie nog een lange weg te gaan heeft. Mijn hemel, wat een bekrompen en infantiele mensen heb je toch nog steeds.”
Daarop sneert Mick: “Drags en transgenders zijn niet het zelfde, oei.”
Doodeng
Chris begrijpt niets van types uit kamp-Mick. “Kotsmisselijk word ik van die lui. Het ´beschermen van kinderen´ als schaamlap voor hun eigen benepen ´normen en waarden. Die kinderen zijn honderd keer veiliger op zo’n voorleesmiddag dan bij die oh zo gezellig oom die op Twitter keihard ‘PEDO’ roept bij het zien van een transgender.”
Er is niets mis met die voorleesuurtjes, aldus Chris. “Niemand duwt dit door de strot. Die voorleesuurtjes bestaan al jaren. Ze komen pas in het nieuws omdat extreemrechtse malloten de onderbuik weer eens willen voeden.
”https://www.mediacourant.(...)esuurtje-dragqueens/
Die je er zelf bij hebt verzonnen...quote:Op maandag 4 september 2023 20:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij heb ik al 7x gezegd ondertussen in dit topic dat het een fenomeen in een bredere context is.
Je mag best in een andere wereld leven dan ik hoor, zelf weten.quote:Op maandag 4 september 2023 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die je er zelf bij hebt verzonnen...
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in jouw wereld leef en daardoor in het dagelijks leven wordt geaccepteerd voor wie ik ben en hoe ik mijn leven heb ingericht.quote:Op maandag 4 september 2023 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag best in een andere wereld leven dan ik hoor, zelf weten.
Veel feitelijker wordt het niet als men stelt dat de wereld méér "je kunt zijn wat je wilt zijn" is geworden dan vroeger.
quote:Op maandag 4 september 2023 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in jouw wereld leef en daardoor in het dagelijks leven wordt geaccepteerd voor wie ik ben en hoe ik mijn leven heb ingericht.
Maar die willen de Goedheiligman er niet uit kicken. De verklede buurman die de jeugd indoctrineert met katholieke waarden en symbolen, hen lokt met cadeautjes en snoep, en als ze lief zijn, mogen ze bij hem op schoot.quote:Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Daar hebben we KOZP toch al voor?
Ik vind het al vrij bijzonder dat het in dit topic steeds moet gaan over transgenders in plaats van drag queens, in het bijzonder omdat het verwijt vaak is dat het "ons door de strot wordt geduwd" en dat gaat wel lekker snel ja, als men achter elk initiatief transgenders ziet.quote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen, waar ouders met hun kinderen naar toe gaan...
Het is niet te beschrijven hoe bizar zo'n manier van beredeneren is.
Ik denk echt dat Nederland zich voor dit soort onzin niet laat lenen, gelukkig. Wat dat betreft kan iedereen in dit topic opgelucht zijnquote:Parents and staff are demanding that the Toronto District School Board stop allowing students to opt out of drag queen storytime events.
Toronto Pflag and the board’s 2SLGBTQ+ Community Advisory Committee have been advocating unsuccessfully for weeks since the issue over attendance and consent arose at a Pride celebration at Bruce Public School in early June. They say the opt-out violates the Ontario Human Rights Code and are calling for an apology for the harm caused by the decision. The board, they add, has not been particularly responsive.
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Als je weet dat menig onderwijzer(es) en beleidsmaker binnen het onderwijs uit een bepaald ideologisch hout is gesneden en deze idioterie nu pas in Nederland een beetje voet aan de grond begint te krijgen, zou ik er rekening mee gaan houden dat we dit soort dingen hier over een jaar of vijf ook gaan zien.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
Gelukkig maar dat we niet in Canada wonen. https://archive.vn/aO2IQ
[..]
Ik denk echt dat Nederland zich voor dit soort onzin niet laat lenen, gelukkig. Wat dat betreft kan iedereen in dit topic opgelucht zijn
Sorry hoor, het zijn gewoon fascisten. Dat laten ze keer op keer blijken. Alles moet weer naar bijna Calvijnse normen en waarden terug als het aan hun ligt.quote:Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Losstaand lijkt het ook nergens op, geef ik toe, ik zou ook nooit gaan protesteren ofzo, zoals die Gideon en zijn knaapjes, overigens kijk ik even hard neer op het pro-kamp dat fascisten loopt te schreeuwen.
Misschien is het publieke debat ook gewoon gezonder om dit "op te lossen" ik denk alleen dat het schadelijk is - alles moet kunnen, je bent wat je je voelt - en we hebben hier met kinderen te maken die niet voor zichzelf beslissen, dat geeft lading aan de discussie, anders had ik ook zoiets gehad van: Succes ermee, je bent volwassen.
Yup, want drag queens zijn doodengquote:Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk echt dat Nederland zich voor dit soort onzin niet laat lenen, gelukkig. Wat dat betreft kan iedereen in dit topic opgelucht zijn
Hoezo fascistenquote:Op donderdag 7 september 2023 20:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Sorry hoor, het zijn gewoon fascisten. Dat laten ze keer op keer blijken. Alles moet weer naar bijna Calvijnse normen en waarden terug als het aan hun ligt.
Daarnaast blijkt het verdomd grappig dat het merendeel van de klagers zelf geen kinderen hebben. Van die Gideon snap ik dat want dat moet haast wel een latente pedo zijn.
En die lui die hier drags als Pedo wegzetten, jullie hebben echt geen idee over echte pedo's. Want het is makkelijk om een verkleedde man ervan te beschuldigen dan hell je eigen vader.
Dus samengevat, ouders eisen dat de school niet langer de mogelijkheid van een opt out geeft, omdat dit de valse indruk zou geven dat de voorleessessies schadelijk zijn voor kinderen.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, dat jij je levenswijze schadelijk vindt voor kinderen weten we inmiddels wel.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Als je weet dat menig onderwijzer(es) en beleidsmaker binnen het onderwijs uit een bepaald ideologisch hout is gesneden en deze idioterie nu pas in Nederland een beetje voet aan de grond begint te krijgen, zou ik er rekening mee gaan houden dat we dit soort dingen hier over een jaar of vijf ook gaan zien.
Dat we dit soort onzin niet in scholen hebben.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus samengevat, ouders eisen dat de school niet langer de mogelijkheid van een opt out geeft, omdat dit de valse indruk zou geven dat de voorleessessies schadelijk zijn voor kinderen.
De school houdt echter voet bij stuk...
Wat voor geluk hebben wij dan dat we niet in Canada wonen?
Waarom heb jij daar last van dan?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat we dit soort onzin niet in scholen hebben.
Heb ik niet, zeg ik ook niet. Kun je proberen een punt te maken misschien?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom heb jij daar last van dan?
Jouw punt is nogal onduidelijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb ik niet, zeg ik ook niet. Kun je proberen een punt te maken misschien?
Omdat dat niet scoort.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef ems. het volgende:
Maar waarom dragqueens? Waarom dan niet bijvoorbeeld modelvliegers?
Of helemaal extreem: korfballers.
Dat is an sich wel vreemd. Ik heb liever 20 dragqueens die mijn kinderen voorlezen dan 1 korfballer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat dat niet scoort.
Je hoort daarom niets over andere voorleessessies.
Over sessies met dragqueens hoorde je tot voor kort ook niets.
https://www.denieuwebibliotheek.nl/voorlezen-gratis
Bijzondere claim. Probeer dit eens verder te onderbouwen? ..quote:Op donderdag 7 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat jij je levenswijze schadelijk vindt voor kinderen weten we inmiddels wel.
Maar niet iedereen denkt daar zo over.
'Last van hebben' is een aspect dat jij er bij verzonnen hebt. Als je het met opzet onduidelijk maakt voor jezelf is dat niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw punt is nogal onduidelijk.
Je hebt er geen last van dat kinderen worden voorgelezen op school, maar toch spreek je van geluk dat je niet in Canada woont, waar kinderen worden voorgelezen op school
Tja, je slalomt er raar omheen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Last van hebben' is een aspect dat jij er bij verzonnen hebt. Als je het met opzet onduidelijk maakt voor jezelf is dat niet mijn probleem.
Speciaal voor jou: het is maar goed dat we niet in Canada wonen zodat we hier niet met die onzin geconfronteerd worden. Hier kun je gewoon de idioten die hun kinderen hier naar toe sturen uitlachen, zonder dat scholen zich er mee proberen te bemoeien.
Oh, lees het Hongarije topic maar eens terug.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim. Probeer dit eens verder te onderbouwen? ..
Wat heeft dat topic te maken met een nieuwsbericht over drag queen storytime evenementen in het Canadese onderwijs?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, lees het Hongarije topic maar eens terug.
Ik maak me nergens druk over, en het idee dat je ergens 'last' van moet hebben om er over te praten slaat nergens op (dan zou je zelf ook hier niet mogen posten). Zet jezelf toch niet zo voor lul manquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je slalomt er raar omheen.
Als jij verder geen last hebt van voorleessessies op scholen, waarom maak je je er dan druk over?
Je zet jezelf voor lul.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik maak me nergens druk over, en het idee dat je ergens 'last' van moet hebben om er over te praten slaat nergens op. Zet jezelf toch niet zo voor lul man
Volgens mij schetste je het angstbeeld dat dit ook op Nederlandse scholen wordt ingevoerd...quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft dat topic te maken met een nieuwsbericht over drag queen storytime evenementen in het Canadese onderwijs?
En wat heeft dat te maken met het topic over Hongarije?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij schetste je het angstbeeld dat dit ook op Nederlandse scholen wordt ingevoerd...
Wellicht was je dat vergeten.
In dat topic liet je blijken dat het terecht is dat Hongarije boeken voor kinderen verbiedt waarin in een andere gezinssituatie werd geschetst dan de traditionele.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met het topic over Hongarije?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |