abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215716492
In Saraqib zijn ze de bevrijding aan het vieren. De bevolking heeft echt een hekel aan Assad.

twitter
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:26:04 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215716518
Aleppo speedrun achievement unlocked.
Everything faded into mist. The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became truth.
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:33:03 #228
38496 Perrin
pi_215716548
twitter
Everything faded into mist. The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became truth.
pi_215716568
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik hoop dat de SDF een deal kan sluiten met de Idlib groeperingen
Das niet aannemelijk. De rebellen hebben slechts een hele korte periode een soort van een goede relatie gehad met het sdf (ypg) gehad het was eigenlijk bijna volledig vijandig, dus ik zie niet hoe dat nu wel tot een vruchtbare samenwerking zou kunnen leiden. De ypg heeft voornamelijk hun eigen dingetjes gedaan naar gelang de locatie. Ze werken met iedereen samen muv de rebellen en de Turken.
Idealiter wordt dit conflict aan de onderhandelingstafel beslecht, maar helaas is het nooit zover gekomen. Waardoor de dreiging van escalatie altijd wel op de loer was. En nu de verhoudingen zo zijn veranderd sinds Rusland op avontuur ging in Oekraïne en Hezbollah/Iran zware klappen kregen van Israel zagen de rebellen een gat in de assadistische linies, wat ze nu dus kennelijk uitbuiten. De natuur houdt niet van een (machts)vacuüm...

Moeten we juichen? Nou dat weet ik niet. Als dit leidt tot een echte een einde van het conflict dan is het goed dat dit nu gebeurt, maar dat weten we dus niet. Misschien leidt het tot nog meer ellende en dan is het spijtig dat dit nu gebeurt.

Kan me herinneren dat de rebellen in 2012(?) delen van Aleppo stad in handen kregen en er werd gespeculeerd dat Assad mogelijk op vallen stond en later werd er gespeculeerd dat Assad op omvallen stond omdat hij een rode lijn van Obama had overschreden. Maar daar is uiteindelijk niks van terechtgekomen. Het assadistische regime is als een monster van Frankenstein dat op de een of andere manier nog steeds in leven blijft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215716596
twitter
Incelfrikandel
pi_215716629
quote:
Zijn dat assadisten of rebellen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215716645
https://www.theguardian.c(...)EmREZPxftn85IkN7jLqA

Dit is een 11 jaar oude artikel die ik laatst op mijn tijdlijn zag. Idioot om terug te lezen. Ook toen zat men te speculeren over assads val en wat de toekomst zou brengen. Wat dat betreft is er nauwelijks iets veranderd.

'Syria is not a revolution any more – this is civil war'

Rivalry between rebels and Islamists has replaced the uprising’s lofty ideals, leaving veteran commanders despairing
....
“I need Bashar [al-Assad] to last for two more years,” said the businessman. “It would be a disaster if the regime fell now: we would split into mini-states that would fight among each other. We’ll be massacring each other – tribes, Islamists and battalions.

“Maybe if the regime lasts for a few more years we can agree on the shape of the new Syria. At least then we might end up with three states rather than 10,” he said. Meanwhile, the killings and massacres will continue, until sectarian cleansing has been carried out in all of Syria’s cities and regions, he added. “There will be either Alawites or Sunnis. Either them or us. Maybe in 10 years we will all be bored with fighting and learn how to coexist.” He paused, then added: “In 10 years maybe, not now.”
-Rabia Al-Basri
pi_215716676
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215716684
Turkse MBZ heeft verklaard stabiliteit na te streven in Idlib en omgeving. Ze volgen de ontwikkelingen.

Ik heb het gevoel dat Turkije hier niet achter zit.

twitter
pi_215716694
Piepers van het Syrisch leger zouden ontploffen.

https://x.com/journaIite/(...)Xa59Zr_b8pfOOzQ&s=19
pi_215716697
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:00:45 #237
38496 Perrin
pi_215716698
Stukje Nasheed.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215716715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:58 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Uiteraard zullen bepaalde media de rebellen afschilderen als jihadis/Isis. Niet verrassend. De beste beschrijving deed iemand hierboven, dat ze tegenwoordig een soort taliban achtig iets zijn. Zeer zeker geen al Qaida en geen Isis. Maakt ze niet minder extreem uiteraard.
-Rabia Al-Basri
pi_215716724
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:58 schreef polderturk het volgende:
Turkse MBZ heeft verklaard stabiliteit na te streven in Idlib en omgeving. Ze volgen de ontwikkelingen.

Ik heb het gevoel dat Turkije hier niet achter zit.

[ x ]
Ze hebben ongetwijfeld een vinger in de pap, maar ze willen niet erin getrokken worden mits noodzakelijk. Zo zijn ze eigenlijk al jaren bezig. Wel met boots on the ground in Syrië maar niet tot in detail bezig met de dagelijkse zaken.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:32:16 #240
38496 Perrin
pi_215716881
twitter
pi_215716936
Dit zal deels verklaren waarom het front instort.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215716987
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:32 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Sommigen zaten ook te juichen toen in 2003 Saddams standbeeld neer werd gehaald. Alsof die daad vrede zou brengen. Uiteindelijk moest de echte ellende nog beginnen, de burger oorlog, de sektarische shit, Iraanse proxy's, "al Qaida in Iraq" met als dieptepunt uiteraard opkomst en ondergang van isis.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:49:59 #243
38496 Perrin
pi_215717004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:47 schreef egayalS het volgende:

[..]
Sommigen zaten ook te juichen toen in 2003 Saddams standbeeld neer werd gehaald. Alsof die daad vrede zou brengen. Uiteindelijk moest de echte ellende nog beginnen, de burger oorlog, de sektarische shit, Iraanse proxy's, "al Qaida in Iraq" met als dieptepunt uiteraard opkomst en ondergang van isis.
Zeker. Het zal daar nog wel even duren voor de vrede is weergekeerd.
pi_215717070
Dat mag ik hopen. Toen met dat grote jaish Fatah offensief in 2015(?) zaten ze kerken te slopen. Alavieten af te knallen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215717077
twitter

pi_215717084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:59 schreef egayalS het volgende:
Dat mag ik hopen. Toen met dat grote jaish Fatah offensief in 2015(?) zaten ze kerken te slopen. Alavieten af te knallen.

[ x ]
Lol in Aleppo geloof ik het wel maar wat denk je als deze gasten richting Latakia gaan trekken :')

1 groot bloedbad
pi_215717114
Wie bewapend deze rebellen eigenlijk? Ik bedoel doet me denken aan eerdere rebellengroepen die Amerika bewapend heeft en zodra de klus geklaard is worden ze natuurlijk als vijand bestempeld.
pi_215717135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef AFA2022 het volgende:
Wie bewapend deze rebellen eigenlijk? Ik bedoel doet me denken aan eerdere rebellengroepen die Amerika bewapend heeft en zodra de klus geklaard is worden ze natuurlijk als vijand bestempeld.
CIA met wapens gekocht door Saudis, voorraaden van Syrië zelf. Rusland, Turkije en Iran die weer eigen milities bewapenen.

Maar dat was jaren geleden, tegenwoordig is er genoeg zooi in omloop dat ze continu elkaars spul innemen.
pi_215717248
twitter
pi_215717344
twitter

twitter

HTS leider is woke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')