abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:55:28 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210454383
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:17 schreef Troel het volgende:
Waar ik in mijn nieuwe badkamer zo ontzettend blij mee ben is dat ik de knoppen van de douche losgekoppeld heb van de douche zelf, is dat wat je bedoelt?

Ik kan de douche dus aanzetten zonder zelf nat te worden (ik heb een thermostaatknop, een regendoucheknop en een handdoucheknop). De regendouche zit ergens bovenaan in de muur en komt daar uit en de handdouche kan je dus ook naar eigen inzicht plaatsen (en dat kan dus zelfs gewoon bij de knoppen zijn en niet in de achterwand, zodat je een wand hebt waar je tegenaan kan staan).

Ik zou niet anders meer willen :@
Ja, dat lijkt mij ook heel erg fijn, geen natte arm :') .

Six. is niet zo onder de indruk van de inbouwknoppen die we nu hebben, maar dat is ook redelijk goedkoop spul geweest dus hopelijk wordt dat met een goed merk wel beter.
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat kan je makkelijk oplossen door op de plek van de garderobe een deur te plaatsen.
Ja, dat kan zeker. Alleen als ik zie hoe wij omgaan met deuren: er zijn er maar 2 die structureel dicht gedaan worden en dat zijn die van de woonkamer om Colin binnen te houden.
Resistance is futile.
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:57:20 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210454406
Maar als je de deur op de plek van de garderobe open laat staan kun je de badkamer niet in :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210455112
Deze indeling voelt veel logischer. Beetje finetunen en je bent er.

quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:56 schreef Seven. het volgende:
Verder nog een idee van Six.: De doorgang naar de slaapkamer maken waar nu de garderobe ingetekend is. Maar ik wil daar graag een buitendeur met glas. Sterker nog: ik wil de huidige hardhouten buitendeuren hergebruiken (we hebben er straks 2 over. Maar nadeel van een deur met glas is dat je dan niet in je blote ass van de badkamer naar de slaapkamer kunt lopen want dan heb je een directe zichtlijn naar de straat.
Als ik het goed begrijp is je looproute vanaf de slaapkamer/badkamer dan langs de buitendeur?
Bij de buitendeur loop je altijd wat rommel naar binnen. Kom je lekker schoongewassen uit de badkamer moet je door de mudroom naar de keuken.

Brengt mij ook op de deur van de wasmachine/droger. Hoe storend gaat het zijn als die deur in het looppad van de buitendeur open staat terwijl je met de wasmachine bezig bent? Misschien een schuifdeur richting de gaderobe?

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 28-08-2023 12:30:11 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:19:00 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210455552
En als je de badkamer nou helemaal achteraan doet? En op de plek van de badkamer de inloopkast. Dan is het voor mijn gevoel allemaal wat minder hokkerig.
KuikenGuppy
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:25:03 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210455605
Snelle paint: https://ibb.co/hZXBSJj

Geel is slaapkamer, blauw badkamer, groen dan de inloopkast en op de plek van oranje kan je dan je wasmachine en droger kwijt.
Het grijze stuk is gewonnen ruimte in de hal, die daardoor een stuk groter wordt.
KuikenGuppy
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:29:12 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210455648
Oh ik besef me net pas dat grijs geen hal is maar bijkeuken en het hier niet om de voordeur gaat maar de achterdeur.
Maargoed, dat maakt voor mijn idee natuurlijk geen verschil ;).

[ Bericht 41% gewijzigd door Burdie op 28-08-2023 15:18:12 ]
KuikenGuppy
pi_210456195
quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:56 schreef Seven. het volgende:

Ja, veel beter! Mooi om dat denkproces te zien.

En waarschijnlijk weet je dit al, maar je hoeft de knoppen van de douche niet tegen dezelfde wand als de douchekop te hebben. Bij ons zit de kop tegen het plafond en zitten de knoppen en handdouche tegen het linkermuurtje. Zo kunnen we de douche aanzetten zonder eronder te staan (heb ik geleerd van The Block):

Ik heb het al eerder gevraagd, maar heb je nu een raam in de badkamer of niet?

quote:
En nog iets waarover ik een ei moet leggen: de wasbak staat in de garage, de rest van de badkamer in de aanbouw. De muur tussen badkamer en inloopkast gaat sowieso helemaal tot de nok opgebouwd worden. Ik kan evt. die nok boven de wastafel in de badkamer opengooien, wel tof om daar dan een colour pop te doen door de muren, wand en nok in dezelfde kleur te schilderen. De rest van de badkamer wordt waarschijnlijk neutraal. Maar is het niet een beetje gek om dan maar een metertje te hebben met volledige nokhoogte? De rest van het plafond wordt 240cm. Of we kunnen heel veilig kiezen voor het doortrekken van het plafond. Nahhh, eigenlijk heb ik deze knoop al wel doorgehakt.
Ik zou zeggen: teken het in Floorplanner en bekijk de 3D. 't Blijft een amateuristisch programma, maar geeft een aardige indruk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210456333
Ideetje voor de mud room.

En dan een deur naar de keuken voor het geluid van de wasmachine?
pi_210456343
Nog een ander idee: als je de wasmachine en droger tegen de andere muur in de bijkeuken kwijt kunt, dan zou je de mud room wat volwaardiger kunnen maken en de kast kunnen gebruiken voor schoenen, paraplu's, regenpakken et cetera. Wij hebben nu ongeveer de ruimte die jij hebt ingetekend en dat is veel te weinig. We kunnen er alleen jassen, schoenen en wat spullen in kwijt en hebben geen bankruimte.

Of: je draait bijkeuken en mud room om. Het is misschien goed om te bedenken van welke deur je het meest gebruik zult maken en waar je dus meestal smerig naar binnen komt.
pi_210456408
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:50 schreef Tegan het volgende:
Ideetje voor de mud room.

[ afbeelding ]

En dan een deur naar de keuken voor het geluid van de wasmachine?
Op Pinterest kun je veel toffe mud rooms vinden. Ik vind dit bijvoorbeeld handig, een wat diepere onderkast zodat als vanzelf een bankje ontstaat:

Schoenen. :9~

En hoe dan ook chic afwerken, als een kast:

In mijn droomhuis heeft de mud room een directe verbinding met de badkamer. #plattelandlife #altijdvies
pi_210456906
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op Pinterest kun je veel toffe mud rooms vinden. Ik vind dit bijvoorbeeld handig, een wat diepere onderkast zodat als vanzelf een bankje ontstaat:

[ afbeelding ]

Schoenen. :9~

[ afbeelding ]

En hoe dan ook chic afwerken, als een kast:
[ afbeelding ]

In mijn droomhuis heeft de mud room een directe verbinding met de badkamer. #plattelandlife #altijdvies
Ja dat is echt mijn droom ook. Of naar een bijkeuken met een douche. Ook fijn met een kind of een hond of allebei.
pi_210457831
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een ander idee: als je de wasmachine en droger tegen de andere muur in de bijkeuken kwijt kunt, dan zou je de mud room wat volwaardiger kunnen maken en de kast kunnen gebruiken voor schoenen, paraplu's, regenpakken et cetera. Wij hebben nu ongeveer de ruimte die jij hebt ingetekend en dat is veel te weinig. We kunnen er alleen jassen, schoenen en wat spullen in kwijt en hebben geen bankruimte.

Of: je draait bijkeuken en mud room om. Het is misschien goed om te bedenken van welke deur je het meest gebruik zult maken en waar je dus meestal smerig naar binnen komt.
Of net als wij altijd via de openslaande deuren van de woonkamer binnenkomen en nooit via de bijkeuken. Ik ben een bijkeuken wel gewend van vroeger, man niet dus die loopt altijd de woonkamer in want die deur is al van het slot in tegenstelling tot de bijkeukendeur die vanaf de woonkamer wat verder lopen is.
Indeling van de aanbouw voelt nu verder wel wat logischer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:42:41 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210458320
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En waarschijnlijk weet je dit al, maar je hoeft de knoppen van de douche niet tegen dezelfde wand als de douchekop te hebben. Bij ons zit de kop tegen het plafond en zitten de knoppen en handdouche tegen het linkermuurtje. Zo kunnen we de douche aanzetten zonder eronder te staan (heb ik geleerd van The Block):

[ afbeelding ]

_O_
pi_210458460
Vind dat Six. eigenlijk ook wel een schuifpui of iets dergelijks in zijn slaapkamer verdiend heeft?

En die walk-in garderobe lijkt me wat klein bemeten? Kun je je kont er nog keren als je wat meer hulpbehoevend bent? Met bv een hoek opstelling of tegen de achterwand krijg je er een heel stuk kamer bij?

Verder hebben jullie toch nog een ingang aan de voorkant van het huis? Is deze "voordeur" tussen de keuken en de douche dan noodzakelijk? Zou de bijkeuken ruimte een stuk praktischer maken als je alleen van achter daar naar binnen kan?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_210458580
quote:
5s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:57 schreef Hineni het volgende:
Vind dat Six. eigenlijk ook wel een schuifpui of iets dergelijks in zijn slaapkamer verdiend heeft?

En die walk-in garderobe lijkt me wat klein bemeten? Kun je je kont er nog keren als je wat meer hulpbehoevend bent? Met bv een hoek opstelling of tegen de achterwand krijg je er een heel stuk kamer bij?

Verder hebben jullie toch nog een ingang aan de voorkant van het huis? Is deze "voordeur" tussen de keuken en de douche dan noodzakelijk? Zou de bijkeuken ruimte een stuk praktischer maken als je alleen van achter daar naar binnen kan?
Tegen de tijd dat ik hulpbehoevend ben laat ik me lekker wassen en aankleden. De kasten zijn nu beiden 2 meter lang 60cm diep en de ruimte tussen de kasten is 120cm. De achter en zijwanden/panelen worden aan de kasten gemonteerd meer of minder tussenruimte is dus makkelijk te realiseren door 1 kast te verschuiven
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:17:32 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210458630
Wow, hoop ideeën. We hebben helemaal geen architect nodig, we hebben FOK!

Ik ga ff floorplanneren als Colin in bed ligt.
Resistance is futile.
pi_210459064
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:11 schreef Six. het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ik hulpbehoevend ben laat ik me lekker wassen en aankleden. De kasten zijn nu beiden 2 meter lang 60cm diep en de ruimte tussen de kasten is 120cm. De achter en zijwanden/panelen worden aan de kasten gemonteerd meer of minder tussenruimte is dus makkelijk te realiseren door 1 kast te verschuiven
120 cm is echt ruim genoeg.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:32:54 #68
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210459491
Ik wil ook een mudroom O+ .
Naja, misschien ooit tezijnertijd de bijkeuken maar converteren :P .
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:55:55 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210459739
Ik heb de relatie van het huis met de tuin nog niet uitgelegd.

Het raam aan het eind van de bijkeuken ziet er zo uit vanuit de keuken (stel je even aan het eind van de tuin een weelderig overgroeide pergola voor met schommel eronder of zo). Het blauwe vlak is een watertje voor vogeltjes. Je wil niet weten hoe graag ik 's morgens vanuit bed met een kop koffie naar het mini vogelvijvertje kijk in ons huis nu O+ (vogelvijvertje zit in de zichtlijn van het bed). Het plan is om dat idee direct aan het voeteneind te doen, maar dan nog wat groter. En dit vogelvijvertje zie je dus vanuit bed én vanuit de keuken. Dus dat is de allerbelangrijkste reden dat we de bijkeuken in dezelfde kasten doortrekken direct naast de keuken. Hier creeëren we een supertoffe zichtlijn.

Verder zijn de terrassen verbonden maar wel duidelijke scheiding: eetzone bij de eetkamer, chillzone even het hoekje om (zonder dat de tuinmeubels de zichtlijn naar de vijver onderbreken).

Ik heb hier wel even het idee van @Tegan ingetekend, wat op zich best een leuke optie is.

quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:19 schreef Burdie het volgende:
En als je de badkamer nou helemaal achteraan doet? En op de plek van de badkamer de inloopkast. Dan is het voor mijn gevoel allemaal wat minder hokkerig.
Heb ik even uitgewerkt. Ik zie hier vooral grote issues met het leidingwerk. Er ligt een prima fundering en vloer in de schuur, dus als het ff kan willen we die niet helemaal van achter tot voor openbreken, opdat de tweede badkamer dan achterin kan.

Verder moet het tuinontwerp dan aangepast worden. En de bestaande ramen van de schuur doen het ook niet zo lekker in dit plan. Die zitten op 120cm hoogte, dus als je in bed ligt kun je dan alleen nog maar om hoog kijken. Maar is eigenlijk wel perfect om er langs te lopen. Dus eigenlijk proberen we ook zoveel mogelijk te werken met de ruimte zoals we die hebben.

[ Bericht 36% gewijzigd door Seven. op 28-08-2023 21:43:41 ]
Resistance is futile.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:15:19 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210459988
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:22 schreef Elleska het volgende:
Deze indeling voelt veel logischer. Beetje finetunen en je bent er.
[..]
Als ik het goed begrijp is je looproute vanaf de slaapkamer/badkamer dan langs de buitendeur?
Bij de buitendeur loop je altijd wat rommel naar binnen. Kom je lekker schoongewassen uit de badkamer moet je door de mudroom naar de keuken.

Brengt mij ook op de deur van de wasmachine/droger. Hoe storend gaat het zijn als die deur in het looppad van de buitendeur open staat terwijl je met de wasmachine bezig bent? Misschien een schuifdeur richting de gaderobe?
Ik denk dat die open deur naar de wasmachinekast niet echt gaat storen. We zijn daar hooguit 15 minuten per dag bezig. En ja, je loopt wat vuil naar binnen. Daar is het een bijkeuken/mudroom voor ;) .

quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

Omdraaien zou wel kunnen maar ik heb daar mijn bedenkingen bij. Hoe mooi het ook ingericht wordt, er zullen altijd laarzen en schoenen slingeren. En dat wil ik niet in die zichtlijn naar m'n geliefde vogelvijvertje.

Wat wel nog kan, maar dan wordt de bijkeuken naar mijn mening te duur, is in het laatste stuk voor het raam nog een stuk aanrecht plaatsen. Daar zou dan nog een wasmachine onder kunnen. Maar die wil ik niet zichtbaar hebben in zo'n sjieke ruimte dus dat moet dan een extra diep en extra duur aanrechtblad worden zodat er deurtjes voor kunnen, en bovendien dezelfde als in de gewone keuken (en dat is geloof ik zo'n beetje de duurste die Ikea heeft).

De bijkeuken met de 3 kasten nu gaat al zo'n 2500 euro kosten. Dat vind ik er persoonlijk al over. Wie weet later nog. Dus hierin hak ik een knoop door. Wasmachine/droger gaat bovenop elkaar in een kast.

En eigenlijk vind ik het leuker om het stukje gang naar de mud room dan open te houden. Ook omdat je anders voor en achter de kast een gangetje krijgt met deur. Maar daarover mag Six. ook een ei leggen.
Resistance is futile.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:20:21 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210460036
quote:
5s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:57 schreef Hineni het volgende:

De extra voordeur is voornamelijk voor makkelijke toegang tot de containers vanuit de keuken. En Six. mag van mij zeker een schuifpui aan het voeteneind van het bed :7 . Er ligt alleen geen terras om naar buiten te stappen, omdat ik het gevoel wil creeëren dat de tuin aan het voeteneind begint. Dus direct voor het raam komt misschien nog een kort grindstrookje van 20cm maar daarna begint de beplanting en het vogelvijvertje.
Resistance is futile.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:23:11 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210460058
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb het al eerder gevraagd, maar heb je nu een raam in de badkamer of niet?
[..]
Ik zou zeggen: teken het in Floorplanner en bekijk de 3D. 't Blijft een amateuristisch programma, maar geeft een aardige indruk.
De badkamer krijgt een dakraam, ergens in het midden van de ruimte. We dachten ook nog aan een langwerpig raam tegen het plafond in de douche maar dat moet dan kunststof of aluminium (stijlbreuk met de rest van het huis) en dan zijn we waarschijnlijk vergunningsplichtig wegens direct zicht op de openbare weg.
Resistance is futile.
pi_210460565
Misschien wel aardig om nog een aantal vrijstaandwonenervaringen te delen, behalve mijn verlangen naar een mud room met toegang tot een badkamer:

- Onze voordeur valt automatisch in het slot en de andere deuren niet. Dat vind ik heel fijn, want zo wordt de kans op jezelf buitensluiten kleiner. Ik heb mezelf eens buitengesloten toen ik net een eitje op had gezet. :')
- Wij hebben meerdere buitendeuren, maar we gebruiken ze niet allemaal even intensief. Wat zoal een rol speelt: welke routes nemen we het vaakst, welke route is het kortst, hoe gemakkelijk gaat een deur open, waar kan ik schoenen en laarzen makkelijk kwijt, is er een vervende op- en afstap?
- Het is prettig als je met een ladder goed bij alle ramen en de dakgoot kunt komen. Dat is iets om mee te nemen in het ontwerp van de tuin.
- Vertrekken met ramen aan meer dan één muur, geven het gevoel van vrijstaand wonen meer. Ik zou niet beknibbelen op goed geplaatste ramen. Tegelijkertijd zijn meer ramen niet per definitie beter in verband met warmte, de manier waarop het licht in huis valt (wat bijvoorbeeld voor een scherm vervelend is) en inkijk.
- Achteraf had ik er rekening mee willen houden dat een kleine graafmachine in onze achtertuin kan komen.
- Denk aan inbraakbeveiliging.
- Hoe ga je kerstverlichting ophangen? :+
pi_210461399
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:15 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat die open deur naar de wasmachinekast niet echt gaat storen. We zijn daar hooguit 15 minuten per dag bezig. En ja, je loopt wat vuil naar binnen. Daar is het een bijkeuken/mudroom voor .
klopt, daar is een mudroom voor maar ik reageerde op het stuk dat Six. opperde om de doorgang naar de slaapkamer te maken waar de garderobe is ingetekend. In dat geval loop je telkens door het vuil heen en schiet die mudroom zijn doel voorbij namelijk modder achterlaten voordat je het huis betreed.
pi_210461743
Mag ik ook een poging wagen?

Mijn gedachten:
- knip aanbouw visueel los van hoofdgebouw. Denk aan zoiets:
Oud aan nieuw vastkoeken vind ik mwah. Wellicht kan je hiervoor de bestaande fundering van het bestaande pukkeltje daarvoor gebruiken? Hoe liggen de vloeren van de garage en woning te opzichte van elkaar qua hoogte? Is dat gelijk, wordt gelijk getrokken of kom er een overgangszone?
- Zicht vanuit keuken naar vogelvijver blijft want dat is inderdaad een mooie zichtlijn die de ruimte logisch indeelt.
- een inloopkast is leuk als je niet in een rolstoel zit. Nu moet je achteruit rijdend er weer uit. Rolstoelgebruik verdient nog wel wat aandacht denk ik. Let op dat je op goeie plekken een draaicirkel hebt van ø1500mm en dat je bij deuren aan de trekzijde plek hebt om je een beetje naast de kruk op kunt stellen en de deur langs je heen kunt trekken:

Ik las eerder volgens mij dat jullie deuren nu 1000mm waren? Je hoeft er toch niet met een bed doorheen te kunnen? Ik zou oppassen dat het niet teveel op een ziekenhuis gaat lijken met zulke lellen deuren. een deur van 850 of 900 is meer dan prima. Breedte voor en achter de deur is belangrijker.
Zorg in je slaapkamer dat je kasten mooi genoeg zijn en doe die aan weerskanten van het bed.
- Voor een aanpasbare badkamer zijn allerlei richtlijnen. Om eerlijk te zijn vind ik jullie badkamer wel heel groot. Je wilt toch niet het gevoel hebben dat je in een mindervalidentoilet je tanden staat te poetsen. Dat kan volgens mij wel wat compacter, zeker nu het bad daar verdwenen is. Dit is een fragmentje uit woonkeur:

Hier een link naar de hele pdf, staat nog veel meer handige info in bijvoorbeeld hoeveel ruimte je moet hebben voor een wasmachine (1200mm).
Het hoekje boven bij het zitje/garderobe zit nog niet zo lekker in mijn plattegrond, dat moet nog beter kunnen. Zoals er vast nog wel meer geschaafd kan worden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')