Omdat het kan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ga je de 2 badkamers allebei van een bad voorzien? Waarom?
Ok, maar in het kader van kostenbesparing zou ik direct er 1 van mijn lijstje schrappen, zeker ook omdat je het er over hebt dat het bad beneden op termijn zal moeten wijken.quote:
Staat inderdaad op het lijstje van mogelijke besparingen:quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ok, maar in het kader van kostenbesparing zou ik direct er 1 van mijn lijstje schrappen, zeker ook omdat je het er over hebt dat het bad beneden op termijn zal moeten wijken.
Die blauwige tegeltjes zijn echt
Zonder twijfel. Als de aanbouw kan, dan doen we het. En dan laten we het kaleien, 2e bad, bijkeuken plaatsen etc wel ff zitten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Die aanbouw zou ik dan weer juist als prio 1 op het lijstje zetten. Om heel veel redenen.
Haha, had ik nog niet overwogenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:08 schreef Morgane89 het volgende:
En een tijdelijk bad beneden, bijv. zo'n grote kunststof kuip?als je een grote inloopdouche hebt beneden, zou je 'm daar misschien onder kunnen zetten om te vullen.
Het dak en alle gevels worden geïsoleerd (gevels van binnenuit met voorzetwanden) en we laten de vloer isoleren. Al het glas wordt vervangen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was er niet vanuit gegaan dat de aanbouw er op korte termijn zou komen. Als dat wel zo is, verandert dat natuurlijk alles aan de prioriteiten en de noodzaak om boven aanpassingen te maken. Ik kan me goed voorstellen dat je daar dan op bespaart. Misschien is het ook wel fijn om meer tijd te hebben om daar over na te denken. Je moet nu zoveel in korte tijd bedenken. Wat zijn eigenlijk de dingen die je boven sowieso wilt doen, bijv. in het kader van verduurzaming?
Dat kaleien vind ik nog steeds een onzalig plan. De aanbouw kun je ook op een andere manier passend maken bij het huis en het kaleien kost een hoop extra geld dat je kunt besteden aan verduurzaming en allerlei andere dingen waar je blij van wordt. Mijn ervaring is dat keuzes wel een tijdje nodig blijven. Wij zitten nog steeds met keuzes als: gaan we de oprit vervangen of gaan we een veranda nemen? De gevel verfraaien zou bij mij helemaal onderaan de prioriteitenlijst komen. Maar ik snap natuurlijk goed dat mensen van andere dingen blij worden.
Het prijsverschil is nogal groot. De indeling boven aanpassen kan al snel naar de 10k gaan. Kaleien is voor 3k gedaan. Voorlopig houden we sowieso alle opties open. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat we eerst alleen achter kaleien. Maar als de vergunningaanvraag toch gedaan moet worden binnen een paar weken voor het schilderen van de kozijnen buiten, dan wil ik wel gelijk voor kaleien aanvragen. Wanneer we het uitvoeren, zien we later wel weer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:20 schreef Cathmar het volgende:
Wat een keuzes! Heerlijk proces om te volgen.
Mijn keuze zou zijn: alles op de uitbouw en verduurzaming. Daarna boven, en helemaal daarna de buitengevel.
Ik hoop op een heel goede verkoop. Succes daarmee!
Ja! Ik kan dit wel voor me zienquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zie bij ons in het dorp heel veel huizen een verbouwing uitvoeren waarbij ze een erker laten plaatsen, die doorloopt in een afdak boven de voordeur. Bij jullie staat er natuurlijk al een erker, maar die doortrekken naar een afdak boven de voordeur zou het exterieur denk ik meteen een heel eind deze eeuw in trekken.
Kan zo even snel geen betere foto vinden dan deze:
[ afbeelding ]
Misschien een ideetje?
Zijn het vaste raampjes of kan er ook een open?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:19 schreef Seven. het volgende:
We zien er allebei wel heil in! Zijn we gelijk van het boogje af want die vinden we niet leuk.
De deur zelf vinden we wel heel erg leuk. Die krijgt Fineo glas, dat is speciaal dun isolatieglas dat ook gebruikt wordt voor monumenten. Dat was veel goedkoper dan HR++ glas voor zulke kleine raampjes.
Nou, dat bedacht ik me dus daarstraks ook, dat ik dat dus echt een heel suf boogje vind.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:19 schreef Seven. het volgende:
We zien er allebei wel heil in! Zijn we gelijk van het boogje af want die vinden we niet leuk.
De deur zelf vinden we wel heel erg leuk. Die krijgt Fineo glas, dat is speciaal dun isolatieglas dat ook gebruikt wordt voor monumenten. Dat was veel goedkoper dan HR++ glas voor zulke kleine raampjes.
Grappig? Deze eeuw, het huis van mijn ouders gebouwd in 1975 had zo'n erker met afdak boven de deur.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zie bij ons in het dorp heel veel huizen een verbouwing uitvoeren waarbij ze een erker laten plaatsen, die doorloopt in een afdak boven de voordeur. Bij jullie staat er natuurlijk al een erker, maar die doortrekken naar een afdak boven de voordeur zou het exterieur denk ik meteen een heel eind deze eeuw in trekken.
Kan zo even snel geen betere foto vinden dan deze:
[ afbeelding ]
Misschien een ideetje?
Schijnt wel weer helemaal hip te wordenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:33 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, dat bedacht ik me dus daarstraks ook, dat ik dat dus echt een heel suf boogje vind.
In de deur zijn het vaste raampjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zijn het vaste raampjes of kan er ook een open?
Een goeie entree doet wel wat voor je huis. Zowel binnen als buiten. Onze hal is mij te neutraal, ik wil ik het nieuwe huis met kleuren wel knallen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:54 schreef Leandra het volgende:
Het voordeel van het afdakje van de doorgetrokken erker is ook dat mensen waarschijnlijk minder de neiging hebben om door te lopen naar de deur aan het eind van de oprit, want bij de voordeur sta je dan droog.
Dat kan je makkelijk oplossen door op de plek van de garderobe een deur te plaatsen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:56 schreef Seven. het volgende:
Verder nog een idee van Six.: De doorgang naar de slaapkamer maken waar nu de garderobe ingetekend is. Maar ik wil daar graag een buitendeur met glas. Sterker nog: ik wil de huidige hardhouten buitendeuren hergebruiken (we hebben er straks 2 over. Maar nadeel van een deur met glas is dat je dan niet in je blote ass van de badkamer naar de slaapkamer kunt lopen want dan heb je een directe zichtlijn naar de straat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |