abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210428079
Ga je de 2 badkamers allebei van een bad voorzien? Waarom?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:39:16 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210428085
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ga je de 2 badkamers allebei van een bad voorzien? Waarom?
Omdat het kan.

Edit: mogelijk wel een kleine besparing als we er 1 laten voor wat het is. Dan wordt het nog een lastige keuze. Ik ga zelf elke week in bad dus het badkamerkastje staat vol met mijn meuk. Oftewel: beter beneden voor mij. Maar met het oog op de toekomst, is het bad beneden wel het eerste dat er weer uit gaat mocht Six. ooit minder mobiel worden. En wat we nog niet weten is of Colin ook zo graag in bad gaat straks. Voor de kleine man is het beter om juist boven een bad te hebben :+ .

First World problems.
Resistance is futile.
pi_210428119
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat het kan.
Ok, maar in het kader van kostenbesparing zou ik direct er 1 van mijn lijstje schrappen, zeker ook omdat je het er over hebt dat het bad beneden op termijn zal moeten wijken.
Die blauwige tegeltjes zijn echt O+
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:49:19 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210428155
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ok, maar in het kader van kostenbesparing zou ik direct er 1 van mijn lijstje schrappen, zeker ook omdat je het er over hebt dat het bad beneden op termijn zal moeten wijken.
Die blauwige tegeltjes zijn echt O+
Staat inderdaad op het lijstje van mogelijke besparingen:

1 bad ipv 2
Bijkeuken plaatsen kan best wachten
Vloer kunnen we serieus op besparen door toch voor PVC of zelfs laminaat te kiezen
Zelf binnen schilderen :{ (kozijnen buiten laten we hoe dan ook doen door een professional met alle glaslatten die vervangen moeten worden enzo)
Zelf kaleien
Bestrating uitstellen
Geen aanbouw
Geen aanpassingen indeling boven
Vide/vliering + trapje uitstellen
Zelf slopen
Resistance is futile.
pi_210428190
Die aanbouw zou ik dan weer juist als prio 1 op het lijstje zetten. Om heel veel redenen.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:05:34 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210428267
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Die aanbouw zou ik dan weer juist als prio 1 op het lijstje zetten. Om heel veel redenen.
Zonder twijfel. Als de aanbouw kan, dan doen we het. En dan laten we het kaleien, 2e bad, bijkeuken plaatsen etc wel ff zitten.

Grootste obstakel is de betaalbaarheid. Verbouwing van het huis zelf schatten wij op 110k. Aanbouw schatten we op 40k.

Die 40k kunnen we bij m'n ouders lenen maar dat is wederom een paar honderd euro extra kosten per maand. Ik vind het sowieso al wel spannend dat we nu maximaal lenen op mijn inkomen, dus om daar dan weer boven te gaan zitten.. we gaan in de komende dagen ons maandbudget weer eens goed doornemen om te kijken hoeveel we op maandbasis extra uit willen geven.

Er is ook nog de kans dat we helemaal niet extra hoeven te lenen voor de aanbouw. Overbieden is in Apeldoorn op dit moment de tendens. Als er 25k overboden wordt en de offerte van de aannemer valt mee (evt door flink te schrappen), dan zijn we er ook.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:08:11 #32
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210428286
En een tijdelijk bad beneden, bijv. zo'n grote kunststof kuip? :D als je een grote inloopdouche hebt beneden, zou je 'm daar misschien onder kunnen zetten om te vullen.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:11:59 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210428311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:08 schreef Morgane89 het volgende:
En een tijdelijk bad beneden, bijv. zo'n grote kunststof kuip? :D als je een grote inloopdouche hebt beneden, zou je 'm daar misschien onder kunnen zetten om te vullen.
Haha, had ik nog niet overwogen :D ! Wie weet, als we de keuze moeten maken dan kan het best zijn dat ik uit praktische overwegingen er zo'n kuip neerplof.

Sowieso is het niet logisch om het bad boven op te offeren als er een keuze gemaakt moet worden. Onder de dakramen hoort gewoon een bad.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:13:57 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210428323
Haha, wijntje erbij!

Resistance is futile.
pi_210430265
Ik was er niet vanuit gegaan dat de aanbouw er op korte termijn zou komen. Als dat wel zo is, verandert dat natuurlijk alles aan de prioriteiten en de noodzaak om boven aanpassingen te maken. Ik kan me goed voorstellen dat je daar dan op bespaart. Misschien is het ook wel fijn om meer tijd te hebben om daar over na te denken. Je moet nu zoveel in korte tijd bedenken. Wat zijn eigenlijk de dingen die je boven sowieso wilt doen, bijv. in het kader van verduurzaming?

Dat kaleien vind ik nog steeds een onzalig plan. De aanbouw kun je ook op een andere manier passend maken bij het huis en het kaleien kost een hoop extra geld dat je kunt besteden aan verduurzaming en allerlei andere dingen waar je blij van wordt. Mijn ervaring is dat keuzes wel een tijdje nodig blijven. Wij zitten nog steeds met keuzes als: gaan we de oprit vervangen of gaan we een veranda nemen? De gevel verfraaien zou bij mij helemaal onderaan de prioriteitenlijst komen. Maar ik snap natuurlijk goed dat mensen van andere dingen blij worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210430337
Beneden geen bad nemen, vind ik trouwens best slim. Je kunt dan een ruimere douche nemen op de plek waar het bad ingetekend staat, een langere wastafel nemen en de de ruimte van wat nu de douche is bij de hal trekken voor een O+ mud room O+. En zelf kun je prima boven in bad gaan. Lijkt me heerlijk onder een dakraam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210431140
Wat een keuzes! Heerlijk proces om te volgen.
Mijn keuze zou zijn: alles op de uitbouw en verduurzaming. Daarna boven, en helemaal daarna de buitengevel.

Ik hoop op een heel goede verkoop. Succes daarmee!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:51:08 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210432714
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was er niet vanuit gegaan dat de aanbouw er op korte termijn zou komen. Als dat wel zo is, verandert dat natuurlijk alles aan de prioriteiten en de noodzaak om boven aanpassingen te maken. Ik kan me goed voorstellen dat je daar dan op bespaart. Misschien is het ook wel fijn om meer tijd te hebben om daar over na te denken. Je moet nu zoveel in korte tijd bedenken. Wat zijn eigenlijk de dingen die je boven sowieso wilt doen, bijv. in het kader van verduurzaming?

Dat kaleien vind ik nog steeds een onzalig plan. De aanbouw kun je ook op een andere manier passend maken bij het huis en het kaleien kost een hoop extra geld dat je kunt besteden aan verduurzaming en allerlei andere dingen waar je blij van wordt. Mijn ervaring is dat keuzes wel een tijdje nodig blijven. Wij zitten nog steeds met keuzes als: gaan we de oprit vervangen of gaan we een veranda nemen? De gevel verfraaien zou bij mij helemaal onderaan de prioriteitenlijst komen. Maar ik snap natuurlijk goed dat mensen van andere dingen blij worden.
Het dak en alle gevels worden geïsoleerd (gevels van binnenuit met voorzetwanden) en we laten de vloer isoleren. Al het glas wordt vervangen.

Kaleien is trouwens helemaal niet duur in vergelijking met andere opties voor gevelbekleding :) .

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:20 schreef Cathmar het volgende:
Wat een keuzes! Heerlijk proces om te volgen.
Mijn keuze zou zijn: alles op de uitbouw en verduurzaming. Daarna boven, en helemaal daarna de buitengevel.

Ik hoop op een heel goede verkoop. Succes daarmee!
Het prijsverschil is nogal groot. De indeling boven aanpassen kan al snel naar de 10k gaan. Kaleien is voor 3k gedaan. Voorlopig houden we sowieso alle opties open. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat we eerst alleen achter kaleien. Maar als de vergunningaanvraag toch gedaan moet worden binnen een paar weken voor het schilderen van de kozijnen buiten, dan wil ik wel gelijk voor kaleien aanvragen. Wanneer we het uitvoeren, zien we later wel weer.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:02:10 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210432798
Ik zie bij ons in het dorp heel veel huizen een verbouwing uitvoeren waarbij ze een erker laten plaatsen, die doorloopt in een afdak boven de voordeur. Bij jullie staat er natuurlijk al een erker, maar die doortrekken naar een afdak boven de voordeur zou het exterieur denk ik meteen een heel eind deze eeuw in trekken.
Kan zo even snel geen betere foto vinden dan deze:

Misschien een ideetje?
KuikenGuppy
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:06:49 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210432843
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zie bij ons in het dorp heel veel huizen een verbouwing uitvoeren waarbij ze een erker laten plaatsen, die doorloopt in een afdak boven de voordeur. Bij jullie staat er natuurlijk al een erker, maar die doortrekken naar een afdak boven de voordeur zou het exterieur denk ik meteen een heel eind deze eeuw in trekken.
[ afbeelding ]
Misschien een ideetje?

Ja! Ik kan dit wel voor me zien ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:19:29 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210432965
We zien er allebei wel heil in! Zijn we gelijk van het boogje af want die vinden we niet leuk.

De deur zelf vinden we wel heel erg leuk. Die krijgt Fineo glas, dat is speciaal dun isolatieglas dat ook gebruikt wordt voor monumenten. Dat was veel goedkoper dan HR++ glas voor zulke kleine raampjes.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:32:26 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210433067
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:19 schreef Seven. het volgende:
We zien er allebei wel heil in! Zijn we gelijk van het boogje af want die vinden we niet leuk.

De deur zelf vinden we wel heel erg leuk. Die krijgt Fineo glas, dat is speciaal dun isolatieglas dat ook gebruikt wordt voor monumenten. Dat was veel goedkoper dan HR++ glas voor zulke kleine raampjes.
Zijn het vaste raampjes of kan er ook een open?
KuikenGuppy
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:33:12 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210433074
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:19 schreef Seven. het volgende:

Nou, dat bedacht ik me dus daarstraks ook, dat ik dat dus echt een heel suf boogje vind. :Y
pi_210433141
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:02 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien een ideetje?

Grappig? Deze eeuw, het huis van mijn ouders gebouwd in 1975 had zo'n erker met afdak boven de deur.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:42:15 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210433160
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:33 schreef BE het volgende:

[..]
Nou, dat bedacht ik me dus daarstraks ook, dat ik dat dus echt een heel suf boogje vind. :Y
Schijnt wel weer helemaal hip te worden :') .

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zijn het vaste raampjes of kan er ook een open?
In de deur zijn het vaste raampjes.

De bovenramen in de erker worden dichtgezet, net als de bovenraampjes in het grote kozijn bij de eetkamer. En de horizontale tussenstukken gaan er dan ook tussenuit trouwens. Dus dan worden het 3 glasplaten.

In het zijraam aan de voorkant blijft het bovenraampje wel open zodat we kunnen ventileren.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:54:33 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210433295
Het voordeel van het afdakje van de doorgetrokken erker is ook dat mensen waarschijnlijk minder de neiging hebben om door te lopen naar de deur aan het eind van de oprit, want bij de voordeur sta je dan droog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:07:11 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210433985
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:54 schreef Leandra het volgende:
Het voordeel van het afdakje van de doorgetrokken erker is ook dat mensen waarschijnlijk minder de neiging hebben om door te lopen naar de deur aan het eind van de oprit, want bij de voordeur sta je dan droog.
Een goeie entree doet wel wat voor je huis. Zowel binnen als buiten. Onze hal is mij te neutraal, ik wil ik het nieuwe huis met kleuren wel knallen.

We hebben ook al ideeën voor de traprenovatie. Staat onderaan de prioriteitenlijst, maar dit is het idee:

En dan die lamellen ook bevestigen op de kelderdeur. Dat stukje hal is nu echt niet mooi.
Resistance is futile.
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:56:32 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210452639
We zijn weer eens wezen kijken bij het huis vandaag. Deze keer met meetlint. De aanbouw wordt 60cm breder dan we hadden gedacht, en ook 30cm dieper :P . Dat schept weer opties.

Dus we puzzelen toch weer even verder met de indeling :') . Kleine aanpassingen kunnen nog wel als in een deurtje verplaatsen of muurtje achterwege laten. We hebben afgesproken met de aannemer dat er eind volgende week een offerte komt en die bespreken we dan verder. Ik ben van mening dat we de wijzigingen beter van tevoren doorgeven. Op 20 september krijgen we de sleutel, op 25 september begint de aannemer dus geen tijd te verliezen met het vaststellen van de offerte.

We opteren in deze tekening vooral voor bredere loopruimte richting en in de slaapkamer, en een praktischer indeling in de badkamer. De loopruimten waren al royaal, maar het kan geen kwaad om daar nog ruimer mee om te gaan. Zeker ook omdat de trekbalken maar 220cm hoog zijn. Die kunnen we niet verwijderen, dus als de ruimte in de breedte royaal aanvoelt, dan is dat sowieso beter.

Badkamer - het tweede bad is al geschrapt, dat schepte nog meer ruimte in de aanbouw. De badkamer heeft dus een rechthoekige vorm nu. Ik vind het wel veel saaier maar met het oog op de mogelijke toekomst is dit beter. Inloopdouche is hier ongeveer 120x180, knoppen een kwartslag gedraaid.

Mud room - dit idee haalt de volgende ronde. Sterker nog, die wordt nu uitgebreid met eigen garderobe. Klein bankje neerzetten en dan niks meer aan doen.

Verder nog een idee van Six.: De doorgang naar de slaapkamer maken waar nu de garderobe ingetekend is. Maar ik wil daar graag een buitendeur met glas. Sterker nog: ik wil de huidige hardhouten buitendeuren hergebruiken (we hebben er straks 2 over. Maar nadeel van een deur met glas is dat je dan niet in je blote ass van de badkamer naar de slaapkamer kunt lopen want dan heb je een directe zichtlijn naar de straat.

Verder is de deur vanuit de bijkeuken naar de tuin verplaatst naar de andere hoek. De dubbele openslaande tuindeuren zitten er anders letterlijk een metertje vandaan, beetje zonde.

En nog iets waarover ik een ei moet leggen: de wasbak staat in de garage, de rest van de badkamer in de aanbouw. De muur tussen badkamer en inloopkast gaat sowieso helemaal tot de nok opgebouwd worden. Ik kan evt. die nok boven de wastafel in de badkamer opengooien, wel tof om daar dan een colour pop te doen door de muren, wand en nok in dezelfde kleur te schilderen. De rest van de badkamer wordt waarschijnlijk neutraal. Maar is het niet een beetje gek om dan maar een metertje te hebben met volledige nokhoogte? De rest van het plafond wordt 240cm. Of we kunnen heel veilig kiezen voor het doortrekken van het plafond. Nahhh, eigenlijk heb ik deze knoop al wel doorgehakt.
Resistance is futile.
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:17:10 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_210453834
Waar ik in mijn nieuwe badkamer zo ontzettend blij mee ben is dat ik de knoppen van de douche losgekoppeld heb van de douche zelf, is dat wat je bedoelt?

Ik kan de douche dus aanzetten zonder zelf nat te worden (ik heb een thermostaatknop, een regendoucheknop en een handdoucheknop). De regendouche zit ergens bovenaan in de muur en komt daar uit en de handdouche kan je dus ook naar eigen inzicht plaatsen (en dat kan dus zelfs gewoon bij de knoppen zijn en niet in de achterwand, zodat je een wand hebt waar je tegenaan kan staan).

Ik zou niet anders meer willen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:10:17 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210454168
quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:56 schreef Seven. het volgende:

Verder nog een idee van Six.: De doorgang naar de slaapkamer maken waar nu de garderobe ingetekend is. Maar ik wil daar graag een buitendeur met glas. Sterker nog: ik wil de huidige hardhouten buitendeuren hergebruiken (we hebben er straks 2 over. Maar nadeel van een deur met glas is dat je dan niet in je blote ass van de badkamer naar de slaapkamer kunt lopen want dan heb je een directe zichtlijn naar de straat.
Dat kan je makkelijk oplossen door op de plek van de garderobe een deur te plaatsen.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')