Dat lijkt me zeker fijn! Ik ga nu altijd op maandagavond, woensdagavond, vrijdagochtend (mijn vrije ochtend, ik werk vier dagen) en op zondagochtend. Die vrijdagochtend moet ik helaas soms laten schieten omdat de kinderen dan vrij zijn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het fijne van een groter kind dat ik daar geen rekening mee hoef te houden. Voorheen was het lastig omdat ik dan een dag wel wilde sporten, maar thuis moest zijn bij kind en de andere dag eigenlijk geen zin had.
Ik ga nu drie keer per week en wil dat opschroeven naar vier keer, en dan een split schema. Mijn powerwalk-juffie is van plan een crossfit box te starten over niet al te lange tijd, en dan ga ik daar heen. NU gewoon nog een kleine sportschool, zonder groepslessen en andere extra's, maar gewoon een zaal met cardioapparatuur en een zaal voor krachttraining.
Ja, dat is echt erg lastig. Ik hou je graag op de hoogte, uiteraard.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal. Ik heb onlangs een gesprek gehad met iemand van Care for Woman omdat ik sinds de novasure dus geen last meer heb van mijn menstruatie, maar dus wel van mijn hormonen (als in: die werden waarschijnlijk al die tijd onderdrukt door de verschrikkelijke angst gigantisch door te lekken, noem maar op). Enige wat ze eigenlijk wilde doen was supplementen (vitamines) voorschrijven, terwijl ik vooral wilde leren/weten waar sommige dingen vandaan komen zodat ik er mee om kan leren gaan en weet waar het vandaan komt.
Ben erg benieuwd naar hoe je het gaat vinden en blijf graag op de hoogte
Het andere voordeel vind ik nu het thuiswerken. Ik ga nu op dinsdag- en donderdagochtend en beide weekendochtenden. Ik sport gewoon echt veel fijner in de ochtend. Ik kan die doordeweekse ochtenden prima tussen mijn werkzaamheden plannen. Dus ik begin rond een uur of 8 te werken, ga rond 10.30 even een dik uur sporten, lunch als ik thuiskom en werk dan 's middags verder. Ideaal!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker fijn! Ik ga nu altijd op maandagavond, woensdagavond, vrijdagochtend (mijn vrije ochtend, ik werk vier dagen) en op zondagochtend. Die vrijdagochtend moet ik helaas soms laten schieten omdat de kinderen dan vrij zijn bijvoorbeeld.
En leuk dat je de overstap naar Crossfit gaat maken! Voor mij is het echt de perfecte sport.
Wat fijn dat je mee kan doen!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:20 schreef miss_sly het volgende:
En ik krijg net een telefoontje dat ik mee kan doen. Ik start over een paar weken. De eerste afspraak is dan ook met een gtt, helaas, maar goed.
Ja, die. Ik zie er ook niet echt naar uit, maar het hoort er helaas bij. Het onderzoek gaat immers ook over de invloed van die hormonen op de bloedsuikers.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat fijn dat je mee kan doen!
Maar gtt als in de test die je ook krijgt bij een zwangerschap?succes (hopelijk is de ervaring minder erg dan wanneer je zwanger bent)
Fijn dat de waardes tot nu toe helemaal in orde waren! Toen ik zwangerschapdiabetes had hebben ze me inderdaad ook medegedeeld dat het niet meer was óf ik het krijg maar wanneer. Dus hier ook m’n best aan het doen dit zo lang mogelijk uit te stellen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die. Ik zie er ook niet echt naar uit, maar het hoort er helaas bij. Het onderzoek gaat immers ook over de invloed van die hormonen op de bloedsuikers.
Ik was ook wel erg blij te horen dat zowel de nuchtere glucose als de Hb1ac (geloof ik) helemaal in orde waren. Ik ben volgens mijn vorige huisarts al een tijdje (sinds de zwangerschap) pre-diabetes 2 (volgens hem niet de vraag of, maar wanneer ik het krijg), en sindsdien ben ik hard bezig om zo lang mogelijk uit te stellen dat ik het ook daadwerkelijk krijg, dus dit was ook weer een mooie opsteker.
Was bij mij ook na de zwangerschapsdiabetes inderdaad dat me dat werd medegedeeld.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Fijn dat de waardes tot nu toe helemaal in orde waren! Toen ik zwangerschapdiabetes had hebben ze me inderdaad ook medegedeeld dat het niet meer was óf ik het krijg maar wanneer. Dus hier ook m’n best aan het doen dit zo lang mogelijk uit te stellen.
1-2 uur per dag wandelen is super verdienstelijk hoor!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:42 schreef livelink het volgende:
Confronterende TT. Ik doe niet aan sporten, maar wel aan wandelen. Ik probeer elke dag zo'n 1 a 2 uur te wandelen. En dat dan puur zodat ik niet verder aankom en dat is al lastig genoeg helaas.
Ja, dat wel. Een hoepel kopen wil ik ook nog wel proberen. Dan wandel ik wel naar zo'n hoepelwinkel. Een sportschool lijkt me echt heel verschrikkelijkquote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
1-2 uur per dag wandelen is super verdienstelijk hoor!
Niet verder aankomen kun je voornamelijk reguleren met eetgedrag. Het wandelen is zeker mooi meegenomen en supergoed voor je gezondheid. 1-2 uur per dag is ontzettend veel hoor, dat halen de meesten niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:42 schreef livelink het volgende:
Confronterende TT. Ik doe niet aan sporten, maar wel aan wandelen. Ik probeer elke dag zo'n 1 a 2 uur te wandelen. En dat dan puur zodat ik niet verder aankom en dat is al lastig genoeg helaas.
ik heb ook (beginnende) hielspoorklachten. Heel akelig he. Er zijn wel oefeningen die 't herstel kunnen bevorderen, maar dat weet je vast al.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
ik vind het inplannen van beweging overigens ook echt het lastigst hoor. Alle clubjes en teamverbandjes vallen daarom eigenlijk al af, da's te rigide. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de kinderen. Mijn dochter wil handballen, en ook op scouting blijven. De handbalclub die op zaterdag traint valt daardoor af en verder trainen ALLE handbalverenigingen op dinsdagavond en donderdagavond om 18:00. Zeg me maar hoe ik dat moet regelen met werk hoor, ik weet het niet.![]()
Zal blij zijn als ze groot genoeg is om zelf te fietsen.
Hardlopen heb ik een tijdje gedaan maar ben nu te ongetrainden te dik
dus eerst het gewicht weer wat naar beneden en hopelijk ook genezen van m'n hielspoor en dan hopelijk in 2024 weer een keer de 10k lopen op de marathon
Ik blok die tijd inderdaad. Maar goed, mijn werk is behoorlijk flexibel en ik schrijf geen uren ofzo.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef Bottoms_up het volgende:
Sporten tijdens thuiswerken, zetten jullie dat gewoon in jullie agenda? Ik durf zoiets niet. Ik heb ook het idee dat dat niet geapprecieerd zou worden bij ons.
Ze zijn bij ons ook flexibel voor alle soorten afspraken of eerder doorgaan. Maar ik denk niet dat ze het leuk zouden vinden als ik wekelijks meer dan een uur tijdens werktijd onbereikbaar ben omdat ik in de sportschool zit en dan iemand anders ff niet verder kan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ik blok die tijd inderdaad. Maar goed, mijn werk is behoorlijk flexibel en ik schrijf geen uren ofzo.
Het is voor iedereen natuurlijk anders. Ik ben blij dat ik de luxe wel heb.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:03 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ze zijn bij ons ook flexibel voor alle soorten afspraken of eerder doorgaan. Maar ik denk niet dat ze het leuk zouden vinden als ik wekelijks meer dan een uur tijdens werktijd onbereikbaar ben omdat ik in de sportschool zit en dan iemand anders ff niet verder kan.
Ik denk niet dat ik zou willen ruilen. Moest jij niet bereikbaar zijn tijdens vakanties? Zo heeft iedereen wel watquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:20 schreef exode het volgende:
[..]
Het is voor iedereen natuurlijk anders. Ik ben blij dat ik de luxe wel heb.
Mijne moest een jaar op di en do om 1715 op het sportveld staan. Wat was ik blij toen dat stoptequote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
ik vind het inplannen van beweging overigens ook echt het lastigst hoor. Alle clubjes en teamverbandjes vallen daarom eigenlijk al af, da's te rigide. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de kinderen. Mijn dochter wil handballen, en ook op scouting blijven. De handbalclub die op zaterdag traint valt daardoor af en verder trainen ALLE handbalverenigingen op dinsdagavond en donderdagavond om 18:00. Zeg me maar hoe ik dat moet regelen met werk hoor, ik weet het niet.![]()
Maar... HOE dan?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne moest een jaar op di en do om 1715 op het sportveld staan. Wat was ik blij toen dat stopte
Zo'n kind gaat niet in z'n eentje trainen, er valt altijd wel wat te regelen qua meerijden etc. En als ze wat ouder zijn, fietsen ze zelf.quote:
Nou die van mij is meester in intimidatie en machogedrag. Maar ik vermoed dat ie een keer een deksel op z’n neus heeft gekregen vorig seizoen. Opeens wilde hij echt niet meer trainen en kregen wij hem er niet meer heen. Van de trainer moesten we vooral niet dwingen, maar ik heb hem van de zomer toch maar uitgeschreven helaas.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:06 schreef Quoi het volgende:
Oh @:Adrian4 jammer. Komt dat?
Onze is een meester qua techniek en conditie. Hij vindt alleen al dat machogedrag maar stom en spannend (geef hem eens ongelijk). Maar voorlopig wil hij.
Hoe ouder ze worden hoe later de wedstrijden hier. Oudste zit nu in de O14 en heeft volgende week om 15.50 een wedstrijd. Ze moet nu wel een stuk verder weg. Verste wedstrijd de komende periode is nu een uur rijden.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:36 schreef mousemicky het volgende:
Hier een hockeyer, training op woensdag om half 5. Gelukkig heeft vriend z'n vrije middag dan. Wellicht komt er nog een extra training op vrijdag op dezelfde tijd, maar dan ben ik vrij. Wedstrijden zijn op zaterdagochtend VROEG (8.30u start wedstrijd), en uit betekent soms echt een half uur rijden. Geregeld op zaterdag dus vroeger weg dan op schooldagen.
De ander sport bij dezelfde vereniging waar vriend jeugdtrainer is, dus dat gaat in 1 moeite door. Naar scouting moeten we 'm wel brengen en vooral halen, want duurt tot 21.30u. Zwemtraining wisselen we af met vrienden wier dochter er ook zwemt.
Maar goed, hier dus ook geregeld taxibedrijf in het weekend. Nog een jaartje ofzo, dan kunnen ze iig alleen heen, en hoef ik alleen maar op te halen indien donker.
Voetbal was een no-go. Puur vanwege mentaliteit.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:02 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de kinderen ook restricties gegeven bij het kiezen van een sport? Zo mag B op een aantal sporten niet omdat die gewoon niet in ons schema passen.
We wonen dan wel in de Randstad maar in ons vergrijzende dorp zijn niet veel mogelijkheden qua sport. Behalve de standaard dingen zoals voetbal en hockey. Dus het is al snel dat we ze moeten brengen en halen.
Wat leuk, is jouw dochter ook keeper? Mijn oudste zoon is ook keeper, hij speelt in de O12, vorig jaar was hij daar al invaller en dit jaar vast.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 17:59 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Hoe ouder ze worden hoe later de wedstrijden hier. Oudste zit nu in de O14 en heeft volgende week om 15.50 een wedstrijd. Ze moet nu wel een stuk verder weg. Verste wedstrijd de komende periode is nu een uur rijden.
Ze traint 2 keer in de week 1.5 uur met dr team en dan nog een losse keeperstraining. Ze fietst zelf heen en weer. Tenzij de tas mee moet ivm drogen omdat t regende. Die krijgt ze niet op de fiets mee, dus dan met de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |