Zit een plank onder gemonteerd dus we kunnen het echt niet zien helaasquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je uit een van de ramen aan de voorkant omhoog kijkt kun je waarschijnlijk wel zien of er bakstenen onder zitten, hoewel dat geen garantie is voor de rijen daarboven.
Ik ben wel benieuwd hoe de bakstenen onder de planken eruit zien, na 35+ jaar zonder vervuiling.
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi houtquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vind de kleur van de voordeur het mooist, als je eea toch naturel wilt houden...
Ben ook benieuwd wat er bij de kozijnen (en gevelplanken) voor hout onderuit komt als je het schuurt, dat zou best eens mooi dieprood hardhout kunnen zijn zoals bij de voordeur.
De kans is groot dat dat scherm heel functioneel is ivm wind vanaf die kant en comfortabel kunnen zitten. Ik zou hem niet zomaar ergens anders heen zetten of in t verlengde plaatsen van waar hij nu staat als hij weg moet ivm de functie die het bied.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi hout.
[ link | afbeelding ]
We zoeken trouwens nog een andere bestemming/gebruik voor dit scherm van 235b x 172h x 12d, evt zonder glas of met ander glas.
Gevelplanken weten we niet welke houtsoort het is, maar de kans dat we die hergebruiken is niet erg groot. De planken die tegen de overhang zitten, zijn veel lichter gelakt, best mooie kleur zit daarop.
Heb je een betere foto van het deurkozijn op de foto?quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
De kozijnen zijn hoogstwaarschijnlijk meranti of merbau. Het scherm in de achtertuin is (denk/hoop ik) van hetzelfde hout en die is niet poepbruin gelakt. Supermooi hout.
[ link | afbeelding ]
We zoeken trouwens nog een andere bestemming/gebruik voor dit scherm van 235b x 172h x 12d, evt zonder glas of met ander glas.
Gevelplanken weten we niet welke houtsoort het is, maar de kans dat we die hergebruiken is niet erg groot. De planken die tegen de overhang zitten, zijn veel lichter gelakt, best mooie kleur zit daarop.
Als je het glas er netjes uit krijgt zou je er een draadmat in kunnen zetten, dan kan je het ergens in de tuin gebruiken als groene wand met klimplanten er tegenaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik kan me amper voorstellen dat het ding daar vandaag de dag nog een (wind)functie heeft, hij staat pal op het zuiden en de garage van de buren staat achter de struiken. Misschien is die garage later pas gekomen. Ik denk eerder dat het tegen de inkijk was vanaf de oprit van de buren.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:20 schreef Puala het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat scherm heel functioneel is ivm wind vanaf die kant en comfortabel kunnen zitten. Ik zou hem niet zomaar ergens anders heen zetten of in t verlengde plaatsen van waar hij nu staat als hij weg moet ivm de functie die het bied.
Helaas niet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een betere foto van het deurkozijn op de foto?
Heel tof idee. Als we eenmaal uitgesloten hebben dat het geen functie meer heeft.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als je het glas er netjes uit krijgt zou je er een draadmat in kunnen zetten, dan kan je het ergens in de tuin gebruiken als groene wand met klimplanten er tegenaan.
Wow, gaat lekker!quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:12 schreef Seven. het volgende:
De buurvrouw appt over grote drukte in de straat. Six. is er net even langs gereden: op elke verdieping mensen te zien en 3 stellen die voor het huis stonden te wachten, inclusief de briefschrijvers.
De meeste tussenwoningen zonder dakopbouw hebben energielabel C en zijn zo'n 300-325k waard. Voor A+++ label heb je zeker 100k nodig want het vereist eigenlijk ook wel vloerverwarming voor de warmtepomp. Achteraf zo blij dat we daar in deel 2 of 3 van de serie voor gekozen hebbenquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
Als je buren verstandig zijn dan kijken/vragen ze naar jullie maatregelen, want ik hoop dat ze wel snappen dat de waarde (en het comfort) zoveel hoger is door wat jullie allemaal aan het huis gedaan hebben.
Kijk dat is goed nieuws, brengt die al wat rust?quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:37 schreef Seven. het volgende:
En de eerste bieding is binnen (staat in Move pmponer)!
Ik zit er zelf sowieso heel kalm in maar denk dat Six. hier wel heel blij mee is.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:38 schreef pmponer het volgende:
[..]
Kijk dat is goed nieuws, brengt die al wat rust?
WIj zijn vandaag weer eens langs een kozijnenboer geweest met onze plannen, ik ben er nog niet uit of we het hout laten en alleen glas vervangen of deels, of alles gelijk kunstof .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |