Zit een plank onder gemonteerd dus we kunnen het echt niet zien helaasquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je uit een van de ramen aan de voorkant omhoog kijkt kun je waarschijnlijk wel zien of er bakstenen onder zitten, hoewel dat geen garantie is voor de rijen daarboven.
Ik ben wel benieuwd hoe de bakstenen onder de planken eruit zien, na 35+ jaar zonder vervuiling.
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi houtquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vind de kleur van de voordeur het mooist, als je eea toch naturel wilt houden...
Ben ook benieuwd wat er bij de kozijnen (en gevelplanken) voor hout onderuit komt als je het schuurt, dat zou best eens mooi dieprood hardhout kunnen zijn zoals bij de voordeur.
De kans is groot dat dat scherm heel functioneel is ivm wind vanaf die kant en comfortabel kunnen zitten. Ik zou hem niet zomaar ergens anders heen zetten of in t verlengde plaatsen van waar hij nu staat als hij weg moet ivm de functie die het bied.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi hout.
[ link | afbeelding ]
We zoeken trouwens nog een andere bestemming/gebruik voor dit scherm van 235b x 172h x 12d, evt zonder glas of met ander glas.
Gevelplanken weten we niet welke houtsoort het is, maar de kans dat we die hergebruiken is niet erg groot. De planken die tegen de overhang zitten, zijn veel lichter gelakt, best mooie kleur zit daarop.
Heb je een betere foto van het deurkozijn op de foto?quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi hout.
[ link | afbeelding ]
We zoeken trouwens nog een andere bestemming/gebruik voor dit scherm van 235b x 172h x 12d, evt zonder glas of met ander glas.
Gevelplanken weten we niet welke houtsoort het is, maar de kans dat we die hergebruiken is niet erg groot. De planken die tegen de overhang zitten, zijn veel lichter gelakt, best mooie kleur zit daarop.
Als je het glas er netjes uit krijgt zou je er een draadmat in kunnen zetten, dan kan je het ergens in de tuin gebruiken als groene wand met klimplanten er tegenaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik kan me amper voorstellen dat het ding daar vandaag de dag nog een (wind)functie heeft, hij staat pal op het zuiden en de garage van de buren staat achter de struiken. Misschien is die garage later pas gekomen. Ik denk eerder dat het tegen de inkijk was vanaf de oprit van de buren.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:20 schreef Puala het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat scherm heel functioneel is ivm wind vanaf die kant en comfortabel kunnen zitten. Ik zou hem niet zomaar ergens anders heen zetten of in t verlengde plaatsen van waar hij nu staat als hij weg moet ivm de functie die het bied.
Helaas niet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een betere foto van het deurkozijn op de foto?
Heel tof idee. Als we eenmaal uitgesloten hebben dat het geen functie meer heeft.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als je het glas er netjes uit krijgt zou je er een draadmat in kunnen zetten, dan kan je het ergens in de tuin gebruiken als groene wand met klimplanten er tegenaan.
Wow, gaat lekker!quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:12 schreef Seven. het volgende:
De buurvrouw appt over grote drukte in de straat. Six. is er net even langs gereden: op elke verdieping mensen te zien en 3 stellen die voor het huis stonden te wachten, inclusief de briefschrijvers.
De meeste tussenwoningen zonder dakopbouw hebben energielabel C en zijn zo'n 300-325k waard. Voor A+++ label heb je zeker 100k nodig want het vereist eigenlijk ook wel vloerverwarming voor de warmtepomp. Achteraf zo blij dat we daar in deel 2 of 3 van de serie voor gekozen hebbenquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
Als je buren verstandig zijn dan kijken/vragen ze naar jullie maatregelen, want ik hoop dat ze wel snappen dat de waarde (en het comfort) zoveel hoger is door wat jullie allemaal aan het huis gedaan hebben.
Kijk dat is goed nieuws, brengt die al wat rust?quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:37 schreef Seven. het volgende:
En de eerste bieding is binnen (staat in Move pmponer)!
Ik zit er zelf sowieso heel kalm in maar denk dat Six. hier wel heel blij mee is.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:38 schreef pmponer het volgende:
[..]
Kijk dat is goed nieuws, brengt die al wat rust?
WIj zijn vandaag weer eens langs een kozijnenboer geweest met onze plannen, ik ben er nog niet uit of we het hout laten en alleen glas vervangen of deels, of alles gelijk kunstof .
Ik kan je alleen maar aanraden om een topic te maken. Ook een beetje eigenbelang want ik lees het graag. Je huis leent zich in ieder geval bijzonder goed voor een topicquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:38 schreef pmponer het volgende:
@:seven noem het maar een saai filmpje, het is wel een duidelijk filmpje, ben benieuwd wat je gaat met .... dat bosje wat 2 meter naar links groeit. Zijn dat struiken die je kan terug snoeien zodat ze weer opnieuw beginnen (wanneer er wel genoeg lucht en licht is?)
Wat gaan jullie met de kozijnen/ramen doen?
Ik zit ook nog erg in dubio of ik ook een topic aan zal maken, misschien voor wat onderdelen omdat we bijvoorbeeld niet weten wat we ermee willen bijvoorbeeld.
Maar zo oud is het huis nietquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:22 schreef Sport_Life het volgende:
Aawh dat windscherm is nostalgie, dat hadden mijn opa en oma vroeger ook op hun boerderij (ouderlijk huis mijn moeder). Zowel t huis als de bewoners zijn inmiddels niet meer :/
Dat wil zeggen dat t windscherm echt heel oud is, vermoed ik. (Ik denk jaren 60/70 stijl zoiets).
Ik vind het windscherm echt supermooiquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:22 schreef Sport_Life het volgende:
Aawh dat windscherm is nostalgie, dat hadden mijn opa en oma vroeger ook op hun boerderij (ouderlijk huis mijn moeder). Zowel t huis als de bewoners zijn inmiddels niet meer :/
Dat wil zeggen dat t windscherm echt heel oud is, vermoed ik. (Ik denk jaren 60/70 stijl zoiets).
Precies dat!quote:Op zondag 3 september 2023 07:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zo oud is het huis niet
Oveigens lijkt dat voor vrijwel het hele huis te gelden: het is in de jaren 80 gebouwd als een jaren 70 huis.
Ja, het is zeker een wilde bende... Maar veel van de kleinere struiken krijgen een nieuw leven. Alle laurier gaat eruit, dan is zo'n 25% van de begroeiing al getackeld.quote:Op zondag 3 september 2023 07:40 schreef tux87 het volgende:
Wat een wilde bende in de tuin. Zo was het hier ook. Daar kun je gerust een kraan bijhalen want je krijgt er geen schop in de grond van alle wortels..
Je kan ook een deel laten doen. Wij hebben de tuin laten leeg halen door een stratenmaker, die heeft daarna een prachtig pad, grasveld en twee terrassen gelegd en de rest van de tuin voorzien van zwarte aarde waar we vervolgens zelf de rest op hebben aangeplant.quote:Op zondag 3 september 2023 08:27 schreef Seven. het volgende:
We dachten eerst nog 'zelf doen' maar het is zwaar werk en zelf ben je weken bezig. Hovenier hooguit een paar dagen.
Bedoeling is dat de hovenier nu (een deel) gaat ruimen. Terrassen verwijderen, grasveld, aanplanten enzo doen we zelf. Bestrating laten we (waarschijnlijk volgend jaar pas) doen.quote:Op zondag 3 september 2023 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kan ook een deel laten doen. Wij hebben de tuin laten leeg halen door een stratenmaker, die heeft daarna een prachtig pad, grasveld en twee terrassen gelegd en de rest van de tuin voorzien van zwarte aarde waar we vervolgens zelf de rest op hebben aangeplant.
Was alsnog niet goedkoop, maar wel goedkoper dan alles laten doen door een hovenier.
Houden we zeker in gedachten. Kan best zijn dat we je Bobcat tzt nodig hebben.quote:Op maandag 4 september 2023 15:28 schreef Makrolon het volgende:
Mocht er alleen grondwerkzaamheden en bestrating gedaan moeten worden en jullie hebben geduld tot volgend jaar dan kan ik dat ook doen.Just saying 😁
@monsterd. zei het al: als het glas met een zekere kitsoort in het houten kozijn gezet is, dan is het een crime om de glaslatten te verwijderen. En dat is bij ons zeker het geval. Als we dan zien dat glas vervangen + buiten schilderwerk alsnog richting 20k gaat, dan is het niet zo gek om in ieder geval te kijken naar het volledig vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Ai, ik heb nog niet gevraagd voor glas vervangen, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
Triple glas kan nog wel een dingetje zijn met condensvorming op de buitenkant.\
Verder ook in gewicht natuurlijk wanneer het om een grote lap gaat.
No offence maar wat is het "dingetje" met condens aan de buitenkant precies?quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Ai, ik heb nog niet gevraagd voor glas vervangen, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
Hoe balanceer je triple glas met ventilatie? Ik maak me een beetje zorgen over de slaapkamer waar straks geen beweegbaar raam zit (hoewel... Dat kunnen we wel regelen als de kozijnen vervangen worden).quote:Op maandag 4 september 2023 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
No offence maar wat is het "dingetje" met condens aan de buitenkant precies?
Ik heb nu al ruim 2 jaar triple glas, en ja, er staat soms condens op aan de buitenkant maar ik weet niet wat daar een probleem aan is, het oogt vooral old school gezellig, alsof de bloemen op de ramen staan, maar in plaats van in een tochtige hut zit je dan lekker warm en comfortabel.
Condens krijg je ook met hr++ glas, het is juist goed om het op glas te hebben want als de condens op de muur zit (indien raam beter is geïsoleerd dan muur) dan krijg je weer andere problemen.quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Je kunt zon rooster in laten bouwen als je het glas vervangt. Zou ik op de slaapkamer wel doen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe balanceer je triple glas met ventilatie? Ik maak me een beetje zorgen over de slaapkamer waar straks geen beweegbaar raam zit (hoewel... Dat kunnen we wel regelen als de kozijnen vervangen worden).
Dat lijkt me zeker verstandig. Ik zal ff kijken of het meegenomen is in de offerte van het glas vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je kunt zon rooster in laten bouwen als je het glas vervangt. Zou ik op de slaapkamer wel doen.
Cool! Bobcat staat wel te koop 😁 maar kan altijd huren mocht t nodig zijnquote:Op maandag 4 september 2023 19:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Houden we zeker in gedachten. Kan best zijn dat we je Bobcat tzt nodig hebben.
Voor nu proberen we op korte termijn e.e.a. te ruimen want voor de bouw hebben we ruimte nodig. Ze hebben een dagje nodig, schijnbaar. Valt mee!
De hovenier denkt trouwens dat we een acacia hebben, in plaats van een es. Als we ook afscheid willen nemen van de wortels van laurier die er omheen staan, dan overleeft de boom dat niet. Dus dat stelt mij voor een lastig dilemma. De boom zelf is best wel mooi, maar of het nou een acacia of een es is: ze worden uiteindelijk veel te groot.
HR++ is nu geoffreerd. Dus met buitenschilderwerk erbij gaat het richting 20 duizend (met ventilatieroosters). Eerste bierviltjes berekeningen met Creon komen, zonder plaatsen, maar een beetje duurder uit met triple glas na subsidie. Maar ik denk niet of daar dan ook ventilatie in meegenomen is. Als onze aannemer ze voor een schappelijke prijs kan plaatsen, dan beter gelijk voor vervanging gaan. Over 10-20 jaar moet het sowieso gebeuren. Maar dan is het aanpassen van de indeling boven wel uitgesloten. En dan zal het wel PVC worden.quote:Op maandag 4 september 2023 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de offerte voor het laten vervangen van ramen én kozijnen meevalt. Juist daar schrok ik enorm van.
Heb je hr++ glas overwogen? En misschien een suffe vraag, maar heb je rekening gehouden met ventilatieroosters voor zover die nu niet aanwezig zijn? Ik vond die post ook aantikken.
Wij hebben gewoon ventilatieroosters boven de ramen, beneden op de Noord en Zuid ramen, boven op de Oost en West ramen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe balanceer je triple glas met ventilatie? Ik maak me een beetje zorgen over de slaapkamer waar straks geen beweegbaar raam zit (hoewel... Dat kunnen we wel regelen als de kozijnen vervangen worden).
De laurier moet écht weg. De wortels daarvan laten zitten is geen optie.quote:Op maandag 4 september 2023 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Als je de boom weg wilt, dan zou ik alles weg laten halen. De vele wortels eronder maken het moeilijk om andere planten goed aan te planten. Ik zou de hovenier vragen om de stammetjes achter te laten zodat je daar in de tuin iets mee kunt doen. Dan is de boom toch nog deel van de tuin.
Vanwaar het ventileren op tegengestelde windrichtingen? Nooit van gehoord maar jou kennende: hier is over nagedacht.quote:Op maandag 4 september 2023 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon ventilatieroosters boven de ramen, beneden op de Noord en Zuid ramen, boven op de Oost en West ramen.
Overigens heb ik er wel voor gezorgd dat alle ramen (boven) naar binnen geopend kunnen worden, heb ik ook geen glazenwasser nodig
Alleen een deel van de ramen beneden kan niet open.
Verder heb ik boven voor alle smalle (60 cm) ramen horren laten plaatsen en die ramen staan ook regelmatig in de ventilatiestand.
Omdat dat beneden toevallig zo uitkomt (op west zitten openslaande deuren), en boven zijn dat de "grote" ramen (100 cm breed), waardoor beide slaapkamers aan de voorkant een ventilatierooster hebben, en onze slaapkamer aan de achterkant er 2 heeft.quote:Op maandag 4 september 2023 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vanwaar het ventileren op tegengestelde windrichtingen? Nooit van gehoord maar jou kennende: hier is over nagedacht.
In de huidige situatie hebben we in vrijwel elk raam wel iets van klepramen of beweegbaar raam zitten trouwens. Dat is me echt teveel van het goeie dus een hoop daarvan zou sowieso al dicht gezet worden.
Je huis is dan gewoon te goed geïsoleerdquote:Op maandag 4 september 2023 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
No offence maar wat is het "dingetje" met condens aan de buitenkant precies?
Ik heb nu al ruim 2 jaar triple glas, en ja, er staat soms condens op aan de buitenkant maar ik weet niet wat daar een probleem aan is, het oogt vooral old school gezellig, alsof de bloemen op de ramen staan, maar in plaats van in een tochtige hut zit je dan lekker warm en comfortabel.
Ik denk dat je er goed aan doet de kozijnen te overwegen. Ik doe het hier ook, ook al zijn de kozijnen niet rot. Maar het comfort dat goed sluitende ramen oplevert is geweldig. Aluminium met HR+++ krijg je ook flink subsidie op. En schilderen moet ook steeds vaker want verf is door milieu eisen ook niet wat het geweest is.quote:Op maandag 4 september 2023 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vanwaar het ventileren op tegengestelde windrichtingen? Nooit van gehoord maar jou kennende: hier is over nagedacht.
In de huidige situatie hebben we in vrijwel elk raam wel iets van klepramen of beweegbaar raam zitten trouwens. Dat is me echt teveel van het goeie dus een hoop daarvan zou sowieso al dicht gezet worden.
We zitten nog steeds op 1 bod. Op vrijdag tussen 10 en 12 verwachten we de biedingen en de makelaar staat er met bijzonder veel vertrouwen in dat er echt heel fors overboden zal worden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 07:20 schreef manny het volgende:
Hoi. Wat is de status van het verkoopavontuur als ik vragen mag. Spannend.
Top. Hopelijk wat extra klusbudget dat op die manier beschikbaar komt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op 1 bod. Op vrijdag tussen 10 en 12 verwachten we de biedingen en de makelaar staat er met bijzonder veel vertrouwen in dat er echt heel fors overboden zal worden.
Ramen zijn overrated. het gaat om de mensen in het huis.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:54 schreef Seven. het volgende:
We hebben even zitten rekenen en vergelijken. Dus als eerste: met de schatting voor het glas vervangen zaten we echt te laag. Al met al hadden we 15.600 als schatting meegenomen. Dus hoe dan ook hebben we wel een gat in de begroting, die als het goed is gedicht gaat worden, als de makelaar gelijk heeft. Dus ik begin nu ook wel onrustig te checken of er nog biedingen bijgekomen zijn
(tot zover niet).
In de optie glas vervangen is het volgende meegenomen:
HR++ glas, geplaatst en dan is het uitgangspunt dat alle glaslatten vervangen moeten worden want niet te redden. Het buitenschilderwerk moet dan gedaan worden en al het hang en sluitwerk moet vervangen worden. De nodige ramen worden dan dichtgezet en voorzien van ventilatieroosters. Dit gaat bijna 24 duizend euro kosten na subsidie.
We hebben de vergelijking gemaakt met Creon:
Aluminium kozijnen met triple glas leveren. Waar nodig dubbel gelaagd triple glas en e.e.a. met ventilatieroosters gedaan. Overal aluminium beslag met sleutels en SKG** keurmerk. Buiten schilderen is ineens amper meer aan de orde (en belangrijk: kan ook wachten!). Hang en sluitwerk hoeft dan ook niet meer m.u.v. voordeur. We hebben er een schatting voor het plaatsen op los gelaten, die staat nu op 5000 euro door onze aannemer, dus dat zou nog een dikke tegenvaller kunnen zijn. Dan komen we na subsidie op een goeie 27 duizend euro.
Voor nog geen 3500 euro verschil onder aan de streep, weet ik wel waar mijn voorkeur naar uit gaat. Mocht het plaatsen nou 10 duizend worden, dan is het wel weer een ander verhaal natuurlijk. Even denkend aan de toekomst: over 10-20 jaar moeten we sowieso die 27 duizend euro uitgeven. Dus....
Jemig, dat is nog eens een renovatie..!quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:14 schreef manny het volgende:
[..]
Ramen zijn overrated. het gaat om de mensen in het huis.
Ik vind kunststof vooral heel praktisch en lekker goedkoop. Maar ik vind het niet mooi. Bij onze woning nu past het wel, samen met de kunststof gevelbekleding enzo. Maar in een bakstenen huis van verder hele goeie kwaliteit, vind ik het niet echt passend.quote:
Wie weet.. eerst maar eens kijken hoe ons huis verkoopt. Aluminium heeft de voorkeur, ondanks dat het duurder is. Ik zou dan ook eerst nog proberen te besparen door te kiezen voor HR++ in plaats van kunststof kozijnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:50 schreef Morgane89 het volgende:
En kunststof met houtlook? Dit beviel ons in ons vorige huis (bakstenen, jaren 60) uitstekend.
Er is wel veel verschil in kwaliteit, wij hebben uiteindelijk de duurste aanbieder (Kozion) gekozen en dit zag er heel mooi uit.
Je zou het ook nog eens kunnen vergelijken met kozijnmaatwerk.nlquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:07 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, als we gaan voor aluminium, en dat weten we volgende week wel.. dan moeten we ook direct een RAL kleurtje kiezen. Levertijden zijn 8-12 weken. Dus zo'n bestelling moet er absoluut binnen een paar weken wel uit.
Ik zal maar eens checken of we een vergunning nodig hebben (ongetwijfeld wel.....)
Hosta is geen struik.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:58 schreef Seven. het volgende:
De dag na de overdracht komt de hovenier. Dus ik heb nog 2 weken om de voorbereidingen in gang te zetten. Met de buren is alles afgetikt, het gaat 1300 euro kosten om e.e.a. tot de grond af te zagen, door de versnipperaar te halen en af te voeren. Alles is binnen een dag weg. Stobbenfrees is niet inbegrepen, de hovenier heeft maar 1 dag voor zijn vakantie. Dus dat zal dan wel ergens in oktober worden.
Behouden - deze kleine struikjes wil ik direct na de overdracht opwippen zodat de hovenier door kan werken, eind van de dag weer ingraven:
Skimmia
Hosta
Japanse berberis
Japanse spirea (2 of 3 stuks)
Forsythia
Rododendron
Kardinaalsmuts
Hehe, ik heb een paar uur. Het scheelt de helft (of meer) dat Apeldoorn hele zanderige losse grond heeft.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:36 schreef laziness het volgende:
Ik heb een paar planten uit onze tuin meegenomen naar het nieuwe huis. Dat was wel meer dan even opwippen. Hopelijk is je overdracht op tijd op de dag
Onderaan de streep is er nog veel meer meerwerk geassocieerd met het vervangen van glas. 1500 euro voor hang en sluitwerk vervangen, 6000 euro voor schilderwerk. En op triple glas krijg je meer geld terug. Wat we trouwens nog niet hebben meegenomen is een container om alle kozijnen af te voeren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef je groot gelijk dat je de voorkeur aan aluminium geeft. Aluminium vind ik ook véél mooier dan kunststof. En ik zwijg maar over kunststof dat doet alsof het hout is.
Toch snap ik de rekensom nog niet, hoor. Aluminium kozijnen zijn veel duurder dan houten kozijnen. Alleen glas laten vervangen is veel goedkoper dan glas en kozijnen laten vervangen. Hoe zou het prijsverschil dan zo klein kunnen zijn? Zou het dan misschien wel goedkoper zijn om de huidige kozijnen te vervangen door nieuwe, houten kozijnen? Of is je vergelijking niet zuiver omdat je naar prijzen van verschillende bedrijven kijkt? Zou het nog kunnen lonen om te kijken wat een ander bedrijf zou vragen voor alleen het vervangen van de beglazing?
Mocht de offerte verschrikkelijk tegenvallen, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de beglazing gefaseerd te vervangen. We hebben dat zelf gedaan om de initiële klappen van de offerte plus tegenvallers op te vangen. (Houd je in je budget wel rekening met tegenvallers?)
Dat hoef je toch juist niet te vervangen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onderaan de streep is er nog veel meer meerwerk geassocieerd met het vervangen van glas. 1500 euro voor hang en sluitwerk vervangen, (...)
Als we alleen het glas vervangen, dan moet er iets gedaan worden aan het verouderde hang en sluitwerk. Alles moet dan gemoderniseerd worden om veilig (genoeg) gemaakt te worden. Veel sluit niet lekker en niets is van deze tijd. Als we de kozijnen vervangen, dan kunnen we die 1500 euro schrappen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hoef je toch juist niet te vervangen?
Oei wat onrustig dat afwachtenquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op 1 bod. Op vrijdag tussen 10 en 12 verwachten we de biedingen en de makelaar staat er met bijzonder veel vertrouwen in dat er echt heel fors overboden zal worden.
Oeh, spannend Rene! Hopelijk komen jullie eruit met deze biederquote:Op dinsdag 5 september 2023 22:26 schreef Rene het volgende:
[..]
Oei wat onrustig dat afwachten
Mogelijk hebben we hem morgen na bezichtiging 1 al verkocht! Als ze ingaan op het tegenbod.
Ik hoop het. Fingers crossed voor de aluminium kozijnen!quote:Op woensdag 6 september 2023 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
De meeste mensen (makelaars) bieden op het allerlaatste moment, zodat niet iemand daar nog 1-2k overheen kan gaan.
Het is wel prettig om alvast 1 bod binnen te hebben maar ik schat zo in dat er nog wel een stuk of 5-10 bij komen vrijdag..
Omdat niet iedereen wil verkopenquote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Is het dan zo dat die biedingen openbaar zijnDus eigenlijk niets anders dan een ordinare veiling? Waarom biedt dan niet heel Nederland zijn huis zo te koop aan
Nee, zijn niet openbaar. Je kan wel vragen hoeveel biedingen maar de hoogte van de biedingen zijn strict geheim.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Is het dan zo dat die biedingen openbaar zijnDus eigenlijk niets anders dan een ordinare veiling? Waarom biedt dan niet heel Nederland zijn huis zo te koop aan
Per 1 januari dit jaar mogen makelaars niet meer tegen bieders zeggen dat ze zijn overboden of openbaar maken wat het hoogste bod is. Kopers/bieders doen in 1 bod en vrijdag na 12.00 maken wij een keus wie we het huis gunnen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Dat leek me ook, maar de opmerking van SportLife zette me op het verkeerde been...quote:Op woensdag 6 september 2023 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, zijn niet openbaar. Je kan wel vragen hoeveel biedingen maar de hoogte van de biedingen zijn strict geheim.
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:48 schreef Seven. het volgende:
Gevelbekleding voor de aanbouw is mijn uitzoekwerkje van de dag. Het zou wel eens kunnen dat we voor 2 verschillende opties gaan voor en achter.
Voor:
Verticale houten latten tegen de aanbouw, dus de hele breedte van de oprit (3,5m breed bij 2,6m hoog ongeveer). En wat me dan tof lijkt is dat dit ook gemonteerd wordt op de deur. Ik denk dat de aanbouw vergunningsplichtig is als er een zichtlijn op de openbare weg komt door de nieuwe deur. Oftewel: dat zou dan een deur zonder glas moeten zijn. Dan wil ik wel iets dat doorloopt.
bla
100% eens!quote:Op woensdag 6 september 2023 23:15 schreef _mido het volgende:
[..]
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.![]()
[ afbeelding ]
Verder is vergunningplichtigheid niet per se afhankelijk of het zichtbaar is vanaf de openbare weg. Doe even een check op olo, dan weet je meer. Iets met voorerfgbied/achtererfgebied ed.
Architect gespot.quote:Op woensdag 6 september 2023 23:15 schreef _mido het volgende:
[..]
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.![]()
[ afbeelding ]
Ah, dat was mijn Corona project!quote:Op donderdag 7 september 2023 20:05 schreef Seven. het volgende:
Graham & Brown website ontdekt. Waarom is fotobehang zo achterlijk duur?!
Boreas Teal ben ik ook tegengekomen en heeft zelfs nog in mijn staaltjes winkelwagentje gestaan. Maar ik had er 120 euro aan staaltjes in staan en dat heb ik teruggesnoeid naar 35 euro. Ik zat te denken aan een fotobehangetje voor 1 muur op onze slaapkamer maar ik heb daar geen 1000 euro voor over.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:30 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ah, dat was mijn Corona project!
Boreas Teal and silver behang in onze kleedkamer. Was zo leuk om te doen. Mijn allereerste keer dat ik behang online besteld heb. Ben er nu nog zeer tevreden over, goede kwaliteit. Elke keer als ik de kamer binnenkom 😍
Heb allen het idee dat hun prijzen behoorlijk omhoog zijn gegaan, ik kan me deze dure prijzen niet goed meer voor de geest halen.
Met triple glas is goeie ventilatie cruciaal. En je moet alles met triple glas doen, anders is het zinloos. Met het laten plaatsen van kozijnen ben je veel kwijt aan arbeidsloon. Als je het zelf of goedkoop kunt laten zetten, dan bespaar je echt enorm. Maar moet je maar net zin in hebben.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:23 schreef pmponer het volgende:
Dat wat ik zei over het glas is wat ik van de kozijnen zaken heb gehoord, die waarschuwen dat triple glas op een bepaalde kant wel tot de hele dag beslagen kan blijven.
Verder ben ik zelf een beetje bang voor condens (binnen) de muren wanneer we voor triple glas zouden gaan.
Ik vind het allemaal maar lastig en het is moeilijk te filteren wat goede informatie is of een verkoop praatje.
Wanneer wij onze kozijnen/ramen/deuren laten vervangen komen we op ca 40 k bij kunstof. Dat is wel wat meer dan ik had verwacht/gehoopt.
@:six @:seven ; goed dat je al meerder boden binnen hebt, het komt morgen vast wel rond.
Toevallig deze week nog zitten meekijken met een huis in Groningen, tussenwoning die een vr prijs had van zeg 255 ofzo, was een openbare veiling het hoogste bod werd 310 zonder voorwaarden. Ik blijf de markt bizar vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |