abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210525790

Noodverordening vanwege voorleesuurtje van dragqueen in Leiden

Burgemeester Peter van der Velden van Leiden heeft een noodverordening afgekondigd voor het gebied rond een bibliotheek in het centrum van de stad. In het kader van het evenement Pride Leiden komt een dragqueen voorlezen aan kinderen in de bieb aan de Nieuwstraat.

Uit "ernstige vrees voor een ernstige verstoring van de openbare orde" mogen mensen van wie gedacht wordt dat ze openbare orde gaan verstoren tot 13.00 uur niet in het gebied komen. Eerder werden al protesten aangekondigd rond het voorlezen.

De gemeente erkent dat demonstreren een grondrecht is, maar zegt ook dat ernstige wanordelijkheden niet worden getolereerd. De gemeente zegt dat de kinderen centraal staan in het voorleesuurtje.

Aankondiging demonstratie

Het voorlezen door dragqueen Dina Diamond begon om 10.30 uur. Op sociale media stonden verschillende berichten met felle reacties op het evenement. Onder meer FvD-Kamerlid Van Meijeren kondigde op X, het voormalige Twitter, aan om te gaan demonstreren.

In april dreigde een voorleesmiddag door dragqueens in Theater LantarenVenster in Rotterdam verstoord te worden. Uit voorzorg werd de activiteit toen in stilte enkele uren naar voren geschoven. Toen de demonstranten zich bij het theater hadden verzameld, was het evenement al afgelopen.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dragqueen-in-leiden

Noodverordening vanwege dit? Ga toch weg man :{w
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210525805
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles normloos en alles maakbaar - "je kunt een vrouw zijn als man" - is wel degelijk wat het uitstraalt. Dat zal ook de les zijn van de ouders van die kindjes aan hun kindjes.

Jij ziet zo een dragqueen bij kindjes veel te geïsoleerd, het slaat helemaal nergens op om dit te normaliseren.
Je vindt dus niet dat ouders zelf mogen bepalen naar wat voorleesochtend ze hun kinderen sturen.
Dat bepaal jij voor ze, op basis van je vooringenomenheid, ipv de daadwerkelijke inhoud van de voorleessessie.
pi_210525829
Geil wijf die drag. Lekkere neptiet’n en een Verstegentje in de broek. Lekker man.
U MAD?
pi_210525837
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:00 schreef de_boswachter het volgende:
Geil wijf die drag. Lekkere neptiet’n en een Verstegentje in de broek. Lekker man.
Als je users kon downvoten dan had ik dat bij deze post gedaan.
Google is your friend, abuse your friends
pi_210525851
Van Meijeren is een baantjespikker en het is algemeen bekend dat hij naar de hoeren gaat als hij Carola 'Eva Braun' Dieudonné niet met zijn micropenis kan neuken. Kortom, de NSB'ers van FvD zijn naast collaborateurs ook hypocrieten.
pi_210525852
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je verzint er dus van alles bij, en daar ga je je vervolgens druk over maken.
Het is een uiting van een maatschappelijke ontwikkeling die breder is dan een nieuw soort grappige clown voor kids.

Jij doet alsof het uit de lucht komt vallen, wat gewoon niet zo is, dit normloze valt in een bredere context.

quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je vindt dus niet dat ouders zelf mogen bepalen naar wat voorleesochtend ze hun kinderen sturen.
Dat bepaal jij voor ze, op basis van je vooringenomenheid, ipv de daadwerkelijke inhoud van de voorleessessie.
Ouders mogen prima zelf weten wat ze met hun kindjes doen, maar kinderen verdienen wel bescherming.
Kindjes naar een ISIS Imam sturen voor lessen m.b.t. Jihad zou ook niet ok moeten zijn.

Kindjes indoctrineren met gevaarlijke gedachtegoed is niet ok, dus ja, bescherming van het kind vind ik belangrijker in dit geval dan vrijheid van meningsuiting.

Dat heeft echt alles te maken met dat transgender gedoe van de laatste jaren, dat is niet onschuldig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210525858
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:
Wat een gelul.
Je bent niet in staat om het in een bredere maatschappelijke context te zien, maakt er clownesk een geïsoleerd probleem van. Noemt mij vervolgens vooringenomen, je lult alleen maar je eigen ideologie recht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210525894
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is een uiting van een maatschappelijke ontwikkeling die breder is dan een nieuw soort grappige clown voor kids.

Jij doet alsof het uit de lucht komt vallen, wat gewoon niet zo is, dit normloze valt in een bredere context.
[..]
Ouders mogen prima zelf weten wat ze met hun kindjes doen, maar kinderen verdienen wel bescherming.
Kindjes naar een ISIS Imam sturen voor lessen m.b.t. Jihad zou ook niet ok moeten zijn.

Kindjes indoctrineren met gevaarlijke gedachtegoed is niet ok, dus ja, bescherming van het kind vind ik belangrijker in dit geval dan vrijheid van meningsuiting.

Dat heeft echt alles te maken met dat transgender gedoe van de laatste jaren, dat is niet onschuldig.
Dragqueens vergelijken met moslimextremisme :')

Anyway, jij wilt dus een meer bemoeizuchtige overheid die gaat bepalen hoe ouders hun kinderen op moeten voeden...

Dat lijkt me een groot succes worden.
pi_210525899
quote:
13s.gif Op zondag 3 september 2023 22:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een gelul.
Je bent niet in staat om het in een bredere maatschappelijke context te zien, maakt er clownesk een geïsoleerd probleem van. Noemt mij vervolgens vooringenomen, je lult alleen maar je eigen ideologie recht.
Tja, laat maar eens zien wat er is voorgelezen bij de voorleesochtend...
  zondag 3 september 2023 @ 22:08:54 #10
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_210525905
Hulde voor Gideon
pi_210525909
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dragqueens vergelijken met moslimextremisme :')

Anyway, jij wilt dus een meer bemoeizuchtige overheid die gaat bepalen hoe ouders hun kinderen op moeten voeden...

Dat lijkt me een groot succes worden.
Nee dat wil ik helemaal niet, daar moet de overheid extreem terughoudend in zijn, dat transgenderisme aan kinderen opdringen is een gruwelijk groot kwaad en kinderen verdienen bescherming.

Je moet het verdomme extreem bont gemaakt hebben om dit te rechtvaardigen.
pi_210525915
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Van Meijeren is een baantjespikker en het is algemeen bekend dat hij naar de hoeren gaat als hij Carola 'Eva Braun' Dieudonné niet met zijn micropenis kan neuken. Kortom, de NSB'ers van FvD zijn naast collaborateurs ook hypocrieten.
Hij krijgt hier verdacht veel bijval...
De FvD aanhang is hier groter dan ik had verwacht.
Hele complotten gaan schuil achter 8 voorleesochtend in de bieb.
pi_210525926
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee dat wil ik helemaal niet, daar moet de overheid extreem terughoudend in zijn, dat transgenderisme aan kinderen opdringen is een gruwelijk groot kwaad en kinderen verdienen bescherming.
Nogmaals, een dragqueen is geen transgender...
pi_210525936
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, laat maar eens zien wat er is voorgelezen bij de voorleesochtend...
Niet het onderwerp. Het gaat mij erom dat we hiermee dragqueens en transgenderisme normaliseren voor kindjes.
pi_210525939
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nogmaals, een dragqueen is geen transgender...
Nogmaals, ik heb dat al 30x uitgelegd.

quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet het onderwerp. Het gaat mij erom dat we hiermee dragqueens en transgenderisme normaliseren voor kindjes.
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, dragqueenisme kan prima transgenderisme normaliseren.
pi_210525968
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]

Ja, je verzint er iets bij.
Een dragqueen heeft niets van doen met transgenders...

Transgender is gewoon de nieuwe boogieman die gebruikt wordt als een soort pedokaart om iets te kunnen verbieden...

Nu dus dragqueens die voorlezen.
pi_210525977
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
Een dragqueen heeft niets van doen met transgenders...
Behalve dan dat het uitstraalt dat je als man een vrouw kan zijn.

Ik kan mezelf blijven herhalen maar als dat niet in je koppie doordringt moet je misschien maar gewoon de handdoek in de ring gooien.
pi_210525985
quote:

[..]
[..]
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, dragqueenisme kan prima transgenderisme normaliseren.
dragqueenisme

Je verzint het beter plekke...
pi_210525991
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
Transgender is gewoon de nieuwe boogieman die gebruikt wordt als een soort pedokaart om iets te kunnen verbieden...

Nu dus dragqueens die voorlezen.
Volwassen personen moeten lekker zelf weten wat ze doen.
pi_210525994
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
dragqueenisme

Je verzint het beter plekke...
Geef het een woord.

Wat een geneuzel man, het gaat er niet om hoe iets gedefinieerd wordt, semantische bullshit, reageer gewoon op de inhoud ipv de vorm.
pi_210526000
quote:

[..]
[..]
Wat is er precies verkeerd aan het normaliseren van transgenders? Het is geen seksueel overdraagbare aandoening hé waardoor kinderen nu massaal veranderen in transgenders.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210526004
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er precies verkeerd aan het normaliseren van transgenders? Het is geen seksueel overdraagbare aandoening hé waardoor kinderen nu massaal veranderen in transgenders.
Ja goeie grap, dat is dus niet waar, het is juist wél sociaal aanstekelijk.
pi_210526010
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Behalve dan dat het uitstraalt dat je als man een vrouw kan zijn.
Nee, totaal niet.
Een dragqueen is een karikatuur.

Het is wel een heel wanhopige poging om dat te koppelen aan het normaliseren van transgenders...

quote:
Ik kan mezelf blijven herhalen maar als dat niet in je koppie doordringt moet je misschien maar gewoon de handdoek in de ring gooien.
Ik kan mezelf blijven herhalen maar als dat niet in je koppie doordringt moet je ik misschien maar gewoon de handdoek in de ring gooien.

Fixed that for you...
pi_210526020
Nederland truttenland, het gaat weer nergens over
pi_210526027
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Sociaal aanstekelijk?

Net als je denkt dat het niet gekker kan, gebeurt het toch.

Nog even en we gaan het er over hebben hoe kabouter plop er voor heeft gezorgd dat er steeds meer kabouters zijn.
pi_210526037
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Hooguit maakt het kinderen bewuster van hun eigen lichaam en voorkeuren. Dat het niet per definitie mannetje - vrouwtje hoeft te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210526041
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten.
Laat het kind, gewoon kind zijn, dan kan het op latere leeftijd zélf kiezen hoe deze zich wil presenteren.
pi_210526050
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:
Nee, totaal niet.
Een dragqueen is een karikatuur.

Het is wel een heel wanhopige poging om dat te koppelen aan het normaliseren van transgenders...

Alles moet maar kunnen tegenwoordig, alles en iedereen moet alles en iedereen kunnen zijn, geslacht is ondertussen zelfs fluïde, dat past allemaal in een bredere context en doet allemaal een duit in het zakje.

Het is gewoon hetzelfde zooitje, geisoleerd ieder klein dingetje is uiteraard een klein dingetje, maar dat maakt het nog niet goed, het blijft allemaal fout en we hebben het hier wel over kinderen, gezien de context waarin er steeds meer kinderen aan auto-mutilatie doen met het transgender gedoe van de laatste jaren......... Is dat een erg ongezonde ontwikkeling waar ik enorm van griezel.
pi_210526059
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sociaal aanstekelijk?

Nog even en we gaan het er over hebben hoe kabouter plop er voor heeft gezorgd dat er steeds meer kabouters zijn.
Door al die homo’s op tv zijn we die viespeukerij wel normaal gaan vinden. De schuld van Paul de Leeuw en André van Duin. Het is begonnen met gelijke rechten en het eindigt met het aanmoedigen van bestialiteit.
Meer dan terecht dus dat Gideon hier krachtig tegen optreedt.
pi_210526064
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Je maakt je eigen punt. Je wilt dus niet dat kinderen worden geindoctrineerd met gevaarlijk gedachtengoed. Daar ben ik het mee eens. Al kun je erover twijfelen of voorlezen door een dragqueen valt onder 'indoctrineren'.

Het punt is alleen, het gaat hier niet om normale kinderen. Een 'normaal' kind maakt het geen reet uit door wie het wordt voorgelezen, die luistert naar het verhaal, vindt het leuk of niet en gaat weer weg. Geen wereld van verschil daar.

Het gaat om kinderen met hetzelfde gedachtengoed. Kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren, of dat zeker weten. Voor DIE kinderen maakt het een ENORM verschil als ze worden voorgelezen door iemand die ook afwijkt van de norm. Want daarmee krijgen ze vertrouwen dat ze, ondanks dat zij afwijken van de norm, ook normaal groot kunnen worden.

Voor die kinderen is het verkrampt vasthouden aan 'jongen of meisje en anders niets' juist het gevaarlijke gedachtengoed. Of jij het daar nu mee eens bent of niet, zo'n kind kan er niks aan doen.
pi_210526066
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten.
Laat het kind, gewoon kind zijn, dan kan het op latere leeftijd zélf kiezen hoe deze zich wil presenteren.
Die ouders gaan dan niet naar deze voorleesochtend in de bieb.

Prima toch?

Verder gaat dit niet over hoe je jezelf wilt presenteren...
pi_210526084
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sociaal aanstekelijk?

Statistische feiten zijn statistische feiten.

Er zijn meerdere onderzoeken waarin verschillende zaken naar voren komen:

1. Oudere generaties kennen minder transgenders en ook na enquetes blijkt dat die gevoelens er ook gewoon bij oudere generaties minder zijn. Dat duidt er dan toch op dat het niet is aangeboren, of denk je werkelijk dat de genen in een paar generaties zo aangepast zijn?

2. Als ondersteuning op bovenstaande dat het toch écht nurture is, en niet nature: In democratische staten zijn er meer transgenders, op bepaalde scholen zijn er meer transgenders, etc etc, het lijkt wel degelijk "besmettelijk".
pi_210526089
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Hooguit maakt het kinderen bewuster van hun eigen lichaam en voorkeuren. Dat het niet per definitie mannetje - vrouwtje hoeft te zijn.
Maak kinderen verward en mutileer hun geslachtsorganen. Gezellig, naiviteit, duivelse naïviteit.
pi_210526098
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dus jij vindt voorlezen hetzelfde als indoctrineren? Mijn god, en dan noem je dragqueens die gezonken...

Een kind 'gewoon kind laten zijn' betekent dat je het kind accepteert zoals het is. ELK kind, dus ook kinderen die zich niet meteen jongetje of meisje voelen. Want die kinderen zijn er. Je kunt daar prima een (ongefundeerde en debiele) mening over hebben, maar het feit ligt er gewoon. Dus laat ook die kinderen gewoon kind zijn, en geef ze voorbeelden waarmee ze zich kunnen identificeren. Dat is niet schadelijk voor de 'normale' kinderen, want die zullen zich niet identificeren met dragqueens, die denken gewoon 'wat een malloot'.
pi_210526100
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

1. Oudere generaties kennen minder transgenders en ook na enquetes blijkt dat die gevoelens er ook gewoon bij oudere generaties minder zijn. Dat duidt er dan toch op dat het niet is aangeboren, of denk je werkelijk dat de genen in een paar generaties zo aangepast zijn?

2. Als ondersteuning op bovenstaande dat het toch écht nurture is, en niet nature: In democratische staten zijn er meer transgenders, op bepaalde scholen zijn er meer transgenders, etc etc, het lijkt wel degelijk "besmettelijk".
Als je statistische feiten aanhaalt, benoem ze dan ook. Hoeveel procent groter is die kans?
pi_210526110
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles moet maar kunnen tegenwoordig, alles en iedereen moet alles en iedereen kunnen zijn
Maar wat is er op tegen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn?

quote:
, geslacht is ondertussen zelfs fluïde, dat past allemaal in een bredere context en doet allemaal een duit in het zakje.

Het is gewoon hetzelfde zooitje, geisoleerd ieder klein dingetje is uiteraard een klein dingetje, maar dat maakt het nog niet goed, het blijft allemaal fout en we hebben het hier wel over kinderen, gezien de context waarin er steeds meer kinderen aan auto-mutilatie doen met het transgender gedoe van de laatste jaren......... Is dat een erg ongezonde ontwikkeling waar ik enorm van griezel.
En je geeft dragqueens de schuld.
Terwijl drag niets te maken heeft met transgender.

Kinderen willen heus geen kabouter worden bij het zien van kabouter plop, of een zwarte huid hebben bij het zien van zwarte piet, of zich laten ombouwen tot een vrouw bij het zien van een mannelijke artiest in vrouwenkleding.

Dat angstbeeld heb je jezelf aangepraat.
pi_210526118
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:21 schreef R16 het volgende:

[..]
Je maakt je eigen punt. Je wilt dus niet dat kinderen worden geindoctrineerd met gevaarlijk gedachtengoed. Daar ben ik het mee eens. Al kun je erover twijfelen of voorlezen door een dragqueen valt onder 'indoctrineren'.

Het punt is alleen, het gaat niet om normale kinderen hier. Een normaal kind maakt het geen reet uit door wie het wordt voorgelezen, die luistert naar het verhaal, vindt het leuk of niet en gaat weer weg. Geen wereld van verschil daar.

Het gaat om kinderen met hetzelfde gedachtengoed. Kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren, of dat zeker weten. Voor DIE kinderen maakt het een ENORM verschil als ze worden voorgelezen door iemand die ook afwijkt van de norm. Want daarmee krijgen ze vertrouwen dat ze, ondanks dat zij afwijken van de norm, ook normaal groot kunnen worden.

Voor die kinderen is het verkrampt vasthouden aan 'jongen of meisje en anders niets' juist het gevaarlijke gedachtengoed. Of jij het daar nu mee eens bent of niet, zo'n kind kan er niks aan doen.
Het is voor het gros aangeleerd door de ouders, de operaties en pillen en medische behandelingen an sich die daarbij komen kijken zijn niet onschuldig, maar duivels en kwaadaardig.

"kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren" gast, echt, aangelulde bullcrap.

Als er een methode was om de échte van de nepperts te isoleren zou je mij nog meekrijgen, maar die bestaat niet, we hebben hier met die geslachtscircus een enorm schadelijk experiment opgesteld.

Waarom verdienen kinderen die oprecht - eventueel ook later - daadwerkelijk in het verkeerde lijf waren geboren (echt maar de vraag of dat serieus een punt is)

Zoveel steun van de maatschappij om allerhande mutilerende ingrepen te plegen...... Waar zij misschien beter van worden (misschien).

Dat het ook niet uitmaakt dat er bosjes kinderen voor het leven gemutileerd worden en geen kinderen meer kunnen krijgen ook nog.
pi_210526142
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nogmaals, een dragqueen is geen transgender.
Je kunt best 1000 dragqueens kennen, maar dat zijn allemaal kerels die gewoon kerel blijven en geen enkele behoefte hebben om hun penis er af te hakken.
Die treden als artiest op in drag.

quote:
2. ondersteuning op bovenstaande dat het toch écht nurture is, en niet nature: In democratische staten zijn er meer transgenders, op bepaalde scholen zijn er meer transgenders, etc etc, het lijkt wel degelijk "besmettelijk".
Democratische staten?

Dus nu krijgt Biden de schuld?
Biden gaan verbieden op basisscholen?
pi_210526155
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is voor het gros aangeleerd door de ouders, de operaties en pillen en medische behandelingen an sich die daarbij komen kijken zijn niet onschuldig, maar duivels en kwaadaardig.

"kinderen die twijfelen of ze in het goede lichaam zijn geboren" gast, echt, aangelulde bullcrap.
Dus transseksuelen bestaan volgens jou niet...

Ook best bijzonder.

En dat ze er wel zijn is de schuld van de democraten en drag queens...

En dat op zondagavond...

Morgen weer nuchter hoop ik.
pi_210526166
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Als je statistische feiten aanhaalt, benoem ze dan ook. Hoeveel procent groter is die kans?
https://www.statista.com/(...)ender-by-generation/

Factor 5-10, dus 400-900%. Grofweg.
En echt er zal allerhande bias kunnen spelen, 20% lijkt me wat veel, maar dat het meer is dan eerst is wel een zekerheid.

Dit onderzoek is niet specifiek transgender overigens, dus ook niet helemaal on spot.

https://www.newsweek.com/(...)oubles-gen-z-1783562

Genoeg te vinden op internet hierover overigens.
En nee ik sla niet ieder paper op dat ik te zien krijg, kan het dus ook niet 1-2-3 terugvinden.
pi_210526198
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Wantie het volgende:
Maar wat is er op tegen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn?
1. Het zijn kinderen.
2. We faciliteren ook een hele hoop als maatschappij.
pi_210526209
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tja, een jaartje of 100 geleden vonden ze homoseksualiteit ook 'aangelulde bullcrap'. Er zijn nog steeds landen waar homoseksuele handelingen wettelijk verboden zijn. In sommige staten van Amerika mocht je tot 1963 niet trouwen met iemand van een andere huidskleur.

Het bestaat. Afwijkende seksuele identiteiten zijn gewoon een feit. In geval van homoseksualiteit is aangetoond dat het aangeboren is. Ik ben ervan overtuigd dat dit het geval is met alle 'afwijkende' seksuele identiteiten. Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of het nu aangeboren of aangeleerd is, het gaat erom dat het kind in kwestie gelukkig kan worden.

Je kunt het bestaan van deze 'afwijkingen' niet aantonen of ontkennen door voorbeelden te tellen. Een trans-persoon zal namelijk alleen maar openbaar trans worden, als het daar de gelegenheid voor heeft. Als de omgeving vijandig is, dan zullen veel besluiten om er maar niks over te zeggen. Zoals in de jaren 50 en 60 talloze homo's maar gewoon met een vrouw trouwden. Met jouw methode worden die dus niet meegeteld.

Het is volkomen logisch dat er steeds meer 'trans' personen uit de kast komen, omdat de maatschappij ze daartoe de gelegenheid geeft. Die personen waren al trans, maar ze kunnen er nu wat mee doen en zijn dus veel gelukkiger.

Als de wereld nooit verandert (zoals jij blijkbaar wil), dan zullen mensen die afwijken dus altijd ongelukkig zijn. Waarom wil je dat? Waarom niet iedereen de kans geven om gelukkig te worden en het leven te leiden dat ze graag willen? Wat heb jij er voor last van, dat iemand anders trans is? Of een van die andere letters?
pi_210526210
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Wantie het volgende:
En je geeft dragqueens de schuld.
Terwijl drag niets te maken heeft met transgender.

Kinderen willen heus geen kabouter worden bij het zien van kabouter plop, of een zwarte huid hebben bij het zien van zwarte piet, of zich laten ombouwen tot een vrouw bij het zien van een mannelijke artiest in vrouwenkleding.

Dat angstbeeld heb je jezelf aangepraat.
Je wilt het niet in een breder context zien, dat weet ik. Transgenders zijn in mijn betoog geen geïsoleerd probleem, maar een uiting van een grotere foute stroming.
pi_210526221
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:28 schreef Wantie het volgende:
Democratische staten?

Dus nu krijgt Biden de schuld?
Biden gaan verbieden op basisscholen?
Je kunt ook gewoon statistische cijfers erkennen i.p.v. een of andere rare struisvogel reactie te geven.
Of je erkent het niet en vraagt om een bron, omdat je niet in die cijfers geloofd.

Maar kop in het zand gaat nergens over, je mag best de realiteit wel gewoon erkennen.
pi_210526228
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://www.statista.com/(...)ender-by-generation/

Factor 5-10, dus 400-900%. Grofweg.
En echt er zal allerhande bias kunnen spelen, 20% lijkt me wat veel, maar dat het meer is dan eerst is wel een zekerheid.
En nu graag een onderzoek plus methodologie dat het causaal verband tussen activiteiten van de LGBTQIA’s en de vermeende schadelijke gevolgen. Dit tabelletje geeft namelijk alleen aan hoeveel personen zich als homoseksueel, bi of trans identificeert per jaar.
Duidinkje van mij: hoe vaak hoor je wel niet dat vrouwen bi zijn en wel zin hebben in een avontuurtje? En genoeg mannen die een tweede vrouw erbij in bed voor de verandering wel prima vinden.
Maar ik ben dan ook geïndoctrineerd door de vroegste dragqueens in een kinderprogramma: Ta en To.
pi_210526231
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je wilt het niet in een breder context zien, dat weet ik. Transgenders zijn in mijn betoog geen geïsoleerd probleem, maar een uiting van een grotere foute stroming.
Volgens mij ben jij juist degene die het niet in een bredere context wil zien. Wat JOU dus in deze discussie de wappie maakt. Jij ontkent de realiteit. Vind je soms ook dat de aarde plat is? :)
pi_210526245
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef R16 het volgende:

Het is volkomen logisch dat er steeds meer 'trans' personen uit de kast komen, omdat de maatschappij ze daartoe de gelegenheid geeft. Die personen waren al trans, maar ze kunnen er nu wat mee doen en zijn dus veel gelukkiger.
Wensgedachtes. In de realiteit is het aantal suïcides bij transpersonen gigantisch hoog.

Ik zeg niet voor niets duivelse naïviteit.
pi_210526270
quote:
Als de wereld nooit verandert (zoals jij blijkbaar wil), dan zullen mensen die afwijken dus altijd ongelukkig zijn. Waarom wil je dat? Waarom niet iedereen de kans geven om gelukkig te worden en het leven te leiden dat ze graag willen? Wat heb jij er voor last van, dat iemand anders trans is? Of een van die andere letters?
De fouten die gemaakt worden bij kinderen die later spijt hebben, en als kind geen weloverwogen beslissingen kunnen maken ( dat is de juridische afspraak, en terecht ) vind jij blijkbaar niet zo belangrijk, dat je die offert voor jouw grotere goed, wat gezien de cijfers - hoger aantal suicides - helemaal niet het grotere goed is.

Kind-offering.
pi_210526304
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:38 schreef Magister_Artium het volgende:
En nu graag een onderzoek plus methodologie dat het causaal verband tussen activiteiten van de LGBTQIA’s en de vermeende schadelijke gevolgen.
De methodologie kan je zelf nalezen in een onderzoek, en causale verbanden kun je niet aantonen met correlaties, daar zit een - verschillende mate van subjectiviteit - plausibiliteitsvraagstuk aan vast.

Meer transgenders - an sich - is naar mijn mening schadelijk, je krijgt hordes mensen die géén kinderen kunnen krijgen, met geslachtsdelen die niet naar behoren werken etc etc, dat is geen vooruitgang.

Dus als activiteiten zorgen voor een grotere groep transgenders vind ik het al schadelijk. En als dat bij kinderen gebeurt vind ik het dermate duivels dat daar beleidstechnisch wat mee gedaan moet worden.
pi_210526321
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
De methodologie kan je zelf nalezen in een onderzoek, en causale verbanden kun je niet aantonen met correlaties, daar zit een - verschillende mate van subjectiviteit - plausibiliteitsvraagstuk aan vast.

Meer transgenders - an sich - is naar mijn mening schadelijk, je krijgt hordes mensen die géén kinderen kunnen krijgen, met geslachtsdelen die niet naar behoren werken etc etc, dat is geen vooruitgang.

Dus als activiteiten zorgen voor een grotere groep transgenders vind ik het al schadelijk.
Kortom, je haalt argumenten aan die je standpunt niet (voldoende) ondersteunen.
pi_210526340
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:45 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Kortom, je haalt argumenten aan die je standpunt niet (voldoende) ondersteunen.
Correlaties kunnen causale verbanden zijn, maar dat kun je niet aan de correlatie aflezen, die correlatie moet worden geinterpreteerd en dat is een subjectief vraagstuk over plausibiliteit.

Een goede wetenschapper blijft - tenzij laboratorium setting natuur/scheikunde - ver weg van termen als causaliteit, in ieder geval in diens wetenschappelijke stukken.

Dat iemand naar het publiek toe de mening heeft dat het naar zijn/haar indruk een causaal verband is, tuurlijk, prima.

Handig om te begrijpen, gok ik.

Dus vraag niet naar causale verbanden in onderzoeken, dat is een red-flag van bias en matig onderzoek. (kom het overigens ook echt nooit tegen dat de schrijvers van papers stellen dat ze een causaal verband gedestilleerd hebben in hun onderzoek).
pi_210526365
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
De fouten die gemaakt worden bij kinderen die later spijt hebben, en als kind geen weloverwogen beslissingen kunnen maken ( dat is de juridische afspraak, en terecht ) vind jij blijkbaar niet zo belangrijk, dat je die offert voor jouw grotere goed, wat gezien de cijfers - hoger aantal suicides - helemaal niet het grotere goed is.

Kind-offering.
Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. Jij windt je blijkbaar nogal op over kinderen die worden 'omgebouwd'. En dan specifiek de kinderen die daar later spijt van krijgen. Ik weet niet of dat iets is waar je je zo druk om moet maken, het zijn er namelijk serieus weinig. Maar het gebeurt inderdaad wel.

Ik ben het wel met je eens dat zo'n beslissing niet lichtvaardig moet worden genomen. Het is een keuze die je leven verandert, en daarmee dus eigenlijk een onmogelijke keuze: op het moment dat de keuze gemaakt moet worden (als kind) ben je eigenlijk nog niet in staat deze te maken. En als je in staat bent om de keuze wel te maken, dan ben je te laat, want dan is je lichaam al volgroeid.

Maar jij lijkt die paar gevallen waarbij het misgaat, als leidraad te nemen om het hele gedachtengoed te ontkennen. Maar transgenders bestaan. En het is belangrijk dat we die als maatschappij accepteren, zodat ook zij gelukkig kunnen worden. Bij kinderen moet je daar wel extreem voorzichtig mee zijn.

Hopelijk kan er meer onderzoek worden gedaan en kan ooit wetenschappelijk worden aangetoond wat iemands seksuele identiteit is, zodat we betere beslissingen kunnen nemen welke kinderen mogen worden omgebouwd. En hopelijk voorkomen we daarmee dat die kinderen later spijt krijgen. Maar het wetenschappelijk kunnen aantonen van iemands seksuele identiteit levert waarschijnlijk ook weer andere problemen op, met name in gevallen waarbij degene om wie het gaat, geen toestemming geeft voor zo'n onderzoek...
pi_210526373
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die ouders gaan dan niet naar deze voorleesochtend in de bieb.

Prima toch?

Verder gaat dit niet over hoe je jezelf wilt presenteren...
Het gaat alléén over jezelf presenteren.
Wat doet die dragqueen dan, een boekje open doen over Hans en Grietje? Nee, die laat de volwassen levensstijl zien waarin deze leeft.
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef R16 het volgende:

[..]
Dus jij vindt voorlezen hetzelfde als indoctrineren? Mijn god, en dan noem je dragqueens die gezonken...
Nee ik vind voorlezen niet hetzelfde als indoctrineren. Dat heb je verkeerd gelezen.

quote:
Een kind 'gewoon kind laten zijn' betekent dat je het kind accepteert zoals het is. ELK kind, dus ook kinderen die zich niet meteen jongetje of meisje voelen.
Dan speel je als bij geboorte toegewezen jongen thuis met Barbies of draag je aldaar een rokje.
quote:
Want die kinderen zijn er.
Zeker.
quote:
Je kunt daar prima een (ongefundeerde en debiele) mening over hebben, maar het feit ligt er gewoon.
Ik heb er geen ongefundeerde of debiele mening over.
quote:
Dus laat ook die kinderen gewoon kind zijn,
Inderdaad.
quote:
en geef ze voorbeelden waarmee ze zich kunnen identificeren.
Nee, je moet school en alles daaromtrent zo neutraal mogelijk moet laten doorgaan zodat het kind later zelf een besluit kan maken en niet van tevoren door menigerlei voorbeelden in een hokje gepropt wordt zodat het aan het referentiekader van die groep moet voldoen.
quote:
Dat is niet schadelijk voor de 'normale' kinderen,
Ik heb het niet over schadelijk zijn, ik heb het over de neutraliteit waarin kinderen opgroeien. Kinderen zijn onschuldig en het heeft bij voorbaat geen enkele nut om op jonge leeftijd al mee te geven hoe een dragqueen het leven inricht. Of visies heeft gelinkt aan deze levensstijl.
Laat die kinderen dat zelf maar mooi ontdekken. Daar ben je kind voor, en niet om door leraren met een pro transgender petje op of door excentrieke individuen de les te laten (voor)lezen.
School moet neutraal zijn, voor elke leerling van welke oorsprong of identiteit ook.
quote:
want die zullen zich niet identificeren met dragqueens, die denken gewoon 'wat een malloot'.
Dit kun je nooit van tevoren weten.
pi_210526390
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:51 schreef R16 het volgende:
Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. Jij windt je blijkbaar nogal op over kinderen die worden 'omgebouwd'. En dan specifiek de kinderen die daar later spijt van krijgen. Ik weet niet of dat iets is waar je je zo druk om moet maken, het zijn er namelijk serieus weinig. Maar het gebeurt inderdaad wel.
Het is simpelweg een aanname dat al die hordes ingrepen tot een netto betere wereld leiden. Gezien de bewezen narigheid die bestaat omtrent transgenders (suicides, complicaties, vinden dat je een fout hebt gemaakt op latere leeftijd) verdient dat het om uiterst serieus genomen te worden, dat het om kinderen gaat maakt het duivels, daar maak ik mij inderdaad druk om, wat een schade.
pi_210526401
quote:
Maar jij lijkt die paar gevallen waarbij het misgaat, als leidraad te nemen om het hele gedachtengoed te ontkennen. Maar transgenders bestaan. En het is belangrijk dat we die als maatschappij accepteren, zodat ook zij gelukkig kunnen worden. Bij kinderen moet je daar wel extreem voorzichtig mee zijn.

Hopelijk kan er meer onderzoek worden gedaan en kan ooit wetenschappelijk worden aangetoond wat iemands seksuele identiteit is, zodat we betere beslissingen kunnen nemen welke kinderen mogen worden omgebouwd. En hopelijk voorkomen we daarmee dat die kinderen later spijt krijgen. Maar het wetenschappelijk kunnen aantonen van iemands seksuele identiteit levert waarschijnlijk ook weer andere problemen op, met name in gevallen waarbij degene om wie het gaat, geen toestemming geeft voor zo'n onderzoek...
Ik denk niet dat het mogelijk gaat zijn om dat ex-ante te weten te komen.
pi_210526479
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 22:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wat doet die dragqueen dan, een boekje open doen over Hans en Grietje? Nee, die laat de volwassen levensstijl zien waarin deze leeft.
[..]
Nee ik vind voorlezen niet hetzelfde als indoctrineren. Dat heb je verkeerd gelezen.
Je zegt anders duidelijk "Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten." Terwijl het topic gaat over voorlezen. Dus als je niet bedoelt dat voorlezen hetzelfde is als indoctrineren, schrijf dat dan ook niet op.
quote:
[..]
Dan speel je als bij geboorte toegewezen jongen thuis met Barbies of draag je aldaar een rokje.
ZELFS dat is nog niet zo makkelijk. Ik ken wel mensen die dat inderdaad doen, jongetjes met poppen laten spelen. Maar die jongetjes worden op school gepest. Omdat het gros van de maatschappij het te moeilijk vindt om een ander gewoon te laten zijn wie hij is.
quote:
[..]
Ik heb het niet over schadelijk zijn, ik heb het over de neutraliteit waarin kinderen opgroeien. Kinderen zijn onschuldig en het heeft bij voorbaat geen enkele nut om op jonge leeftijd al mee te geven hoe een dragqueen het leven inricht. Of visies heeft gelinkt aan deze levensstijl.
Laat die kinderen dat zelf maar mooi ontdekken. Daar ben je kind voor, en niet om door leraren met een pro transgender petje op of door excentrieke individuen de les te laten (voor)lezen.
School moet neutraal zijn, voor elke leerling van welke oorsprong of identiteit ook.
Een school KAN niet neutraal zijn. Want dan zou je ook geen mannelijke of vrouwelijke docenten voor de klas mogen zetten. Kinderen leren door voorbeelden. Met 'neutraal' bedoel je 'voeldoet aan MIJN wereldbeeld'. Om alle kinderen de kans te geven om hun identiteit te ontwikkelen, moeten we ze zoveel mogelijk voorbeelden geven, van allerlei soorten mensen, met allerlei wereldbeelden.

Niemand vindt het erg dat we een mannelijke docent voor de klas zetten. Maar we vinden het wel erg als er ALLEEN mannelijke docenten voor de klas staan. Dan is er namelijk geen goed voorbeeld voor meisjes. We vinden het goed als politie of andere beroepen, gehandicapten of weet ik wat in de klas vertellen over hun werk of aandoening. Het zijn allemaal voorbeelden. In dat licht vind ik het prima dat er af en toe wordt voorgelezen door dragqueens. Ook dat zijn voorbeelden voor sommige kinderen.
pi_210526512
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 16:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als je non binair bent, dan ben je dus een progessieveling die een karikatuur van zichzelf heeft gemaakt...
Jep. Satire is onmogelijk bij zulke figuren :D
pi_210526629
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 23:06 schreef R16 het volgende:

[..]
Je zegt anders duidelijk "Ik denk dat menig ouder niet zit te wachten op het idee dat hun kind geïndoctrineerd wordt door een dragqueen met velerlei volwassen methodieken om zichzelf te kunnen uiten." Terwijl het topic gaat over voorlezen. Dus als je niet bedoelt dat voorlezen hetzelfde is als indoctrineren, schrijf dat dan ook niet op.
Wat is de inhoud van de voorleesronde? De levensstijl van de dragqueen en de ideeën die deze heeft over het leven, de maatschappij en hoe deze wil dat kinderen gaan inzien met welke wegen hun horizon geplaveid ligt.
En dus is het wel degelijk indoctrineren.
quote:
[..]
ZELFS dat is nog niet zo makkelijk. Ik ken wel mensen die dat inderdaad doen, jongetjes met poppen laten spelen. Maar die jongetjes worden op school gepest. Omdat het gros van de maatschappij het te moeilijk vindt om een ander gewoon te laten zijn wie hij is.
Ik geloof dat je het woord 'thuis' niet hebt gezien?
quote:
[..]
Een school KAN niet neutraal zijn.
Een school MOET neutraal zijn. Hoe kun je anders (alle!) kinderen een veilig onderkomen bieden om zaken zoals lezen, schrijven, rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde, gymnastiek enzovoort te leren?
quote:
Want dan zou je ook geen mannelijke of vrouwelijke docenten voor de klas mogen zetten.
Wat een onzin. Een gezin kan bestaan uit een vader met kinderen, een moeder met kinderen, vader en moeder met kinderen, twee moeders met kinderen of twee vaders met kinderen. In het verlengde hiervan maakt het niet uit welk geslacht de rol van leraar toebedeeld krijgt.
quote:
Kinderen leren door voorbeelden.
Door vader(s) en/of moeder(s), door de leraar, op het schoolbord, in schoolkranten, op het jeugdjournaal, door leeftijdsgenoten.
Niet door een extravagant figuur tijdens een voorleesronde.
quote:
Dus om alle kinderen de kans te geven om hun identiteit te ontwikkelen, moeten we ze zoveel mogelijk voorbeelden geven.
Nee, dat zoeken ze later zelf maar uit.

quote:
Niemand vindt het erg dat we een mannelijke docent voor de klas zetten. Maar we vinden het wel erg als er ALLEEN mannelijke docenten voor de klas staan.
Ik heb daar geen problemen mee, het is namelijk maar net wie er solliciteert naar het beroep.
quote:
Dan is er namelijk geen goed voorbeeld voor meisjes.
Klinkklare kolder. Zie vorig antwoord.
quote:
We vinden het goed als politie of andere beroepen, gehandicapten of weet ik wat in de klas vertellen over hun werk of aandoening. Het zijn allemaal voorbeelden.
Neutrale voorbeelden. De politie mag geen hoofddoek dragen of andere religieuze uitingen laten zien. Voor iedereen (maar dan ook echt iedereen!) toegankelijk.
De gehandicapte zal niet in een pyjamabroek ten tonele verschijnen, gezeteld op een po omdat hij dat thuis gewend is. Nee die komt keurig in een blouse met lange pantalon, het haar netjes gekamd om er zo neutraal en (voor iedereen!) toegankelijk mogelijk uit te zien.
quote:
In dat licht vind ik het prima dat er af en toe wordt voorgelezen door dragqueens. Ook dat zijn voorbeelden voor sommige kinderen.
Het komt er bij mij niet in dat een dragqueen een rolmodel voor kinderen kan zijn. Die mensen hebben geen neutraal voorkomen en kiezen een kant die zij fel verdedigen.
En dan ook nog eens een voorleesronde onderhouden met kinderen als publiek. Nee :{w echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 04-09-2023 00:04:47 ]
pi_210527041
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 23:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wat is de inhoud van de voorleesronde? De levensstijl van de dragqueen en de ideeën die deze heeft over het leven, de maatschappij en hoe deze wil dat kinderen gaan inzien met welke wegen hun horizon geplaveid ligt.
[..]
Ik geloof dat je het woord 'thuis' niet hebt gezien?
[..]
Een school MOET neutraal zijn. Hoe kun je anders (alle!) kinderen een veilig onderkomen bieden om zaken zoals lezen, schrijven, rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde, gymnastiek enzovoort te leren?
[..]
Wat een onzin. Een gezin kan bestaan uit een vader met kinderen, een moeder met kinderen, vader en moeder met kinderen, twee moeders met kinderen of twee vaders met kinderen. In het verlengde hiervan maakt het niet uit welk geslacht de rol van leraar toebedeeld krijgt.
[..]
Door vader(s) en/of moeder(s), door de leraar, op het schoolbord, in schoolkranten, op het jeugdjournaal, door leeftijdsgenoten.
Niet door een extravagant figuur tijdens een voorleesronde.
[..]
Nee, dat zoeken ze later zelf maar uit.
[..]
Ik heb daar geen problemen mee, het is namelijk maar net wie er solliciteert naar het beroep.
[..]
Klinkklare kolder. Zie vorig antwoord.
[..]
Neutrale voorbeelden. De politie mag geen hoofddoek dragen of andere religieuze uitingen laten zien. Voor iedereen (maar dan ook echt iedereen!) toegankelijk.
De gehandicapte zal niet in een pyjamabroek ten tonele verschijnen, gezeteld op een po omdat hij dat thuis gewend is. Nee die komt keurig in een blouse met lange pantalon, het haar netjes gekamd om er zo neutraal en (voor iedereen!) toegankelijk mogelijk uit te zien.
[..]
Het komt er bij mij niet in dat een dragqueen een rolmodel voor kinderen kan zijn. Die mensen hebben geen neutraal voorkomen en kiezen een kant die zij fel verdedigen.
En dan ook nog eens een voorleesronde onderhouden met kinderen als publiek. Nee :{w echt niet.
Met idioten valt gewoon niet te praten hè. Je wil het niet begrijpen. Prima, be the wappie. Maar bedenk je wel dat jij een voorrecht geniet dat een trans kind nooit zal hebben. Doordat het gros van de maatschappij net zo achterlijk is als jij.
pi_210527068
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 03:14 schreef R16 het volgende:

[..]
Met idioten valt gewoon niet te praten hè.
Ik heb gewoon een andere mening dan dat jij hebt.
quote:
Je wil het niet begrijpen.
Jawel, ik ben alleen niet bevooroordeeld te denken dat eenmaal overrompeld met de transgender visies ook kinderen hiermee opgescheept moeten worden. Laat die keus even mooi bij de kinderen zélf en niet door een indoctrinatie van een dragqueen. De natuur heeft allang bepaald wat een kind zal zijn als het opgroeit. Een kind kan dat prima zelf ontdekken - ieder mens heeft hiermee te maken, we noemen het puberteit.
quote:
Prima, be the wappie.
Iemand die anders denkt is gelijk een wappie? Je bent een wappie als je in een leugen doorslaat en in complottheorieën gelooft. Misschien is begrijpend lezen wel extra lastig voor je? Kan hoor.
quote:
Maar bedenk je wel dat jij een voorrecht geniet dat een trans kind nooit zal hebben.
Oh ja want er zijn echt zoveel transkinderen dat gelijk de hele school maar naar een voorleesronde moet welke door een dragqueen is opgesteld. En voorrecht? Welk voorrecht heb ik ten opzichte van transkinderen?
Iedereen is gelijkwaardig aan elkaar.
quote:
Doordat het gros van de maatschappij net zo achterlijk is als jij.
Ik zie dat je niet erg vaardig bent in het accepteren van andermans' mening. Misschien is een cursus sociale vaardigheidstraining iets voor je voordat je je weer mengt in een discussie waar je kan verwachten dat mensen het niet eens met je kunnen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 04-09-2023 04:58:37 ]
pi_210527264
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 22:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]
.
Hoezo levensstijl?
Het is gewoon een artiest die betaald wordt om dit te doen.
Die zijn in het dagelijks gewoon groenteboer of timmerman, en daarnaast dragqueen. Ik heb kennissen in mijn sociale leven die
In een band spelen, als clown optreden, voor sinterklaas spelen, etc
Maar dat is toch niet hun levensstijl?
Of denk je dat een dragqueen elke dag zo over straat loopt?
pi_210527288
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2023 23:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin
De voorleessessie is onderdeel van Pride en gaat over dat onderwerp.
En of dat nu wordt voorgelezen door kabouter plop, clown Bassie, of een dragqueen, dat verandert de inhoud niet.
pi_210527294
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo levensstijl?
Die zijn in het dagelijks gewoon groenteboer of timmerman, en daarnaast dragqueen. Ik heb kennissen in mijn sociale leven die
Aaah je bent weer bezig met jezelf expres dom houden, woorden extreem letterlijk nemen of uit het verband trekken, oftewel je gebruikelijke discussietechniek bedoeld om de discussie te frustreren ipv vooruit te helpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210527306
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 04:37 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een andere mening dan dat jij hebt.
[..]
Jawel, ik ben alleen niet bevooroordeeld te denken dat eenmaal overrompeld met de transgender visies ook kinderen hiermee opgescheept moeten worden. Laat die keus even mooi bij de kinderen zélf en niet door een indoctrinatie van een dragqueen. De natuur heeft allang bepaald wat een kind zal zijn als het opgroeit. Een kind kan dat prima zelf ontdekken - ieder mens heeft hiermee te maken, we noemen het puberteit.
[..]
Iemand die anders denkt is gelijk een wappie? Je bent een wappie als je in een leugen doorslaat en in complottheorieën gelooft. Misschien is begrijpend lezen wel extra lastig voor je? Kan hoor.
[..]
Oh ja want er zijn echt zoveel transkinderen dat gelijk de hele school maar naar een voorleesronde moet welke door een dragqueen is opgesteld. En voorrecht? Welk voorrecht heb ik ten opzichte van transkinderen?
Iedereen is gelijkwaardig aan elkaar.
[..]
Ik zie dat je niet erg vaardig bent in het accepteren van andermans' mening. Misschien is een cursus sociale vaardigheidstraining iets voor je voordat je je weer mengt in een discussie waar je kan verwachten dat mensen het niet eens met je kunnen zijn.
Wat heeft een dragqueen te maken met transgender...

Hoezo leggen mensen telkens die link.
Een dragqueen is geen transgender.

Hoezo willen kinderen zich laten ombouwen tot transgender nadat ze een dragqueen hebben gezien.

Hoe werkt dat in de hoofden van mensen die dat denken.
pi_210527314
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is de hele tijd transgender dit en transgender dat.

Maar de voorleessessie wordt niet door een transgender gedaan, maar een dragqueen. Dat is niet iemand die zich wil laten ombouwen.

Dat is iemand die in het dagelijks leven gewoon Henk is die in de bouw werkt, en daarnaast schnabbels heeft als dragartiest.
pi_210527341
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo levensstijl?
Een artiest. Jazeker. Echt niet iemand die het liefst 24/7 zo verkleed gaat, nee hoor, gewoon een artiest :')
quote:
Die zijn in het dagelijks gewoon groenteboer of timmerman, en daarnaast dragqueen.
Ja want zo werkt dat hè?
quote:
Ik heb kennissen in mijn sociale leven die
Het is wat ze het liefste doen. Dus het is wel degelijk hun levensstijl, of deel van.
quote:
Het liefste wel, hè. Anders deed ie 't niet.

quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin
Het is een onderwerp bespreken tijdens schooltijd gericht op het moedwillig veranderen van het kinderlijke onschuld. School behoort volgens de wet neutraal te zijn - een voorleesronde over sm pakjes, naakte mensen en sekshandelingen is dat NIET.
quote:
Hartstikke fijn voor Pride. Die expressie laat je maar bij boottochten, niet in een bibliotheek met allemaal kinderen.
quote:
En of dat nu wordt voorgelezen door kabouter plop, clown Bassie, of een dragqueen, dat verandert de inhoud niet.
Kabouter Plop bekleedt het stereotype 'kabouter' zoals het voor kinderen geschikt is.
Clown Bassie oefent zijn beroep uit in een herkenbaar clownskostuum.
Een dragqueen heeft geen neutraal voorkomen en heeft een kant gekozen die deze fel verdedigt.
Zoek het verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 04-09-2023 07:40:10 ]
pi_210527371
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heeft een dragqueen te maken met transgender...
Dat snap ik ook niet. Dus waarom überhaupt een dragqueen en niet een man in driedelig pak die de opkomst, de uiting en levensstijl van een transgender via een PowerPoint presentatie wat dingen helder voorlegt. Zodat de uitleg een neutrale presentatie is en volgens de richtlijnen van de wet kan plaatsvinden.

quote:
Hoezo leggen mensen telkens die link.
Een dragqueen is geen transgender.
En ik dacht nog wel dat jij geen hersens had. Keurig hoor.

quote:
Hoezo willen kinderen zich laten ombouwen tot transgender nadat ze een dragqueen hebben gezien.

Hoe werkt dat in de hoofden van mensen die dat denken.
Ik vraag me ook werkelijk af hoe jij op dit soort ideeën komt?
pi_210527418
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een verdubbeling per generatie kennelijk:

pi_210527455
quote:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat zo'n beslissing niet lichtvaardig moet worden genomen. Het is een keuze die je leven verandert, en daarmee dus eigenlijk een onmogelijke keuze: op het moment dat de keuze gemaakt moet worden (als kind) ben je eigenlijk nog niet in staat deze te maken. En als je in staat bent om de keuze wel te maken, dan ben je te laat, want dan is je lichaam al volgroeid.

Niet dat ik helemaal snap dat het hier ineens volledig over transgenders gaat.. maar die paar gevallen waar het misgaat bij kinderen…

Al in het verleden bleek dat van kinderen die dachten transgender te zijn, dat 80% als adolescent alsnog tevreden bleek met het geboortegeslacht. Met de enorme stijging van het aantal kinderen die dit denkt kun je er vanuit gaan dat het percentage nog hoger zal worden.

Tel daarbij op dat er geen enkel bewijs is dat transitie ook maar iets oplost voor deze mensen en je zal toch moeten concluderen dat transitie bij kinderen op basis van wat we nu weten niet getolereerd mag worden.

Om een simpele vergelijking te pakken: probeer als vrouw je maar eens te laten steriliseren op je 27e (dan zijn je hersenen volgroeid). Dat wordt geweigerd, want je kan jezelf nog bedenken later:

https://www.me-to-we.nl/j(...)eriliseren-mag-niet/

Nou kun je twisten of die weigering terecht is (ik vind van niet, volwassen mensen mogen van mij ook domme beslissingen nemen, al kan ik mij wel voorstellen dat je een iets hogere leeftijdsgrens pakt dan 18), maar het is wel van de zotte dat we bij sterilisatie zeggen: je bent nog te jong om dat te beslissen als je 27 bent, maar een transitie ingaan op je 12e (leidt ook in beginsel tot onvruchtbaarheid…), terwijl dat niet eens bewijsbaar de klachten vermindert (!), dat is wel ok?

Het is zo overduidelijk dat ideologie het hier heeft overgenomen van gezond verstand dat er ingegrepen moet worden.

Daarna maar eens kijken wat we verder ermee moeten op basis van wetenschappelijk onderzoek. Vele landen drukten al op de ‘pauzeknop’ (waaronder Zweden en Finland). Nederland moet dat ook snel doen.
pi_210527485
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wensgedachtes. In de realiteit is het aantal suïcides bij transpersonen gigantisch hoog.

Paar dingen daarover: inderdaad hoger dan gemiddeld. Verandert niet door transitie. Ligt volledig in lijn met de suïcidecijfers als je de comorbiditeiten meeneemt.

Desondanks worden ouders nog altijd voorgehouden (als ze bv een dochter hebben die meent jongen te zijn): heeft u liever een gelukkige zoon, of een dochter die zelfmoord pleegt.

Linksom of rechtsom is dat geen informed consent.

(Dit soort praktijken zie je overigens met name in landen als Canada en de VS, in Nederland zijn we gelukkig wel wat zorgvuldiger)
pi_210527672
quote:
In geval van homoseksualiteit is aangetoond dat het aangeboren is.
Oja joh? Vertel eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 04-09-2023 08:49:10 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210527718
quote:
. Ik ben ervan overtuigd dat dit het geval is met alle 'afwijkende' seksuele identiteiten. Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of het nu aangeboren of aangeleerd is, het gaat erom dat het kind in kwestie gelukkig kan worden.
Waarom maakt het niet uit of het aangeleerd is als dat wat (mogelijk) aangeleerd is het verlangen schept een permanente - veel problemen veroorzakende - transitie te ondergaan? Ben ik dom om te denken dat het dan allicht verstandiger is om de persoon het aangeleerde simpelweg niet aan te leren en derhalve dit verlangen niet bij hem of haar te scheppen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 04-09-2023 09:09:32 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210527846
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is de hele tijd transgender dit en transgender dat.

Maar de voorleessessie wordt niet door een transgender gedaan, maar een dragqueen. Dat is niet iemand die zich wil laten ombouwen.

Dat is iemand die in het dagelijks leven gewoon Henk is die in de bouw werkt, en daarnaast schnabbels heeft als dragartiest.
5e keer ondertussen? Je weigert het in breder context te zien.
pi_210527873
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 08:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet dat ik helemaal snap dat het hier ineens volledig over transgenders gaat.. maar die paar gevallen waar het misgaat bij kinderen…

Al in het verleden bleek dat van kinderen die dachten transgender te zijn, dat 80% als adolescent alsnog tevreden bleek met het geboortegeslacht. Met de enorme stijging van het aantal kinderen die dit denkt kun je er vanuit gaan dat het percentage nog hoger zal worden.

Tel daarbij op dat er geen enkel bewijs is dat transitie ook maar iets oplost voor deze mensen en je zal toch moeten concluderen dat transitie bij kinderen op basis van wat we nu weten niet getolereerd mag worden.

Om een simpele vergelijking te pakken: probeer als vrouw je maar eens te laten steriliseren op je 27e (dan zijn je hersenen volgroeid). Dat wordt geweigerd, want je kan jezelf nog bedenken later:

https://www.me-to-we.nl/j(...)eriliseren-mag-niet/

Nou kun je twisten of die weigering terecht is (ik vind van niet, volwassen mensen mogen van mij ook domme beslissingen nemen, al kan ik mij wel voorstellen dat je een iets hogere leeftijdsgrens pakt dan 18), maar het is wel van de zotte dat we bij sterilisatie zeggen: je bent nog te jong om dat te beslissen als je 27 bent, maar een transitie ingaan op je 12e (leidt ook in beginsel tot onvruchtbaarheid…), terwijl dat niet eens bewijsbaar de klachten vermindert (!), dat is wel ok?

Het is zo overduidelijk dat ideologie het hier heeft overgenomen van gezond verstand dat er ingegrepen moet worden.

Daarna maar eens kijken wat we verder ermee moeten op basis van wetenschappelijk onderzoek. Vele landen drukten al op de ‘pauzeknop’ (waaronder Zweden en Finland). Nederland moet dat ook snel doen.
Juistem.
pi_210527886
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 08:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Oja joh? Vertel eens.
Hoeft niet in het DNA te observeren zijn.
pi_210527897
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 08:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom maakt het niet uit of het aangeleerd is als dat wat (mogelijk) aangeleerd is het verlangen schept een permanente - veel problemen veroorzakende - transitie te ondergaan? Ben ik dom om te denken dat het dan allicht verstandiger is om de persoon het aangeleerde simpelweg niet aan te leren en derhalve dit verlagen niet bij hem of haar te scheppen?
Juistem, ik verwoord het misschien wat minder, maar dit lijkt mij "normaal gezond verstand" het lijkt wel een cultus om dat te negeren vanuit ideologische overwegingen, waarom wil men zo graag bij zo een groep zitten?
pi_210527933
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeft niet in het DNA te observeren zijn.
Je kan best een prima boompje opzetten over dat homoseksualiteit geen keuze en in plaats daarvan een consequentie van verschillende factoren is, maar aangeboren omschrijft in de regel alleen het genetische component.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 04-09-2023 09:28:20 ]
pi_210528091
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan best een prima boompje opzetten over dat homoseksualiteit geen keuze en in plaats daarvan een consequentie van verschillende factoren is, maar aangeboren omschrijft in de regel alleen het genetische component.
Op dit moment is het wetenschappelijke inzicht wel dat geaardheid vaststaat (en dat conversie dus niet kan). Bij transgenders blijkt juist dat het heel vaak vanzelf verdwijnt en er zijn ook behandelingen die successen hebben geboekt (conversie dus mogelijk).

Waarom ik dit zeg: je ziet nu dat het verbod op conversietherapie bij homoseksuelen ook wordt uitgebreid naar transseksuelen en dat is vrij rampzalig (Canada is daar al ingetrapt, waardoor een arts feitelijk alleen nog maar de vraag zelfdiagnose mag bevestigen, wat dus wederom alleen maar geldt voor deze aandoening).
pi_210528128
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 07:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een artiest. Jazeker. Echt niet iemand die het liefst 24/7 zo verkleed gaat, nee hoor, gewoon een artiest :')

Dat geeft al aan dat je een verwrongen beeld hebt.

quote:
[..]
Ja want zo werkt dat hè?
[..]
Het is wat ze het liefste doen.
Dat lijkt me heel normaal voor een artiest.

quote:
Dus het is wel degelijk hun levensstijl, of deel van.
[..]
Het liefste wel, hè. Anders deed ie 't niet.
[..]
Het is een onderwerp bespreken tijdens schooltijd gericht op het moedwillig veranderen van het kinderlijke onschuld. School behoort volgens de wet neutraal te zijn - een voorleesronde over sm pakjes, naakte mensen en sekshandelingen is dat NIET.
[..]
Op zaterdag in een bibliotheek.

Jij noemt dat binnen schooltijd

Heel bijzonder...

quote:
Hartstikke fijn voor Pride. Die expressie laat je maar bij boottochten, niet in een bibliotheek met allemaal kinderen.
[..]
Kabouter Plop bekleedt het stereotype 'kabouter' zoals het voor kinderen geschikt is.
Clown Bassie oefent zijn beroep uit in een herkenbaar clownskostuum.
Een dragqueen heeft geen neutraal voorkomen en heeft een kant gekozen die deze fel verdedigt.
Zoek het verschil.
Dat is hoe jij dat ziet.

En dat projecteer je nu.
  maandag 4 september 2023 @ 09:42:27 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528132
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
Het is het begin van de glijdende schaal die je ook in Oost-Europa (Hongarije, Rusland) ziet. Eerst wordt er gesuggereerd dat het wel wat minder kan met de zichtbaarheid (Pride, drag), daarna is het "Oh mijn god, de kinderen!!", daarna komt wil men wetgeving om de zichtbaarheid voor specifiek de kinderen te verkleinen en wordt eromheen geluld dat dit eigenlijk geen beperking is en dat men gewoon lekker zichzelf kan zijn, dan moet de leeftijdsgrens toch omhoog, etc. etc.

En op de achtergrond marcheert een bewust of onbewust trollenleger met semi-wetenschappelijke argumenten en quasi-redelijke retoriek waarbinnen kreten en redeneringen worden gerecycled. Hou GeenStijl maar eens in de gaten. Zodra daar een artikel verschijnt zie je de verwijzingen naar de bronnen daarvan en vooral de woordkeuze hier (en op Twitter/X, FB, overal) letterlijk terug.
pi_210528170
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is het begin van de glijdende schaal die je ook in Oost-Europa (Hongarije, Rusland) ziet. Eerst wordt er gesuggereerd dat het wel wat minder kan met de zichtbaarheid (Pride, drag), daarna is het "Oh mijn god, de kinderen!!", daarna komt wil men wetgeving om de zichtbaarheid voor specifiek de kinderen te verkleinen en wordt eromheen geluld dat dit eigenlijk geen beperking is en dat men gewoon lekker zichzelf kan zijn, dan moet de leeftijdsgrens toch omhoog, etc. etc.

En op de achtergrond marcheert een bewust of onbewust trollenleger met semi-wetenschappelijke argumenten en quasi-redelijke retoriek waarbinnen kreten en redeneringen worden gerecycled. Hou GeenStijl maar eens in de gaten. Zodra daar een artikel verschijnt zie je de verwijzingen naar de bronnen daarvan en vooral de woordkeuze hier (en op Twitter/X, FB, overal) letterlijk terug.
Je draaft een beetje door.

Er is echt geen enkel argument te geven waarom het goed is voor kinderen om voorgelezen te worden door een vent die verkleed is karikatuur van een vrouw en daar zelf een stijfje van krijgt.

De enige reden waarom die drag queen voor moet lezen aan kinderen is omdat de drag queen bevestigd moet worden in zijn fetisj, en daar moet je kinderen niet voor gebruiken.

Dus of het goed of slecht is voor kinderen is helemaal geen vraag die terzake doet, al kan ieder weldenkend mens daar het antwoord op geven. De vraag die terzake doets is waarom kinderen misbruikt moeten worden om een fetisjist te bevredigen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 4 september 2023 @ 09:49:19 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528173
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is simpelweg een aanname dat al die hordes ingrepen
Weet jij de aantallen? Of neem je gewoon aan dat het "hordes" zijn?
quote:
tot een netto betere wereld leiden. Gezien de bewezen narigheid die bestaat omtrent transgenders (suicides,
Komen vooral voor doordat er geen hulp of te weinig/te late hulp op gang komt en de houding van de maatschappij vóór een daadwerkelijke transitie.
quote:
complicaties,
Elke operatie heeft een kans op complicaties. Heb jij cijfers over dat de kans op complicaties hoger is bij deze ingrepen vergeleken bij bijvoorbeeld een blindedarmontsteking?
quote:
vinden dat je een fout hebt gemaakt op latere leeftijd)
Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.
quote:
verdient dat het om uiterst serieus genomen te worden, dat het om kinderen gaat maakt het duivels, daar maak ik mij inderdaad druk om, wat een schade.
Nou, wat een schade. Vooral vergeleken bij de situatie voordat transitie en voorlichting (en acceptatie) een ding waren. Oh nee, toch niet.

Waarom hebben we het trouwens over transgenders in een topic over drag queens?
pi_210528201
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin
De inhoud is inderdaad verwerpelijk. Ongeacht wie het voorleest.

Wie boekjes voorleest over homoseksuele opa's in leernichten fetisj gear aan kleuters is behalve een smeerlap, een engnek, een kindermisbruiker, een gestoorde maniak ook nog een kindermisbruiker in mijn ogen en hoort in de gevangenis.

Met kleuters over mannen in leernichten fetisjgear praten is niet anders dan wat Thijs Römer doet, met meisjes van 14 en 15 praten over vingeren, over je clitoris wrijven en over penetratie.
pi_210528228
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie boekjes voorleest over homoseksuele opa's in leernichten fetisj gear aan kleuters is behalve een smeerlap, een engnek, een kindermisbruiker, een gestoorde maniak ook nog een kindermisbruiker in mijn ogen en hoort in de gevangenis.

_O- _O-

En jij vindt mensen doordraven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210528233
Boekjes van welke content dan ook voorlezen gelijk stellen aan zedendelinquenten. Ben je dan verstandelijk beperkt..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210528258
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op dit moment is het wetenschappelijke inzicht wel dat geaardheid vaststaat (en dat conversie dus niet kan). Bij transgenders blijkt juist dat het heel vaak vanzelf verdwijnt en er zijn ook behandelingen die successen hebben geboekt (conversie dus mogelijk).

Waarom ik dit zeg: je ziet nu dat het verbod op conversietherapie bij homoseksuelen ook wordt uitgebreid naar transseksuelen en dat is vrij rampzalig (Canada is daar al ingetrapt, waardoor een arts feitelijk alleen nog maar de vraag zelfdiagnose mag bevestigen, wat dus wederom alleen maar geldt voor deze aandoening).
Welk wetenschappelijk inzicht? Ik lees juist steeds meer over geaardheid als een fluïde iets dat op een schaal bestaat.
  maandag 4 september 2023 @ 10:05:22 #87
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210528289
Het enige wat mij aan deze situatie stoort is dat men totaal geen moeite heeft met protesten tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas (een evenement met meestal nog veel meer kinderen) en dat er nu ineens wel argumenten blijken te zijn om protesten bij een evenement met kinderen te verbieden. Dat riekt sterk naar willekeur en het laten doorklinken van een bepaalde eigen mening.
pi_210528309
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik mis steevast het wetenschappelijke bewijs dat transitie helpt. Maar misschien dat jij meer weet dan ik. Vertel...
pi_210528324
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:57 schreef Fok-it het volgende:
Boekjes van welke content dan ook voorlezen gelijk stellen aan zedendelinquenten. Ben je dan verstandelijk beperkt..
'van welke content dan ook'?
pi_210528325
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:

Dat aantal is heel laag, eerder in het topic werd genoemd dat dit op 1% zit. Als er meer ("hordes") ingrepen plaatsvinden, dan gaat het aantal natuurlijk mee omhoog.
Als je de onderzoeken leest dan zie je meteen dat ze dat helemaal niet weten omdat ze bij het merendeel niet weten hoe of wat. Dat vervolgens in de groep die ze wel (kortstondig ook nog) hebben kunnen volgen (degenen die alle stappen hebben meegemaakt tot de transitie voltooit is) er maar enkelen aangeven niet tevreden te zijn, dat is wetenschappelijk niet zo relevant.
pi_210528329
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
_O- _O-

En jij vindt mensen doordraven
Zeker. En ik vind dat mensen die dergelijke boekjes aan kleuters voorlezen in de gevangenis horen. Dat is gewoon grooming.

Hetzelfde als pornoboekjes aan pubers uitdelen in de hoop in hun broekje te komen.
  maandag 4 september 2023 @ 10:11:54 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528336
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Welk wetenschappelijk inzicht? Ik lees juist steeds meer over geaardheid als een fluïde iets dat op een schaal bestaat.
Ik lees juist steeds meer dat het verschil tussen geaardheid, genderidentiteit en drag niet meer helder lijkt, zie ook dit topic.
pi_210528346
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als jij wetenschappelijk onderzoek kent waaruit mensen van homoseksualiteit naar heteroseksualiteit draaien of omgekeerd dan houd ik mij aanbevolen.

Dat er mensen zijn die pas later ontdekken dat ze ook gevoelens voor hetzelfde geslacht kunnen krijgen, of in ieder geval het ook prettig vinden om seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht is denk ik wel wat anders. Maar goed, ik hou mij zoals gezegd aanbevolen.
pi_210528347
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 10:10 schreef Akathisia het volgende:

[..]
'van welke content dan ook'?
Het staat nooit gelijk aan een zedendelict inderdaad.

Maar misschien kunnen jullie even uitleggen wat de definitie is van een zedendelict, of van kindermisbruik.
  maandag 4 september 2023 @ 10:14:14 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528352
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker. En ik vind dat mensen die dergelijke boekjes aan kleuters voorlezen in de gevangenis horen. Dat is gewoon grooming.

Hetzelfde als pornoboekjes aan pubers uitdelen in de hoop in hun broekje te komen.
Er worden gewoon kinderboekjes voorgelezen. Door mannen die zich kleden als vrouwen. Het ergste dat de kinderen kan overkomen is dat ze onder de glitter komen te zitten. Op koranscholen, de katholieke kerk, in gereformeerde smeerbeerkringen, in de koninkrijkzalen etc. krijgen de kinderen wel iets ergers in hun hoofd en hun lichaam gespoten.
pi_210528355
quote:
Als de groep nu groeit door 'aanleren', is er natuurlijk de kans dat het aantal spijtopstanten relatief groter wordt.
pi_210528374
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik lees juist steeds meer dat het verschil tussen geaardheid, genderidentiteit en drag niet meer helder lijkt, zie ook dit topic.
Wil je zeggen dat geaardheid niet fluïde is? Want dan moet je even met het RIVM bellen.
pi_210528377
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er worden gewoon kinderboekjes voorgelezen. Door mannen die zich kleden als vrouwen. Het ergste dat de kinderen kan overkomen is dat ze onder de glitter komen te zitten. Op koranscholen, de katholieke kerk, in gereformeerde smeerbeerkringen, in de koninkrijkzalen etc. krijgen de kinderen wel iets ergers in hun hoofd en hun lichaam gespoten.
Boekjes waar leernichten in festish gear op de cover staan zijn geen kinderboekjes.
twitter
  maandag 4 september 2023 @ 10:17:50 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528378
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik mis steevast het wetenschappelijke bewijs dat transitie helpt. Maar misschien dat jij meer weet dan ik. Vertel...
https://news.cornell.edu/(...)transition-treatment

Alsjeblieft.
pi_210528380
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:13 schreef Fok-it het volgende:
Het staat nooit gelijk aan een zedendelict inderdaad.

Maar misschien kunnen jullie even uitleggen wat de definitie is van een zedendelict, of van kindermisbruik.
Bij een zedenmisdrijf kunt u bijvoorbeeld denken aan:

seksueel misbruik: verkrachting, aanranding en ontucht
kindermisbruik (ook bepaalde voorbereidende handelingen daartoe zijn strafbaar)
grooming (digitaal kinderlokken)
kinderporno
kinderprostitutie (strafbare klant)
pi_210528383
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Boekjes waar leernichten in festish gear op de cover staan zijn geen kinderboekjes.
[ twitter ]
Goed verhaal. Hoe goed zijn kinderen van 4 jaar in Engels tegenwoordig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 september 2023 @ 10:19:56 #102
319979 Fok-it
All is well
pi_210528386
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Bij een zedenmisdrijf kunt u bijvoorbeeld denken aan: seksueel misbruik: verkrachting, aanranding en ontucht. kindermisbruik (ook bepaalde voorbereidende handelingen daartoe zijn strafbaar) grooming (digitaal kinderlokken)...
Dus grooming is het sowieso al niet gezien de omstandigheden niet digitaal zijn.

En hoe is het voorlezen van welk boek dan ook een voorbereidende handeling naar misbruik?
  maandag 4 september 2023 @ 10:19:59 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528387
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[ twitter ]
Oh dat ziet er wel een beetje raar uit, ja.
Nog even met een slag om de arm, want het zou niet de eerste keer zijn dat er gereld werd over inhoud die helemaal niet waar blijkt te zijn. Bijvoorbeeld een beetje raar dat er Engelstalige boekjes in Leiden worden voorgelezen.
pi_210528390
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Fok-it het volgende:
Dus grooming is het sowieso al niet gezien de omstandigheden niet digitaal zijn.

En hoe is het voorlezen van welk boek dan ook een voorbereidende handeling naar misbruik?
Je kan zelf geen content verzinnen welke zou wijzen op 'voorbereidend handelen' of 'grooming'?
pi_210528408
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh dat ziet er wel een beetje raar uit, ja.
Nog even met een slag om de arm, want het zou niet de eerste keer zijn dat er gereld werd over inhoud die helemaal niet waar blijkt te zijn. Bijvoorbeeld een beetje raar dat er Engelstalige boekjes in Leiden worden voorgelezen.
Dat ziet er raar uit het. Dat is omdat het raar is en dat soort boekjes gaat rond in dat soort kringen. Dat is wat er voorgelezen wordt.

Nog een voorbeeld:

twitter

Orale seks verheerlijken in boekjes voor kleuters.

Dat is echt met maar 1 reden, die kinderen interesseren in orale seks en vervolgens je eigen tampeloeris naar binnen schuiven.
  maandag 4 september 2023 @ 10:25:35 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_210528412
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 10:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan zelf geen content verzinnen welke zou wijzen op 'voorbereidend handelen' of 'grooming'?
Bijzonder dat het alleen maar met wedervragen kan. Geef nou gewoon eens inhoudelijk antwoord hoe dit voorbereidend handelen is. Met concrete voorbeelden
pi_210528417
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat ziet er raar uit het. Dat is omdat het raar is en dat soort boekjes gaat rond in dat soort kringen. Dat is wat er voorgelezen wordt.

Nog een voorbeeld:

[ twitter ]

En hoe weten we of deze twitteraar het e.e.a. niet uit de duim zuigt?
quote:

Dat is echt met maar 1 reden, die kinderen interesseren in orale seks en vervolgens je eigen tampeloeris naar binnen schuiven.
Al aangifte gedaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210528419
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bijzonder dat het alleen maar met wedervragen kan. Geef nou gewoon eens inhoudelijk antwoord hoe dit voorbereidend handelen is. Met concrete voorbeelden
Wat dacht je van een instructieboekje pijpen?
pi_210528424
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja o ging de kinderlokker vroeger ook te werk.

Die zorgde dat zijn huis vol ligt met speelgoed, videogames en daar slingerde dan ook vieze boekjes rond. Die waren interessant want die mag je daar wel lezen, vervolgens probeert hij in je onderbroek te komen.
Die werkwijze is echt al zo oud als de weg naar Rome dus dat jij nu net doet alsof je het niet begrijpt is niet erg geloofwaardig en anders zeer zorgwekkend.
  maandag 4 september 2023 @ 10:27:55 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_210528426
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En weer lukt het je kennelijk niet. Ik ga wat anders doen. Je bent af
pi_210528452
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En weer lukt het je kennelijk niet. Ik ga wat anders doen. Je bent af
Wat lukt me precies niet? Jij kon geen content bedenken die een zedendelict zou impliceren. Ik wel.
pi_210528465
quote:
Dit is een literatuuronderzoek. Niet heel spannend, want heel kritisch is het niet...

Zie:

https://www.economist.com(...)s-is-worryingly-weak

En dit:

https://segm.org/segm-sum(...)nder-dysphoric-youth

Following a comprehensive review of evidence, the NBHW concluded that the evidence base for hormonal interventions for gender-dysphoric youth is of low quality, and that hormonal treatments may carry risks. NBHW also concluded that the evidence for pediatric transition comes from studies where the population was markedly different from the cases presenting for care today. In addition, NBHW noted increasing reports of detransition and transition-related regret among youth who transitioned in recent years.

Dus ja, het klopt op zich dat er heel veel studies zijn die zeggen dat het helpt, maar dat zijn uiteindelijk wel allemaal 'wij van wc eend' studies. Daarom is het dat landen als Zweden, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen inmiddels hebben geconcludeerd dat het bewijs zeer zwak is en dat daarmee restricties zijn ingesteld, te weten dat in beginsel voor minderjarigen transitie niet meer mogelijk is.
pi_210528470
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geef een kind een boekje over pijpen. Waarin uitgelegd wordt hoe fijn spannend en lekker dat is.

Vervolgens stel je voor het kind te pijpen of vraagt of het kind jou eens wil pijpen.

Dat jij dit niet snapt is niet geloofwaardig. Zo werkt iedere kinderlokker al sinds mensenheugenis. Maar dan meestal met echte pornoboekjes of films en niet als kinderboek vermomde seksliteratuur.
  maandag 4 september 2023 @ 10:37:28 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210528482
Er worden helemaal geen vieze boekjes voorgelezen
pi_210528491
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mweh, sowieso kan ik mij heel goed voorstellen dat er tweelingen zijn - een eiig- waarbij de één andere seksuele voorkeuren heeft.
Maar die groeien ook aardig met dezelfde nurture op, die firmware is geen nurture, ook geen DNA.
  maandag 4 september 2023 @ 10:39:48 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210528500
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is een literatuuronderzoek. Niet heel spannend, want heel kritisch is het niet...

Zie:

En dit:

Following a comprehensive review of evidence, the NBHW concluded that the evidence base for hormonal interventions for gender-dysphoric youth is of low quality, and that hormonal treatments may carry risks. NBHW also concluded that the evidence for pediatric transition comes from studies where the population was markedly different from the cases presenting for care today. In addition, NBHW noted increasing reports of detransition and transition-related regret among youth who transitioned in recent years.

Dus ja, het klopt op zich dat er heel veel studies zijn die zeggen dat het helpt, maar dat zijn uiteindelijk wel allemaal 'wij van wc eend' studies. Daarom is het dat landen als Zweden, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen inmiddels hebben geconcludeerd dat het bewijs zeer zwak is en dat daarmee restricties zijn ingesteld, te weten dat in beginsel voor minderjarigen transitie niet meer mogelijk is.
Dit gaat over hormonale behandelingen (puberteitsblokkers) voorafgaand aan een eventuele transitie, en niet over transitie en de effecten van transities in het algemeen.
pi_210528513
quote:
Weet jij de aantallen? Of neem je gewoon aan dat het "hordes" zijn?
Ik heb het over: pubertijdremmers, hormonen slikken, medicijnen, chirurgie,
quote:
Komen vooral voor doordat er geen hulp of te weinig/te late hulp op gang komt en de houding van de maatschappij vóór een daadwerkelijke transitie.
Je praat vanuit je ideologische overtuiging.

quote:
Elke operatie heeft een kans op complicaties. Heb jij cijfers over dat de kans op complicaties hoger is bij deze ingrepen vergeleken bij bijvoorbeeld een blindedarmontsteking?
Het is fysiek pure mutilatie, lichaamsfuncties worden verminkt, maar esthetisch zou het dan het ideaalplaatje zijn, als je beseft dat die transitie is aangepraat blijft er echt geen positief woord over voor die ongein.

quote:
Lijkt me wat weinig, heb je een bron?

quote:
Nou, wat een schade. Vooral vergeleken bij de situatie voordat transitie en voorlichting (en acceptatie) een ding waren. Oh nee, toch niet.

Waarom hebben we het trouwens over transgenders in een topic over drag queens?
Dat heb ik al 6 keer gemotiveerd.
pi_210528517
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit gaat over hormonale behandelingen (puberteitsblokkers) voorafgaand aan een eventuele transitie, en niet over transitie en de effecten van transities in het algemeen.
Alleen de laatste, maar als je wat verder dan je neus kijkt (moet je wel bereid toe zijn), dan zie je dat het voor het geheel geldt.

Daarnaast: het is het begin van het traject, dus het zou wat raar zijn als men het daarom afwijst. Het feit dat de afgelopen jaren het ene na het andere land zegt dat dit een heel slecht idee is, zou toch wel een lampje moeten doen branden.

Nogmaals, als je bereid bent echt kritisch te kijken.
pi_210528557
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als de groep nu groeit door 'aanleren', is er natuurlijk de kans dat het aantal spijtopstanten relatief groter wordt.
Tenzij je hiervoor gewoon succesvol geïndoctrineerd kan worden.
Ignorance is bliss.
pi_210528572
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nog een voorbeeld:

[ twitter ]

Dat orale seks dingetje komt niet uit dat voorleesboek.
Dat komt uit een verzameling van de Rutger stichting waaruit scholen kunnen kiezen voor de lentekriebels week.

Dat is niet gericht op kleuters, maar op groep 8. Daarnaast is het een optie om in het lesmateriaal op te nemen, veel scholen hebben dat betreffende boekje helemaal niet gebruikt.
Het is ook maar 1 plaatje uit een boek over seksuele voorlichting. Het 'allerergste' wat men kon vinden.

Nogmaals, dat is dus Niet voor kleuters, maar voor 11/12 jarigen.
  maandag 4 september 2023 @ 10:50:39 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210528574
Ah we komen tot de kern.

Transgenders/Dragqueens moeten blijkbaar weggestopt worden want anders zijn conservatieve figuren bang dat iedereen dat wil worden ofzo.
pi_210528577
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zie:

En dit:

Van die informatie dat iets "niet permanent" is, maar dat een vrouw testosteron krijgt toegediend en een zwaardere stem krijgt daarvan die niet meer weggaat...
Ja dat heb ik weleens zien langskomen _O- Dat is niet best hoor.
pi_210528586
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen de laatste, maar als je wat verder dan je neus kijkt (moet je wel bereid toe zijn), dan zie je dat het voor het geheel geldt.

Daarnaast: het is het begin van het traject, dus het zou wat raar zijn als men het daarom afwijst. Het feit dat de afgelopen jaren het ene na het andere land zegt dat dit een heel slecht idee is, zou toch wel een lampje moeten doen branden.

Nogmaals, als je bereid bent echt kritisch te kijken.
Men zit veel te ideologisch in die wedstrijd... Zeker die "wetenschappers".
pi_210528622
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is geen instructie boek. Het is een boek over seksuele voorlichting gericht op beginnende pubers. Waarin ook orale seks vermeld wordt. Naast het onderstrepen dat je zeer zeker niets tegen je zin moet doen.

In de brugklas heeft de leraar vroeger nog een condoom om een banaan gedaan om te laten zien hoe je dat op de juiste manier deed.
Toen was ik ook 12. Het is echt vrij normaal dat kinderen in die leeftijdscategorie kennis nemen van dit soort zaken, het bespreekbaar is in een veilige omgeving (nou ja, iig niet om te groomen).

Er is een reden dat wij als land weinig tiener zwangerschap hebben e.d., seksuele voorlichting is daar een zeer belangrijk deel van.
Seks mag best als ook fijn neergezet worden, bangmakerij werkt niet, realisme wel.
pi_210528800
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men zit veel te ideologisch in die wedstrijd... Zeker die "wetenschappers".
Ideologische strijd mensen die willen voorlezen en verkleed zijn, die mogen niet voorlezen behalve als ze verkleed zijn als Sint, kerstman, clown, militair.

Dat klinkt idd als een bewust discriminerende ideologie die jullie hier willen opdringen.. :D
pi_210528962
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De inhoud is inderdaad verwerpelijk. Ongeacht wie het voorleest.

Met kleuters over mannen in leernichten fetisjgear praten is niet anders dan wat Thijs Römer doet, met meisjes van 14 en 15 praten over vingeren, over je clitoris wrijven en over penetratie.
Maar hoezo wordt er voorgelezen over leernichten fetish tijdens de voorleessessie

Waarom worden er allerlei karikaturen verzonnen om maar tegen een voorleesochtend te zijn.
pi_210528991
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 07:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet. Dus waarom überhaupt een dragqueen en niet een man in driedelig pak die de opkomst, de uiting en levensstijl van een transgender via een PowerPoint presentatie wat dingen helder voorlegt. Zodat de uitleg een neutrale presentatie is en volgens de richtlijnen van de wet kan plaatsvinden.
[..]
En ik dacht nog wel dat jij geen hersens had. Keurig hoor.
[..]
Ik vraag me ook werkelijk af hoe jij op dit soort ideeën komt?
Tja, laat eens zien dat die voorleessessie waar het hier om gaat om transgenders gaat.

Dat wordt de hele tijd geroepen, maar nooit hard gemaakt..
pi_210529192
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nog een toevoeging, want ik weet wat er staat in de onderzoeken die het 'bewijzen': het is puur self reporting. Zoek je echter naar objectieve afname van de klachten, dan is die er niet.

Daarnaast is men ongeveer de helft van de mensen die aan het traject zijn begonnen kwijt. En tussen de 5-10% heeft zelfmoord gepleegd. De groep wel begonnen aan transitie, maar afgehaakt zal ongetwijfeld een veel hoger aantal spijtoptanten hebben. Niet voor niets haak je af immers. En de groep die zelfmoord heeft gepleegd, daarvan kunnen we denk ik toch wel zeggen dat de behandeling voor hen uiteindelijk niet heeft geholpen.

Toch lees je heel veel dat vrijwel niemand spijt heeft van de transitie. Maar dat is dus volstrekt uit de lucht gegrepen.
pi_210529305
Respect voor de users hier die keer op keer weer de misinformatie tegengaan hier.
pi_210529395
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

In de brugklas heeft de leraar vroeger nog een condoom om een banaan gedaan om te laten zien hoe je dat op de juiste manier deed.
Misschien hadden ze meer tijd moeten besteden aan begrijpend lezen.
pi_210529411
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:38 schreef ludovico het volgende:
Mweh, sowieso kan ik mij heel goed voorstellen dat er tweelingen zijn - een eiig- waarbij de één andere seksuele voorkeuren heeft.
Maar die groeien ook aardig met dezelfde nurture op, die firmware is geen nurture, ook geen DNA.
'aardig dezelfde' =/= identiek. Maar goed, iets wat er tussen ligt, en van grote invloed is, is de vorming in de baarmoeder. Wdb zijn tweelingen ook interessant.
pi_210529424
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 07:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aaah je bent weer bezig met jezelf expres dom houden, woorden extreem letterlijk nemen of uit het verband trekken, oftewel je gebruikelijke discussietechniek bedoeld om de discussie te frustreren ipv vooruit te helpen.
Nee, jij weet gewoon niet wat een dragqueen is.

Dat is gewoon iemand die tegen betaling optreedt.
Niet iemand die 24/7 als drag door het leven gaat
pi_210529459
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
1. Het zijn kinderen.
Die mogen niet zichzelf zijn?

quote:
2. We faciliteren ook een hele hoop als maatschappij.
Maatschappelij is een heel ruim begrip.
Hier gaat het om een voorleesochtend in de bieb, voor kinderen, dit keer met Pride als thema.
Als jij je kinderen daar niet heen wilt sturen, helemaal prima.

Maar waarom wil je dat ook bepalen voor de ouders van andere kinderen?
pi_210529464
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
5e keer ondertussen? Je weigert het in breder context te zien.
Dan moet die er wel zijn.

En niet erbij worden verzonnen.
pi_210529472
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon statistische cijfers erkennen i.p.v. een of andere rare struisvogel reactie te geven.
Of je erkent het niet en vraagt om een bron, omdat je niet in die cijfers geloofd.

Maar kop in het zand gaat nergens over, je mag best de realiteit wel gewoon erkennen.
Je weet zelf ook wel dat je allerlei verbanden kunt verzinnen bij statistieken...
pi_210529641
quote:
16s.gif Op maandag 4 september 2023 12:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Misschien hadden ze meer tijd moeten besteden aan begrijpend lezen.
Dat zou bij jou idd nuttig zijn geweest.

Aangezien ik reageer op een vermeend gebruikt boek dat je plaatst met een pijp tekening.
Die dus voor 11/12 jarigen is
pi_210529655
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij weet gewoon niet wat een dragqueen is.

Dat is gewoon iemand die tegen betaling optreedt.
Niet iemand die 24/7 als drag door het leven gaat
Nee hij treedt niet tegen betaling op. Hij zit daar gratis en dat doet hij omdat het zijn seksuele snaar raakt.
pi_210529679
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 13:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat zou bij jou idd nuttig zijn geweest.

Aangezien ik reageer op een vermeend gebruikt boek dat je plaatst met een pijp tekening.
Waar staat dat dan?
pi_210530167
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee hij treedt niet tegen betaling op. Hij zit daar gratis en dat doet hij omdat het zijn seksuele snaar raakt.
Dat hij dit specifieke geval gratis doet zou best kunnen.
De motivatie verzin je er zelf bij
Hij doet het in opdracht.

Dat jij problemen hebt met dragqueens is natuurlijk verder helemaal aan jou. Ik ken ook mensen die clowns doodeng vinden.
Alleen verzinnen die er niet van alles bij om iets te verbieden dat ze zelf eng vinden.
pi_210530225
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 14:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hij dit specifieke geval gratis doet zou best kunnen.
De motivatie verzin je er zelf bij
Hij doet het in opdracht.

Dat jij problemen hebt met dragqueens is natuurlijk verder helemaal aan jou. Ik ken ook mensen die clowns doodeng vinden.
Alleen verzinnen die er niet van alles bij om iets te verbieden dat ze zelf eng vinden.
Ik vind drag Queens niet eng, en drag Queens hoeven van mij ook niet verboden te worden. Drag Queens die specifiek kinderen als doelgroep hebben voor wat voor activiteit dan ook moeten wat mij betreft wel verboden worden net zoals heel veel zaken niet te combineren zijn met kinderen.

Gangbangliefhebbers of liefhebbers van anonieme bareback seks op parkeerplaatsen hoeven van mij ook niet verboden te worden, maar die hebben in de context van hun hobby niks te zoeken bij kinderen van 4 tot 6.

Dus prima als jij als vrouw jezelf graag door 10 man laat volspuiten op een avond, over die hobby hoef je een kleuter niet te vertellen. Wil jij kinderen voorlezen vind ik dat prima, maar niet in je gangbang pakje en je hoeft een kleuter ook niet uit te leggen wat een gangbang is.

Die scheiding wil jij niet begrijpen.
pi_210531093
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 12:48 schreef Wantie het volgende:
Die mogen niet zichzelf zijn?

Juist wel, daarom niet indoctrineren met kwaadaardige bullcrap.
pi_210531119
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 12:48 schreef Wantie het volgende:
Als jij je kinderen daar niet heen wilt sturen, helemaal prima.

Maar waarom wil je dat ook bepalen voor de ouders van andere kinderen?
Oh liever bepaal ik niks voor anderen maar kinderen verdienen wel bescherming, testosteron toedienen, geslachtsoperaties, zijn behandelingen die onomkeerbaar zijn en defacto mutilatie betekenen.
pi_210531137
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je weet zelf ook wel dat je allerlei verbanden kunt verzinnen bij statistieken...
Als je dat misbruikt om jouw narratief uit te vergroten en bewust nuanceringen weglaat dan zou dit een argument zijn.

Anders stel je defacto dat observaties nutteloos zijn, maar ik neem aan dat jij niet dagelijks je handen brandt.
pi_210531243
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Juist wel, daarom niet indoctrineren met kwaadaardige bullcrap.
- Indoctrineren gebeurt in huis nog het meest. Dat kun je niet tegenhouden
- hoezo zijn dragqueens, of het idee dat mannen ook in extravagante jurken rond kunnen lopen, kwaadaardig?

Kinderen moeten beschermd worden. Maar kinderen moeten ook uitgedaagd worden. In een veilige omgeving, met hulp.

Nu zien ze een vrolijk uitgedoste meneer die een verhaaltje verteld, en een groep werklozen die een onsamenhangend verhaal scanderen achter een politielinie. Ouders nemen hun kind mee naar de bieb, dus die hebben hun kroost al lang verknipt met het vervallen moraal dat je zelf mag bepalen wat voor kleren je aan doet.

Ik ben wel blij dat het een dragqueen was, en geen transgender. Want dat zouden de fundamentalisten hier helemaal niet pikken! ;)
pi_210531276
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]
- hoezo zijn dragqueens, of het idee dat mannen ook in extravagante jurken rond kunnen lopen, kwaadaardig?

Kinderen moeten beschermd worden. Maar kinderen moeten ook uitgedaagd worden. In een veilige omgeving, met hulp.

Nu zien ze een vrolijk uitgedoste meneer die een verhaaltje verteld, en een groep werklozen die een onsamenhangend verhaal scanderen achter een politielinie. Ouders nemen hun kind mee naar de bieb, dus die hebben hun kroost al lang verknipt met het vervallen moraal dat je zelf mag bepalen wat voor kleren je aan doet.

Ik ben wel blij dat het een dragqueen was, en geen transgender. Want dat zouden de fundamentalisten hier helemaal niet pikken! ;)
Losstaand lijkt het ook nergens op, geef ik toe, ik zou ook nooit gaan protesteren ofzo, zoals die Gideon en zijn knaapjes, overigens kijk ik even hard neer op het pro-kamp dat fascisten loopt te schreeuwen.

Misschien is het publieke debat ook gewoon gezonder om dit "op te lossen" ik denk alleen dat het schadelijk is - alles moet kunnen, je bent wat je je voelt - en we hebben hier met kinderen te maken die niet voor zichzelf beslissen, dat geeft lading aan de discussie, anders had ik ook zoiets gehad van: Succes ermee, je bent volwassen.
pi_210531448
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik vind drag Queens niet eng, en drag Queens hoeven van mij ook niet verboden te worden. Drag Queens die specifiek kinderen als doelgroep hebben voor wat voor activiteit dan ook moeten wat mij betreft wel verboden worden net zoals heel veel zaken niet te combineren zijn met kinderen.

Gangbangliefhebbers of liefhebbers van anonieme bareback seks op parkeerplaatsen hoeven van mij ook niet verboden te worden, maar die hebben in de context van hun hobby niks te zoeken bij kinderen van 4 tot 6.

Dus prima als jij als vrouw jezelf graag door 10 man laat volspuiten op een avond, over die hobby hoef je een kleuter niet te vertellen. Wil jij kinderen voorlezen vind ik dat prima, maar niet in je gangbang pakje en je hoeft een kleuter ook niet uit te leggen wat een gangbang is.

Die scheiding wil jij niet begrijpen.
Nou, jij hebt een heel rare voorstelling van drag queens.

En vanuit die merkwaardige gedachtengang snap ik wel dat je er moeite mee hebt...

Maar dat ligt volledig aan jezelf.
pi_210531590
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Losstaand lijkt het ook nergens op, geef ik toe, ik zou ook nooit gaan protesteren ofzo, zoals die Gideon en zijn knaapjes, overigens kijk ik even hard neer op het pro-kamp dat fascisten loopt te schreeuwen.

Misschien is het publieke debat ook gewoon gezonder om dit "op te lossen" ik denk alleen dat het schadelijk is - alles moet kunnen, je bent wat je je voelt - en we hebben hier met kinderen te maken die niet voor zichzelf beslissen, dat geeft lading aan de discussie, anders had ik ook zoiets gehad van: Succes ermee, je bent volwassen.
Ouders (behoren te) doen wat het beste is voor hun kind. En wat dat is... beslist de ouder! Als die denkt dat het belangrijk is dat ze demonstreren tegen vaccinaties, dan is het lastig om daar wat tegen te doen. Hetzelfde als die ouder denkt dat het leuk is als ze naar een voorleesmiddag gaan met een drag.

Volwassenen die kinderfeestjes proberen te verstoren zijn triest. Als ze zo graag de kinderen willen beschermen, moeten ze eens in de spiegel kijken. De kinderen zijn niet gebaad bij een versplinterende samenleving waarbij groeperingen ervoor kiezen om mensen persoonlijk aan te vallen om hun gedachten en gevoelens. Een belangrijk aspect van persoonlijke vrijheid is het veilig uitwisselen van ideeën. Dat lukt minder goed als je overschreeuwd wordt door schultenbrauconnaisseurs
pi_210531611
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 17:10 schreef zuchtje het volgende:
De kinderen zijn niet gebaad bij een versplinterende samenleving waarbij groeperingen ervoor kiezen om mensen persoonlijk aan te vallen om hun gedachten en gevoelens. Een belangrijk aspect van persoonlijke vrijheid is het veilig uitwisselen van ideeën.
Waaruit blijkt dat de antidrag-demonstranten de veiligheid aantastte? Op de weinige beelden die ik heb gezien leken vooral de pro-demonstranten uit hun plaat te gaan met hun uitgekauwde en polariserende ''fascisten''-geroep.
pi_210531672
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh liever bepaal ik niks voor anderen maar kinderen verdienen wel bescherming, testosteron toedienen, geslachtsoperaties, zijn behandelingen die onomkeerbaar zijn en defacto mutilatie betekenen.
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen, waar ouders met hun kinderen naar toe gaan...

Het is niet te beschrijven hoe bizar zo'n manier van beredeneren is.

Alsof zo'n kind na de voorleessessie denkt van 'ik ga mijn lichaam verbouwen tot vrouw '
pi_210531679
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 17:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat de antidrag-demonstranten de veiligheid aantastte? Op de weinige beelden die ik heb gezien leken vooral de pro-demonstranten uit hun plaat te gaan met hun uitgekauwde en polariserende ''fascisten''-geroep.
Dien een klacht in bij de gemeente zou ik zeggen.
pi_210531726
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef Wantie het volgende:

Alsof zo'n kind na de voorleessessie denkt van 'ik ga mijn lichaam verbouwen tot vrouw '
Dat lijkt de beredenering te zijn inderdaad.

Ik snap het wel hoor. Mijn nichtjes zijn laatst voorgelezen door een mevrouw met een dwarslaesie, en nu willen mijn nichtjes ook een dwarslaesie.

Ze zijn ook al een keer voorgelezen door een gescheiden ouder, en nu willen ze ooit gaan trouwen zodat ze daarop kunnen scheiden!

Dus ik begrijp de bezwaren heel goed.

Nu gaan we binnenkort op visite bij opa die slechtziend is, dus ik hoop niet dat ze hierna hun ogen willen uitsteken met punaises!
pi_210531729
Mick de Vlieger, de man van Shownieuws-ster Dyantha Brooks, is zeer kritisch over voorleesuurtjes met dragqueens. “Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Geen idee!”

Er is de laatste tijd her en der wat ophef over voorleesuurtjes voor kinderen door dragqueens. Dit is bedoeld om kinderen comfortabel te maken met diversiteit, maar tegenstanders zien het als seksuele indoctrinatie. Ook de man en schoonvader van Shownieuws-presentatrice Dyantha Brooks zijn buitengewoon kritisch.

‘Snap het niet’
Schoonvader Erik de Vlieger begrijpt niets van die voorleesuurtjes. “Van mij mag het allemaal, het is nou eenmaal de keuze van blanke (of witte) ouders met een goed salaris bij de overheid of semi-overheid. Ik vraag me alleen maar af waarom?”, schrijft hij op X.

En zoon Mick, de man van Dyantha dus, is het daarmee eens. “Precies dit.”

Erik: “Ik snap het gewoon niet omdat niemand mij uitlegt waarom het belangrijk is.”

Lammert legt uit
EenVandaag-ster Lammert de Bruin geeft antwoord. “Zodat die kinderen het net als jij (later) ook prima vinden.”

Mick is niet overtuigd. “De ouders van de kinderen die daar zitten geven dat automatisch mee in hun opvoeding. Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Ik heb geen flauw idee. Ik heb geen boekje voorgelezen gehad van drags of andere optische uitingen om te leren om mensen in hun waarde te laten.”

Verkleedfeestje
Het is níet voor de bühne, vindt Lammert. “Misschien gaat dat minder automatisch dan je denkt hoor. En je opvoeding thuis is één ding. Ik ging eens naar een verkleedfeest van de kerk als oud omaatje. Je verkleed je tenslotte als iemand anders. Had geen idee dat dat raar was als jongetje. Maar dat kreeg ik die dag snel door van kinderen met andere ouders.”

Journalist Chris Klomp vindt het promoten van diversiteit ook goed. “Wat mij betreft gaan transgenders standaard iedere week voorlezen op school. Want je ziet aan de ´volwassenen´ van nu dat acceptatie nog een lange weg te gaan heeft. Mijn hemel, wat een bekrompen en infantiele mensen heb je toch nog steeds.”

Daarop sneert Mick: “Drags en transgenders zijn niet het zelfde, oei.”

Doodeng
Chris begrijpt niets van types uit kamp-Mick. “Kotsmisselijk word ik van die lui. Het ´beschermen van kinderen´ als schaamlap voor hun eigen benepen ´normen en waarden. Die kinderen zijn honderd keer veiliger op zo’n voorleesmiddag dan bij die oh zo gezellig oom die op Twitter keihard ‘PEDO’ roept bij het zien van een transgender.”

Er is niets mis met die voorleesuurtjes, aldus Chris. “Niemand duwt dit door de strot. Die voorleesuurtjes bestaan al jaren. Ze komen pas in het nieuws omdat extreemrechtse malloten de onderbuik weer eens willen voeden.
https://www.mediacourant.(...)esuurtje-dragqueens/
pi_210531743
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat lijkt de beredenering te zijn inderdaad.

Ik snap het wel hoor. Mijn nichtjes zijn laatst voorgelezen door een mevrouw met een dwarslaesie, en nu willen mijn nichtjes ook een dwarslaesie.

Ze zijn ook al een keer voorgelezen door een gescheiden ouder, en nu willen ze ooit gaan trouwen zodat ze daarop kunnen scheiden!

Dus ik begrijp de bezwaren heel goed.

Nu gaan we binnenkort op visite bij opa die slechtziend is, dus ik hoop niet dat ze hierna hun ogen willen uitsteken met punaises!
Nee, ik denk dat je dan ook wel helemaal blind bent.
pi_210531756
quote:

[..]
Deze ga ik onthouden voor als binnenkort de Sint weer in Nederland is.
pi_210531767
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 17:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Deze ga ik onthouden voor als binnenkort de Sint weer in Nederland is.
Daar hebben we KOZP toch al voor?
pi_210531799
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2023 17:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Mick de Vlieger, de man van Shownieuws-ster Dyantha Brooks, is zeer kritisch over voorleesuurtjes met dragqueens. “Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Geen idee!”

Er is de laatste tijd her en der wat ophef over voorleesuurtjes voor kinderen door dragqueens. Dit is bedoeld om kinderen comfortabel te maken met diversiteit, maar tegenstanders zien het als seksuele indoctrinatie. Ook de man en schoonvader van Shownieuws-presentatrice Dyantha Brooks zijn buitengewoon kritisch.

‘Snap het niet’
Schoonvader Erik de Vlieger begrijpt niets van die voorleesuurtjes. “Van mij mag het allemaal, het is nou eenmaal de keuze van blanke (of witte) ouders met een goed salaris bij de overheid of semi-overheid. Ik vraag me alleen maar af waarom?”, schrijft hij op X.

Erik: “Ik snap het gewoon niet omdat niemand mij uitlegt waarom het belangrijk is.”

Lammert legt uit
EenVandaag-ster Lammert de Bruin geeft antwoord. “Zodat die kinderen het net als jij (later) ook prima vinden.”

Mick is niet overtuigd. “De ouders van de kinderen die daar zitten geven dat automatisch mee in hun opvoeding. Dit is puur en alleen voor de bühne, waarom? Ik heb geen flauw idee. Ik heb geen boekje voorgelezen gehad van drags of andere optische uitingen om te leren om mensen in hun waarde te laten.”

Verkleedfeestje
Het is níet voor de bühne, vindt Lammert. “Misschien gaat dat minder automatisch dan je denkt hoor. En je opvoeding thuis is één ding. Ik ging eens naar een verkleedfeest van de kerk als oud omaatje. Je verkleed je tenslotte als iemand anders. Had geen idee dat dat raar was als jongetje. Maar dat kreeg ik die dag snel door van kinderen met andere ouders.”

Journalist Chris Klomp vindt het promoten van diversiteit ook goed. “Wat mij betreft gaan transgenders standaard iedere week voorlezen op school. Want je ziet aan de ´volwassenen´ van nu dat acceptatie nog een lange weg te gaan heeft. Mijn hemel, wat een bekrompen en infantiele mensen heb je toch nog steeds.”

Doodeng
Chris begrijpt niets van types uit kamp-Mick. “Kotsmisselijk word ik van die lui. Het ´beschermen van kinderen´ als schaamlap voor hun eigen benepen ´normen en waarden. Die kinderen zijn honderd keer veiliger op zo’n voorleesmiddag dan bij die oh zo gezellig oom die op Twitter keihard ‘PEDO’ roept bij het zien van een transgender.”

Er is niets mis met die voorleesuurtjes, aldus Chris. “Niemand duwt dit door de strot. Die voorleesuurtjes bestaan al jaren. Ze komen pas in het nieuws omdat extreemrechtse malloten de onderbuik weer eens willen voeden.
Vooral dat laatste..

Vrijwel niemand hier had ooit iets vernomen van deze voorleessessies. Maar nu door tegenstanders veel kabaal wordt gemaakt komt het in de publiciteit en moet opeens iedereen er wat van vinden..
En dan leer je ook hoe bekrompen sommigen aankijken tegen de maatschappij.
pi_210531809
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Yup, maar die kunnen dus ruim baan krijgen in het verstoren van een kinderfeest.
pi_210531858
Samenvatting:

quote:
Chris begrijpt niets
pi_210532427
quote:

[..]
Twee groepen die one-liners naar elkaar schreeuwen geeft niet echt een ruimte voor debat. Naar de andere groep wijzen schiet je ook vrij weinig mee op, en is ook geen goed voorbeeld voor zo'n kind, of welk ander individu waarmee je in gesprek wil.

Veiligheid is een gevoel, en schreeuwende "volwassen" mensen dragen niet bij aan dat gevoel, vooral niet bij kleine kinderen
pi_210532902
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]

"Fuck them!", zou deze drag queen zeggen ^O^

pi_210532999
quote:

[..]
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen, waar ouders met hun kinderen naar toe gaan...

Nee, maar volgens mij heb ik al 7x gezegd ondertussen in dit topic dat het een fenomeen in een bredere context is.
pi_210533018
quote:

‘Snap het niet’

Lammert legt uit

Verkleedfeestje

Doodeng

Bijzonder dit soort "nieuws" alsof Priscilla de hele dag op Twitter zit te kijken wat anonieme figuren en Erik de Vlieger te melden hebben.
pi_210533045
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 20:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, maar volgens mij heb ik al 7x gezegd ondertussen in dit topic dat het een fenomeen in een bredere context is.
Die je er zelf bij hebt verzonnen...
pi_210533690
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die je er zelf bij hebt verzonnen...
Je mag best in een andere wereld leven dan ik hoor, zelf weten.

Veel feitelijker wordt het niet als men stelt dat de wereld méér "je kunt zijn wat je wilt zijn" is geworden dan vroeger.
pi_210533730
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 21:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mag best in een andere wereld leven dan ik hoor, zelf weten.

Veel feitelijker wordt het niet als men stelt dat de wereld méér "je kunt zijn wat je wilt zijn" is geworden dan vroeger.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in jouw wereld leef en daardoor in het dagelijks leven wordt geaccepteerd voor wie ik ben en hoe ik mijn leven heb ingericht.
pi_210533756
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in jouw wereld leef en daardoor in het dagelijks leven wordt geaccepteerd voor wie ik ben en hoe ik mijn leven heb ingericht.
:D
pi_210534048
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Maar die willen de Goedheiligman er niet uit kicken. De verklede buurman die de jeugd indoctrineert met katholieke waarden en symbolen, hen lokt met cadeautjes en snoep, en als ze lief zijn, mogen ze bij hem op schoot.
  maandag 4 september 2023 @ 22:31:39 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210534385
quote:

[..]

Ik vind het al vrij bijzonder dat het in dit topic steeds moet gaan over transgenders in plaats van drag queens, in het bijzonder omdat het verwijt vaak is dat het "ons door de strot wordt geduwd" en dat gaat wel lekker snel ja, als men achter elk initiatief transgenders ziet.
pi_210561603
Gelukkig maar dat we niet in Canada wonen. https://archive.vn/aO2IQ

quote:
Parents and staff are demanding that the Toronto District School Board stop allowing students to opt out of drag queen storytime events.
Toronto Pflag and the board’s 2SLGBTQ+ Community Advisory Committee have been advocating unsuccessfully for weeks since the issue over attendance and consent arose at a Pride celebration at Bruce Public School in early June. They say the opt-out violates the Ontario Human Rights Code and are calling for an apology for the harm caused by the decision. The board, they add, has not been particularly responsive.
Ik denk echt dat Nederland zich voor dit soort onzin niet laat lenen, gelukkig. Wat dat betreft kan iedereen in dit topic opgelucht zijn :)
pi_210561677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk echt dat Nederland zich voor dit soort onzin niet laat lenen, gelukkig. Wat dat betreft kan iedereen in dit topic opgelucht zijn :)
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Als je weet dat menig onderwijzer(es) en beleidsmaker binnen het onderwijs uit een bepaald ideologisch hout is gesneden en deze idioterie nu pas in Nederland een beetje voet aan de grond begint te krijgen, zou ik er rekening mee gaan houden dat we dit soort dingen hier over een jaar of vijf ook gaan zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210561960
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sorry hoor, het zijn gewoon fascisten. Dat laten ze keer op keer blijken. Alles moet weer naar bijna Calvijnse normen en waarden terug als het aan hun ligt.

Daarnaast blijkt het verdomd grappig dat het merendeel van de klagers zelf geen kinderen hebben. Van die Gideon snap ik dat want dat moet haast wel een latente pedo zijn.

En die lui die hier drags als Pedo wegzetten, jullie hebben echt geen idee over echte pedo's. Want het is makkelijk om een verkleedde man ervan te beschuldigen dan hell je eigen vader.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210563484
quote:
[..]
Yup, want drag queens zijn doodeng :Y
pi_210563503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:41 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Sorry hoor, het zijn gewoon fascisten. Dat laten ze keer op keer blijken. Alles moet weer naar bijna Calvijnse normen en waarden terug als het aan hun ligt.

Daarnaast blijkt het verdomd grappig dat het merendeel van de klagers zelf geen kinderen hebben. Van die Gideon snap ik dat want dat moet haast wel een latente pedo zijn.

En die lui die hier drags als Pedo wegzetten, jullie hebben echt geen idee over echte pedo's. Want het is makkelijk om een verkleedde man ervan te beschuldigen dan hell je eigen vader.
Hoezo fascisten :7

pi_210563598
quote:
[..]
Dus samengevat, ouders eisen dat de school niet langer de mogelijkheid van een opt out geeft, omdat dit de valse indruk zou geven dat de voorleessessies schadelijk zijn voor kinderen.
De school houdt echter voet bij stuk...

Wat voor geluk hebben wij dan dat we niet in Canada wonen?
pi_210563633
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Als je weet dat menig onderwijzer(es) en beleidsmaker binnen het onderwijs uit een bepaald ideologisch hout is gesneden en deze idioterie nu pas in Nederland een beetje voet aan de grond begint te krijgen, zou ik er rekening mee gaan houden dat we dit soort dingen hier over een jaar of vijf ook gaan zien.
Tja, dat jij je levenswijze schadelijk vindt voor kinderen weten we inmiddels wel.
Maar niet iedereen denkt daar zo over.
pi_210563743
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus samengevat, ouders eisen dat de school niet langer de mogelijkheid van een opt out geeft, omdat dit de valse indruk zou geven dat de voorleessessies schadelijk zijn voor kinderen.
De school houdt echter voet bij stuk...

Wat voor geluk hebben wij dan dat we niet in Canada wonen?
Dat we dit soort onzin niet in scholen hebben.
pi_210563894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat we dit soort onzin niet in scholen hebben.
Waarom heb jij daar last van dan?
pi_210564407
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom heb jij daar last van dan?
Heb ik niet, zeg ik ook niet. Kun je proberen een punt te maken misschien? :)
pi_210565569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb ik niet, zeg ik ook niet. Kun je proberen een punt te maken misschien? :)
Jouw punt is nogal onduidelijk.
Je hebt er geen last van dat kinderen worden voorgelezen op school, maar toch spreek je van geluk dat je niet in Canada woont, waar kinderen worden voorgelezen op school :?
pi_210565930
Maar waarom dragqueens? Waarom dan niet bijvoorbeeld modelvliegers?

Of helemaal extreem: korfballers.
Conscience do cost.
pi_210566168
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef ems. het volgende:
Maar waarom dragqueens? Waarom dan niet bijvoorbeeld modelvliegers?

Of helemaal extreem: korfballers.
Omdat dat niet scoort.
Je hoort daarom niets over andere voorleessessies.
Over sessies met dragqueens hoorde je tot voor kort ook niets.

https://www.denieuwebibliotheek.nl/voorlezen-gratis

[ Bericht 11% gewijzigd door Wantie op 08-09-2023 10:16:46 ]
pi_210566459
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat dat niet scoort.
Je hoort daarom niets over andere voorleessessies.
Over sessies met dragqueens hoorde je tot voor kort ook niets.

https://www.denieuwebibliotheek.nl/voorlezen-gratis
Dat is an sich wel vreemd. Ik heb liever 20 dragqueens die mijn kinderen voorlezen dan 1 korfballer.
Conscience do cost.
pi_210566554
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat jij je levenswijze schadelijk vindt voor kinderen weten we inmiddels wel.
Maar niet iedereen denkt daar zo over.
Bijzondere claim. Probeer dit eens verder te onderbouwen? ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210566645
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 07:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw punt is nogal onduidelijk.
Je hebt er geen last van dat kinderen worden voorgelezen op school, maar toch spreek je van geluk dat je niet in Canada woont, waar kinderen worden voorgelezen op school :?
'Last van hebben' is een aspect dat jij er bij verzonnen hebt. Als je het met opzet onduidelijk maakt voor jezelf is dat niet mijn probleem.

Speciaal voor jou: het is maar goed dat we niet in Canada wonen zodat we hier niet met die onzin geconfronteerd worden. Hier kun je gewoon de idioten die hun kinderen hier naar toe sturen uitlachen, zonder dat scholen zich er mee proberen te bemoeien.
pi_210566677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
'Last van hebben' is een aspect dat jij er bij verzonnen hebt. Als je het met opzet onduidelijk maakt voor jezelf is dat niet mijn probleem.

Speciaal voor jou: het is maar goed dat we niet in Canada wonen zodat we hier niet met die onzin geconfronteerd worden. Hier kun je gewoon de idioten die hun kinderen hier naar toe sturen uitlachen, zonder dat scholen zich er mee proberen te bemoeien.
Tja, je slalomt er raar omheen.
Als jij verder geen last hebt van voorleessessies op scholen, waarom maak je je er dan druk over?
pi_210566680
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim. Probeer dit eens verder te onderbouwen? ..
Oh, lees het Hongarije topic maar eens terug.
pi_210566708
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, lees het Hongarije topic maar eens terug.
Wat heeft dat topic te maken met een nieuwsbericht over drag queen storytime evenementen in het Canadese onderwijs?
pi_210566739
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je slalomt er raar omheen.
Als jij verder geen last hebt van voorleessessies op scholen, waarom maak je je er dan druk over?
Ik maak me nergens druk over, en het idee dat je ergens 'last' van moet hebben om er over te praten slaat nergens op (dan zou je zelf ook hier niet mogen posten). Zet jezelf toch niet zo voor lul man :)
pi_210566745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik maak me nergens druk over, en het idee dat je ergens 'last' van moet hebben om er over te praten slaat nergens op. Zet jezelf toch niet zo voor lul man :)
Je zet jezelf voor lul.
Je schiet alle kanten op.
pi_210566774
Agree to disagree is voor sommigen wereldvreemd zo te zien.

Lief spelen en delen kinders.
:P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210566806
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat heeft dat topic te maken met een nieuwsbericht over drag queen storytime evenementen in het Canadese onderwijs?
Volgens mij schetste je het angstbeeld dat dit ook op Nederlandse scholen wordt ingevoerd...

Wellicht was je dat vergeten.
pi_210566838
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij schetste je het angstbeeld dat dit ook op Nederlandse scholen wordt ingevoerd...

Wellicht was je dat vergeten.
En wat heeft dat te maken met het topic over Hongarije?
pi_210567399
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met het topic over Hongarije?
In dat topic liet je blijken dat het terecht is dat Hongarije boeken voor kinderen verbiedt waarin in een andere gezinssituatie werd geschetst dan de traditionele.

Dan is het niet zo vreemd dat je ook moeite hebt met voorleessessies met drag queens.
pi_210568758
Altijd wel vermakelijk om te zien dat mensen meteen in de gordijnen gaan hangen als er een of ander nieuwtje is over sexgerelateerde bezigheden.
Uit de diepste krochten, kelders, zolderkamertjes worden termen als 'pervers, fetish, onschuldige kindertjes, abnormaal, viespeuken enz.' gehaald om het gelijk van de 'goeden' dan wel het ongelijk van de 'verkeerden' aan te geven, te beargumenteren, en last but nut least, af te fakkelen.
En dat noemt zich dan volwassen.

_O- _O- _O-
pi_210586247
Haha, wat een onzin. Wat willen die demonstranten nou? Ik kan me zo gauw ook geen goed argument bedenken dat dragqueens niet aan kinderen mogen voorlezen
pi_210586363
overigens ook verwerpelijk dat die demonstranten mensen niet respecteren om wie zij zijn. zolang die dragqueens net als ieder ander geen rare boekjes gaan voorlezen is daar toch niks mis mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')