abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2023 @ 10:20:39 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_210472927
Want ik kon geen plaatje over hormonen vinden :D

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210473050
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het fijne van een groter kind dat ik daar geen rekening mee hoef te houden. Voorheen was het lastig omdat ik dan een dag wel wilde sporten, maar thuis moest zijn bij kind en de andere dag eigenlijk geen zin had.

Ik ga nu drie keer per week en wil dat opschroeven naar vier keer, en dan een split schema. Mijn powerwalk-juffie is van plan een crossfit box te starten over niet al te lange tijd, en dan ga ik daar heen. NU gewoon nog een kleine sportschool, zonder groepslessen en andere extra's, maar gewoon een zaal met cardioapparatuur en een zaal voor krachttraining.
Dat lijkt me zeker fijn! Ik ga nu altijd op maandagavond, woensdagavond, vrijdagochtend (mijn vrije ochtend, ik werk vier dagen) en op zondagochtend. Die vrijdagochtend moet ik helaas soms laten schieten omdat de kinderen dan vrij zijn bijvoorbeeld.

En leuk dat je de overstap naar Crossfit gaat maken! Voor mij is het echt de perfecte sport.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_210473105
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik snap je helemaal. Ik heb onlangs een gesprek gehad met iemand van Care for Woman omdat ik sinds de novasure dus geen last meer heb van mijn menstruatie, maar dus wel van mijn hormonen (als in: die werden waarschijnlijk al die tijd onderdrukt door de verschrikkelijke angst gigantisch door te lekken, noem maar op). Enige wat ze eigenlijk wilde doen was supplementen (vitamines) voorschrijven, terwijl ik vooral wilde leren/weten waar sommige dingen vandaan komen zodat ik er mee om kan leren gaan en weet waar het vandaan komt.

Ben erg benieuwd naar hoe je het gaat vinden en blijf graag op de hoogte :@
Ja, dat is echt erg lastig. Ik hou je graag op de hoogte, uiteraard.

Langzaam maar zeker is er wel een shift in hoe men over overgangsklachten denkt en dat het niet alleen maar een kwestie hoeft te zijn van "hoort erbij, schouders eronder, niet zeiken". Er zijn ook veel meer overgangsklachten dan bij het grote publiek bekend. Van veel dingen wordt gedacht dat het bij het ouder worden hoort, maar dat is zeker niet per se het geval. En gebruik van oestrogenen (en aanvullend progesteron) kan daarbij echt veel verschil maken.

Er komt ook een nieuw groot onderzoek aan, ook in het AMC ben ik bang, naar de overgang, want er is onlangs een grote subsidie gegaan naar dezelfde endocrinoloog die dit korte onderzoek doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210473131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:31 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Dat lijkt me zeker fijn! Ik ga nu altijd op maandagavond, woensdagavond, vrijdagochtend (mijn vrije ochtend, ik werk vier dagen) en op zondagochtend. Die vrijdagochtend moet ik helaas soms laten schieten omdat de kinderen dan vrij zijn bijvoorbeeld.

En leuk dat je de overstap naar Crossfit gaat maken! Voor mij is het echt de perfecte sport.
Het andere voordeel vind ik nu het thuiswerken. Ik ga nu op dinsdag- en donderdagochtend en beide weekendochtenden. Ik sport gewoon echt veel fijner in de ochtend. Ik kan die doordeweekse ochtenden prima tussen mijn werkzaamheden plannen. Dus ik begin rond een uur of 8 te werken, ga rond 10.30 even een dik uur sporten, lunch als ik thuiskom en werk dan 's middags verder. Ideaal!

Ik heb al eens crossfit gedaan toen ik nog in Amsterdam woonde, maar dat was dus met een te jong kind dat niet alleen thuis kon blijven en een man die vaak in het buitenland aan het werk was. Dus moest ik te vaak afhaken. Nu is kind groot en man vrijwel niet meer naar het buitenland :D
pi_210474637
En ik krijg net een telefoontje dat ik mee kan doen. Ik start over een paar weken. De eerste afspraak is dan ook met een gtt, helaas, maar goed.
pi_210474895
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:20 schreef miss_sly het volgende:
En ik krijg net een telefoontje dat ik mee kan doen. Ik start over een paar weken. De eerste afspraak is dan ook met een gtt, helaas, maar goed.
Wat fijn dat je mee kan doen!

Maar gtt als in de test die je ook krijgt bij een zwangerschap? :X succes (hopelijk is de ervaring minder erg dan wanneer je zwanger bent)
pi_210474967
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:43 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wat fijn dat je mee kan doen!

Maar gtt als in de test die je ook krijgt bij een zwangerschap? :X succes (hopelijk is de ervaring minder erg dan wanneer je zwanger bent)
Ja, die. Ik zie er ook niet echt naar uit, maar het hoort er helaas bij. Het onderzoek gaat immers ook over de invloed van die hormonen op de bloedsuikers.

Ik was ook wel erg blij te horen dat zowel de nuchtere glucose als de Hb1ac (geloof ik) helemaal in orde waren. Ik ben volgens mijn vorige huisarts al een tijdje (sinds de zwangerschap) pre-diabetes 2 (volgens hem niet de vraag of, maar wanneer ik het krijg), en sindsdien ben ik hard bezig om zo lang mogelijk uit te stellen dat ik het ook daadwerkelijk krijg, dus dit was ook weer een mooie opsteker.
pi_210477604
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, die. Ik zie er ook niet echt naar uit, maar het hoort er helaas bij. Het onderzoek gaat immers ook over de invloed van die hormonen op de bloedsuikers.

Ik was ook wel erg blij te horen dat zowel de nuchtere glucose als de Hb1ac (geloof ik) helemaal in orde waren. Ik ben volgens mijn vorige huisarts al een tijdje (sinds de zwangerschap) pre-diabetes 2 (volgens hem niet de vraag of, maar wanneer ik het krijg), en sindsdien ben ik hard bezig om zo lang mogelijk uit te stellen dat ik het ook daadwerkelijk krijg, dus dit was ook weer een mooie opsteker.
Fijn dat de waardes tot nu toe helemaal in orde waren! Toen ik zwangerschapdiabetes had hebben ze me inderdaad ook medegedeeld dat het niet meer was óf ik het krijg maar wanneer. Dus hier ook m’n best aan het doen dit zo lang mogelijk uit te stellen.
pi_210477918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Fijn dat de waardes tot nu toe helemaal in orde waren! Toen ik zwangerschapdiabetes had hebben ze me inderdaad ook medegedeeld dat het niet meer was óf ik het krijg maar wanneer. Dus hier ook m’n best aan het doen dit zo lang mogelijk uit te stellen.
Was bij mij ook na de zwangerschapsdiabetes inderdaad dat me dat werd medegedeeld.

Eigenlijk moet ik ieder jaar laten prikken, maar ik vergeet dat toch ook vaak. Dit was een lekker uitgebreid onderzoek en gelukkig een goede uitslag. Omdat dit onderzoek dus ook kijkt naar de invloed van deze hormonen op de bloedsuiker, vond ik het dubbel fijn om mee te kunnen doen. Zou fijn zijn als diabetes 2 op die manier ook langer uitgesteld en beter onder controle gehouden kan worden.
pi_210478876
Over elk jaar prikken hebben ze me nooit iets gezegd, heb ik dan ook nooit laten doen. Al is het volgens mij nog wel eens een keer meegenomen als ik bloed moest prikken.

Maar zo lang ik me goed voel geloof ik het wel moet ik zeggen ;) (beetje kop in het zand steken misschien)

Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou ideaal is dat het onderzoek beiden aspecten aanvliegt en hopelijk op beide punten ook positief effect voor je!
pi_210479852
Hardloopschoenen besteld nav deze sc. Laat de winter maar komen. :s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 21:42:57 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210480780
Confronterende TT. Ik doe niet aan sporten, maar wel aan wandelen. Ik probeer elke dag zo'n 1 a 2 uur te wandelen. En dat dan puur zodat ik niet verder aankom en dat is al lastig genoeg helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210480921
Het was droog, dus ik heb een heerlijke powerwalk gedaan *O*
pi_210480932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 21:42 schreef livelink het volgende:
Confronterende TT. Ik doe niet aan sporten, maar wel aan wandelen. Ik probeer elke dag zo'n 1 a 2 uur te wandelen. En dat dan puur zodat ik niet verder aankom en dat is al lastig genoeg helaas.
1-2 uur per dag wandelen is super verdienstelijk hoor! O+
  woensdag 30 augustus 2023 @ 21:59:10 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210481049
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 21:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
1-2 uur per dag wandelen is super verdienstelijk hoor! O+
Ja, dat wel. Een hoepel kopen wil ik ook nog wel proberen. Dan wandel ik wel naar zo'n hoepelwinkel. Een sportschool lijkt me echt heel verschrikkelijk
#vooroordeel
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210484636
Mijn hersens sporten zich het lazarus maar mn lichaam wil niet mee :')

Volgende week afspraak bij de orthopeed. Heupprothese voelt raar. Nou heeft dat ding zelf geen gevoel :') maar het voelt niet goed.

Bloeddruk wel goed, zonder extra medicijnen. Voelde me na de laatste ook meh dus gestopt. Was de assistente niet blij mee dus moet vandaag langskomen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210484938
Voor de kinderen gingen mijn lief en ik samen naar de sportschool. Na afloop even de sauna in. Dat was altijd heel gezellig. Maar in mijn uppie vond ik er niks aan, dus dat abonnement heb ik al snel opgezegd.

Met tussenpozen heb ik aan hardlopen en zwemmen gedaan. Hardlopen wil niet meer zo door blessures, zwemmen vind ik eigenlijk net iets teveel gedoe. Nu doe ik wel aan yoga, met een gezellige juf en relatief klein clubje. Maar dat is niet zo intensief.

Het is alleen echt moeilijk in te passen in ons leven. Kind 1 sport 4x per week, waarvan 3x van 17-20 uur. Blijven er 2 werkdagen over waarop we makkelijker iets kunnen regelen. Kind 2 gaat ook nog een sport kiezen. Nog even afwachten welke dagen dat worden...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:11:39 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_210485112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 21:42 schreef livelink het volgende:
Niet verder aankomen kun je voornamelijk reguleren met eetgedrag. Het wandelen is zeker mooi meegenomen en supergoed voor je gezondheid. 1-2 uur per dag is ontzettend veel hoor, dat halen de meesten niet.
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:21:48 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_210485207
ik vind het inplannen van beweging overigens ook echt het lastigst hoor. Alle clubjes en teamverbandjes vallen daarom eigenlijk al af, da's te rigide. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de kinderen. Mijn dochter wil handballen, en ook op scouting blijven. De handbalclub die op zaterdag traint valt daardoor af en verder trainen ALLE handbalverenigingen op dinsdagavond en donderdagavond om 18:00. Zeg me maar hoe ik dat moet regelen met werk hoor, ik weet het niet. _O-
Zal blij zijn als ze groot genoeg is om zelf te fietsen.

Hardlopen heb ik een tijdje gedaan maar ben nu te ongetraind :') en te dik :') dus eerst het gewicht weer wat naar beneden en hopelijk ook genezen van m'n hielspoor en dan hopelijk in 2024 weer een keer de 10k lopen op de marathon :)
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:23:45 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210485222
Ik zit ook bij een powerwalkclubje maar ik vind 'gewoon' wandelen een stuk aangenamer hoor. Maar 't voelt wel wat echter als sporten. Daarnaast probeer ik 2x per week zo'n Milon-cirkel circuitje te doen. Duurt maar 35 minuten, dat maakt het wel laagdrempelig voor mij. Alleen zijn de openingstijden daar nogal beperkt, waardoor ik toch niet altijd aan die 2x per week kom.

Iets heel anders: misschien een aardige tip voor hier: ik zag van de week het eerste deel van een documentaireserie over adoptie. 'De afhaalchinees'. Goed en indrukwekkend.
in de haak.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 11:24:42 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210485226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
ik vind het inplannen van beweging overigens ook echt het lastigst hoor. Alle clubjes en teamverbandjes vallen daarom eigenlijk al af, da's te rigide. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de kinderen. Mijn dochter wil handballen, en ook op scouting blijven. De handbalclub die op zaterdag traint valt daardoor af en verder trainen ALLE handbalverenigingen op dinsdagavond en donderdagavond om 18:00. Zeg me maar hoe ik dat moet regelen met werk hoor, ik weet het niet. _O-
Zal blij zijn als ze groot genoeg is om zelf te fietsen.

Hardlopen heb ik een tijdje gedaan maar ben nu te ongetraind :') en te dik :') dus eerst het gewicht weer wat naar beneden en hopelijk ook genezen van m'n hielspoor en dan hopelijk in 2024 weer een keer de 10k lopen op de marathon :)
ik heb ook (beginnende) hielspoorklachten. Heel akelig he. Er zijn wel oefeningen die 't herstel kunnen bevorderen, maar dat weet je vast al.
in de haak.
pi_210485260
Nou, ik mag naar de longarts. Ik zit al aan de maximale medicatie die de huisarts of longverpleegkundige voor mag schrijven.
Ik hoop zo dat er nou eens een duidelijke diagnose komt. Bluh!

En qua sporten, dat is wel echt ideaal met thuiswerken. Op maandag ga ik tussendoor om 10 uur met een PT en op vrijdag ga ik al om 8 uur zelf sporten. Woensdag probeer ik ook te gaan, maar dat lukt niet altijd.
pi_210485507
Sporten tijdens thuiswerken, zetten jullie dat gewoon in jullie agenda? Ik durf zoiets niet. Ik heb ook het idee dat dat niet geapprecieerd zou worden bij ons.
pi_210485563
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef Bottoms_up het volgende:
Sporten tijdens thuiswerken, zetten jullie dat gewoon in jullie agenda? Ik durf zoiets niet. Ik heb ook het idee dat dat niet geapprecieerd zou worden bij ons.
Ik blok die tijd inderdaad. Maar goed, mijn werk is behoorlijk flexibel en ik schrijf geen uren ofzo.
pi_210485652
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ik blok die tijd inderdaad. Maar goed, mijn werk is behoorlijk flexibel en ik schrijf geen uren ofzo.
Ze zijn bij ons ook flexibel voor alle soorten afspraken of eerder doorgaan. Maar ik denk niet dat ze het leuk zouden vinden als ik wekelijks meer dan een uur tijdens werktijd onbereikbaar ben omdat ik in de sportschool zit en dan iemand anders ff niet verder kan.
pi_210485708
Ik ben geen thuiswerker, maar lunchpauze heb je sowieso, toch? Dan is het een kleine moeite om een workoutvideo van 20 minuten of zo te doen, lijkt mij? Zit je na een week toch al aan 100 actieve minuten. ^O^ .

Ik mocht een paar weken geleden een poosje niet sporten omdat ik een hechting op mijn schedel had, dus toen ben ik naar aanleiding van een tip van @Troel in de CUL SC (ja, lurker meldt zich) de video's van Leslie Sansone gaan doen. Briljant. _O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_210485823
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ze zijn bij ons ook flexibel voor alle soorten afspraken of eerder doorgaan. Maar ik denk niet dat ze het leuk zouden vinden als ik wekelijks meer dan een uur tijdens werktijd onbereikbaar ben omdat ik in de sportschool zit en dan iemand anders ff niet verder kan.
Het is voor iedereen natuurlijk anders. Ik ben blij dat ik de luxe wel heb.
pi_210485835
Lunchpauze is uiteraard gewoon eigen in te vullen tijd. Maar er is een groot verschil tussen 20 minuten tijdens de lunch en meer dan een uur midden in een standaard werkdag. Het is heel fijn als zoiets kan met je werkzaamheden. Maar ik heb al moeite genoeg om mijn 32 uur werken in een week in te plannen.
pi_210485991
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:20 schreef exode het volgende:

[..]
Het is voor iedereen natuurlijk anders. Ik ben blij dat ik de luxe wel heb.
Ik denk niet dat ik zou willen ruilen. Moest jij niet bereikbaar zijn tijdens vakanties? Zo heeft iedereen wel wat :).
En ach, als beide kinderen naar school gaan heb ik ineens een dag in de week vrije tijd. Nog maar 2.5 jaar wachten :P
pi_210486046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
Mijne moest een jaar op di en do om 1715 op het sportveld staan. Wat was ik blij toen dat stopte :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:59:52 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_210486091
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijne moest een jaar op di en do om 1715 op het sportveld staan. Wat was ik blij toen dat stopte :'(
Maar... HOE dan?
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:01:42 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_210486111
Ik vind overdag sporten echt ruk overigens. Ga liever in de avond. Daarna lekker douchen en nog even vegeteren op de bank of gewoon loom en voldaan in bed kruipen O+

Probeer nu wel weer vaker een rondje te wandelen overdag, dat was een beetje in het slop geraakt.
disclaimer
pi_210486151
ik vind sporten sowieso ruk.
pi_210486623
Mijne traint een keer per week om 17 uur. Straks twee keer om 18 uur. Nou valken beide toevallig op dagen dat wij niet werken. En hiervoor ging het omdat mijn vrouw meestal om 7 uur begint met werken en dus altijd om 16 uur wel weer thuis is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:57:34 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210486628
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar... HOE dan?
Zo'n kind gaat niet in z'n eentje trainen, er valt altijd wel wat te regelen qua meerijden etc. En als ze wat ouder zijn, fietsen ze zelf.
KuikenGuppy
pi_210486718
U. heeft vandaag z’n eerste voetbaltraining. 17:50 aanwezig zijn. Vraag me nu al af hoe we dat gaan doen. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_210486808
Ik vind sowieso dat verenigingen soms ook iets meer na mogen denken over de ouders. Mijn zoon voetbalde afgelopen jaar op maandag en woendag om 17:30 uur. Dit jaar zou dat dinsdag en donderdag om 17:30 zijn. Blijkbaar doen ze het dus om en om. JO7, JO9 en JO11 op dinsdag en donderdag, en JO8 en JO10 op maandag en woensdag. Zodat je dus mooi elk jaar je werkrooster weer om mag gooien en mag hopen dat je de BSO dagen kunt ruilen... Doe dat dan gewoon per jaargang op 2 vaste dagen die meeschuiven naar het volgende jaar. Qua veldbezetting maakt dat geen verschil, praktisch voor de ouders juist wel.

Daar is dus overigens heel veel gezeik over gekomen (met name van andere teams) waardoor teams nu hun voorkeuren aan konden geven, dinsdag/donderdag of woensdag/vrijdag. Hier is het dus woensdag/vrijdag geworden, nog steeds niet heel fijn maar wel beter.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 15:38:40 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210487605
Hier ook een voetballertje, sinds dit seizoen elke maandag en woensdag om 17:00 uur. Binnenkort gaat hij weer een extra dagje naar de bso en laat die nou bij de voetbalclub zitten. Wordt dus de woensdag. Hij voetbalt daar altijd al de hele middag, kan ie gewoon door :)

En op maandag heb ik tijd. Ik ben nu zelf trainer op die dag. Vraag me niet hoe :D Maar het is leuk.

@FlyingFish, gaan ze elkaar tegenkomen binnenkort tijdens een wedstrijd misschien?

En praat me niet over kilo's. Voor het eerst een issue in mijn leven. Ik ben echt ca 15 kg aangekomen door de kankerzooi (sorry, mag ik zeggen, vind ik). Ik ben vorige week begonnen met sporten onder begeleiding van een fysio. Vandaag ging ik naar kantoor met fiets-trein-fiets en veel trappen. Ik ben kapotstuk nu.
pi_210487790
Mijn voetballer wil niet meer voetballen :'(
  donderdag 31 augustus 2023 @ 16:06:04 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210487869
Oh @Adrian4 jammer. Komt dat?

Onze is een meester qua techniek en conditie. Hij vindt alleen al dat machogedrag maar stom en spannend (geef hem eens ongelijk). Maar voorlopig wil hij.
pi_210487916
Maandag t/m donderdag om 17.30 en/of 18.00 hier en dan vaak 2 verschillende dingen. En zaterdagochtend. En 1x per maand op zondag een bijna dagvullende wedstrijd. Ik doe mijn best alles te faciliteren, maar toen dochter 3 laatst over voetbal begon heb ik nee gezegd. Het kan niet allemaal. Vooral omdat we taxi moeten zijn voor bijna alles.

Het scheelt wel dat ik geen omkijken meer heb aan voorbereiding of zo. Ze staan gewoon klaar. Doordeweeks eet iedereen hier wanneer het uitkomt in de schema's. Gelukkig zit ik zelden alleen aan tafel, maar gezellig zou ik het niet willen noemen.
Met een meidenkwartet
pi_210487964
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 16:06 schreef Quoi het volgende:
Oh @:Adrian4 jammer. Komt dat?

Onze is een meester qua techniek en conditie. Hij vindt alleen al dat machogedrag maar stom en spannend (geef hem eens ongelijk). Maar voorlopig wil hij.
Nou die van mij is meester in intimidatie en machogedrag. Maar ik vermoed dat ie een keer een deksel op z’n neus heeft gekregen vorig seizoen. Opeens wilde hij echt niet meer trainen en kregen wij hem er niet meer heen. Van de trainer moesten we vooral niet dwingen, maar ik heb hem van de zomer toch maar uitgeschreven helaas.
pi_210488180
Hier een hockeyer, training op woensdag om half 5. Gelukkig heeft vriend z'n vrije middag dan. Wellicht komt er nog een extra training op vrijdag op dezelfde tijd, maar dan ben ik vrij. Wedstrijden zijn op zaterdagochtend VROEG (8.30u start wedstrijd), en uit betekent soms echt een half uur rijden. Geregeld op zaterdag dus vroeger weg dan op schooldagen :'( .

De ander sport bij dezelfde vereniging waar vriend jeugdtrainer is, dus dat gaat in 1 moeite door. Naar scouting moeten we 'm wel brengen en vooral halen, want duurt tot 21.30u. Zwemtraining wisselen we af met vrienden wier dochter er ook zwemt.

Maar goed, hier dus ook geregeld taxibedrijf in het weekend. Nog een jaartje ofzo, dan kunnen ze iig alleen heen, en hoef ik alleen maar op te halen indien donker.
pi_210488928
Hier nog 2x uitslapen, zaterdag moeten we om 0630 opstaan :'( Honkbalwedstrijd een uur bij ons vandaan.
Daarna nog 5 zaterdagen en dan winterstop *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210489000
Ik heb echt met terugwerkende kracht extra respect voor mijn vader. Die bracht ons alle3 overal heen. Ik zat op voetbal en korfbal en had soms zelfs overlappende wedstrijden. Die man maar racen de hele tijd.

Juul zit momenteel op dansles (vrijdag om 15:30) en zwemles (zondag om 18:00) en ze wil op Scouting wat op zaterdag om 15:30 zou zijn.
B zit op reddingszwemmen bij de Reddingsbrigade, dat is zo om 18:30 en daar kan hij niet alleen heen. Maar prima, we fietsen samen en ik ga daar lezen, of gamen of ouwehoeren. Ik vermaak me wel. En dan op zaterdag Scouting om 13:00 daar gaat ie wel zelf heen en weer terug.
Kortom weinig klagen hier.

Lastiger is dingen inplannen zoals de kinderfysio, die heb ik nu op vrijdag 16:30 kunnen zetten waardoor ik op vrijdag niet naar kantoor kan. Maar anders is het op dinsdag om 08:30 en dinsdag is onze team kantoordag.
pi_210489084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 16:36 schreef mousemicky het volgende:
Hier een hockeyer, training op woensdag om half 5. Gelukkig heeft vriend z'n vrije middag dan. Wellicht komt er nog een extra training op vrijdag op dezelfde tijd, maar dan ben ik vrij. Wedstrijden zijn op zaterdagochtend VROEG (8.30u start wedstrijd), en uit betekent soms echt een half uur rijden. Geregeld op zaterdag dus vroeger weg dan op schooldagen :'( .

De ander sport bij dezelfde vereniging waar vriend jeugdtrainer is, dus dat gaat in 1 moeite door. Naar scouting moeten we 'm wel brengen en vooral halen, want duurt tot 21.30u. Zwemtraining wisselen we af met vrienden wier dochter er ook zwemt.

Maar goed, hier dus ook geregeld taxibedrijf in het weekend. Nog een jaartje ofzo, dan kunnen ze iig alleen heen, en hoef ik alleen maar op te halen indien donker.
Hoe ouder ze worden hoe later de wedstrijden hier. Oudste zit nu in de O14 en heeft volgende week om 15.50 een wedstrijd. Ze moet nu wel een stuk verder weg. Verste wedstrijd de komende periode is nu een uur rijden.
Ze traint 2 keer in de week 1.5 uur met dr team en dan nog een losse keeperstraining. Ze fietst zelf heen en weer. Tenzij de tas mee moet ivm drogen omdat t regende. Die krijgt ze niet op de fiets mee, dus dan met de auto.
*poef* nu is het weg
pi_210489115
Hebben jullie de kinderen ook restricties gegeven bij het kiezen van een sport? Zo mag B op een aantal sporten niet omdat die gewoon niet in ons schema passen.
We wonen dan wel in de Randstad maar in ons vergrijzende dorp zijn niet veel mogelijkheden qua sport. Behalve de standaard dingen zoals voetbal en hockey. Dus het is al snel dat we ze moeten brengen en halen.
pi_210489179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 18:02 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de kinderen ook restricties gegeven bij het kiezen van een sport? Zo mag B op een aantal sporten niet omdat die gewoon niet in ons schema passen.
We wonen dan wel in de Randstad maar in ons vergrijzende dorp zijn niet veel mogelijkheden qua sport. Behalve de standaard dingen zoals voetbal en hockey. Dus het is al snel dat we ze moeten brengen en halen.
Voetbal was een no-go. Puur vanwege mentaliteit.

Er viel veel af omdat mijn zoon om het weekend bij z'n vader is (en hij niet wil meewerken). Honkbal was eigenlijk het enige haalbare hier. (Nu ga ik alsnog mee in vader's weekenden, maar vooruit, het is van april t/m oktober.)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210489525
Hier mochten ze geen paardrijden (vind ik echt te duur) of vechtsporten. Gelukkig hadden ze er ook geen interesse in.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 18:43:29 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210489806
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 17:59 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]
Hoe ouder ze worden hoe later de wedstrijden hier. Oudste zit nu in de O14 en heeft volgende week om 15.50 een wedstrijd. Ze moet nu wel een stuk verder weg. Verste wedstrijd de komende periode is nu een uur rijden.
Ze traint 2 keer in de week 1.5 uur met dr team en dan nog een losse keeperstraining. Ze fietst zelf heen en weer. Tenzij de tas mee moet ivm drogen omdat t regende. Die krijgt ze niet op de fiets mee, dus dan met de auto.
Wat leuk, is jouw dochter ook keeper? Mijn oudste zoon is ook keeper, hij speelt in de O12, vorig jaar was hij daar al invaller en dit jaar vast.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')