abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210508438

Noodverordening vanwege voorleesuurtje van dragqueen in Leiden

Burgemeester Peter van der Velden van Leiden heeft een noodverordening afgekondigd voor het gebied rond een bibliotheek in het centrum van de stad. In het kader van het evenement Pride Leiden komt een dragqueen voorlezen aan kinderen in de bieb aan de Nieuwstraat.

Uit "ernstige vrees voor een ernstige verstoring van de openbare orde" mogen mensen van wie gedacht wordt dat ze openbare orde gaan verstoren tot 13.00 uur niet in het gebied komen. Eerder werden al protesten aangekondigd rond het voorlezen.

De gemeente erkent dat demonstreren een grondrecht is, maar zegt ook dat ernstige wanordelijkheden niet worden getolereerd. De gemeente zegt dat de kinderen centraal staan in het voorleesuurtje.

Aankondiging demonstratie

Het voorlezen door dragqueen Dina Diamond begon om 10.30 uur. Op sociale media stonden verschillende berichten met felle reacties op het evenement. Onder meer FvD-Kamerlid Van Meijeren kondigde op X, het voormalige Twitter, aan om te gaan demonstreren.

In april dreigde een voorleesmiddag door dragqueens in Theater LantarenVenster in Rotterdam verstoord te worden. Uit voorzorg werd de activiteit toen in stilte enkele uren naar voren geschoven. Toen de demonstranten zich bij het theater hadden verzameld, was het evenement al afgelopen.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dragqueen-in-leiden

Noodverordening vanwege dit? Ga toch weg man :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210508461
Je zou tijdens je vrije weekend maar een voorleesuurtje willen verstoren. Dan kan je jezelf net zo goed weggooien
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210508462
Hoe lang duurt Pride, het hele jaar door :')
pi_210508465
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]

Noodverordening vanwege voorleesuurtje van dragqueen in Leiden

Burgemeester Peter van der Velden van Leiden heeft een noodverordening afgekondigd voor het gebied rond een bibliotheek in het centrum van de stad. In het kader van het evenement Pride Leiden komt een dragqueen voorlezen aan kinderen in de bieb aan de Nieuwstraat.

Uit "ernstige vrees voor een ernstige verstoring van de openbare orde" mogen mensen van wie gedacht wordt dat ze openbare orde gaan verstoren tot 13.00 uur niet in het gebied komen. Eerder werden al protesten aangekondigd rond het voorlezen.

De gemeente erkent dat demonstreren een grondrecht is, maar zegt ook dat ernstige wanordelijkheden niet worden getolereerd. De gemeente zegt dat de kinderen centraal staan in het voorleesuurtje.

Aankondiging demonstratie

Het voorlezen door dragqueen Dina Diamond begon om 10.30 uur. Op sociale media stonden verschillende berichten met felle reacties op het evenement. Onder meer FvD-Kamerlid Van Meijeren kondigde op X, het voormalige Twitter, aan om te gaan demonstreren.

In april dreigde een voorleesmiddag door dragqueens in Theater LantarenVenster in Rotterdam verstoord te worden. Uit voorzorg werd de activiteit toen in stilte enkele uren naar voren geschoven. Toen de demonstranten zich bij het theater hadden verzameld, was het evenement al afgelopen.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dragqueen-in-leiden

Noodverordening vanwege dit? Ga toch weg man :{w
Ja, absurd.
In Groningen verliep de voorleessessie zonder incidenten.
Onbegrijpelijk dat notabene in Leiden er dergelijke maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
De onverdraagzaamheid in Nederland is aan het toenemen.
pi_210508495
- Knip-

twitter

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 14:46:13 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210508508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:51 schreef Brussel het volgende:
Officieel ergens in de zomer, maar in realiteit is het idd 365 dagen per jaar :D
pi_210508510
quote:
Nee, alleen vandaag.
pi_210508515
Wat een losers, die demonstranten.

Weet je wat de makkelijkste optie is om jouw kinderen daar niet aan bloot te stellen? Door ze niet deel te laten nemen aan dat voorleesevenement.

En weet je wat de makkelijkste optie is om van die tegen demonstranten af te komen? Door ze te negeren. Schouders ophalen en verder gaan met je leven.
pi_210508523
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:54 schreef Ali_boo het volgende:
-Knip-

[ twitter ]
-Knip-

[ Bericht 23% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 14:47:44 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210508525
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, absurd.
In Groningen verliep de voorleessessie zonder incidenten.
Onbegrijpelijk dat notabene in Leiden er dergelijke maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
De onverdraagzaamheid in Nederland is aan het toenemen.
Klopt, dat zie je ook terug in het filmpje van Gidon
pi_210508529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Officieel ergens in de zomer, maar in realiteit is het idd 365 dagen per jaar :D
Nee, in de VS is juni Pride Month.
En dankzij haters van die maand nemen we daar hier op Fok ook kennis van.

Wat je nu post is Pride Leiden, en dat is alleen vandaag.
pi_210508538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Klopt, dat zie je ook terug in het filmpje van Gidon
Dankzij Gidon is dit dus nodig.
Wees er maar trots op.
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:00:21 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210508557
Als jij als halvegare je kind naar zo'n voorleesmiddag wilt brengen moet je dat lekker doen; zolang het geen verplichte kost wordt op scholen vind ik het prima.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_210508594
Altijd leuk, zo'n gebeurtenis waar je iedereen aan beide kanten keihard kunt uitlachen. Wat een stel idioten _O-
pi_210508679
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat je nu post is Pride Leiden, en dat is alleen vandaag.
Nou, het was een groot ''succes''

twitter
pi_210508699
Gideon is echt de grootste kneus ooit.
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:15:38 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_210508701
quote:
Binnenkort wellicht, Canada heeft al een Pride Season.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_210508740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Binnenkort wellicht, Canada heeft al een Pride Season.
Een stap in de goede richting, maar het kan natuurlijk veel beter -O-
pi_210508754
_O-

twitter
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:34:00 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210508813
Da fuck boeit dit allemaal? :')
Wat een kneuzenkermis. En dan die omgedraaide NL vlag erbij. Stel wappies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210508880
wat een mongolen
pi_210508943
Ik stel voor om te gaan demonstrerenn bij die fvd school, ouders die fvd-lid zijn voor hun huis demonstraties want kinderen moeten kind blijven en niet besmet worden met die walchelijke gedachte gangen van 1% van de bevolking. Dat doen ze maar lekker als ze 18 jaar zijn?

Dit is toch een beetje de redenatie van die poetinpijpers.

Want dragqueens voorlezen gebeurde in nederland gewoon op televisie in de jaren 90/80 nooit iemand die er over valt.

Niemand die valt over als een vrouw mannen kleren aantrekt (broek en tshirt en geen makeup op heeft), mogen die dan ook niet meer voorlezen?
pi_210508962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Weet je wat de makkelijkste optie is om jouw kinderen daar niet aan bloot te stellen? Door ze niet deel te laten nemen aan dat voorleesevenement.

En weet je wat de makkelijkste optie is om van die tegen demonstranten af te komen? Door ze te negeren. Schouders ophalen en verder gaan met je leven.
jij denkt dat een gideon meijer kinderen heeft? Elke vrouw die zich daardoor laat bevruchten is wilsonbekwaam en zal dus uit de ouderlijke macht gezet moeten worden, want kinderen zou je nooit bloot moet stellen aan dit soort mensen die zulke ideeen hebben, want kinderen moeten kind vlijven.
pi_210508974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:00 schreef AgLarrr het volgende:
Als jij als halvegare je kind naar zo'n voorleesmiddag wilt brengen moet je dat lekker doen; zolang het geen verplichte kost wordt op scholen vind ik het prima.
Dit dus.
pi_210508994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nou, het was een groot ''succes''

[ twitter ]
En daar al die drukte over.
De haat moet wel erg diep zitten...
pi_210509009
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daar al die drukte over.
De haat moet wel erg diep zitten...
Lekker schuimbekkend Twitter afstruinen de hele dag
pi_210509017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:51 schreef Korenfok het volgende:
Ik stel voor om te gaan demonstrerenn bij die fvd school, ouders die fvd-lid zijn voor hun huis demonstraties want kinderen moeten kind blijven en niet besmet worden met die walchelijke gedachte gangen van 1% van de bevolking. Dat doen ze maar lekker als ze 18 jaar zijn?

Want dragqueens voorlezen gebeurde in nederland gewoon op televisie in de jaren 90/80 nooit iemand die er over valt.

Niemand die valt over als een vrouw mannen kleren aantrekt (broek en tshirt en geen makeup op heeft), mogen die dan ook niet meer voorlezen?
Wat te denken van een oude man met baard in een jurk, waar kleine kinderen op schoot gaan zitten om te horen of ze lief genoeg zijn geweest voor een 'cadeautje'...

Alsof dat niet traumatisch is voor kinderen. .
pi_210509022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker schuimbekkend Twitter afstruinen de hele dag
Ja, en hier lopen klagen dat het allemaal door de strot wordt gedrukt.
  zaterdag 2 september 2023 @ 15:03:04 #29
3542 Gia
User under construction
pi_210509031
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:51 schreef Korenfok het volgende:

Mag Tante Es ook niet meer?
Mrs. Doubtfire ook maar cancelen.
En Yentl, kan natuurlijk ook niet meer.

Wat een flauwekul.
pi_210509034
quote:
- Knip-

[ twitter ]
Aldus Guido, die een alcohol blaastest al een ernstige medische inbreuk op zijn lichamelijke integriteit vindt...

En die neem jij serieus...
pi_210509071
Waar bemoeien die Forum gekkies zich mee.
pi_210509117
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:07 schreef Gehrman het volgende:
FOK!kers bedoel je?
pi_210509146
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aldus Guido, die een alcohol blaastest al een ernstige medische inbreuk op zijn lichamelijke integriteit vindt...

Bekijk deze beelden zou ik zeggen
pi_210509163
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:16 schreef Socios het volgende:

[..]
FOK!kers bedoel je?
FvDertjes
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 16:06:50 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_210509503
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:07 schreef Gehrman het volgende:
Derksen stemde er op.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 2 september 2023 @ 16:09:29 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210509545
Waarom dringen die figuren zich zo extreem op aan kinderen? :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 2 september 2023 @ 16:11:18 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210509573
Wat is het nut dat een dragqueen voorleest en niet gewoon een timmerman of een bakker ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_210509592
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:11 schreef Enchanter het volgende:
Wat is het nut dat een dragqueen voorleest en niet gewoon een timmerman of een bakker ?
die staan veel te vroeg op
pi_210509626
quote:

Want na dit evenement gaan er nooit geen voorleesdagen meer georganiseerd worden voor travestieten aan kleuters?
pi_210509638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Derksen stemde er op.

Boomers die zich hun hele leven alleen maar met voetbal en hun eigen ego bezighielden zijn dan ook gewoon wereldvreemd geworden en derhalve niet serieus te nemen natuurlijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210509642
Het ontgaat mij volledig hoe ooit iemand op het idee is gekomen van drag queen story hour. Het ontgaat mij ook volledig dat er ouders zijn die vervolgens denken 'daar moeten we heen met de kleine'. Het ontgaat mij ook volledig dat mensen denken dat ze daartegen moeten protesteren. En het ontgaat mij ook volledig waarom daar dan weer aandacht aan wordt besteed in de pers.

Maar goed, het ontgaat mij ook waarom mensen hun vrije tijd willen doorbrengen bij Ikea.
pi_210509652
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:11 schreef Enchanter het volgende:
Zij hebben geen magie.
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 16:19:08 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_210509676
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Zij hebben geen magie.
Een beetje ook niet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210509696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
Het ontgaat mij volledig hoe ooit iemand op het idee is gekomen van drag queen story hour. Het ontgaat mij ook volledig dat er ouders zijn die vervolgens denken 'daar moeten we heen met de kleine'. Het ontgaat mij ook volledig dat mensen denken dat ze daartegen moeten protesteren. En het ontgaat mij ook volledig waarom daar dan weer aandacht aan wordt besteed in de pers.

Maar goed, het ontgaat mij ook waarom mensen hun vrije tijd willen doorbrengen bij Ikea.
Wanneer is het genoeg met al die wokewaanzin uit de VS?
pi_210509720
Echt, wat een debielen lopen er toch los in NL...
:')

Los daarvan vind ik zelf dat het wel allemaal wat minder mag met dat constante gedram over dat hele lhbtq-gebeuren...

Hier in Roermond was alweer ophef omdat de gemeente het gore lef had om een blindengeleidestoep dwars door de regenboogvlag heen te leggen...
8)7
pi_210509761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:19 schreef tong80 het volgende:

[..]
Een beetje ook niet ?

Scherp weer, Tongemans.
pi_210509765
Boeit me niet of er een dragqueen, timmerman, bouwvakker, bakker, ambtenaar, trullemien of junk voorleest.

Het punt is wel dat alleen de eerstgenoemde groep er zo'n vreselijke aandacht op moet leggen. Niet op het voorlezen, maar op het feit dat ze dragqueen zijn.
pi_210509787
Typisch dat hier wel fophef over is maar naar een man in een jurk die voorleest in een moskee of kerk luisteren is dan weer wel prima :')
pi_210510012
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:20 schreef Nober het volgende:

[..]
O, al lang geleden. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen alles ben wat uit die hoek komt. Deels kijk ik er met verbazing naar (dit b.v.). Deels ben ik het mee eens (zeg maar het anti-discriminatie deel, alleen zijn ze wat erg laat op het feestje). Deels vind ik het zorgwekkend (cancellen, opdringen van meningen, leugens verkopen zeker als dat aan kinderen is).
pi_210510180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:24 schreef Muisje_ het volgende:
Boeit me niet of er een dragqueen, timmerman, bouwvakker, bakker, ambtenaar, trullemien of junk voorleest.

Het punt is wel dat alleen de eerstgenoemde groep er zo'n vreselijke aandacht op moet leggen. Niet op het voorlezen, maar op het feit dat ze dragqueen zijn.
Begrijpelijk.

Ik vroeg laatst aan de bakker om de hoek of hij niet zo vreselijk aanwezig kon zijn als bakker.

Hij drukt ons dat gewoon door de strot.
pi_210510231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Pas als jij je er niet druk over maakt.

Wat boeit het nou of iemand met zijn kinderen naar een voorleesochtend gaat...
pi_210510420
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:24 schreef Ali_boo het volgende:
_O-

[ twitter ]
Straks wéér die kogel van links.
pi_210510461
quote:

Zo simpel is het inderdaad. Vind je het niks, houd je kroost dan weg bij dat voorleesuurtje.

Maar nee, er zijn weer van die josti's die zich kwaad maken omdat de kinderen van iemand anders aan zoiets deelnemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:16:45 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210510500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Mag Tante Es ook niet meer?
Mrs. Doubtfire ook maar cancelen.
En Yentl, kan natuurlijk ook niet meer.

Wat een flauwekul.
Kleine nuance; dat was een vrouw verkleed als man. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210510509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Straks wéér die kogel van links.
Dat zou je wel leuk vinden kennelijk.
pi_210510519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kleine nuance; dat was een vrouw verkleed als man. ;)
Waarom is daar eigenlijk nooit ophef over.
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:18:35 #57
182233 thedeedster
pi_210510526
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze hadden die blaastest ergens anders moeten in doen. Wat een irritante droeftoeter die gast.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:20:39 #58
182233 thedeedster
pi_210510553
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, Life of Brian had enkele vrouwen verkleed als man, en daar was tóch veel ophef over.

Al was dat meer vanwege boze Gristenen.
pi_210510567
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zou je wel leuk vinden kennelijk.
Bijzondere conclusie trek je daar.
pi_210510569
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen? Is er nu echt niemand anders te vinden?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210510607
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen? Is er nu echt niemand anders te vinden?
Het zijn jouw kinderen niet :O :O :O
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:27:48 #62
182233 thedeedster
pi_210510626
quote:
Deze bijvoorbeeld
pi_210510701
quote:
Als iemand anders het doet zou je niet vragen waarom een ander het niet kan doen. Dat is het punt. Alleen de 'normale' mensen mogen voorlezen volgens sommige mensen.
pi_210510742
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie trek je daar.
Niemand:

Niemand:

Echt helemaal niemand:

NeeOfTochJa: Straks wéér die kogel van links
pi_210510758
quote:
Waarom bepaal jij voor een ander naar wat voor voorleesochtend die diens kinderen mag sturen?
pi_210510772
quote:
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen?
Dat moet niet, maar kan/mag. Net als dat je mag komen luisteren als het je leuk lijkt en dat je weg mag blijven als het je niet leuk lijkt. Prima toch?
  Forum Admin zaterdag 2 september 2023 @ 17:41:18 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210510773
Je bent een enorme huilstruik als je zoiets gaat verstoren. Laat gaan joh.

Ik vraag me wel af waarom dit elke keer om kinderen gaat. Ik moet het eerste voorleesuurtje voor bejaarden of gehandicapten door dragqueens nog tegen komen. Wie weet willen die koters het zelf graag?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210510804
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik vraag me wel af waarom dit elke keer om kinderen gaat. Ik moet het eerste voorleesuurtje voor bejaarden of gehandicapten door dragqueens nog tegen komen. Wie weet willen die koters het zelf graag?
Alsof die kinderen het wat boeit :D Dit soort dingen zijn bedoeld voor ouders die lekker progressief willen doen op z'n Amerikaans. Meer zit er niet achter, het is allemaal puur show.
pi_210510835
quote:

Omdat het niet zoveel uitmaakt of bejaarden en/of gehandicapten een onwenselijk beeld hebben bij transgenders. Dat kinderen gewoon een gezond beeld krijgen bij die mensen is veel belangrijker

Althans, dat lijkt me een redelijke gedachte erachter
pi_210510845
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Omdat het niet zoveel uitmaakt of bejaarden en/of gehandicapten een onwenselijk beeld hebben bij transgenders. Dat kinderen gewoon een gezond beeld krijgen bij die mensen is veel belangrijker

Wat heeft een man in een jurk nou met transgenders te maken :? Oh, wacht...
pi_210510866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat heeft een man in een jurk nou met transgenders te maken :? Oh, wacht...
True. Goed de hele trans-cultuur dan. Als je het zo wilt noemen. Je snapt wat ik bedoel.
pi_210510878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
True. Goed de hele trans-cultuur dan. Als je het zo wilt noemen. Je snapt wat ik bedoel.
Nee, ik snap het niet. Probeer het eens uit te leggen, zou ik zeggen. Wat heeft dit gedoe met 'trans-cultuur' te maken?
pi_210510884
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand:

Niemand:

Echt helemaal niemand:

NeeOfTochJa: Straks wéér die kogel van links
Was slechts een reactie op de tweet gepost door Ali. Het triggered je nog al.
pi_210510911
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, ik snap het niet. Probeer het eens uit te leggen, zou ik zeggen. Wat heeft dit gedoe met 'trans-cultuur' te maken?
Het is beide toch een vorm van gender identiteit? Een dragqueen is dat alleen incidenteel en draagt dat uit door kleding, make-up, etc etc. En een transgender voelt zich gewoon consistent verbonden met het andere geslacht. Dus niet heel vreemd om daar tijdens pride aandacht aan te besteden
pi_210510915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alsof die kinderen het wat boeit :D Dit soort dingen zijn bedoeld voor ouders die lekker progressief willen doen op z'n Amerikaans. Meer zit er niet achter, het is allemaal puur show.
dragqueeens die hier lezen, gebeurd al decennia, je had het in pretparken etc. Juist he gedram er tegen is heel amerikaans.
pi_210510923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:50 schreef Fok-it het volgende:
Je zou tijdens je vrije weekend maar een voorleesuurtje willen verstoren. Dan kan je jezelf net zo goed weggooien
Je zou maar tijdens je vrije weekend al LARPend als het andere geslacht, kleine kinderen willen gaan voorlezen. Ik kan het mij wel voorstellen dat sommige mensen dat niet wenselijk vinden.
quote:

[..]

Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. Drag is meer dan welkom in gay clubs en degelijke plekken, maar laat kinderen gewoon met rust. Tot een jaar of vijf a tien geleden was dit ook de norm.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210510925
quote:

Nou, kinderen doen het altijd goed in een anti LGBTwhatever geluid.

Want dan kan men de dekmantel gebruiken dat ze de tere kindertjes aan het beschermen zijn.

Er zijn ook voorstellingen voor bejaarden, zoals in deze video.
Maar daar hoor je verder niets over.

pi_210510942
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is beide toch een vorm van gender identiteit?
Wat is dat? Die kinderen weten het niet en gaan het ook niet leren van een man in een jurk, trouwens.
pi_210510950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dragqueeens die hier lezen, gebeurd al decennia, je had het in pretparken etc. Juist he gedram er tegen is heel amerikaans.
Geef eens een voorbeeld.
pi_210510965
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je zou maar tijdens je vrije weekend al LARPend als het andere geslacht, kleine kinderen willen gaan voorlezen. Ik kan het mij wel voorstellen dat sommige mensen dat niet wenselijk vinden.
[..]
Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. Drag is meer dan welkom in gay clubs en degelijke plekken, maar laat kinderen gewoon met rust. Tot een jaar of vijf a tien geleden was dit ook de norm.
dit was niet de norm, want drag queens, waren in hellendoorn etc.

ze waren in films (mrs doubtfire), ze kwamen op tv:

Kelly van der Veer (Big Brother), Nederlands mediapersoonlijkheid. Won in 1997 het televisieprogramma De Travestieshow.

Pas later bleek dat ze een man was in BB. Niemand die er om maalde.

Het gezeik is van de afghelopen 5 jaar. Gevoedt door russische trollen en amerikaanse conservatieven
pi_210510973
quote:

[..]
[..]
Uitgaande dat dat zo is, wat precies is daar in dit geval negatief aan.
pi_210510982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld.
In hellendoorn, liepen ze rond. Je had de travistiet show vroeger etc. Nederland had nooit moeite met travestie, er waren zelfs heteromannen, die dit als hobby hadden.

Wel had het toen weinig met de genderiteit te maken, maar meer met zelf expressie.
pi_210510990
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Was slechts een reactie op de tweet gepost door Ali. Het triggered je nog al.
Ja, verwachten dat er een moord zal plaatsvinden vind ik nogal wat.
pi_210510992
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitgaande dat dat zo is, wat precies is daar in dit geval negatief aan.
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort rare onzin is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210511018
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort idiote troep is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
Hoezo raakt een kind in de war van een man die als artiest verkleed is als een vrouw?
En wat heeft dat überhaupt te maken met het menselijk geslacht?

Draaf je niet een heel klein beetje, lees: gigantisch, door?
pi_210511031
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort rare onzin is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
Na Robin Williams als vrouw verkleed zagen we inderdaad ook een enorme explosie van kinderen die zich niet meer raad wisten met zichzelf
pi_210511087
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo raakt een kind in de war van een man die als artiest verkleed is als een vrouw?
En wat heeft dat überhaupt te maken met het menselijk geslacht?

Draaf je niet een heel klein beetje, lees: gigantisch, door?
Zoals ik duidelijk aangeef, het idee achter dit soort dingen is om gender non-conform gedrag onder kinderen te normaliseren. Je kunt dit zelf gewoon opzoeken hoor. Bijvoorbeeld:
quote:
It’s just what it sounds like! Storytellers using the art of drag to read books to kids in libraries, schools, and bookstores.

DSH captures the imagination and play of the gender fluidity of childhood and gives kids glamorous, positive, and unabashedly queer role models.

Bron
quote:
Het idee achter de voorleesmiddagen, dat overigens ook uit Amerika is overgewaaid, is dat jonge kinderen spelenderwijs leren over diversiteit en genderidentiteit.

Bron
Er zit dus gewoon een ideologisch en activistisch idee achter.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Na Robin Williams als vrouw verkleed zagen we inderdaad ook een enorme explosie van kinderen die zich niet meer raad wisten met zichzelf
Dat was dus niet vanuit dezelfde ideologische motieven.
pi_210511387
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals ik duidelijk aangeef, het idee achter dit soort dingen is om gender non-conform gedrag onder kinderen te normaliseren. Je kunt dit zelf gewoon opzoeken hoor. Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Als ze nu Nijntje aan het voorlezen waren dan zou ik het een stuk beter kunnen verteren. Maar nee hoor, het is de genderwaanzin, die op een speelde manier gebracht wordt als iets leuks en gezelligs
pi_210511570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Want na dit evenement gaan er nooit geen voorleesdagen meer georganiseerd worden voor travestieten aan kleuters?
Dat is serieus wat jij uit mijn reactie haalt?
pi_210511606
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom zijn we alleen male to female trans die de behoefte voelen om aan kinderen voor te lezen ?

Female to male zie je namelijk nooit
pi_210511660
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In hellendoorn, liepen ze rond. Je had de travistiet show vroeger etc. Nederland had nooit moeite met travestie, er waren zelfs heteromannen, die dit als hobby hadden.

Wel had het toen weinig met de genderiteit te maken, maar meer met zelf expressie.
Dat laatste is wel het grote verschil he. Dat maakt dit echt anders.

Als iemand nou eens echt kon uitleggen wat dat 'genderidentiteit' betekent kwamen we misschien nog ergens.
pi_210511877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Yup, en wat te denken van Van Kooten en De Bie.

zaterdag 2 september 2023 @ 19:41:58 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210511911
quote:

[..]
...
[..]
Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. ...
Is goed, na de zondagsschool, koranscholen en onderwijs op religieuze leest ^O^
pi_210511913
Niks tegen Drag Queens, zij weten iig dat wat ze doen een verkleedpartijtje is.
Purr.
pi_210511945
quote:

[..]

Want dat is inherent niet het geval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210512102
Ah weer de boze vooral kinderloze meute die wel even denkt te kunnen beslissen waar wij als ouders ons kind heen brengen.

Dat voorlees uurtje is ook niet mijn ding, maar boeien dat andere ouders het wel leuk enzo vinden.

De wappies roepen dat NL een dictatuur is, terwijl ze zelf denken te mogen beslissen wat anderen moet denken en doen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210512185
quote:

[..]
En als mensen dat niet wenselijk vinden moeten zij hun kinderen daar vooral van weghouden.

Zolang er niet strafbaars gebeurt, moeten ouders, kinderen en travo's helemaal zelf weten of ze naar zo'n voorleesuurtje gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210512664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Want dat is inherent niet het geval?
Geen idee. Maakt het uit? Op scholen worden ook politieagenten uitgenodigd? Weten kinderen inherent niet al het verschil tussen wat mag en wat niet? Op middelbare school worden ook condooms uitgedeeld. Weten scholieren niet inherent al dat je zonder een condoom zwanger kan raken? Dat is toch totaal niet relevant waarom ze er zijn
pi_210512694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geen idee. Maakt het uit? Op scholen worden ook politieagenten uitgenodigd? Weten kinderen inherent niet al het verschil tussen wat mag en wat niet? Op middelbare school worden ook condooms uitgedeeld. Weten scholieren niet inherent al dat je zonder een condoom zwanger kan raken? Dat is toch totaal niet relevant waarom ze er zijn
Je hebt het over een 'gezond beeld', niet of ze iets al weten, dat is precies het punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 2 september 2023 @ 21:55:11 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210513565
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
pi_210513653
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
Waar zie jij dat mensen opperen voor het wegbannen van drag queens uit het openbare leven?
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:09:47 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210513726
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar zie jij dat mensen opperen voor het wegbannen van drag queens uit het openbare leven?
Ze zijn blijkbaar eng en raar voor kinderen en moeten uit hun zicht.
pi_210513735
quote:

[..]
[..]
Toen was je nog niet wijsgemaakt dat je heel boos moest worden. Dat is wat anders dan het gebeurde niet.
pi_210513958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Waarom zijn we alleen male to female trans die de behoefte voelen om aan kinderen voor te lezen ?

Het zijn geen trans he.
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:41:18 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210514149
Clownworld.
pi_210514157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het zijn geen trans he.
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Tja, ik heb ook een non-conform leven.
Waarom moet dat als abnormaal gezien worden dan?

Ik begrijp dat niet.
Wie bepaalt welke levensstijl wel conform is en welke niet, en dat non-conforme levenstijlen verborgen moeten worden gehouden.
Dat lijkt me sowieso onhoudbaar bij gezinnen of families waar niet elk huishouden conform traditionele waarden of iets dergelijks is.
pi_210514264
Fijn dat Van Meijeren zich inzet voor ......een voorleesuurtje zonder dragqueens. Want ja, dat is een probleem waar een tweedekamerlid zich voor dient in te zetten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210514598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zijn blijkbaar eng en raar voor kinderen en moeten uit hun zicht.
Ook dat argument is niet gemaakt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toen was je nog niet wijsgemaakt dat je heel boos moest worden. Dat is wat anders dan het gebeurde niet.
Niemand wordt wijsgemaakt boos te moeten zijn. Wel zijn er genoeg mensen, waaronder ik, die van mening zijn dat men dit soort vormen van 'vermaak' niet aan kinderen zou moeten voorschotelen vanwege de achterliggende ideologische motieven.
pi_210515024
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Niemand wordt wijsgemaakt boos te moeten zijn. Wel zijn er genoeg mensen, waaronder ik, die van mening zijn dat men dit soort vormen van 'vermaak' niet aan kinderen zou moeten voorschotelen vanwege de achterliggende ideologische motieven.
En waarom vind jij dat je mag beslissen over andermans kinderen.
pi_210515064
Ik begrijp niet helemaal waarom dragqueens voor zouden moeten lezen? Is dat significant vaker een hobby van hen, want ik zie het best vaak voorbij komen.

Overigens kan ik er niet mee zitten als zoiets vrijblijvend in de bieb wordt georganiseerd. Dan kan ieder voor zichzelf bepalen of zijn of haar kinderen daar naartoe gaan. Zolang die onzin maar niet in de laagste klassen van de basisschool plaatsvindt.
pi_210515089
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 00:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waarom dragqueens voor zouden moeten lezen? Is dat significant vaker een hobby van hen, want ik zie het best vaak voorbij komen.

Overigens kan ik er niet mee zitten als zoiets vrijblijvend in de bieb wordt georganiseerd. Dan kan ieder voor zichzelf bepalen of zijn of haar kinderen daar naartoe gaan. Zolang die onzin maar niet in de laagste klassen van de basisschool plaatsvindt.
Prima als ze voorlezen. In de gevangenis, de moskee, de boksbonden. Die mensen vinden dat leuk en willen daar veel voor leren.
Vakman pur sang
pi_210515148
Wij werden vroeger altijd gewoon voorgelezen door onze eigen juf of meester. Zal wel niet meer van deze tijd zijn of zo. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210515226
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 00:25 schreef Hathor het volgende:
Wij werden vroeger altijd gewoon voorgelezen door onze eigen juf of meester. Zal wel niet meer van deze tijd zijn of zo. :')
Op school inderdaad.
Maar dit is een voorleesochtend buiten school om.
pi_210515241
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 00:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
Het is onderdeel van Pride, en elke stad organiseert dat op een ander moment.
Je hebt daardoor bijna elk weekend wel ergens een voorleesochtend.
Normaal hoor je hier niets over, maar doordat sommigen uit hun wiek schieten omdat die voorleessessie niet conform traditionele waarden is komt dit naar voren in het nieuws

quote:
Zo gaat het inderdaad, de voorleessessies zijn buiten school om, voor wie dat interessant vindt.
pi_210515245
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 00:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op school inderdaad.
Maar dit is een voorleesochtend buiten school om.
Voorleesochtenden buiten de school om moest je sowieso niet mee komen aankakken, in mijn vrije tijd was ik buiten aan het voetballen of op een of ander dak aan het klimmen, je weet wel....dingen die je doet als je klein bent.
pi_210515269
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 00:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Voorleesochtenden buiten de school om moest je sowieso niet mee komen aankakken, in mijn vrije tijd was ik buiten aan het voetballen of op een of ander dak aan het klimmen, je weet wel....dingen die je doet als je klein bent.
Is ook prima toch?
Op de foto van Ali Boo zijn een twintigtal kinderen te zien.
De rest van de Leidse kinderen waren vast aan het voetballen of ravotten.
pi_210515332
Ben benieuwd hoe druk het wordt, en wat voor ouders daar met hun kind(eren) er naar toe gaan.

Ik zou het gewoon negeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210515819
quote:

[..]
[..]
Tuurlijk schat. 5 jaar geleden was jij vast de eerste die heel boos was hierover.
  zondag 3 september 2023 @ 08:37:54 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516148
quote:

[..]

Nou dat zeg je hier eigenlijk wel

quote:

Dragqueens moeten blijkbaar uit het zicht van kinderen blijven en mogen alleen weggestopt in gayclubs.
  zondag 3 september 2023 @ 08:48:49 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516191
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 01:06 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd hoe druk het wordt, en wat voor ouders daar met hun kind(eren) er naar toe gaan.

Ik zou het gewoon negeren.
Ik denk niet dat er ouders speciaal op afkomen. Waarschijnlijk vooral gezinnen die die middag naar de bibliotheek gingen en dat aantroffen.
pi_210516196
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Dragqueens moeten blijkbaar uit het zicht van kinderen blijven en mogen alleen weggestopt in gayclubs.
Was dit maar zo ja.
Waarom moeten die mensen nog steeds kinderen hebben?
Ze kunnen toch voorlezen op een azc die verhalen kunnen arme jonge vluchtelingen wel waarderen.
Vakman pur sang
  zondag 3 september 2023 @ 08:55:25 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516218
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:

Waarom moeten die mensen nog steeds kinderen hebben?

Aangezien ze willen voorkomen dat kinderen opgroeien met een beeld dat dragqueens eng en raar zijn.
pi_210516242
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Aangezien ze willen voorkomen dat kinderen opgroeien met een beeld dat dragqueens eng en raar zijn.
Maar ze zijn eng en raar?

Maar ja jij bent pro ik ben anti dat verandert toch niet
Vakman pur sang
pi_210516265
quote:

[..]
Het is ook afwijkend van de norm. Of gaan we ervanuit dat over 15 jaar de kinderen op kantoor omringd zijn door drags?
pi_210516266
quote:

[..]
Ik vind raar geschminkte mensen sws eng,dat je ziet dat er iets niet klopt. Brrrr.
  zondag 3 september 2023 @ 09:12:50 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516298
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is ook afwijkend van de norm. Of gaan we ervanuit dat over 15 jaar de kinderen op kantoor omringd zijn door drags?
Nee daar gaat niemand vanuit.

Gaat er eerder om dat wanneer ze in hun latere leven eens een dragqueen tegenkomen, het niet noodzakelijk is daar vijandig op te gaan reageren.
pi_210516321
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gaat er eerder om dat wanneer ze in hun latere leven eens een dragqueen tegenkomen, het niet noodzakelijk is daar vijandig op te gaan reageren.
En dat moet dan per se door een drag op jonge leeftijd aan kinderen voor te laten lezen? Ik ben niet overtuigd. Eigenlijk zeg je dat drags per definitie vijandig worden benaderd door de huidige jeugd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 09:19:17 ]
pi_210516324
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 09:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar ze zijn eng en raar?

Onbekend maakt onbemind.

Verder leef en laat leven.

Maar blijkbaar is er bij een selecte groep opgejutte conservatieven het idee ontstaan dat alles wat wat niet in hun bekrompen straatje past als iets opgevat moet worden wat keihard met de meeste bizarre leugens en vage stropoppen bestreden moet worden. :')
pi_210516334
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo erg is hieraan? Als kind wist ik van het bestaan van dragqueens af en er werd voorgelezen. Wat maakt die combo nou zo eng voor jullie?
pi_210516337
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onbekend maakt onbemind.

Maar blijkbaar is er bij een selecte groep opgejutte conservatieven het idee ontstaan dat alles wat wat niet in hun bekrompen straatje past als iets opgevat moet worden wat keihard met de meeste bizarre leugens en vage stropoppen bestreden moet worden. :')
Er is nog steeds niemand geweest die goed heeft kunnen uitleggen waarom drags per se kleine kinderen op de korrel nemen. Ik vind het argument “dan vinden ze drags later minder eng” een nogal zwak argument namelijk.
pi_210516342
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo erg is hieraan? Als kind wist ik van het bestaan van dragqueens af en er werd voorgelezen. Wat maakt die combo nou zo eng voor jullie?
Nu wordt het omgedraaid. Waarom moet een drag aan kleine kinderen voorlezen ? Je kan kinderen toch ook prima lesmateriaal geven uit een boek waarin dat beschreven staat? We nodigen toch ook geen Chinezen, Negers, Afrikanen met grote oorschelpen en lilliputters uit om voor te lezen omdat kinderen die mensen misschien ook “eng” en “raar” vinden? Dus waarom drags wel? Wat maakt het zo belangrijk dat drags toegang krijgen tot kleine kinderen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 09:25:20 ]
pi_210516354
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er is nog steeds niemand geweest die goed heeft kunnen uitleggen waarom drags per se kleine kinderen op de korrel nemen. Ik vind het argument “dan vinden ze drags later minder eng” een nogal zwak argument namelijk.
Voorlezen is hetzelfde als ze beschieten of verkrachten in jouw wereld?

Het taalgebruik rond een voorleesuurtje in een bieb, met ouders erbij, gaat zo hyperbolisch over de top dat ik mij echt afvraag wat de fuck er mis met jullie is.
pi_210516359
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 09:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu wordt het omgedraaid. Waarom moet een drag aan kleine kinderen voorlezen ? Je kan kinderen toch ook prima lesmateriaal geven uit een boek waarin dat beschreven staat? We nodigen toch ook geen Chinezen, Negers, Afrikanen met grote oorschelpen en lilliputters uit om voor te lezen omdat kinderen die mensen misschien ook “eng” en “raar” vinden? Dus waarom drags wel? Wat maakt het zo belangrijk dat drags toegang krijgen tot kleine kinderen ?
Toegang krijgen tot kleine kinderen. Wat bedoel je daarmee?
  zondag 3 september 2023 @ 09:28:17 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516363
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dat moet dan per se door een drag op jonge leeftijd aan kinderen voor te lezen? Ik ben niet overtuigd. Eigenlijk zeg je dat drags per definitie vijandig worden benaderd door de huidige jeugd.
Het had evengoed een sjoeltoernooi met dragqueens kunnen zijn. Het doel is dat jeugd daarmee ziet dat zo'n dragqueen geen enge freak is en ze er dus minder geneigd zijn een vijandige houding te ontwikkelen. En aangezien er meer dan genoeg vijandigheid rondom dragqueens te vinden is, nemen ook veel kinderen dat nog steeds over.
  zondag 3 september 2023 @ 09:28:24 #135
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210516365
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Dragqueen is een sexueel georienteerde fetisj. Als Karel die op mannen valt kinderen wil voorlezen heb ik daar geen enkel probleem mee, wel als Karel dat wil doen in zijn leernichtenpakje. Snap je? Transgender, prima, zal me echt aan mijn zak roesten wat iemand in zijn onderbroek heeft, maar hou je sexuele fetisj lekker voor in de slaapkamer en niet in de bieb.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210516366
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voorlezen is hetzelfde als ze beschieten of verkrachten in jouw wereld?

Het taalgebruik rond een voorleesuurtje in een bieb, met ouders erbij, gaat zo hyperbolisch over de top dat ik mij echt afvraag wat de fuck er mis met jullie is.
Dan blijf je lekker triggered over een zinsnede. Maakt mij verder niet uit.
pi_210516371
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het had evengoed een sjoeltoernooi met dragqueens kunnen zijn. Het doel is dat jeugd daarmee ziet dat zo'n dragqueen geen enge freak is en ze er dus minder geneigd zijn een vijandige houding te ontwikkelen. En aangezien er meer dan genoeg vijandigheid rondom dragqueens te vinden is, nemen ook veel kinderen dat nog steeds over.
Heb je cijfers over het aantal drags dat vijandig worden bejegend door met name jeugd en kinderen om je argument te onderbouwen ?
pi_210516388
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
dat ze als je 1 sec niet oplet gelijk ballsdeep in een kind zitten natuurlijk!!
pi_210516394
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals ik het zeg. Voor zover ik op internet kan lezen worden er vooral verhalen voorgelezen die de LGBTI+ agenda pusht op deze kleine kinderen met speciale boeken waarin transgenderschap als “inclusiviteit” gepromoot wordt.

Ik kan dus niet anders concluderen dan dat drags een agenda hebben om specifiek dit soort verhalen aan zoveel mogelijk kinderen voor te laten lezen.

Zie oa: https://nos.nl/artikel/22(...)voor-meer-acceptatie

https://www.nu.nl/cultuur(...)idee-daarachter.html
pi_210516396
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kinderen op de korrel nemen wat een kolder. Leg het publiek hier maar eens uit hoe een persoon die kinderen voorleest iemand op de korrel neemt. Het klinkt als een leuke geframed conservatief bedacht standpunt weer maar het is natuurlijk een totaal niet te onderbouwen argument.

Elke zondag worden hordes kinderen naar een kerk meegesleept waar kindermisbruik heeft plaatsgevonden, maar nee dat eenmalige voorleesuurtje per jaar daar moeten zogenaamd mensen boos om worden. De selectiviteit waarmee zulke voorlees uurtjes geframed worden door de conservatieve oproerkraaiers is een duidelijk waarneembare hypocrisie.
  zondag 3 september 2023 @ 09:35:33 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516400
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je cijfers over het aantal drags dat vijandig worden bejegend door met name jeugd en kinderen om je argument te onderbouwen ?
Volgens mij is het nog niet geteld. Maar Dragqueens krijgen gezien de berichtgeving duidelijk met veel vijandigheid te verduren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-pedofiel~a4fc7786/

Wie daar wat aan wil doen kan het beste de jeugd proberen een minder negatief beeld te geven. Door een dragqueen eens in het echt te laten zien in plaats van alleen maar op social media in een negatieve context.
pi_210516401
Ik denk eigenlijk dat zo'n voorleesuurtje helemaal niets gaat doen om de tolerantie naar dragqueens te vergroten. Het is een vrijwillig voorleesuurtje, ik durf de stelling wel aan dat de ouders die hun kinderen vrijwillig naar een lezende dragqueen brengen sowieso al niet de ouders zijn met een hekel aan dragqueens. Daar valt dan toch weinig meer te "winnen"?
pi_210516403
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2023 09:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dragqueen is een sexueel georienteerde fetisj. Als Karel die op mannen valt kinderen wil voorlezen heb ik daar geen enkel probleem mee, wel als Karel dat wil doen in zijn leernichtenpakje. Snap je? Transgender, prima, zal me echt aan mijn zak roesten wat iemand in zijn onderbroek heeft, maar hou je sexuele fetisj lekker voor in de slaapkamer en niet in de bieb.
Pure porno dit?
pi_210516412
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kinderen op de korrel nemen wat een kolder. Leg het publiek hier maar eens uit hoe een persoon die kinderen voorleest iemand op de korrel neemt. Het klinkt als een leuke geframed conservatief bedacht standpunt weer maar het is natuurlijk een totaal niet te onderbouwen argument.

Elke zondag worden hordes kinderen naar een kerk meegesleept waar kindermisbruik heeft plaatsgevonden, maar nee dat eenmalige voorleesuurtje per jaar daar moeten zogenaamd mensen boos om worden. De selectiviteit waarmee zulke voorlees uurtjes geframed worden door de conservatieve oproerkraaiers is een duidelijk waarneembare hypocrisie.
Nu plaats je een vals frame waarin je dus alleen tegen dit kan zijn als je een kerkganger bent. Je kan ze ook gewoon allebei afkeuren :)
pi_210516416
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij is het nog niet geteld. Maar Dragqueens krijgen gezien de berichtgeving duidelijk met veel vijandigheid te verduren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-pedofiel~a4fc7786/

Wie daar wat aan wil doen kan het beste de jeugd proberen een minder negatief beeld te geven. Door een dragqueen eens in het echt te laten zien in plaats van alleen maar op social media in een negatieve context.
Dat kan wat mij betreft prima door het te behandelen als regulier onderwerp tijdens de les.

We zetten ook geen lilliputters voor de klas, of andere mensen die afwijken van de norm.
pi_210516426
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dan blijf je lekker triggered over een zinsnede. Maakt mij verder niet uit.
Epische win hoor. Nog iemand erbij die denkt dat je psychisch niet in orde bent en wat onverwerkte trauma's hebt.

Hou jezelf maar voor dat ik vet boos was. Dat is vast makkelijker.
pi_210516445
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Epische win hoor. Nog iemand erbij die denkt dat je psychisch niet in orde bent en wat onverwerkte trauma's hebt.

Hou jezelf maar voor dat ik vet boos was. Dat is vast makkelijker.
Gezien je taalgebruik en je persoonlijke aanvallen is het een no brainer inderdaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 09:45:02 ]
  zondag 3 september 2023 @ 09:44:16 #148
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210516458
pi_210516465
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Denk jij dan echt dat de kinderen die nu naar DQSH gaan een wezenlijk risico lopen om later dragfoob te worden? Of zou dat toch een ander slag zijn?
pi_210516472
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Denk jij dan echt dat de kinderen die nu naar DQSH gaan een wezenlijk risico lopen om later dragfoob te worden? Of zou dat toch een ander slag zijn?
Ik denk dat als een drag zou proberen een voorleesuurtje in de moskee te houden we een nogal interessante….situatie zouden krijgen.
pi_210516474
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zwarte Piet wijkt ook af van de norm.
Ook maar afschaffen?

Ik snap niet waarom mensen zo graag een overheid willen die van alles gaat verbieden, omdat een deel van de samenleving vindt dat het afwijkt van de norm.
pi_210516479
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zwarte Piet wijkt ook af van de norm.
Ook maar afschaffen?

Ik snap niet waarom mensen zo graag een overheid willen die van alles gaat verbieden, omdat een deel van de samenleving vindt dat het afwijkt van de norm.
Wie zegt iets over dat we drags moeten verbieden?
  zondag 3 september 2023 @ 09:47:20 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516481
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat kan wat mij betreft prima door het te behandelen als regulier onderwerp tijdens de les.

We zetten ook geen lilliputters voor de klas, of andere mensen die afwijken van de norm.
Mensen eens zo iemand in het echt laten zien werkt doorgaans juist veel beter dan abstract op papier.

Zo ging dat bijvoorbeeld ook ooit met Paul de Leeuw die een AIDS-patient in zijn show liet spreken waarmee de mensen die keken ineens veel meer begrip voor hen kregen.
pi_210516500
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen eens zo iemand in het echt laten zien werkt doorgaans juist veel beter dan abstract op papier.

Zo ging dat bijvoorbeeld ook ooit met Paul de Leeuw die een AIDS-patient in zijn show liet spreken waarmee de mensen die keken ineens veel meer begrip voor hen kregen.
Zeker, volwassenen en oudere jeugd het laten zien door middel van onderwerpen op tv is prima, die kunnen het allemaal goed plaatsen en daar kan je prima lesmateriaal op toesnijden.

Is nog steeds geen argument om jonge kinderen dit al voor te schotelen op deze manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 09:52:01 ]
  zondag 3 september 2023 @ 09:53:01 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516523
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De meest vijandige personen zullen daar niet zitten inderdaad. Maar in dit soort zaken gaat het ook om het meekrijgen van de burger die wat volgzamer is aan anderen. Veel mensen volgen opinieleiders cq mensen met een grote bek en een uitgesproken mening. Als je genoeg opinieleiders positief over dragqueens krijgt, dan zullen die negatievelingen steeds meer geisoleerd raken in hun mening.
pi_210516565
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu plaats je een vals frame waarin je dus alleen tegen dit kan zijn als je een kerkganger bent. Je kan ze ook gewoon allebei afkeuren :)
Ik plaats geen vals frame, ik geef de observeerbare selectieve hypocrisie aan, waarom zien we deze conservatieven niet wekelijks bij demonstraties zich boos maken voor kerken waar bewezen kindermisbruik was en elke week ze voorgelezen worden door mannen in jurken. Nee als er eenmalig een verklede man in een bibliotheek komt voorlezen dat is pas erg en het makkelijk te beïnvloeden publiek trapt er in. :D
pi_210516589
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onbekend maakt onbemind.

Dat geldt ook voor die kinderen hè?
Waarom moet dat voorlezen aan kinderen?
Ook totaal onnodig
Vakman pur sang
pi_210516593
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wie zegt iets over dat we drags moeten verbieden?
Nou, de oproep is om voorlezen met drags te verbieden.
pi_210516604
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, de oproep is om voorlezen met drags te verbieden.
En jij vergelijkt dat met Zwarte Piet verbieden “want dat wijkt ook af van de norm”. Scheve vergelijking, dat weet je zelf ook wel :)

Of je wilde daadwerkelijk het narratief verdraaien door te doen alsof mensen drags willen verbieden, maar ik ga maar even uit van het goede in de mensen en neem aan dat je gewoon een foutje maakte.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 10:07:52 ]
pi_210516629
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik plaats geen vals frame, ik geef de observeerbare selectieve hypocrisie aan, waarom zien we deze conservatieven niet wekelijks bij demonstraties zich boos maken voor kerken waar bewezen kindermisbruik was en elke week ze voorgelezen worden door mannen in jurken. Nee als er eenmalig een verklede man in een bibliotheek komt voorlezen dat is pas erg en het makkelijk te beïnvloeden publiek trapt er in. :D
Het zou iets met de inhoud te maken kunnen hebben.

(niet om de kerk te verdedigen, die inhoud is ook pure indoctrinatie, maar conservatieven zullen het wel goede indoctrinatie vinden)
pi_210516653
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nou, valt wel mee, er zijn nog geen regenboog-stoplichten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210516681
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook totaal onnodig
Dat beslissen toch de ouders?
pi_210516684
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook totaal onnodig
Dat is alleen voor mensen die diehard voor diversiteit zijn en dat ook willen laten zien.

Die dat willen uitdragen, zeg maar. Ik was gisteren op een feest en daar hadden ze ook regenboog-servetjes.
pi_210516685
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zou iets met de inhoud te maken kunnen hebben.

(niet om de kerk te verdedigen, die inhoud is ook pure indoctrinatie, maar conservatieven zullen het wel goede indoctrinatie vinden)
Kom eens met een transcriptie van zo'n voorleesochtend.
pi_210516690
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En jij vergelijkt dat met Zwarte Piet verbieden “want dat wijkt ook af van de norm”. Scheve vergelijking, dat weet je zelf ook wel :)
Nee, leg dat eens uit?

quote:
Of je wilde daadwerkelijk het narratief verdraaien door te doen alsof mensen drags willen verbieden, maar ik ga maar even uit van het goede in de mensen en neem aan dat je gewoon een foutje maakte.
De discussie gaat over het verbieden van voorleessessies door drag queens.
pi_210516695
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat beslissen toch de ouders?
Precies ja.
Vakman pur sang
  zondag 3 september 2023 @ 10:22:08 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516696
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker, volwassenen en oudere jeugd het laten zien door middel van onderwerpen op tv is prima, die kunnen het allemaal goed plaatsen en daar kan je prima lesmateriaal op toesnijden.

Is nog steeds geen argument om jonge kinderen dit al voor te schotelen op deze manier.
Volgens mij kan het ook geen kwaad. Dus als dragqueens hiermee denken meer begrip voor hun leefstijl te krijgen dan zie ik geen argument om het te gaan verbieden zoals HowardRoard wil.
pi_210516709
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij kan het ook geen kwaad. Dus als dragqueens hiermee denken meer begrip voor hun leefstijl te krijgen dan zie ik geen argument om het te gaan verbieden zoals HowardRoard wil.
Maar zou je dan ook een sadist uit de BDSM scene laten voorlezen aan kinderen?

( ik vraag het me gewoon af)
pi_210516724
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is alleen voor mensen die diehard voor diversiteit zijn en dat ook willen laten zien.

Die dat willen uitdragen, zeg maar. Ik was gisteren op een feest en daar hadden ze ook regenboog-servetjes.
Was dat om diversiteit te promoten, of vonden ze die gewoon mooi?
pi_210516727
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Was dat om diversiteit te promoten, of vonden ze die gewoon mooi?
Dat was ook voor promotie, vlaggen, ballonnen, servetjes alleszzzzzz.

Ik heb na het eten van mijn pasta salade mijn mond afgedaan met een regenboog-servetje.
  zondag 3 september 2023 @ 10:29:47 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516738
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zolang die het adults only gedeelte achterwege laat. Daarom lezen die ook niet voor.
pi_210516744
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zolang die het adults only gedeelte achterwege laat. Daarom lezen die ook niet voor.
Seksueel Sadist is ook een voorkeur, he? Dan ook gewoon in de hele bijpassende outfit.
pi_210516747
quote:

[..]

Hoezo heeft drag met seks te maken?
pi_210516753
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer in kader van de diversiteit. Die Sadist. Of die ook welkom zou zijn.

(SM Sadisme/Masochisme)
  zondag 3 september 2023 @ 10:32:27 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516760
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Seksueel Sadist is ook een voorkeur, he?
Jazekers, maar over leeftijdsgrenzen voor expliciete seks is nagenoeg iedereen het wel eens.

Alleen zijn dragqueens geen expliciete seks.
pi_210516765
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jazekers, maar over leeftijdsgrenzen voor expliciete seks is nagenoeg iedereen het wel eens.

Alleen zijn dragqueens geen expliciete seks.
Nee, maar die meneer leest op dat moment voor. Of mevrouw. Sadisten kunnen ook voorlezen.

Die mensen staan ook niet op de diversiteitsvlag. Die mis ik wel.

Terwijl ik begreep dat Mr..B wel meeloopt met de pride.
  zondag 3 september 2023 @ 10:35:33 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516784
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, maar die meneer leest op dat moment voor. Of mevrouw. Sadisten kunnen ook voorlezen.
Ja dat kan, de burgerlijk uitziende voorleesvrouw die er normaal zit kan in haar slaapkamer ook ineens haar leren pakje en zweep er bij pakken.
pi_210516792
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mensen staan ook niet op de diversiteitsvlag. Die mis ik wel.
Ik proef enige jaloezie.

Anyway, drag heeft niets met seks te maken...

Sommige mensen hebben kennelijk een verwrongen beeld bij drag queens. Zo'n vergelijking met BDSM wijst daar ook op.
pi_210516799
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat kan, de burgerlijk uitziende voorleesvrouw die er normaal zit kan in haar slaapkamer ook ineens haar leren pakje en zweep er bij pakken.
Ik zie een volgende demonstratie van FVD aankomen ~O>
pi_210516800
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik proef enige jaloezie.

Anyway, drag heeft niets met seks te maken...

Sommige mensen hebben kennelijk een verwrongen beeld bij drag queens. Zo'n vergelijking met BDSM wijst daar ook op.
Wat wil dat zeggen over mensen uit de BDSM wereld dan?

Zijn die niet welkom?
pi_210516803
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kom eens met een transcriptie van zo'n voorleesochtend.
Hierboven stond iets over wat er dan zou worden voorgelezen. Klinkt voor mij een beetje hetzelfde als met de bijbel. Een verhaaltje met het doel om je iets aan te praten.

Ik kan mij er in dezen niet druk om maken, want het zijn de ouders die zoiets horen te beslissen. Als jij jouw kind wil voorliegen over een man met een baard die op een wolk naar beneden aan het kijken is (zelfs bij een strak blauwe lucht) en dan vervolgens alles tegelijkertijd ziet en hoort (dodelijk vermoeiend), dan moet je dat vooral doen.

En zo denk ik ook over ouders die de onzin voeden over toegewezen geslacht bij geboorte, je kan zelf later kiezen welk geslacht je hebt, enz. enz.

Zodra het in de verplichte lesstof op school komt (of dat nou de man op de wolk is, of de man die morgen gewoon weer een vrouw is), dan heb ik er wel een probleem mee. Daar hoort men gewoon de waarheid te vertellen (dan kun je het nog steeds hebben over dat mensen geloven dat er een man op de wolk is en de man die liever een vrouw is en daarom als zodanig is gaan leven).

Vrij simpel. Ik ben een liberaal. Je mag van mij de gekste dingen geloven en de gekste dingen doen, zo lang je anderen daarmee niet schaadt.
pi_210516807
quote:

[..]
Nogal wiedes aangezien drag voortkomt uit een fikse sexuele afwijking en mentale problemen.
Kijk maar eens naar de cijfers, hoeveel seriemoordenaars en sexual predators gedrag vertonen naar het verkleden naar de andere sexualiteit
Vakman pur sang
pi_210516814
quote:

[..]

Vroeger werden die gewoon leraar Duits.
  zondag 3 september 2023 @ 10:39:23 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516816
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat wil dat zeggen over mensen in de BDSM wereld dan?

Zijn die niet welkom?
Jazeker zijn ze welkom. Zolang ze zich aan leeftijdsrestricties op expliciete seks houden.
  zondag 3 september 2023 @ 10:39:27 #185
319979 Fok-it
All is well
pi_210516817
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nogal wiedes aangezien drag voortkomt uit een fikse sexuele afwijking en mentale problemen.
Kijk maar eens naar de cijfers, hoeveel seriemoordenaars en sexual predators gedrag vertonen naar het verkleden naar de andere sexualiteit
Laat eens een bron zien :)
pi_210516821
quote:
12s.gif Op zondag 3 september 2023 10:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nu nog, denk ;)
pi_210516822
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat wil dat zeggen over mensen in de BDSM wereld dan?

Zijn die niet welkom?
Kennelijk niet, want een drag queen wordt al gezien als een traumatische ervaring voor kinderen.
pi_210516826
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jazeker zijn ze welkom. Zolang ze zich aan leeftijdsrestricties op expliciete seks houden.
Ze staan anders niet op de vlag. Geen apart streepje of kleurtje.

Ik heb gisteren mijn mond afgedaan met een diversiteits-servetje, wat mensen uit de BDSM-scene uitsluit.

Ik weet eigenlijk niet of ik dan wel kan handelen. Ik voel me ook hel vies nu.
  zondag 3 september 2023 @ 10:43:15 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516844
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou richt een belangengroep op voor BDSM-liefhebbers die zich onderdrukt voelen en ga het gesprek aan of je op die vlag mag.
pi_210516845
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gelukkig zien we geen kindermisbruik in de kerk.

Ik snap wel dat mensen graag terug willen naar de jaren vijftig.

Alle kinderen mooi als koorknaapjes onder het beschermende toezicht van de priesters. .

Anyway, dit soort topics laat mooi zien hoeveel onverdraagzaamheid er is

Drag zien als mentaal gestoord....
pi_210516847
quote:

[..]

Ik heb gisteren mijn mond afgedaan met een diversiteits-servetje, wat mensen uit de BDSM-scene uitsluit.

Laat eens zien welke kleur staat voor homoseksualiteit.
pi_210516853
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou richt een belangengroep op voor BDSM-liefhebbers die zich onderdrukt voelen en ga het gesprek aan of je op die vlag mag.
Enig idee hoe lang die mensen al bezig zijn met acceptatie? Kraait geen haan naar.

Daarom geloof ik ook niet in dat hele diversiteits gedoe, maar ik voel ook geen haat hoor :)

Ik vind het alleen wel onzin.
pi_210516860
quote:

[..]
Wat zou het uitmaken? Als ouders daarvoor kiezen...

Seks verstoppen voor kinderen lijkt mij ook niet heel erg verstandig. Dat is ook altijd wel gebleken.

Paar maandjes terug was ik met mijn oudste (11 jaar) bij een concert waar de artieste een nep pik aan had bij het begin. Nou ja, dat ziet ze dan (ik wist dat zij dat soort outfits wel eens draagt, dus ook geen verrassing hier). En zou ze daar vragen over hebben, dan beantwoord ik die. Volgens mij vond ze het verder wel normaal. Of het is haar niet opgevallen, kan ook.

Als er op tv een seksscène te zien is ga ik dat ook niet krampachtig uitzetten. Geen harde porno natuurlijk, maar die slappe hap op tv waar men zelfs onder de dekens nog met kleren aan ligt... alleen maar goed lijkt mij.
pi_210516869
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Laat eens zien welke kleur staat voor homoseksualiteit.
Ik ben namelijk niet jaloers, ik ben zelf masochist ;)
  zondag 3 september 2023 @ 10:47:33 #195
319979 Fok-it
All is well
pi_210516879
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Enig idee hoe lang die mensen al bezig zijn met acceptatie? Kraait geen haan naar.

Daarom geloof ik ook niet in dat hele diversiteits gedoe, maar ik voel ook geen haat hoor :)

Ik vind het alleen wel onzin.
Waar heb je het over _O- bdsm is dusdanig geaccepteerd dat vanilla seks bijna buiten de norm begint te vallen
pi_210516893
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien zijn ze wel te 'wit', 'cis', of 'heteronormatief'... En daar hoef je niet mee aan te komen bij inclusieve mensen. Dat is namelijk een heel exclusief clubje! ;)
pi_210516899
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waar heb je het over _O- bdsm is dusdanig geaccepteerd dat vanilla seks bijna buiten de norm begint te vallen
Als je denkt dat je hier meer ervaring mee hebt als ik is dat oke ;)

Maar die mensen die aan puppy play deden op de Tilburgse kermis op rose maandag, worden door de meerderheid van mensen niet geaccepteerd hoor.
  zondag 3 september 2023 @ 10:50:29 #198
319979 Fok-it
All is well
pi_210516904
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als je denkt dat je hier meer ervaring mee hebt als ik is dat oke ;)
pi_210516907
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vanilla is ook saai.

Maar een keer omdat het hip is voorzichtig je vrouw een tik op de billen geven is geen bdsm. :)
pi_210516910
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hierboven stond iets over wat er dan zou worden voorgelezen.
Klinkt voor mij een beetje hetzelfde als met de bijbel. Een verhaaltje met het doel om je iets aan te praten.
Dus bijbellezen voor kinderen ben je ook tegen?

Anyway, je bent dus opnieuw tegen iets dat je alleen van horen zeggen kent...

quote:
Ik kan mij er in dezen niet druk om maken, want het zijn de ouders die zoiets horen te beslissen. Als jij jouw kind wil voorliegen over een man met een baard die op een wolk naar beneden aan het kijken is (zelfs bij een strak blauwe lucht) en dan vervolgens alles tegelijkertijd ziet en hoort (dodelijk vermoeiend), dan moet je dat vooral doen.

En zo denk ik ook over ouders die de onzin voeden over toegewezen geslacht bij geboorte, je kan zelf later kiezen welk geslacht je hebt, enz. enz.

Zodra het in de verplichte lesstof op school komt (of dat nou de man op de wolk is, of de man die morgen gewoon weer een vrouw is), dan heb ik er wel een probleem mee. Daar hoort men gewoon de waarheid te vertellen (dan kun je het nog steeds hebben over dat mensen geloven dat er een man op de wolk is en de man die liever een vrouw is en daarom als zodanig is gaan leven).

Vrij simpel. Ik ben een liberaal. Je mag van mij de gekste dingen geloven en de gekste dingen doen, zo lang je anderen daarmee niet schaadt.
Dat laatste is niet wat ik bij je ervaar.

Anyway, ik vind dit iets voor de ouders en vindt niet dat een Guido zich daarmee moet bemoeien en het absurd dat dit soort voorleessessies worden bedreigd. Er zijn dit jaar sessies in stilte gehouden, omdat lokaal bestuur bang was voor gewelddadige acties rond het gebeuren.

Dat is toch absurd.

Maar daar lees je in dit soort topics niets over.

Wat je hier leest is dat drags geestesziek zijn, te vergelijken met BDSM, kinderen traumatiseren door ze te verwarren over wat een jongetje is en wat een meisje, dat dit verboden moet worden, etc...

Je merkt dat Nederland steeds toleranter wordt, maar dat de groep intoleranten zich steeds luider opstellen.
  zondag 3 september 2023 @ 10:51:17 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516911
quote:

[..]

Heb je een bron van een woordvoerder van de BDSM-scene die dit wenst?

quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien zijn ze wel te 'wit', 'cis', of 'heteronormatief'... En daar hoef je niet mee aan te komen bij inclusieve mensen. Dat is namelijk een heel exclusief clubje! ;)
Heb je het al geprobeerd?
  zondag 3 september 2023 @ 10:51:38 #202
319979 Fok-it
All is well
pi_210516912
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanilla is ook saai.

Maar een keer omdat het hip is voorzichtig je vrouw een tik op de billen geven is geen bdsm. :)
Uh oke
pi_210516925
quote:

[..]
Aldus de haters.
Die maken er graag een karikatuur van.

En tegelijkertijd lopen janken over de BDSM boot tijdens de Canal Parade.
pi_210516932
quote:

[..]
Er zijn ook steeds meer mensen van kleur in de BDSM scene.

Ik heb wel eens het idee, dat mensen denken als je het over een Sadist uit de BDSM scene hebt, dat dat iemand is de 24/7 met een leren pak en een bull-whip rondloopt.
pi_210516936
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Dan zou je op www.fetlife.com moeten gaan informeren daar zit de Nederlandse scene.

Ik kan niet voor al die mensen spreken, maar ze vechten wel al heel lang voor acceptatie.
pi_210516947
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Uh oke
BDSM is niet "fifty shades of Grey."
  zondag 3 september 2023 @ 10:56:37 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_210516950
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
BDSM is niet "fifty shades of Grey."
Bedankt Truus. Drink er anders nog een paar
pi_210516964
Maar anyway,, veel succes met je diversiteits.- campagne.

Waar ik niet bijhoor. Ik ga wel huilen in een donker hoekje.

:'( :'( :'( :'(

( niet echt, ik ga zwemmen)
pi_210516970
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bedankt Truus. Drink er anders nog een paar
Ik ga niet hatelijk tegen jou doen, omdat ik wel manieren heb :) ( ook al ben ik geen drag-queen) Fijne dag!
  zondag 3 september 2023 @ 10:59:32 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210516980
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dan zou je op www.fetlife.com moeten gaan informeren daar zit de Nederlandse scene.

Ik kan niet voor al die mensen spreken, maar ze vechten wel al heel lang voor acceptatie.
Nou misschien moet je dan ook niet voor deze mensen gaan spreken zoals je nu aan het doen bent.

Wellicht zijn hun belangen niet zo een op een vergelijkbaar met de groepen die op die vlag staan dus is het niet zo aan de orde.
pi_210517253
quote:
12s.gif Op zondag 3 september 2023 10:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
pi_210517264
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus bijbellezen voor kinderen ben je ook tegen?

Anyway, je bent dus opnieuw tegen iets dat je alleen van horen zeggen kent...
[..]
Dat laatste is niet wat ik bij je ervaar.

Anyway, ik vind dit iets voor de ouders en vindt niet dat een Guido zich daarmee moet bemoeien en het absurd dat dit soort voorleessessies worden bedreigd. Er zijn dit jaar sessies in stilte gehouden, omdat lokaal bestuur bang was voor gewelddadige acties rond het gebeuren.

Dat is toch absurd.

Maar daar lees je in dit soort topics niets over.

Wat je hier leest is dat drags geestesziek zijn, te vergelijken met BDSM, kinderen traumatiseren door ze te verwarren over wat een jongetje is en wat een meisje, dat dit verboden moet worden, etc...

Je merkt dat Nederland steeds toleranter wordt, maar dat de groep intoleranten zich steeds luider opstellen.
Waar haal je nou weer vandaan dat ik tegen het lezen van de bijbel ben? Ik heb een probleem met mensen die onzin proberen te verkopen aan mijn kinderen. Dat is mijn taak. Ik verwacht van de school neutraliteit. Zo moeilijk is het niet.

En ik ben dus ook niet tegen DQSH. Gaat men op de school van mijn kinderen een Drag Queen uitnodigen vind ik dat ook prima. Een feitelijk verhaal over Drag Queens, geen probleem mee.

Gaan ze iemand uitnodigen (of die nou in drag komt, of niet), die ideologische leugens gaat vertellen aan mijn kinderen, dan heb ik daar wel een probleem mee. En het onderwerp maakt mij daarbij niets uit. Het spijt me voor je, maar je kan bij mij de transfoob, homofoob of dragfoob kaart trekken wat je wil, dat ben ik niet.

Dus ja, ik vind dit ook iets voor de ouders. En Guido kan zich beter helemaal niet met kinderen bemoeien. Maar dat had ik echt al geschreven. En ja, natuurlijk vind ik het idioot dat er bedreigingen zijn en mensen bang moeten zijn voor gewelddadige acties.

Dat Nederland steeds toleranter wordt ben ik niet met je eens. Ik zie juist vooral veel intolerantie ontstaan. Maar in tegenstelling tot jij zie ik het aan beide kanten van het spectrum. Wat ok, Guido en aanverwante mentaal uitgedaagden zijn intolerant, maar als ik onder mijn eigen naam op social media ga vertellen dat een transvrouw niet 100% vrouw is, want biologisch een man, dan krijg ik daar gezeik mee. Dat valt ook onder intolerantie. Terwijl het een feit is. Hetzelfde met als ik zeg dat minderjarigen in transitie laten gaan niet zou moeten kunnen, aangezien hun brein daar niet voldoende voor is ontwikkeld. Volgt gewoon uit de wetenschap. Of als ik zeg dat een transitie niet meer moet worden vergoed vanuit de verzekering, aangezien die behandeling geen bewezen positieve effecten heeft. Dat geldt voor mij ook voor al dat soort behandelingen, waarvan ik wel vind dat volwassenen uit eigen zak lekker hun eigen gang mogen gaan. Maar ik kan dat ten aanzien van alles zeggen, maar niet ten aanzien van transities, want dan ben ik ineens een slecht mens.

Als dat geen intolerantie is...
pi_210517269
quote:

BDSM? Natuurlijk. Ik heb op seksueel gebied zo'n beetje alles geprobeerd. Hoezo?
pi_210517284
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb wel eens het idee, dat mensen denken als je het over een Sadist uit de BDSM scene hebt, dat dat iemand is de 24/7 met een leren pak en een bull-whip rondloopt.
Natuurlijk zijn er steeds meer mensen van kleur in de BDSM scene, als je maar lang genoeg op die billen blijft kletsen worden ze vanzelf blauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 03-09-2023 11:42:26 ]
pi_210517285
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 10:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aldus de haters.
Die maken er graag een karikatuur van.

En tegelijkertijd lopen janken over de BDSM boot tijdens de Canal Parade.
Met alle respect, maar de progressieven hebben van zichzelf een karikatuur gemaakt. Als je dingen bloedserieus beweert die 5 jaar geleden zonder problemen in De Speld hadden kunnen staan, dan moet je het niet gek vinden dat mensen gaan lachen om je uitspraken.
  zondag 3 september 2023 @ 11:33:31 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210517288
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
BDSM? Natuurlijk. Ik heb op seksueel gebied zo'n beetje alles geprobeerd. Hoezo?
Nee, hun belangen op de pride vlag te krijgen. Je suggereert immers een afwijzing om bepaalde redenen zonder enige grondslag.
pi_210517301
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het was meer gericht tegen figuren die vinden dat homoseksuelen niet teveel inspraak moeten hebben als het gaat om Pride, 'want dat zijn toch overwegend witte mannen'. En ja, zoals we weten zijn 'witte mannen' (waarmee blanke mensen bedoeld worden die zijn geboren met een penis, vroeger gewoon blanke mannen genaamd) zo'n beetje de schuld van alles wat er mis is in de wereld.
pi_210517310
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er steeds meer mensen van kleur is de BDSM scene, als je maar lang genoeg op die billen blijft kletsen worden ze vanzelf blauw.
Dat moet je niet in de zomer doen. Kun je gezeik mee krijgen. Van horen zeggen natuurlijk.
  zondag 3 september 2023 @ 11:40:54 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210517327
Maar de ergste drogredeneringen worden er zo te zien weer bijgehaald om degenen die opkomen dragqueens te smoren
pi_210517333
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, hun belangen op de pride vlag te krijgen. Je suggereert immers een afwijzing om bepaalde redenen zonder enige grondslag.
Jij dacht werkelijk dat ik probeerde te achterhalen waarom ze nog niet zijn toegevoegd aan de huidige vlag die volgend jaar waarschijnlijk alweer niet inclusief genoeg wordt geacht?

Het lijkt mij ook wat raar om iedere seksuele hobby op te gaan nemen in die vlag. Zelfs de regenboog heeft niet voldoende kleurschakeringen daarvoor (en ja, dat is ook niet helemaal serieus bedoelt...).
  zondag 3 september 2023 @ 11:44:38 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210517363
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Ik geef aan dat dit evenementen met dit soort ideologische motieven inderdaad voor kinderen wat mij betreft onwenselijk zijn en verboden mogen worden. Drag shows zijn nog altijd meer dan welkom in gay clubs, daar was het ook altijd het meest te zien aangezien het een onderdeel is van de 'gay cultuur'.

Dat heeft dus niets te maken met het 'wegstoppen' van drag optredens het stellen dat deze mensen 'eng' en 'raar' zouden zijn of 'verbannen moeten worden uit het openbare leven'. Stuk voor stuk karikaturen van argumenten die jij hebt zitten optuigen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Maar de ergste drogredeneringen worden er zo te zien weer bijgehaald om degenen die opkomen dragqueens te smoren
Aldus degene die iedere keer opnieuw de woorden van anderen moet verdraaien om tot een reactie te kunnen komen :')
  zondag 3 september 2023 @ 11:44:51 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210517365
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij dacht werkelijk dat ik probeerde te achterhalen waarom ze nog niet zijn toegevoegd aan de huidige vlag die volgend jaar waarschijnlijk alweer niet inclusief genoeg wordt geacht?

Het lijkt mij ook wat raar om iedere seksuele hobby op te gaan nemen in die vlag. Zelfs de regenboog heeft niet voldoende kleurschakeringen daarvoor (en ja, dat is ook niet helemaal serieus bedoelt...).
Nou je schijnt al wel te weten hoe er op een dergelijk verzoek gereageerd gaat worden.

quote:

[..]
Die reactie komt over als een Italiaanse voetballer die gaat liggen schreeuwen op het veld zonder dat er iets voorgevallen is.
pi_210517399
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou je schijnt al wel te weten hoe er op een dergelijk verzoek gereageerd gaat worden.
[..]
Die reactie komt over als een Italiaanse voetballer die gaat liggen schreeuwen op het veld zonder dat er iets voorgevallen is.
Dat jij de betekenis van 'Misschien' in deze post niet helemaal begrijpt is niet iets waar je mij mee lastig moet vallen, maar jouw docenten die je op de lagere school had (al schijnen die ook zeer gebrekkige beheersing van Nederlands te hebben, dus eigenlijk is dat ook weinig zinvol).
  zondag 3 september 2023 @ 11:55:46 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210517457
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat jij de betekenis van 'Misschien' in deze post niet helemaal begrijpt is niet iets waar je mij mee lastig moet vallen, maar jouw docenten die je op de lagere school had (al schijnen die ook zeer gebrekkige beheersing van Nederlands te hebben, dus eigenlijk is dat ook weinig zinvol).
Daar valt weinig aan te begrijpen want misschien is precies dezelfde soort verdachtmaking.

Als ik ga roepen dat een bekende Nederlander misschien wel een kinderverkrachter is, dan neemt de rechter ook geen genoegen met het woordje misschien.
pi_210517494
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar valt weinig aan te begrijpen want misschien is precies dezelfde soort verdachtmaking.

Als ik ga roepen dat een bekende Nederlander misschien wel een kinderverkrachter is, dan neemt de rechter ook geen genoegen met het woordje misschien.
Dat hangt enorm van de context af. En deze context lijkt mij al duidelijk zonder smilie aan het einde voor iedereen met een IQ van 90 of hoger. Maar als jij erover wil doorzeiken gelijk een trainer op de schopstoel kan doen over een verkeerd gegeven inworp (ik kan dan ook, voetbalvergelijkingen!), dan staat het je helemaal vrij hoor.

Ik wil het wel duidelijker zeggen: die hele woke cult vind ik bespottelijk. Met name de meelopertjes. Wie de schoen past enz.
pi_210517617
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar haal je nou weer vandaan dat ik tegen het lezen van de bijbel ben? Ik heb een probleem met mensen die onzin proberen te verkopen aan mijn kinderen. Dat is mijn taak. Ik verwacht van de school neutraliteit. Zo moeilijk is het niet.
Neutraliteit houdt dan in dat kinderen een diversiteit aan geluiden te horen krijgen.

quote:
En ik ben dus ook niet tegen DQSH. Gaat men op de school van mijn kinderen een Drag Queen uitnodigen vind ik dat ook prima. Een feitelijk verhaal over Drag Queens, geen probleem mee.

Gaan ze iemand uitnodigen (of die nou in drag komt, of niet), die ideologische leugens gaat vertellen aan mijn kinderen, dan heb ik daar wel een probleem mee. En het onderwerp maakt mij daarbij niets uit. Het spijt me voor je, maar je kan bij mij de transfoob, homofoob of dragfoob kaart trekken wat je wil, dat ben ik niet.
Ideologische leugens.

Dat is nogal een boude stelling voor iemand die de inhoud van de lezingen enkel van horen zeggen kent.

quote:
Dus ja, ik vind dit ook iets voor de ouders. En Guido kan zich beter helemaal niet met kinderen bemoeien. Maar dat had ik echt al geschreven. En ja, natuurlijk vind ik het idioot dat er bedreigingen zijn en mensen bang moeten zijn voor gewelddadige acties.

Dat Nederland steeds toleranter wordt ben ik niet met je eens. Ik zie juist vooral veel intolerantie ontstaan. Maar in tegenstelling tot jij zie ik het aan beide kanten van het spectrum. Wat ok, Guido en aanverwante mentaal uitgedaagden zijn intolerant, maar als ik onder mijn eigen naam op social media ga vertellen dat een transvrouw niet 100% vrouw is, want biologisch een man, dan krijg ik daar gezeik mee. Dat valt ook onder intolerantie. Terwijl het een feit is. Hetzelfde met als ik zeg dat minderjarigen in transitie laten gaan niet zou moeten kunnen, aangezien hun brein daar niet voldoende voor is ontwikkeld. Volgt gewoon uit de wetenschap. Of als ik zeg dat een transitie niet meer moet worden vergoed vanuit de verzekering, aangezien die behandeling geen bewezen positieve effecten heeft. Dat geldt voor mij ook voor al dat soort behandelingen, waarvan ik wel vind dat volwassenen uit eigen zak lekker hun eigen gang mogen gaan. Maar ik kan dat ten aanzien van alles zeggen, maar niet ten aanzien van transities, want dan ben ik ineens een slecht mens.

Als dat geen intolerantie is...
Nou, ik heb je hier wel eens fel zien discussiëren over gameten in een thread over intolerantie richting transgenders. Ik vraag me dan af wat dat toevoegt. Wat heeft het voor zin om tegen een transgender te zeggen dat die geen 100% vrouw is.

Als ik naar mezelf kijk: iemand die tegen mij zegt dat ik best homo mag zijn, maar dat hij daar geen last van moet hebben, vindt dat homo's niet mogen trouwen en zeker geen kinderen mogen krijgen, omdat dat het instituut van het traditionele gezin schaadt, dan vind ik daar wel iets van. Want dat is niet gewoon een mening.

En datzelfde geldt naar mijn mening voor transgenders. Zeggen dat ze nooit volledig vrouw zullen zijn, dat ze hun eigen transitie maar moeten bekostigen, dat jij vindt dat een transitie geen verbetering in levenskwaliteit biedt, dat zal inderdaad felle reacties opleveren in een discussie over tolerantie richting transgenders.
pi_210517638
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met alle respect, maar de progressieven hebben van zichzelf een karikatuur gemaakt. Als je dingen bloedserieus beweert die 5 jaar geleden zonder problemen in De Speld hadden kunnen staan, dan moet je het niet gek vinden dat mensen gaan lachen om je uitspraken.
Noem eens zo'n karikatuur op.
  zondag 3 september 2023 @ 12:19:20 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210517657
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hangt enorm van de context af. En deze context lijkt mij al duidelijk zonder smilie aan het einde voor iedereen met een IQ van 90 of hoger. Maar als jij erover wil doorzeiken gelijk een trainer op de schopstoel kan doen over een verkeerd gegeven inworp (ik kan dan ook, voetbalvergelijkingen!), dan staat het je helemaal vrij hoor.

Ik wil het wel duidelijker zeggen: die hele woke cult vind ik bespottelijk. Met name de meelopertjes. Wie de schoen past enz.
Een smilie maakt een verdachtmaking niet ineens iets anders. Het is een intussen vrij bekende methode om discussIes dood te slaan.
pi_210517676
Volgens mij zijn er hier een paar zwaar Gereformeerd zonder het zelf door te hebben.

Ouders kunnen zelf de keus maken om hier naar toe te gaan of niet. Niks verplichts aan.

Zal me niks verbazen als blijkt dat de FvD hamster zelf niet kindjes af kan blijven.

En niet janken over valse beschuldigen want de kast pedo zet Drag Queens ook min of meer weg als pedo.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210517927
En zo is het. Al minstens 5 jaar zijn er voorleesuurtjes met dragqueens. Tot gisteren was er nog nooit politie-inzet bij nodig geweest.

Forum voor Democratie: kamervragen stellen over de handtas van Mark Rutte, en demonstreren tegen voorleesuurtjes met dragqueens.

Ja, goed dat FvD er is hoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210518049
Ik vind dragqueens helemaal prima. Ze hebben net als gelovigen gewoon het recht om belachelijk te zijn en te kleden.

Maar ik begrijp die hele trend met voorlezen gewoon niet zo. Het is een beetje raar allemaal.

Ook trouwens geen goed woord voor mensen die hiertegen gaan demonstreren. Dat zijn vanzelfsprekend ook een stel losers.
Conscience do cost.
  zondag 3 september 2023 @ 12:55:42 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210518117
quote:
8s.gif Op zondag 3 september 2023 12:48 schreef ems. het volgende:
Ik vind dragqueens helemaal prima. Ze hebben net als gelovigen gewoon het recht om belachelijk te zijn en te kleden.

Maar ik begrijp die hele trend met voorlezen gewoon niet zo. Het is een beetje raar allemaal.

Ook trouwens geen goed woord voor mensen die hiertegen gaan demonstreren. Dat zijn vanzelfsprekend ook een stel losers.
Er wordt in de meeste gevallen gewoon duidelijk aangegeven wat de motieven zijn.
pi_210518349
quote:
8s.gif Op zondag 3 september 2023 12:48 schreef ems. het volgende:

Een man in een rode jurk met een witte baard die kindertjes op schoot neemt die een cadeautje krijgen als ze braaf zijn geweest, en die vergezeld gaat door zwart geschminkte clowneske hulpjes, wordt ook als raar gezien door buitenstaanders die er geen verdere context bij hebben.
pi_210518525
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Neutraliteit houdt dan in dat kinderen een diversiteit aan geluiden te horen krijgen.
[..]
Ideologische leugens.

Dat is nogal een boude stelling voor iemand die de inhoud van de lezingen enkel van horen zeggen kent.
[..]
Nou, ik heb je hier wel eens fel zien discussiëren over gameten in een thread over intolerantie richting transgenders. Ik vraag me dan af wat dat toevoegt. Wat heeft het voor zin om tegen een transgender te zeggen dat die geen 100% vrouw is.

Als ik naar mezelf kijk: iemand die tegen mij zegt dat ik best homo mag zijn, maar dat hij daar geen last van moet hebben, vindt dat homo's niet mogen trouwen en zeker geen kinderen mogen krijgen, omdat dat het instituut van het traditionele gezin schaadt, dan vind ik daar wel iets van. Want dat is niet gewoon een mening.

En datzelfde geldt naar mijn mening voor transgenders. Zeggen dat ze nooit volledig vrouw zullen zijn, dat ze hun eigen transitie maar moeten bekostigen, dat jij vindt dat een transitie geen verbetering in levenskwaliteit biedt, dat zal inderdaad felle reacties opleveren in een discussie over tolerantie richting transgenders.
Vind jij dat kinderen naast de evolutietheorie ook moeten leren over intelligent design?

Verder heb ik niet gezegd dat er ideologische leugens verteld worden. Ik heb simpelweg aangegeven wat ik wel en niet ok vind. Hoe moeilijk is dat te begrijpen. Het gaat ook helemaal niet over deze specifieke bijeenkomsten, want daar ben ik vanaf het begin af aan duidelijk over geweest: ze doen maar. Ook als daar ideologische leugens worden verkondigd. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders die ze daarmee naartoe nemen.

Jij lijkt verder nogal moeite te hebben met dat ik de waarheid spreek in plaats van dat ik ga liegen omdat iemand liever leugens hoort.

Wat ik heb gezegd is dat je van geslacht niet kan wisselen. En dat is een feit. Transseksuele mensen weten dat ook wel. Die zijn immers aardig in de aap gelogeerd daarmee, want ze houden nu eenmaal enorm veel nadelen over aan de transitie. Lijkt mij dat zoiets gecommuniceerd moet worden.

Verder vind ik in zijn algemeenheid dat we het schaarse geld voor medische behandelingen in moeten zetten voor behandelingen die aantoonbaar werken. Momenteel gaat ongeveer 30% (!) naar onnodige behandelingen. Idioot!

En hoe meer geld een behandeling kost en hoe meer nadelen er kleven aan een behandeling, hoe hoger de lat moet liggen. Een behandeling van een tientje per maand, baat het niet, dan schaadt het niet, ok... Dan kun je nog zeggen dat het placebo effect voldoende is om dat tientje te rationaliseren. Maar toch niet bij extreem dure ingrepen die vele levenslange bijwerkingen hebben? Daar help je de patiënten ook niet mee!

Dat staat verder helemaal los van tolerantie. Doe wat je wil, leef je eigen leven. Maar als iemand alleen maar gelukkig kan zijn met zijn of haar lichaam vol met tatoeages, dan gaan we dat als maatschappij niet bekostigen. Net zo goed als dat borstvergrotingen in beginsel niet worden vergoed.

Gelijke monniken, gelijke kappen.

Ten aanzien van homo's geldt voor mij exact hetzelfde. En dus vind ik dat ze mogen trouwen (dat is toch vooral een juridisch dingetje, waarmee samen een leven opbouwen makkelijker wordt), ze zeker kinderen mogen krijgen (immers is bewezen dat kinderen net zo goed op kunnen groeien met twee vaders of twee moeders), ten aanzien van het traditionele gezin verwijs ik wederom naar het vorige argument en zo komen we bij het grote verschil tussen jou en mij...

Ik behandel iedereen gelijk. Jij daarentegen vindt dat er andere normen moeten gelden voor bepaalde groepen. Een soort van voorkeursbehandeling. Niet mee eens.
pi_210518531
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Non-binair. :D
pi_210518745
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is geen verschil tussen mannen en vrouwen, dat is een sociaal construct.

Tel daar nog eens bovenop dat diezelfde mensen menen dat een transitie noodzakelijk is als jouw identiteit niet overeen komt met je geslacht...
pi_210518764
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een smilie maakt een verdachtmaking niet ineens iets anders. Het is een intussen vrij bekende methode om discussIes dood te slaan.
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je de dramaqueen uithangt. Maar het staat je verder vrij.
pi_210518778
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 13:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gender is een spectrum is ook zo'n mooie...
  zondag 3 september 2023 @ 14:03:53 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210519035
Geslacht is natuurlijk geen spectrum. Maar dit is één van de dogma's waarmee men hoopt kinderen te kunnen indoctrineren tijdens zulke voorleesmiddagen. Er zijn eigenlijk geen 'jongens' en 'meisjes', alles is subjectief en het gaat erom hoe je voelt (je 'gender').

En als een jongetje een jurk wil dragen en nagellak op wilt doen, omdat zo'n kind dat heeft gezien bij zo'n drag queen, dat is helemaal okee. Het is juist goed dat ze daar een beetje mee gaan experimenteren.

En zo ben je dus als vermeend moreel verheven en progressieve ouder eigenlijk doelbewust bezig kinderen te verwarren over de realiteit van hun eigen geslacht en bepaald gedrag dat daar wel of niet bij hoort.
pi_210519097
quote:
13s.gif Op zondag 3 september 2023 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
Geslacht is natuurlijk geen spectrum. Maar dit is één van de dogma's waarmee men hoopt kinderen te kunnen indoctrineren tijdens zulke voorleesmiddagen. Er zijn eigenlijk geen 'jongens' en 'meisjes', alles is subjectief en het gaat erom hoe je voelt (je 'gender').

En als een jongetje een jurk wil dragen en nagellak op wilt doen, omdat zo'n kind dat heeft gezien bij zo'n drag queen, dat is helemaal okee. Het is juist goed dat ze daar een beetje mee gaan experimenteren.

En zo ben je dus als vermeend moreel verheven en progressieve ouder eigenlijk doelbewust bezig kinderen te verwarren over de realiteit van hun eigen geslacht en bepaald gedrag dat daar wel of niet bij hoort.
Maar dat laatste maakt mij niet zo uit. Ik ken ook ouders die hun zoon laten rondlopen in een jurk. Moeten zij weten. Dat je als jongen geen jurk kan dragen is nu toevallig wel bepaald vanuit de maatschappij. En daar hoef je je niet aan te houden. Alleen zal dat consequenties hebben.
pi_210519114
quote:
- Knip-

[ twitter ]
Haha, wat een treurig figuur die Gideon.
  zondag 3 september 2023 @ 14:12:14 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210519149
Ik ben nooit zo voor dingen verbieden, dus ook dit niet, maar drag is natuurlijk een seksuele fetish, laten we dat niet verwarren met genderdiversiteit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210519198
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 13:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is geen verschil tussen mannen en vrouwen, dat is een sociaal construct.

Tel daar nog eens bovenop dat diezelfde mensen menen dat een transitie noodzakelijk is als jouw identiteit niet overeen komt met je geslacht...
Je richt je nu (opzettelijk?) op de meest radicale. Want uiteraard zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Fysiek sowieso, maar ook neurologisch.

Wel is het zo dat die verschillen qua neurologie, gemiddeld zijn. En weinig zeggen over individuele gevallen.

Even simpel: als Suzanne iets stoms doet, kun je niet zeggen: dat komt door het vrouwenbrein. En als Wim iets stoms doet kun je niet zeggen dat komt door het mannenbrein.
pi_210519391
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je richt je nu (opzettelijk?) op de meest radicale. Want uiteraard zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Fysiek sowieso, maar ook neurologisch.

Wel is het zo dat die verschillen qua neurologie, gemiddeld zijn. En weinig zeggen over individuele gevallen.

Even simpel: als Suzanne iets stoms doet, kun je niet zeggen: dat komt door het vrouwenbrein. En als Wim iets stoms doet kun je niet zeggen dat komt door het mannenbrein.
Nou, binnen de progressieven zijn er wel erg veel die denken dat het bekende onderzoek waaruit zou zijn gebleken dat de hersenen van mannen en vrouwen gelijk zijn en die dus geloven in gender is een sociaal construct. Dat is echt niet een klein groepje radicalen, maar een vrij breed gedeelde opvatting.

Dat het onderzoek al lang en breed is gefalsificeerd en er ik weet niet hoeveel onderzoeken tegenover staan waaruit het tegenovergestelde blijkt... ach.

Nou zullen er vast ook mensen zijn die progressief zijn maar niet met die onwaarheden meegaan. Maar dat zijn in mijn ogen dan gematigd progressieven. En daar is niets mis mee (ik ben zelf gematigd progressief, in ieder geval veel eerder dan conservatief), net zo min als dat er iets mis is met gematigd conservatief.
pi_210520624
quote:

Tja, ik droeg vroeger als jongetje meisjeskleren, speelde met barbies, etc.

Waarom zou dat niet oké zijn?
  zondag 3 september 2023 @ 15:51:40 #246
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210520924
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 15:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, ik droeg vroeger als jongetje meisjeskleren, speelde met barbies, etc.

Waarom zou dat niet oké zijn?
Dat is helemaal ok lijkt mij. Ik was jaloers op mijn nichtjes die wel een poppenwagen hadden.

Het punt, nee, mijn punt, is dat ik Dragqueens een over geseksualiseerde representatie vind van de diversiteit van de expressie van het geslacht. Ik vind dat verder helemaal ok, ik heb ook niets tegen leernichten, SM/BDSM of andere voor mij best wel vreemde fetisjes, je doet maar, je boeit me niet, ook niet wat je lekker vindt, voor mijn part trek je een vuilniszak aan.

Ook boeit het me niet wat iemands seksuele voorkeur is wanneer hij/zij.het een kind wil entertainen, echt het boeit me geen ene zak. Waar het bij mij gaat jeuken als mijn eerste punt, de overgeseksualiseerde representatie die zichzelf wil presenteren aan kinderen, leernichten, BDSM, normal vanilla Hetero, hoerig gekleede mannen, allemaal 1 pot nat, en wat mij betreft niet passend voor kinderentertainment.
pi_210521023
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is helemaal ok lijkt mij. Ik was jaloers op mijn nichtjes die wel een poppenwagen hadden.

Het punt, nee, mijn punt, is dat ik Dragqueens een over geseksualiseerde representatie vind van de diversiteit van de expressie van het geslacht. Ik vind dat verder helemaal ok, ik heb ook niets tegen leernichten, SM/BDSM of andere voor mij best wel vreemde fetisjes, je doet maar, je boeit me niet, ook niet wat je lekker vindt, voor mijn part trek je een vuilniszak aan.

Ook boeit het me niet wat iemands seksuele voorkeur is wanneer hij/zij.het een kind wil entertainen, echt het boeit me geen ene zak. Waar het bij mij gaat jeuken als mijn eerste punt, de overgeseksualiseerde representatie die zichzelf wil presenteren aan kinderen, leernichten, BDSM, normal vanilla Hetero, hoerig gekleede mannen, allemaal 1 pot nat, en wat mij betreft niet passend voor kinderentertainment.
Maar Howard presenteert dat als een verwarring over de realiteit van het geslacht...

Tja, ik ben daarover nooit in de war geweest.
Ik ben wel als kind veel gepest, in elkaar geslagen, uitgesloten, etc. omdat ik in mijn gedraging anders was.
En thuis was het gezin ook niet echt ondersteunend. Dat ik met barbies speelde was tot afgrijzen van mijn ouders.

En overgeseksualiseerde representatie...
Een dragqueen is een karikatuur. Dat kan op verschillende manieren. In het nachtleven zie je soms inderdaad overgeseksualiseerde representaties, maar dat is niet altijd zo.
En bij kinderen heb je vaak over the top karakters. Zie Mega Mindy, Kabouter Plop, etc.
Het zijn allemaal overdreven karikaturen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Wantie op 03-09-2023 16:05:16 ]
pi_210521235
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 13:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus als je non binair bent, dan ben je dus een progessieveling die een karikatuur van zichzelf heeft gemaakt...
  zondag 3 september 2023 @ 16:23:54 #249
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210521543
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar Howard presenteert dat als een verwarring over de realiteit van het geslacht...

Tja, ik ben daarover nooit in de war geweest.
Ik ben wel als kind veel gepest, in elkaar geslagen, uitgesloten, etc. omdat ik in mijn gedraging anders was.
En thuis was het gezin ook niet echt ondersteunend. Dat ik met barbies speelde was tot afgrijzen van mijn ouders.

En overgeseksualiseerde representatie...
Een dragqueen is een karikatuur. Dat kan op verschillende manieren. In het nachtleven zie je soms inderdaad overgeseksualiseerde representaties, maar dat is niet altijd zo.
En bij kinderen heb je vaak over the top karakters. Zie Mega Mindy, Kabouter Plop, etc.
Het zijn allemaal overdreven karikaturen.

Ik ben Howard niet, ik ben een rechtse eind veertiger, bijna bejaard zeg maar, ik doe er niet toe. Maar ik heb nog steeds wel een mening. En die is dat jij prima bent zoals je bent, en wil zijn, helemaal goed.

Maar je kan niet ontkennen dat de stroming "dragqueens" iets heel anders is dan een man in een jurk die zich vrouw voelt, bijvoorbeeld een dominee Gremdaat, of gewoon Dirk van de afdeling IT die truus genoemd wil worden, helemaal prima.

En als Truus kinderen wil voorlezen in een bloemetjesjurk, joh je doet maar, nogmaals Gremdaat aanhalen, die zou daar echt perfect voor zijn. En dat mijn kind (en ik heb ze) leert dat er mannen zijn die zich vrouw voelen, ook ok, helemaal prima.

Maar nu het fenomeen "Dragqueens", google het anders even.

Dit is niet hoe een normale vrouw zich presenteert, dit is niet eens hoe een hoer zich presenteert, een dragqueen is een karikaturale presentatie van de hoerig geklede vrouw, ook prima, of ze echt vrouw zijn of man, je kijkt maar.

Punt is wel, dat ik dit soort presentaties gewoon ongeschikt voor kinderen vind.

Kan jij van vinden wat je wil, heb ik best respect voor, zeker als die doordacht is, maar je zal moeite moeten doen om mij van mijn standpunt te doen wankelen, wat ik overigens ook verwacht bij jou.

Het leuke van een tolerante samenleving is dat dit kan, ik kan en mag die discussie met jou voeren, ik mag er zelfs tegen protesteren.

Dat is mijn recht.

Als je dat recht tenietdoet vernietig je alles waar dit soort stromingen zelf voor pretenderen te strijden.

Dat is een intellectuele armoede waar ik echt emotie bij heb ja.

Teleurstelling, medelijden, dat soort spul

[ Bericht 1% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 03-09-2023 16:30:36 ]
pi_210522051
quote:

[..]
[..]
Die kinksters. hebben alle hele demonstraties gehad voor acceptatie, ik heb 13 jaar op die site gezeten.

Maar ik heb het net bij iemand neergelegd, uit de scene en die zei : "maakt niet uit joh, is juist vet dat we nergens bijhoren."

Dat is eigenlijk ook wel zo. Dus niet iedereen denkt er hetzelfde over, we zijn net mensen ;)

Alleen als je met zo een regenboog servetje in je handen zit, word je er wel keihard mee geconfronteerd.

Maar ik heb het losgelaten, hoor :) Doen jullie maar regenbogen.

zondag 3 september 2023 @ 16:52:20 #251
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210522322
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 16:40 schreef tesssssssss het volgende:
ik heb 13 jaar op die site gezeten
oei

:@
pi_210522366
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oei

:@
Ja, dat is een hele scene met feestjes en andere uitjes en zo. Zijn gewoon mensen he?

Alleen ze zoeken natuurlijk een partner met ongeveer dezelfde voorkeuren. Of precies tegenovergestelde.

Maar, never mind ;) Te veel om uit te leggen.
  zondag 3 september 2023 @ 16:55:54 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210522406
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 16:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dat is een hele scene met feestjes en andere uitjes en zo. Zijn gewoon mensen he?
Joh.. echt?

:D

;) popje toch
pi_210522414
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Joh.. echt?

:D

;) popje toch
Fijne dag ;)
  zondag 3 september 2023 @ 16:57:33 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210522435
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 16:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Fijne dag ;)
ja nee..... dit is gewoon.... laten spartelen man... goffeldommel
pi_210523091
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik geef aan dat dit evenementen met dit soort ideologische motieven inderdaad voor kinderen wat mij betreft onwenselijk zijn en verboden mogen worden. Drag shows zijn nog altijd meer dan welkom in gay clubs, daar was het ook altijd het meest te zien aangezien het een onderdeel is van de 'gay cultuur'.

Dat heeft dus niets te maken met het 'wegstoppen' van drag optredens het stellen dat deze mensen 'eng' en 'raar' zouden zijn of 'verbannen moeten worden uit het openbare leven'. Stuk voor stuk karikaturen van argumenten die jij hebt zitten optuigen.
[..]
Aldus degene die iedere keer opnieuw de woorden van anderen moet verdraaien om tot een reactie te kunnen komen :')
Wow, enkel in 'gay' clubs?

Jammer, want dan is er geen drag meer op dat festival, in dat bejaarden tehuis of die feestavond van een keuter dorpje en ga zo maar door.

Ik ben geboren eind jaren '70.
Ik heb drags gezien als kind, sterker nog, ik heb nog foto's van een koninginnen dag waar een drag in prinsessen outfit liedjes zong(nou ja, er stond muziek op) en een verhaaltje vertelde met wat kinderen en anderen eromheen.

Gewoon op klaarlichte dag, zomaar in het openbaar.
Ik herinner het me als 1 van de leuke dingen van dat uitje.
Van die koninginnen dag herriner ik me naast dat de cola en de zak patat (ja patat, het kwam van de snackbar). En dat ik verder vooral de hele tijd een hand vast moest houden wat ik niet zo leuk vond (maar wel terecht was, ik was geheid afgedwaald.
pi_210523170
quote:

Drags laten misschien ook wel zien dat er vele wegen zijn om je goed in je vel te voelen.

Dat zoekende zijn en daarmee spelen helemaal niet erg is.
Dat je anders mag en kan zijn, dat wie je bent niet perse maar 1 ding is. Dat je meerdere kanten hebt en dat je dat tot uiting kan brengen en gelukkig kan zijn met jezelf.
  zondag 3 september 2023 @ 18:02:06 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210523273
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 17:45 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Wow, enkel in 'gay' clubs?

Jammer, want dan is er geen drag meer op dat festival, in dat bejaarden tehuis of die feestavond van een keuter dorpje en ga zo maar door.

Ik ben geboren eind jaren '70.
Ik heb drags gezien als kind, sterker nog, ik heb nog foto's van een koninginnen dag waar een drag in prinsessen outfit liedjes zong(nou ja, er stond muziek op) en een verhaaltje vertelde met wat kinderen en anderen eromheen.

Gewoon op klaarlichte dag, zomaar in het openbaar.
Ik herinner het me als 1 van de leuke dingen van dat uitje.
Van die koninginnen dag herriner ik me naast dat de cola en de zak patat (ja patat, het kwam van de snackbar). En dat ik verder vooral de hele tijd een hand vast moest houden wat ik niet zo leuk vond (maar wel terecht was, ik was geheid afgedwaald.
Drag shows in een bejaardentehuis? Haha, laten we nu niet gaan doen of dit soort dingen de norm waren. Drag staat bekend als onderdeel van de gay cultuur en is dus voornamelijk terug te vinden binnen gay bars en op gay evenementen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 17:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Drags laten misschien ook wel zien dat er vele wegen zijn om je goed in je vel te voelen.

Dat zoekende zijn en daarmee spelen helemaal niet erg is.
Dat je anders mag en kan zijn, dat wie je bent niet perse maar 1 ding is. Dat je meerdere kanten hebt en dat je dat tot uiting kan brengen en gelukkig kan zijn met jezelf.
Drag wordt inderdaad met een bepaalde motieven aan kinderen voorgeschoteld, dat is inmiddels al besproken. Jij weet het hier erg eufemistisch te verpakken, maar kinderen hebben dit soort dingen gewoon niet nodig.

Als een kind om je heen kijkt, ziet hij of zij al dat iedereen een individu is en daardoor net een beetje anders is, er zijn geen verklede mannen als vrouwen nodig om dit duidelijk te maken.
pi_210523349
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2023 16:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik ben Howard niet, ik ben een rechtse eind veertiger, bijna bejaard zeg maar, ik doe er niet toe. Maar ik heb nog steeds wel een mening. En die is dat jij prima bent zoals je bent, en wil zijn, helemaal goed.

Maar je kan niet ontkennen dat de stroming "dragqueens" iets heel anders is dan een man in een jurk die zich vrouw voelt, bijvoorbeeld een dominee Gremdaat, of gewoon Dirk van de afdeling IT die truus genoemd wil worden, helemaal prima.

En als Truus kinderen wil voorlezen in een bloemetjesjurk, joh je doet maar, nogmaals Gremdaat aanhalen, die zou daar echt perfect voor zijn. En dat mijn kind (en ik heb ze) leert dat er mannen zijn die zich vrouw voelen, ook ok, helemaal prima.

Maar nu het fenomeen "Dragqueens", google het anders even.

Dit is niet hoe een normale vrouw zich presenteert, dit is niet eens hoe een hoer zich presenteert, een dragqueen is een karikaturale presentatie van de hoerig geklede vrouw, ook prima, of ze echt vrouw zijn of man, je kijkt maar.

Punt is wel, dat ik dit soort presentaties gewoon ongeschikt voor kinderen vind.

Kan jij van vinden wat je wil, heb ik best respect voor, zeker als die doordacht is, maar je zal moeite moeten doen om mij van mijn standpunt te doen wankelen, wat ik overigens ook verwacht bij jou.

Het leuke van een tolerante samenleving is dat dit kan, ik kan en mag die discussie met jou voeren, ik mag er zelfs tegen protesteren.

Dat is mijn recht.

Als je dat recht tenietdoet vernietig je alles waar dit soort stromingen zelf voor pretenderen te strijden.

Dat is een intellectuele armoede waar ik echt emotie bij heb ja.

Teleurstelling, medelijden, dat soort spul
Een drag queen is inderdaad geen gewone vrouw en ook geen poging om een gewone vrouw uit te beelden.
Een drag queen is extravagant en over the top.

Het is een theatrale uitdrukking.
Moet je daarmee medelijden hebben? Ik zou niet weten waarom. Het gaat om een act.

Anyway, ik reageerde op Howard, en jij reageert daarop alsof jij Howard bent. Vandaar mijn opmerking.

Dat jij vindt dat kinderen niet een karikatuur mogen zien is verder aan jou.
Ouders van kinderen die naar zo'n voorleesochtend gaan denken daar anders over.
En dat is verder aan hun.
pi_210523402
Ik interesseer me niet voor dragqueens. Persoonlijk vind ik het onzin, omdat het mijn smaak niet is.
De gevaarzetting dat zo iemand aan kinderen gaat voorlezen, die zie ik totaal niet. Daarbij is de redenering homo-dus-dragqueen-dus-pedo-dus-kindermoordenaar een levensgevaarlijke drogreden (hellend vlak).
  zondag 3 september 2023 @ 18:18:13 #261
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210523435
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 18:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een drag queen is inderdaad geen gewone vrouw en ook geen poging om een gewone vrouw uit te beelden.
Een drag queen is extravagant en over the top.

Het gaat om een act.

Precies, en wat die act wil uitbeelden hoort niet bij kinderen is mijn mening. Verder kijken ze maar
pi_210523475
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Drag shows in een bejaardentehuis? Haha, laten we nu niet gaan doen of dit soort dingen de norm waren. Drag staat bekend als onderdeel van de gay cultuur en is dus voornamelijk terug te vinden binnen gay bars en op gay evenementen.
[..]
Drag wordt inderdaad met een bepaalde motieven aan kinderen voorgeschoteld, dat is inmiddels al besproken. Jij weet het hier erg eufemistisch te verpakken, maar kinderen hebben dit soort dingen gewoon niet nodig.

Als een kind om je heen kijkt, ziet hij of zij al dat iedereen een individu is en daardoor net een beetje anders is, er zijn geen verklede mannen als vrouwen nodig om dit duidelijk te maken.
Het gebeurd zeker net zo vaak als een leesuurtje in de bieb. Sterker nog, vaker dan dat.

Enkel gay bars is niet waar, wel veel uitgaansgelegenheden.
Maar drags zijn er in alle soorten en maten en variëren ook nog per gelegenheid.

Die drag die naar dat bejaardentehuis gaat heeft fancy jaren '50/'60 kleding aan. 'Zingt' liedjes uit die tijd, drinkt een kopje thee met de bewoners.

Zo ook de drag uit mijn fijne herinneringen laatje. Die was als een prinses verkleed en in die rol.

Het is lang niet altijd met een 'seksueel' randje.
Ik heb de drag outfit van dit persoon niet gezien, maar de kans is vrij groot dat de outfit e.d. veel tijd en nadenken heeft gekost. Afgestemd op de situatie.
pi_210523640
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2023 18:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Precies, en wat die act wil uitbeelden hoort niet bij kinderen is mijn mening. Verder kijken ze maar
Nou in Groningen las hare koninklijke hoogheid prinses Anastasia Von Beverhausen voor aan kinderen in de bibliotheek.

Die act past aardig bij kinderen dacht ik.
  zondag 3 september 2023 @ 18:47:48 #264
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210523662
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou in Groningen las hare koninklijke hoogheid prinses Anastasia Von Beverhausen voor aan kinderen in de bibliotheek.

Die act past aardig bij kinderen dacht ik.
Je hebt het nu meer over toneel dan over dragqueens?
pi_210523749
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Je hebt het nu meer over toneel dan over dragqueens?
Nee, over de voorleessessie in Groningen, met dragqueen Anastasia Von Beverhausen.
pi_210524085
Echt zo dom dit. protesteren tegen dat een verkleed persoon komt voorlezen. nog erger dan een man kleding draagt waarvan andere mannen hebben bedacht dat het vrouwenkleding is.

Een priester draagt ook een jurk maar die mag wel prediken en dus voorlezen voor kinderen.

Intussen is wel gebleken dat priesters zich schuldig hebben gemaakt aan misbruik van kindjes

hahahaha.
  zondag 3 september 2023 @ 19:34:23 #267
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210524092
hahaha ja hahaha je zou verwachten dat we er iets van hadden opgestoken hahaha naja hahaha
  zondag 3 september 2023 @ 19:34:39 #268
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210524098
hahaha
  zondag 3 september 2023 @ 19:53:48 #269
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210524279
De tegenstanders streden tenminste voor volk en vaderland.

Bij de LGBTI+ 'tegen demonstratie' zag ik weer genoeg volk met een permanente identiteitscrisis. Want laten we eerlijk zijn, dat je 'half vrouw en half man bent' of 'geen van beide' bestaat wetenschappelijk niet eens,

Die shows naar kinderen is enkel en alleen bedoeld om kinderen van kleins af aan in een identiteitscrisis te duwen en om kinderen te seksualiseren, want waarom zou je anders je kind naar zo'n freakshow sturen?

We leven in hele vreemde tijden....
  zondag 3 september 2023 @ 20:01:13 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524359
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 16:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die kinksters. hebben alle hele demonstraties gehad voor acceptatie, ik heb 13 jaar op die site gezeten.

Maar ik heb het net bij iemand neergelegd, uit de scene en die zei : "maakt niet uit joh, is juist vet dat we nergens bijhoren."

Dat is eigenlijk ook wel zo. Dus niet iedereen denkt er hetzelfde over, we zijn net mensen ;)

Alleen als je met zo een regenboog servetje in je handen zit, word je er wel keihard mee geconfronteerd.

Maar ik heb het losgelaten, hoor :) Doen jullie maar regenbogen.

Ik heb om eerlijk te zijn nooit iets meegekregen van politiek activisme uit de BDSM-hoek. Het speelt zich ook voornamelijk in de slaapkamer af en ik denk dat de meesten hun privacy belangrijker vinden dan wat de buitenwereld er van vind.
pi_210524370
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb om eerlijk te zijn nooit iets meegekregen van politiek activisme uit de BDSM-hoek. Het speelt zich ook voornamelijk in de slaapkamer af en ik denk dat de meesten hun privacy belangrijker vinden dan wat de buitenwereld er van vind.
Dat is ook omdat er nog zo een groot taboe op rust dat zelfs mensen hun baan op het spel kan staan. Je hebt ook speciale clubs voor BDSM. Maar dan nog moet je opletten dat je niet even naar buiten loopt, want mensen vinden die kleding heel afschrikwekkend.

Dat is nu eenmaal zo.

Mijn familie weet nog niet eens dat ik masochist ben.

Maar als je me niet gelooft, mag dat ook hoor? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door tesssssssss op 03-09-2023 20:11:49 ]
  zondag 3 september 2023 @ 20:04:09 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524381
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is ook omdat er nog zo een groot taboe op rust dat zelfs mensen hun baan op het spel kan staan.
Maar stel dat het door iedereen geaccepteerd werd. Zou je dan in de bedrijfskantine of op een verjaardag uit de doeken gaan doen wat je in de slaapkamer allemaal doet?
pi_210524386
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Laat eens een bron zien :)
https://fairplayforwomen.com/transgender-prisoners/
Vakman pur sang
pi_210524394
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar stel dat het door iedereen geaccepteerd werd. Zou je dan in de bedrijfskantine of op een verjaardag uit de doeken gaan doen wat je in de slaapkamer allemaal doet?
Voor sommige mensen speelt het zich af in de slaapkamer en voor sommige is het een lifestyle.

Jambers nooit gekeken? ( dat is een grapje hoor)

Wat ik wel altijd raar vind, is dat Mister B. wel meeloopt in de Pride. Ik weet niet of je wel eens in de winkel bent geweest? Die hangt echt vol met BDSM-spullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 03-09-2023 20:12:21 ]
  zondag 3 september 2023 @ 20:14:38 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524509
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Voor sommige mensen speelt het zich af in de slaapkamer en voor sommige is het een lifestyle.

Wat ik wel altijd raar vind, is dat Mister B. wel meeloopt in de Pride. Ik weet niet of je wel eens in de winkel bent geweest?
Geen idee, ik ken die wereld niet zo.

Maar je had vroeger de NVSH die opkwam voor mensen me allerlei seksvoorkeuren. Die vereniging is op sterven na dood. Dus daar lijkt minder behoefte aan activisme te zijn.
pi_210524533
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar je had vroeger de NVSH die opkwam voor mensen me allerlei seksvoorkeuren. Die vereniging is op sterven na dood. Dus daar lijkt minder behoefte aan activisme te zijn.
Fetlife heeft 16.000.000 leden
pi_210524549
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 14:12 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben nooit zo voor dingen verbieden, dus ook dit niet, maar drag is natuurlijk een seksuele fetish, laten we dat niet verwarren met genderdiversiteit.
In de darkroom is verhaaltjes voorlezen best wel lastig.
  zondag 3 september 2023 @ 20:18:33 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524563
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar doet ze ook iets politieks?
pi_210524607
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar doet ze ook iets politieks?
Ja joh, dat zit toch ook die hele Lgbtqia+ community. Denk je dat daar geen kinksters tussen zitten?

Of andersom?

Maar geeft niks, ik heb me er al bij neergelegd, dat die nooit geaccepteerd worden.

Het zij zo. De maatsschappij is er gewoon nog niet klaar voor.
  zondag 3 september 2023 @ 20:23:11 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524627
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja joh, dat zit toch ook die hele Lgbtqia+ community. Denk je dat daar geen kinksters tussen zitten?

Of andersom?

Maar geeft niks, ik heb me er al bij neergelegd, dat die nooit geaccepteerd worden.

Het zij zo.
Waarom zouden die nooit geaccepteerd worden?
pi_210524633
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

je hebt ook het COC nog
pi_210524645
Ach dit was dus op een Zaterdag. Ik dacht dat dit verplicht werd door school om daar aanwezig te zijn op een doordeweekse dag.
pi_210524650
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zouden die nooit geaccepteerd worden?
Omdat mensen denken dat dat enge mensen zijn met standaard. leren pakjes aan. Die enge dingen doen en die het begrip "consent" niet kennen.

Het is teveel voor mensen om te bevatten.

Omdat op tv altijd de aller extreemste dingen worden uitgezonden, zodat iedereen een totaal verkeerd beeld krijgt

Daarom..
  zondag 3 september 2023 @ 20:26:06 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524665
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Omdat mensen denken dat dat enge mensen zijn met standaard. leren pakjes aan. Die enge dingen doen en die het begrip "consent" niet kennen.

Het is teveel voor mensen om te bevatten.
Tja de bekende manier die de regenboogcommunity gebruikt is het in beeld brengen met gezichten van gewone mensen die het betreft. Dan blijken ze ineens niet zo eng te zijn.
pi_210524671
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
In Nederland?

Zelfs Laurens Buijs (zelf homoseksueel en woke leraar op de UvA) is helemaal klaar met de activistische woke gebeuren.
pi_210524675
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:26 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

[..]
In Nederland?

Zelfs Laurens Buijs (zelf homoseksueel en woke leraar op de UvA) is helemaal klaar met de activistische woke gebeuren.
Nee, wereldwijd.
pi_210524705
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja de bekende manier die de regenboogcommunity gebruikt is het in beeld brengen met gezichten van gewone mensen die het betreft. Dan blijken ze ineens niet zo eng te zijn.
Het is een glijdende schaal. In 2019 steeg het aantal jongeren dat terug wilde naar hun vorige geslacht. Heel veel leed waar de liberalen niet aan denken alleen vrijheid blijheid. De lelijke gevolgen denken ze nauwelijks aan.
  zondag 3 september 2023 @ 20:31:08 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210524727
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:29 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

[..]
Het is een glijdende schaal. In 2019 steeg het aantal jongeren dat terug wilde naar hun vorige geslacht. Heel veel leed waar de liberalen niet aan denken alleen vrijheid blijheid. De lelijke gevolgen denken ze nauwelijks aan.
Wat nobel van je dat je je zo druk maakt om hun leed. Komt erg oprecht over.
  zondag 3 september 2023 @ 20:36:21 #289
319979 Fok-it
All is well
pi_210524771
quote:

Van alle sex offenders zijn een hoop ervan transgender is heel wat anders dan van alle transgenders opgesloten is de helft opgesloten voor zedendelicten

Of je bent dusdanig achterlijk dat je dat verschil niet begrijpt of je verspreid doelbewust misinformatie. Beide niet serieus te nemen in ieder geval
pi_210524789
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een man in een rode jurk met een witte baard die kindertjes op schoot neemt die een cadeautje krijgen als ze braaf zijn geweest, en die vergezeld gaat door zwart geschminkte clowneske hulpjes, wordt ook als raar gezien door buitenstaanders die er geen verdere context bij hebben.
Ik heb wel context en vind het een toch raarder dan het ander.
Conscience do cost.
pi_210525381
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat ik wel altijd raar vind, is dat Mister B. wel meeloopt in de Pride. Ik weet niet of je wel eens in de winkel bent geweest? Die hangt echt vol met BDSM-spullen.
Klopt, ik begrijp dan ook niet dat je je benadeeld voelt door de Pride.
Daar zit BDSM gewoon bij in.
pi_210525395
quote:
8s.gif Op zondag 3 september 2023 20:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik heb wel context en vind het een toch raarder dan het ander.
Daarom sterft zwarte piet een stille dood.
pi_210525411
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:29 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

[..]
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen?
pi_210525424
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:24 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Ach dit was dus op een Zaterdag. Ik dacht dat dit verplicht werd door school om daar aanwezig te zijn op een doordeweekse dag.
Dan hadden je kinderen dat vast wel verteld.
pi_210525579
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat allemaal door een voorleesochtend met een dragqueen?
Normloos, waardenloos, alles kan, zelfs je geslacht veranderen, alles moet normaal bevonden worden.

En dan kan je de consequenties nog slecht overzien en de ouders zijn zelf geïndoctrineerd met verderfelijk gedachtegoed, en tada, dan mutileren we gewoon het lichaam van die jonge kindertjes.

Kwaadaardig is wel een prima woord om dat te omschrijven.
Laat die drag-queen lekker bij de volwassenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210525596
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat nobel van je dat je je zo druk maakt om hun leed. Komt erg oprecht over.
Wat een gif om hierover sarcastisch te doen, foute dooddoener.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210525650
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Normloos, waardenloos, alles kan, zelfs je geslacht veranderen, alles moet normaal bevonden worden.

En dan kan je de consequenties nog slecht overzien en de ouders zijn zelf geïndoctrineerd met verderfelijk gedachtegoed, en tada, dan mutileren we gewoon het lichaam van die jonge kindertjes.

Kwaadaardig is wel een prima woord om dat te omschrijven.
Laat die drag-queen lekker bij de volwassenen.
Een dragqueen verderfelijk gedachtengoed...

Het wordt steeds gekker hier.
pi_210525672
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een gif om hierover sarcastisch te doen, foute dooddoener.
Het slaat nergens op dat kinderen door het zien van een dragqueen van geslacht willen veranderen.
Dragqueens zijn geen transgenders.
pi_210525711
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een dragqueen verderfelijk gedachtengoed...

Het wordt steeds gekker hier.
Nee, het losgezongen maakbaarheidsdenken dat het geslacht van kindertjes mutileert, dat dit dragqueen gedonder bij kindjes moet worden opgedrongen is daar een uiting van.

Die dragqueen an sich zal allemaal wel hoor, dat is ook fout, maar de hele impliciete agenda erachter die voeten op aarde krijgt is ziekelijk, kindermisbruik.
pi_210525740
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het slaat nergens op dat kinderen door het zien van een dragqueen van geslacht willen veranderen.
Dragqueens zijn geen transgenders.
Alles normloos en alles maakbaar - "je kunt een vrouw zijn als man" - is wel degelijk wat het uitstraalt. Dat zal ook de les zijn van de ouders van die kindjes aan hun kindjes.

Jij ziet zo een dragqueen bij kindjes veel te geïsoleerd, het slaat helemaal nergens op om dit te normaliseren.
pi_210525785
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, het losgezongen maakbaarheidsdenken dat het geslacht van kindertjes mutileert, dat dit dragqueen gedonder bij kindjes moet worden opgedrongen is daar een uiting van.

Die dragqueen an sich zal allemaal wel hoor, dat is ook fout, maar de hele impliciete agenda erachter die voeten op aarde krijgt is ziekelijk, kindermisbruik.
Je verzint er dus van alles bij, en daar ga je je vervolgens druk over maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')