Tegelijk zitten er ook nog ranzigere jihadi-haatbaarden tussen, dus juichen hoeven we voor dat volk niet te doen. Ik begroet alleen alle tegenslag voor die terrorist in het Kremlin.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tahrir al Sham heet de groep tegenwoordig. Hebben een jaar of 8 geleden de banden verbroken met Al Qaida. Tegenwoordig zijn ze een soort Taliban. In de praktijk niet veel beter, maar wel makkelijker om internationale steun te verkrijgen.
Er doen ook wat rebellengroepen mee die een stuk minder debiel zijn, maar die gaan het afleggen tegen TaS.
Waarom zou SAA überhaupt mandpads hebben?quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
SAA is blijkbaar gevlucht
Drones van Turkijequote:Op vrijdag 29 november 2024 15:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Waarom zou SAA überhaupt mandpads hebben?
Ik hoop dat de SDF een deal kan sluiten met de Idlib groeperingenquote:Op vrijdag 29 november 2024 15:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ben benieuwd of Turkije eigenlijk nog in actie gaat komen. Je zou denken dat ze nu toe zouden slaan en vanuit het noorden richting Manbij en Tall Rifat zouden trekken.
quote:The Syrian regime finds itself in a precarious position, suffering heavy losses among its troops and allied militias. Iranian-backed militias, a critical pillar of support for Assad, have faced significant setbacks, including the death of a senior Iranian advisor and members of Hezbollah. These developments underscore Iran’s continued direct military involvement in Syria, despite mounting losses that reflect the depth of its entanglement in the conflict.
https://www.iranintl.com/en/202411294338
Yesquote:Op vrijdag 29 november 2024 14:17 schreef Ulx het volgende:
Voor wie zijn we eigenlijk?
Assad is anti-Israel en pro Hezbollah, Hamas en Iran en daarmee ook pro-Rusland. Maar daardoor is hij ook gelijk anti-Oekraine.
Dus welke genocide is belangrijker? Welke moet eerst worden gestopt?
Benieuwd hoe hij straks Damascus aantreft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:44 schreef egayalS het volgende:
Wat een shitshow. Is Assad nog steeds in Moskou? Toch wel opmerkelijk dat de Russen dit wel prima vinden?
[ x ]
Beetje vers van de pers allemaal, denk ik. Tegen de tijd dat je het in het 8-uur journaal hoort is het ancient history.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:38 schreef skysherrif het volgende:
waarom is dit amper in het nederlands nieuws
quote:
Je wil als oa NOS wel zeker weten dat wat je komt vertellen enigszins klopt. Het is geen 8 uur twitter uur natuurlijkquote:Op vrijdag 29 november 2024 15:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje vers van de pers allemaal, denk ik. Tegen de tijd dat je het in het 8-uur journaal hoort is het ancient history.
Das niet aannemelijk. De rebellen hebben slechts een hele korte periode een soort van een goede relatie gehad met het sdf (ypg) gehad het was eigenlijk bijna volledig vijandig, dus ik zie niet hoe dat nu wel tot een vruchtbare samenwerking zou kunnen leiden. De ypg heeft voornamelijk hun eigen dingetjes gedaan naar gelang de locatie. Ze werken met iedereen samen muv de rebellen en de Turken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik hoop dat de SDF een deal kan sluiten met de Idlib groeperingen
Zijn dat assadisten of rebellen?quote:
Uiteraard zullen bepaalde media de rebellen afschilderen als jihadis/Isis. Niet verrassend. De beste beschrijving deed iemand hierboven, dat ze tegenwoordig een soort taliban achtig iets zijn. Zeer zeker geen al Qaida en geen Isis. Maakt ze niet minder extreem uiteraard.quote:
Ze hebben ongetwijfeld een vinger in de pap, maar ze willen niet erin getrokken worden mits noodzakelijk. Zo zijn ze eigenlijk al jaren bezig. Wel met boots on the ground in Syrië maar niet tot in detail bezig met de dagelijkse zaken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:58 schreef polderturk het volgende:
Turkse MBZ heeft verklaard stabiliteit na te streven in Idlib en omgeving. Ze volgen de ontwikkelingen.
Ik heb het gevoel dat Turkije hier niet achter zit.
[ x ]
Sommigen zaten ook te juichen toen in 2003 Saddams standbeeld neer werd gehaald. Alsof die daad vrede zou brengen. Uiteindelijk moest de echte ellende nog beginnen, de burger oorlog, de sektarische shit, Iraanse proxy's, "al Qaida in Iraq" met als dieptepunt uiteraard opkomst en ondergang van isis.quote:
Zeker. Het zal daar nog wel even duren voor de vrede is weergekeerd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:47 schreef egayalS het volgende:
[..]
Sommigen zaten ook te juichen toen in 2003 Saddams standbeeld neer werd gehaald. Alsof die daad vrede zou brengen. Uiteindelijk moest de echte ellende nog beginnen, de burger oorlog, de sektarische shit, Iraanse proxy's, "al Qaida in Iraq" met als dieptepunt uiteraard opkomst en ondergang van isis.
Lol in Aleppo geloof ik het wel maar wat denk je als deze gasten richting Latakia gaan trekkenquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:59 schreef egayalS het volgende:
Dat mag ik hopen. Toen met dat grote jaish Fatah offensief in 2015(?) zaten ze kerken te slopen. Alavieten af te knallen.
[ x ]
CIA met wapens gekocht door Saudis, voorraaden van Syrië zelf. Rusland, Turkije en Iran die weer eigen milities bewapenen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef AFA2022 het volgende:
Wie bewapend deze rebellen eigenlijk? Ik bedoel doet me denken aan eerdere rebellengroepen die Amerika bewapend heeft en zodra de klus geklaard is worden ze natuurlijk als vijand bestempeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |