abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210508438

Noodverordening vanwege voorleesuurtje van dragqueen in Leiden

Burgemeester Peter van der Velden van Leiden heeft een noodverordening afgekondigd voor het gebied rond een bibliotheek in het centrum van de stad. In het kader van het evenement Pride Leiden komt een dragqueen voorlezen aan kinderen in de bieb aan de Nieuwstraat.

Uit "ernstige vrees voor een ernstige verstoring van de openbare orde" mogen mensen van wie gedacht wordt dat ze openbare orde gaan verstoren tot 13.00 uur niet in het gebied komen. Eerder werden al protesten aangekondigd rond het voorlezen.

De gemeente erkent dat demonstreren een grondrecht is, maar zegt ook dat ernstige wanordelijkheden niet worden getolereerd. De gemeente zegt dat de kinderen centraal staan in het voorleesuurtje.

Aankondiging demonstratie

Het voorlezen door dragqueen Dina Diamond begon om 10.30 uur. Op sociale media stonden verschillende berichten met felle reacties op het evenement. Onder meer FvD-Kamerlid Van Meijeren kondigde op X, het voormalige Twitter, aan om te gaan demonstreren.

In april dreigde een voorleesmiddag door dragqueens in Theater LantarenVenster in Rotterdam verstoord te worden. Uit voorzorg werd de activiteit toen in stilte enkele uren naar voren geschoven. Toen de demonstranten zich bij het theater hadden verzameld, was het evenement al afgelopen.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dragqueen-in-leiden

Noodverordening vanwege dit? Ga toch weg man :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210508461
Je zou tijdens je vrije weekend maar een voorleesuurtje willen verstoren. Dan kan je jezelf net zo goed weggooien
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210508462
Hoe lang duurt Pride, het hele jaar door :')
pi_210508465
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]

Noodverordening vanwege voorleesuurtje van dragqueen in Leiden

Burgemeester Peter van der Velden van Leiden heeft een noodverordening afgekondigd voor het gebied rond een bibliotheek in het centrum van de stad. In het kader van het evenement Pride Leiden komt een dragqueen voorlezen aan kinderen in de bieb aan de Nieuwstraat.

Uit "ernstige vrees voor een ernstige verstoring van de openbare orde" mogen mensen van wie gedacht wordt dat ze openbare orde gaan verstoren tot 13.00 uur niet in het gebied komen. Eerder werden al protesten aangekondigd rond het voorlezen.

De gemeente erkent dat demonstreren een grondrecht is, maar zegt ook dat ernstige wanordelijkheden niet worden getolereerd. De gemeente zegt dat de kinderen centraal staan in het voorleesuurtje.

Aankondiging demonstratie

Het voorlezen door dragqueen Dina Diamond begon om 10.30 uur. Op sociale media stonden verschillende berichten met felle reacties op het evenement. Onder meer FvD-Kamerlid Van Meijeren kondigde op X, het voormalige Twitter, aan om te gaan demonstreren.

In april dreigde een voorleesmiddag door dragqueens in Theater LantarenVenster in Rotterdam verstoord te worden. Uit voorzorg werd de activiteit toen in stilte enkele uren naar voren geschoven. Toen de demonstranten zich bij het theater hadden verzameld, was het evenement al afgelopen.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dragqueen-in-leiden

Noodverordening vanwege dit? Ga toch weg man :{w
Ja, absurd.
In Groningen verliep de voorleessessie zonder incidenten.
Onbegrijpelijk dat notabene in Leiden er dergelijke maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
De onverdraagzaamheid in Nederland is aan het toenemen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210508495
- Knip-

twitter

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 14:46:13 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210508508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:51 schreef Brussel het volgende:
Officieel ergens in de zomer, maar in realiteit is het idd 365 dagen per jaar :D
pi_210508510
quote:
Nee, alleen vandaag.
pi_210508515
Wat een losers, die demonstranten.

Weet je wat de makkelijkste optie is om jouw kinderen daar niet aan bloot te stellen? Door ze niet deel te laten nemen aan dat voorleesevenement.

En weet je wat de makkelijkste optie is om van die tegen demonstranten af te komen? Door ze te negeren. Schouders ophalen en verder gaan met je leven.
pi_210508523
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:54 schreef Ali_boo het volgende:
-Knip-

[ twitter ]
-Knip-

[ Bericht 23% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 14:47:44 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210508525
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, absurd.
In Groningen verliep de voorleessessie zonder incidenten.
Onbegrijpelijk dat notabene in Leiden er dergelijke maatregelen nodig zijn om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
De onverdraagzaamheid in Nederland is aan het toenemen.
Klopt, dat zie je ook terug in het filmpje van Gidon
pi_210508529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Officieel ergens in de zomer, maar in realiteit is het idd 365 dagen per jaar :D
Nee, in de VS is juni Pride Month.
En dankzij haters van die maand nemen we daar hier op Fok ook kennis van.

Wat je nu post is Pride Leiden, en dat is alleen vandaag.
pi_210508538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Klopt, dat zie je ook terug in het filmpje van Gidon
Dankzij Gidon is dit dus nodig.
Wees er maar trots op.
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:00:21 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210508557
Als jij als halvegare je kind naar zo'n voorleesmiddag wilt brengen moet je dat lekker doen; zolang het geen verplichte kost wordt op scholen vind ik het prima.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_210508594
Altijd leuk, zo'n gebeurtenis waar je iedereen aan beide kanten keihard kunt uitlachen. Wat een stel idioten _O-
pi_210508679
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat je nu post is Pride Leiden, en dat is alleen vandaag.
Nou, het was een groot ''succes''

twitter
pi_210508699
Gideon is echt de grootste kneus ooit.
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:15:38 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_210508701
quote:
Binnenkort wellicht, Canada heeft al een Pride Season.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_210508740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Binnenkort wellicht, Canada heeft al een Pride Season.
Een stap in de goede richting, maar het kan natuurlijk veel beter -O-
pi_210508754
_O-

twitter
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:34:00 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210508813
Da fuck boeit dit allemaal? :')
Wat een kneuzenkermis. En dan die omgedraaide NL vlag erbij. Stel wappies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210508880
wat een mongolen
pi_210508943
Ik stel voor om te gaan demonstrerenn bij die fvd school, ouders die fvd-lid zijn voor hun huis demonstraties want kinderen moeten kind blijven en niet besmet worden met die walchelijke gedachte gangen van 1% van de bevolking. Dat doen ze maar lekker als ze 18 jaar zijn?

Dit is toch een beetje de redenatie van die poetinpijpers.

Want dragqueens voorlezen gebeurde in nederland gewoon op televisie in de jaren 90/80 nooit iemand die er over valt.

Niemand die valt over als een vrouw mannen kleren aantrekt (broek en tshirt en geen makeup op heeft), mogen die dan ook niet meer voorlezen?
pi_210508962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Weet je wat de makkelijkste optie is om jouw kinderen daar niet aan bloot te stellen? Door ze niet deel te laten nemen aan dat voorleesevenement.

En weet je wat de makkelijkste optie is om van die tegen demonstranten af te komen? Door ze te negeren. Schouders ophalen en verder gaan met je leven.
jij denkt dat een gideon meijer kinderen heeft? Elke vrouw die zich daardoor laat bevruchten is wilsonbekwaam en zal dus uit de ouderlijke macht gezet moeten worden, want kinderen zou je nooit bloot moet stellen aan dit soort mensen die zulke ideeen hebben, want kinderen moeten kind vlijven.
pi_210508974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:00 schreef AgLarrr het volgende:
Als jij als halvegare je kind naar zo'n voorleesmiddag wilt brengen moet je dat lekker doen; zolang het geen verplichte kost wordt op scholen vind ik het prima.
Dit dus.
pi_210508994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nou, het was een groot ''succes''

[ twitter ]
En daar al die drukte over.
De haat moet wel erg diep zitten...
pi_210509009
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daar al die drukte over.
De haat moet wel erg diep zitten...
Lekker schuimbekkend Twitter afstruinen de hele dag
pi_210509017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:51 schreef Korenfok het volgende:
Ik stel voor om te gaan demonstrerenn bij die fvd school, ouders die fvd-lid zijn voor hun huis demonstraties want kinderen moeten kind blijven en niet besmet worden met die walchelijke gedachte gangen van 1% van de bevolking. Dat doen ze maar lekker als ze 18 jaar zijn?

Want dragqueens voorlezen gebeurde in nederland gewoon op televisie in de jaren 90/80 nooit iemand die er over valt.

Niemand die valt over als een vrouw mannen kleren aantrekt (broek en tshirt en geen makeup op heeft), mogen die dan ook niet meer voorlezen?
Wat te denken van een oude man met baard in een jurk, waar kleine kinderen op schoot gaan zitten om te horen of ze lief genoeg zijn geweest voor een 'cadeautje'...

Alsof dat niet traumatisch is voor kinderen. .
pi_210509022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker schuimbekkend Twitter afstruinen de hele dag
Ja, en hier lopen klagen dat het allemaal door de strot wordt gedrukt.
  zaterdag 2 september 2023 @ 15:03:04 #29
3542 Gia
User under construction
pi_210509031
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:51 schreef Korenfok het volgende:

Mag Tante Es ook niet meer?
Mrs. Doubtfire ook maar cancelen.
En Yentl, kan natuurlijk ook niet meer.

Wat een flauwekul.
pi_210509034
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:54 schreef Ali_boo het volgende:
- Knip-

[ twitter ]
Aldus Guido, die een alcohol blaastest al een ernstige medische inbreuk op zijn lichamelijke integriteit vindt...

En die neem jij serieus...
pi_210509071
Waar bemoeien die Forum gekkies zich mee.
pi_210509117
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:07 schreef Gehrman het volgende:
FOK!kers bedoel je?
pi_210509146
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aldus Guido, die een alcohol blaastest al een ernstige medische inbreuk op zijn lichamelijke integriteit vindt...

Bekijk deze beelden zou ik zeggen
pi_210509163
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:16 schreef Socios het volgende:

[..]
FOK!kers bedoel je?
FvDertjes
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 16:06:50 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_210509503
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:07 schreef Gehrman het volgende:
Derksen stemde er op.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 2 september 2023 @ 16:09:29 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210509545
Waarom dringen die figuren zich zo extreem op aan kinderen? :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 2 september 2023 @ 16:11:18 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210509573
Wat is het nut dat een dragqueen voorleest en niet gewoon een timmerman of een bakker ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_210509592
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:11 schreef Enchanter het volgende:
Wat is het nut dat een dragqueen voorleest en niet gewoon een timmerman of een bakker ?
die staan veel te vroeg op
pi_210509626
quote:

Want na dit evenement gaan er nooit geen voorleesdagen meer georganiseerd worden voor travestieten aan kleuters?
pi_210509638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Derksen stemde er op.

Boomers die zich hun hele leven alleen maar met voetbal en hun eigen ego bezighielden zijn dan ook gewoon wereldvreemd geworden en derhalve niet serieus te nemen natuurlijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210509642
Het ontgaat mij volledig hoe ooit iemand op het idee is gekomen van drag queen story hour. Het ontgaat mij ook volledig dat er ouders zijn die vervolgens denken 'daar moeten we heen met de kleine'. Het ontgaat mij ook volledig dat mensen denken dat ze daartegen moeten protesteren. En het ontgaat mij ook volledig waarom daar dan weer aandacht aan wordt besteed in de pers.

Maar goed, het ontgaat mij ook waarom mensen hun vrije tijd willen doorbrengen bij Ikea.
pi_210509652
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:11 schreef Enchanter het volgende:
Zij hebben geen magie.
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 16:19:08 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_210509676
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Zij hebben geen magie.
Een beetje ook niet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210509696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
Het ontgaat mij volledig hoe ooit iemand op het idee is gekomen van drag queen story hour. Het ontgaat mij ook volledig dat er ouders zijn die vervolgens denken 'daar moeten we heen met de kleine'. Het ontgaat mij ook volledig dat mensen denken dat ze daartegen moeten protesteren. En het ontgaat mij ook volledig waarom daar dan weer aandacht aan wordt besteed in de pers.

Maar goed, het ontgaat mij ook waarom mensen hun vrije tijd willen doorbrengen bij Ikea.
Wanneer is het genoeg met al die wokewaanzin uit de VS?
pi_210509720
Echt, wat een debielen lopen er toch los in NL...
:')

Los daarvan vind ik zelf dat het wel allemaal wat minder mag met dat constante gedram over dat hele lhbtq-gebeuren...

Hier in Roermond was alweer ophef omdat de gemeente het gore lef had om een blindengeleidestoep dwars door de regenboogvlag heen te leggen...
8)7
pi_210509761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:19 schreef tong80 het volgende:

[..]
Een beetje ook niet ?

Scherp weer, Tongemans.
pi_210509765
Boeit me niet of er een dragqueen, timmerman, bouwvakker, bakker, ambtenaar, trullemien of junk voorleest.

Het punt is wel dat alleen de eerstgenoemde groep er zo'n vreselijke aandacht op moet leggen. Niet op het voorlezen, maar op het feit dat ze dragqueen zijn.
pi_210509787
Typisch dat hier wel fophef over is maar naar een man in een jurk die voorleest in een moskee of kerk luisteren is dan weer wel prima :')
pi_210510012
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:20 schreef Nober het volgende:

[..]
O, al lang geleden. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen alles ben wat uit die hoek komt. Deels kijk ik er met verbazing naar (dit b.v.). Deels ben ik het mee eens (zeg maar het anti-discriminatie deel, alleen zijn ze wat erg laat op het feestje). Deels vind ik het zorgwekkend (cancellen, opdringen van meningen, leugens verkopen zeker als dat aan kinderen is).
pi_210510180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:24 schreef Muisje_ het volgende:
Boeit me niet of er een dragqueen, timmerman, bouwvakker, bakker, ambtenaar, trullemien of junk voorleest.

Het punt is wel dat alleen de eerstgenoemde groep er zo'n vreselijke aandacht op moet leggen. Niet op het voorlezen, maar op het feit dat ze dragqueen zijn.
Begrijpelijk.

Ik vroeg laatst aan de bakker om de hoek of hij niet zo vreselijk aanwezig kon zijn als bakker.

Hij drukt ons dat gewoon door de strot.
pi_210510231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Pas als jij je er niet druk over maakt.

Wat boeit het nou of iemand met zijn kinderen naar een voorleesochtend gaat...
pi_210510420
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 14:24 schreef Ali_boo het volgende:
_O-

[ twitter ]
Straks wéér die kogel van links.
pi_210510461
quote:

Zo simpel is het inderdaad. Vind je het niks, houd je kroost dan weg bij dat voorleesuurtje.

Maar nee, er zijn weer van die josti's die zich kwaad maken omdat de kinderen van iemand anders aan zoiets deelnemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:16:45 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210510500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Mag Tante Es ook niet meer?
Mrs. Doubtfire ook maar cancelen.
En Yentl, kan natuurlijk ook niet meer.

Wat een flauwekul.
Kleine nuance; dat was een vrouw verkleed als man. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210510509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Straks wéér die kogel van links.
Dat zou je wel leuk vinden kennelijk.
pi_210510519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kleine nuance; dat was een vrouw verkleed als man. ;)
Waarom is daar eigenlijk nooit ophef over.
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:18:35 #57
182233 thedeedster
pi_210510526
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze hadden die blaastest ergens anders moeten in doen. Wat een irritante droeftoeter die gast.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:20:39 #58
182233 thedeedster
pi_210510553
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, Life of Brian had enkele vrouwen verkleed als man, en daar was tóch veel ophef over.

Al was dat meer vanwege boze Gristenen.
pi_210510567
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zou je wel leuk vinden kennelijk.
Bijzondere conclusie trek je daar.
pi_210510569
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen? Is er nu echt niemand anders te vinden?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210510607
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen? Is er nu echt niemand anders te vinden?
Het zijn jouw kinderen niet :O :O :O
  zaterdag 2 september 2023 @ 17:27:48 #62
182233 thedeedster
pi_210510626
quote:
Deze bijvoorbeeld
pi_210510701
quote:
Als iemand anders het doet zou je niet vragen waarom een ander het niet kan doen. Dat is het punt. Alleen de 'normale' mensen mogen voorlezen volgens sommige mensen.
pi_210510742
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie trek je daar.
Niemand:

Niemand:

Echt helemaal niemand:

NeeOfTochJa: Straks wéér die kogel van links
pi_210510758
quote:
Waarom bepaal jij voor een ander naar wat voor voorleesochtend die diens kinderen mag sturen?
pi_210510772
quote:
En waarom moet er een dragqueen gaan voorlezen?
Dat moet niet, maar kan/mag. Net als dat je mag komen luisteren als het je leuk lijkt en dat je weg mag blijven als het je niet leuk lijkt. Prima toch?
  Forum Admin zaterdag 2 september 2023 @ 17:41:18 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210510773
Je bent een enorme huilstruik als je zoiets gaat verstoren. Laat gaan joh.

Ik vraag me wel af waarom dit elke keer om kinderen gaat. Ik moet het eerste voorleesuurtje voor bejaarden of gehandicapten door dragqueens nog tegen komen. Wie weet willen die koters het zelf graag?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210510804
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik vraag me wel af waarom dit elke keer om kinderen gaat. Ik moet het eerste voorleesuurtje voor bejaarden of gehandicapten door dragqueens nog tegen komen. Wie weet willen die koters het zelf graag?
Alsof die kinderen het wat boeit :D Dit soort dingen zijn bedoeld voor ouders die lekker progressief willen doen op z'n Amerikaans. Meer zit er niet achter, het is allemaal puur show.
pi_210510835
quote:

Omdat het niet zoveel uitmaakt of bejaarden en/of gehandicapten een onwenselijk beeld hebben bij transgenders. Dat kinderen gewoon een gezond beeld krijgen bij die mensen is veel belangrijker

Althans, dat lijkt me een redelijke gedachte erachter
pi_210510845
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Omdat het niet zoveel uitmaakt of bejaarden en/of gehandicapten een onwenselijk beeld hebben bij transgenders. Dat kinderen gewoon een gezond beeld krijgen bij die mensen is veel belangrijker

Wat heeft een man in een jurk nou met transgenders te maken :? Oh, wacht...
pi_210510866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat heeft een man in een jurk nou met transgenders te maken :? Oh, wacht...
True. Goed de hele trans-cultuur dan. Als je het zo wilt noemen. Je snapt wat ik bedoel.
pi_210510878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
True. Goed de hele trans-cultuur dan. Als je het zo wilt noemen. Je snapt wat ik bedoel.
Nee, ik snap het niet. Probeer het eens uit te leggen, zou ik zeggen. Wat heeft dit gedoe met 'trans-cultuur' te maken?
pi_210510884
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand:

Niemand:

Echt helemaal niemand:

NeeOfTochJa: Straks wéér die kogel van links
Was slechts een reactie op de tweet gepost door Ali. Het triggered je nog al.
pi_210510911
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, ik snap het niet. Probeer het eens uit te leggen, zou ik zeggen. Wat heeft dit gedoe met 'trans-cultuur' te maken?
Het is beide toch een vorm van gender identiteit? Een dragqueen is dat alleen incidenteel en draagt dat uit door kleding, make-up, etc etc. En een transgender voelt zich gewoon consistent verbonden met het andere geslacht. Dus niet heel vreemd om daar tijdens pride aandacht aan te besteden
pi_210510915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alsof die kinderen het wat boeit :D Dit soort dingen zijn bedoeld voor ouders die lekker progressief willen doen op z'n Amerikaans. Meer zit er niet achter, het is allemaal puur show.
dragqueeens die hier lezen, gebeurd al decennia, je had het in pretparken etc. Juist he gedram er tegen is heel amerikaans.
pi_210510923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 13:50 schreef Fok-it het volgende:
Je zou tijdens je vrije weekend maar een voorleesuurtje willen verstoren. Dan kan je jezelf net zo goed weggooien
Je zou maar tijdens je vrije weekend al LARPend als het andere geslacht, kleine kinderen willen gaan voorlezen. Ik kan het mij wel voorstellen dat sommige mensen dat niet wenselijk vinden.
quote:

[..]

Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. Drag is meer dan welkom in gay clubs en degelijke plekken, maar laat kinderen gewoon met rust. Tot een jaar of vijf a tien geleden was dit ook de norm.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210510925
quote:

Nou, kinderen doen het altijd goed in een anti LGBTwhatever geluid.

Want dan kan men de dekmantel gebruiken dat ze de tere kindertjes aan het beschermen zijn.

Er zijn ook voorstellingen voor bejaarden, zoals in deze video.
Maar daar hoor je verder niets over.

pi_210510942
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is beide toch een vorm van gender identiteit?
Wat is dat? Die kinderen weten het niet en gaan het ook niet leren van een man in een jurk, trouwens.
pi_210510950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dragqueeens die hier lezen, gebeurd al decennia, je had het in pretparken etc. Juist he gedram er tegen is heel amerikaans.
Geef eens een voorbeeld.
pi_210510965
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je zou maar tijdens je vrije weekend al LARPend als het andere geslacht, kleine kinderen willen gaan voorlezen. Ik kan het mij wel voorstellen dat sommige mensen dat niet wenselijk vinden.
[..]
Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. Drag is meer dan welkom in gay clubs en degelijke plekken, maar laat kinderen gewoon met rust. Tot een jaar of vijf a tien geleden was dit ook de norm.
dit was niet de norm, want drag queens, waren in hellendoorn etc.

ze waren in films (mrs doubtfire), ze kwamen op tv:

Kelly van der Veer (Big Brother), Nederlands mediapersoonlijkheid. Won in 1997 het televisieprogramma De Travestieshow.

Pas later bleek dat ze een man was in BB. Niemand die er om maalde.

Het gezeik is van de afghelopen 5 jaar. Gevoedt door russische trollen en amerikaanse conservatieven
pi_210510973
quote:

[..]
[..]
Uitgaande dat dat zo is, wat precies is daar in dit geval negatief aan.
pi_210510982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld.
In hellendoorn, liepen ze rond. Je had de travistiet show vroeger etc. Nederland had nooit moeite met travestie, er waren zelfs heteromannen, die dit als hobby hadden.

Wel had het toen weinig met de genderiteit te maken, maar meer met zelf expressie.
pi_210510990
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Was slechts een reactie op de tweet gepost door Ali. Het triggered je nog al.
Ja, verwachten dat er een moord zal plaatsvinden vind ik nogal wat.
pi_210510992
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitgaande dat dat zo is, wat precies is daar in dit geval negatief aan.
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort rare onzin is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210511018
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort idiote troep is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
Hoezo raakt een kind in de war van een man die als artiest verkleed is als een vrouw?
En wat heeft dat überhaupt te maken met het menselijk geslacht?

Draaf je niet een heel klein beetje, lees: gigantisch, door?
pi_210511031
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou je kinderen bewust gaan verwarren over de realiteit van het menselijk geslacht? Dat is binair, kun je zelf niet kiezen en dit soort rare onzin is alleen maar bedoelt om gender non-conform gedrag onder kinderen aan te wakkeren.
Na Robin Williams als vrouw verkleed zagen we inderdaad ook een enorme explosie van kinderen die zich niet meer raad wisten met zichzelf
pi_210511087
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo raakt een kind in de war van een man die als artiest verkleed is als een vrouw?
En wat heeft dat überhaupt te maken met het menselijk geslacht?

Draaf je niet een heel klein beetje, lees: gigantisch, door?
Zoals ik duidelijk aangeef, het idee achter dit soort dingen is om gender non-conform gedrag onder kinderen te normaliseren. Je kunt dit zelf gewoon opzoeken hoor. Bijvoorbeeld:
quote:
It’s just what it sounds like! Storytellers using the art of drag to read books to kids in libraries, schools, and bookstores.

DSH captures the imagination and play of the gender fluidity of childhood and gives kids glamorous, positive, and unabashedly queer role models.

Bron
quote:
Het idee achter de voorleesmiddagen, dat overigens ook uit Amerika is overgewaaid, is dat jonge kinderen spelenderwijs leren over diversiteit en genderidentiteit.

Bron
Er zit dus gewoon een ideologisch en activistisch idee achter.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Na Robin Williams als vrouw verkleed zagen we inderdaad ook een enorme explosie van kinderen die zich niet meer raad wisten met zichzelf
Dat was dus niet vanuit dezelfde ideologische motieven.
pi_210511387
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals ik duidelijk aangeef, het idee achter dit soort dingen is om gender non-conform gedrag onder kinderen te normaliseren. Je kunt dit zelf gewoon opzoeken hoor. Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Er zit dus gewoon een ideologisch en activistisch idee achter.
[..]
Dat was dus niet vanuit dezelfde ideologische motieven.
Als ze nu Nijntje aan het voorlezen waren dan zou ik het een stuk beter kunnen verteren. Maar nee hoor, het is de genderwaanzin, die op een speelde manier gebracht wordt als iets leuks en gezelligs
pi_210511570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 16:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Want na dit evenement gaan er nooit geen voorleesdagen meer georganiseerd worden voor travestieten aan kleuters?
Dat is serieus wat jij uit mijn reactie haalt?
pi_210511606
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom zijn we alleen male to female trans die de behoefte voelen om aan kinderen voor te lezen ?

Female to male zie je namelijk nooit
pi_210511660
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In hellendoorn, liepen ze rond. Je had de travistiet show vroeger etc. Nederland had nooit moeite met travestie, er waren zelfs heteromannen, die dit als hobby hadden.

Wel had het toen weinig met de genderiteit te maken, maar meer met zelf expressie.
Dat laatste is wel het grote verschil he. Dat maakt dit echt anders.

Als iemand nou eens echt kon uitleggen wat dat 'genderidentiteit' betekent kwamen we misschien nog ergens.
pi_210511877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Yup, en wat te denken van Van Kooten en De Bie.

zaterdag 2 september 2023 @ 19:41:58 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210511911
quote:

[..]
...
[..]
Het idee is dus activistisch van aard, namelijk het gedachtegoed van jonge kinderen beïnvloeden. Reden te meer om dit soort onzin gewoon eens te verbieden. ...
Is goed, na de zondagsschool, koranscholen en onderwijs op religieuze leest ^O^
pi_210511913
Niks tegen Drag Queens, zij weten iig dat wat ze doen een verkleedpartijtje is.
Purr.
pi_210511945
quote:

[..]

Want dat is inherent niet het geval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210512102
Ah weer de boze vooral kinderloze meute die wel even denkt te kunnen beslissen waar wij als ouders ons kind heen brengen.

Dat voorlees uurtje is ook niet mijn ding, maar boeien dat andere ouders het wel leuk enzo vinden.

De wappies roepen dat NL een dictatuur is, terwijl ze zelf denken te mogen beslissen wat anderen moet denken en doen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210512185
quote:

[..]
En als mensen dat niet wenselijk vinden moeten zij hun kinderen daar vooral van weghouden.

Zolang er niet strafbaars gebeurt, moeten ouders, kinderen en travo's helemaal zelf weten of ze naar zo'n voorleesuurtje gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210512664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Want dat is inherent niet het geval?
Geen idee. Maakt het uit? Op scholen worden ook politieagenten uitgenodigd? Weten kinderen inherent niet al het verschil tussen wat mag en wat niet? Op middelbare school worden ook condooms uitgedeeld. Weten scholieren niet inherent al dat je zonder een condoom zwanger kan raken? Dat is toch totaal niet relevant waarom ze er zijn
pi_210512694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geen idee. Maakt het uit? Op scholen worden ook politieagenten uitgenodigd? Weten kinderen inherent niet al het verschil tussen wat mag en wat niet? Op middelbare school worden ook condooms uitgedeeld. Weten scholieren niet inherent al dat je zonder een condoom zwanger kan raken? Dat is toch totaal niet relevant waarom ze er zijn
Je hebt het over een 'gezond beeld', niet of ze iets al weten, dat is precies het punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 2 september 2023 @ 21:55:11 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210513565
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
pi_210513653
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Ah dragqueens moeten uiteraard uit het openbare leven worden weggebannen van onze fatsoensridders van de FvD/Roze Leeuw.
Waar zie jij dat mensen opperen voor het wegbannen van drag queens uit het openbare leven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')