Onderaan de streep is er nog veel meer meerwerk geassocieerd met het vervangen van glas. 1500 euro voor hang en sluitwerk vervangen, 6000 euro voor schilderwerk. En op triple glas krijg je meer geld terug. Wat we trouwens nog niet hebben meegenomen is een container om alle kozijnen af te voeren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef je groot gelijk dat je de voorkeur aan aluminium geeft. Aluminium vind ik ook véél mooier dan kunststof. En ik zwijg maar over kunststof dat doet alsof het hout is.
Toch snap ik de rekensom nog niet, hoor. Aluminium kozijnen zijn veel duurder dan houten kozijnen. Alleen glas laten vervangen is veel goedkoper dan glas en kozijnen laten vervangen. Hoe zou het prijsverschil dan zo klein kunnen zijn? Zou het dan misschien wel goedkoper zijn om de huidige kozijnen te vervangen door nieuwe, houten kozijnen? Of is je vergelijking niet zuiver omdat je naar prijzen van verschillende bedrijven kijkt? Zou het nog kunnen lonen om te kijken wat een ander bedrijf zou vragen voor alleen het vervangen van de beglazing?
Mocht de offerte verschrikkelijk tegenvallen, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de beglazing gefaseerd te vervangen. We hebben dat zelf gedaan om de initiële klappen van de offerte plus tegenvallers op te vangen. (Houd je in je budget wel rekening met tegenvallers?)
Dat hoef je toch juist niet te vervangen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onderaan de streep is er nog veel meer meerwerk geassocieerd met het vervangen van glas. 1500 euro voor hang en sluitwerk vervangen, (...)
Als we alleen het glas vervangen, dan moet er iets gedaan worden aan het verouderde hang en sluitwerk. Alles moet dan gemoderniseerd worden om veilig (genoeg) gemaakt te worden. Veel sluit niet lekker en niets is van deze tijd. Als we de kozijnen vervangen, dan kunnen we die 1500 euro schrappen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hoef je toch juist niet te vervangen?
Oei wat onrustig dat afwachtenquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op 1 bod. Op vrijdag tussen 10 en 12 verwachten we de biedingen en de makelaar staat er met bijzonder veel vertrouwen in dat er echt heel fors overboden zal worden.
Oeh, spannend Rene! Hopelijk komen jullie eruit met deze biederquote:Op dinsdag 5 september 2023 22:26 schreef Rene het volgende:
[..]
Oei wat onrustig dat afwachten
Mogelijk hebben we hem morgen na bezichtiging 1 al verkocht! Als ze ingaan op het tegenbod.
Ik hoop het. Fingers crossed voor de aluminium kozijnen!quote:Op woensdag 6 september 2023 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
De meeste mensen (makelaars) bieden op het allerlaatste moment, zodat niet iemand daar nog 1-2k overheen kan gaan.
Het is wel prettig om alvast 1 bod binnen te hebben maar ik schat zo in dat er nog wel een stuk of 5-10 bij komen vrijdag..
Omdat niet iedereen wil verkopenquote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Is het dan zo dat die biedingen openbaar zijnDus eigenlijk niets anders dan een ordinare veiling? Waarom biedt dan niet heel Nederland zijn huis zo te koop aan
Nee, zijn niet openbaar. Je kan wel vragen hoeveel biedingen maar de hoogte van de biedingen zijn strict geheim.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Is het dan zo dat die biedingen openbaar zijnDus eigenlijk niets anders dan een ordinare veiling? Waarom biedt dan niet heel Nederland zijn huis zo te koop aan
Per 1 januari dit jaar mogen makelaars niet meer tegen bieders zeggen dat ze zijn overboden of openbaar maken wat het hoogste bod is. Kopers/bieders doen in 1 bod en vrijdag na 12.00 maken wij een keus wie we het huis gunnen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef flipsen het volgende:
Dat leek me ook, maar de opmerking van SportLife zette me op het verkeerde been...quote:Op woensdag 6 september 2023 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, zijn niet openbaar. Je kan wel vragen hoeveel biedingen maar de hoogte van de biedingen zijn strict geheim.
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:48 schreef Seven. het volgende:
Gevelbekleding voor de aanbouw is mijn uitzoekwerkje van de dag. Het zou wel eens kunnen dat we voor 2 verschillende opties gaan voor en achter.
Voor:
Verticale houten latten tegen de aanbouw, dus de hele breedte van de oprit (3,5m breed bij 2,6m hoog ongeveer). En wat me dan tof lijkt is dat dit ook gemonteerd wordt op de deur. Ik denk dat de aanbouw vergunningsplichtig is als er een zichtlijn op de openbare weg komt door de nieuwe deur. Oftewel: dat zou dan een deur zonder glas moeten zijn. Dan wil ik wel iets dat doorloopt.
bla
100% eens!quote:Op woensdag 6 september 2023 23:15 schreef _mido het volgende:
[..]
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.![]()
[ afbeelding ]
Verder is vergunningplichtigheid niet per se afhankelijk of het zichtbaar is vanaf de openbare weg. Doe even een check op olo, dan weet je meer. Iets met voorerfgbied/achtererfgebied ed.
Architect gespot.quote:Op woensdag 6 september 2023 23:15 schreef _mido het volgende:
[..]
Geef bij latten over/op de deur even extra aandacht aan de scharnieren. Weinig ergerlijker in mijn ogen is een perfect uitgelijnd lattenpatroon waar opeens een stel dikke scharnieren doorheen piept.![]()
[ afbeelding ]
Ah, dat was mijn Corona project!quote:Op donderdag 7 september 2023 20:05 schreef Seven. het volgende:
Graham & Brown website ontdekt. Waarom is fotobehang zo achterlijk duur?!
Boreas Teal ben ik ook tegengekomen en heeft zelfs nog in mijn staaltjes winkelwagentje gestaan. Maar ik had er 120 euro aan staaltjes in staan en dat heb ik teruggesnoeid naar 35 euro. Ik zat te denken aan een fotobehangetje voor 1 muur op onze slaapkamer maar ik heb daar geen 1000 euro voor over.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:30 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ah, dat was mijn Corona project!
Boreas Teal and silver behang in onze kleedkamer. Was zo leuk om te doen. Mijn allereerste keer dat ik behang online besteld heb. Ben er nu nog zeer tevreden over, goede kwaliteit. Elke keer als ik de kamer binnenkom 😍
Heb allen het idee dat hun prijzen behoorlijk omhoog zijn gegaan, ik kan me deze dure prijzen niet goed meer voor de geest halen.
Met triple glas is goeie ventilatie cruciaal. En je moet alles met triple glas doen, anders is het zinloos. Met het laten plaatsen van kozijnen ben je veel kwijt aan arbeidsloon. Als je het zelf of goedkoop kunt laten zetten, dan bespaar je echt enorm. Maar moet je maar net zin in hebben.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:23 schreef pmponer het volgende:
Dat wat ik zei over het glas is wat ik van de kozijnen zaken heb gehoord, die waarschuwen dat triple glas op een bepaalde kant wel tot de hele dag beslagen kan blijven.
Verder ben ik zelf een beetje bang voor condens (binnen) de muren wanneer we voor triple glas zouden gaan.
Ik vind het allemaal maar lastig en het is moeilijk te filteren wat goede informatie is of een verkoop praatje.
Wanneer wij onze kozijnen/ramen/deuren laten vervangen komen we op ca 40 k bij kunstof. Dat is wel wat meer dan ik had verwacht/gehoopt.
@:six @:seven ; goed dat je al meerder boden binnen hebt, het komt morgen vast wel rond.
Toevallig deze week nog zitten meekijken met een huis in Groningen, tussenwoning die een vr prijs had van zeg 255 ofzo, was een openbare veiling het hoogste bod werd 310 zonder voorwaarden. Ik blijf de markt bizar vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |